Dubai - 1971

2015. június 27. - JTom

Lassan szokásommá válik Bruno Barbey fotóiból válogatni a hétvégére. Az utazó fotós kimeríthetetlen kollekciójából ma az 1971-es dubaji képeiből szemezgettem.

dubai_1971.jpg

nyc100231.jpg

par278068.jpg

par277359.jpg

par277361.jpg

par278055.jpg

par278057.jpg

par278058.jpg

par278059.jpg

par278060.jpg

par278061.jpg

par278062.jpg

par278063.jpg

par278065.jpg

par278066.jpg

par278067.jpg

par278069.jpg

par278071.jpg

par278077.jpg

par278079.jpg

par278081.jpg

par278083.jpg

par278084.jpg

par379436.jpg

par278088.jpg

par308180.jpg

par366606.jpg

par366611.jpg

par366620.jpg

par366628.jpg

par380174.jpg

par380169.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr927570168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ditpet 2015.06.27. 01:02:26

Jó kis poszt lett. Így még nem láttam a várost.

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.06.27. 09:03:59

Akkor még nem volt tele a város kelet-európai luxusprostikkal?

Ezek a gazdag arabok ne stresszelik agyon magukat az látszik a képeken. Sólymászat, tevefuttatás, lovak vakargatása. Mondjuk a város szépnek nem mondható.

pannonfunk 2015.06.27. 11:21:25

Plakáton emberi arcok ábrázolása?

csorsza 2015.06.27. 23:24:34

Dubai abszolút világinak számít az arab világban.
A helyi őslakosok ma is elég kényelmes tempóban sétálgatnak az utcákon... Sok dolguk nincs...

fehérfarkas 2015.06.28. 01:50:18

Valóban az olajpénzekből kezdték el Dubajt fejleszteni, de most már csak a GDP-jének 7%-a származik olajból, a többi a kereskedelemből, szolgáltatásokból, idegenforgalomból (a világ 10 leglátogatottabb városának egyike), pénzügyi központi szerepéből (a világ 10 pénzügyi központjának egyike).
Dubajban van a világ legnagyobb emberkészítette (vagyis nem természetes) kikötője, a világ 10 legforgalmasabb kikötőjének egyike, a repülőtere a világ 10 legforgalmasabbja (tavaly a 2 reptere együtt már meghaladta a 100 millió utas/év forgalmat; a teherszállítása 2 millió tonna/év).
(összehasonlításul Liszt Ferenc reptér legjobb eredménye 8,6 millió utas/év volt - pedig ez nem a sivatagban van, hanem egy 10 milliós országban, ami ráadásul Európa közepén fekszik és EU tagország)

De a sport és a konferenciatúrizmus is egyre jelentősebb:
repülőverseny
nemzetközi golf versenyek
keréképár világbajnokság
tenisz világbajnokság
meg persze lehet síelni Dubajban (a világon egyedül itt lehet ugyanazon a napon tengerben fürdeni, sivatagban szafarízni és kinti 40 fokban hóban síelni)
- mindezek ott, ahol pár évtizde csupán sivatag volt, és ezek az olajkorzsak után is megmaradnak a hozzájuk kiépült logisztikával és szolgáltatásokkal.

bontottcsirke 2015.06.28. 08:22:43

Hoszzú MG-43-as sorozatokat képzelek el 2000 db-os lőszer javadalmazással.

Punxsutawney Mormota 2015.06.28. 08:24:16

@fehérfarkas: Szia! Az egy napon belüli sízést és tengerparti lubickolást éppen Iránban is meg lehet ejteni, bár egy kis logisztikát igényel :)

Punxsutawney Mormota 2015.06.28. 08:27:50

@csorsza: Van Dubai-nál nyitottabb, liberálisabb ország is az Öböl-menti térségben.

