Az utolsó órákban

Az 1939-es Európa színesben

2016. június 07. JTom

Európa a második világháború küszöbén. Anglia, Franciaország, Németország és Ausztria egy amerikai turista hihetetlen felvételein, aki New Yorkból érkezett az SS Normandie fedélzetén az öreg kontinensre 1939 tavaszán.

000.jpg

A film sajnos néma, de gondoskodtam egy kis aláfestésről :) Az alsó videót tessék elindítani a mozihoz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr318784626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2016.06.07. 09:09:02

csodálatos, köszönöm! megmutatom az osztrák kollégáknak, bár lehet, hogy zene nélkül :D

szeme közé, laposan! 2016.06.07. 09:33:22

Wow... Hát, ezt majd otthon! :)

WhiteFalcon 2016.06.07. 10:16:51

"Military road Berlin-Potsdam"

Úgy tudom, ezekből/ilyenekből fejlődött ki a mai német autópályarendszer.

Namely 2016.06.07. 11:07:59

Csak a felsőt tudtam végigpörgetni, de már az elején parabolaantennának néztem a bolti redőnyt.... :D
Amúgy az akkori Nyugat-Európa gyönyörű volt.

Ditpet 2016.06.07. 21:16:55

Nagyon klassz videó, köszi. Esetleg tudom ajánlani mögé Parov Stellar Libella swing-jét. Picit modernebb, de nekem a filmmúzeumos hajnali Super8privát válogatásokat juttatja eszembe.
(JTom, már egy ideje szeretnék neked írni egy PM-et, de a munkám miatt nincs sok időm, hátha hétvégén lesz rá időm)

Ditpet 2016.06.07. 21:20:26

...vagy SIX válogatásai is prímán passzolnak a kisfilmhez (főleg akkor, mint említettem, ha zombi fejjel hajnalban a Filmmúzeumon függtél)
soundcloud.com/super8privatfilm

¿Qué tapas hay? 2016.06.07. 23:36:37

@WhiteFalcon: Ez a mai A115-ös. Ennek a legeleje volt az AVUS, minden autópálya ősapja, amit még az I. vh-ban kezdtek építeni és a háború után adták át mint kísérleti- és versenypályát. Közforgalomra valamikor a harmincas évek végén adták át, amikor a képen is látható szakasz megépült. De ekkor már jócskán 1000 km felett volt a kiépült autópályahálózat hossza Németországban.

(amúgy nekem nagyon úgy tűnik, mintha az első autópályás képsor a '69-ben felhagyott szakaszon készült volna, de ez inkább megérzés mint bizonyosság)

Teiresias 2016.06.08. 09:56:04

A film fantasztikus, megvolt a bája is annak a kornak... A zeneválasztás érdekes.. Meg az is érdekes, hogy Geyer Flórián dalát a kommunista rendszerekben is szerették.

2016.06.08. 10:43:22

A Wir sind des Geyers schwarzer Haufen című dal nem kifejezetten náci dal, az NDK-ban is tolták. Mert ugye volt benne "Wo war denn da der Edelmann?" meg "Setzt aufs Klosterdach den roten Hahn!"...

meg van a teljes szövegben szó a nemesember lányának megerőszakolásáról is, ami elég komcsi dolog

szóval ha ma egy szélsőbalos német tüntetésen ordítja az ember, akkor se nézik ki érte, gondolom
és ma szélbalos rasztás fanszőrzettel és Che Guevara pólóban nyomuló antiglobalista és migránssimogató német (meg kitudja milyen) muffokkal picit könnyebb összefutni ma már Németországban, mint Drindl-ben kacérkodó szőke német lányokkal

van igazi SS dal is, ami átkerült más ország is és ott új jelentést kapott:
SS marschiert in Feindesland
www.youtube.com/watch?v=Mo-wZwn_WU0
aztán a Francia Idegenlégióban élt tovább
www.youtube.com/watch?v=Ndu7RaRvtEE

