Napi érdekes - 352

2020. október 04. JTom

1916_korul_italy_veneto_asolo_austrian_airplane_shoot_down.jpg

1916 körül. Asolo, Veneto, Olaszország. Egy lelőtt osztrák-magyar repülő az egyik ház tetején

1918_a_torok_nepirtas_elol_a_brit_vonalak_fele_menekulo_ormenyek.jpg

1918. A török népirtás elől a brit vonalak felé menekülő örmények

1935_aprilis_a_dust_storm_engulfs_the_residents_of_tyrone_oklahoma.jpg

1935. április. Homokvihar érkezik az oklahomai Tyrone fölé. A nagy gazdasági válsággal szinte egy időben érkező állandó porviharok lehetetlenné tették - elsősorban az oklahomai - farmerek megélhetését. Ezrek hagyták el gazdaságaikat, és költöztek máshová

1939_japan_es_nemet_katonai_attasek_megfigyelokent_az_amerikai_hadsereg_new_england-ben_tartott_hadgyakorlatat_figyelik.jpg

1939. Japán és német katonai attasék (b-j) megfigyelőként az amerikai hadsereg New Englandben tartott hadgyakorlatát nézik

1939_joe_arridy_giving_his_toy_train_to_another_inmate_before_he_is_taken_to_the_gas_chamber.jpg

1939. Joe Arridy (j) ajándékozza el egyetlen örömét, a kisvonatát a siralomházban másnapi gázkamrás kivégzése előtt egyik fogolytársának. A szellemileg visszamaradt 23 éves férfit tévesen vádolták két kiskorú lány megtámadásával, megerőszakolásával és egyikőjük meggyilkolásával. Poszthumusz részesült kegyelemben 2011-ben

1942_adolf_hitler_inspects_the_new_panzer_iv_f2_in_krupp_200_db_keszult_belole.jpg

1942. Adolf Hitler szemléli meg az új Panzer IV F2 harckocsit a Krupp gyár udvarán. Ebből a változatból 200 db készült, a teljes IV-es sorozatból pedig összesen 8553

1943_szeptember_the_operating_crew_of_a_german_railway_anti-aircraft_battery_runs_to_the_guns_during_an_alarm_probably_southern_italy.jpg

1943. szeptember. Valószínűleg valahol Dél-Olaszországban egy német vasúti légvédelmi egység riadója

1945_mussolini_az_irogepnel_a_gargnanoban_a_villa_feltrinelliben_nehany_hettel_halala_elott.jpg

1945. Mussolini az írógépnél a Gargnanóban a Villa Feltrinelliben, néhány héttel halála előtt

1947_dutch_marines_secure_a_beachhead_at_pasir_putih_indonesian_national_revolution.jpg

1947. Holland katonák szállnak partra Jáván, Pasir Putih térségében az indonéz függetlenségi háborúban. A japánok által a II. világháborúban megszállt indonéz szigetvilág előtte holland gyarmat volt, és a hollandok nem egykönnyen nyugodtak bele Holland Kelet-India elvesztésébe. A világháború után még három évig próbálták a szigetország függetlenségi törekvéseit katonai módszerrel is megállítani

1947_moszkvai_benzinkut.jpg

1947. Moszkvai benzinkút

1950_korul_a_communist_chinese_soldier_prepares_to_murder_a_farmer_during_mao_s_land_reform_movement.jpg

1950 körül. Kommunista katona készül egy parasztgazda kivégzésére. A Kínai Kommunista Párt 1950-ben, néhány hónappal a hatalom megragadása után, országos „földreform” kampányt indított vidéken. A „földet a parasztnak” jelmondattal arra buzdította a földdel nem rendelkezőket, hogy erőszakkal, a magántulajdon törvénytelen rablásával szerezzenek termőföldet a nagygazdáktól. A kampány során több tízezer gazdát kínoztak és öltek meg, sok esetben teljes családjukkal együtt

1965_alabama_state_troopers_assaulting_voting_rights_marchers_in_selma_alabama.jpg

1965. Alabamai állami rendőrök támadnak meg szavazati jogukért demonstrálókat. Selma, Alabama, Egyesült Államok

1968_junius_ndk_turistak_balatonboglaron.jpg

1968. június. NDK (keletnémet) turisták Balatonbogláron egy vadonatúj, 200-as sorozatú, próbarendszámos, még sorozatgyártásban sem lévő Ikarus busszal

1969_aug_13_the_apollo_11_astronauts_wave_to_new_yorkers_amid_ticker_tape_and_american_flags_during_a_parade_up_lower_broadway.jpg

1969. augusztus 13. Az Apollo 11 asztronautái az ünneplő New York-iak között a Broadway-n

1976_frank_sinatra_third_from_left_standing_in_a_room_full_of_mobsters_at_the_westchester_premier_theater.jpg

1976. Frank Sinatra (harmadik balról) maffiózók között a New York-i Westchester Premier színházban: Felső sor: Paul Castellano, Gregory De Palma, Frank Sinatra, Thomas Marson, Carlo Gambino, Jimmy Fratianno, Salvatore Spatola; alsó sor: Joe Gambino, Richard Fusco

1987_israeli_prime_minister_yitzhak_shamir_is_welcomed_by_the_president_of_togo_gnassingbe_eyadema.jpg

1987. Jichák Sámir izraeli miniszterelnök togói látogatása során

1988_augusto_pinochet_chilean_dictator_propaganda_photo_with_wife_and_grandchildren.jpg

1988. Augusto Pinochet chilei diktátor feleségével és unokáival egy propagandafotón

1993_barcelona_3_formula_legends_l_to_r_ayrton_senna_michael_schumacher_and_alain_prost_all_together.jpg

1993. Barcelona. Három Forma–1-legenda a dobogón: Ayrton Senna, Michael Schumacher és Alain Prost

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr8416225704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2020.10.04. 12:18:46

Na, végre egy rendes propagandafotó, amit annak is neveznek. ;)

Sinatra: barátokról ismerszik meg az ember... ;)

hátramozdító 2020.10.04. 13:02:52

Vajon mit írt Mussolini? Erősen koncentrál, persze lehet, hogy csak a fotó miatt. Remek kör volt, köszönjük szépen, a legjobb a F-1 legendák képe.

radolaci 2020.10.04. 13:04:17

Tudom, hogy tilos a politizálás, de nem bírom ki...
(Ha nem fér bele, akkor majd törlik az adminok.)
Szóval az örményekről az jutott eszembe, hogy nagyjából így néznek ki a valódi menekültek.
Férfiak, nők, gyerekek, batyuval, rongyokban.
Nem pedig, kizárólag életerős, fiatal (20-30 éves) férfiak, vadiúj sportcipőben, iPhone-nal, csomag nélkül...

bioLarzen 2020.10.04. 13:34:07

A szokásos, remek kör.

bioLarzen 2020.10.04. 13:35:10

@radolaci: Na, végre! Régi vágaym volt, hogy találkozzam azzal, aki eldönti, hogyan kell kinéznie egy szabályos menekültnek!

Bretschneider detektív 2020.10.04. 14:31:37

- Frank Sinatra egyetlen mondatával megmentette az életemet!
- Mit mondott?
- Azt, hogy "Most már elég lesz fiúk, azt hiszem ebből már érteni fog."

fairlane 2020.10.04. 14:52:10

@radolaci: A menekült, ahogyan te képzeled el! Hány menekültet láttál már életedben?

Head Honcho 2020.10.04. 15:47:26

Jajj, már itt is poszthumusz a posztumusz? Javítani kéne...

