Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

1969 - A Damanszkij-incidens (18+!)

2016. október 04. Izak2

00.jpg

Bár 1969 márciusának elején a világ még éppen a szuperszonikus Concorde üzembe helyezésén ámuldozott, ám hamarosan mindenki inkább a szovjet-kínai határra szegezte a tekintetét, és aggódva figyelte a Peking és Moszkva között kialakuló válsághelyzetet.

Az incidens nem volt előzményektől mentes: a megbonthatatlan szovjet-kínai barátság falán a hatvanas évektől repedések mutatkoztak; Kína egyre inkább igyekezett önálló, távol-keleti nagyhatalmi szerepben megjelenni, ám Moszkva ezt nem nézte jó szemmel. Mao Ce-tung a jugoszláv "különutas" politikát tekintette példaként, világpolitikai és ideológiai szempontból pedig egyre inkább megromlott a kapcsolata Hruscsovval.

marx41_1.jpg

1963-ban aztán a Szovjetunió, az USA és Nagy-Britannia aláírta az első atomsorompó egyezményt, míg Kína - Franciaországgal együtt - erre nem volt hajlandó; tovább fokozódott a feszültség a két ország között. 

a30aa203ff9a1e600ec7f3d2ca8cf032_1.jpg

1968-ban Kína és a Kazah SzSzK határán történt már fegyveres konfliktus, amely után a Pravda egyenesen egy esetleges Kínával szembeni atomcsapásról írt.

Egyre szaporodtak a villongások a szovjet-kínai határon, mindennapossá váltak a kisebb-nagyok fegyveres konfliktusok, amelynek az egyik legismertebb eseménye volt az 1969 tavaszán kirobbant Damanszkij-incidens.

damansky_map_1.jpg

A szovjet-kínai határon található Usszuri-folyó kicsi - méretében mindössze a Margitsziget harmada!- szigete Damanszkij (kínai neve Csenbao)

Fontos tudni, hogy ezen a területen korábban is történtek provokációk, hol egyik, hol másik oldalról (1964-től 1969-ig több, mint 4.000 esetben), ám mégis az 1969-es események váltak világszerte ismertté.

1969_sino_soviet_border.gif

1968. nyarán kínai halászok provokálják a szovjet parti őrséget

 

101.jpg

Szovjet katonák farudakkal tartják távol a partraszállásra készülő kínai civileket

 

1969. március 2-án reggel - a hivatalos, szovjet verzió szerint - a szolgálatban lévő határőrök, Ivan Sztrelnyikov vezetésével vették észre, hogy kínai csapatok foglalták el a sziget nyugati részét, akik felszólításra sem hagyták el a helyszínt. Tűzharc alakult ki, amelyben a kínai katonák nem kíméltek a támadást nem kezdeményező szovjet határőröket.
50317724009d20d6c388bbdadb65af1b_1.jpg

Ivan Sztrelnyikov főhadnagy őrsparancsnok

 

2390_15_1425565118_982_1.jpg

temetes.jpg

Sztrelnyikov (fent) és társai holtteste. Szovjet oldalon 31 halott és 14 sebesült volt az első nap mérlege.

A sziget az ezt követő órákban többször cserélt gazdát, míg végül egy szovjet gépesített lövészegység visszaszorította a kínai egységeket.

A konfliktus képei:  

sinosoviet04-800x449.jpg

sinosoviet05.jpg

sinosoviet06.jpg

sinosoviet14.jpg

46.jpg

sinosoviet13.jpg

sinosoviet12.jpg

sinosoviet11.jpg

sinosoviet09.jpg

sinosoviet02.jpg

05.jpg

16.jpg

99.jpg

Az összecsapásokban szovjet oldalról 59-en, míg kínai oldalról 71-en haltak meg, de egyes adatok szerint a kínai veszteségek elérték a 800 főt is.

Lássuk mit írt a magyar sajtó az esetről:

999.jpg

Dolgozók Lapja 1969. március 16. forrás

 

800px-captured_t-62_tank.jpg

A kínaiak által elfogott szovjet T-62-es harckocsi a kínai Hadtörténeti Múzeumban

A harci cselekmények után beindultak a propaganda gépezetek, mindkét ország a másik felet vádolta a kialakult helyzetért. Miután az összecsapások folytatódtak, a szovjet oldal már "megsemmisítő válaszcsapással" is fenyegetett, ugyanakkor Peking egy 1860-as szerződésre hivatkozott, amely szerint Kínáé a sziget. 

A pekingi szerződés ugyan nem rendezte a folyami szigetek kérdését, de a meder középvonala alapján a Damanszkij egyértelműen Kínához tartozott. Más kérdés, hogy a cári Oroszország ezt nem vette figyelembe és az akkori erőviszonyok alapján egyszerűen kitolta a határvonalat a kérdéses területen. A kialakult helyzetet a Szovjetunió egy 1951-ben Kínával aláírt egyezményben erősítette meg. 800px-zhenbao_island_1.png

Ebben a feszült időszakban aztán - némileg váratlanul -, 1969 szeptemberében mégis enyhülés jelei kezdtek mutatkozni és a két fél tárgyalóasztalhoz ült.

90.jpgAlekszej Koszigin a szovjet tárgyaló fél. A fagyos viszonyra jellemző, hogy a megbeszéléseknek a pekingi repülőtér adott helyet.

A végső szót Gorbacsov mondta ki 1991-ben: Moszkva tudomásul vette, hogy a sziget fölött Kína gyakorolja a hatalmat és ezt szerződésben is rögzítették, igaz a határvitát véglegesen csak 2004-ben rendezték. A sziget neve Drága-sziget lett, 2008-tól pedig már természetvédelmi területnek számít.