2016.06.08. 10:51:27

Szép volt Németország, aztán nem bírtak magukkal és lángba borították a világot, mert azt hitték, nekik van igazuk és mindenki hülye rajtuk kívül
ma is pont ez játszódik le, felépítettek egy szép országot, de megint azt hiszik, hogy az ő aktuális ideológiájuk tévedhetetlen és a legjobb
és ezzel szépen lerombolják Európát

a németekkel nem az a baj, hogy nácik vagy most multikultipártiak, hanem hogy minden időben kritizálhatatlannak tartották a saját ideológiájukat,rugalmatlanok, mindenkit alembernek tekintenek, aki nem úgy gondolkodik, mint ők az adott korszakban (legyen szó nácizmusról vagy most a multikulti fetisizmusról)

Terézágyú 2016.06.08. 12:05:14

@karandash:
és még ki tévedhetetlen...?

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.06.08. 20:37:59

@Hátrányos helyzetű kaviár: a magyar aktuálpolitika tilos a blogon. kérlek olvasd el a KOMMENTSZABÁLYOK-at. a következő alkalom kitiltással jár, köszönöm a megértést.

2016.06.09. 05:09:20

@Terézágyú: a mostani kancellár is tévedhetetlennek hiszi magát. És elég nagy hatalom összpontosul a kezében, hogy ha mégis tévednek bizonyul a hite, akkor egy egész kontinenst vagy az egész világot romba döntse.

Ha egy képzeletbeli kis félázsiai ország miniszterelnöke mondjuk gombfocifanatikus és minden pénzt gombfocistadionokra költ, azzal csak egy országot juttat csődbe. Ha egy kancellár vagy Führer egész Európa sorsáról dönthet és téveszméi vannak (fajelmélet, nemzeti szocializmus vagy multikulti), akkor sokkal nagyobb bajt okozhat.

pandaboldelfinlettazátoperálttibi 2016.06.10. 14:10:29

Lehet, hogy fura, de az első dolog, ami beugrott a régi szép belvárosi terekről-utcákról, hogy "hoppá, mennyi parkolóhely", aztán meg az, hogy gépjárműforgalom csak elvétve akad, kb. mint egy terepasztal-díszleten. Már ennyiből is lejön, hogy micsoda különbség van egy közterület élhetőségében ha nincs elárasztva autókkal folyamatosan. Jó, persze ezen értelmetlen lamentálni, ezt hozta a technológiai fejlődés meg a fokozódó jólét, csak elég jól látszik itt, hogy milyen hangulatosnak is építették ezeket az ezeréves városokat eredetileg amikor még nem számoltak személygépjárművekkel.

Afrika steht an der Elbe 2016.06.10. 15:21:29

@karandash:
Sok igazság van a hozzászólásodban. Nekem egyre inkább az a véleményem, hogy nem lett volna szabad megengedni Németország újraegyesítését. Viaskodjanak csak a saját démonaikkal, Európát pedig hagyják békén.

jolán16 2016.06.11. 00:04:14

Hajmeresztő látni, hogy az emberek ott mentek keresztül a forgalmas úton, ahol eszükbe jutott.
Egyáltalán, mióta vannak zebrák az utakon?

a gonnok én vagyok 2016.06.15. 07:30:04

Szuper volt!
Nagyon köszönöm!
(A zene meg a francot se érdekli. ;) )

kpetya 2016.06.15. 17:26:09

@karandash:
ezt hivják ugy hogy csusztatás vagy demagógia

Albu 2016.07.19. 17:33:24

@¿Qué tapas hay?: Szerintem csak az a kérdés, hol volt ilyen közúti felüljáró az Avus egyenes szakaszán (ez tuti nem a Stammbahn felüljárója, de szerintem nem is vasúti, ilyen pilincka pilonokon). 13.33-nál, akit még érdekel.

¿Qué tapas hay? 2016.07.21. 21:56:00

@Albu: Biztos nem a Stammbahn, az a felüljáró még megvan és sokkal robosztusabb.

A vonalvezetés miatt igazából két helyet tudok elképzelni, az egyik a Spanische Allee után közvetlebül, vagy a régi, felhagyott szakasz Dreilinden mögött. Ez a felüljáró hasonlít egy kicsit: www.geschichtsspuren.de/images/stories/Artikel/dreilinden/07oa19936.jpg
süti beállítások módosítása