Head Honcho 2020.10.04. 15:53:21

Nem fogsz tudni meggyőzni. :)

Head Honcho 2020.10.04. 16:34:44

@JTom: Nem, te csak a hibás formulát alkalmazod.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.10.04. 16:43:08

@Head Honcho: :D de akkor te is a nickeddel:
"The Head Honcho is a silicone, male masturbator. It is very tight but it is still stretchy. Inside, there are three suction cavities, and as you stroke the Head Honcho up and down, it creates a very pleasurable vacuum. Because the silicone is so thick, it also gets nice and toasty in there."

bioLarzen 2020.10.04. 18:54:05

@Head Honcho: Ez amúgy most valami belső - vagy általam más miatt nem érthető - poén akar lenni, vagy egyszerűen csak nem hiszel a helyesírásban? :)

bioLarzen 2020.10.04. 18:56:17

@bioLarzen: OK, van úgy, hogy az ember rosszul tudja :) - utánanéztem, mindkét alak elfogadható: a "hagyományos", szóelemzésen alapuló poszthumusz is, illetve az új, kiejtésen alapuló posztumusz is.

jamboox 2020.10.04. 19:40:18

Tök mindegy, hogy írjuk. Szerintem ez a kegyelem már nem vigasztalja Arridy-t.

MostKomolyan??? 2020.10.04. 19:48:16

A kommentek általában majdnem olyan erőssek mint a fotók... :D :D :D

.....
A legerősebb kép a Sinatra-s! .... és hogy vigyorognak.....

efi 2020.10.04. 19:56:24

Nem mondhatni, hogy túl jó reklámja volt a benzinkútnak, ott a felirat a bódén: ne vegyél ...

kugi · http://kugi.blog.hu 2020.10.04. 19:59:33

@efi: Tévedés, az azt jelenti, hogy ne dohányozz!

¿Qué tapas hay? 2020.10.04. 20:03:15

@efi: A bódén a felirat: НЕ КУРИТЬ -> dohányozni tilos.

Head Honcho 2020.10.04. 20:07:54

@bioLarzen: Nem hiszek a rosszul elterjesztett szavakban.

efi 2020.10.04. 21:20:43

@kugi:
Jaaaa, tényleg :) Régen vót már.

fareszjó 2020.10.04. 22:01:12

1993. Barcelona. Három Forma–1-legenda a dobogón: Ayrton Senna, Michael Schumacher és Alain Prost: Annak idején még követtem a versenyeket, a nem európai futamokra mindig ébren maradtam és kezdés utáni második percben már el is aludtam:) Nagyon nem szerettem Sennát, és mindig Prost-nak drukkoltam.

gintonic.azigazi 2020.10.04. 22:15:19

Munkatarsam apja ott volt az Apollo legenyseg unneplesekor, sok fenykepet is csinalt.

“Nem volt ormeny nepirtas” - Erdogan

En eleteros fiatal voltam sok cucc nelkul ( igaz, akkor meg mobiltelefon sem volt ) mikor az usaba jottem, en akkor ugy ereztem menekulok Magyarorszagrol - ezek szerint nem voltam “szabalyos” menekult. Hat most itt megtudtam:) a “menekultsegemet” az ereztette hogy a vilagot elkezdtem szinesben latni es egy olyan szabadsag erzes keritett hatalmaba ami a mostani percig is szol. Menekulni valami elol az relativ, en nem eheztem otthon, nem lottek ram ( apam szerint egyenlore :D ) de amikor megkaptam a zold kartyam es azt mondta az officer “you are a free man from now, obey the laws, pay the tax and be a good man” akkor szabadnak ereztem magam. A menekultek akik elarasztottak europai varosokat azokrol majd kiderul hogy “good faith” el erkeztek vagy sem, en nem okoztam csalodast annak az orszagnak ahova mindig is vagytam es befogadott. ( akartak adni egyszer segelyt a lanyom szuletesekor, mondtam a felesegemnek nem fogadhatjuk el, en nem ezert jottem ide ) ahogy nezem a szir menekultek nem igy latjak, hat ez legyen az o bajuk.

Szovjetunioban mindig no volt a benzinkutas.

A kinai es amerikai tiszt kozott az amerikai az nem katona hanem scout vagy ranger.

Szolzsenyicin eleg jol leirta a kommunistak lenyeget, a kinai paraszt erre szerintem akkor jott ra keson

Pinochet egyike volt az ot tabornoknak akik megbuktattak Allendet, a chilleiek koreben az egy jo korszak volt mikor o volt a president.

A Krupp ( ma Thyssenkrupp mert egyesult a masik german giga metal ceggel ) ma a vilag 140 orszagaban van jelen, a body-in-white fazist csinalta a teslanak is pl ( meg az audinak a mexicoi uzemben ) hangsulyozzak a sokszinuseget gondolom ellensulyozni akarjak a naci idoket
youtu.be/yeJHdqhFWSU

Schumecher elso fontos gyozelme volt az, onnantol szamitott valakinek az f1 ben

kekegsm 2020.10.04. 22:30:32

@radolaci: Más a menekült és más a migráns, a két fogalmat nem kell összekeverni. Sajnos sokan teszik. (Nem politikai célú hozzászólás, csak kifejezésmagyarázat)

gintonic.azigazi 2020.10.04. 22:30:51

@radolaci: ne essunk a latszat csapdajaba. Foleg ne a politikai propagandaeba. En elhiszem hogy van kozottuk sok gazember, de van aki 2015-ben menekult a nemetekhez, ott nemetesitette a diplomajat es mar itt dolgozik a Silicon Valley ben. Remek ficko amugy. Tudom, noket eroszakolnak, rabolnak, de nem MINDENKI.

toncsi64 2020.10.05. 06:05:10

@radolaci:
Azért ha a sors úgy hozná, hogy a közeljövőben bármilyen okból menekülnöd kellene a Hazádból jó eséllyel Te sem felelnél meg az általad kívánatosnak vélt látványvilágnak :) Természetesen ez semmilyen formában nem befolyásolná a státuszodat, menekült lennél.

Greg36 2020.10.05. 06:14:59

@gintonic.azigazi: De, az katona. Dandrártábornok, lovassági egyenruhában és 1911 mintájú kalapban (amihez hasonlót a cserkészek, parkőrök is használnak. Meg a tengerészgyalogság és a hadsereg kiképzői, a Királyi Kanadai Lovasrendőrség, meg még egy tucatnyian). - Az eredeti leírás: Foreign attaches observe New England war games Redford, N.Y. - Left to right during the U.S. Army war maneuvers and sham-battle invasion of New England by a mythical "enemy" are Col. T[akatoshi] Nakamura, Japanese Military Attache, Brig. General Walter C. Short, Commander of the 1st Deivision [i.e. Division] Blue Army, and Lieut. General Friederich von Boetticher, German Military Attache, pictured as they watch the maneuvers. - August 22. 1939.

éhéjahaj 2020.10.05. 08:26:12

@radolaci: Na, most már tudom. Ha menekülnöm kell a közeljövőben itthonról bármi okból egy másik országba, akkor itthon hagyom a mobilomat, a legszakadtabb ruhámat veszem fel, és mindenképpen batyut kötök a hátamra, hogy menekültnek nézzek ki :D
Azért 1918 és 2018 között van egy jelentéktelen 100 év különbség. Hm, vajon egy 1455-ben menekülő ember megfelelt volna a szabványos menekültnek? És egy 2085-ben menekülő hogy fog kinézni? Majd otthon hagyja a plazmagenerátorát és a teleportját, hogy menekültnek nézzen ki? :DDDDDD

Tejinashi 2020.10.05. 08:58:01

Én inkább a posthumust fogadom el, az logikusabb, hivatalosdan is ezt használják. "post humus" a két szó és nem "post umus" :)

Guszty 2020.10.05. 09:49:30

Ha már nyelvtannáci: "Ezrek hagyták el gazdaságaikat, és költöztek máshová" inkább "gazdaságukat", hacsak nem volt mindenkinek több gazdasága.

