Napi érdekes - 336

New York! New York! - 2. rész

2020. május 24. JTom

A múlt heti képsorozat folytatása következik, újabb harminc kép New York elmúlt évszázadából a NY Times archívumából. Ígérem, hogy ezek még a múlt hetinél is érdekesebbek lesznek!

1961_a_sudden_noise_panicked_poor_patrolhorse_cam_who_bolted_and_plunged_into_the_east_river.jpg

1961. Egy hirtelen zajtól megriadt és a vízbe esett rendőrló kiemelése az East Riverből

1915_uss_arizona_vizrebocsatasa_a_brooklyni_hajogyarban_az_arizona_a_pearl_harbori_japan_tamadasban_sullyedt_el.jpg

1915. A USS Arizona vízre bocsátása a brooklyni hajógyárban. A hajó a Pearl Harbor-i japán támadásban süllyedt el, felette 1962 óta emlékmű látogatható a vízen

1931_sharpshooters_with_shotguns_as_a_motorcycle_patrol_in_central_park.jpg

1931. A rendőrség különleges motoros egysége páncélozott, oldalkocsis motorjaival egy bemutatón a Central Parkban. Az elsősorban fegyveres gengszterek autóinak üldözésére kifejlesztett gépek a szesztilalom feloldása után lassan okafogyottakká váltak

1933_6_000_boy_scouts_descended_on_long_island_in_what_was_the_largest_of_an_annual_pilgrimage_to_the_grave_of_theodore_roosevelt.jpg

1933. Hatezer cserkész gyűlt össze az akkoriban kedvelt zarándokhelyen, Theodore Roosevelt sírjánál Long Islanden

1937_firefighter_recruits_in_training_maneuvers.jpg

1937. Tűzoltók gyakorlaton

1948_a_ferry_arriving_at_weehawken_n_j_from_new_york.jpg

1948. Komp érkezik Manhattanből Weehawkenbe (New Jersey) egy ködös napon

1949_garbage_was_dumped_onto_a_scow_at_the_base_of_the_brooklyn_bridge_on_its_way_to_staten_island_where_city_landfill.jpg

1949. A Brooklyn-híd lábánál öntik a szemetet az uszályra, ami a Staten Islanden található egyik szeméttelepre szállítja a városrész hulladékát

1949_the_annual_raising_of_the_christmas_tree_at_rockefeller_center.jpg

1949. A város egyik karácsonyfájának felállítása a Rockefeller Center előtt

1952_egy_fulton_fa-3-101_aszfaltkepes_repulogep_a_grand_central_parkway-n.jpg

1952. Egy Fulton FA-3-101 aszfaltképes repülőgép a Grand Central Parkwayen halad a forgalomban

1952_rodeobemutato_a_bellevue_korhaz_betegeinek.jpg

1952. Rodeóbemutató a Bellevue kórház betegeinek

1953_with_the_photographer_sam_falk_visible_on_the_front_of_the_helicopter_s_bubble_shield_two_police_officers_sat_ready_at_floyd_bennett_field_in_brooklyn_to_begin_a_patrol.jpg

1953. Sam Falk fotós tükröződik a brooklyni rendőrség járőrhelikopterének üvegében, ami éppen felszállni készül a Floyd Bennett reptérről, hogy légiszolgálatát megkezdje

1954_egy_szerencsetlenul_jart_kisgep_pilotaja_rendorokkel_csonakazik_vissza_az_east_riverbe_esett_repulojehez_a_sekely_vizben_szerencsere_nem_sullyedt_el_a_gep.jpg

1954. Egy szerencsétlenül járt kisgép pilótája rendőrökkel csónakázik vissza az East Riverbe zuhant repülőjéhez. A sekély vízben szerencsére nem süllyedt el a gép

1955_the_assembly_line_at_the_ford_motor_company_s_new_plant_in_mahwah_n_j_during_the_first_week_it_was_open.jpg

1955. A Ford autógyár újonnan nyílt összeszerelőüzemének első napja a metropoliszhoz közeli Mahwah-ban (New Jersey). Az autógyárba autóbuszokkal szállították - többek között - a New York-i munkaerőt. Az üzem 1980-ig termelt, ekkor zárták be, ami egybeesett a többi amerikai gyár súlyos recessziójával

1957_heavy_early_snowfall_wreaked_havoc_and_three_people_were_killed.jpg

1957. Korán érkezett, hatalmas hóvihar csapott le a városra, ami három életet is követelt az első napon

1959_fidel_castro_new_yorkban_a_bronxi_allatkertben_fagyizik.jpg

1959. Fidel Castro New Yorkban a bronxi állatkertben fagyizik

1959_times_square.jpg

1959. Times Square

1960_a_boy_observed_a_tired_tiger_in_the_central_park_zoo.jpg

1960. Fiú és a tigris a Central Park-i állatkertben

1961_in_the_years_following_the_second_world_war_finding_a_home_for_the_thousands_of_liberty_ships_that_survived_the_fighting_like_these_on_the_hudson_river.jpg

1961. A második világháborút követő évtizedekben az ideiglenesen szükségtelenné vált hadihajók tárolása komoly gondot okozott az Államoknak. A keleti parton százával "raktározták" őket egyszerűen a Hudson-folyón lehorgonyozva, New York közvetlen közelében

1962_hamvazoszerdai_vihar_pusztitasa_a_fire_island-en_40_eletet_kovetelt.jpg

1962. A hamvazószerdai vihar pusztítása a Fire Islanden 40 életet követelt

1962_sing_sing_borton_lakoja.jpg

1962 A Sing Sing börtön egyik lakója bőrárut készít

1964_bootsie_a_barnum_and_baily_cirkusz_elefantja_taxival_erkezik_a_madison_square_gardenbe.jpg

1964. Bootsie, a Barnum and Bailey cirkusz elefántja taxival érkezik fellépésére a Madison Square Gardenbe

1964_egy_szurkolo_viszi_haza_a_new_york_giants_egykori_elso_stadionjanak_a_polo_grounds-nak_bontasakor_kidobasra_itelt_szekeket.jpg

1964. Egy szurkoló viszi haza emlékbe a New York Giants egykori, első stadionjának, a Polo Groundsnak bontásakor kidobásra ítélt székeit

1968_a_martin_luther_king_merenylet_utani_zavargasok_brooklynban_es_harlemben_aruhazi_dosztogatasokba_torkollottak.jpg

1968. A Martin Luther King elleni merénylet utáni zavargások Brooklynban és Harlemben áruházi fosztogatásokba torkollottak

1969_szemetes_park_a_broadway-n.jpg

1969. Szemetes parkrészlet a Broadway-n

1970_a_world_trade_center_epitese.jpg

1970. A World Trade Center építése. Az épület jellegzetes belső acélstruktúráját 2001-ben láthattuk viszont a terrortámadás utáni romokban

