Napi érdekes - 330

2020. április 12. - JTom

Kellemes Ünnepet mindenkinek! Ígérem a képsorban semmi sem fog emlékeztetni a nyúlra, a feltámadásra vagy a koronavírusra. Ennyit tudok tenni a kedvetek javítása érdekében szerény eszközeimmel. Itthonról.

1900_korul_ket_loeros_amerikai_komp.jpg

1900 körül. Két lóerős amerikai komp. A lovak által meghajtott lapátkerekű komp nem mindennapi magoldás volt akkoriban sem

1896_a_bostoni_vim_gumigyar_sajat_gyartasu_promocios_triciklije.jpg

1896. A bostoni VIM gumigyár saját gyártású promóciós triciklije

1904_american_athlete_frederick_lorz_using_a_car_to_drive_past_his_opponents_and_subsequently_win_the_1904_olympic_marathon_st_louis.jpg

1904. Az ez évben tartott St. Louis-i olimpiai játékok maratoni száma méltán érdemelte ki a minden idők legrosszabban szervezett maratonja címet. Az első négy helyezett mindegyike csalt, volt akit a végén ölben vittek a célba, de a pálmát az amerikai Frederick Lorz vitte el, aki a táv nagy részét automobilon tette meg. A fotót tekinthetitek illusztrációnak is, mert a valódiságáról nem tudott meggyőzni egyetlen kapcsolódó weboldal sem, de az sem kizárt hogy tényleg eredeti a felvétel, minden esetre nekem gyanús hogy nem az

1909_the_brennan_gyro-monorail.jpeg

1909. A Brennan Gyro-Monorail, azaz giroszkópos egysínű-vasút próbája

1917_balnavadaszati_allomas_del-georgia_szigeten_antarktisz_kozeleben.jpg

1917. Bálnavadászati ​​állomás Dél-Georgia szigetén az Antarktisz közelében

1917_bunos_orosz_hadifoglyok_buntetese_osztrak-magyar_fogsagban_az_elso_vilaghaboruban.jpg

1917. Orosz hadifoglyok büntetése osztrák-magyar fogságban az első világháborúban

1917_februar_a_petrogradi_felkeles_utan_a_rendori_leveltar_felig_elegett_anyagai_kozott_turkalnak_az_emberek.png

1917. február. A petrográdi (ma Szentpétervár) felkelés után a rendőri levéltár félig elégett anyagai között turkálnak az emberek

1918_korai_brit_legvedelmi_eszkoz_lewis-fele_konnyu_geppuskabol_franciaorszagban.jpg

1918. Korai brit légvédelmi eszköz Lewis-féle könnyű géppuskából Franciaországban

1920_korul_korai_brit_szorfosok_cornwall_tersegeben.jpg

1920 körül. Korai brit szörfösök Cornwall térségében, Angliában

1946_mihaly_roman_kiraly_kocsijaban_lehajt_a_palota_lepcsoin_bukaresben_cr.jpg

1946. Mihály román király kocsijában lehajt a Peles-kastély lépcsőin egy amerikai Jeeppel

Románia II. világháborús kiugrását követően Mihály népszerű maradt az országban, ám a szovjet nyomásra megalakult kommunista párt 1947 december 30-án felszólította a lemondásra és bejelentette a királyság megszűntét. Ezzel egy időben Mihályt és családját megfosztották állampolgárságától, kiutasították az országból, ahová egészen 1992-ig nem térhetett vissza. Az akkori népszerűsége megrémítette Ion Iliescu szocialista kormányát és újra megtiltották neki hogy román földre lépjen, csak a szocialista kormány bukása után 1997-től utazhatott ismét be, ekkor már visszakapta állampolgárságát is. 2017-ben halt meg Svájcban, nyughelye Argyasudvarhelyen van

 

1955_auckland-harbour-bridge-workers.jpg

1955. Auckland, Új-Zéland. Munkások pihennek a magasban az egyik - öböl felett - épülő híd munkálatai során

1964_brasinca_uirapuru_brazil_sportauto_a_4_2_literes_chevrolet_motorral_szerelt_kocsibol_harom_ev_alatt_73_darabot_gyartottak_cr.jpg

1964. Brasinca Uirapuru, brazil sportautó. A 4.2 literes Chevrolet motorral szerelt kocsiból három év alatt 73 darabot gyártottak