ZON 2020.10.05. 10:09:07

A szovjet benzinkutaknál előre meghatároztad és kifizetted a szükségesnek vélt mennyiségű naftát, aztán visszaballagtál a járműhöz, bedugtad a tömlőt, a kezelő pedig kiadta a kért mennyiséget.
Akkor is, ha a tank már megtelt...

Greg36 2020.10.05. 10:13:10

@Tejinashi: Mert a postumus egy szó :) A post humus meg kettő. Kb. ezer éve mindkettő elfogadott. Előtte meg csak az első.

cicmen 2020.10.05. 10:25:52

@Fotósképző: "Sinatra: barátokról ismerszik meg az ember... ;)"

Meg "barátoktól" ! :D Mert ha nem barátkozik, akkor maximum a saját utcájában tudták volna, hogy ki ő!

cicmen 2020.10.05. 10:35:55

@éhéjahaj: Nyilván modernizálódik a menekültek kinézete, de nagyon furcsa, hogy a legvédtelenebbek, az öregek, nők, gyerekek vannak a legkevesebben, ellenben pont a legjobb korban levő férfiak menekülnek fejvesztve! :D

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2020.10.05. 11:10:29

@gintonic.azigazi: "Pinochet egyike volt az ot tabornoknak akik megbuktattak Allendet, a chilleiek koreben az egy jo korszak volt mikor o volt a president."
Megbuktatták. Aha.
Amúgy tipikus USA-állampolgár vélemény minden szempontból. Elnagyolt, csúsztatott, haszonelvű.

cicmen 2020.10.05. 11:41:51

@agresszív kismalac: Amúgy tipikus USA-állampolgár vélemény minden szempontból. Elnagyolt, csúsztatott, haszonelvű............................

Ráadásul mára felesleges mindenféle "vélemény", mert Kissinger nyíltan bevallotta, hogy USA...CIA munka volt Allende megbuktatása!

radolaci 2020.10.05. 11:52:08

Köszönöm Mindenkinek a reakciót!
Mindegyikben van igazság.
De, azért elgondolkodtató a mai helyzet - politikai propagandától függetlenül.

Macropus Rufus 2020.10.05. 11:54:46

@JTom: hu.wikipedia.org/wiki/Posztumusz

"A posztumusz (a latin postumus szóból, gyakran előfordul a hibás poszthumusz alakban is) "

poszt: ez ugye lehet beosztás állás.
humusz: az a szerves anyag a talajban, amely átesett a humifikáció folyamatán.
és akkor most tedd össze a poszthumusz jelentését :) hát nem az amit ráerőltetnek.

konkrétan a poszthumusznak semmit nem jelent. Még csak nem is értelmes szó.

degreen 2020.10.05. 12:23:25

@gintonic.azigazi: Ilyen alapon alábbi gyárak és utódaik is ellensúlyozhatnának (és még sokan mások is).

A Turán programban a Weiss Manfréd-gyár, a győri Magyar Waggon- és Gépgyár, a MÁVAG, és a Ganz-gyár vett részt.

nincs1agy 2020.10.05. 12:35:57

@radolaci: Ja, lehet, hogy ezek a grál lovagok úgy menekültek el, hogy a nőket és a gyerekeket otthagyták..?

az_igazi_trebitsch 2020.10.05. 12:39:18

@radolaci: Azóta több mint száz év telt el....

Treff Bubi 2020.10.05. 12:47:31

Az ártatlanul kivégzett ember története teljesen olyan, mint Coffee sztorija a Halálsoronban. Lehet hogy Kinget ez ihlette a regény megírására.

dsteel 2020.10.05. 12:48:55

@efi: Asszem az kupity lenne, amiből a kupec is jön. Talán. A kurity az dohányozni.

gigabursch 2020.10.05. 12:53:08

@Guszty:
Nem értek feltétlen egyet veled. Itt is mindkét megoldás helyes lehet.

Posztumusz vagy posthumus.
Az előbbi magyarosított alak, úgy mint a nejlon, ami helyenként nájlon.

Ami nekem nagyon nem megy: a Mammut mamutként.

cicmen 2020.10.05. 12:54:43

@gintonic.azigazi: En eleteros fiatal voltam sok cucc nelkul ( igaz, akkor meg mobiltelefon sem volt ) mikor az usaba jottem, en akkor ugy ereztem menekulok Magyarorszagrol - ezek szerint nem voltam “szabalyos” menekult. Hat most itt megtudtam:).................................................

Ebben van némi igazad, de!
Gondolom nem erőszakkal akartad átlépni az USA határát, ( próbáltad volna!)voltak irataid és nem küldted el a picsába azt, aki megkérdezte, hogy mi járatban vagy! Mert hát ugye ilyen különbségek is vannak! Tudod, itt a leggyanúsabb, hogy a "menekülők" felnőtt férfiak, nagy részük nem beazonosítható, nem is a klasszikus háborús övezetekből jönnek és még van velük ezernyi probléma és egyesek ezeket letagadják, teljesen klasszikus háborús menekülteknek festik le őket és úgy általában, a feltételek nélküli befogadásukat követelik!

gigabursch 2020.10.05. 12:55:51

@Macropus Rufus:
Naaaaa! Wiki, mint hiteles forrás..., Nane!

gigabursch 2020.10.05. 12:59:39

@cicmen:
Egyébiránt megérdemelnék a határon kísérletezők az altató lövedékeket.
Amíg kómázik és ébred, elgondolkodhat, hogy jó-e neki a földön fetrengve fázni. A harmadik kísérlet után biztos átgondolná.

erkölcsi hulla 2020.10.05. 13:10:09

Miért térdelnek azok a szerecsenek? Mármint komolyan.
Mi is így térdeltünk mikor izrael ellátogatott ide, vagy mi csak képletesen térdeltünk le nekik ?

1987. Jichák Sámir izraeli miniszterelnök togói látogatása során

konrada 2020.10.05. 13:39:47

Az F1 kép azt a kivételes és megismételhetetlen pillanat, amikor 1 képen voltak azok, akikért érdemes volt Forma 1-et nézni.
Soha nem lehet már (és előtte sem lehetett) olyan fényképet készíteni, amikor 1 dobogón (jó Schumi esetén a jövőből) ennyi futamgyőzelem, edzéselsőség, világbajnoki cím szerepel összesítve.

Alick 2020.10.05. 13:43:45

Az a menekült, aki jogainak érvényesítésében és általában együttműködik a potenciális befogadó ország hatóságaival és ennek keretében törekszik arra, hogy az oltalom jogosultságát is alátámassza (amit egyébként a menekültügyi egyezmény is megkövetel). Aki egy békés/semleges országból érkezve átmászik a határkerítésen és fogócskázik a határőrökkel, az aligha tekinthető menekültnek.