1972_new_york_egyetlen_napi_szemete_a_staten_islanden_talalhato_szemettelepen.jpg

1972. New York egyetlen napi szemete a Staten Islanden található szeméttelepen

1974_the_oyster_bar_and_restaurant_at_grand_central_terminal.jpg

1974. The Oyster Bar and Restaurant a Grand Central Terminalon

1979_new_york_city_police_aviation_unit_scoured_soho_rooftops_in_the_growing_search_for_etan_patz_the_boy_who_disappeared_on_his_way_to_a_bus_stop_38_ev_utan_lett_meg_gyilkosa.jpg

1979. A New York-i rendőrség helikopteres osztaga járőrözik a SoHo felett a 6 éves Etan Patz eltűnése utáni napokban. A fiúnak útban az iskolabusz megállójába, egy alig 200 méteres távon veszett nyoma. A levegőből a tetőket ellenőrizték a holttest után kutatva. Az eset érdekessége hogy 38 28 év után, 2007-ben lett meg a gyilkos, aki bevallotta tettét, de a holttest így sem került elő, pedig vallomása szerint egyszerűen egy közeli sikátorba rejtette

1981_szakemberek_cserelik_ki_a_brooklyn-hid_egyik_elszakadt_drotkotelet_amelyik_megsebesitette_akira_aimi_japan_fotost_aki_a_korhazban_belehalt_seruleseibe.jpg

1981. Szakemberek cserélik ki a Brooklyn-híd egyik elszakadt drótkötelét, amelyik olyan erővel sebesítette meg az éppen a hídon fényképező Akira Aimit, hogy a japán fotós a kórházban belehalt sérüléseibe

1989_usair_flight_5050_ran_off_the_runway_at_la_guardia_airport_just_before_midnight_killing_two_passengers_some_among_the_61_surviving_passengers_and_crew_members.jpg

1989. szeptember 20. A USAir 5050-es járat egy megszakított felszállás után az East Riverbe (Bowery Bay) csapódott a La Guardia repülőtéren az éjjeli órákban. Két halálos áldozata és hatvanegy túlélője volt a balesetnek. A távolban a Rikers-sziget és az oda vezető híd látszik

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr8715713354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

David Bowman 2020.05.24. 13:02:49

Sosem értettem, valaki miért építi oda a házát, ahol nyilvánvaló, hogy a természet nem tűri el.
A diszidáló magyarok visszatérő témája volt a városi szemét.
Érdekes, a négerek minden "politikai" megmozdulása fosztogatásban fejeződik ki.
A lehorgonyzott hajók rossz minőségűek voltak. Sebtében építették őket a háború alatt, rövid időre. Mentek a vasba.
Nem értem ezt a karácsonyfa ügyet. Miért nem ültetnek a városok közepére egy fenyőfát, ami vagy 80 évig ott állna, és minden karácsonykor giccs-szobrot lehetne belőle csinálni.

Aureliano Buendía 2020.05.24. 14:37:02

@David Bowman: igen a fosztogatás visszatérő motívum. De valamiért soha nem könyvesbolt a célpont...

hátramozdító 2020.05.24. 14:59:01

Köszönjük, remek kör volt! A USS Arizona a legjobb, mert elfogult vagyok :)

ZON 2020.05.24. 15:00:42

Milyen furcsa, hogy Castro hatalomra kerülése után az USA-nak rövid ideig még voltak illuziói az együttműködéssel, vagy a békés egymás mellett éléssel kapcsolatban. Vagy csak az ottmaradt motyó egy részét szerették volna visszakapni ?

Abban a kis járőrhelikopterben pogány meleg lehetett egy forró nyári napon.

fairlane 2020.05.24. 15:22:16

@David Bowman: Az 56-os forradalom sem volt mentes a fosztogatástól...

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2020.05.24. 15:35:39

Az 1948-as kompfotó hangulatos lett, főleg a másik fotóssal együtt.

David Bowman 2020.05.24. 15:57:21

@fairlane: Nekem mondod? A hős forradalmárok lelőtték a gyár 19 éves raktárosát, mert nem engedte kifosztania raktárat.

bioLarzen 2020.05.24. 16:07:45

@David Bowman: "Érdekes, a négerek minden "politikai" megmozdulása fosztogatásban fejeződik ki."

Gondolom, vérig sértődnél, ha rasszistának neveznének...

bioLarzen 2020.05.24. 16:08:59

@David Bowman: Gondolom, ők is négerek voltak?

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2020.05.24. 16:54:03

Én inkább úgy fejezném ki, hogy alkalom szüli a tolvajt (ilyenkor nem első szempont az anyagi javak védelme), valamint nagy merítésből sok szemét jön felszínre (bárhol vannak aljanépek, a nagy számok törvénye alapján előkerülnek).

fareszjó 2020.05.24. 17:37:42

1933. Hatezer cserkész gyűlt össze az akkoriban kedvelt zarándokhelyen: Látok fekete arcokat is, a cserkészek között nem volt szegregáció?
1937. Tűzoltók gyakorlaton: Úgy tűnik egyből terepre mentek.
1949. A Brooklyn-híd lábánál öntik a szemetet az uszályra: Ez meddig csinálhatták így? A híd eléggé nagy turista látványosság, biztosan nem tenne jót a látvány az üzletnek.
1955. A Ford autógyár újonnan nyílt összeszerelőüzemének első napja: Sehol senkin valami munkásruha szerűség, inkább tűnnek hétvégi autót bütykölő szakinak, főleg úgy, hogy az egyiknek hónalj környékén szakadt a trikója.
1964. Egy szurkoló viszi haza emlékbe a New York Giants egykori, első stadionjának a Polo Grounds-nak bontásakor kidobásra ítélt székeit: Respekt, főleg egy olyan társadalomban, ahol a régi dolgok folyamatosan kidobásra vannak ítélve.

fairlane 2020.05.24. 18:00:27

@fareszjó: A fogyasztói társadalomban használtan szinte minden értéktelen. Régen használtan is érték volt a bútor, szőnyeg, gép, szerszám, jármű, óra stb. Ma szart sem érnek használtan. Itt nyilván nem az egyedi darabokra gondolok, hanem a tömegárura. Az elektronikáról nem is beszélve. Másik oldalról viszont, ha ezek még használtan is nagy értéket képviselnének, akkor ez azt jelentené, hogy újonnan olyan drágák, hogy sokan csak használtan engedhetik meg maguknak, s így használtan is van rá kereslet. Azért ez sem lenne jó.

