Napi érdekes - 205

2017. szeptember 17. JTom

1889_a_bank_biztonsagi_or_1889_seattle.jpeg

1889. Egy Seattle-i bank biztonsági őre - a pusztító földrengés után - az épület romjai közt megmaradt páncélszekrényt őrzi

 

1913_hajoszimulator_a_teton_school_of_navigation_royal_technical_college_glasgow.jpeg

1913. Hajószimulátor a tetőn. School of Navigation, Royal Technical College, Glasgow, Skócia

 

1930-as_evek_szovjet_ejtoernyos.jpg

1930-as évek A korai ejtőernyősök a Szovjetunióban ilyen "koporsókból" ugrottak. A tömeges ugrásokat - megfelelő kapacitású gépek híján - a repülők külsejére felkapaszkodva végezték

 

1944_m4a2_sherman_japan_type94_tank_csendes-oceani_hadszinter_namur_szk.jpeg

1944. Amerikai M4A2 Sherman harckocsi hátán egy kis japán Type94 tankkal a csendes-óceáni hadszíntéren a Namur-szigeten (Kwajalein atoll)

 

1950_sztalin_portre_a_nemet_kommunista_part_szekhazanak_homlokan_kelet-berlinben_ndk.jpg

1950. Sztálin portré a Német Kommunista Párt székházának homlokzatán Kelet-Berlinben, NDK

 

1951_ne_old_meg_1951-ben_del-korea.jpeg

1951. Ne ölj meg! Életükért rimánkodó kínai foglyok Dél-Koreában. A kínaiak hivatalosan nem vettek részt a koreai háborúban, azonban a nagy számban a frontra özönlő "önkénteseik" segítettek visszaszorítani a délieket és konzerválni a jelenlegi állapotokat

 

1967_egy_moszkvics_londonban.jpg

1967. Egy jobbkormányos Moszkvics Londonban

 

1967_elso_kinai_atombomba-robbantas.jpg

1967. Első kínai atombomba-robbantás

 

1967_julis_13_brit_kerekparos_tom_simpson_nem_sokkal_halala_elott_alatt_a_tour_de_france_mont_ventoux_franciaorszag.jpg

1967. július 13. Brit kerékpáros Tom Simpson, egy órával halála előtt a Tour de France versenyen, Mont Ventoux-nál, Franciaország. A szervezetében alkoholt és amfetaminszármazékokat mutattak ki

 

1970_pele_gitarozik.jpg

1970. A világhírű focista, Pelé gitározik

 

1972_ikarus_255_74_104_gyerek_5_kisero.jpg

1972. Ikarus 255.74 autóbusz belső. Az gyermekszállításra kialakított buszba 104 kisgyerek és 5 kísérő számára volt hely

 

1973_amerikai_hadifoglyok_us_air_force_harci_pilotak_a_hoalo_bortonben_hanoi_eszak-vietnam.jpg

1973. Amerikai hadifoglyok (US Air Force harci pilóták) a Hoalo börtönben. Hanoiban, Észak-Vietnam

 

1974_british_leyland_gyalogosbiztonsagi_autoja_egy_austin-morris_alapjan_1.jpg

1974_british_leyland_gyalogosbiztonsagi_autoja_egy_austin-morris_alapjan_2.jpg

1974. British Leyland gyalogosbiztonsági autója egy Austin-Morris alapján

 

1975_egy_szerencsetlenul_jart_mig-21-es_a_keletnemet_cottbus_egyik_otemeletes_lakohazaba_csapodott.jpg

1975. Egy szerencsétlenül járt MiG-21-es a keletnémet Cottbus egyik ötemeletes lakóházába csapódott. A pilóta mellett hat polgári áldozata is volt a balesetnek

 

1982_matt_damon.jpeg

1982. Matt Damon, későbbi Oscar-díjas amerikai színész, forgatókönyvíró, 12 évesen

 

1983_aquino_fulop-szigetek.jpeg

1983. Az önkéntes száműzetéséből hazatérő Fülöp-szigetek-i ellenzéki szenátort, Benigno Aquino-t a repülőgépről leszállva azonnal fejbe lőtték. A hazatérve börtönbüntetésre számító Aquino-t kamerás stáb is kísérte, akik filmre vették a politikus lekísérését a gépről, majd hallhatjuk a felvételen a lövéseket és később a kifutón fekvő holttestet is láthatjuk

 

1986_nyugat-berlin.jpg

1986. Nyugat-Berlin. Élet közvetlenül a fal nyugati oldalán

 

1987_baku_szu.jpeg

1987. Baku, Szovjetunió, Azerbajdzsáni SZSZK

___________________________________________________

18+!

 

 

 

 

 

 

 

 

1931_aprilis_25_japanok_lefejezte_taiwani_lazadok_second_musha_incident.jpg

1931. április 25. Japánok lefejezte tajvani lázadók a második musha (wushe) incidens idején. A felkelés a japánok által megszállt sziget felszabadítására törekvő ellenállás volt. Igen, nőket és gyermekeket (csecsemőt) is lefejeztek, jól látjátok.