1966_az_egyik_dallasi_tom_thumb_huvelyk_matyi_szupermarket_a_nyitas_napjan_az_1948-ban_alapitott_aruhazlanc_a_mai_napig_letezik.jpg

1966. Az egyik dallasi Tom Thumb (Hüvelyk Matyi) szupermarket a nyitás napján. Az 1948-ban alapított áruházlánc a mai napig létezik

1967_az_ikarus_620_magyar_gyartasu_varosi_szemelyszallito_buszok_karbantartasa_gorky_1_szamu_autobusz-allomanyaban.jpg

1967. Az Ikarus 620 magyar gyártású városi autóbuszok karbantartása a szovjetunióbeli Gorkijban (ma Nyizsnij-Novgorod)

1970-72 között. Magyar gyártmányú Ganz daruk, ameddig a szem ellát az odesszai kikötőben a Szovjetunióban. Néhány közülük még ma is dolgozik. Fotó: Frank Baumgartner.

 

1976_queen_elizabeth_ii_became_the_world_s_first_monarch_to_send_an_email_on_arpanet.jpg

1976. II. Erzsébet elküldi első e-mail-jét a brit hadsereg malverni radarállomásán. A korai internet (ARPANET) hálózatán - az akkori csúcstechnológia bemutatóján - a királynőnek regisztrált HME2 (Her Majesty Elizabeth II.) címről a "A Message from Her Majesty the Queen" fejléccel "Elizabeth R." aláírással küldte el az új programnyelv (Coral 66) megérkezéséről szóló elektronikus levelet

1977_januar_19_emberemlekezet_ota_az_elso_hoeses_miamiban.jpg

1977. január 19. Emberemlékezet óta az első hóesés Miamiban

1983_kanadai_csapatok_a_nyugat-nemetorszagban_tartott_fallex_83_hadgyakorlaton.jpg

1983. Kanadai katonák gyerekekkel beszélgetnek a Nyugat-Németországban tartott Fallex'83 hadgyakorlat idején

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr5115605284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ixub 2020.04.12. 08:32:15

Furcsa, hogy Lenint elfogtuk az első világháborúban (j1), Gyurcsány pedig szörfözött (b2). :)

hátramozdító 2020.04.12. 08:56:54

Háááááááááááát én most nem tudom, mire vágyom jobban, a giga triciklire vagy a brazil sportkocsira? De az apáca szép szelíd mosolya viszi a prímet az amúgy parádésan erős mezőnyben. Köszönjük szépen és persze boldog nyúlt (szárítva, aprítva, mert az eb úgy szereti)!

Zorba the Geek 2020.04.12. 09:08:55

Ezeket meg kéne szerelni:

"1946. Mihály román király kocsijában lehajt a palota lépcsőin Bukarestben egy amerikai Jeep-pel"
1946. Mihály román király lehajt a palota lépcsőin Bukarestben egy Jeep-pel
(Kihagynám az "amerikai" jelzőt, mert más Jeep nincs. Ami meg a hovatartozását illeti, ez egy land-lease-ben a szovjeteknek átadott cucc lehet, lévén az amerikaiak csak bombázták Romániát, szárazföldi csapatok nem tették be oda a kereküket.)

"1983. Kanadai csapatok gyerekkel beszélgetnek a Nyugat-Németországban tartott Fallex'83 hadgyakorlat idején"
1983. Kanadai katonák gyerekkel beszélgetnek a Nyugat-Németországban tartott Fallex'83 hadgyakorlat idején
(A "csapat" katonákból álló csoport, amely létszámánál, fegyverzeténél, felszereltségénél fogva alkalmas az együttes harci tevékenységre. Tehát sok katona együtt. A csapat nem képes beszélgetni, csak az azt alkotó katonák.)

mrandor 2020.04.12. 09:48:26

Kedves szerkesztő!
Én lemaradtam valamiről, ezért kérdezem: így húsvét táján miért gond, ha egy kép a feltámadásra emlékeztet?

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.04.12. 09:57:19

@mrandor: már amikor leírtam TUDTAM hogy lesz valaki aki ezt fogja bekommentelni.
a mondat lényege az lett volna, hogy igyekszem kibillenteni ezekből a napokból az olvasókat. otthon: nyúl, feltámadás, koronavírus, itt: minden más. érthető így?

molnibalage 2020.04.12. 10:01:02

Azért durva, hogy az ottani módszerváltás után papíron demokratikus országban megtiltották egy komcsik által kiutasított ember belépését...

