Napi érdekes (20 kép, 18+!) -109

2015. március 22. JTom

1893_a_23_honapos_francois_bertillon_rendorsegi_fotoja_bune_hogy_nehany_kortet_emelt_el.jpg

1893. A 23 hónapos Francois Bertillon rendőrségi fotója. Bűne, hogy néhány körtét emelt el.

Sigismundus szerint:

"Az a körtetolvaj kislány, családneve alapján szerintem rokona Alphonse Bertillonnak, aki kitalálta a bünügyi fényképezést. Kedves papa viccelődött egyet. "

1917_francia_fogoly_itatja_buntetesben_levo_tarsat_a_zwickaui_fogolytaborban.jpg

1917. Francia fogoly itatja büntetésben lévő társát a zwickaui fogolytáborban

1930-as_evek_fiuk_aprora_vadasznak_new_yorkban.jpg

1930-as évek. Fiúk apróra vadásznak New Yorkban.

1935_forro_nap_a_coney_island-en.jpg

1935. Forró nap a Coney Island-en.

1937_a_2_eves_dalai_lama.jpg

1937. A 2 éves dalai láma

1942_ausztral_tengereszek_repultek_a_levegobe_egy_papua_uj-guineai_folyon_miutan_serult_hajojukat_elhagyva_az_mogottuk_felrobbant.jpg

1942. Ausztrál tengerészek repültek a levegőbe egy Pápua Új-guineai folyón, miután sérült hajójukat elhagyva, az mögöttük felrobbant.

1955_egy_londoni_zenearuhaz_vasarloi_kis_boxokban_hallgatjak_a_lemezeket.jpg

1955. Egy londoni zeneáruház vásárlói kis bokszokban hallgatják a lemezeket

1956_a_general_motors_egyik_ugyfelszolgalati_pultja.jpg

1956. A General Motors egyik ügyfélszolgálati pultja

1958_a_17_eves_pele_svedorszagban_a_foci_vebe_idejen.jpg

1958. A 17 éves Pelé Svédországban a foci vébé idején

1959_a_jovo_katonaja_koncepcioja_golyoallo_melleny_infravoros_messzelato_kommunikacios_antenna_es_robbanoszer_fedezek_gyors_elkeszitesehez.jpg

1959. A Jövő Katonájának koncepciója. Golyóálló mellény, infravörös messzelátó, kommunikációs antenna és robbanószer fedezék gyors elkészítéséhez.

1963_john_f_kennedy-t_ebben_az_autoban_ertek_a_halalos_lovesek.jpg

1963. John F. Kennedy-t ebben az autóban érték a halálos lövések.

1967_louis_washkansky_az_elso_szivatultetett_beteg_christiaan_bernard_professzor_betege_sajnos_18_nappal_a_mutet_utan_egy_fertozesbe_belehalt.jpg

1967. Louis Washkansky az első szívátültetett beteg. Christiaan Barnard dél-afrikai professzor betege sajnos 18 nappal a műtét után egy fertőzésbe belehalt, ám a későbbi próbálkozások egyre sikeresebbek lettek.

1970_az_eastern_airlines_legitarsasag_kozponti_foglalaskezelo_terme_miami.jpg

1970. Az Eastern Airlines légitársaság központi foglaláskezelő terme, Miami.

1972_egyike_a_ket_riacei_bronzszobornak_amit_stefano_mariottini_egy_romai_vegyesz_nyaralasa_alatti_buvarkodasakor_talalt_a_jon-tengerben.jpg

1972. Egyike a két Riacei bronzszobornak, amit Stefano Mariottini, egy római vegyész nyaralása alatti búvárkodásakor talált a Jón-tengerben.

1975_marokkoiak_csoportja_a_350_ezerbol_akik_nyugat-szahara_bekebelezese_idejen_az_orszagba_vonultak.jpg

1975. Marokkóiak csoportja a 350 ezerből, akik Nyugat-Szahara bekebelezése idején az országba vonultak.

1980_a_moszkvai_olimpia_megnyito_unnepsege.jpg

1980. A moszkvai olimpia megnyitó ünnepsége

1986_a_nyugat-bejrutban_felrobbant_autoba_rejtett_pokolgep_13_embert_olt_meg_koztuk_a_kepen_lathato_holgy_gyermeket_is_es_tovabbi_92-t_megsebesitett.jpg

1986. A Nyugat-Bejrútban felrobbant autóba rejtett pokolgép 13 embert ölt meg, köztük a képen látható hölgy gyermekét is és további 92-t megsebesített.

1991_az_utolso_ismert_foto_freddie_mercuryrol.jpg

1991. Az utolsó ismert fotó Freddie Mercuryról, amin hivatalosan fotósnak pózolt, 1991 májusában. A legutolsó kép ami róla készült szeptemberi és itt látható. Ez szeptemberben készült. November 24-én halt meg egy nappal azután, hogy bevallotta betegségét.