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr7012830920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

perszepolisz 2017.09.17. 12:42:35

A gyalogosbiztonsági autónak mi volt a koncepciója? Az a cső hivatott megakadályozni, hogy ne csússzon az ember a kocsi alá?

omborz 2017.09.17. 12:48:15

Toportyánféreg: pedig ez a gép hátulja, tehát a szárnyak valahova lettek, de nem kerültek be a panelházba. Hol is olvastam a szárnyak nyomát hiányoló vélekedéseket, hol is, hol is?
Biztos ezt az esetet is megrendezték, én meg most jujde lebuktattam a honeckeri fondorlatot! ;)
A lefejezett lázadók képe rettenetes. Ilyen katonai kultúrájú, elszántságú területre az USA helyében én is megfontoltam volna a partraszállást!

adg 2017.09.17. 13:09:06

@omborz: a szarnyak bent vannak a szobaban. :)

----
A lefejezos tenyleg eleg durva. Meg az atomrobbantasos is. Mate viszont pont igy nez ki most is.
Jo volt, koszi.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2017.09.17. 14:00:08

@toportyánféreg: Bizony nem, szinte csak befalazni kellett a lyukat. Itt van egy jó kép a cikk alján hogy néz ki manapság.:
www.lr-online.de/serien/alt/flugzeugabsturz/Im-Januar-1975-raste-eine-MiG-21-in-Cottbus-in-ein-Wohnhaus;art285805,4498347

Az az amerikai/japán tankos kép az durva, az USA helyében én ezt is szórtam volna propagandaképként a hátországnak. :-)

bioLarzen 2017.09.17. 14:15:24

@toportyánféreg: Legalábbis kívülről láthatót.

bioLarzen 2017.09.17. 14:16:45

@omborz: A két szárny bemehetett a két ablakon.

omborz 2017.09.17. 15:21:19

@bioLarzen: Természetesen! Alig több, mint 7 méter a fesztávja, ez csak kicsivel lehet több, mint a két ablak közt húzható átló hossza.
Nem tudom, hogy csippantsak a szememmel, biztos nem volt egyértelmű: jól látható, nagy pusztításra a repülőgép nehéz és kemény részei képesek: motor, a törzs. Ugyanakkor a szárnyak hegye jóval kisebb átütőképességű, utóbbi simán letört az ablaknyílás betonfelületén, legalábbis látható sérülést nem okozott.
Emlékezzünk, milyen sokan méricskélik a Pentagonon esett sérülés és a repülőgép szárnyfesztávját, és az egyenlőtlenségből egyértelműen arra következtetnek, hogy 'azt' a sérülést nem okozhatta repülőgép.

szita szita péntek 2017.09.17. 17:36:24

@omborz: "Hol is olvastam a szárnyak nyomát hiányoló vélekedéseket, hol is, hol is? " Elsőre azt mondanám igazad van a sejtetéssel, de...
Szal' a mignek elég kicsi a szárnya, ahogy az alábbi képből látszik ez durván a függőleges vezérsík másfélszerese.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/MiG-21.svg/1554px-MiG-21.svg.png
Rákókányoltam pár vonalat a képre. A piros vonal a kék másfélszerese.
ibb.co/c0WGm5
Ezeken a szárnyakon nincs hajtómű, ami nagy tömegű lenne. Felteszem strukturálisan a végekhez közeledve egyre gyengébb az anyagszerkezet is, hisz a tömeg nagyon is számít.
Abból, hogy a gép vége még "kilóg" vélhetőleg nem volt túl nagy a becsapódási sebesség. Nekem simán elképzelhető, hogy az a negyven centi simán leszakadt, bár az nekem is fura, hogy a panelen, de még az ablak kereten sem hagyott (ezen a képen látható) nyomot.

kugi · http://kugi.blog.hu 2017.09.17. 19:02:38

Létezett ilyen Ikarus is, ahol 3+4 sorban ülhettek a gyerekek? Azta...

Szegény Aquino jól megjárta... A diktátor, Marcos viszont jól megúszta (egy kis száműzetést leszámítva)...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.09.17. 21:18:49

@Sigismundus: Én is tudtam, hogy nagy a Sherman tank, de hogy ennyire...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2017.09.17. 21:33:46

Nyolcvanas években éltem Cottbusban. A repülőről egy szót sem lehetett hallani.

ZON 2017.09.17. 22:47:23

@kugi: de a fotón a 4-es ülések mindegyike csak félig van feltöltve, láthatóan megrendezett propagandafotó.

szeme közé, laposan! 2017.09.17. 23:02:55

@omborz: a MiG-21-nek nem volt nagy fesztávja, simán befért átlóban a két emelet ablakába.

Gézabá 2017.09.18. 08:16:43

Köszi a fotókat! Kabátban azok a gyerekek nem ültek valami kényelmesen a buszban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2017.09.18. 08:32:14

@adg: Óh, a Japók nagyon népszerűek Tajvanon! A sziget hosszú ideig japán fennhatóság alatt állt, 1895-től a II. Világháború végéig. A provinciájukon élőkkel pedig nagyon kegyetlenül bántak a mindennapokban is. A háború alatt vegyi fegyver kísérleti telepet üzemeltettek ott, állati eredetű mérgekkel, leginkább kígyómérgekkel foglalkoztak. A kísérleti alanyokat meg sejthető, hogy honnan szerezték be... 8-( A háború végén aztán egyszerűen csak szélnek eresztették a kísérleti állatokat, melyek természetes ellenség híján iszonyúan elszaporodtak. Halálos marású kobrák, viperák, korallkígyók mellett a száz-lépés kígyók - megmar, mész száz lépést, véged, innen a neve - találhatók mindenhol. Az általános iskolában már elsőben megtanítják a lurkóknak a kígyók felismerését.

@Online Távmunkás: Tulajdonképpen a Sherman nem is olyan nagy, cirka 6,3 méter hosszú, 3 méter széles - a legnagyobb verzió paraméterei ezek -, hanem a Type 94 ilyen kicsi. Kb. 3,1 méter hosszú, 1,6 méter széles.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2017.09.18. 10:25:17

Az az ejtőernyős koporsó nagyon para. És azt a gyerekszállító buszt sem ajánlanám klausztrofóbiásoknak.

erkölcsi hulla 2017.09.18. 11:00:24

A japánok nem szaroztak.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2017.09.18. 11:03:22

és akkor sokan nyávogtak, hogy Japán kapott 2 atomot, mikor mindenhol ilyen iszonyatos embertelenséggel bántak mindenkivel

Treff Bubi 2017.09.18. 11:14:51

Érdekes a szóhasználat a Sztálin-plakáton. Úgy tudtam, a háború után a Führer kifejezést sokáig nagyon kerülték a németek a vezető, vezér jelentésnél, még a Führerschein (jogosítvány) helyett is mást használtak.

csibra 2017.09.18. 11:24:16

A jobb oldali szárny elég jól látszik szerintem.