Klacsmann Detre 2020.10.05. 13:51:33

@radolaci: Ha nem akarsz politizálni, akkor ne is politizálj. Ennyire egyszerű.
Ha meg igen, akkor az erőteljesen propaganda-ízű sommás világmagyarázó megállapításokat érdemes elkerülni.
Főleg, amikor az nem korrelál a valósággal:

Egyrészről itt érdemes utána nézni:
www.unicef.org/eca/emergencies/latest-statistics-and-graphics-refugee-and-migrant-children

Vagy itt:
ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Asylum_statistics#Age_and_gender_of_first-time_applicants

Természetesen mindenki között vannak olyanok, akik nem éppen attól menekülnek, hogy odahaza már másnap kivégzik őket. Azonban bizonyára nem jókedvükből indulnak el gyalogosan, határokon átcsempészve, gumicsónakon a tengeren át, határoknál megbotozva és hónapokig/évekig várakoztatva stb.

Saját magamból kiindulva én biztos nem szórakozásból, hirtelen szeszélyből tenném.

Örömhernyó 2020.10.05. 14:01:09

Szerintem is posztumusz.

Az örményeket most készülnek lemészárolni a török-azeri dzsihádisták, és most már szíriai dzsihádistákat is odaszállított Törökország a frontra. Európa pedig tétlenül nézi, ahogy az egyik legősibb folyamatos államisággal rendelkező népet végleg kiirtják. Az örmény népirtás megismétlődik.

@cicmen: Nyilvánvaló, hogy az illegális migránsok jó része nem háború elől menekült az utóbbi években Európa felé. A córesz, a szegénység, túlnépesedés elől menekülnek Egyiptomból,
Bangladesből, Nigériából.

Ismerek olyan ázsiai amerikaiakat, akik a hazájukban a 80-as években bekövetkező demokratikus fordulat idején fejvesztve menekültek Amerikába, mert ha pár hónappal később próbálkoznak, akkor már nem tekintették volna őket menekültnek. Semmilyen politikai nézeteik nem voltak, se a diktatúrában, se később senki nem üldözte őket, ők csak Amerikában akartak élni.Szóval a szabályokkal mindig is trükköztek az emberek.
Az se kétséges, hogy az 56-ban nyugatra szökött kétszázezer magyarból nem sok volt a politikai menekült. A többség vastagabb szelet kenyeret akart reggelire és jobb cigit szívni. Magyarul jobban akartak élni.
Volt egy rokonom, aki a 80-as években disszidált, semmi politikai oka nem volt, csak megbukott az iskolában, dolgozni nem szeretett, ment Ausztriába.

Az is vicces, hogy Kubában bár nagy csóróság van, már annyira nincs rossz helyzet, mint régebben, embereket nem ölnek hűvös halomba. Mexikóban meg évente több tízezren halnak meg az USA proxiháborújában (drogok elleni háborúnak csúfolják). Az egészet az amerikaiak drogok iránti kereslete fűti.
De ha egy kubai partot ér Floridában, azonnal menedékjogot kap. Ha egy mexikói, akinek élete esetleg tényleg veszélyben van otthon, próbálkozik a határon átkelni, akkor illegális migráns lesz és bebörtönzik, majd kitoloncolják. Vicces ez.

kewcheg 2020.10.05. 14:08:10

Nincs baj a meneküléssel...de alap, hogy ahogy belép az EU-ba, otthon hagyja a muzulmánságát.Ennyi elvárható szerintem.

kewcheg 2020.10.05. 14:12:16

8553 Panzer IV. Mindig lehidalok, amikor az akkori és ottani számokat hallom, honnan volt ennyi pénzük? Honnan volt ennyi vasuk? Amikor a mi hadseregünk kb. vért pisál, hogy venni tudjon 20-25 csúcstechnológiás tankot....

Örömhernyó 2020.10.05. 14:46:57

@kewcheg: Pénzt nyomtattak, amennyit kellett. A vasérc meg jött a svédektől, ők nagyon szívesen kiszolgálták gazdaságilag a Harmadik Birodalmat, bár semlegesek maradtak. Svájc szintén, remek üzleteket kötöttek a kitépett aranyfogakkal, műkincsekkel. Meg azért Németország picit más léptékekben gondolkodott mindig is, mint Magyarország. Sokkal korábban és magasabb szinten iparosodott, nyersanyagokban nem szenvedett hiányt (kivéve kőolaj).

kewcheg 2020.10.05. 15:07:36

@Örömhernyó: Na jó, de könyörgöm, 8553 Tigris egymás mögé állítva kb. egy Miskolc-Debrecen távolság, darabja mai áron vagy félmilliárd ft....ezt így hogy???

kewcheg 2020.10.05. 15:09:11

@kewcheg: ezek ufók voltak, nem emberek...

chrisred 2020.10.05. 15:14:50

@Alick: Nem a viselkedése dönti el valakiről, hogy valaki menekült, hanem a helyzete a származási országában.

Weißkopf 2020.10.05. 15:21:51

@Tejinashi: Na akkor nézzük erről Tótfalusi István (R.I.P.) idegenszó-tárát. Nála posztumusz a címszó, a jelentésektől most eltekintek, a szócikk végi magyarázat a döntő: "A régebbi posthumus, poszthumusz írásmód (akár a fr[ancia] posthume és ang[ol] posthumous) tudákos középkori etimologizálásból ered, a humus 'föld, televény' beleértéséből".

Weißkopf 2020.10.05. 15:50:40

A poszthumusz v posztumusz vitához: Finály Henrik művében (A latin nyelv szótára, 1884, reprint 2002) ez áll: Posthumius, posthumus, helyesen: Postumius, postumus. Györkösy Alajos latin-magyar szótárában (1970) csupán Postumius, postumus szerepel címszó gyanánt, a h betűs alak még utalásként sem.

Lxxxx 2020.10.05. 15:59:28

@efi: Inkább: dohányozni tilos.

Weißkopf 2020.10.05. 15:59:41

@kewcheg: "alap, hogy ahogy belép az EU-ba, otthon hagyja a muzulmánságát": Már miért hagyná otthon, mikor az Unióban milliószámra élnek mohamedánok/muszlimok/muzulmánok? Nem az iszlámmal van baj, hanem azokkal a fanatikus muzulmánokkal, akik iszlamizálni akarják a más hitűeket.

Orszag 2020.10.05. 16:03:06

@kewcheg: Nagy, a világ egyik legjobban iparosodott országa (ekkor még csak részben) háborús termelésre átállítva. A PzIV ára kb. 100E RM volt (=25E USD 1940-es árfolyamon), ami mai dollárra átszámolva kb. 460E USD lenne mai dollárban. Egy Leopard 2A7 ára kb. 6millió EUR, de a Leopardot inkább a nehézharckocsikkal lehetne összevetni. Összehasonlításként a PzVI (Tigris) 250E RM-be került korabeli áron, ami 1,8 millió USD lenne ma. Átszámítva 1942-ben a német védelmi kiadások 422 milliárd USD-t tettek ki.

Gukker 2020.10.05. 16:05:33

@Treff Bubi:
Coffey.
"Like the drink, only not spelled the same." :)

Greg36 2020.10.05. 16:07:12

@kewcheg: A Panzer IV az nem a Tigris. Az a Panzer VI és a VIB. Abból meg összesen 1350+192db készült. Azért ilyen kevés, amiért mi alig tudunk kiizzadni 2*25db Leopard II-t. Egy tigris akkor is kb 10x annyiba került, mint egy Panzer VI. Ahogy egy mai Leopard II pedig kb duplája lehet egy akkori Tigrisnek, fajlagos költségen. Akkoriban könnyebb volt annyival, hogy Hans bekopogtatott Jean-Pierrehez, hogy legyen szíves felpakolni minden háztartásban található acélt, rezet és aluminiumot erre a teherautóra, mert tank és repülőgép lesz belőle, aztán átkopogott a szomszédba Jakobért, hogy legyen szíves felszállni ugyanarra a teherautóra, mint ingyen munkaerő.