32321_900_1.jpg
untitled.png

Emlékhely a szigeten

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr5311748229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hechtgrau 2016.10.04. 07:49:57

Korabeli vicc: Kínaiak támadtak meg egy a határ közelében békésen szántó szovjet traktort. A szovjet traktor viszonozta a tüzet, majd elrepült. :)

kugi · http://kugi.blog.hu 2016.10.04. 08:30:36

A konfliktus képei valamilyen belügyi archívumból származnak?
Gondolom, sajtófotósokat nem nagyon engedtek a helyszínre.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.10.04. 08:31:57

@hechtgrau: A TASZSZ jelenti, hogy heves mezőgazdasági tárgyalások zajlottak kínai aratók és szovjet kombájnosok között a szovjet - kínai határon. A tárgyalások eddig eredménytelenek, folytatás holnap. :)

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2016.10.04. 10:33:45

Szintén egy szigettel kapcsolatos határvita, békésebb körülmények között: www.worldatlas.com/articles/hans-island-boundary-dispute-canada-denmark-territorial-conflict.html

As successive Danish and Canadian landings on the island erect and dismantle flag poles and markers, they leave presents for the next contingent. This 'whiskey war' was initiated in 1984, when the Danish minister for Greenland landed on the island leaving a bottle of schnapps and a sign proclaiming “Welcome to the Danish Island.” ... “when Danish military go there, they leave a bottle of schnapps. And when Canadian military forces come there, they leave a bottle of Canadian Club and a sign saying 'Welcome to Canada'”

Adujis 2016.10.04. 18:42:59

@hechtgrau: :D ez nagyon találó!

Sok ökör és egy hangyányi terület miatt több 100-an haltak meg...
És a legszörnyűbb, hogy ma sem tartunk előbbre...

Tejinashi 2016.10.04. 20:25:38

Hofi: A fal mellett folyik a nagy sárga lefolyó. Ezt egyszer valaki átlépte. Hát tudja hogy van ez, Mao, holnap én. :)

budy01 2016.10.05. 08:17:26

@hechtgrau: Szintén korabeli vicc:
Mao-ék küldenek Moszkvába egy zsák mákot, hozzá a szöveg: Annyian jövünk, mint zsákban a mákszem.
Moszkva visszaküldi a zsák mákot megdarálva az alábbi üzenettel: Így fogtok visszamenni...

Buchhalter 2016.10.05. 08:21:53

Szerintem Kína aaz egyik legveszélyesebb agresszor nagyhatalom.Most is több országgal packázni tebgeri utak és kisebb szigetek miatt.Csodálkozom,hogy az Oroszok nem bombázták szét őket jobban.Ebben a konfliktusban inkább az Oroszoknak drukkoltam volna.

Haát Izsák 2016.10.05. 08:46:38

Szintén korabeli vicc:
- Ettél már orosz határőrt?
-...?
-Akkor kóstold meg a kínai húskonzervet!

A csapos közbeszól 2016.10.05. 09:09:14

@Haát Izsák:

A számból vetted ki ....... a húskonzervet:)))

Pont ez jutott eszembe, alsósok voltunk és ez volt az egyik menő vicc.

2016.10.05. 09:17:31

@Buchhalter: aki kicsit is követi a kínai médiát, propagandagépezetet, az tudja, hogy sose mondtak le a távol-keleti orosz területekről. Sőt, a kínaiak Mongóliát is kínai földnek tekintik, a mongolokat kínainak, az nem zavarja őket, hogy a mongol nyelvnek nem sok köze van a kínai nyelvekhez, a mongolok meg nem han kínaiak. Gyakorlatilag az egész Orosz Távol-Keletre rá fogják tenni a kezüket pár évtizeden belül, egyedül arra várnak, hogy az oroszok meggyengüljenek.

A kínai állami propaganda iszonyatosan erős nacionalista indulatokat szít minden ilyen ügyben és konkrétan ezer éves sérelmeket és hajánál fogva előrángatott jogalapokat hoz fel és az agymosott kínaiak ezt készséggel be is szopják. Olyan jogalapokra gondolj, mintha ma Magyarország az ősmagyarok lakóhelyét, vagy a khanti-manysi területeket követelné Oroszországtól, mert azok végülis magyarok... Kína már csak nevében kommunista, valójában egy ultranacionalista, nyersanyagéhes imperialista birodalom, ami le fogja hengerelni a világot. Az, hogy ma kimaradnak a helyi háborúkból a világon, az egy nagyon jó taktika. A hadsereget korszerűsíteni kell, az ipari és katonai kémkedésük brutális méreteket ölt, az orosz és amerikai hadiipart is teljesen átszőtték az ügynökeik. A külföldre küldött kínai egyetemisták, kutatók mind szépen hordják haza a kutatási anyagokat, eredményeket, a Kínában befektető nyugati cégektől gyakorlatilag minden ipari és üzleti titkot elvesznek. Ők így küzdötték fel magukat egy középkori szinten lévő birodalomból, ami még 1900-ban is volt Kína, a 21. századba.

A kínai tudat nem 1949-től számítja a kínai államot, hanem időszámításunk előttről és a folytonosságot hangsúlyozza.
Ma nem a direkt kommunista propaganda uralja a kínai médiát, hanem nagyon ügyesen a császárkor iránti romantikus és ultranacionalista hevületet lovagolják meg. Egymást érika kosztümös szappanoperák, ahol a császári udvar ágyasai és eunuchjai intrikálnak és mérgezik egymást. A "kommunista" valójában imperialista vezetés nagyon jól játszik a történelmi igényekre, ilyen-olyan jogalapokat sujkol a lakosság fejébe.