Kivancsi 2017.09.18. 11:27:30

nem ertem mit szornyulkodtok? a haboru az mindig is ilyen volt... mi emberek gyilkoljuk egymast vagy igy vagy ugy de halal a vege.... Ez nem sakk party vagy Wii jatek a 120cm-es TV-en.....

incognito ergo sum 2017.09.18. 11:46:30

@mrbloodbunny:

Ez az iszonyatos embertelenség csak európai mércével látszik annak.

Otthon egymással is így bántak a belháborúik során (de az egész mögött volt egy különös filozófia és morál, ami persze a zsidó-keresztény európai kultúrkör számára lever minden mércét.)

Most mégis többnyire japán kütyükkel van tele a világ igényesebb része.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.09.18. 11:59:48

1. a berlini csajt sunáznám, vótmá?
2. a háború sajnos ilyen
3. a sherman tank kicsi, egy tigris hátára kéne tenni japánostul :D

Alick 2017.09.18. 12:10:59

Bezzeg az NDK-s betonacél nem olvadt meg holmi kerozintól! :)

Conchobar 2017.09.18. 12:22:52

"Ne ölj meg! Életükért rimánkodó kínai foglyok Dél-Koreában." - Netán azért könyörögnek a pöfékelő és fegyvertelen koreainak, hogy hagyja abba a dohányzást (mert a DOHÁNYZÁS ÖL!)

Muad\\\'Dib 2017.09.18. 12:36:44

@mrbloodbunny:
A kettőnek mi köze egymáshoz?

Paracord 2017.09.18. 12:44:12

A lefejezéses kép brutális és megdöbbentő. Hihetetlen hogy iyesmi megtörtént.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2017.09.18. 12:59:53

A kis tank annál inkább érkekes, mert másolata a 20-as években tervezett brit Carden Loyd Mark VI-nak, amiből az olaszok is khmm inspirálódtak mint Carro Veloce CV-33, majd CV-35, és tőlük mi is vettünk mint Ansaldo 35M kisharckocsi.

Ha képzeletben egy T-34-re tesszük ugyaníg mutatja a Szovjetunió és a Magyar Királyság közötti erőviszonyokat.

Persze gyártottunk / vettünk jobb tankot is, de a japánoknak is volt jobb.

Periodista. 2017.09.18. 13:01:02

@morpheus.: először azt hittem trükkfelvétel, ... de nem az. Egészen döbbenetes. Milyen ember tud lefejezni egy kisgyereket?

Void Bunkoid 2017.09.18. 13:01:19

Nem kell ezen meglepődni, nem is olyan régen még itt Európában is dívott a lefejezősdi, sőt, elrettentésül (meg primitív "biológiai hadviselésként") előszeretettel dobáltunk be levágott fejeket, meg holttesteket (néha emberit, néha állati dögöket) mindenféle erődített és ostrom alatt álló helyekre, elsősorban a kutakba...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.09.18. 13:02:18

@Muad\\\'Dib:Gondolom az, hogy az amcsiknak volt elképzelésük arról, mi várna az elfogott katonáikra egy, az anyaország elleni partraszállás után. Elintézték távirányítással, saját élőerős veszteség nélkül.

odamondó 2017.09.18. 13:03:17

@morpheus.: miért atomot dobni több tízezer emberre sokkal emberségesebb ugye?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.09.18. 13:04:11

@Intercessor: Katona. Legyen az tatár, török, német, orosz, szerb, román. Hogy csak a magyar történelemben tallózzunk. De gondolom a magyar is, csak azt nem népszerűsítjük.

gigabursch 2017.09.18. 13:10:36

Nem ilyen pici japán tank volt a BS-TH: Kincs, ami nincs c. filmben?
www.youtube.com/watch?v=LS96lfl-__U

murray 2017.09.18. 13:11:37

A japánok iszonyú dolgokat műveltek anno és még élvezték is. Beszéltem (angolul) kínai illetve vietnami fiatalokkal erről és ha rajtuk múlt volna porig bombázták volna atommal Tokiót és úgy kb egész Japánt.
"Lehet"gyilkolni nagyüzemben (Holo, stb) de amit azok műveltek az nem volt emberi.
Az USA-nak is tele volt a töke hogy nem tudták lezárni a Csendes Óceáni háborút és meg kellett törni őket. Sajnos.

Almandin 2017.09.18. 13:33:51

@Intercessor: A történelemben sajnos sokszor megtörtént ilyesmi. Az európai kultúrkörben egy idő után nem illett kisgyerekeket legyilkolni, ez valószínűleg a kereszténység és a felvilágosodás hatása. A távol-keleti kultúrkörre ezek nem vagy kis mértékben voltak hatással, így sokáig nem volt tabu a gyerekek legyilkolása a háborúkban.A huszadik század első felében legalábbis még gátlás nélkül megcsinálták az ilyet. De Európában az ókorban ez ugyanúgy természetesnek számított. Sőt, a huszadik században is voltak rá példák. A nácik a holokausztban a gyerekeket is megölték. De a szerbek is a 2. vh. után is tettek ilyet, pont velünk, magyarokkal. A csurogi és zsablyai vérengzések során a magyar lakosságot borzalmas kínzások és korra, nemre való tekintet nélkül végezték ki.
Jelenleg az Iszlám Állam katonái csinálnak hasonló dolgokat.
Sajnos az emberi természetnek van egy ilyen nagyon sötét oldala is.

dunántúli gyerek 2017.09.18. 13:53:13

Durva hogy a panelháznak semmi baja nem lett az ütközéstől, pedig nem repülőbecsapódásra méretezték, mint a wtc-t, ahol viszont 2 géptől mindjárt 3 acéltorony dőlt le.