Greg36 2020.10.05. 16:10:35

@Greg36: @kewcheg: Bocs, csak 2.5x került többe a VI mint a IV.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2020.10.05. 16:17:56

@kewcheg: bocs, részletkérdés, de nem Tigris, hanem panzer 4.. Amúgy panzer4 nagyon jó kis tank volt, ha abból gyártanak annyit amennyit tudnak, jobban járnak mint a nagy monstrumokkal, meg egérrel , meg királytigrisekkel. A t34 is igénytelen f@s volt, de sok volt és egyszerű... Persze egy Tigris az tigris, nyilván...

cicmen 2020.10.05. 16:22:22

@Greg36: Hans bekopogtatott Jean-Pierrehez, hogy legyen szíves felpakolni minden háztartásban található acélt, rezet és aluminiumot erre a teherautóra, mert tank és repülőgép lesz belőle, aztán átkopogott a szomszédba Jakobért, hogy legyen szíves felszállni ugyanarra a teherautóra, mint ingyen munkaerő...............................................................

Persze! A Tigrist zsidók gyártották francia biciklikből, meg esőcsatornákból! :DDDDDDDDDDDD

Greg36 2020.10.05. 16:55:23

@cicmen: Ki mondta, hogy a Tigrist francia biciklikből gyárották? Azt mondtam, hogy könnyebb úgy sokezer tankot gyártani, ha az országod átállt a hadiiparra, és ahhoz az ország méreténél nagyobb erőforrások állnak rendelkezésére.
Zsidó (és nem zsidó) kényszermunkások a teljesség igénye nélkül kézifegyverek tankok, Me-262, V1 és V2, He-162, gázturbinás hajtóművek gyártásában vettek részt. Persze, ha neked ilyen vicces, hogy pártízezer embert halálra dolgoztattak, lelked rajta.

gintonic.azigazi 2020.10.05. 17:17:54

@cicmen: azt 2015 ota nem ertem hogy hogyan lehet egy orszagba bemenni hogy fittyet hanysz a hatarorizeti szervekre. Ez csakis tudatos osszejatszas eseten lehetseges.

Mondjuk gyalogolsz az erdoben erre a hataror szol: Allj, vagy lovok!
Erre te:”- kinek csobogsz kis patak? En lenni szir menekult menni elore jobb ha leulsz es reggelizel mert megbanod!!”
Hataror:
- en csak szoltam!- es leul reggelizni.

Nem eletszeru.

gintonic.azigazi 2020.10.05. 17:21:57

@Orszag: ma az usa vedelmi ( inkabb nevezzuk katonai ) kiadasai $824 Billio ( Milliard ) ebben benne van a Space Force tol az utolso olasz katonatemeto gondozasig minden.

( Anzio ban van egy szep, World War II Sicily-Rome American Cemetery and Memorial, most fekete humor de ha tennenek be egy korhintat elsorendu vidampark is lehetne olyan gyonyoru )

cicmen 2020.10.05. 17:30:50

@Greg36: Persze, ha neked ilyen vicces, hogy pártízezer embert halálra dolgoztattak, lelked rajta...................................

Fel ne mondd már a közismert érzékenyítő dumát!

Fikalnyik Eugén 2020.10.05. 17:32:37

@Klacsmann Detre:
"Azonban bizonyára nem jókedvükből indulnak el gyalogosan, határokon átcsempészve, gumicsónakon a tengeren át, határoknál megbotozva és hónapokig/évekig várakoztatva stb."

Nyilván... mondjuk pl. nem akarnak bevonulni.
Persze Elon Musk sem akart, aztán meg azt mondta, hogy így tiltakozott az Apartheid ellen ;)
Belőle mondjuk lett valami, és még emberileg sem mondanám aljának. Az sem kizárt, hogy a muzulmán migrik között is van értékes ember. Sőt, lehet, hogy több is mint gondolnánk. De ez csak fikció, mert 5 év alatt szignifikáns mintán nem tudnád igazolni. Még a cigányságot is könnyebb integrálni.
Jut eszembe anno az NDK menekültek sem néztek ki szakad csóróknak, ez tény. Azonban nem is jártak-keltek a Zugligetben csordákba verődve, törvényen kívülit játszva...

spulni 2020.10.05. 17:33:24

@cicmen: A szomszédjukba kéne költöztetni őket... Kívaáncsi lennék, akkor mit mondanának?

Greg36 2020.10.05. 17:34:46

@cicmen: Már minek mondanám. Az a mondat neked szólt, te meg úgyis leszrod.

cicmen 2020.10.05. 17:45:04

@gintonic.azigazi: " azt 2015 ota nem ertem hogy hogyan lehet egy orszagba bemenni hogy fittyet hanysz a hatarorizeti szervekre. Ez csakis tudatos osszejatszas eseten lehetseges.

Mondjuk gyalogolsz az erdoben erre a hataror szol: Allj, vagy lovok!
Erre te:”- kinek csobogsz kis patak? En lenni szir menekult menni elore jobb ha leulsz es reggelizel mert megbanod!!”
Hataror:
- en csak szoltam!- es leul reggelizni.

Nem eletszeru."

Mondjuk amit írtál, az tényleg nem életszerű, de ezt magadon kért számon, mert a te agyszüleményed!
Az meg, hogy nem érted, szintén a te hibád, mert nem érteni kellett volna, hanem figyelni a hírekre! Folyamatosan ment a nyugati willkommenezés, a bátorítás és amikor megjelentek ezrével a zöldhatáron, akkor nem lehetett csak úgy közéjük lőni ugyebár! DE mást sem, mert azt az újságírócsajt is meghurcolták, aki állampolgári segítséget nyújtva a migránsokat feltartóztatni kívánó rendőrnek, teljesen jogszerűen felrúgta az egyik betolakodót, a hazája védelmében! Így érthető?

cicmen 2020.10.05. 17:54:38

@Greg36: Zsidó (és nem zsidó) kényszermunkások a teljesség igénye nélkül kézifegyverek tankok, Me-262, V1 és V2, He-162, gázturbinás hajtóművek gyártásában vettek részt. .........................

Vettek részt? Papu, azok a cuccok olyan precíziós gyártási műveleteket igényeltek, amit még most sem képes sok ország megvalósítani és ezekhez képzett szakemberek, szakmunkások szükségeltettek, tehát ott nem sokra mentek az összefogdosott kényszermunkásokkal, akiktől a szabotázs sem állt távol! Ez így olyan, mintha azt állítanád, hogy a nagyapád a SOTE-ra járt, de nem tennéd hozzá, hogy a menzára, moslékért!

gintonic.azigazi 2020.10.05. 17:56:24

@cicmen: nyugalom, nem piszkalni akartalak vele. Nyugi. Szerintem ez nem sima tomeges hatarsertes, de ez nem is az en dolgom.