Tejinashi 2020.04.12. 10:03:12

@Zorba the Geek:
"1983. Kanadai katonák gyerekkel beszélgetnek a Nyugat-Németországban tartott Fallex'83 hadgyakorlat idején" helyett:
'1983. Kanadai katonák gyerekekkel beszélgetnek a Nyugat-Németországban tartott Fallex'83 hadgyakorlat idején'

Ugyanis négy gyerekkel beszélgetnek, és nem egy gyerekkel :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.04.12. 10:12:16

@Zorba the Geek: nem mindenki tudja hogy a jeep amerikai gyártmány, ezzel az erővel kihagyhatnám, a fentebbi Ikarus-os vagy Ganz-darus képeknél is hogy magyar gyártmány. szerintem ez plusz info.
Mihály dzsipje nem szovjet land-lease, hanem legjobb tudomásom szerint az amerikai kitüntetése mellé kapta a háborúból való remek kiugrásért.
volt neki több is, azt a konkrét példányt Svájcban a száműzetésben is használta, honosítva genfi rendszámmal. aztán valahogyan Luxemburgi Félix hercegnek Patton tábornok által ajándékozott dzsip is Mihály tulajdonába került. haláláig szerette a háborús terepjárókat. most mind ki van állítva Romániában múzeumban.

szeme közé, laposan! 2020.04.12. 10:17:28

A kompon a két ló vajon egy tengelyre dolgozott rá, vagy függetlenül működtek? Mit lehet tudni?

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.04.12. 10:21:40

@szeme közé, laposan!: mivel más kormányzási lehetőséget innét nem látok, gondolom külön, mert csak úgy lehetett felhasználni fordulásra is.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.04.12. 10:29:47

@molnibalage: hát igen, a módszerváltás után a kommunista funkcikból demokratákká vedlett "urak" régi reflexei még dolgoztak, hogy meg kell védeni a széküket.

Generic Jingle 2020.04.12. 11:05:37

"amerikai Jeep-pel"

Grammar nazi mod on: a kötőjelet mi indokolja?

Off! :-)

E28 524TD 2020.04.12. 12:11:20

Mihály azzal a dzsippel nem bukarestben vitézkedik, hanem a Peles kastély kertjében Sinaián. Maga a kép a Life magazinba készült sorozat egyik darabja. A többi képen jól látszanak a háttérben a hegyek. Bukarest meg teljesen sík terepen fekszik.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.04.12. 12:14:21

@E28 524TD: utánanéztem és tényleg. köszönöm a javítást.
@Generic Jingle: neked is.

kugi · http://kugi.blog.hu 2020.04.12. 12:46:21

Nekem különösen a lóhajtású komp tetszett! Mai szemmel persze furcsa (és írod, hogy akkor sem volt mindennapi megoldás), de mégis kézenfekvőnek tűnik (persze mai ésszel), hogy a szárazföldön bevált lovakat a vízi távolságok leküzdésére is fel lehet használni. "Csak" a mikéntjét kellett kitalálni. És erre is akadt feltaláló!
Ehhez képest az óriás tricikli vagy a légvédelemre használt puska nem is tűnik nagy dobásnak.

Generic Jingle 2020.04.12. 14:02:20

@molnibalage: Én is ezt akartam linkelni. :-)

Namely 2020.04.12. 14:30:58

"1976. II. Erzsébet "
Na de Erzsébetnek van koronája, így igenis van egy koronás a képen.
:D

ZON 2020.04.12. 15:05:35

@JTom: A révész (aki egész nap komponál) utasítja a segédet : "Jim, a jobb hajtóművet kicsit pörgesd fel, fordulunk !"

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2020.04.12. 15:35:50

Az ős-szörfdeszkák nagyon jók, mutatják, hogy semmi szükség a mai, csilliárdos darabokra.

A Brennan Gyro-Monorail érdekes gép lehetet,. Kíváncsi lennék, mennyire volt biztonságos használat közben (hirtelen széllökés, az utasok hirtelen az egyik oldalra tömörülése (látnivaló, egyebek miatt), a pálya esetleges egyenetlenségei stb.).

@molnibalage: @JTom: Jól mutatja a kitiltás, hogy a "módszerváltás" kifejezés tényleg fedi a valóságot (ott is): a vezetők/urak nem változtak, csak a csomagolás.