Vagy mégse?

Almandin 2017.09.18. 13:56:40

@Almandin: Helyesbítés: a délvidéki vérengzések még a második világháború idején történtek, nem utána.
Akit érdekel a téma, itt olvashat róla:
hu.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9lvid%C3%A9ki_v%C3%A9rengz%C3%A9sek

Szotyi_ 2017.09.18. 14:03:37

@Alick: Nem is építettek belőle felhőkarcolókat.

2017.09.18. 14:06:14

@Almandin: "Az európai kultúrkörben egy idő után nem illett kisgyerekeket legyilkolni, ez valószínűleg a kereszténység és a felvilágosodás hatása."
Ennek a kereszténységhez semmi köze. Az amerikai kontinens őslakói tudnának pár dolgot mesélni a keresztényekről. És a rabszolgának elhurcolt afrikaiak is.

Cpeti123456 2017.09.18. 14:06:21

A japánok nem semmi.
Elképesztő mit műveltek, néha ilyen dolgok miatt azt gondolom megérdemelték az atombombát.

2017.09.18. 14:11:59

@dunántúli gyerek: Láttál már egymás mellett Boeing 767-est és Mig-21-et?
A WTC-be csapódó gépek röviddel felszállás után voltak, csurig megtankolva, a Mig-21-ben összesen 800 liter volt. De ennek egy része a szomszéd háztetőn letört bal szárnyon át még a becsapódás előtt kifolyt.

dunántúli gyerek 2017.09.18. 14:19:08

@Cpeti123456: Semmivel sem brutálisabb lefejezni valakit, mint amit pl. az amerikaiak müveltek a napalm meg az agent orange tömeges bevetésével Vietnamban, szintén válogatás nélkül civilek ellen is.

A lefejezésben semmi brutális nincs, sőt európában inkább csak a nemesembereket tisztelték meg ezzel a kivégzéssel /a pórnépet akasztották/, egészen a guillotine - ig, amit már mindenkin használtak demokratikusan.

A japánok ugyan nagyon brutálisan bántak a foglyokkal valóban, de ők maguk sem kértek kegyelmet, ez arrafelé nem volt divat sőt becsületből is öngyilkosok lettek stb. Nem érdemes ezt a mi elkényeztetett európai ízlésünkkel megítélni. Az indián skalpolás is elég brutális is tudott lenni - ha még élt a delikvens - de a fehér telepesek később eltanulták és ugyanúgy skalpoltak.

báró Csekonics 2017.09.18. 14:21:14

@kugi: engem vittek is ilyennel nem is egyszer ovis koromban

dunántúli gyerek 2017.09.18. 14:26:16

@Ylim: Lárifári. A wtc tervezésénél követelmény volt hogy több B707es becsapódását bírja ki. Az volt a tornyok építésekor a legnagyobb gép.

Ráadásul a Wtc7-nek egy kismadár se repült neki, és az is acélépület volt.

Szóval azt kéne itt beszopni, hogy ugyan a világtörténelemben soha semmilyen acélvázas épület nem omlott össze se tüztől, se mástól, se előtte, se azóta, aznap viszont mindjárt 3, függetlenül attól, hogy nekiment-e bármi. Ez egy nagyon szar összeesküvés-elmélet szvsz.

Almandin 2017.09.18. 14:27:19

@Ylim: A középkor, kora újkor még valóban más volt. Viszont a huszadik századra kialakultak a hadviselésben bizonyos elvek, amiket nem mindig tartottak be ugyan, de azért alapelvvé vált (gyereket nem ölünk pl.).
Komoly társadalomtörténeti tanulmányokat lehetne arról írni, mitől alakult ez ki. A keresztény etikának és a felvilágosodásnak valószínűleg van benne szerepe. Bár a Távol-Keleten a buddhizmus is a könyörületességre tanít. Pl. a buddhizmus bűnnek tartja az állatok leölését, ebből kifolyólag a burakuminok egy kirekesztett réteg Japánban. Furcsa kettősség: a szamuráj nem lesz tisztátalan az emberöléstől, a hentes meg igen az állat legyilkolásától.
Bár sok minden rejtélyes az emberi társadalmakban, illogikus.

Muad\\\'Dib 2017.09.18. 14:36:16

@Cpeti123456:
Az ilyen szürreális hülyeségeken mindig csodálkozom. És ez teljesen független attól, hogy szükséges rossz volt-e az atombomba, vagy nem.

csorsza 2017.09.18. 14:37:41

@morpheus.: Bameg, a Közel-Keleten ma is megtörténik, nap, mint nap. Hihetetlen...

PublicEnemy 2017.09.18. 14:38:45

@dunántúli gyerek: Nem maga a lefejezés, mint elkövetési mód a szörnyű ebben a történetben, hanem akiken (csecsemők, nők) végrehajtották és ahogy demonstrálták. Azért gyerekek és nők levágott fejeit halomba pakolni, majd fotózkodni vele...qrva beteg dolog.

dunántúli gyerek 2017.09.18. 14:49:46

@PublicEnemy: A japánok qrva beteg emberek békeidőben is - lásd anime pl. De nekünk ehhez sem közünk nincs, ítélkeznünk nem tanácsos. Mert ugye japán vesztett így azokról a történetekről nincs igazán szó, amikor ők voltak a brutalitás áldozatai.
Említhetném itt pl. azt az ismert tényt, hogy derék szomszédaink, a csehek a háború után azon kívül, hogy 3 millió németet hajtottak el a szülőföldjükről, teherautókkal hajtottak át a szudétanémet civileken. De sok durva dolgot müveltek a szepességi szászokkal is, meg az erdélyiekkel is. Ők is áldozatok voltak, csak mivel vesztettek, erről keveset hallani.

