Napi érdekes (20 kép) - 110

2015. március 29. JTom

1919_augusztus_7_charles_godefroy_pilota_nieuport_11_bebe_gepevel_atrepul_a_diadaliv_alatt_parizsban.jpg

1919. augusztus 7. Charles Godefroy pilóta Nieuport 11 Bebe gépével átrepül a Diadalív alatt Párizsban.

1906_a_folsom_street_san_franciscoban_a_nagy_foldrenges_utan.jpg

1906. A Folsom Street San Francisco-ban a nagy földrengés után.

1919_a_goodyear_gumigyar_repulogepabroncs_bemutato_reklamautoja.jpg

1929. A Goodyear gumigyár repülőgépabroncs bemutató reklámautója

1931_tavaszan_a_rioi_megvalto_krisztus_szobranak_epitesi_munkai.jpg

1931 tavaszán. A riói Megváltó Krisztus szobrának építési munkái.

1932_a_chicagoi_egyetem_angliaban_keszitett_harangjai_hagyjak_el_az_ontodet_es_indulnak_az_allamokba.jpeg

1932. A Chicagói Egyetem Angliában készített harangjai hagyják el az öntödét és indulnak az Államokba.

1934_korul_hitler_szankozik.jpg

1934 körül. Hitler szánkózik

1940_nemet_katonak_egy_elfogott_fekete_boru_francia_katonaval_pozolnak.jpg

1940. Német katonák egy elfogott fekete bőrű francia katonával pózolnak.

1944_f4u_corsair_balesete_egy_repulogephordozo_fedelzeten_amikor_a_fekezokotel_elszakadt.jpg

1944. F4U Corsair balesete egy repülőgéphordozó fedélzetén, amikor a fékezőkötél elszakadt.

Sam. Joe szerint:

"Az már nem a kötél, hanem a vészhelyzeti fékezőháló. Ha jobban megnézed, a torony előtt közvetlenül fel van nyitva egy fura alakú fémdarab, ferdén csíkozott festéssel. Az az egyik pilonja a vészhelyzetekben - amikor nem jön ki mondjuk a horga a leszálló gépnek - használt, több sorban felállított fékezőhálóknak. Ezek normálisan le vannak hajtva és csak akkor állítják fel őket, ha szükség van rájuk. Ezt manapság is használják. Ugyan jellemzően megrongálják a gépet, de inkább ez, mint a katapultálás/kiugrás és a gép biztos elveszítése. Ez jelen esetben nem annyira jött össze."

1945_a_japan_kobe_bombazasa.jpg

1945. A japán Kobe bombázása.

1948_dodge_es_plymouth_kereskedes_new_york_city_usa.jpg

1948. Dodge és Plymouth kereskedés. New York City, USA.

1951_new_york_manhattan_nezete_madartavlatbol_eszak_fele_a_sotet_teglalap_fent_kozepen_a_central_park_meg_feljebb_balra_a_george_washington_bridge_jobbra_lent_a_brooklyn_es_a_manhattan_hidak.jpg

1951. New York Manhattan nézete madártávlatból észak felé. A sötét téglalap fent középen a Central Park. Még feljebb balra a George Washington bridge. Jobbra lent a Brooklyn és a Manhattan hídak.

1956_az_uss_nautilus_az_elso_atommeghajtasu_tengeralattjaro_new_yorkban.jpg

1956. Az USS Nautilus, az első atommeghajtású tengeralattjáró New Yorkban.

1961_james_zwerg_polgarjogi_harcos_a_korhazban_miutan_a_duhos_tomeg_elverte_2_orat_vart_a_korhazba_szallitasra_mert_nem_volt_olyan_feher_szemelyzetu_mento_aki_ellatta_volna.jpg

1961. James Zwerg polgárjogi harcos a kórházban, miután a dühös tömeg elverte. 2 órát várt a kórházba szállításra, mert nem volt olyan fehér személyzetű mentő, aki ellátta volna.