Mondanom se kell, az orosz ember a történelmi kínai sorozatokban mindig agreeszív, szakállas és hódító képében jelenik meg. A magas(!), jóképű kínai hősök viszont legyőzik őket. Az oroszellenes propaganda rendkívül erős.
A nyugatiakkal kapcsolatos mélyen gyökerező frusztrációjukat mutatja, hogy kínai festményeken, illusztrációkon a 17-19. században Kínával tárgyaló, békét, egyezményeket kötő külföldieket mindig alacsonyabbnak festik, mint a kínaiakat. Ez külön vicces, amikor egy szőke holland admirális (valószínűleg 180+cm) alacsonyabbnak van festve, mint egy dél-kínai hadvezér (jó eséllyel 160 cm alatti, mint akkoriban a dél-kínaiak).

Nem csak az oroszokat fogják brutálisan lenyomni Szibériában és a Távol-Keleten, hanem a vietnamiakat, japánokat, kazahokat is, a tengert meg persze maguknak követelik a tenger mélyén rejlő ásványkincsekkel együtt. Ma még persze a japánok a gyűlölt ellenség a kínaiak szemében, de a vietnamiakat se szeretik és az oroszokat se.

Azt erősen valószínűnek tartom, hogy azok a kínai civilek, akik az orosz partőrséget zaklatták, valójában katonai rendfokozatban civilkedtek ott.

tomfree 2016.10.05. 10:01:21

@karandash: nem véletlen az orosz népesedéstámogató politika az orosz Távol-Keleten. A Kelet-Ukrajnából elmenekült orosz kisebbség nagy részét odatelepítették tudtommal.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.10.05. 10:28:08

@karandash: Amíg Oo. atomhatalom, addig Kína kb. semmit nem tehet, egy gramm orosz földet sem vehet el...

Kivéve, ha el tudsz képzelni egy olyan helyzetet, hogy a többsége kerülő kínai lakosság népszavazást kezdeményez Oo-tól való elszakadásra. Az orosz "demokratikus hagyományok" szellemében el lehet képzelni ennek esélyeit. 0. Pedig Krím után egy szót sem szólhatnának...

parazita666 2016.10.05. 10:32:37

@Adujis: Igen, nagyon jó a meglátásod. 2 nagyhatalom egy hangyafasznyi terület miatt kezd katonai konfliktusba.
Retardált hülye barom!

kiir 2016.10.05. 10:34:30

@karandash:
"Ez külön vicces, amikor egy szőke holland admirális (valószínűleg 180+cm) alacsonyabbnak van festve, mint egy dél-kínai hadvezér (jó eséllyel 160 cm alatti, mint akkoriban a dél-kínaiak)."

A hollandok akkoriban direkt alacsony népnek számítottak Európában:
hvg.hu/instant_tudomany/20150409_Egy_europai_nep_a_legmagasabb_a_vilagon

Persze ez csak érdekesség, a mondanivalódon semmit nem változtat :)

parazita666 2016.10.05. 10:35:49

@karandash: Szegény oroszok. Hüpp-hüpp!

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.10.05. 10:57:02

@parazita666: ezt a stílust itt mellőzd:

"Retardált hülye barom!"

kérlek olvasd el a kommentszabályokat:
ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2015/06/11/kommentelesi_szabalyok_204

köszönöm

dr. mesterséges színezék 2016.10.05. 11:07:34

@parazita666: Ezt azért gondold végig!
A status quo megbontása a világ egyik szegletében nem marad annak a szegletnek a problémája.

tujapecér 2016.10.05. 11:52:06

Csak ennyit üss be a Gugliba: Kína, Szibéria.
Meglátod, hogy mitől félnek az oroszok.....

HgGina 2016.10.05. 12:04:10

Korabeli ez is:
Két szovjet határőr ül, az egyik falatozik.
A társa megszólal:
- Adj nekem is egy katonát!
Mire a másik:
- Dehogy adok, lőj magadnak!

sebi77 2016.10.05. 12:55:03

@karandash: Szerintem manapság egy nyílt agressziónak akkora gazdasági ára van, hogy nem éri meg. Az oroszoknak se fog soha megtérülni hogy lenyúlták a Krímet. Hány csillió dollár kiesést jelentene egy Kína elleni kereskedelmi embargó mindenkinel, főleg nekik? Kína előbb fog konszolidálódni mint hogy komoly bajt csináljon, ennek is vannak jelei.

Buchhalter 2016.10.05. 13:12:45

@sebi77: álmodozni lehet,ha napi szinten olvasol világsajtót,rájössz ,hogy Kínának elég nagy gondjai vannak.Lehet ,hogy korlátlan számú ügynököt tud bevetni ,de mivel nagy ország sok lakossal így elsikkad időnként a saját kis hiénáin kik majdnem megint bedöntik a kínai gazdaságot(lásd kínai árnyékbank rendszer).Mivel egyre több szomszédjával rúgja össze a port azok szépen kezdenek ellene összefogni-Lásd Vietnam,Malayzia,Fülöp Szigetek és Japán.Valamint Oroszország elég rendesen támogatja modern fegyverekkel Mongóliát ás az azokkal határos ,de Észak Kínában élő Mongolokat.Ha sokat ugrál és a világ megint háborúba zuhan könnyen ő is belesodródhat a szomszédaival egy vég nélküli határ menti háborúskodásba ami nagyon érzékenyen érintené.

2016.10.05. 15:35:32

@Adujis: @parazita666: nem egy kis sziget miatt folyt a harc, ezt mindenki tudja. Arról van szó, hogy a kínaiak ősi kínai földnek tekintenek gyakorlatilag mindent, ahol valaha a kínai birodalom jelen volt. Mongóliától Kazahsztán keleti részéig, a Dél Kínai tengertől az Orosz Távol-Keletig. Ahol engednek nekik, onnan kirobbanthatatlanok. Lásd tengeri szigetépítés, támaszpontok emelése korallzátonyokon.