A beköszönő mondat bennem is keltett némi értetlenséget (miért fontos ez a szerkesztési elv, és különösképpen miért kell ezt kiemelni?). Ha én lennék a szerkesztő, az egész évi, folyamatosan ugyanolyan szempontú (ami: véletlenszerű) válogatásokat a nagyobb ünnepek (események) tájékán biztosan szűkíteném az adott ünnep alapján. Ez kicsit sokszínűbbé tenné a szerkesztést, felhozatalt, főleg, ha olyan fotókat jelentene ez, amiket nem láttunk még az adott ünneppel kapcsolatban. De, ez csak az én szempontom, itt most nem én vagyok az Úr. ;)

Rollende Landstrasse 2020.04.12. 15:57:03

@JTom: Nem látszik a komp fedélzetén a két oldalt összekötő tengely, tehát egymástól független a két lapátkerék. Kormányozni viszont nem kell, mert közeles komp, a két part közé feszített kötél mentén tud csak mozogni. A kötél látszik a kép bal alsó sarkában.

Köteles kompok még működnek a Tiszán, ßőta tiszacsegei még lapátkerekes is.

m.youtube.com/watch?v=MXnFAQKCUXs

Egyébként nem maradhatsz húsvét nélkül! :) Kellemes, boldog ünnepet neked és a blog közösségének!

Kismy 2020.04.12. 16:35:16

Ganz daruk tényleg szerte a SZU-ban és maradékában fellelhetőek, én Vlagyivosztokban találkoztam velük a kikötőben. Azok, meg valami rémesen rossz "tokaji" volt magyar, ami szembetűnt a városban :D

Puch 2020.04.12. 17:34:39

Mihály király nagyon szerette a Willys Jeep-eket, komoly gyűjteménye volt. Ha nem a legnagyobb a világon!

fareszjó 2020.04.12. 19:32:44

@JTom: Szerintem is érdemes megjegyezni, hogy amerikai gyártmány a Jeep, hiszen ma már teljesen más típusokra is azt mondják, hogy az dzsip.

Head Honcho 2020.04.12. 20:09:45

Még a szokottnál is kiválóbb anyag. Gyanítom, hogy egy-egy meglévő példány abból a brazil sportkocsiból manapság már látható pénzt ér...

jamboox 2020.04.12. 20:44:25

Kevés kép készítésének tudni ennyire a pontos dátumát, mint a miami hóesésesnek.

Az aucklandi hidas kép nem volt már korábban? Pár hete már láttam valahol.

Zorba the Geek 2020.04.12. 21:13:09

@fareszjó: Nagy J-vel, márkanévként... Aha... De már JTom megmagyarázta, hogy kell az, mert esetleg az Ikarusról, meg a Ganzról sem hallott még valaki. LOL

J.László 2020.04.12. 21:27:50

La mer n'aime pas le russe.

Nekem furcsa mindig, amikor az oroszok és a tenger valahogy összefüggésbe kerülnek egymással.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.04.12. 21:45:40

@Zorba the Geek: most kérdeztem meg a 14 éves lányom és nem hallott még a GANZról. pedig kitűnő tanuló.

Proctor 2020.04.12. 23:26:52

@Rollende Landstrasse: Soroksart is ilyen koteles koti ossze Csepellel. Jo moka :)

gintonic.azigazi 2020.04.13. 09:38:16

A Tiszan egy nagy dobot a parton tekert egy lo, valahogy az huzta at a kompot, szemely 60 filler, motort 2 forintert vitt at ( hatvanas evek )

gintonic.azigazi 2020.04.13. 09:39:30

Egy darab gyro automobil van a vilagon, ( utanna neztem most ) hat inkabb erdekes mint praktikus
youtu.be/TTCVn4EByfI

csorsza 2020.04.13. 11:14:40

@JTom: Ennek van szezonja. Kb. 1 hét/év. Kibírható.
Inkább a képaláírásokat kellett volna gondosabban átnézni, ahogy ezt már előttem is szóvátették.

csorsza 2020.04.13. 11:16:22

@molnibalage: Mivel nem volt rendszerváltás, ott is a ugyanazok a komcsik lettek a nagyondemokratikusak.

