Razzia 1972

2015. szeptember 22. JTom

Razzia! A szó, ami a hatvanas-hetvenes években még komoly ijedtséget okozott sokaknak például egy éjszakai szórakozóhelyen, vagy egy vonaton. Ezekben az akciókban a rendőrség nemcsak a lakcímet ellenőrizte a személyi igazolványokban, hanem a munkahely meglétét (akinek jó ideig nem volt arra könnyen ráhúzták a KMK-t, azaz a közveszélyes munkakerülést), de akár a szocialista erkölcs megsértésével megvádolhatták, akit nem a flekóban bejegyzett házastársával kaptak rajta enyelegve.

001.png

002.png

009.png

009_1.png

010.png

012.png

013.png

014.png

015.png

016.png

017.png

018.png

019.png

020.png

020_1.png

021.png

022.png

023.png

024.png

025.png

026.png

027.png

028.png

038.png

039.png

040.png

041.png

042.png

042_1.png

042_2.png

043.png

051.png

052.png

052_1.png

053.png

053_0.png

053_1.png

055.png

Jó néhány egykori játékfilmben is feltűnik a jelenet, ahogy a rendőrök belépnek egy szórakozóhelyre, például a Jó estét nyár, jó estét szerelem címűben, ahol Harsányi Gábor egy skizofrén munkásfiút alakít, aki rendszeresen görög diplomatának adja ki magát. A megtörtént eset alapján készült kétrészes tévéfilmben a szórakozóhelyek rendszeres színterei a történetnek, a fenti jelenetben majdnem lebukik.

De gondolhatunk a Koltai Róbert alakította Gyuszi bácsira, akit rendesen helyben hagynak az államrendőrség emberei egy vidéki kisváros presszója mögött, a Sose halunk meg című filmben.

 

Csattos Pál felvételei via

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr827807502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

selgir 2015.09.22. 07:03:24

műbőr, micisapka :D

nagy élmény volt!

ZsoZol 2015.09.22. 07:33:30

A pulton támaszkodva, bepisilve, kanyarban aludni :D
Nagy partyarc lehetett a tag.
Ki tudja, hol van már....

Hartyáni Ferenc 2015.09.22. 07:55:04

Szívesen olvasnék olyantól kommentet, aki valamelyik képen felismeri saját magát....hiszen sokan akkor még nagyon fiatalok voltak. :))

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2015.09.22. 08:11:05

Hát még talponállóban elaludni. Az nyilván nem szimpla szabálysértés volt, hanem Btk-tényállás.

pannonfunk 2015.09.22. 09:32:51

A filozófikus kérdés, hogy a rendőrök vagy az igazoltattak bírnak hülyébb arcot vágni ezeken a képeken :)

Crip Lee 2015.09.22. 19:23:07

Fel szeretném hívni a figyelmet a 10. képen a háttérben a sörös rekeszek feliratára. Csodálkozom, hogy Podravka szerepel az egyik feliratán mivel az jobbára élelmiszereket gyárt(ott) illetve, hogy létezett már akkor üditő import.

efi 2015.09.22. 19:54:33

Na de mit kell egy lakcímen ellenőrizni? Nem mindegy, hogy a Kossuth vagy a Petőfi utcában lakik? És főleg hogyan? Felírták, az őrsön a melegben meg elővették az 50 kötetes lakcímnyilvántartást és megállapították, hogy jé tényleg ott lakik? Vagy nem ott lakik mégse, de a francba, most hogyan találjuk meg másodszor is a 2 millió ember között?
És a vonatozók azok miért gyanúsak?

Vegeta István 2015.09.22. 20:02:37

Akkor még nem volt számítógép , meg Robotzsaru

Pootj 2015.09.22. 20:26:02

@efi: Azért mindig lehetett tudni (most is), hogy melyek azok házak / háztömbök / utcák, amik balhésak. Ha meg nem volt lakcíme, hanem mondjuk munkásszállón lakott,máris másként lehetett a dologhoz hozzáállni.

p_ilonka 2015.09.22. 20:45:15

Nyomasztó képek. Jellemző a korszakra.