Jaj a legyőzötteknek!

mt-03 2017.09.18. 14:50:58

hat ja durva amit ezek a japcsok muveltek, de esetleg nezzetek utana a belgak mit muveltek afrikaban, a japcsok azokhoz az allatokhoz kepest meg embersegesek voltak.

dunántúli gyerek 2017.09.18. 15:01:14

Szerintem egy békében szocializálódott generáció nem tudja megérteni ezeket a dolgokat.

Ha te egy felelős náci vezető vagy, és adott a lehetőség hogy megbrutalizálj egy falut vmi bosszú ürügyén - mondjuk a cseh Lidice jó példa - akkor 200 ember halála árán pacifikálsz egy nemzetet, lehet hogy sokkal több vérontást akadályozva meg, mint amennyit okoz. Az áldozatokat persze ez nem vigasztalja.

Szerencsére most nem kell ilyen döntéseket hozni, sőt elképzelni is nehéz, de háborúban másképp gondolkodnak a felek.

KovácsLajos19 2017.09.18. 15:02:34

@odamondó: az, sajnos csak kettő volt amit tesztelhettek rajtuk.

Osz Apo 2017.09.18. 15:03:13

@dunántúli gyerek: Durva, hogy van olyan hid, amit kepzett szakemberek nem tudnak felrobbantani:
www.youtube.com/watch?v=aalDpReUaCs
masikat meg elfuj a szel:
www.youtube.com/watch?v=j-zczJXSxnw

Vagy megse? A gyikemberek voltak?

rekspeiler 2017.09.18. 15:06:42

@murray: Valóban azt tanították, hogy Japánt meg kellett törni, de nem igaz. Az oroszok fele kellett demonstrálni:
japan-window.reblog.hu/miert-kell-nekunk-a-beke-elso-resz-002
japan-window.reblog.hu/miert-kell-nekunk-a-beke-masodik-resz

dunántúli gyerek 2017.09.18. 15:10:28

@Osz Apo: A WTC7-et képzett CIA ügynökök robbantották fel, legalábbis ez a haldokló pali azt állítja hogy saját kezüleg pakolta meg az épületet robbanónyaggal: www.youtube.com/watch?v=7-DoeFwBs3c&t=81s

De majd ez is akkor fog tisztázódni, mint a Kennedy gyilkosság.

Érdemes abból kiindulni, hogy ki mit nyert a 'terrorellenes' háborúval, szóval kinek állt ez érdekében?

dunántúli gyerek 2017.09.18. 15:14:59

@Osz Apo: Igen, tudok erről a balesetről, csak azt az épületet nem acélból építették, és nem volt kifejezetten szempont a repülőgépállóság, mint a wtc-nél.

Osz Apo 2017.09.18. 15:16:37

@dunántúli gyerek: Jaja, lattam en is az X-aktakat.

Osz Apo 2017.09.18. 15:17:58

@dunántúli gyerek: Arrol okoskodsz, hogy lam, egy lakotelepi haz nem omlik ossze egy repulogepbecsapodastol, aztam amikor kapsz egy fofot arrol, hogy gyakorlatilag megsemmisul, akkor jossz azzal, hogy de ez nem acel...

1100011 2017.09.18. 15:19:53

@Intercessor:
"Milyen ember tud lefejezni egy kisgyereket?"
Pl. amelyik fel tud emelni egy kardot?

noblesseoblige · http://fratrescalendarum.blog.hu 2017.09.18. 15:20:49

@mt-03:

Na ja, akkorra mocskos állat népségből, mint amilyenek a belgák voltak kevés ismeretes a történelemből.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.18. 15:21:28

@dunántúli gyerek:

Nem volt mit tenni: a soknemzetiségű csehszlovák állam nem jött be, így valahogy meg kellett szabadulni a németektől. Kapóra jött a német vereség, s a csehszlovákok éltek az alkalommal. Ha a németek nyertek volna, ugyanígy bántak volna a csehekkel. Ilyen a történelem.

murray 2017.09.18. 15:25:06

@noblesseoblige: a belgák eleve pedofilok. :-) a többi már adott :-)

dunántúli gyerek 2017.09.18. 15:25:38

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A csehek nemigen tettek semmit a győzelemért, de szerencséjük volt.
A szlovákok még jobban nyomták: végig fasiszták voltak, majd ők is elüzték a németeket...

1100011 2017.09.18. 15:30:17

@dunántúli gyerek:
Pontosabban az indiánok tanulták el a fehérektől.

@Almandin:
A buddhizmus alapvetően nem tartja gondnak az állatok leölését, a buddhisták nem vegetariánusok, és nem is dögökön élnek.

@Ylim:
Nem tudom, ezt a 800 litert honnan vetted, de a MiG-21 belső tartályaiba 2500-2700 lityi keró fért.
Volt 800 literes póttartály, ami még kb. 200 km-rel növelte a hatótávot, nem azzal kevered?

gigabursch 2017.09.18. 15:34:05

Személy szerint, akinek van nem kevés köze az álló karcsú tartókhoz tisztában vagyok azzal, hogy ha és amennyiben egy ilyen becsapódás hatására megrogyik a szerkezet, akkor az nem önmaga alá rogyik, hanem kidől, mint a kivágott vagy derékba tört fa.

Az, hogy a politikusok mit hazudoznak a jünépnek - egy dolog.
Az, hogy a karcsú tartókban jártas mérnök meg mit tud egy ilyen rendszerről - az meg egy másik.
De ez a másik kizárja azt, hogy egy épület így rogyjon össze egy olyan becsapódástól, mint ami a WTC-t érte.

Ami meg a Pentagont illeti:
A MiG-21 után több szárnymaradvány maradt, mint ami a Pentagonnál fellelhető.
Hogy is van ez? Mindenki hülye csak az AEÁ vezetősége a villamos...