1969_amerikai_hatarorseg_ugynoke_fog_fegyvert_egy_lehetseges_marihuana_csempesz_autojara_az_usa-mexiko_hatarteruleten.jpg

1969. Amerikai határőrség ügynöke fog fegyvert egy feltételezett marihuána csempész autójára az USA-Mexikó határterületen.

1971_john_young_es_charles_duke_a_kesobbi_apollo_16_urhajosai_egy_treningen_az_uj-mexiko-i_sivatagban.jpg

1971. John Young és Charles Duke a későbbi Apolló 16 űrhajósai egy tréningen az új-mexikói sivatagban.

1972_richard_nixon_akkori_amerikai_elnok_kinai_latogatasa_soran_probalja_elsajatitani_a_palcikaval_evest.jpg

1972. Richard Nixon, akkori amerikai elnök kínai látogatása során próbálja elsajátítani a pálcikával evést.

1982_twin_tires_ikergumi_hirdetes_erdekes_termek_volt.jpg

1982. Twin tyres. Ikergumi hirdetés. Érdekes termék volt.

1984_jacko_a_feher_hazban.jpg

1984. Jacko a Fehér Házban.

1991_kurt_cobain.jpg

1991. Kurt Cobain a Nirvana egykori frontembere pizzázik.

1999_a_foszereplo_neo_2001_szeptember_11-en_lejaro_jogositvanya_a_filmben.jpg

1999. A főszereplő Neo 2001. szeptember 11-én lejáró útlevele a Mátrix című filmben.

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr537291283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

protézisesh 2015.03.29. 12:10:46

Az a goodyear reklamauto erdekes, mert akkor még nem volt radialgumi, diagonalban meg nem lehet teglalap-keresztmetszetu abroncsot csinalni. Marpedig ezen az auton hatul radialgumi van, raadasul valami 70-es evekbeli dizajnu felnin....

Ez nem valami ujjaepitett autorol szolo foto?

perszepolisz 2015.03.29. 12:40:00

A riói Megváltó Krisztus szobor tetején pózol egy ember? Mert az igen menő.

johnibyg 2015.03.29. 13:06:57

Mintha a Krisztus szobros kép lett volna régebben, akkor a feje tetején lévő munkást beszéltük (tudom, a múlt héten sem kerestem meg a másik képet JTom). A mátrixban lehet valami viszont

¿Qué tapas hay? 2015.03.29. 14:05:17

Az utolsó kép inkább útlevél lehet.

ComLo 2015.03.29. 14:52:46

Megint fantasztikus összeállítás !!! Én kicsit örülök neki hogy 18+ -os rész ... tudom a történelem része, de egy-egy vidámabb vagy érdekesebb képet szivesebben néz az ember mint valami sokkolóan brutálisat ...

Pár megjegyzés:
-A Rioói szobron én is kiszurtam a Trollkodó munkást! :-)
-Vajon miért kellett Angliában önteni ekkora harangokat és áthajózni az Óceánon? Nem lett ovlna egyszerűbb az Államokban legyártani?
-Csak tipp, de szerintem ha a fékezőkötél elszakad, akkor nem kéne orral a fedélzetbe állnia a gépnek nem? Úgy értem azt inkább gondolnám a következménynek, mint kiváltó oknak ...
-NY ... bámulatos hogy (ugyan madártávlatból), de milyen keveset változott a város ... leginkább az, hogy már akkor mennyire modern lehetett ...
-A Twin-tyre tök jól müködhet, a két kerék közötti csatorna vzeti el a víz nagyrészét ... az hogy a csatorna extra nagy az jobban segíthet a vízelvezetésben ... a nagysebességű vizes gumikon (pl F1-ben) is szokott lenni középső "csatorna".