Rodolfo63 2015.09.22. 20:57:10

@efi: ha az adott városban nincs kossuth vagy petőfi utca, akkor igenis gyanús, hogy mit keres ott az adott illető :)

gondolom azt nézték, környékbeli-e az illető, vagy sem

efi 2015.09.22. 21:04:01

@Rodolfo63:
Minden városban van Kossuth meg Petőfi utca :)
És ha nem környékbeli? Kijárási tilalom azért nem volt. Bevallom manapság is van egy olyan érzésem, hogy azért van ez az igazoltatás, hogy mégis legyen valami "hivatalos cselekmény", ha egyébként nincs semmi konkrét apropó, mert ha még ez sem lenne, akkor csak állna ott egymással szemben bambán a közeg meg a nem közeg kínos csendben. Így legalább lehet valamit intézkedni, irogatni, urh-zni

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.09.22. 21:36:42

@efi: nagyon jó, hogy ilyen fiatalok olvassák és nem tudják mik mentek akkoriban...
miért ellenőrizték a lakcímet?
mert pl. ha miskolci cím volt benne és az illető munkahelye is miskolci volt, megkérdezték hogy mit keres a főváros belső kerületében kedden/csütörtökön éjjel, amikor reggel munkakezdés van?
persze mondhatta, hogy szabadnapot vett ki, de ha két nap múlva újra éaztán újra elkapták a razzián, az már nem kicsit volt gyanús.
lehetséges, hogy a fővárosban "csövezik" és alkalmi lopásokból tartja fent magát, kétes elemeknél bérel szobát szabálytalanul.
azért szabálytalanul, mert bizony nem lehetett gondolni egyet és beköltözni a fővárosba.
ha érdekel a téma, javaslom olvasd el Moldova: Bűn az élet című riportkönyvét.
bár már a kimúló rendszer végéről szól, a szabályok nagy része még akkor is érvényben volt és a rend éber őrei heroikus közdelemmel próbálták betartatni őket.
ahogyan haladunk visszafelé az időben még inkább szigorúak voltak ezek a razziák. az ötvenes évek elején bárkire rásüthették, hogy pl. kém és mondjuk az amerikaiak pénzéből szórakozik és költekezik egy szórakozóhelyen.
külön utaztak a rendszeridegenekre, a háború előtti birtokosokra, nyilasokra (ez később megszűnt), a feketézőkre. később, 56 után az "ellenforradalmi" elemeket próbálták szűrni a szórakozóhelyeken, ahol fenn állt a veszélye, hogy a "káros" propagandát terjesztheti a tömegben.
minden évtizednek megvoltak a prioritásai, mit kell keresniük, mire kell figyelni a célszemélyek papírjaiban, a ruházataikon, vagy a társaságukban a razzia alkalmával.
a razziák is célzottak voltak épp ezért (ahogy ma is). közbiztonsági, gyermek-, ifjúságvédelmi, cigány bűnözők elleni stb.

¿Qué tapas hay? 2015.09.22. 22:15:31

@efi: A nyugati határ felé tartó vonatokon mindig volt igazoltatás.

trollsalab 2015.09.22. 22:47:29

@JTom: Ráadásul a régi flekókban a foglalkozás is benne volt , és az mindig gyanút keltett, ha az éjjel igazoltatott fiatal nő személyijébe "szellemi szabadfoglalkozású" (vagy ahogy a korabeli vicc mondta szerelmi szabadfogalkozású) volt bejegyezve.

csehlencse 2015.09.23. 06:54:53

@efi: Egyrészt én is a Moldova-féle könyvet (Bűn az élet) akartam javasolni. Érdemes elolvasni, ha érdekel a téma. Másrészt létezett olyan - vagy ma is létezik, nem tudom - hogy REF "rendőri felügyelet". Általában büntetett előéletűeknek "balhés elemeknek" volt bejegyezve a személyiébe, és azzal járt, hogy nem hagyhatták el a lakóhelyük közvetlen környezetét. Úgyhogy, ha egy ref-est a város másik felében találtak és igazoltattak, már vitték is be, aztán megnézhette magát...