2016.10.05. 15:44:07

@sebi77: nem, annak vannak jelei, hogy Kínában a kommunista propagandát egy ultranacionalista propaganda váltja fel, de persze a háttérben nyersanyag és területéhség áll. Folyik az ellenségképzés, gyakorlatilag ma Kínának szinte jelentős szomszédjával baja van. Japán, Oroszország, Tajvan, Vietnam, India. Éscott koncentrálódnak a világ nukleáris töltetei, meg a hatalmas ázsiai hadseregek.

Amíg az észak-koreai kérdés forró, addig Kínának hízeleg a világ, hisz Kína tartja féken Észak-Koreát. De Kína készül a jövőre, amíg a népességevel nem öregszik, addig kell mozdulnia.

Szibéria permafrost rétege lassan felenged és irdatlan nyersanyagkincset lehet majd kitermelni alóla. Kína pedig erre éhezik. Ha Kína nyersanyagigénye kielégül Afrikában, Brazíliában, akkor talán nem keveredik konfliktusba a saját háza táján.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.10.05. 15:48:37

@karandash: Ha kiolvad, akkor nekünk annyi, mert annyi metán szabadul fel, hogy olyan melegedés lesz, hogy a Föld egy részén az jelenlegi civilizációs formában az emberi élet ellehetetlenül.

sebi77 2016.10.05. 16:41:37

@karandash: Néhány évtizeden belül lesz fúziós energia, önvezető autók, az állások felét átveszik a gépek. Már most sem a nyersanyag a gazdagság receptje sehol, a földterület meg pláne nem. A 200 éves imperialista logikával nem csak az a baj hogy véresebb az elfogadottnál, hanem hogy felesleges, nem kifizetődő.

Super 64 2016.10.05. 17:09:50

@molnibalage: A kínaiak döntően vendégmunkások vagy illegális bevándorlók Dél-Szibériában, ennyit a szavazásukról. Hogy jött ide a Krím? :D

to:rppapa 2016.10.05. 17:34:14

@karandash: Ne feledkezzünk meg a néhai Tibetről sem.
DE az oroszok semmivel nem különbek, megérdemlik egymást.
(A nyugatiak kb. ugyanezt mondhatják rólunk és a románokról, meg a szlovákokról :) )

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.10.05. 18:07:23

@Super 64: Hogy ott is népszavaztak, elvileg. Ha valamilyen úton módon valaha legálisan a kínaiak leszenek többségben és szavazni akarnak, akkor elég nehéz lesz faarccal komolyan mondani egy érvényes szavazás esetén, hogy NEM. Persze a politika az politika...

dr. mesterséges színezék 2016.10.05. 18:36:26

@sebi77: Az a néhény évtized - ami évtizedek óta annyi - kicsit sok ahhoz képest, hogy párhónapos időtávon felváltva bőszülnek fel a nagyhatalmak attól, hogy kevés az olaj a piacon és attól, ha sok.

pitcairn2 2016.10.05. 20:04:48

@Buchhalter: @karandash:

a szibériai ásványkincsek fő profilban így is úgy is a kínaiakhoz fognak menni, ami pedig a tajgában kószáló orosz telepesek védelmi potenciálját illeti már az 1920-as évek elején japán birtok lett volna ez a vidék ha az USA nem lép közbe:)

(akkoriban Japán volt az angolszász pénzügyi elit által futtatott helyi "hitman", most már inkább Kína)

"A Japán Császári Hadsereg még egészen 1922-ig állomásozott a területen, majd ___az Amerikai Egyesült Államok nyomása___ és a szovjet katonai sikerek miatt kénytelen volt kiüríteni a Tengermellék területét."

Szibériai intervenció
hu.wikipedia.org/wiki/Szib%C3%A9riai_intervenci%C3%B3

pitcairn2 2016.10.05. 20:08:07

@karandash:

"Kína már csak nevében kommunista, valójában egy ultranacionalista, nyersanyagéhes imperialista birodalom"

azért ennél egy kissé bonyolultabb a kép...

How the West Re-colonized China
youtu.be/WxFSvPUY_oc?t=372

pitcairn2 2016.10.05. 20:12:46

@molnibalage:

fő profilban már most is Kínába mennek ásványkincsek...

mi több, egyre inkább a GYÉVOCSKÁK is:))))

Siberia's Next Supermodels
youtu.be/KyBGVK1NJSU?t=28

pitcairn2 2016.10.05. 20:17:05

@molnibalage:

megjegyzem az egy család egy gyerek politika nem szándékolt következményeként eszméletlen nőhiány kezd kialakulni Kínában + mint a fenti film is tanúsítja a kínaik vonzónak találják a lenszőke szláv lányokat, a szibériai csajok meg a kellemes szubtrópusi Dél-Kínát + a gazdag kínaiakat... és ennek még igen komoly demográfiai következményei lehetnek a messzi északon...

pitcairn2 2016.10.05. 20:25:01

@Buchhalter:

öhöm, ez lenne mostanság a __valóban fontos__ hír Kína kapcsán:)

China's yuan officially joins the SDR
uk.businessinsider.com/chinese-yuan-officially-joins-the-imfs-sdr-2016-10

némiképp bővebben...

The Most Important Story You Didn’t See This Week
Corbett • 10/02/2016
www.corbettreport.com/the-most-important-story-you-didnt-see-this-week/

pitcairn2 2016.10.05. 20:26:42

@molnibalage:

klímariogatás = zöldre mázolt szocialista internacionalizmus avagy éljen az oligarchikus kollektivizmusra alapozott világkormány:)

Buchhalter 2016.10.05. 21:22:46

@pitcairn2: röviden beavatnál?Gyenge az angolom.

pitcairn2 2016.10.05. 22:29:09

@Buchhalter:

" aaz egyik legveszélyesebb agresszor nagyhatalom" éppen rohamléptekkel integrálódik a monetáris elitklubba:)

"Az IMF igazgatósága megállapította, hogy a kínai deviza megfelel a felvételi követelményeknek, ezért 2016. október 1-jei hatállyal ötödik devizaként felvette az SDR-kosarat alkotó devizák, az amerikai dollár, az euró, a japán jen és a font-sterling közé."