Dr_utcai_arcos 2015.03.29. 15:15:24

@¿Qué tapas hay?: Igen, végülis csak 3 helyen van a papírra nyomtatva :DD!

mocor2 2015.03.29. 15:23:51

A twin tyre pont ott nem támaszkodik az útra, ahol a legjobban kéne.
A mátrixos kép: útlevél. Megérne egy nagyon hosszú posztot a film és a szimbólumai.
A 2001 szintén.
Bár nem biztos hogy erre a blogra való.

mocor2 2015.03.29. 15:24:48

A Corsair pilótája megúszta?

ErrorFlynn 2015.03.29. 16:03:37

Kobe bombázása, de durva. Rögtön a Grave of the Fireflies jut róla eszembe, attól meg rögtön szar kedvem lesz.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2015.03.29. 16:15:45

Innen nem nagyon lehet elképzelni, milyen lehet egy földrengés. Mondjuk amikor szétnyílik az utca középen. Durva lehet.

Ser Baristan 2015.03.29. 17:10:06

@protézisesh: Szerintem ezen az autón hátul nem radiál gumi van, hanem dupla kerék. Ezért látszik olyan szélesnek.

randomuser1 2015.03.29. 18:54:15

@protézisesh: sztem a nyolcvanas években nem volt már használatban diagonál, ez valami kettő keskeny radiál lehet, bár nem vágom mi az értelme,talán nemvolt elég peres futófelület.. fene tudja....
tuti tömlős is..

randomuser1 2015.03.29. 19:04:41

@protézisesh: ja, bocs, leragadtam a mercinél, mit számít a repülőgépabroncs, hulyeségeket írogatok itt magamban:)

J.László 2015.03.29. 21:38:36

"1919. A Goodyear gumigyár repülőgépabroncs bemutató reklámautója"

Az autó fazonjából ítélve inkább 1929 lehet.

Rollende Landstrasse 2015.03.29. 21:41:41

No, ez a poszt tele van az én szakterületembe vágó képekkel. Technikatörténet, hajrá! Köszi Jtom, de most jön a kíméletlen kritika! :-)

Szerintem a GoodYear autónál elírtad az évszámot, mert az óriás abroncsot 1929-től hordozták körbe Amerikában. Több autó és abroncs készült ehhez a promócióhoz. A hatalmas gumik csak - mai kifejezést használva - technológiai demonstrátorok voltak, mert nem létezett olyan nagy repülőgép, mely ekkora keréken gurult volna. Akkoriban terjedt el az alacsony nyomású abroncs a repülőgép-futóműveken, az ehhez kifejlesztett technikát reklámozták vele. Addig tömörgumis kerekeken gurultak a repülőgépek.

Az ikergumi a hetvenes-nyolcvanas évek egyik próbálkozása volt. Addig jellemzően diagonál abroncsok voltak az autókon. A széles radiálok egyik problémája volt, hogy nedves úton megnőtt a tapadási felület közepén a barázdákban összegyűlt víz nyomása, mert túl messze volt a gumi széle, nem volt idejük kipréselődni. Ha ennek a nyomásnak az ereje nagyobb volt, mint az autó leszorító-ereje, megemelkedett a gumi, létrejött a vízenfutás, az aquaplaning jelensége. Ezért a hetvenes-nyolcvanas évek abroncsmérnökei keresrék a módját, hogyan tudnák elvezetni a tapadási felület közepéből a nyomást. Erre volt kezdetleges megoldás az ikergumi. Tulajdonképpen jó nyomon jártak, a mai esőgumiknak is része a széles központi csatorna. Ennek hátránya csak az, hogy száraz úton van egy vastag rés a tapadásban. Ezért van terjedőben az újfajta esőminta, a hossztengellyel hegyesszöget bezáró barázdákkal.

@Littlewood: Egyszer átéltem egy 5,6-os magnitúdójú földrengést. Húsz éve volt, de még ma is sokat tudok mesélni arról az egy percről. Iszonyatos érzés, mikor a vastag, addig stabilnak hitt falak hullámzanak a fejem felett. Lehetett látni, ahogy a rengéshullámok végigfutnak az épületen, pont egy hosszú folyosó elején álltam.