David Bowman 2020.05.24. 18:05:09

@ZON: Talán ezért sincs ajtaja.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.05.24. 18:30:16

@David Bowman: Az IQ egy használhatatlan valami, de valahogy szalonrasszisták imádnak ezzel a képpel dobálózni...

bioLarzen 2020.05.24. 18:39:32

@molnibalage: Kezdjük ott, hogy IQ, mint olyan, nincs is - a mai napig nem létezik általánosan elfogadott definíciója se...

Namely 2020.05.24. 19:20:29

@molnibalage:
persze ha valami ellentmond annak a nevetséges legendának, hogy minden ember egyenértékű, akkor máris "használhatatlan" meg "szalonrasszista".

"1974. The Oyster Bar and Restaurant a Grand Central Terminalon"
nyami. Tegnap nálunk fekete kagyló volt, fokhagymás, fehérboros szósszal. De egy szép homár vagy osztriga bizony-bizony azért lecsúszna........ :D IMÁDOM!

"1952. Egy Fulton FA-3-101 aszfaltképes repülőgép a Grand Central Parkway-n halad a forgalomban"
Azért akkoriban, ismerjük be, sokkal nehezebb volt csak úgy lekapni valamit, amit meg akartunk örökíteni........ :D

Aureliano Buendía 2020.05.24. 20:06:42

FA-3-101 aszfaltképes repülőgép: vajon a bal kerekek leveszik érintővel a padkát, vagy nem? És mit keres az a csóka a két út közt? Autópályán elég laza... :D

kugi · http://kugi.blog.hu 2020.05.24. 21:08:37

Remek képek voltak!
Érdekes, hogy sok képen dominál a szemét (nyilván egy akkora városban ez nem is lehet másképp), és két, vízbe került repülőgép is helyet kapott a válogatásban.
De nekem a betegeknek szóló rodeó fotója tetszett leginkább.

jamboox 2020.05.24. 22:36:44

A World Trade Center képnél erős a képaláírás: "2001-ben láthattuk viszont a terrortámadás utáni romokban"

Flankerr 2020.05.24. 22:43:43

Nekem azok a hadihajók szállítóhajóknak tűnnek.

gigabursch 2020.05.25. 05:57:03

@bioLarzen:
Ettől még a tények makacs dolgok.
S a hangsúly a 'minden' szón van.

@David Bowman:
???

@Sunsetjoy:
Viszont érdekes, hogy 2006-ban a rendőrterror idején nem volt idehaza fosztogatás, de még csak kísérlet sem.

@molnibalage:
Teljesen nem használhatatlan. Csak felesleges túltolni.

@Namely:
Erősen megelőztek...
:-)

gigabursch 2020.05.25. 06:00:01

@Flankerr:
Mert azok is.
Attól, hogy kaptak kiegészítő lőállást, attól még kereskedelmi hajók.
Nekem Liberty osztálynak tűnnek.
Amiből Onassis jó nagy vagyont harácsolt össze.

gigabursch 2020.05.25. 06:05:11

@vanvelemenyem:
A leghátsó ki van kötve.
Aki függ ki van kötve.
Aki felette áll ki van kötve
A hasaló emberen nem látszik a kikötés.

gigabursch 2020.05.25. 06:06:05

@David Bowman:
Ezt én sem értem.
Idehaza is megy a hiszti, amikor árad a Duna, pedig csak szarul építkeztek.

gigabursch 2020.05.25. 06:07:22

@Namely:
Én a Blue feliratot "hiányoltam'.
:-)

gigabursch 2020.05.25. 06:09:06

@fareszjó:
Ismereteim szerint nem.
S egyfajta kiemelési lehetőség is volt.

Bicsko 2020.05.25. 08:32:45

"Az eset érdekessége hogy 38 év után, 2007-ben lett meg a gyilkos" 1979-hez képest az inkább 28 év ;)

gigabursch 2020.05.25. 10:23:46

@vanvelemenyem:
Sőt!
A hasaló embernek a fenekénél megy felfelé valami, ami a felette álló ember jobb bokájánál ad valami kontrasztot.
Ő alighanem a jobboldali 'korláthoz' van kibiztosítva.
A leghátsó emberé bal csípőtől tisztán látszik a biztosításig.
A felül állóé zavaros, mert egybemosódik a beülős eszköz biztosításával.

szvsz 2020.05.25. 11:18:55

@molnibalage: Az IQ egy használhatatlan valami de valahogy mégis azok a retardált debilek, akiknek nincs belőle elég.

kewcheg 2020.05.25. 11:34:04

@vanvelemenyem: a biztosítási perek országában nem hinném, hogy nincsenek kikötve. A hídon biztos hogy bejelentett, biztosított szakszervezeti tag melósok dolgoztak jó drágán....:)

Tartalom 2020.05.25. 11:46:42

@David Bowman: "Sosem értettem, valaki miért építi oda a házát, ahol nyilvánvaló, hogy a természet nem tűri el." -> Mert ez akkor még a gyorsépítésű könnyűszerkezetes házak idején nem volt nyilvánvaló, a telek viszont olcsó volt.
"A diszidáló magyarok visszatérő témája volt a városi szemét." -> ez nekem is feltűnt
"Érdekes, a négerek minden "politikai" megmozdulása fosztogatásban fejeződik ki." -> osztályharc kapitalista változat emberjogi kérdésbe csomagolva...
"A lehorgonyzott hajók rossz minőségűek voltak. Sebtében építették őket a háború alatt, rövid időre. Mentek a vasba." -> mentek volna a vasba ha nem betonból öntötték volna őket. A Liberty tipusú hajók betonból készültek és senki nem tudta mit lehet velük kezdeni. A háborús célokra megfeleltek, békeidőben már nem.
"Nem értem ezt a karácsonyfa ügyet. Miért nem ültetnek a városok közepére egy fenyőfát, ami vagy 80 évig ott állna, és minden karácsonykor giccs-szobrot lehetne belőle csinálni. " -> mert kell a hely és csak karácsonykor állítanak karácsonyfát.

kewcheg 2020.05.25. 11:57:54

@ZON: Úgy tudom, Castro ekkortájt még nem kötelezte el magát egyik oldalra sem. Ő csak egy igazságosabb társadalmat akart. De az akkori Amerika nem tűrhette ezt. A későbbi események hatására sodródott a Szovjetunió ölelő karjaiba, plusz ugyebár az embargó miatt szinte senkivel nem tudott kereskedni, csak a "béketáborral."... Szerintem az usákok ezt elszúrták, valszeg a nagytőke, maffia lobbi hatására nekik Kubában - és máshol is D.-Amerikában - csak a szélsőjobb diktatúrák voltak elfogadhatóak, valszeg ezt ma már máshogy csinálnák, Castrót meg tudták volna nyerni maguknak, lett volna egy álhető, kicsit balos de igazságos Kuba....