Tíz kicsi indián 2015.09.23. 10:14:26

@efi: A felettem írók már javarészt elmondták, de én még hozzátenném, hogy akkoriban létezett a kitiltás nevű intézmény, mint mellékbüntetés (a mai Btk. is még mindig tartlmazza, 57.§), ami során kerületből, településről, de akár egész megyéből kitilthattak, ha túl sűrűn ütköztél a hatósággal. Ezt is jó volt nézni a lakcímnél.

grigorij 2015.09.23. 10:26:11

Borzalmas...
Ocsmány emlékeket ébreszt az emberben...
Nézzétek a tahó rendőrarcokat meg a civil nyomozó ócska stílusát!
Alja mocskos férgek voltak.
És most ezt hozza vissza a rendszerünk.
Aki nem tudja, a razziák, az ok nélküli igazoltatások a szovjet kiképzési módszer alapja! Az éberség, a megfélemlítés a lényeg!
1990 óta egyedül egy szervezet, a rendőrség nem alakult át, most is a szovjet módszer az alap, ma is egy régi MSZMP-káder a főnök, ma is az alkoholista, nikotintól sárgult körmű 1 bites bunkók a középrendőrök. Aki az irodákban, kotyogóval főzött pótkávét vedelik, a fiókból pálinkáznak és akiknek az állampolgár alapból mocskos bűnöző!
Sajnos még a 2000-es évek elején is éltem át hasonló igazoltatásokat, csak most beszólhattam, elkérhettem az ok nélkül zaklató rendőr igazolványát, megtehettem, hogy ne vigye el az igazolványomat...
Pár éve este 9 felé, fociból hazafelé egy angyalföldi kiskocsmába (Béke presszó a Béke tér mellett!) akartam inni egy sört, a hely tele volt alkoholista, narkós bűnözőkkel, mocskos ruhájú aljadékokkal. Én meg rendes ruha, kabát, zakó stb.
Belépett három fiatal suhanc rendőr (a gyerekem idősebb lehet) és CSAK ENGEM igazoltattak le!!! 2012 körül a hazai rendőrségnek a jól öltözött, nem körözött üzletember a gyanús...
Mint a komcsi időkben az értelmiségiek! A gondolkodó emberek.
Akkor és most is ők a hatalom ellenségei!
Szovjet idők...

penumbra1984 2015.09.23. 10:49:14

A mai korról is el lehet mondani minden rosszat, de ezek a fotók ritka ocsmány korszak ritka ocsmány embereiről. Ezek a műbőr hosszú kabátok meg csizmák, pózolj gépfegyverrel meg pisztollyal, kutyával, a sunyi rendőr meg nyomozó pofák. Lerí róluk, hogy élvezték azt a kis hatalmat ami megadatott nekik és kiélhették alantas kis ösztöneiket a polgárok vegzálásában. Ahogy belép a vasúti kocsiba, az a magabiztos aljas sunyi gőg a pofáján. Hátborzongató.

Rollende Landstrasse 2015.09.23. 10:50:04

@grigorij: A rendőrök a környezettől elütő, szokatlan dolgokat keresik a razzia során. Egy jól öltözött fazon a lepukkant krimóban bizony szemet szúr. Engem nem zavart soha az igazoltatás. Elfogadtam, félnivalóm nem volt. Az pedig nem igaz, hogy nyomasztó volt a kor. Dolgoztunk, éltünk. Csak határátkeléskor izgultunk, de akkor mindenkinél volt némi vaj a fejen, hiszen ki indult neki CSAK a hivatalból járó valutaellátmánnyal a világnak?

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.23. 10:58:28

@grigorij:

A korabeli vicc szerint a rendőrtiszti főiskolán a következő volt a tanterv:
1. év: hogyan köszönjünk, hogyan együnk evőeszközzel,
2. év: jogi alapismeretek.

Faszerkezet 2015.09.23. 11:04:01

@Tíz kicsi indián:

Csak a vicc kedvéért. Még a 90-es évek legvégén is ítéltek el embert akinek az egyik büntetése az volt, hogy Budapestről ki van tiltva. A dolog pikantériája, hogy 2 éve még a parlamentben ült ez az illető. :)

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2015.09.23. 11:06:27

a vasúti kocsik ma is pont ugyanígy néznek ki. már ezért megérte kattintani

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.23. 11:06:52

@grigorij:

"Pár éve este 9 felé, fociból hazafelé egy angyalföldi kiskocsmába (Béke presszó a Béke tér mellett!) akartam inni egy sört, a hely tele volt alkoholista, narkós bűnözőkkel, mocskos ruhájú aljadékokkal. Én meg rendes ruha, kabát, zakó stb.
Belépett három fiatal suhanc rendőr (a gyerekem idősebb lehet) és CSAK ENGEM igazoltattak le!!! 2012 körül a hazai rendőrségnek a jól öltözött, nem körözött üzletember a gyanús..."