Abbol indultunk ki hogy ki a “tipikus” menekult - szerintem nincs olyan es akarhany millio ember setal be az eu ba akkor is azt mondom hogy nincs olyan. Vili? :)

Velemenye mindenkinek van, el is mondhatja, de tamadni nem kell a masikat mert nincs ertelme. En meg olyat nem lattam hogy valaki azert gondol mast valamirol mert raszoltak. Vagy megertesz valamit, vagy nem. Egyszeru am ez :)

gintonic.azigazi 2020.10.05. 18:03:07

@agresszív kismalac: mindig irigyeltem azokat az embereket akik a vilag osszes kerdesere azonnal atfogo, kozertheto, pontos es elfogulatlan velemenyt tudnak mondani :)

Santiago de Chile ben a nyolcvanas evekben tobb ezres magyar kolonia lakott, egyresz 56 ban, masreszt a puhulo Kadar rendszerben mentek oda. Fogorvostol szobafestoig. Ok a kilemcvenes evek kozepetol ereztek ugy hogy “mar nagyon rossz”, elmentek haza magyarba illetve feljottek az USA ba, ha meseltek Chilerol mindig az volt a vege “Pinochet alatt stabil volt minden, rend volt es jo volt az elet”.
Gondolom te is beszeltel veluk es osszeadva enciklopedikus tudasod magjaval ez alapjan irtad ketsegeket maga utan nem hagyo kommentedet.

cicmen 2020.10.05. 18:04:56

@gintonic.azigazi: A kifejezésen kár lovagolni, mert mindenki menekül valami elől, az már más kérdés, hogy be is kell e fogadni, majd jó eséllyel eltartani ezeket!

Greg36 2020.10.05. 18:12:39

@cicmen: Mert a zsidók, lengyelek és egyéb nációk között nem voltak mérnökök, órások, ötvösök, autószerelők. Nem, a németek kizárólag a parasztokra vadásztak. Ha véletlenül egy szakember akadt a kezük ügyében, azt felteték az első Svédországba tartó kompra. Pubi, látszik, hogy életedben nem dolgoztál még billentyűzetkoptatásnál komolyabb munkát. Szerinted az autót, amiben ülsz, és annak az alkatrészeit csupat diplomás mérnök pakolja össze, és mondjuk a műszerfalat nem egy 8 osztályt szerencsével elvégzett sori melós. Ha egy gyártási folyamat jól van szabályozva (és a németeknél miért ne lenne), akkor 10-15 analfabéta két képzett technikus és jó minőségű alkatrészek segítségével bármit összerak. Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy a nagyapád járt a Gulagon, csak azt nem teszi hozzá, hogy ő volt a táborparancsnok.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.10.05. 19:04:00

@kewcheg: Valójában nem pisálunk vért és egy mai harckocsi kb. olyan viszonyban van egy akkorival, mint egy kézi fűrész és egy 7 tengelyes CNC szerszámgép.

bioLarzen 2020.10.05. 19:08:33

@kewcheg: Tudtommal Európában - vallásszabadság van - talán még a kevésbé demokratikus felében is...

gintonic.azigazi 2020.10.05. 19:21:06

@cicmen: “eltartani” na azt ellenzem hatarozottan

egy igazi barom vagy mária 2020.10.05. 19:45:42

@fairlane: "A menekült, ahogyan te képzeled el! Hány menekültet láttál már életedben?"
Ott a pont. Egyet sem látott. Sőt, te sem. Én is csak 89ben a török-bolgár határon. Azok mondjuk erre a képre hajaztak.

kewcheg 2020.10.05. 19:52:17

Ahogy egyre többet tudok meg a korszakról, annál inkabb kezdem megėrteni miert is kellett kiherélni Németországot...

Orszag 2020.10.05. 20:06:46

@gintonic.azigazi: 1944-ben az USA katonai kiadásai pedig átszámítva kb. 1500 milliárd dollárt tettek ki.

gintonic.azigazi 2020.10.05. 20:10:44

@Orszag: haboruban megugranak a hadikiadasok, ez miota a vilag a vilag igy van.

A rabeszeles ingyen van de hatastalan. (“ naaa legyszilegyszi, vonuljatok vissza naaaa”) par tankhadosztaly mindig is jobb erv volt mint egy konyorgo telefonhivas.

gintonic.azigazi 2020.10.05. 20:15:08

@kewcheg: a nemetek - ahogy mi gondolkodunk roluk - a poroszok. Katonanemzet. Zaszlojuk szine a fekete es feher. Elet vagy halal. “Minden nemzetnek van katonasaga, kiveve Poroszorszagot: ott a hadseregenek van orszaga!”

A nemet egyesulestol nemhiaba felt Europa, a franciak sem akartak (“ mi franciak annyira szeretjuk Nemetorszagot hogy jobban orulunk ha ketto van!” ) illetve Anglia ( M Teacher: “Nagy Britannia minaddig hevessen tamogatja a nemet ujra egyesulest amig az lehetetlen!”)

Egy eros Nemetorszag a csatlosoknak ( pl Magyarorszag ) a legrosszabb.

Aureliano Buendía 2020.10.05. 20:54:09

nincs baj a migánsokkal, csak otthon csinálják! :DDD

;)

M. Péter 2020.10.06. 00:33:02

@gintonic.azigazi: A Pinochet alatt kivégzetteket és megkínzottakat is meg kéne kérdezni, hogy mi a véleményük a Pinochet-korszakról.

gintonic.azigazi 2020.10.06. 00:52:01

@M. Péter: oket nem tudod megkerdezni mert meghaltak, az elok meg mindig probalnak talalni egy kompromisszumot a rendszerrel lasd 10 millio magyar vs Kadar rendszer.

Ugy latom en itt a blogon elnyertem a Nem Hivatalos Pinochet Junta Vedelmezo cimet pedig sem ezt a cimet sem azt a rendszert vedeni nem akarom, csak az elet nem fekete es feher, kijelenteni egy rendszerrol hogy rossz vagy jo azt nem egyszeru. A Kadar rendszerben lakast kapo egykori cseledek ( akik kozul jott Nemet miniszterelnok vagy Farkas Bertalan ) vagy a chilei paraszt aki foldet kapott o nem igy eli meg.

Az elet nem egyszeru es legfokepp nem fekete es feher.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.10.06. 01:25:24

Uuuhh, bazz, ártatlanul kivégzésre menni, na, ezt nem kívánnám még a nem létező ellenségeimnek sem...
Rettenetes lehetett.
És 70 évre rá megtörténik a rehabili, b...hatja kábé.
:-(

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.10.06. 01:28:31

@Head Honcho: Igen, a poszthumusz a postán küldött jó termőföld.Minden más hü. lyeség, bármilyen link állítja az ellenkezőjét...
:D

chrisred 2020.10.06. 03:35:33

@gintonic.azigazi: A porosz szellemiség már a XX. század közepén is atavizmus volt Európa közepén, Hitlerékkel együtt lényegében meg is semmisült. Egy kis darabja az orosz gyarmati rendszerben még megmaradt, mint valami skanzen, az NDK képében. aminek az a magyarázata, hogy Oroszország ugyanolyan agresszív katonabirodalom, mint amilyen a porosz irányítású Németország volt. Európa kisebb népeinek nem az egyesült Németországgal lehet problémája, hanem a még nem darabokra szedett keleti medvétől.

gintonic.azigazi 2020.10.06. 03:44:20

@chrisred: oroszorszag/szovjetunio magara veszelyes. Katonasaga a propaganda tokelyre csiszolasa. Ahogy vilagbirodalomkent osszerogyott ugyanugy kozephatalomma fog zsugorodni a Putin era utan aztan a kinaiak elveszik tole Sziberiat es szaz ev mulva nem marad mas mint a balett meg par falu Moszkva korul. Az a szellemiseg ami naggya tette azt mar a kommunistak kiirtottak, Oroszorszag negyede mar ma is muzulman, a nepessegcsokkenes es a most mar a Putyin utani vilagra keszulo hatalmi korok mocorgasa szetrobbantja kozep tavon is.