J.László 2015.03.29. 21:46:55

Az USS Nautilusról olvastam régen valahol, hogy amikor áthajóztak az Északi sark alatt, velük ment egy pszichológus is, hogy tanulmányozza a személyzet viselkedését a szokatlan szituációban. Az arcot teljesen kicsinálták agyilag az út alatt, annyit szórakoztak vele.

johnibyg 2015.03.29. 22:44:20

@J.László: USN vs pszichomókusok: 1:0

Bikli néni 2015.03.29. 23:29:04

Krisztus-szobor tetején pózoló munkás mekkora királyság már :D
Hitler viszont milyen nyominger azon a szánkón ülve.
A NY-i látkép eszméletlen, még ilyen távolról és ilyen régi képen is meg tudtam keresni az utcát, ahol pár napig laktam (104. utca, a Parktól Nyugatra, 110.-nél kezdődik a Harlem, a Park kb. a 125.-nél ér véget).

NEO útlevele meg hm, legalábbis érdekes. (Totál off, ha egyszer végre elkészülök az Aberfan-poszttal, amit JTom-nak hónapokkal ezelőtt beígértem - csak hiányzik hozzá egy könyv, amit be kéne szereznem -, ott volt egy olyan momentum, mielőtt leomlott a hegyoldal, az egyik kisgyerek rajzolt egy olyat, hogy a meddőhányó fölött repül egy bombázó, rajta a Királyi Légierő jelével. Épp bombázza a hegyet, az óra pedig pontosan annyit mutat, amikor később percre pontosan leomlott a hegy. Vannak ilyen érdekes egybeesések.)

mojoking77 2015.03.29. 23:29:33

@ErrorFlynn: Igen, eleg eros film, az biztos. Bele tud egni az ember agyaba.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.03.29. 23:40:40

@J.László: @Rollende Landstrasse: persze 1929. egyszerű elgépelés. javítottam.
ami mailt illeti, küldöm most.

Vittore. 2015.03.30. 00:06:04

Elég szánalmas, hogy Amerikában már az 1930-as években autókat, autógumikat reklámoztak, ma Magyarországon meg még mindig ha nem is luxusnak, de státusszimbólumnak számít az autó. Olyan szinten el van maradva Kelet-Európa Nyugathoz, vagy az USA-hoz, Kanadához képest, hogy az valami hihetetlen. Persze az üzbégek, fehéroroszok, meg Ázsia és Afrika még elmaradottabb, de ez nem vigasztal...

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.03.30. 08:48:25

A két tréningező űrhajós nagyon komoly, és Hitler is elég viccesen néz ki a szánkón. :)

BobbyEwing 2015.03.30. 09:14:40

nagyon tetszenek ezek az összeállítások. Egy észrevétel: Jackson nem szerette, ha Jacko-nak szólítják. A bulvármédia ragasztotta rá, és sajnos nekik köszönhetően terjedt el. Ő magát sosem hívta így, nem is szerette.

ZON 2015.03.30. 11:11:46

@Rollende Landstrasse: Tíz évvel később készült egy jármű, aminek hasonló méretű abroncsai voltak:
www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=8zsX6VFraWU

Namely 2015.03.30. 12:56:34

Az útleveles nagyon durva.... :)

protézisesh 2015.03.30. 13:00:24

@ZON: eerről már volt egy cikk, talán éppen itt?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.03.30. 15:08:15

Furcsán kevés híd volt akkor NY-ban.

bagir 2015.03.30. 15:42:20

Nem a fékezőkötél, szakadt el, hanem a majomfogónak becézett hálóba nem akadt bele rendesen. Repülőtereken is használják.
Manapság ha nem akad be a horog, akkor átstartol a gép.

Tempus.Anh 2015.03.30. 21:08:48

@Rollende Landstrasse: Lehet csak simán Goodyear. Így hívták ugyanis a vulkanizálás feltalálóját, aki végül nem élvezhette nagy feltalálása babérjait.
Nem "jó év"-ben született.