Profi volt a rendőr. Az alkoholista züllött alak nem gyanús egy kocsmában, Viszont a jól öltözött üzletember miért van ott? Valószínűleg valami rosszban sántikál.

Gyűrött Papír 2015.09.23. 11:08:50

Az utolsó képen, a kockás kabátosról eltudnám képzelni hogy brunnyant egyet a falra. :)
A hölgy, aki a rabomobilba száll be, ő valami egyezményes jelet mutat? Az alsó kezének a mutató ujja határozottan jelez valamit.

Gyűrött Papír 2015.09.23. 11:10:14

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Annyira profi vagy ebben, hogy szinte látlak az egyik képen. Hogy kinek a helyén, azt a nagyérdeműre bízom. :)

ZON 2015.09.23. 11:33:47

Az 5. képen nem az ifjú Tonhauser László látható ?

kewcheg 2015.09.23. 11:34:07

Nekem tetszik, pedig utálom a diktatúrát.Ami tény- annyira alacsony szinten állt a bűnözés- a mai korhoz képest- hogy a rendőrség kb. ilyen közrendes feladatokat látott el szinte /a rendszert védte/ mivel bűnügyi teendői alig voltak.Vidéki falvakban gyakorlatilag évhosszat nem történt semmilyen bűncselekmény.A Taktaközben végig lehetett éjszaka menni félrészegen. Ma kb. 3x ölnének meg ezalatt +kifosztás. Ügyészeknek , bíráknak alig volt dolguk.Most meg kell nézni.....

Tíz kicsi indián 2015.09.23. 11:39:36

@Faszerkezet: Nahát, azt hittem, a rendszerváltás után ez a mellékbüntetés kiment a divatból. :)

bioLarzen 2015.09.23. 11:40:15

@grigorij:
"Pár éve este 9 felé, fociból hazafelé egy angyalföldi kiskocsmába (Béke presszó a Béke tér mellett!) akartam inni egy sört, a hely tele volt alkoholista, narkós bűnözőkkel, mocskos ruhájú aljadékokkal. Én meg rendes ruha, kabát, zakó stb.
Belépett három fiatal suhanc rendőr (a gyerekem idősebb lehet) és CSAK ENGEM igazoltattak le!!! 2012 körül a hazai rendőrségnek a jól öltözött, nem körözött üzletember a gyanús..."

Az esetleg eszedbe jutott, hogy a helyi rendőr a törzsközönséget már jól ismerte, tehát feleslegesnek taqrtotta igazoltatni - te viszont új voltál neki? És, ha speciel épp valakit kerestek aznap - mondjuk egy dílert, betörőt stb..., aki esetleg lehetett épp arrafelé, akkor logikus, hogy azt igazoltatják, akit nem ismernek.

monddazigazatmar 2015.09.23. 11:43:42

@grigorij: Jó sokáig tartott amíg valami hülye elkezdi a párhuzamokat erőltetni.
Esetleg nem gondolod kedves üzletember/értelmiségi, hogy a törzsközönséget már ismerték a rendőrök, te voltál az egyetlen aki új arc volt

monddazigazatmar 2015.09.23. 11:48:09

Ha anno egy kicsit nagyobb asztalokat és kényelmesebb székeket tettek volna be a kocsmákba/presszókba akkor azon lehetett volna kényelmesen ülni nem előregörnyedve. Akkor rögtön nem úgy nézett volna ki minden asztaltársaság mint aki épp a rendszert készül megdönteni?

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2015.09.23. 12:09:03

Engem még '88-ban is igazoltatott egy rendőr, meg is lepődtem. Fényes nappal, jól öltözötten (átlag fiatalként) éppen vártam a csajomat egy bel-budai parkban a padon ülve, amikor odajött hozzám a semmiből egy szem rendőr és kérte az igazolványt. Meg is kérdeztem, hogy most akkor miért, azt mondta, hogy ez a munkája.
Azóta is könnyes lesz a szemem, amikor eszembe jut az eset. ;)

ledo76 2015.09.23. 12:09:03

Ocsmány korszak volt, ocsmány rendőrséggel és egyetértek, hogy a mai rendőrség részben ennek köszönhetően olyan amilyen. De az is igaz, hogy a legtöbb kép azért olyan helyeken készült, ahol vagy a társadalom alja képviseltette magát, vagy az átlag ember éppen ledobta a bicikliláncot. Nyilván emiatt még nem kellett volna ilyen szinten vegzálni senkit, de a lakosság nem lumpen részének azért pozitívabb tapasztalata volt: jó közbiztonság stb. és nem ebben a közegben mozgott.