Az oroszoktol nem kell felni. Az europai nacionalistaktol ( hogy ne nacizzunk ) viszont lehet. --- itt le kell irni, a nacionalistaknak nem az LMQBT stb az ellentetparja hanem a DeGaulle fele europai eszme: a Calaistol az Uralig terjedo gazdasagi zona es kulturak osszesege. Ebben az esetben 1+1 az nem 2 hanem 1.1 ha a nacionalistak vannak hatalmon, es 1+1=3 ha vegre Europa felebred es a kb 500 millio embert szamlalo Europai Kozosseg a vilag egyik gazdasagi, kulturalis es KATONAI polusakent tekint magara.

chrisred 2020.10.06. 03:49:05

@gintonic.azigazi: Valószínűleg hasonlókat gondolhattak az első világháború utáni Németországról is. A Kreml is annál veszélyesebb, minél rossszabbak a kilátásai. Az európai szélsőjobbot is ők támogatják.

gintonic.azigazi 2020.10.06. 03:57:09

@chrisred: a weimari koztarsasag mar megalapitasakor halalra volt itelve ( rossz alapszerzodes pl )az meg gazdasagi programnak keves hogy elvesszuk a gazdagoktol es odaadjuk a szegenyeknek mert ugye ettol a szegeny nem lesz sikeres a gazdag meg szegeny lesz ( Bernie Sanders amugy ugyanezt fujta 2016 ban itt ) ugye a magyar tanacskoztarsasag is megbukott ( sajat magat buktatta meg illetve az elvtarsak egymast kezdtek felakasztani amivel amugy nekem semmi bajom sincs ) szinte megagyazott egy eros kezu vezetonek, Arthur Koestler es a tobbi iro ( mondjuk inkabb: humanista ) kiabrandult a kommunizmusbol a harmincas evekre, ezerrel kongattak a veszharangot de beleszaladtak a nacizmusba. Nemetorszagrol az elso vh utan szerintem azt gondoltak az antant hatalmak hogy hogyan tudnak minel jobban kizsigerelni mert fizetni azt fog tudni mert az erejet hamar visszanyeri. Hat visszanyerte hamar de az mar a WWII temaja

Oroszorszag elemi erdeke Europa gyengitese, az USA nak is, ok egy katonailag gyenge de fizetokepes EU t latnanak szerintem szivessen

chrisred 2020.10.06. 04:35:38

@gintonic.azigazi: A weimari köztársaságnak a legkevésbé sem az volt a programja, hogy a elvettek a gazdagoktól és odaadták a szegényeknek. Pont fordítva, szélsőséges vagyoni különbségek alakultak ki. Emiatt erősödtek meg a kommunisták és a nácik a harmincas évek elejére. A magyar tanácsköztársaságot külső intervenció buktatta meg, na az tényleg életképtelen államalakulat volt, az túlélési ternek kevés (meg illuzorikus) volt, hogy a szovjetekkel közös határt kell termeteni, ahol gazdasági és katonai segítséget kapnak. Németország onnan nyerte vissza az erejét, hogy a nyugati tőke ömlött az országba az újjáépítés idején. Aztán a válság idején a nyugati befektetők megijdetek, hogy a kommunisták átveszik a hatalmat és államostíják orosz mintára az ő befektetéseiket, és megtolták Hitler kampányát, majd a hatalmon ráhatottak a nyugati diplomáciára, hogy engedjék a náci vezetést stabilizálódni.

gintonic.azigazi 2020.10.06. 05:09:11

@chrisred: soha, egy rendszernek sem ez volt a programja, de valahogy a kommunistaknal/baloldaliaknal mindig igy alakul. Gondolkodj, miert alakult ez igy?

A magyar tanacskoztarsasag bukasat pedig a hadsereg szetszeledese okozta, mint emlitettem a kommunistak sajat magukat buktattak meg ( Kun Bela visszarendelte a haderot az elfoglalt teruletekrol es ez demoralizalta a katonakat akik szetszeledtek, az orszag vedtelen maradt, a kisantant csak erre vart, el sem hittek hogy a magyarok ilyen hulyek. A benyomulo roman hadero Szegeden bizonyosodott meg rola hogy nem almodnak, onnan menetben "hoditottak" eloved nelkul )

na de minegy is. Messze kanyarodtunk az eredeti tematol.

chrisred 2020.10.06. 08:34:25

@gintonic.azigazi: "soha, egy rendszernek sem ez volt a programja, de valahogy a kommunistaknal/baloldaliaknal mindig igy alakul. "

Nem tudom, milyen példákra építed, de nem sok olyan kommunista berendezkedésű országot ismerek, ahol ez történt volna, és nem az államé lett az a vagyon, amit elvettek a gazdagoktól. Ez a "gazdagok befizetéseiből támogatjuk a közép- és az alcsonyabb jövedelmű rétegeket" elgondolás (ami azért nem teljesen ugyanaz) leginkább a skandináv szociáldemokrata jóléti államokra jellemző.

Teljesen esélytelen volt, hogy a képzetlen, hadianyag és utánpótlás nélküli hadsereg huzamosabban ellen tudott volna állni a román-francia erőknek. Az északi hadjárat sikereit is a jóval gyengébb csehek ellen érték el.

cicmen 2020.10.06. 09:48:58

@chrisred: A porosz szellemiség már a XX. század közepén is atavizmus volt Európa közepén, Hitlerékkel együtt lényegében meg is semmisült. Egy kis darabja az orosz gyarmati rendszerben még megmaradt, mint valami skanzen, az NDK képében. aminek az a magyarázata, hogy Oroszország ugyanolyan agresszív katonabirodalom, mint amilyen a porosz irányítású Németország volt. ................................

Mindig eldobom az agyam, amikor történelmi sarlatánként mondjátok fel a kötelező leckét Németország és Oroszország katonai agreszivitásáról, miközben az angolok főképpen, de a többi tengeri hatalom is nagyságrendileg nagyobb disznóságokat követett el világszerte, milliókat gyilkolva le! Könyörgöm, ez itt Magyarország, nem érdekünk eltagadni, figyelmen kívül hagyni a valóságot, legalább ebben az esetben!

chrisred 2020.10.06. 09:58:20

@cicmen: "Könyörgöm, ez itt Magyarország, nem érdekünk eltagadni, figyelmen kívül hagyni a valóságot, legalább ebben az esetben!"

Ez itt Magyarország, nekünk nem áll érdekünkben letagadni a porosz és az orosz militarizmust, amiknek a legnagyobb áldozatai közé tartozunk (a lengyelekkel egyetemben). Vagy legalább október 6-án ne tegyük.

cicmen 2020.10.06. 10:32:33

@chrisred: Látom megint meghaladta a képességeidet négy sor értelmezése és egészen másról irkálsz szokás szerint!

chrisred 2020.10.06. 10:38:55

@cicmen: Dehogynem, nyilvánvaló volt, hogy el akartad terelni a szót az orosz elvtársak tetteiről a "bezzegamerikábanverikanégereket" fordulattal.

konrada 2020.10.06. 11:04:05

@Orszag: "...1942-ben a német védelmi kiadások …"

Ezt azért vicces olvasni, mikor a fegyvereik akkoriban Sztálingrádot ostromolták, a Szaharában kergetőztek, Grönland partjainál süllyesztegettek, Normandiában álltak készenlétben.
Ezeket védelmi kiadásoknak nevezni már 21. századi PC!;))

cicmen 2020.10.06. 11:54:40

@chrisred: " Dehogynem, nyilvánvaló volt, hogy el akartad terelni a szót az orosz elvtársak tetteiről"

:DDDDDDDDDDDDDDDD! Nyilván te még nálam is jobban tudod, hogy mit akarok írni! Te vagy a gondolatolvasó ugye? Távgyógyítást nem vállalsz? :P

cicmen 2020.10.06. 12:02:52

@konrada: Ezeket védelmi kiadásoknak nevezni már 21. századi PC!;))........................................................