Tartalom 2020.05.25. 11:58:28

@bioLarzen:
"@David Bowman: "Érdekes, a négerek minden "politikai" megmozdulása fosztogatásban fejeződik ki."

Gondolom, vérig sértődnél, ha rasszistának neveznének... "

Nem rasszista, mert négereknek hívják a négereket. És igen politikai megmozdulásúk minden esetben fosztogatásban fejeződik ki. Sajnos. Ezen az sem változtat ha grammaernáciba mész át, csak mert nem tetszik a valóság megállapítása.

Tartalom 2020.05.25. 12:06:45

@fairlane: "@David Bowman: Az 56-os forradalom sem volt mentes a fosztogatástól... "
Nem emlékszem rá, hogy a tröténelemkönyben szerepelne fosztogatás, de a börtökből sokan szabadultak, köztük köztörvényesek is akik közé sokszor a politikaiakat közéjük zárták.
De a négerek nem forradalmat csináltak, csinának ma sem, hanem munkásmozgalmi tőkésellenes anarchista osztályharcot munkás és munka említése nélkül. Azaz fosztogatni akartak mint a részeg bolsevik a télipalotában, csak munka nélkül. és emberijogi köntösbe csomagolva.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2020.05.25. 12:37:29

@David Bowman: A fák gyökérzete nagyságrendileg olyan méretű, mint amekkora a fa a felszín fölött. Egy zsúfolt nagyváros közepén a felszín alatt zsúfolt közműhálózat található. Egy gigantikus fenyőfa csak valami külső zöldövezetben tudna természetesen létezni.

toncsi64 2020.05.25. 13:36:19

@gigabursch:
"Viszont érdekes, hogy 2006-ban a rendőrterror idején nem volt idehaza fosztogatás, de még csak kísérlet sem."
Alkalmasint beszélgess el valakivel aki ott lakott vagy kocsija/üzlete volt a Rákóczi úton aznap ;) Közelben lakóként döbbenetes "élmény" volt a másnap reggeli séta arrafelé :(

@Tartalom:
"Nem emlékszem rá, hogy a történelemkönyvben szerepelne fosztogatás..."
Ez egy kicsit felvidított :) Nem tudom hány éves vagy, de én az elmúlt 50 évben megtanultam, hogy a fent említett kiadvány tartalma erősen függ attól mikor került kiadásra :DDD

Borogy 2020.05.25. 14:20:37

New York Times square - Fornetti :D

@David Bowman: Egy fenyot nem lehet ulteni, akkor laposan szelesen no majd. A nagyiparban termesztett fenyoket surun egymashoz kozel ultetik, h minnel magasabra noljenek, egymastol elhappolva a legtobb "fenyt".

A szemetelos kepekre fura ranezni, meg ha nem is dolgoznak, abszolut nem tisztelik a helyet ahol vannak/elnek.

Egy angliai utam soran a kovetkezot tapasztaltam: szines boru egyen, azert dobja el a szemetet az utcan: " mert azert vannak az utcaseprok". Ez a felfogas kint egy bizonyos retegnel....

Club Sandwich 2020.05.25. 14:52:02

"az ideiglenesen szükségtelenné vált hadihajók"

Gondolom, veglegesen szuksegtelenne valtak azok az ideiglenes hadihajok, vagy nem? :)

icipici lencsilány 2020.05.25. 15:13:21

Úgy látom, a Ford gyárban Volgákat raknak össze.

Club Sandwich 2020.05.25. 16:41:21

@icipici lencsilány: Az nem ugy volt, hogy Moszkvicsokat osztogatnak? :)

gigabursch 2020.05.25. 17:42:31

@Tartalom:
Ezt a betonból önrész honnan a fenêből veszed?

@Frady Endre:
Ez nagyon szépen hangzik, de nem igaz.
Bővebben keress rá az Erdészeti Tudományos Intézet vonatkozó kutatásaira (Dr. Führer Ernő publikált a kérdésben elég sokat) és szembesülsz az ehhez mérten kiábrándító tényekkel.
Főleg középmély és attól sekélyebb talajokon, pláne ha van valamilyen talajhiba is.

@toncsi64:
Valóban sok kárt okoztak az azonosító nélküli, nem is feltétlenül magyarul beszélő, rebiszes ruhába bújtatott vadállatok.
Viszont üzletfosztogatás nem volt.

user_man 2020.05.25. 18:02:15

@David Bowman: "Én egy büszke rasszista vagyok. Mint minden gondolkodó ember." Bocsi, de te csak rasszistán gondolkodó ember vagy. Azon a bizonyos képen meg amit linkeltél ,a földrészek, országok átlag intelligencia szintjét jelzik.. Ami nem azt jelenti hogy te . . . . . .

bioLarzen 2020.05.25. 18:21:18

@user_man: Hagyd, mi csak elolvassuk a rasszista fröcsögését két perc múlva már el is felejtjük - neki meg ott van a fejében reggel-este... Elég nagy szopás ez ;)

user_man 2020.05.25. 18:30:15

@bioLarzen: Igen... Hirtelen felindulásból elkövetett válasz volt. .. "az ostobák meg mind magabiztosak" :-)

user_man 2020.05.25. 18:34:45

@bioLarzen: Big Apple fent van a bakancs listámon... Klasszak a képek...

Alick 2020.05.25. 19:00:21

@kewcheg: Castro eredetileg a SZU-t is imperialista nagyhatalomnak tartotta, csak hát Moszkvából kinyújtott segítő kézre nagy szüksége volt...

Gonoszgólya 2020.05.25. 20:08:43

@bioLarzen: Miért sértődne vérig? Max. azért, mert egy TÉNY kimondása miatt egy líííber lerasszistázza.

Gonoszgólya 2020.05.25. 20:18:34

@gigabursch: "Viszont érdekes, hogy 2006-ban a rendőrterror idején nem volt idehaza fosztogatás, de még csak kísérlet sem."

Ez most komoly? Ja persze. A hozzád hasonló ésszel rendelkezők terjesztették és hiszik hogy a hős autó és tévészékház gyújtogatók fizettek a megevett Túró Rudikért....

És köszönöm, NEM KELL válaszolnod. A fajtáddal még egy körömpiszoknyi kommunikáció is heves hányigert vált ki nálam!

toncsi64 2020.05.25. 20:22:47

@gigabursch:
Íme a bizonyíték a másik észrevételemre. Így íródnak a történelemkönyvek :DDD
Amúgy vicces fiú (lány ?!) vagy :DDD

¿Qué tapas hay? 2020.05.25. 21:00:41

@Tartalom: Debizony, a Liberty hajók acélból voltak, ez a hajóosztály volt az első, nagy sorozatban gyártott hegesztett testű hajó. Ez is lett soknak a végzete, hogy a hidegben elridegedett acél a hegesztési varratiknál szétszakadt. Volt olyan Liberty-hajó ami emiatt gyakorlatilag kettétört.