¿Qué tapas hay? 2020.04.13. 11:30:54

@gintonic.azigazi: Ez a giro-egysínű volt a XX. századi hyperloop, már ami a konstrukció kamu-faktorát illeti. Csak mivel a girovasút pályáját egyszerű volt megépíteni, igen hamar igazolódott a konstrukció haszontalansága.

bioLarzen 2020.04.13. 13:05:09

@Zorba the Geek: "A csapat nem képes beszélgetni, csak az azt alkotó katonák"

Érdekes nézőpont... Szerinted akkor pl. "a csapat jól játszott" megfogalmazás is rossz egy edző szájából például? Illetve, te pl. az "az egész világ megérzi a járvány hatását" kitételt is hibásnak ítéled? Avagy: "az osztály kirándulni ment" - ez is rossz akkor? "A családom Pécsett él" - kukába vele? "A kormány a helyén van" - Nagy Imrének is kijár a szekunda?

bioLarzen 2020.04.13. 13:05:47

@JTom: Szerintem a döntő többségünk értette ;)

bioLarzen 2020.04.13. 13:10:54

@Fotósképző: "semmi szükség a mai, csilliárdos darabokra." - attól függ, mit akarsz vele csinálni... Ahogy az emberek döntő többségének pl. terepjáróra sincs szüksége a közlekedéshez - de azért azt nem mondanám, hogy a megfelelő helyen/alkalomkor nincs létjogosultsága ;)
(Mondjuk, azt megnéztem volna, hogy mit csináltak, amikor leestek a deszkáról - a srácok szemlátomást nincsenek a deszkához csatlakoztatva - egy esés, és mehetsz keresni a deszkát a hullám másik végén :D)

bioLarzen 2020.04.13. 13:12:44

Kicsit csalódott vagyok - stílszerű lett volna a kompot, mint vízi járművet, vízilóval hajtani... De ez van, semmi sem tökéletes :)

ZON 2020.04.13. 14:07:42

A brazil kupé részleteiben emlékeztet a Jensen Interceptorra.... Azt gondoltam, a brazil autó tervezője koppintott, de nem : A második sorozatú Interceptor a későbbi.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2020.04.13. 14:33:40

@bioLarzen: Hát, igen a SUV-ok, meg a 270-re is képes luxusautók tényleg csak a kisebbrendűségi komplexus miatt ennyire kelendőek. Értelmük nem sok van, sőt, kifejezetten károsak. De ilyenek a szükségesnél 2-3-szor nagyobbra épített házak is, meg még sorolhatnánk. Ha egy állam tényleg komolyan venné pl. a légszennyezés elleni védekezést, akkor ezeket az ingóságokat nagyon durván megadóztatná...
A szörfdeszkák esetében szerintem volt ott bőven faanyag, de az is lehet, hogy a srácok annyir profik voltak, hogy sosem estek le a deszkáról. ;)

@JTom: Hát mit tanítottál neki eddig? A számtant meg az irodalmat? Tessék valami értelmesre is oktatni, pl. a szép, nagy gépek ismeretére (tankok, hajók, repülők), meg a technika történetére stb. Biztosan érdekli ez a 14-éves lányokat. ;)
Egyébként nálunk, a gyerekek oktatásánál, a gyerektáborokban is, ha kérdem, hogy ki ismeri pl. a Kodakot, csak néznek kerek szemekkel, még senki sem hallott róla. Ja, persze a Samsung, Apple, Sony, meg ilyenek ismert nevek.

bioLarzen 2020.04.13. 15:16:58

@Fotósképző: "az is lehet, hogy a srácok annyir profik voltak, hogy sosem estek le a deszkáról. ;)"

Valóban, ez is egy lehetőség :)

toncsi64 2020.04.13. 17:36:38

Hátha más sem tudta elképzelni "lóval hajtás" mikéntjét :)

eloben.hu/tudomany/2015-11-24/vizi-lovak-es-elfeledett-jarmuvek

toncsi64 2020.04.13. 17:38:35

Most - persze utólag - visszanéztem a képet és az itteni teljesen más rendszer :(

gigabursch 2020.04.13. 19:07:31

@szeme közé, laposan!: @JTom:
Szerintem csak szimplán köteles komp, tehát nagyon kormányzásra nincs szükség.
HA azonban kevés a folyási sebesség, akkor segít rá a két "lóerő"

gigabursch 2020.04.13. 19:10:02

@Rollende Landstrasse:
Van a Sajón is, Muhinál.
Direkt utaztam vele, mert kihagyhatatlan élmény volt.

gigabursch 2020.04.13. 19:15:04

@gintonic.azigazi:
Alapvetően beállították a köteleket úgy, hogy tartókötélen logó két vége esetében az előremenő volt hegyirányba, így a ráfolyó víz megtolja oldalra és maga a komp átjut a másik partra.
Kisvíznél viszont ez kevés és rá kell segíteni.