Szóval az a kérdés csak azoknak konteó, akik nem ismerik a karcsú tartó fogalmát. Mindenki másnak tiszta "Kész Átverés Show"

dunántúli gyerek 2017.09.18. 15:39:09

@gigabursch: Node mitől omlott össze a WTC7? Az is volt vagy 47 emeletes, és nem ment neki semmi.

www.youtube.com/watch?v=Mamvq7LWqRU

A média aki összerakta a hivatalos mesét, úgy intézte hogy az amerikaiak nagyobb része még csak nem is hallott róla, hogy ez az épület is létezett, és aznap összedőlt.

noblesseoblige · http://fratrescalendarum.blog.hu 2017.09.18. 15:45:50

@murray:
Ahol egy Pándy szabadon garázdálkodhatott... :D

exec 2017.09.18. 15:49:03

a lefejezes egy viszonylag humanus kivegzes, ennel 100* kegyetlenebb es durvabb gyilkossagok tortennek nap mint nap...

gigabursch 2017.09.18. 15:50:27

@1100011:
Pontosabban az indiánokat egymás ellen kijátszó fehérek (angolok vs franciák) a skalpokkal bizonyíttatták azt a fejpénzt, ami után kifizették nekik a járandóságukat a saját területfoglalásaikhoz.
(Híres Vadnyugat c. könyvben pontosan leírásra kerül a folyamat)

adg 2017.09.18. 15:50:41

@gigabursch: es hivatalosan a becsapodastol omlott ossze a ket torony?
Ha kivagod a fat, az mikor dol ki? Rogton, ahogy eleget vagtal bele, vagy majd kesobb, egy ora mulva, mondjuk?

Almandin 2017.09.18. 17:04:34

@Muad\\\'Dib: Sajnos ez nem szürreális, hanem a valóság. A valóság a legvéresebb horrorfilmet és a legelvadultabb regényírói fantáziát is felülmúlja.
Csak abban reménykedjünk, hogy nekünk ilyet nem kell átélnünk, mert semmi garancia sincs arra, hogy nem háborúban dobjuk majd fel a talpunkat.

BüdösBohóc 2017.09.18. 17:10:04

@murray: minden nagyokosnak elmondanám hogy az usa azért dobott atomot japánra hogy a ruszkinak üzenjenek

Indriq 2017.09.18. 18:32:03

@BüdösBohóc: gondolom ezt neked trumann személyesen mondta meg. :)

Conchobar 2017.09.18. 18:47:38

@BüdösBohóc: "az usa azért dobott atomot japánra hogy a ruszkinak üzenjenek" - Nem nagyon akartak ők üzenni, mert akkor még maguk se nagyon tudták, hogy mi van a kezükben. Csináltak 3 atombombát és gyorsan ki is akarták próbálni őket, mielőtt vége a háborúnak. Hogy Japán (kivérezve, elszakítva nyersanyagaitól) hamarosan kénytelen megadni magát, az nem volt kérdéses. Meg az se, hogy az oroszok hamarosan Koreába, a Kínai-tenger partjára érnek. Úgyhogy robbantottak egyet otthon, Alamagordóban, a maradék 2 bombát meg gyorsan átvitték az óceán túlsó partjára, mielőtt még a japánok megadják magukat. A japán megadás után meg több turnusban vizsgálgatták az amerikaiak a bombák hatását

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.18. 19:54:33

Az usákok a japó tankot lomizták valahonnan?Viszik a helyi méh-telepre?Vagy ipari kémkedést látunk? :D

Moskwitch Londonban: már akkor se bíztak a britt kocsikban? :D

odamondó 2017.09.18. 20:36:16

@KovácsLajos19: te is sokkal jobb vagy mint a fejlevágós japán...

- duplagondol 2017.09.18. 21:23:36

A Sztálinnal súlyosbított ház ma dzsentrifikált luxushotel.

www.sohohouseberlin.com/en

Macsó könyvelő 2017.09.18. 21:49:39

A fejlevágás sem mindig éppen "humánus". Vasgárdisták pl. fűrésszel fejezték a székelyeket, nem gondolom, hogy túl humánus megoldás lehetett...

Szabványok 2017.09.18. 21:56:02

@Almandin: Volt magyarok, magyar reguláris erők által elkövetett délvidéki vérengzés is. Irtották a lakosságot etnikai alapon.
hu.wikipedia.org/wiki/%C3%9Ajvid%C3%A9ki_v%C3%A9rengz%C3%A9s_(1942)
Jancsó Hideg napok filmje szól erről.
Úgy lőtték az embereket a lékbe, mint a nyilasok a zsidókat Budapesten a Dunába.

pepin_nymburk 2017.09.18. 21:57:53

Szerintem a Hideg napok nem Jancsó film

drazsé 2017.09.19. 00:47:45

Ennek a musha/wusha vérengzésnek gyorsan utánanéztem és.... kis meglepi: az egész úgy kezdődött, hogy a helyiek megtámadtak egy iskolát és megöltek mindenkit, aki japánnak nézett ki - igen, gyerekeket, nőket is.

Szóval, nem anynira egyszerű ez se

2017.09.19. 06:37:24

@Conchobar: Japan nem akarta megadni magat. Itt csak olyanok irogatnak akik alap dolgokkal nincsenek tisztaban?
Jobb lenne tiltani a hozzaszolasokat, nepbutitas van itt is. Tiszta tv2

gigabursch 2017.09.19. 07:20:00

@adg:
A fő kérdés: a tönkremenetel.
Elég sokat belevághatsz egy fába, anélkül, hogy kidőlne. Itt is ez történt. Elég sokat vágta bele, de ha még többet vágnak bele, akkor is kifelé dől és nem maga alá roskad.
Tudniillik annak a szerkezeti résznek, amelyik nem ment tönkre, félr kellett volna löknie magáról azt, ami felette kirogyott - lásd derékba tört fa esete.