NIKI LAURA 2015.06.28. 09:27:10

Sajnos az a fajta nép,ahol szarrá megy minden,ahová beteszik a lábukat...Dél afrikai-vagy csak afrikai,mint Kontinens- feketék,arabok,na és persze kiváló Olaszliszkai rejtett erőforrásaink...bárhol megjelennek,ott pusztítás,züllés,betegségek,öldöklés,és tleg sza...ra megy minden!!

Az arabok persze kivétel,és az ok valóban az Olaj.
Persze nem ők termelik ki,csak földrajzilag alattuk van.Ha nem lenne olaj,éhen döglöttek volna rég.

Az egész népcsoport-nagy részben- tolvaj, szaporodik mint a légy, lusta, követelődző, hazug, nincs felelősségérzete, mindent megrongál, tönkretesz, vagy elpusztít, ami csak a kezébe kerül. Nem becsüli a természetet, kegyetlen az állatokkal, és talán egyetlen egy fekete-arab-sved se ismeri el, ha valamiben hibás.

A volt francia és angol gyarmatokon működő orvosoknak feltűnt, hogy az arab gyerek első éveiben minden téren, agyilag is, gyorsabban fejlődik a fehérnél. Előbb vesz tudomást környezetéről, előbb beszél és előbb tud járni.

Ez az előny kb. 3 éves korban a legnagyobb.
Hároméves kortól 10-12 évig a fehér (és minden más fajú) gyerek behozza a hátrányt. Ekkor intelligenciájuk nagyjából hasonló. Azonban amíg a más fajú gyerek ezután testben és szellemben tovább fejlődik, az arab szellemi fejlődése megáll és így marad. Tapasztalat szerzése, lexikális tudása növekedhet, de intelligenciája nem. Absztrakt gondolkodásra képtelenek.
Jellemző, hogy az arab saját nyelven legfeljebb ötig tud számolni, azon túl már csak angolul. Nincsen bennük kezdeményező képesség, önálló gondolkozás, kritikus helyzetekben nem reagálnak, pl. ezért nagyon ritka náluk az arab-muszlin pilóta.(kivéve szept.11)

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.06.28. 12:54:54

A fotók alapján hangsúlyosak a fegyverek, de már kezd érződni a gazdagság...
Az 5. fotón a helikopter egy sínen van? Vagy hogy?

fehérfarkas 2015.06.28. 13:13:09

@Punxsutawney Mormota: "Szia! Az egy napon belüli sízést és tengerparti lubickolást éppen Iránban is meg lehet ejteni, bár egy kis logisztikát igényel :) "

Tudom :)
Ráadásul Marokkó és Algéria is szeret ezzel dicsekedni, hogy egy tengerparti fürdés után síelés az Atlasz hegység nyáron is hófödte csúcsain. Bár ez Iránhoz hasonlóan ott is logisztkát igényel, mert a hófödte csúcsok több száz km-re vannak a tengerparttól és csak hegyi szerpentines utakon lehet oda feljutni :)

ErrorFlynn 2015.06.28. 14:05:26

@NIKI LAURA: Kezdetnek olvass egyszer utána az arab matematikusoknak.

fehérfarkas 2015.06.28. 14:30:02

@NIKI LAURA:
Ez egy hoax amit leírtál. A valósághoz semmi köze. A középkorban számos matematikai, fizikai, kémii, csillgászati, orvostudományi tudást az araboknak köszönhetünk, és tőlük vettünk át mi európaiak. Igaz, hogy azóta az arabok aranykorának vége lett (a 16. sz-tól az arabok más népek uralma alatt éltek, akik csak kizsákmányolták őket: törökök, angolok, franciák, spanyolok, olaszok), de manapság is sok arab tudós van - részben arab országokban, részben pedig Európába és az USÁ-ba bevándorolva.

Ráadásul a négereknek annyi közük van az arabokhoz, mint a vietnámiaknak a csehekhez. Egy muszlim néger hagyományaiban, szokásaiban, életmódjában sokkal közelebb van egy keresztény négerhez vagy egy animista törzsi vallású négerhez, mint egy szintén muszlim arabhoz.