A képen az 1946-ban tartalékállományba helyezett hajók, amik 20-25 évig ott voltak a Hudsonön kikötve, aztán szétvágták őket.

David Bowman 2020.05.25. 22:13:08

@Tartalom: Tudom ajánlani az általam belinkelt wiki cikket. A Liberty osztály rossz minőségű acélból hegesztéssel készült, szakképzetlen munkaerővel.

David Bowman 2020.05.25. 22:22:56

@bioLarzen: Igaza is volt.
Én tegnap (is) néztem egy afrikai filmet. Te mikor?

gintonic.azigazi 2020.05.26. 07:50:33

a Piedmont-USAir 5050 jaratnal az volt a baj hogy rosszul csinaltak meg a cseklisztet felszallas elott es/mert a pilotak ittak ( szeszt )

a New York City skylinerol mindig hianyozni fognak a WTC tornyok, mindig keresi a szemem, NYC-be legegyszerubb menni ha az ember Newark ba repul es onnan atmegy, amikor ereszkedik le a gep akkor jobbra nezve most a Freedom Tower ( 1776 feet magas direct ) uralja a kepet es ez egyszeruen furcsa es megszokhatatlan nekem

@kewcheg: Castro billegett mint a kozepparasztok aztan ugy dontott ahogy dontott, nem volt akkor meg kimondott usa ellenes, Lumumba is Kongoert kuzdott ahogy Castro Kubaert aztan mind a kettobol kommunista balvany lett

kewcheg 2020.05.26. 08:55:11

@gintonic.azigazi: kár, hogy USA nem volt nagyvonalubb/Castro nem volt előrelátóbb, Kubanak Amerika mellett lett volna a helye mindig, egyszerűen nem is illeszkedett ebbe a szovjet közegbe, egy laza, kicsit lusta életvidám nép, nem alkalmas a diktatúrára, talan emiatt is lett a kubai rendszer talán egy kicsit elviselhetőbb, egy szovjetorosz kommunizmusban a kubaiak két három év alatt kipusztultak volna....

gigabursch 2020.05.26. 12:26:52

@Gonoszgólya:
Köszönöm a válaszod, a minősítgetést megtarthatod magadnak.
A tények még makacs dolgok.

Kedélyes Paraszt 2020.05.26. 12:40:27

@kewcheg: valami;rt ay usa megtiltotta a cukor felv's'rl's't kub'b=l. Erre Castro ber'gott, ;s 'llamositotta ay ottani usa ;rdekelts;geket. Majd elsyabadult a pokol.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.05.26. 15:02:32

@gigabursch: gondoltam hogy regularként úgyis helyén kezeled azért nem moderaltam ki. De ha gondolod szólj.

hhh. 2020.05.26. 16:05:26

@kewcheg: olyan, hogy "balos, de igazságos" nem létezik...

kewcheg 2020.05.26. 17:25:10

Szerintem pont hogy létezik.Az a baj, hogy aljas emberek lejáratták, bár éppenséggel szinte felesleges is ez a besorolás.De ha már muszáj,Jézus is baloldali volt.Röviden: a munka az első, a munkás ember mindenekfelett, mindegy hogy kubikos, mérnök vagy akármi.Vagy szeretnél inkabb nagyságos Döbrögivel keresztezett párttitkárok zsinoros, mentés úrhatnám, cim- rangkórságos országát?Mert most ezt a "jobboldalt" épitik.Sőt, mondjak egy meglepőt: a jelen fotokkal érintett USA társadalma baloldalibb, mint Kína vagy a posztszovjet orszagok, már ha a tårsadalmi szolidaritást, esélyegyenlőséget, tiszta átláthato közéletet nézzük.Plusz: USA tényleg munkaalapú tarsadalom.Ami nálunk,SZovjetunio, Kina, posztkomcsi orszagokban van, az feneketlen kizsakmanyolás,ember ertéke nulla, dickensi vadkapitalizmus nyakonöntve komcsi nosztalgiával, szép katyvasz....

Őshonos 2020.05.26. 21:41:22

@kewcheg: hát te nagyon félrecsúsztál....

A baloldal a francia forradalom óta azon dolgozik, hogy MÁSOK pénzét, vagyonát elvegye, szétossza. De sem ott, sem máshol soha nem lett jobb senkinek, hiába kaparnak az osztályharcos dumájukkal lassan 300 éve.

gintonic.azigazi 2020.05.27. 04:42:48

@kewcheg: a helyzet az, ok "masmilyen" cocializmust kenytelenek voltak elviselni. Egyreszt, a karibi tenger es kornyeken - most tegyuk felre a Political Correct beszedet - iszonyu lusta emberek elnek, a tengerbol mindig ki lehet szedni valamit ami eheto es a klima miatt sok a gyumolcs = tehat nem kell dolgozni. Az hogy szegenyek mint a templom egere az leginkabb minket zavar, oket nem annyira. Volt mikor Castro egyszeruen elengedte azokat az embereket akiknek nem tetszett a rendszer ( volt itt is arrol kep hogy a hazteton epitettek a tutajt amivel az ev meghatarozott napjan elmehettek isten hirevel Kubabaol )

a kubai ( es venezuelai ) szocializmus legjobban a "lesz@rom szocializmuz" -sal lehet leirni. Magyarban erolkodtek az emberek, lasd GMK, maszek foldek, ugyeskedes, stb a karibiak meg leultek a palmafa ala es szivaroztak. Az ellenzeket azok penzeltek akik vissza akartak kapni a szallodaikat, nem volt belso termeszetes ellenallas.

@Őshonos: mindig vannak ragyogo szemu ifjak akik beveszik a dumat, aztan minden forradalom addig tart amig be nem vezeti a husjegyet. A kapitalizmus a termelesen alapul ( es annak fokozasan ) a kommunizmus es tarsult eszmerendszerei pedig az ujraosztast helyezik a kozeppontban.

addig tart mindig a szocializmus amig ki nem fogynak masok penzebol.

gigabursch 2020.05.27. 07:35:35

@JTom:
Köszönöm!
Felesleges...
Nem nagyon hergelem fel magam gyüttment fik@nickek hőbörgêsén.

gigabursch 2020.05.27. 07:37:58

@hhh.:
Az ugyanolyan antagonisztikus ellentét, mint a "baloldali érték".