Conchobar 2017.09.19. 07:55:43

@evooo: "Japan nem akarta megadni magat" - Végül aztán az amerikaiak adták meg magukat nekik, igaz-e? (egyébként, én azt írtam, hogy 'Japán hamarosan kénytelen lesz megadni magát', hogy akarták, vagy sem ez esetben irreleváns)

Conchobar 2017.09.19. 08:00:24

@evooo: "Itt csak olyanok irogatnak akik alap dolgokkal nincsenek tisztaban?" - Te mivel vagy tisztában? Tisztában vagy azzal, hogy akarta-nem akarta, de Japán feltétel nélkül megadta magát (1945. aug. 14-én)

adg 2017.09.19. 08:05:04

@gigabursch: igen. Pontosan ez a legnagyobb akadalya, hogy valaha is kideruljon az igazsag. Mindenki ezt hajtogatja, hogy egy toronyhaz pont olyan mint egy fa, meg kivagnak belole egy darabot, meg ilyenek.
Ezert is nincs valasz a kerdesemre. Nem, nem olyan egyaltalan. Es nem a "kivagott" szerkezeti elemek miatt omlott ossze, mert akkor egybol osszeomlott volna, mint az amszterdami haz, vagy a kivagott fa, vagy a fakockatorony.
Nezz utana, hogy milyen tartoszerkezete volt neki, mi biztositotta a stabilitasat, stb. Ha csak ugy beesett vola a repulo uresen, mai napig allnanak. Meg csak az ablakok sem tortek ki a nem erintett szinteken.
Erdemesebb a 7-essel foglalkozni, az az erdekesebb.

szita szita péntek 2017.09.19. 10:45:45

@Osz Apo: "Durva, hogy van olyan hid, amit kepzett szakemberek nem tudnak felrobbantani" Őőőő... Azok azért nevezzük őket képzett szakembereknek, mert képesek a struktúra előzetes gyengítése után minimális robbanószer segítségével elbontani a cuccot. A hangsúly a minimálison van. Minél kisebb bumm kell, hogy a környezet minél kevésbé legyen kitéve veszélynek. Itt láthatóan elszúrtak valamit, de ennek az előző törekvés az oka, az a híd nem felrobbanthatatlan.

Segna 2017.09.19. 11:00:39

@1100011: "Nem tudom, ezt a 800 litert honnan vetted, de a MiG-21 belső tartályaiba 2500-2700 lityi keró fért.
Volt 800 literes póttartály, ami még kb. 200 km-rel növelte a hatótávot, nem azzal kevered? "
feljebb valaki becsatolt egy német cikket az esetről, abban szerepel, hogy a korábban leszakadt balszárny révén, egy csomó kerozin már kiömlött a gépből a szomszéd háztetőre, és becsapódás pillanatában már csak kb. 800 liter maradt benne. (a németem nem túl jó... elnézést ha pontatlan)

gigabursch 2017.09.19. 11:01:10

@adg:
A WTC7 elemi példája a tökéletes néphülyítésnek a Pentagonnal együtt.
A nagy semmiből pukk, aztán füst, aztán sehol semmi, csak az álhírek...

Visszatérve a WTC-re.
Annak a szerkezete egy elemi karcsú tartókból álló rácsos tartó.
De akárhogy is csavargatjuk a témát, nem lesz belőle zömök tartó, ami képes lenne önmagába rogyni.
Ez van.
A karcsú tartónál meg ha túl erős a nyomás tengely irányba, akkor a tönkremenetel első fázisában kihajlik, második fázisában elveszti minden tartóképességét és tönkremegy.
Ha viszont bármelyik elemi szál kihajlik a saját stabilitásán túl, az magával hozza azt, hogy a súlypont kimozdul helyéről, a tartó tengelyéhez mérten oldalra, ezáltal tovább nő a hajlító nyomaték, melynek eredményeképpen a felette lévő rész kidől. Kidől és nem maga alá rogyik.
Ez elemi statika és szilárdságtani kérdés, nem politikai vita.

Egyébként pihent emberek a wtc szerkezetét eljátszhatják tésztán (ami kiváló modellező dolog és nem torzít úgy, mint a fa, ami ortotróp (ortogonálisan izotróp - hogy "szépmagyarul" mondjam) szerkezete révén az acél szerkezetekkel szemben még hoz néhány csavarást a rendszerbe - lásd bambusz állványozás), tehát a tésztával jól lehet modellezni az eseményt.

adg 2017.09.19. 11:49:29

@gigabursch: "Ez elemi statika és szilárdságtani kérdés, nem politikai vita."

Nem, bocs. Ez ennel bonyolultabb azert, nem fogod tesztaval lemodellezni. Ha erdekel a tema, van sok hasonlo pelda, nem csak ez, akkor "progressive collapse" neven keress ra.
A szerkezet tele volt egy rakas gyengitessel a kapcsolatoknal, stb, marhara nem ugy mukodik, mint egy fa vagy egy tesztatorony, es NEM a repulo becsapodasa miatt omlott ossze, meg a hivatalos tortenet szerint sem. Hanem a tuz miatt. Vagyis tulelte a repulo becsapodasat, kb egy orat ott allt. Az azt koveto tuzet viszont nem. (a 7-es sok oran keresztul egett, azt is a tuz rovasara irjak, vannak eleg meggyozo magyarazatok ott is.)

Itt lemodelleztek egy par modon, ha erdekel nezd meg, marha erdekes amugy. www.kz.tsukuba.ac.jp/~isobe/progressive-e.html

En itt kiszallok, nem akarom szetoffolni, es ez egy olyan tema, ami mindig hitvitava alakul. Az igazsagot meg sose tudjuk meg. :)

DIODORO 2017.09.19. 11:51:51

@mrbloodbunny: Ezek szerint atomot dobtál volna belgákra, hollandusokra, németekre, franciákra, angolokra, amerikaiakra....