Az pedig, hogy az arabok a saját nyelvükön csak 5-ig tudnak számolni, azon felül meg csak angolul egy hatalmas hülyeség. Aki látott már élőben hús-vér arabot, az ezen az ökörségen csak hangosan röhög ÜberszupermegaLOL :D :D :D
Egyébként pedig nagyon sok arab pilóta van. Utasszállító repülőket vezető arab pilóták ugyanúgy vannak, mint katonai harci repülőket vezetők. Sőt, ha már Dubairól van szó, akkor közlöm, hogy az Egyesült Arab Emirátus hadseregében még női pilóták is vannak, és jobb gépeket vezetnek mint a magyar hadsereg pilótái.

fehérfarkas 2015.06.28. 14:55:50

@kugi: "A fotók alapján hangsúlyosak a fegyverek, de már kezd érződni a gazdagság...
Az 5. fotón a helikopter egy sínen van? Vagy hogy? "

Azért, met a posztoló a fényképek közül egy csomó ilyen képet válogatott be. Akkor is volt hadseregük az araboknak. Az arabokat nem lehet összemosni a terroristákkal. A terroristák soha nem voltak egyetlen arab országnak sem a hadserege. Sőt, jelenleg is harcolnak az arabok a terroristák ellen.
Nyilván a 70-es években sokkal szegényebben, sokkal szegényebb és kezdetlegesebb volt az Emirátusok hadserege mint manapság.

Ilyen ma az Egyesült Arab Emirátusok hadserege (és egy hivatalos propaganda film, amely a hadsereg mellett az UAE nevezetességeit is bemutatja nagyon szép légifelvételekről - már csak emiatt is érdemes megnézni):
www.youtube.com/watch?v=nBSd5C7AQy0

Az Emirátusok (benne Dubaj is) közbiztonsága pedig olyan jó, hogy a rendőrautókat csupán túristacsalogató beruházsnak vásárolják: Lamborghini Aventador, Ferrari FV, Aston Martin One-77, limited-edition Bentley Continental GT Coupe, Mercedes SLS, Bugatti, Cadillac ATS 2015, Chevrolet Camaro SS, Dodge Charger, BMW 5-Series.
www.youtube.com/watch?v=JUlbcuy1ao0
www.youtube.com/watch?v=OYX3YXnwF9k
www.youtube.com/watch?t=186&v=tjPUGMJ86E0

És miközben a Közel-Kelet sajnos teli van konfliktusokkal, háborúkkal, erőszakkal, mert a nagyhatalmak ütközőzónája az olaj miatt, aközben Dubaj és az Emirátusok a béke szigete.
És míg Szíriába és Irakba a világ kb. 80 országából terroristáskodni mennek a szélsőségesek, addig Dubajba (és az Emirátusokba) dolgozni, építeni, vállalkozni, üzletelni mennek a világ minden részéről.
(Ehhez annyit hozzáfűzök még, hogy azzal, hogy Dubajban a világ legjobb szakemberei és cégei dolgoznak azt is jelenti, hogy egyik nagyhatalomnak sem éri meg lebombázni vagy megpuccsolni Dubajt, mert akkor azzal a saját befektetéseit és cégeit is tönkre tenné.
USA, Kína, Oroszország mind ott van Dubajban, és mindegyiknek az az érdeke, hogy a dubaji befektetései, és szaemberei és cégei biztonságban legyenek :) )

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.06.28. 15:46:47

@fehérfarkas: Én nem mosom össze az arabokat a terroristákkal!
Természetesen a poszter szíve-joga a képek kiválogatása. A függetlenség elnyerése utáni években az egyes országok elitjének fontos az uralmuk stabilizálása, pl. az irreguláris törzsi alakulatokkal szemben, ehhez fegyverre van szükség, ez evidens.