2015.09.23. 12:19:40

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
Ha rosszban sántikál, akkor nem öltönyben megy oda, mert nem akar feltűnést kelteni. Inkább az lehetett a helyi arcokat nem lett volna értelme igazoltatni, őket már ismerték a rendőrök.

2015.09.23. 12:25:55

@kewcheg:
Pedig van némi összefüggés a diktatúra és a jó közbiztonság között. Diktatúrában a társadalom erős kontroll alatt van, így a közbiztonság jobb, de ennek nagy ára van. Én nem sírom vissza.

Mérnork 2015.09.23. 13:02:02

@nagybalfasz:
Ha az egyértelműen bűnöző életmódot folytató embereket (pl. x-edik visszaesés után) nem kezelnék ugyanúgy, meg nem lenne annyi joga, mint a becsületes embert/embernek, hanem jóval szigorúbb feltételek között kellene élnie, az még nem lenne diktatúra. Ja mer hátha az ötödjére másfél évet lehúzó tolvaj/betörő/agresszív vadbarom jó útra tér...

J.László 2015.09.23. 13:52:41

Az első képen látható vendéglátóipari objektum a Garay téren elég durva hely volt. Arrafelé laktunk gyerekkoromban.

Állató jó képsorozat különben!

Minden civil ruhás zsaru műbőr kabátban álcázta magát?

J.László 2015.09.23. 13:59:50

@grigorij:
Az a gyanús, aki nem gyanús.

wrstjnethn 2015.09.23. 14:21:30

@grigorij: Azért igazoltattak, mert a kiöltözött egyén is gyanús egy lepukkant helyen. Úgy, mint ahogy a Sötét Zsarukban is Will Smith csak a kislány lőtábláját lövi le, mert ugye mit keres egy nyolcéves kislány éjszaka Bronxban rosszarcúak között kvantumfizikáról szóló könyvvel a kezében? A törzsvendégeket meg már mind ismerték...

wrstjnethn 2015.09.23. 14:28:14

Persze mocskos egy világ lehetett (én 82-ben születtem, szóval csak horzsolt a rendszer) de azért nem biztos, hogy egy kicsit szigorúbb felügyelet nem tenne jót a társadalomnak. Elég ha csak a szemetelésre, rongálásra, graffitire, utcán üvöltözésre, hugyozásra, stb. gondolok. És ha rendőr cirkálna a jegyellenőrökkel ugye, az is sokat segítene az örökös problémán.

Hong Kongban lepődtem meg, hogy lehet tízmillió ember között is fegyelmet tartani. Mindenhol ki van rakva a tábla, hogy madár etetés 1000 HK$, szemetelés 3000 HK$, tiltott helyen cigarettázás 5000 HK$, stb. És a kínai rendőr be is vasalja, nem kétség.

alfacharlybravo 2015.09.23. 14:51:06

Akinek ez borzasztó volt azt elküldték a Szovjetunióba dolgozni vagy tanulni kicsit és a Ferihegyi reptéren, vagy ha MALÉV géppel jött már gépen úgy érezte ez már a Kánaán a művelt nyugat.

Adamor 2015.09.23. 15:43:27

De legalább nagyon nemzetközi technkiái voltak a rendőreinknek: OROSZ géppisztoly, és NÉMETjuhász :)

efi 2015.09.23. 19:31:21

@bestpixel:
Az egy időutazó rendőr volt 1976-ból, azért tett ilyet.
Egyben magyarázat arra is, hogy a semmiből jelent meg, mint írtad.

szita szita péntek 2015.09.23. 22:08:40

@Adamor: Tudom szőrszálhasogatás, de nem állom meg: az ott nem géppisztoly, hanem gépkarabély. Magyarországon annyira nem használtak géppisztolyt, hogy - tévesen - máig hajlamosak vagyunk mindent annak nevezni, ami sorozatot lő és közben kézben lehet tartani.

arszab 2015.09.24. 08:28:09

@Adamor: És nem is OROSZ, hanem MAGYAR fejlesztésű és gyártású AMD 65 :)
hu.wikipedia.org/wiki/AMD%E2%80%9365

gigabursch 2015.09.24. 08:52:15

@grigorij:
Miért az orvosok átalakultak?
Ugyanúgy hálapénz-lotyók, mint régebben...