CernaGeza 2015.03.31. 09:41:46

A Central park tervezőjének nem voltak álmatlan éjszakái a formával kapcsolatban.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.03.31. 16:43:15

Persze, hogy fantasztikus képek megint.....Imádom, csak mindig kevés, ja, nem jó, mert akkor meg abba sem hagynám...
a földrengés nyoma végig az utcán....mint egy memento....döbbenetes
a szőnyegbombázás....jézusatyaúristenahányvan.....ott nem maradt szerintem semmi épen...
a gumigyár reklámautója, maga a gyönyörűség
Adolf a szánkón ? Hogy nem sikerült egy jópofa kis szakadékba csusszannia!?
Autókereskedés : én tudok Angliában egy csöpp kis falut, aminek a közepében az eddig meglévő Bentley és Lamborghini szalon mellett most nyitották meg az Aston Martin szalont...3 luxus szalon egy kis falu központjában!!! Nem bezárnak....nyitják a harmadikat.....Gondolom megy a biznic! :-)))
Jacko.....én nagyon szerettem a zenét és a tudását.....megismételhetetlen.....nekem veszteség....
Szóval ....köszönöm, jó volt itt lenni megint:-)))
@CernaGeza: :-)

Zsolt94 2015.03.31. 23:06:50

@BobbyEwing: JTomika szeret a halottakba belerúgni.

attb2 2015.04.01. 07:26:03

A bombázás képe hihetetlen milyen nagy mélyélességgel készült! Rokonoktól tudom, h a zuhanás és becsapódás hangja önmagában is félelmetes volt. Elképzeltem a másik oldalt... Akik alulról látták, láthatták...

pengusz 2015.04.01. 10:11:30

Azt tudja valaki, hogy Neo útlevelében mit jelent a Not valid until biomed felirat? (mármint fizikálisan, nem a fordításra vagyok kíváncsi)

randomuser1 2015.04.01. 11:15:03

@pengusz: sztem ugyanaz, ami a bankkártyákon is szok lenni, "aláírás nélkül érvénytelen" csak el van mosódva a szöveg :)

lezsír (törölt) 2015.05.15. 05:04:03

Goodyear repülőabroncs reklám 1929-ben az USA-ban. Magyarországon akkor a bicikli is státusszimbólumnak számított. Sose érjük utól a nyugatot.

protézisesh 2015.06.01. 17:14:03

@Ser Baristan: igazad van, csúnyán belenagyítva valóban felsejlik a két kereket elválasztó rés. Ezen a képen meg egyértelműen látszik: theoldmotor.com/wp-content/uploads/2015/01/air3-760x441.jpg

@Emmanuel Goldstein: a 80as években kezdődött a motorizációm, a keleti blokk fele (Warnyú, Trabi) akkor még simán diagonál gumin jött, a Ladákon már talán radiál volt akkor.

a W126 az iker-kerékkel pont arról szólt, hogy 1.) nem tudtak elég peres gumit csinálni és 2.) nem tudtak rendes vízelvezető mintázatot csinálni.

Ez a gumi tipikus "historic racing", elég ballonos és nagyon nem vízelvezetős, hiába mintás:
www.demon-tweeks.co.uk/oncirrus/3/image/product/zoom/0123456789/0123456789/hpt_cr82.jpg

ez meg egy tipikus diagonál: www.hotrodhanks.com/imagesProducts2/13782.jpg
ez meg egy rendes vízkivezetésű esőgumi: www.formula1-dictionary.net/Images/Tires_Bridgestone_potenza.png

érdekes, hogy az F1 a mai napig lufigumikon gurul. Ez egy kísérleti Lotus volt talán 2013-ban, 20"-os, peres gumikon: cdn.gpupdate.net/news/248042.jpg

Mert ugye a peres sportgumi már régóta adott: www.gphungary.hu/img/galery/f_315683cd8781e7ab31e25c51d38a407a.jpg
süti beállítások módosítása