"Dubajba (és az Emirátusokba) dolgozni, építeni, vállalkozni, üzletelni mennek a világ minden részéről."
Meg dubajozni a magyar celebek. :))

És azt a sínen (?) lévő helikoptert hogy kell értelmezni? Mi az pontosan?

fehérfarkas 2015.06.28. 15:54:33

@kugi:

Örülök, hogy nem mosod össze őket :)
Sajnos manapság nagyon sokan összemossák őket egymással.

A sínen levő helit szerintem úgy kell értelmezni, hogy az egy tengeri olajfúróhoz vezető vezetéknél van, és gondolom a heli nem közvetlenül a vezetékre száll le, hanem ki van építve egy helileszálló. Gondolom a mérnökök így gyorsabban és közvetlenül tudnak odajutni.

NIKI LAURA 2015.06.28. 16:21:04

Az egész világot a sztereotipiák uralják,vajon miért..?!

Magyar:Kanadába egyenlő Cigány,Ausztriába a 90-es évek elején lopósok,Angliába az egymást lehúzó,
Román:szőröstalpú,bűnözők,csalók,lehúzósok
Arab,muszlin:Terrorista,robbangató,lövöldöző
Amerikai:kövér,buta,lusta stb
Szerbek:Kutya szerbia,

stb,stb

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.06.28. 16:50:31

@NIKI LAURA: a zsidók meg pénzéhesek, azt ki ne hagyd! izraelbe(N).
nem hiszed? kérdezd a rabbit ;)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2015.06.28. 16:56:56

@NIKI LAURA: Már megint találtál egy blogot büdösíteni? Ne már.

NIKI LAURA 2015.06.28. 17:21:10

Szevasz Bobb,:)
Helyedben nem ítélkeznék,van még a világnak olyan szeglete,ahonnan nem tiltottak ki Téged?:)
Azt csiripelik,Németbe is lassan kitelik a böcsület,mint Kanadába...többek között Neked is köszönhető,hogy Kanada alig enged be magyart a határokon,mert egy kalap alá vesznek minden magyar bűnözővel...
(ha valaki nem érti,olvassa el Bobb -egyébként remek-írásait élete elmúlt éveiről)
Jó útra térhetnél már öreg fejjel,mindig menekülni akarsz?

Punxsutawney Mormota 2015.06.28. 20:47:09

@NIKI LAURA: Németbe? Kanadába?

Aha, akkor Te vagy az a magyar turista, aki olaszba, meg spanyolba jár nyaralni, Szent együgyüség! Baromságok bemásolása helyett inkább tanulmányozd a helyhatározók helyes használatára vonatkozó szabályokat.

johnibyg 2015.06.28. 21:06:01

@fehérfarkas: Ők csinálták jól az olaj kiaknázását a környéken. Nem tudod hol olvastad a ferihegyi rekordot, de már évek óta jóval nagyobb a rekord. Tavaly sikerült csúcsot dönteni, most "9 155 961" főn áll a mutató.

A légierőhöz annyit, hogy lehet szép meg jó a Mirage-2000, de katonai fórumon olvasva ötször annyi repültetni mint egy F-16-ost, utóbbival kb. egyenlő lehet a Gripen (különböző forrásokat olvasva 0%-100%-val drágább a mienk). Molnibalage szépen kijavít, ha vmi nem stimmel

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.06.29. 05:22:44

@csorsza: világi arab mércével... Munka ügyben voltam, de azt nem tudom megérteni, hogy mi visz rá embereket, hogy a szabadságukat ott töltsék. Egyszer megnézni jó, de ott nyaralni. Soha.

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.06.29. 05:32:46

@fehérfarkas: na azért az arabok inkább továbbvitték, átvették, közvetítették az indiai stb tudást

ComLo 2015.06.29. 07:38:55

@fehérfarkas: Egy napon belüli fördés és sielés legextrémebb formája: Mauna Kea (Hawaii). A heytetőn természtes hó található, míg a tengerparton igazi trópusi klíma. 1 nap alatt simán belefér a kettő, de felautózni nem mindenkinek ajánlott: 4000 méter szintkülönbség pár óra alatt brutálisan megterheli a szervezetet.