A világ ötödik legfontosabb valutája lesz a kínai jüan
hvg.hu/gazdasag/20151130_A_vilag_otodik_legfontosabb_valutaja_lesz?utm_expid=1324304-9.JvgK46VJQ96PBmQcdWWPlQ.0&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.hu%2F

egészen konkrétan ebbe léptek be szombaton:

"Az SDR (angolul Special Drawing Rights, azaz „Különleges Lehívási Jogok”) a lehetséges igény szabadon használható pénzneme a Nemzetközi Valutaalap (IMF) tagjainak. Az SDR valutakódja az ISO 4217 szabvány szerint XDR"

SDR
hu.wikipedia.org/wiki/SDR

Mercel 2016.10.05. 23:29:33

@sebi77:

Legyen igazad.
De azt ne felejtsd el, hogy a diktátorok nem nézik annak az árát, hogy hogyan szerezzék meg vagy éppen tartsák meg a hatalmat.

Putyin diktátor a "javából" és az egész ellenségkeresés annak szól, hogy amíg van akár hajánál fogva is előrángatott ellenség - addig a belpolitikai, társadalmi és gazdasági problémákat el lehet fedni.

Egyébként kína és oroszország mindkettő agresszor hyperveszélyes vezetőkkel.

Mindkét helyen komoly gondok vannak otthon ezért próbálnak terjeszkedni.
Ha a világ lángbaborul akkor azt nagy eséllyel pont ennek a két országnak "köszönhetjük" majd,

Buchhalter 2016.10.06. 09:05:55

@Mercel: Putyin csak a saját és országa érdekeit védi.Mennyiben jobb szerinted az USA tevékenysége?! Az állítólagos demokrácia exportjuk mindenhol csak vért és könnyeket eredményezett.Lásd Kolumbia,Argentina Líbia ,Irak stb.Ukrajnában nem lett volna ekkora gáz ,ha nem adják alá a lovakat mindenre kapható politikai szerencse lovagoknak.Bocs,az amcsik által támogatót mostani kíjevi vezetés egytől egyig oligarchákba tömörült maffiózó!Még egy háborút sem tudnak normálisan levezényelni!Az egyszerű Ukrán sem érzi magáénak ezt a helyzetet és millió számra hagyja el a szülőföldjét.A net korszakában ma ár sokan nem akarnak meghalni valakinek a hasznáért.Az Oroszokkal harcolni meg annyira nem érdemes.Egyre jobbak a katonáik és a haditecnikája és annak mennyisége s em lebecsülendő.De mindig van pár okoskodó tojás aki el van ájulva az amerikai hadigépezettől.Egy félbe hagyott Korea és egy vesztes Vietnám után...És igazán se Irakot se Afganisztánt nem fejezte be az USA.Az Oroszok viszont gyakorlatilag teljesen szétzúzták a Csecseneket.Vicces,hogy ott is találtak szép számmal amerikai fegyvereket.Ehhez már ne is fűzzek kommentárt?

Buchhalter 2016.10.06. 09:08:27

@pitcairn2: ebből neked az követezik,hogy eljött a világbéke?Ez csak pénzpolitikai mahináció.Az események eszkalálódásának időhúzása.A világ nagy hatalmai és jóléti államai(köztök Európa) már 30 évvel előre elköltötte azt a pénzt ,amit meg sem termelt.Ez a zsák szar ,ha kidurran akkor javaslom,hogy imádkozunk.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.10.06. 10:33:28

@Buchhalter: Látom sok fogalmad nincs a haditechinkáról, de a történelmről sem nagyon...

Ennyi erővel az orosz haderő egy rakás sz*r, mert kézifegyverekel operáló kecskepéásztorok szétsz*patták őket. Kaptak orosz és nyugati eredeti fegyverzetet, de semmi komolyoabbat, mint MANPAD és RPG, ATGM.

Egy konvencionális háborúban az USA fegyveres erejének átlagos színvonala területtől függően 10-25 évvel van az orosz előtt. Mennyi példát adjak rá? Mert csak akkor kezdem sorolni, ha igényed van rá. Igen hosszú listát tudnék írni...

Ezen felül...

1. Koreában ENSZ erők voltak, nem csak jenkik, a status quo-t, a komcsi agresszió előtti állapotot helyreállították.

2. Vietnám amerikai részvétele úgy ért véget, hogy meglépték azt, amit az elején kellett volna. Linebacker II. ÉV rohant fegyverszüntetet kötni és a jenki kivonulásig nem is támadták DV-t. A jenkik kimentek és utána foglalták el DV-t, mert annak kormánya egy kalap szar volt senki nem akart harcolni + a jenki támogatást is megvágták. Katonai vereséget nem mértek az USA-ra, Vietnámot belpolitikai okokból adták fel. A Lin II bármikor megismételhető lett volna...