HgGina 2017.09.19. 13:15:31

@omborz: a Pentagonba csapódott állítólagosan eltérített repülőgép a WTC-s épületbontás idején. Ott is csak a szárnyak nem mentek be, és kint se találták őket.

Amúgy meg elég vicces, hogy a kínai katona egy zsebre vágott kezű, cigarettázó, fegyvertelen koreainak az életéért könyörögne. Max egy staubot kér talán.

gigabursch 2017.09.19. 13:16:52

@adg:
De a fő gond - és nem csak nálam - mégiscsak az, hogy a súlypont vesztés saját tengelyében történt meg és önmagára omlott. Durván száz emeletből volt a becsapódás a 70. emeleten, alatta 10 átégett. Alatta 60-nak az égvilágon semmi baja. Ez nem_tud önmagára omlani, mert kitolja oldalra a cuccott. Csak ha segítenek neki.
S erre a "politikai elvárásra"nincs megfelelő mérnöki magyarázat. S ez a bajom az egész sztorival.

A linkelt anyagot megnézem. Köszi.

OK, OFF, részemről is zárjuk le. S köszönjük meg a bloggazda türelmét is.

dunántúli gyerek 2017.09.19. 13:23:48

@adg: És a 47 emeletes WTC7 vajon mitől dőlt össze aznap?

wantango 2017.09.19. 13:26:02

a kínai képen a lelkes katonák Mao kis vörös könyvével hadonásznak örömükben

Namely 2017.09.19. 14:13:03

Matt Demon bundesliga-séróval....... :DDDDDDDD

Viszont a jenki harci pilótáknak szép csíkos a rövidgatyájuk..... inkább néz ki valamilyen digó focimeznek, legalábbis így, fekete-fehérben.

@gigabursch: @adg: köszi az értekezéseteket, én, mint egyszerű tőzsdés, nem értek hozzá, de talán ti kiokosítotok! :)

Darth Revan 2017.09.19. 14:51:32

@Almandin: a szerbek ugye a délszláv háború idején sem kímélték a bosnyák gyerekeket :(

bioLarzen 2017.09.19. 17:04:04

@dunántúli gyerek: A japánoknak meg mi vagyunk betegek...

Tudod, nézőpont kérdése minden.

bioLarzen 2017.09.19. 17:13:56

Na, ahhoz képest, hogy a cikk kikerült az index címlapjára, egész jól megúsztuk a "színvonalas" kommentcunamit...

adg 2017.09.19. 23:31:24

@Namely: haha, ne higgy senkinek. A tema annyira at van politizalva, hogy szinte csak vegletekben lehet rola beszelni.
Engem elegge erdekel ez a tema, pont egy olyan cegnek dolgozom, aminek a toronyhazat tartoszerkezeti tervezese a fo profilja, bar az en legmagasabb hazam meg csak 28 emeletesnek volt tervezve, sajnos leredukaltak 18-ra. De szamos projektben reszt vettem es ezeknel joval magasabb epuletek terveit is tanulmanyoztam, talan van egy kis ralatasom a temara. Ettol fuggetlenul soha nem mernem kijelenteni, hogy ez vagy az okozta a tornyok omlasat. Mindossze arrol szoktam beszelni, hogy valami lehetseges-e, vagy hasznalhato-e egy teoria.
Pl a torony nem dolhet ki ugy, mint egy fa. Ez egesz biztos. Es tuz hatasara osszeomolhat, ez is teny. Meg az is, hogy tesztabol nem fogod lemodellezni, es egy ilyen szerkezetnel az egyes elemek karcsusaga, kihajlasa, ennek hatasa az egesz epuletre kicsit osszetetteb, mint pl egy tavkozlesi torony eseten. Mindenesetre nem veletlen, hogy a mai tornyok tobbsege betonbol epul, a magjuk meg szinte kizarolag. Bar elofordulnmeg nehany acel is, de pont a tuzvedelem nehezsege (valamint a betontechnologia fejlodese miatt) miatt egyre kevesebb.
Aztan hogy minden ugy tortent-e, ahogy hivatalosan mondjak, vagy sem, az meg hitvita. :)

Morpheus. 2017.09.25. 00:24:13

Nagyon jó képek! Gratula és köszi!

butyko 2017.09.25. 22:55:27

Csak,hogy témát váltsunk,szvsz a Pelé-s képen nem Pelé van. Számtalan fotó fellelhető a neten,amelyek Pelé-t profilból ábrázolják. Az orra teljesen másképp formálódik. Én így látom.

fareszjó 2017.10.01. 10:47:25

Kicsit elsikkadt a többi között, de valaki tudja, hogy miért iszik egy kerékpáros alkoholt a szakasz előtt? Milyen hatást várhatott tőle?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2017.10.06. 17:10:34

@fareszjó: Nem előtte, közben! (Egy útbaeső italboltban konyakosüveg akadt a kezébe először.) ...de ha agyonversz, se tudom megmondani a versenyzőtársa nevét, aki ezt egy dokumentumfilmben elárulta.
Kicsit más idők voltak.

UV pót 2021.11.01. 20:07:46

@gigabursch: Az acélszerkezet csak az egyik fele. Ott voltak még a liftaknák, amik vasbetonból készültek. Na, azok tényleg nem omlanak csak úgy maguk alá.

gigabursch 2021.11.01. 20:19:18

@UV pót:
Amíg a vizsgálat véges végéig nem csak mérnökök szólnak hozzá, addig minden hitvitának alapja lesz.
Sajnos.

@Namely:
Na, az meg az a terület, ami még nekem kínai.

UV pót 2021.12.04. 18:29:16

@gigabursch: És akkor még ott van a 7-es épület tökéletes maga alá omlása is. :-)
süti beállítások módosítása