Egyébként minden szavával egyetértek amit írtál, nagyon okosan fektették be a befolyt pénzeket, és nagyon okosan tették azzá Dubai-t és az Emirségeket ami.

Mellesleg, a Doha - Abu Dhabi - Dubai tengely, a közel kelet "szórakoztató központja" lett, a távoli túristákon kívül az arab világ fiataljai is, ide járnak szórakozni a hétvégékre, például Riyadh-ból.

ComLo 2015.06.29. 08:14:35

@johnibyg: Annó az F16 kapcsán olvastam, hogy ebben a térségben azért hátrányos, mert az alsó beömlő miatt, szinte "steril" felszállópályát igényeltek, és az Amerikaiknak is jelentős többlet költséget okoztak az ebből eredő meghibásodások. Szólhatott ez (is) a Migare mellett.

gigabursch 2015.06.29. 10:49:31

Erre a Niki LAurára van valakinek szüksége?
Ez nem a poli-dili rovat...

teddybear01 2015.06.29. 15:24:44

@gigabursch: Ellensúlyozza fehérfarkas térítő szövegeit. Ő és magyarmoszlim a két legerőszakosabb iszlám misszionárius az interneten.

Amúgy természetesen túloz kissé, bár van igazság a dumájában. Magyarországnak se tesz és nem is tett jót az iszlám invázió, se most, sem a török idejében.

teddybear01 2015.06.29. 15:28:54

@ComLo: A Mirage az izraeli légierőben vált a térség egyik leghatékonyabb harci gépévé, de csak azért, mert a fegyverembargó alatt nem volt másuk. Az araboknál viszont közel sem szerepelt olyan jól.
Amint az izraelieknek lehetőségük akadt rá, azonnal áttértek az F-15-ös, F-16-os kombinációra. Náluk kiválóan beváltak.

fehérfarkas 2015.06.30. 03:31:13

@teddybear01:

Érdemi hozzászólásod is van? Amiket leírtam, azokat meg tudod cáfolni?
Nem személyeskedésről, meg a vallással kapcsolatos nézeteidről van szó, hanem arról, hogy ilyen volt a 70-es években az a Dubai, amely most a világ egyik pénzügyi központja, a világ egyik logisztikai központja (a világ egyik legnagyobb kikötőjével és repülőterével), a világ egyik leglátogatottabb városa (a világ egyik legtöbb külföldi turistát fogadó városa), a világ egyik legdinamikusabban fejlődő városa, a világ egyik legbiztonságosabb városa, és sajnos mára már a a világ egyik legdrágább városa, a világ legmagasabb felhőkarcolójával rendelkező városa, a világ egyik legmagasabb életszínvonalával rendelkező városa, a világ egyik (a lakosság számához viszonyítva a) legtöbb külföldi munkavállalót foglalkoztató városa, stb...

Sok minden szubjektívet lehet mondani Dubajról, de a fentiek tények.
Dubai egy új, mesterséges város, a régi történelmi városrésze minimális és jelentéktelen, és össze sem hasonlítható nemcsak a marokkói, iráni, szíriai (sajnos ezeket most háború pusztítja), iraki (sajnos ebben is háborúk pusztítják ezeket) történelmi városokkal. Dubai nem egy Kairó vagy Damaszkusz vagy Iszfahán. Van, akinek a régi töténelmi városok tetszenek, - van, akinek a hipermodern újak, - és van, akinek mindkettő. Ez szubjektív, hogy kinek milyen az ízlése és mi tetszik neki.