gintonic.azigazi 2020.05.27. 08:30:09

@kewcheg: nem, semmikepp nem akartak kommancsokat a nyugati felteken. Castro szembement a "Pax Americana" val, tudatossan. 1960 ban jarunk, amikor az USA rendre alulmarad az urversenyben ( elso satelite, elso ember az urben, elso urseta, elso no az urben ) meg nezz utanna mi volt az a "Bomber Gap" na az is flusztralta oket es Kubaval kapcsolatban ugye Castro mar 1956-ban megprobalt partra szallni de az akkor meg nem jott ossze....... 1959 ben nagy pofonkent erte az USAt hogy Miamitol 90 merfoldre KOMMUNIZMUS van, masreszt az USA befektetesek kodde valtak es eluztek a bankokat is. Ott nem volt semmi "de".

masik hozzaszolasodra: a mai magyar tarsadalombol 70 eve kikopott az a reteg amelyik fel tudna emelni a kozepreteget, 1947 ig es 1989ben volt remeny de nem, visszajottek a VOR oltonyos parttitkarok akik egy ejszaka alatt kapitalistak lettek, visszajottek a KISZ titkarok akik milliardosok lettek es akiknek tortenelmi feladata lenne az utat mutatni azok el vannak foglalva a videki kuriajuk csinositasaval (mindket oldal, bal es jobb egyarant!) illetve ok azon vannak hogy a ket vilaghaboru kozotti "cseledvilagot" hozzak vissza.
( ajanlott irodalom Feja Geza: Viharsarok, Illes Gyula: A pusztak Nepe )
Ma - ahogy en latom - a tarsadalom atjarhatosaga illetve annak hianya a legnagyobb problema, az tudna ujratermelni azt a reteget akiknek tudasa vilagszinvonalu, kepesek es akarnak is tenni a kozepretegekert. Apropo, ma 40 eve hogy Farkas Bertalan Gyulahazarol mint egyszeru emberek gyereke a vilagurbe ment. Ma ez elkepzelhetetlen. Aki paraszt az paraszt marad, akit meg gyerekkoraban kergetnek a zongora korul golfutovel hogy egye meg a kaviart az menthetetlenul gazdag lesz. Nem leszunnk reszben sem meritokracia.
( A meritokrácia egy olyan társadalmi forma, amelyben az egyén társadalmi pozíciója nem a társadalmi származásától, hanem tehetségétől, tudásától, szorgalmától és teljesítményétől, egyszóval „érdemeitől” függ. A szó eredete: „meritum” (lat.) tett, teljesítmény, „kratosz” (gör.), uralom vagy erő.)

gintonic.azigazi 2020.05.27. 08:35:44

@gigabursch: :D a baloldali ertekekrol 1919ben es 1947-1989 kozott majd 2006 oktobereben fogalmat alkothattunk. A nemzetkozi baloldalnak az a szerencseje hogy az emlekezet ket generacioig tart. Ma egy 20 eves ugy el ahogy 1960 ban egy kiraly. A "boomerek" husz eves korukban plusz melot vallaltak, a mai huszevesnek minden ingyen kell, azonnal es most. Rolling Stones megenekelte " I can't get no satisfaction "
MIndig fel tudjak ultetni a fiatalokat es az ido nekik dolgozik. Lesz itt meg Teli Palota Ostroma.

gintonic.azigazi 2020.05.27. 08:37:58

@Őshonos: nem ertik meg paran hogy attol mert szetosztod a gazdagok vagyonat a szegenyek nem lesznek sikeresek. Amiert a gazdag gazdag lett ( a Lajtatol nyugatra ) az a TUDAS, a SZORGALOM es a TEHETSEG, amit nem lehet szetosztani.

hhh. 2020.05.27. 08:56:18

@kewcheg: Eddig akárhol próbálták, sehol nem jött össze. Miért? Mert, ahogy előttem is írták, egyik alaptétele, hogy akinek több van, attól el kell venni. Ugye, akinek alapból van több (rendszer kezdete), attól effektíve rekvirálnak. A későbbiekben pedig, az "egyenlő elosztás" elvét nagyon nehéz alkalmazni, hiszen az emberek képességei, szorgalma, lehetőségei nem egyenlőek, vagyis "ugyanannyi munka" még elvben sem létezik. Nem beszélve az összes többi pénzkereseti lehetőségről, úgymint osztalék, kereskedelem, stb. Egy megvalósíthatatlan utópia. De gondolom, ezt neked hiába magyarázom.

@gintonic.azigazi: a "meritokrácia" ugyanolyan vágyálom, mint a kommunizmus. Jól hangzik papíron, nem megvalósítható gyakorlatban. Ne tévesszen meg, hogy 40 évvel ezelőtt az "egyszerű" Farkas Bertalant lőtték ki az űrbe - és az legtöbb fejes kb 8 általánost végzett "munkásparaszt" volt. Egy tanulatlan, képzetlen réteg vette át anno a hatalmat, és a saját legitimitásukat elősegítendő jöttek a Farkas Bertalan féle, "egyszerű" kirakatemberek. Kétségtelen, hogy ideális lenne ki-kit "érdemei szerint" megítélni, de egyrészt az "érdem" nagyon is relatív, másrészt, ahogy írtad, lehet, golfütővel kergetnek valakit a zongora körül, de ez gyakorlatban természetesen egészen más perspektívát, lehetőségeket jelent egy gazdag (vagy kivátelezett helyzetben lévő) gyermek számára magántanár, technikai lehetőségek, stb szempontjából, mint egy kevésbé tehetős család gyermeke. És ezt a gyakorlatban lehetetlen kiküszöbölni.

kewcheg 2020.05.27. 09:02:23

@gintonic.azigazi: jogos.Ahhoz képest, hogy ahogy mondod évtizedek ota az USA-ban élsz, k..va jol látod a dolgokat.:) Akik itt lehúzták, amit a baloldalrol írtam, azok a megvalósult és átélt k.europai "szocializmus" alapján vonták le a következtetést.Ezek nem azok voltak, amire én gondolok.Itt kunbéláék, leninék, ceaucescuék vagy a kimirszen dinasztia nem szociális államot épitett, hanem átvették a hatalmat és az előző uralkodó helyett ők lettek az uralkodók.Ez csak nyomokban , és csak bizonyos helyeken, időben tartalmazott szocializmust, mondanám hogy ahogy élelmiszerekre irják: ingredients: 1% szocializmus, a többi 99 % káros hozzáadott ballaszt anyag. Ilyen 1 % volt a Kádár rendszer egészségügye, oktatási rendszere.A többi a 99 százalékba fér be.Most én nem leszek PC., de megvalosult baloldali rendszer sikeresebb formában is, amit nem tanitanak, elhallgatnak es hazudnak rola: Mussolini rendszere a két vh.között.Nagyon jo törvények(pl lateráni egyezmény 1927) iparfejlesztés, tömegek nyomorbol kiemelése, (vagy legalabb megkezdése) épitkezések, oktatás, a tőke világával kegyezés,és nem volt antiszemitizmus, etc. Nem tanitják, agyonhallgatják.(Nálunk a jogon a lateráni egyezményről csak szűkszavuan annyit tanitottak, hogy nagyon jó egyezmény, ami megoldott egy csomó problemát.)Nem véletlen, sok olasz sírja vissza, persze ott is ott volt a tragikus végkifejlet, a gyászos gyarmati kalandok, rossz háborus szövetség, etc.( A vicc, hogy százszor rosszabbak végeztek ki, mint amilyen ő maga volt)...szoval