Buchhalter 2016.10.06. 11:44:44

@molnibalage: kicsit se szeretem ha kioktatnak,de látom beállhatnál a sorba az amerikai seggnyalók táborába.Hát igen ,nem baj ,hogy ők a legnagyobb történelemhamisítók mostanában?? Látom a te szemszögedből Oroszország egy béna kacsa ami 2 éven belül el fog süllyedni.Szerintem menj el politikusnak ,kiváló érzéked van hozzá hogy egy vesztes ügyből nyertest hozz ki.Hiába vergődsz Koreánál az USA és szövetségesei meghátráltak.Vagy bevetik az atombombát amit MacArthur tábornok többször is hangoztatott és mivel hozzá közel álló főtisztek is pártolták az ötletét leváltották.A katonai veszteségekről nagy kavarás van .Például egyes források szerint a kínai 1 millió halott más forrás szerint 400 ezer.Az USA vesztesége szerintük 33 ezer más források szerint 53 ezer.Vietnámot elveszítették,hagyjuk a mellé beszélést,hogy kivonultak! Sokan az elesett katonák számát se hiszik el az amcsiknak.Hivatalosan 58 ezer más becslések szerint 80 ezer felett.A Dél.Vietnami haderő 400 ezer embert vesztett az északi legalább 1.5 milliót és cirka 2 millió civilt.Gondolom azt se tudtad a nagy eszeddel hogy több száz Ausztrál katona is otthagyta a fogát Vietnámban és persze fél tucat magyar katonai tanácsadó.Szerintem gondold át miket írsz és ne tévesszen meg a Holywood által kreált"szuper" USA.Ha ez igaz lett volna nem vonják ki páni gyorsasággal Black Water egységeiket Ukrajnából.Annyira "jók" voltak,hogy a pletykák szerint 130 fő elesett.Á a Speznac is szar szerinted,igaz?Ha meg majd egyszer valamelyik kiveri belőled a szuszt ,talán felébredsz.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.10.06. 12:03:07

@Buchhalter: Te is beállhaszt azon idióták sorába, akik más szájába adnak olyanokat, amit soha nem mondtak...

Hol mondtam, hogy Oo. elsüllyed? Sehol...

Koreánál semmiféle meghátrálás nem volt. Kisfiacskám a kínai határnál álltak, mikor a Kínai Nép Felszabadító Hadsereg "önkéntesei" (muhaha...) beavatkoztak. Ők is csak X-re tudták kihozni a történetet. Mivel DK szuverenitása helyreállt az ENSZ erők nem erőltették tovább a dolgot. DK él és virul, ÉK meg a Föld egyik pöcegödre.

Mc. ötletét meg nem pártolták és azért b*szták gyorsan nyugdíjba az öreget...

Vietnámban katonai vereséget nem méretk az USA-ra, ezt csűrheted csavarhatod, ahogy akarod. A Lin II súlyos veszteségei ellenére ÉV összességében tehetetlen volt egy hasonló csapás ellen.

Csűrheted és csavarhatod ahogy akarod, de ÉV rohant fegyverszüntetet kötni 1973 januárjában Párizsba... Utána DV-t úgy foglalta el, hogy 0 db amerikaival kellett harcolnia. Volt egyébként a gerilláskodás előtt hagyományos hadviseléssel próbálkozás LV részről. El is kentkék a szájukat...

Buchhalter 2016.10.06. 12:31:00

@molnibalage: Molnár Balázska,te tudod hány éves vagyok?Nem adtam a szádba semmit ,de a soraid erről akarnak szólni : Oroszország béna.Szerintem mint "jó" és önelégült foteltudós vígan pöffeszkedsz.veled ellentétben legalább voltam történelmi helyeken és beszélhettem még élő résztvevőkkel.Na csá.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.10.06. 12:42:56

@Buchhalter: Ki nem szarja le a korodat, ha szimplán tudatlan vagy...?

A jelenlegi technológiai színvonalhoz meg mi köze van annak, hogy valamiknek az élő résztvevőivel beszélgetsz? Hm...? Ettől még az oroszoknak nincs egy darab bevethető stealth gépük sem és egy rakás hiányosságuk van.

Mindig is "bírtam" a magadfajta érvelőket, akik szerint érteneke a haditechnikához, mert ő volt sorkatona... Na, a te érved is kb. ennyire releváns...

daito 2016.10.06. 20:19:50

@Buchhalter: hülyeségeket tetszik írni. Néhányat. Összesen 2 millióra teszik a vietnámi civil halottak számát - amiből a többség dél-vietnámi volt - hiszen a konfliktus jelentős része ott zajlott. Észak-vietnámi civil ~100e halt meg, hiszen észak-vietnámi területen "csak" az amerikai bombázások okoztak civil halottakat. (Ez persze így nem igaz, de tény, hogy a háború nagy része dél-vietnámi területen és/vagy határon zajlott, és általában nem a déliek támadtak az északiakra.)
Az északiak katonát sem veszítettek annyit, inkább csak 1m környékén jár az igazság, csak azért nehéz számolni, mert jó részük vietkong volt, akiknek jó része valójában dél-vietnámi civil volt.
Az ausztrálokon kívül voltak még új-zélandiak, de pl. dél-koreai sokkal több volt és jóval nagyobb veszteségeket szenvedtek, kb. 5000 halottjuk volt; ilyen a másik oldalon is volt, a kínaiak, akik 150-200e katonával képviselték magukat a konfliktusban, és 1000 halottat hoztak össze.

Az ukrajnai ostoba ruszki propagandádról meg mindent elmond, hogy annyira nem vagytok képesek, hogy ne BlackWaternek hívjátok azt a céget; mire az ukrán csihipuhi elkezdődött, addigra csak 3x váltott már nevet (Xe utána meg Academi, most pedig Constellis Group leánya).

pitcairn2 2016.10.06. 20:34:18

@molnibalage:

apokaliptikus bullshitre ilyen válasz dukált:)

pitcairn2 2016.10.06. 20:35:16

@Buchhalter:

a világot a "nemzetközi bankárok" futtatják:)

Buchhalter 2016.10.06. 20:36:29

@daito: szerintem te is és ki nem kakilja le ,hogy BlackWater ? Orosz propaganda?Személyedben egy újabb AgiTropos Cia ügynököt köszönthetünk? USA nem ugyan úgy nyomja a süket rizsát szerinted?
Jó étcakát

pitcairn2 2016.10.06. 20:37:42

@Mercel:

putyin mumus úgy kell a szupranacionális integrációk elmélyítésén ügyködő globalistáknak, mint a sivatagban szomjúhozónak egy pohár víz:)