Adamor 2015.09.24. 10:35:40

@szita szita péntek: OK, és az nem is németjuhász, hanem egy afgánagár... :)
Viccet félretéve igazad van, nem géppisztoly, hanem gépkarabély, lévén, hogy nem pisztolygolyót lő ki (9mm), hanem 7,62-est. Pedig voltam katona, de ezt elírtam...

Fredddy 2015.09.24. 15:15:37

@szita szita péntek: @Adamor: a kalasnyikovokat a rendszerváltás utáni szaknyelv hívja -helyesen- gépkarabélynak, a képek készültének idején hivatalosan is géppisztolynak nevezték őket. Ezért ismerik sokan ma is így.
Akkoriban általában az orosz szakkifejezéseket tükörfordították, de ez esetben az ,,avtomat" szó sokat nem segített. Így a keresztelőn jobb híján abból indultak ki, hogy a legtöbb magyar fegyveres szervezetnél a híres-hírhedt PPS géppiszolyok helyére érkeztek az AK-k.

VadmalooC 2015.10.19. 09:43:49

csak én látom úgy hogy egy szakállas arc sincs a fényképeken? be volt tiltva akkoriban a szakáll vagy mi? mindenki feltünően szépen borotvált...

¿Qué tapas hay? 2015.10.19. 23:27:13

@VadmalooC: Több oka is van ennek. Egyrészről a hatvanas-hetvenes évek fordulójáig a szakáll abszolút nem volt divatos és menő viselet, utána is csak egy nagyon vékony rétegnél. Másrészről, mivel a szakállnövesztés az arc elváltoztatásának legegyszerűbb eszköze, razzián a szakállasokat vették legelőre az igazoltatásnál, és ha a személyiben nem szakállas kép volt, akkor automatikusan bevitték az embert.

vino-et-veritas 2016.12.25. 09:52:45

@Adamor: Akkor csavarjunk még egyet. "Golyót" lő ki?

vino-et-veritas 2016.12.25. 10:03:13

@¿Qué tapas hay?: Meg Jugoszlávia felé is. A '80-as évek közepén egyetemistaként csináltunk egy növényfelmérést a Dél-Dunántúlon, majd felfelé Szombathelyig végig a határmentén, vasúton utazva. A második igazoltatás után már messziről ki lehetett szúrni a "kistáskás" civil határőröket. Szerencsére volt nálunk komoly "pártközpontos" papír is, így nem volt nagy gond.

Más.
Talán '80-ban a boldogult Vidámparkban voltunk az osztálytársakkal. Egy vékony, rossz arcú fickó kérdezi: - Nincs egy bélásotok? Erre az egyik srác benyúl a zsebébe és arisztokratikus eleganciával. két ujjal elővesz egy 20 fillérest. Pasi savanyú képpel továbbáll. Este a Kék fényben ő az egyik körözött...

Más.
Azért az a műbőr rendőrkabát nem semmi viselet lehetett. Főleg mínuszokban biztosan "beállt". Emlékeztet a II. VH hasonló német cuccaira...

ZON 2017.01.01. 22:43:59

@vino-et-veritas: Két rendőr berúgva hugyozik: Az egyik kérdez:
- Te ! A tied miért úgy hangzik : Sssss... Az enyém meg úgy: Brrrrr?
- Mert én a SSSSSóderre pisálok, te meg a BRRRRkabátomra, barom.

juls 2018.06.21. 14:13:19

@vino-et-veritas: Ha jól tudom, pont ezek miatt, a hidegben megdermedő műbőr kabátok miatt hívták/hivják fakabátnak a rendőröket. :)

vino-et-veritas 2018.06.22. 19:07:33

@juls: Talán az is benne van, de a fakabát eredetileg maga a bódé, ahová őrségben beálltak/beállnak (ma is, a katonák is).
süti beállítások módosítása