kewcheg 2020.05.27. 09:18:29

@hhh.: TE most Mao.- on hol látsz olyan vagyont, amit tudással!, hozzáértéssel! szorgalommal! szereztek meg.( jo most nyilván ne vegyük ide Rubikot, meg azt a néhány tudóst, feltalálót, meg azokat a zömmel családi kkv.-kat, ahol néhány csaladtag kemény munkaval összehozott egy párszáz milliot érő üzemet, mg.farmot, pincészetet, stb.) A mindennapi hirekben szereplő "nagy vagyonok" a privatizacioban, vagy utána, kőkemény,de elévült vagy sohase üldözött bűncselekmenyek utján, emberek legázolásával, kihasznalasaval, becsapásával - néha sajnos mentalis vagy fizikai kikészitésével- jöttek létre.Ez akkor most milyen oldali vagyon? És miért is kéne védeni?

hhh. 2020.05.27. 09:45:51

@kewcheg: ez a MAO jó kis elszólás volt...
De látom, de már ránézésre el tudod dönteni, melyik "vagyon", melyik "forint" az "igazságosan szerzet", és melyik az, amit lehet rekvirálni.
Gratula. Kulákokat is arcról felismered, ugye?
Hogy miért kéne védeni a magántulajdont? Ez most komoly? Akkor szerintem add ide nekem a nyalókádat, hiszen szerintem neked így is éppen elég van.
A törvényeket meg be kell(ene) tartani. És kész.

hhh. 2020.05.27. 09:57:15

@kewcheg: " Ilyen 1 % volt a Kádár rendszer egészségügye, oktatási rendszere."
MUHAHA
Marxizmus-leninizmus tanszék, ideológiával átitatott oktatás, "munkás-paraszt" professzorok, tudományos fokozatok, publikciós lehetőségek, állások pártszimpátia alapján? Kutatható és nem kutatható témák, tabuk, elhallgatások. Nagy koponyák elüldözése, esetleg könyvtáros állásban megtartás.
Egészségügy? A az egész hálapénz-kasztrendszer a "hitbizományi" kórházakkal innen gyökeredzik. Persze, annyira hülyék még Kádárék sem voltak, hogy a jó orvosokat ne becsülték volna meg, de hogy miért lett volna a kádár kori egészségügy valamiféle szocialista vívmány, nem világos...TB kártyán alpuló, egységes orvosi ellátás nyugatabbra is van.
Most látom csak, te egészen elképesztő mértékben naiv vagy (és minden bizonnyal fiatal). Hát, sok sikert az életben...

kewcheg 2020.05.27. 13:16:18

@hhh.: És hol låtsz Te törvények betartását?

gigabursch 2020.05.27. 13:59:23

@gintonic.azigazi:

Jót derültem:
Nem mindegy hogy Teli Palota vagy Téli palota.
(tudod: veréb - véreb)
Tudom, hogy nincs ékezeted, csak így elkezdtem vizuál-izézni és azóta is ezen rötyögök...

Egyébiránt igen.

@hhh.:
Ez a meritokrácia is csak egy elméleti dolog.
De ettől függetlenül a történelemben mindig is sok olyan eset volt, hogy minimál hátszéllel tudott valaki híres tudós/művész/katona/építész/pap/stb- lenni.

Tudás:
Ahogy itt lejjebb is elhangzott. Ott ahol a szorgalom mögött szakmai tudás van, bizony elég nagy cégek is ki tudtak nőni.
S mindegy hogy kerékpárgyárról van szó vagy épp építőipari cégről.
Elég sok olyan termelő üzem van, akik sufniból indultak és kitartással emelkedtek fel.
Mára 100-150 családért felelősek azzal, hogy stabil kenyeret adnak.

.
Aztán persze vannak a többezres vállalatok, amik mögött iszonyatos politikai szél áll, de ez a világon mindig és mindenhol jelen volt. S tök mindegy, hogy mi volt a szikra amivel elkezdték, de kitaposták a saját, államok feletti ösvényeiket.

Épp most olvasok egy, a 80-as években készült könyvet az akkori szupergazdag családokról. Tök mindegy, hogy Rothschild, Rockefeller, Getty, Krupp vagy épp Onassis, Mitsui, esetleg a Szaúd vagy a Pahlavi családról szól a kérdéskör.
Ezek mindegy megtalálják magukat és közvetlenül tízezrek, közvetve meg milliárdok termelnek értük.
Épp a minap olvastam belőle az Onassis fejezetet.
A II. VH-ban mindenkinek és mindenhova szállított. Már akkor közel 300 legalább 8000, de sokkal inkább 30-5000 tonnás hajói voltak.
Mindössze egyetlenegy hajóját lőtték ki torpedóval. Az összes többi túlélte és végigszállította a II. VH-t.
Vajon miért?

Csakhogy ezek mögött is elképesztő tudás áll.
Attól, hogy Henrí Ford még középiskolát sem fejezte be, zseniális érzéke volt néhány dologhoz
- műszaki kérdések
- pénzügyi kérdések
- vállalatépítési és vezetési kérdések.
Még akkor is, ha fél évszázadba került, hogy végre betehesse a lábát hozzá a szakszervezet és ez ellen mindent megtett. S ez csak egy példa.

hhh. 2020.05.27. 13:59:52

@kewcheg: ideális társadalmakról beszélgettünk, nem?

hhh. 2020.05.27. 15:47:16

@gigabursch: és lehet, hogy még azért az egyért is kapott kártérítést...
Ilyen szempontból azért a kasztrendszernek, vagy a feudális rendszernek is megvannak a maga előnyei. Gondolj bele: ha megszületsz, egy egész életpálya modell van előtted, minimális követelményekkel, megoldható feladatokkal, amit ha elsajátítasz, megoldasz, elég biztos a megélhetésed, magadnak és a családodnak. Igazán felelőssége csak az arisztokráciának van, viszont nekik már gyerekkoruk óta adott a legmagasabb szintű felkészülés - ráadásul születésük óta tudják, mi a feladatuk, mire készülnek.
Manapság pedig? Gyakorlatilag a társadalom minden tagja versenyzik az összes többi tagjával, ezzel hihetetlen energiákat emésztve fel. A politikai vezető réteg egyrészt, a "demokrácia" természetéből adódóan a leggátlástalanabb szociopatákból vetődik össze (hiszen nekik van a legtöbb esélyük a tömegek manipulációjára), legtöbbször minimális képzettséggel, másrészt ki vannak szolgáltatva a gazdasági szereplők érdekeinek, akik lehetnek személyek, cégek, vállalatok...
Ezzel szemben az arisztokrácia saját magát képviselete, és általában saját vagyonával felelt a politikai döntések sikeréért vagy sikertelenségéért.
Nem vitatom, hogy az átjárhatatlan kasztrendszer egészségtelen, de ilyen nagyon is kevés volt. Viszont ennek a feloldottabb formái, mint például a modern Japán, elég jól tudnak működni. Ahogy a felsorolt példáid is nagyon sokféle társadalmi modellben tudták érvényesülni...