Buchhalter 2016.10.06. 20:39:27

@pitcairn2: ez a Molnár Balázs nagyon el van szállva magától.Az orcádba nyomja ,hogy te full buta vagy és csak az az igaz amit ő nyomat.Állítom soha egy történelmi helyszínen nem járt.

pitcairn2 2016.10.06. 20:50:19

@Buchhalter:

visszatérve a kommentedre: ebből nem a világbéke következik, csak az, hogy a "Kína versus nyugat" mém számos sebből vérzik:)

China and the New World Order
www.youtube.com/watch?v=5M1KD7Dnq4s

ami pedig molni izét illeti:

itt mindenki magát minősíti a kommentjeivel:)

pitcairn2 2016.10.06. 20:54:25

@molnibalage:

a szovjet hadiipart fő profilban amerikai cégek építették fel a legnagyobb US bank koordinálása mellett:)

"The main financial consultant and banker for Amtorg at that time was Chase National Bank.[4]....

Amtorg was especially useful for the USSR in negotiating contracts with major American companies such as Ford Motor Company, General Electric, International Harvester, Albert Kahn, Inc., Hugh L. Cooper, Arthur G. McKee, Freyn Engineering, DuPont de Nemours, Radio Corporation of America, and more than a hundred other companies during the First Five-Year Plan,"

Amtorg Trading Corporation
en.wikipedia.org/wiki/Amtorg_Trading_Corporation

és a technológia-transzfer a későbbiekben sem állt le

pitcairn2 2016.10.06. 20:57:33

@molnibalage:

az ENSZ az anglo-amerikai elit agyszüleménye, még a New York-i telküket is a Rockefeller családtól kapták:)

Rockefeller and the Foundation of the UN
youtu.be/7wm1TPDaF0k?t=352

pitcairn2 2016.10.06. 20:59:52

@molnibalage:

rossznyelvek szerint különben nem is akartak nyerni (se Vietnamban, sem pedig Koreában)

nem az volt a cél:)

pitcairn2 2016.10.06. 21:08:34

@Buchhalter:

az anglo-amerikai elit teljes mértékben tisztában volt azzal, hogyha megsemmisítő vereséget mérnek Németországra és Japánra, akkor de facto a szovjet kommunizmus expanzióját segítik elő

mégis megtették

mi több utána múlhatatlan érdemeket szereztek a kínai kommunisták helyzetbe hozásában

China Betrayed Into Communism
www.thenewamerican.com/culture/history/item/4691-china-betrayed-into-communism

ráadásul ez a politika nem a II. világháborúban kezdődött

pl. a japánok szibériai expanzióját is az amcsik akadályozták meg, a szovjetek mongóliai expanziója sem bántotta a lelküket, a hszincsiangi (kelet-turkesztáni) szovjet hadjáraton sem akadtak fenn, a kínai kommunistáknak nyújtott szovjet segítség is OK volt számukra...

+ ők építették fel a 30-as években a szovjet hadiipart és ők játszottak kulcsszerepet az 1920-as években a szovjet gazdaság konszolidálásában is...

Gery87 2016.10.06. 21:10:26

Ez a konfliktus annak a folyamatnak a része melynek során Kína, elkezd "modern államként funkcionálni":

"A világnak ezen a felén még nem alalkult ki, pontosabban épp ekkor, a dekolonizációval párhozamosan volt kialakulóban (Indiában pédául ekkorra már nagyjából lezajlott) a modern nemzetállamok korlátlan területi szuverenitásának fogalma, az államok addig sosem terjesztették ki korlátlan fennhatóságukat egymás határáig, vagy ha mégis, az rendszerint az expanzió előjele volt.

Ami azt illeti, Kína esetében éppen erre az időszakra tehető ennek a felfogásnak a megszilárdulása. Ez pedig a nacionalizmus születéséhez hasonlóan érzékeny folyamat, ezért is érzékelte más államok hasonló törekvéseit közvetlen fenyegetettségként, még akkor is, ha a másik részéről ilyen szándék nem állt fenn, hanem például csak kiterjesztett befolyását a jog szerint is őt illető területre. Ennél fogva sokszor olyan válaszlépéseket is teljes mértékben jogosnak és pusztán defenzív jellegűnek találtak, amelyek a külvilág számára már kimerítették az agresszió fogalmát. "

katpol.blog.hu/2009/12/19/a_kinai_indiai_haboru

Gery87 2016.10.06. 21:23:15

@karandash:

"Mondanom se kell, az orosz ember a történelmi kínai sorozatokban mindig agreeszív, szakállas és hódító képében jelenik meg."

Pedig a császárkorban akiket magunkhoz hasonló szinten kezeltek, azok az Oroszok és az orosz cár volt! Kereskedtek velük és önszántukból privilégiumokat adtak az orosz kereskedőknek...

Területe, népessége, az egybefüggő birodalom mérete és a cár korlátlan hatalma miatt, csak őket tekintették egyenrangú félnek....az összes többi európait csak alárendelt kis vakaréknak tartották:) nagyképű beképzelt duma, de ez volt.

Nem tudom mennyi maradt ebből ebből a nézetből...

Buchhalter 2016.10.07. 08:16:47

@pitcairn2: Keler-Turkesztáni hadjárat,nocsak? Ez mikor volt?

Gery87 2016.10.07. 10:50:32

@Mercel:

Ha ők agresszorok akkor az USA is az...csak az elmúlt 25 évben 3 háborút is kirobbantottak....és korábban is számtalanszor beavatkoztak latin-Amerikában...