Egyébként nem tudom hogyan jön dubaihoz az iszlám invázió, amikor nem dubaiak jönnek ide tömegével megélhetést keresni, hanem a világ minden részéről mennek oda, köztük európaiak sokasága is, mert ott több pénzt tud keresni mint itt. Egy dubaji ide turistáskodni, vagy befektetni jön.
Nem tőlük kell félned. Rossz blogot választottál a kötekedéshez.

teddybear01 2015.06.30. 16:42:00

@fehérfarkas: Tudod ez a duma tök fölösleges volt. Kb. lecsinálom egész Dubait, nem érdekel hogy mit csinálnak. Eszembe sincs odamenni, nem vagyok én sem készpénzes "modell", sem olyan, aki ott akar pénzt keresni. Turistáskodni meg vannak számomra sokkal vonzóbb területek is.

Amúgy, ha elfogy a Közel-keleten az olaj, az egész bagázs megint visszasüllyed a nyomorba. Épp úgy ahogy a 17.-20. század között. Maguktól ugyanis képtelenek egy jól működő gazdasági rendszert összehozni.

fehérfarkas 2015.07.01. 01:35:11

@teddybear01:
Tudom, hogy "dubajozás" az elmúlt években elterjed kifejezés lett Magyarországon, és sokan azt hiszek Dubai = prostítúció. Pedig a valóság teljesen más. Persze mindenhol, ahol vannak gazdag pasik, ott vannak olyan nők, akik pénzért bármit bevállalnak. Egy olyan kozmopolita metropolisz, ahová évente emberek millió mennek turistáskodni és bizniszelni, és ahol rengeteg a pénzes, gazdag ember, az vonzza a prostikat és striciket is. Legyen szó akár Dubairól, akár New Yorkról, akár Berlinről, akár Stockholmról. De a Közel-Kelet prostifővárosa nem Dubai, akármennyire is ez terjedt el a magyar köztudatban, hanem Tel Aviv. Lehet, hogy a magyar celebek Dubait választják, de a pénzért szexelő nők többsége számára ha már a Közel-Keletre mennek Amszterdam helyett, akkor inkább Tel Aviv a vonzóbb.
www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4624018,00.html
www.pangeatoday.com/prostitution-map-of-tel-aviv-exposes-sad-reality/

Az Egyesült Arab Emirátusok néhány másik arab olajállammal együtt már az olajkorszak utáni időszakra készülnek, és a most felépített infrastruktúra és szolgáltatások az olajkorszak után is megmaradnak. Max kevesebb vendégmunkásra lesz később szükség, de ez nem az öbölállamok őslakosságát érinti, hanem leginkább a paki, indiai, filippínó vendégmunkáskat, akik közül majd sokakat haza kell küldeni.

Mint írtam nem mindenkinek tetszik Dubai a hi-tech fejlettségével, és csillogó gazdagságával, mert túlságosan mesterséges és lélektelen számukra. Vannak akiknek sokkal jobban tetszenek a történelmi emlékekkel teli városok, amelyek sokkal szegényebbek, de sokkal hangulatosabbak. De direkt kiemeltem, hogy nem ízlésekről és pofonokról írok, hanem tényekről.
Az USÁ nézve is van akinek New York, van akinek Las Vegas jön be, és van akinek egy arkansasi kisváros.

Egyébként Dubai GDP-jének kevesebb mint 5%-a jön az olajból, a több mint 95%-a szolgáltatások, kereskedelem, logisztika, pénzügyi tevékenységek, idegenforgalom (illetve ma már van egy minimális ipara is, és van külön ipari parkja biotechnológiai, génkutató és gyógyszergyártó cégek számára, és külön városrész van az ICT cégek számára, ahová a világ legnagyobb ICT cégei is már ott vannak: a Dubai Internet City és a Dubai Media City).
Dubai ma már Londonnal, Párizzsal, Tokióval, New Yorkkal, Shanghajjal, Szingapúrral egy kategóriában levő globális város (Global City Alpha+ kategóriába tartozik).