gintonic.azigazi 2020.05.27. 15:47:38

@kewcheg: olasz dolgokhoz: a “regi” olaszok a pontos vasuti menetrend miatt sirtak vissza Mussolinit, aki - nem vicc - szocialista allamot epitett. ( a Facia - Nyilhegy volt a cimerben amirol Facist, fasizmus lett. Hitler detto, partjanak a neve NEMZETI SZOCIALISTA PART aka NSDAP volt. Ezzel egy a baj: a szocializmus, kommunizmus, etc ( mint idea ) az tarsadalom szervezesi forma, a kapitalizmus pedig gazdasagi berendezkedes. Kinaban kemenyvonalas kommunizmus van ES kapitalizmus. Az osszeutkozes ott van hogy a kapitalista gazdasagban alapertek a szellemi es magantulajdon, ezt az “izmusok” ugymond lazabban kezelik, de mint lathatjuk athidalhato ez a problema.

Amugy Sziciliaban egyszer teruleti valasztason nyertek a kommunistak, lett nagy lovoldozes stb de alapvetoen ( figyelem, Political Correct normahagyo mondat jon ) minel lustabb egy nep annal inkabb hajlando olyan rendszerben elni ami elosztas alapu nem pedig munka alapu. Ma szocialista kormany van a spanyloknal, szocialista allamforma van Kubaban, Sri Lankan ( leanykori neven Ceylon ). Europaban ahol nincs szocializmus ott meg nyakig er az adossag, lasd olaszoknak KIFIZETHETETLEN, gorogrol koztudomasu, stb. Del amerikara pillantva az jut eszembe hogy anno epp az aktualis argentin allamcsod idejeben kerdeztem egy argentin munkatarsam Na de mi lesz most? O erre azt mondta a del amerikai allamok termeszetes allapota az allamcsod, azt neha megszakitja felivelo idoszak. ( tudom, del amerika mas, ott a nyomor sem olyan szintu mint afrikaban peldaul, de ez nem a politikusoknak tudhato be hanem annak hogy a foldon elo 7.5 billio emberbol egy billio lakik a nyugati felteken 6.5 meg a keletin. ( Hong Kong korul ha rajzolsz egy 4000 merfold sugaru kort akkor a koron belul tobb ember lakik a foldon mint kivul ) a favelak nyomora a kilatastalansagrol szol nem az ehezesrol.

Elkanyarodtunk, de a lenyeg szerintem hogy ujraosztason alapulo tarsadalmakban nincs hosszu tavu prosperitas.

Nekunk magyaroknak nem azon kene veszekedni hogy eppen melyik foldesur / volt Kisz titkar / Columbian kicsiszolt majd hazakuldott megmondo vezeti az orszagot.

@hhh.: Idealis tarsadalom? Platont olvasol/ olvastal? “Az Allam” c. konyveben minden betu a mai napig igaz es ervenyes. Ahhoz a konyvhoz nem lehet ma sem hozzatenni.

gintonic.azigazi 2020.05.27. 15:54:00

@kewcheg: lanyom otthon el, sokat beszelek vele, a magyar aktual belpolitikarol igy rajta keresztul “szurt” infoim vannak de nem hiszem hogy a lenyegen valtoztat.

Mivel egy filler adot nem fizettem Magyarorszagon evtizedek ota ezert nem is szavazok, erkolcstelen lenne beleszolni abba nekem hogy ki ossza el az adobevetelek negy evig ugy hogy az en penzem nincsen benne, szoval engem nem lehet vadolni jobb illetve bal oldali “elhajlassal” ( kadar rendszerben voltak “elhajlok” :D )

advocate1 2020.05.28. 12:14:51

Az a szemét kupac nagyon durva! Főleg, hogy ez 72-es fotó! Mi lehet most?

bioLarzen 2020.05.28. 13:54:27

@advocate1: Érdekes ez - nekem meg pont túl kicsinek tűnt... aztán rájöttem, hogy nem látni, melnnyire széles a kupac, úgyhogy lehet, hogy ez nem is a hossza, hanem a szélte :)

Amúgy, az 1970-es években járunk - a konzumeruzmus már javában pöfékel, a környezettudatosság, a szelektív hulladékkezelés, az újrahasznosítás viszont ekkoriban még vagy max fogalmi szinten létezik, vagy még gyerekcipőben jár. Egy New York-méretű város úgy termelte a szemetet, hogy ihaj. Én akkor se lettem volna megleőpve, ha azt írják, hogy ez egy (felhőkarcolós) háztömb egyheti szemete...

bioLarzen 2020.05.28. 13:59:04

@gintonic.azigazi: Na ja, a "szocializmus" elég nagy ernyő, nagyon sok minden belefér abba - gyakorlatilag az ultrabaltól az ultrajobbig szinte minden... Az más kérdés, hogy a közelmúlt alapján szeretik a sosemvolt kommunizmussal, illetve a pártállami kvázi diktatúrával azonosítani... Ha ma Amerikában valamkire rámondják, hogy szocialista, kapásból szalonképtelenné válik a lakosság fele számára - lásd Bernie Sandert - mert nekik ez egyet jelent azzal, amit nálunk kb. a sztálinizmus jelentett. Az más kérdés, hogy ugyanezeknek az embereknek általában fogalmuk sincs, hogy amit pl. Skandináviában csinálnak, az színtiszta szocializmus - csak épp úgy, ahogy azt kell...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.05.28. 19:38:48

@bioLarzen: "Érdekes ez - nekem meg pont túl kicsinek tűnt... aztán rájöttem, hogy nem látni, melnnyire széles a kupac, úgyhogy lehet, hogy ez nem is a hossza, hanem a szélte :)"

nem tudom mennyire változtatja a nézetet, de ez csak a három nagy szeméttelep egyike. gondolom a másik kettőn is van hasonló mennyiség.

bioLarzen 2020.05.28. 22:27:30

@JTom: Haha, az már jobabn hasonlít arra a mennyiségre, amit én magamtól elképzelenék :)
süti beállítások módosítása