@pitcairn2:

Fontosabb bolt hogy Japán ne szerezzen befolyást Szibériában mint hogy egy eleve orosz terület orosz kézen maradjon....
Mongólia és Kelet-Turkesztán pedig távoli Belső-Ázsiai területek, ahová nem ért el a kezük, és érdektelen volt a számukra....
A kommunista kínaiakat a II.VH-ban (és a velük ideiglenesen kiegyező Koumintangot) ők is támogatták...

A szovjetek megállításához pénzre, emberre és időre lett volna szükség, volt ellenük intervenció de csak épp a spanyolnáthajárvány és az I.Vh milliós emberveszteségei után senki nem akart egy elhúzódó, drága és bizonytalan háborút valahol távol az isten háta mögött....amit a közvélemény sem akar....az USA külpolitikája is más volt még.

'41-ig ugye nem léptek be a háborúba sem, annak ellenére hogy addigra Japán Mandzsúria, kelet Kína és a megszállt Franciaország Indokínai gyarmatának irányítását is "átvette".....

Gery87 2016.10.07. 11:00:30

@molnibalage:

Ökörség, párszáz éve volt már ennél melegebb...mégis itt vagyunk.
Akkor nem szabadult fel a metán?

@sebi77:

"Néhány évtizeden belül lesz fúziós energia, önvezető autók, az állások felét átveszik a gépek. "

Baromság.
És akkor szerinted mi lesz? lógatja a lábát mindenki?
Ingyen lesz minden..?
Az önvezető autónak meg köze bármihez is?
Istenem....

Gery87 2016.10.07. 11:03:59

@pitcairn2:

Szóval az összes szibériai orosz nő majd kínaihoz megy férjhez és Szibériában fognak lakni? nem kell a hülyeség...

Gery87 2016.10.07. 11:04:57

Még annak is nagyobb az esélye hogy Kalifornia Mexikói tagállam lesz, mint hogy Szibéria Kínai...

pitcairn2 2016.10.08. 13:13:19

@Gery87:

Szibéria esetében inkább a kivándorlástól, ill. a nagyobb városokon kívüli területek (további) elnéptelenedésétől kell tartani, mint a milliószám beözönlő kínaiaktól

a kínaiak évezredek óta tudnak Szibéria létezéséről de vhogy nem vágytak oda:)

2016.10.08. 15:20:42

@Buchhalter: no, már vártam, hogy valaki eljusson a nagy sátánig. Khamenei örömmel simogatná még okos buksidat

pitcairn2 2016.10.08. 17:56:42

@pityókabor sommelier:

Reza Pahlavi szerint Khomeini-t a britek és az amerikaiak találták ki:)

"Mohammad Reza Pahlavi himself asserted that, "If you lift up Khomeini's beard, you will find MADE IN ENGLAND written under his chin," in the later days of his reign as monarch"

en.wikipedia.org/wiki/British%E2%80%93Ruhollah_Khomeini_conspiracy_theory#Claims_by_Mohammad_Reza_Pahlavi

Washington OUSTED the Shah and paved the way for Khomeini
www.youtube.com/watch?v=iX5a37XXlsA

Gery87 2016.10.08. 18:25:22

@pitcairn2:

Annyi ásványkincs és földgáz van ott, hogy mindig lesz az a pénz hogy valaki ott dolgozzon, ahogy most is...Kanada északi részén sem él a kutya se....Szibéria sem kell hogy millis népességgel bírjon...

Kínát meg nem érdekli Szibéria, annál inkább az amerikai és velük szövetséges "tengeri gyűrű" megszüntetése....azért kapálóznak kis zátonyokért....kínai jelenlegi globális tengeri útvonalait az USA ellenőrzi...

2016.10.09. 09:39:26

@pitcairn2: Csodálkozol? Stalint is a nagy sátán pénzelte. Mi több, Poncius Pilatust is személyesen Rockefeller fizette le.

pitcairn2 2016.10.09. 12:10:51

@pityókabor sommelier:

Iránban nagyon hosszú időre tekint vissza az ango-amerikai sz..rkeverés...

en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Persian_Oil_Company#The_D.27Arcy_oil_concession

ami pedig a megbuktatott perzsa sah véleményét illeti Khomeini-ről - akiből a BBC perzsa nyelvű adása csinált helyi sztárt - az felettébb érdekes...

pitcairn2 2016.10.09. 12:19:15

@Gery87:

ezzel a "kereskedelem topic"-al igen érdekes témába nyúltál bele

ugyanis már a szibériai orosz expanzió is jelentős részben a kínai prémigények kielégítésére épült

egyedül az orosz prémkereskedők tudtak olyan terméket kínálni a kínaiaknak amire szükségük volt, a többi európaival csak EZÜST fejében kereskedtek (a britek ezt később ÓPIUMMAL kerülték meg)

a moszkvai kormányzat pedig már a XVII. század végétől megpróbálta állami monopóliummá tenni - a bombaüzletnek számító - kínai kereskedelmet - persze ez kezdetben nem volt túlzottan sikeres mivel nem volt elegendő erőforrása a kínai határ ellenőrzéséhez

eltelt több mint 300 év és kb. ugyanott tartunk

a szibériai lakosság hatalmas nagy örömmel csencselne a kínaiakkal (kb. a helyi ásványkincseket adnák el nekik) és ebből a felettébb profitábilis buliból azonban a moszkvai központ sem akar kimaradni

ezért őrzik ők olyan féltékenyen a kínai határt, nem pedig az állítólagos "kínai invázió" miatt:)

2016.10.09. 20:29:21

@pitcairn2: Hát, asszem, mikor azt mondta a Megváltó, "Ha csak annyi hitetek lenne, mint a mustármag, hegyeket tudnátok megmozgatni". nem kimondottan rád gondolt.
süti beállítások módosítása