Védekező megelőző csapásról nem hallottál? USA csinálja nagy volumenben pl. amikor tevés arabokat lőnek lopakodókkal a sivatagban önvédelemből, vagy az izraeli önvédő páncélostámadás mezítlábas palesztinok ellen, mert csúnyán néztek a falujukban flangáló katonaruhás és fegyveres turistákra! :DDDDDDDDDDD Namármost, az erre költött pénz a védelmi kiadás! :D

Namely 2020.10.06. 12:14:53

"1987. Jichák Sámir izraeli miniszterelnök togói látogatása során"
Jó látni, hogy nem tudják megtagadni önmagukat. :D

"1939. Joe Arridy (j) ajándékozza el egyetlen örömét, a kisvonatát a siralomházban másnapi gázkamrás kivégzése előtt egyik fogolytársának. A szellemileg visszamaradt 23 éves férfit tévesen vádolták két kiskorú lány megtámadásával, megerőszakolásával és egyikőjük meggyilkolásával. Poszthumusz részesült kegyelemben 2011-ben"
Sosem fogom megérteni, hogy mi értelme van ennek a "kegyelem"-nek ennyi év után. Ja, bocsánat, mégis értem: politikai/anyagi haszonlesés, szavazatszerzés, képmutatás. Kb botlatókő 2.0.

"1965. Alabamai állami rendőrök támadnak meg szavazati jogukért demonstrálókat. Selma, Alabama, Egyesült Államok"
Most két dolgot tudok elképzelni:
1. Vagy teljesen barmok voltak a hatalom birtokosai és a békés demonstráció résztvevői ellen alkalmaztak erőszakot.
2. Vagy ez is annyira volt békés, mint a béelem városgyújtogatási, fosztogatási, gyilkolgatási akciói, és a feka már akkor is ennyire volt kulturált.

David Bowman 2020.10.06. 12:23:34

@gintonic.azigazi: Van egy zacskó cukorkám. Nyugodtan vegyél. Csak fele mérgezett.

chrisred 2020.10.06. 12:27:20

@Namely: "Sosem fogom megérteni, hogy mi értelme van ennek a "kegyelem"-nek ennyi év után. Ja, bocsánat, mégis értem: politikai/anyagi haszonlesés, szavazatszerzés, képmutatás. Kb botlatókő 2.0."

Nyilván érdemben nem lehet javítani egy kivégzett helyzetét, ez csak egy formalitás, hivatalosan tisztára mosták az emlékét. Annál több, mintha ezt sem tették volna meg.

gigabursch 2020.10.06. 12:32:07

@cicmen:
Cicusnak sosem volt erőssége egy mondat szóról-szóra való értelmezése. Félreértelmezés + kiforgstás viszont mindig ment neki.
Viszont ilyenkor teleregényszerű mellébeszélést tud tartani. Sajnos.
Kár vele erőlködnöd.

cicmen 2020.10.06. 13:00:44

@gigabursch: Figyelj papu te is! Világosan szoktam fogalmazni általában! Ha esetleg mégsem, vagy gondot okoz valaminek az értelmezése, akkor meg kérdezzetek rá, de ne TI kezdjétek el megmagyarázni NEKEM, hogy én mit írtam és azt hogy értettem, pláne ne még az után is, amikor megmagyarázom, hogy nem így értettem! Tudom, hogy nehéz egy hülyeségspirálból kiszállnotok, meg ugyebár ezzel elismeritek a saját hiányosságaitokat is, de ha meg nem teszitek, hanem fittyet hánytok a tényeknek, az sem vet rátok jó fényt s hiába nevezitek ki magatokat a vita győztesének, ez nem több, mint önámítás! :D

gintonic.azigazi 2020.10.07. 00:52:01

@David Bowman: ugy latszik ebben a komment terben ram esik a “EZ ITT MEG VEDI A MIGRANSOKAT!!!4!!” ( direkt caps lockkal ) feladat de ennek a feladatnak sajnos nem akarok meg nem is tudok megfelelni.

En - szereny eszkozeimmel - arra probaltam ravilagitani hogy ha valaki csoro es fiatal es menekul az nem biztos hogy rossz szandeku, ezt sajat peldambol tudom.

gintonic.azigazi 2020.10.07. 04:43:01

@konrada: ugyugy

The United States Department of Defense is an executive branch department of the federal government charged with coordinating and supervising all agencies and functions of the government directly related to national security and the United States Armed

szoval Vedelmi MIniszterium, de kordinalja a tamadasokat : )

ez a megelozo tamadas meg olyan dolog hogy
1. ki az az allat aki az USA -t akarja nyilt haboruban megtamadni
2. MINDEN megelozo tamadas. PL: bemegyek a kocsmaba es szo nelkul pofon vagok valakit aki nem tetszik: megeloztem hogy megtamadjon. Jogos? a fene tudja de ez az USA kulpolitika lenyege: akinek atombombaja van azzal targyalunk, akinek nincs azt utasitjuk, ha nem hajtja vegre akkor kap egy narancsos/lila/zold forradalmat illetve Arab Tavasz 2.0-at.

chrisred 2020.10.07. 08:21:21

@gintonic.azigazi: 1. Mondjuk Oszama bin Laden ilyen volt?

gintonic.azigazi 2020.10.07. 15:31:41

@chrisred: :D a 9/11 konteok szelesre taposott mocsaraba most ne tevedjunk bele, amugy is nyilt haborurol irtam, egy terrortamadas nem az

chrisred 2020.10.07. 15:42:31

@gintonic.azigazi: Akkor ne tévedj bele. Egy épület lerombolása az adott ország területére intézett támadással nem titkosszolgálati akcio, hanem nyílt hadművelet.

gintonic.azigazi 2020.10.07. 15:51:06

@chrisred: ertem. Tehat leromboltak az ikertornyokat es elkezdtek vonulni eszak fele megszerezni a .... ja nem. Nem volt ilyen celjuk. Felelem keltes es artatlanok megolese egyetlenegy akcioval = terorrtamadas.

Nem vitatkozok veled mert
1. Vagy nem erted, akkor minek
2. Erted, akkor meg plane minek.

chrisred 2020.10.07. 15:55:38

@gintonic.azigazi: Mire célzol ezzel? Elárulom neked, a Hiroshimára és Nagaszakira ledobott két bomba célja pont az volt, hogy ne kelljen partraszállni és vonulni észak fél megszerezni a... (rengeteg áldozattal), hanem hogy megfélemlítsék az ellenfelet. A te logikád szerint az sem volt nyílt háborús hadművelet.

gintonic.azigazi 2020.10.07. 19:42:16

@chrisred:

Lasd elobbi komment:

Nem vitatkozok veled mert
1. Vagy nem erted, akkor minek
2. Erted, akkor meg plane minek.

wolves84lb 2020.10.17. 16:35:40

@cicmen:
"DE mást sem, mert azt az újságírócsajt is meghurcolták, aki állampolgári segítséget nyújtva a migránsokat feltartóztatni kívánó rendőrnek, teljesen jogszerűen felrúgta az egyik betolakodót, a hazája védelmében!"

Szerintem ne igyál alkoholt gyógyszerre, kommentelés előtt...
süti beállítások módosítása