Azzal, hogy Dubajjal kapcsolatban "dubajozól" ("Eszembe sincs odamenni, nem vagyok én sem készpénzes "modell", sem olyan, aki ott akar pénzt keresni.") és "olajozól" ("Amúgy, ha elfogy a Közel-keleten az olaj, az egész bagázs megint visszasüllyed a nyomorba."), csak azt bizonyítod, hogy gőzöd sincs a valóságról, és buta propaganda anyagokból vett infókat szajkózol.

fehérfarkas 2015.07.01. 03:49:21

@teddybear01:

Dubai elsőre egy hi-tech modern csili-vilinek tűnik, de a másik oldalról meg ott van benne a világ kicsiben, a múlt és a jelen, a Kelet és a Nyugat.
A modern felhőkarcolók és soksávós autópályák mellett ott a az Ibn Battuta Mall, amit a híres 14. sz-i marokkói berber utazóról neveztek el (aki Andalúziától Kínáig bejárta a világot és leírta tapasztalatait), és a Mallban egy kis időutazást tehetünk és a régi történelmi ókori Egyiptomot, Kínát, Indiát, Perzsiát, Tunéziát és Andalúziát "járhatjuk be", amit ibn Battuta is bejárt (ezt a 6 országot választották ki utazásai közül a Mall építtetői).
De a történelmi Európa sem marad ki, mert ott van a Mercato Mall, amely az európai Reneszánsz stílusában épült.
A mecsetek közül nagyon sok a mameluk korszakbeli egyiptomi stílust utánozza.
A Dubai Múzeum egy régi 18. sz-i erődben lett kialakítva és az olajkorszak előtti Dubai életét mutatja be, amikor még gyöngyhalászatból és sima halászatból éltek meg. És egy van modern városrésze is, amelyet pedig a történelmi, tradícionális sivatagi arab városok mintájára építettek, beleértve a szélfogókat is.
Meg ott a világ első 7 csillagos hotelje, a Hotel Burj Arab, amely formájában a tradícionális arab kis hajók (abra) vitorláit mintázza.
És ott a Al Yaqoub Tower felhőkarcoló, amely a londoni Big Ben-t utánozza, csak éppen 328 m magas változatban.
És ott van az Atlantis Hotel, amelynek a főépülete maghrebi stílusú kaput formáz, de a mellette levő víti élménypark, amelyben ókori mezopotámiai zikkurat és maja piramis formájú épület is található.
És ott van a Raffles Dubai hotel, amely pedig ókori egyiptomi piramis formát utánoz.
És ott van az Al Kazim Towers iker felhőkarcolói, amely a New York-i Chrysler Building formáját másolja le, sőt egyből kettőt is belőle.
A Falconcity of Wondersben (ez is a város egyik legújabb része, amelyben még csak nemrég kezdődtek el a fejlesztések) pedig mogul korszakbeli Indiából a Taj Mahal formát utánozó hotelt terveznek építeni, valamint az ókori rómából a kolosszeum, a párzsi Eiffel-torony, a 3 gízai nagy piramis, a pizzai ferde torony, a kínai nagy fal, és Velence mását kicsiben tervezik megépíteni.
Szóval Dubai kicsiben az egész világot magába akarja foglalni, nem számít sem idő sem tér: nem számít sem múlt, sem jelen, sem jövő, ahogyan nem számít, hogy keleti vagy nyugati, és az sem számít, hogy iszlám vagy nem iszlám építészeti dologról van szó.

Dubai erről a nyitottságról, kozmopolitaságról, világvárosiasságról szól. Itt nem számít a bőrszín, származás, etnikum, vallás - mert nem az alapján ítélnek meg. Hanem a tudásod és szorgalmad alapján. Pl. egy indiai lehet építőipari segédmunkás nagyos x@r körülmények között, lehet taxisofőr is, de lehet befektető is, lehet étteremtulajdonos, lehet valamelyik építészirodában mérnök, lehet valamelyik bankban ügyintéző, lehet valamelyik outsourcing cégnél mezei telefonos ügyfélszolgálatos, és lehet vállalatigazgató is. Egyedül a tudása határozza meg, hogy melyik lesz belőle Dubaiban.
Ez az az oldala Dubainak, amit a nyugati médiából nem igazán lehet megismerni.