Fredddy 2020.04.13. 20:58:18

@Zorba the Geek: @JTom: a szovjetek nem nagyon adtak át lend-lease járművet senkinek, a békében otthon is szükségük volt rá. A háború után közvetlenül maguk az amerikaiak árulták bagóért a nyugati fronton lehasznált járműveiket, amiket már nem akartak hazavinni. Ez még a vasfüggöny előtt volt, így pl a magyar állam is bevásárolt belőle, az ország újjáépítését lehet, hogy Zillel és Csepellel fejezték be, de Dodge-dzsal és GMC-vel kezdték.

hhh. 2020.04.13. 22:17:08

Erzsike, maga a második? Jó, akkor diktálok...

HgGina 2020.04.13. 22:29:32

@Zorba the Geek: Jeeppel. Kötőjel nélkül, mert a Jeep végén nincs néma hangzó. Lásd még: Forddal, Moszkviccsal, Trabanttal. De Reanult-val, Peugeot-val, Oldsmobile-lal.

káBell 2020.04.13. 22:37:37

@JTom: A lemondatott uralkodó országból való kitiltása koránt sem rendszerfüggő, ott van példának a Habsburgok és Ausztria viszonya az első világháborút követően egészen a '90-es évekig.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2020.04.13. 22:54:17

@Fotósképző: Ez ilyen, én ismerem a Kodak nevet, mert mi még fényképeztünk filmre gyerekkoromban, egy mai gyereknek miért mondana bármit? Majd azt is felrójuk nekik, hogy a Panhardról se hallottak tizennégy évesen? :-)

káBell 2020.04.13. 23:08:34

Mihály román királynál én még a "kocsijában" szót törölném.

Érdekes a kőoroszlánok deszkaburkolata. Gondolom, a háborús károk ellen védték őket.
Ne lőjenek rájuk célba a megszállók, vagy hasonló...

gintonic.azigazi 2020.04.13. 23:39:46

@káBell: Horty a masodik kiralypuccs elott targyalt IV. Karollyal, es a madeirai szamuzetesebol volt ambicioja hazajonni - mondjuk meghalt spanyolnathaban 1922 korul ha jol csalodom de majd a tobbi kijavit

@Fredddy: ezt az uzletet egy izraelita szarmazasu ( hogy keruljuk a zsidozast ) magyar intezte mint CIC agent, kuszobon allt Izrael orszag megalapitasa es tudtak nekik sok fegyver kell majd, azert huztak az idot. Aztan mashogy alakult, de jutott jeep az angol postanak boven ( pont kapora jott a postasoknak hogy balkormanyos volt, csak megallt a postalada mellett ) es jutott a tulipanfoldekre konnyuharckocsi huzni a locsoberendezest. Nyolcvanas evekben lattam Clermont - Ferrand hataraban US AIRFORCE bombazogep torzsbol kialakitott kis kerti bungalowt ( a harci eszkozok polgari hasznositasaban a szovjetek/oroszok verhetetlenek voltak, van errol egy cirill betus blog valahol, ott aztan van Szaljut urkabinbol foliasator, negyzetracsos urhajo "feklapbol" kerti kiulo, MIG 25 szarnybol izleses kertkapu, Vosztok raketa burkolatbol ( az nem volt kicsi!!!) garazs a moszkvicsnak stb )

@¿Qué tapas hay?: ezek a furcsa talalmanyok mindig okkal kerulnek a sulyesztobe, a ma furcsa talalmanyain a jovo nevet. En ennek a giro- kocsinak, vonatnak semmifele elonyet nem latom a nem giro kocsi es vonattal szemben, gondolom ezzel igy voltak anno a donteshozok is

@J.László: a oroszok szeretnek parancsolni mindennek, a hegyeknek, folyoknak sikerult ( katasztrofa is lett mind a hegyelbontasbol mind a folyo folyasirany megvaltoztatasnak ) a tengerrel az oroszok nem tudnak mit kezdeni :D

@gigabursch: nem emlekszem hogy mukodott, a lora emlekszem meg a nagy fadobra, akkoriban a kompra varo feherszemelyek jobban lekotottek az erdeklodesemet : )

komp: https://www.google.com/maps/place/Wheatland+Ferry/@45.09001,-123.0452911,223m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x549551f5e8e889d1:0xfa45ceff33df398b!8m2!3d45.0898252!4d-123.0451316

en.wikipedia.org/wiki/Wheatland_Ferry

ez Salem es McMinnville kozott van Oregonban, mikor fent laktam Oregonban neha atmentem rajta, ha Salem felol erkezel vannak kiteve regi kepek, ott valami ilyen loval hajtott valami is van de legkozelebb ha arra jarok esetleg megnezem. ( wikipedia nem emliti sajnos, ra kene irni a szerzore - tuti helybeli - vegye a faradsagot legalabb a kepeket tegye fel )

@Kismy: itt minden "europian store" arul Tokaji bort, van az olcso ( otputtonyos kb $15 ) es a draga ( kb $50 ) mondanom sem kell a draga a jo, az olcso az meg californiai bor de a legalja.

Leooo 2020.04.14. 00:40:38

@Zorba the Geek: Hát tudod az a Peles kastély nem Bukarestben van, hanem Sinaia-n fent a hegyek között...ennyit azért 2020-ban illene tudni egy szomszédos országról...
hu.wikipedia.org/wiki/Pele%C8%99-kast%C3%A9ly

Gukker 2020.04.14. 02:08:47

@J.László: Akkor ajánlom gyerekkorom egyik kedvenc filmjét:
www.youtube.com/watch?v=2X1ry17saQ4

Szabo T 2020.04.14. 03:53:18

@ZON: Nekem is pont ez jutott eszembe. A hátsó része tiszta Interceptor vagy FF. Kérdés viszont, hogy a Carozzeria Touring miért pont Braziliából nyúlta volna le a Jensen ikonikus farát??

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.14. 03:58:21

A brazilok azokkal a sportkocsikkal nem nagyon kapkodták el a dolgokat...Kiszámolva kábé havonta kettő darab jön ki.
:D
Szerintem a zusákoknál már akkor is megvolt az óránkénti kettő darab Detroit és környékén.

Bossender 2020.04.14. 09:35:12

A hídépítős képet már láttam valahol (esetleg itt korábban?).
Gyanús kissé.
Az még hagyján, hogy a lenti alak hogy fér el szó szerint tenyérnyi helyen (lásd a bal kezét), de a bal lába egészen valőszínűtlenül aránytalannak tűnik. Kinek van ilyen hosszú combcsontja?
A petrográdi levéltárral kapcsolatban azt hittem, hogy egy zsinagóga és valamilyen porgom utóélete látható a képen.
Az ogyesszai képek nagyon hangulatosak, szinte idilli hangulatuk van.

2020.04.14. 12:35:38

@molnibalage: akkor is a komcsik (Iliescu) voltak hatalmon.

2020.04.14. 12:41:28

@kugi: az nem puska, golyószóró. Az akkor repülőkre azért veszélyes lehetett.

2020.04.14. 12:42:44

@ZON: vajon a zabot karburátoron vagy injektoron adagolták ? :)

2020.04.14. 12:56:45

@káBell: vagy az olaszok és Victor Emmanuel 1947-ben (kb)

Fredddy 2020.04.14. 13:08:39

@gintonic.azigazi: Magyarország ezeknek a járműveknek a megvásárlására kölcsönt vett fel.

Az államalapításra készülő zsidók egy másik történet. Az ő legnagyobb bajuk az volt, hogy majdani arab ellenfeleik, önálló országok lévén, nyíltan készülhettek a háborúra, miközben ők maguk pénzes támogatóik és ravasz fegyverbeszerző ügynökeik segítségével ugyan viszonylag sok haditechnikát be tudtak szerezni a fegyverektől szabadulni akaró Európában, de amíg az angolok ott voltak, addig nem vihették be őket Palesztinába. 1948-ban, a brit mandátum lejártakor viszont ezekre a fegyverekre azonnal szükség lett volna. Ezért kb pár napon múlt az egész államalapítás sikere, illetve azon, hogy sok zsidó szolgált a világháború alatt különféle javító- és karbantartó alakulatoknál, ők a megérkező fegyvereket, járműveket azonnal használatba tudták venni, így legalább a kiképzéssel nem ment az idő.