1991_borisz_jelcin_ismerkedik_a_cowboy-ovvel_es_kalappal_amit_bob_dole_szenatortol_kesobbi_elnokjelolttol_kapott_ajandekba_az_egyesult_allamokban_tett_latogatasa_soran.jpg

1991. Borisz Jelcin ismerkedik a cowboy-övvel és kalappal, amit Bob Dole szenátortól, későbbi elnökjelölttől kapott ajándékba az Egyesült Államokban tett látogatása során.

_______________________________________________________________________

 

18+!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1994_a_7_eves_nermin_divovic_halalos_fejlovessel_fekszik_a_szarajevoi_utcan_egy_mesterlovesz_miatt.jpg

1994. A 7 éves Nermin Divovic halálos fejlövéssel fekszik a szarajevói utcán egy mesterlövész miatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr327254391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.03.22. 12:11:32

Megint elsőosztályú képek! Gratula!

A GM ügyfélszolgálati pultja olyan, mintha a Jetson család elevenedett volna meg. :)

Azért a kiscsajt remélem nem varrták börtönbe a lopott körték miatt. :)

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2015.03.22. 13:00:30

Az a körtetolvaj kislány, családneve alapján szerintem rokona Alphonse Bertillonnak, aki kitalálta a bünügyi fényképezést. Kedves papa viccelődött egyet. Rémlik itt a blogon is tőle valami sorozat...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2015.03.22. 13:51:02

jaj, az az utolsó kép de fájt :(

J.László 2015.03.22. 14:01:03

Az utolsó képen berosáltam. Milyen arc terít le célzott lövéssel egy gyereket?

ZON 2015.03.22. 14:10:26

A moszkvai tornyot ugye nem csak a legkarcsúbb részt alkotó kb. 10 ember tartja ?

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2015.03.22. 14:11:45

Az a bronzszobor baromi félelmetes, mintha a saját lábán jött volna ki a tengerből és pózolna a többiekkel együtt a fotóhoz.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2015.03.22. 14:12:40

@ZON: Nem, az lehetetlen lenne. Van belső szerkezete is, a tetejénél jobban látszik.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.03.22. 14:39:58

Elképesztő összeállítás.
A körtetolvaj valami mesésen gyönyörű gyerkőc, simán megérdemelte a körtét.
A strand?! Huh! Hát inkább nem, bírom a tömeget de ez lazán fulladásos halál, szerintem még levegő sem maradt elegendő.
A dalai láma fotója döbbenetes. 2 éves pinduri kis gyerek...0 gyermekkor, szülők, játék, melegség, ölelések...persze ez az egész vallásossági buli tőlem annyira messze van mint a göncölszekér....régebben próbáltam megérteni...nem lehet....minden szinten fanatikusnak kell lenni /sok más egyéb dologhoz is/ mert akkor válsz agy mosottá, és csak az az egy, adott egy dolog tölti ki az elmét beteges szinten...Ő csak egy kis emberke volt aki megszületett, igaz nagy ember lett belőle végül.
Az utolsó kép...bah...a lelkem szétfacsarodott.....anyuka vagyok.....
Beszédes képek.....Elképesztő mennyiségű gondolatot generálnak...és ez jó....
/ Egy ismerősöm mindig azt hangoztatta, hogy az emberek azért szeretnek többek között ilyen képeket és filmeket nézegetni, mert imádnak megborzongni,sajnálkozni, igaz ő , mindig becsukja a szemét, vagy elnyomja a tv csatornát, mert "Miért kéne ilyeneket néznem "....
Nem kell....de attól, hogy becsukom a szemem, fülem, farkam behúzom, a dolgok még megtörténnek, megtörténtek....Mindenkinek látnia kell, tudnia kell...és azt gondolni, Nem! Ez többé nem történhet meg! /tudom naív vagyok, de valahol el kell kezdeni, az első és legfontosabb a szembesülés./
Köszönöm,

whw (törölt) 2015.03.22. 15:17:16

@Sigismundus: @johnny77: "Francois Bertillon" - ez nem lánynév, hanem fiú. Akkoriban eléggé gyakori volt, hogy lányokat, fiúkat kiskorukban ugyanúgy öltöztették.
"Azért a kiscsajt remélem nem varrták börtönbe a lopott körték miatt" - akkoriban még használták a guillotine-t :) Vagy az Guayanába deportálást :P

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.03.22. 16:03:18

@J.László: Csakis olyan, aki az ellenség demoralizálására játszik - bár szerintem ezzel pont az ellenkező hatást éri el - és akinek 1000 kínhalál sem lenne elég. 8-(

2015.03.22. 17:39:13

@J.László: Egy gyáva, sz@r alak képes ilyenre...

tomeckk 2015.03.22. 17:43:54

@Sigismundus: tényleg a papa viccelődött. ezen a képen csecsemőként követ el valamit:

catalogue.drouot.com/images/perso/full/LOT/114/9229/113_1.jpg

fishaa 2015.03.22. 17:54:00

A zenehallgatós is szuper jó, nomeg a retró sci-fi jetsonos pult. Igazából, mind. :)
Tekintve, hogy elég függetlenek a képek egymástól, nem tervezitek, hogy meg lehessen osztani/like-olni lehessen egyesével őket.

Dr_utcai_arcos 2015.03.22. 18:11:35

Igen, a Coney Island-i képet valaki magyarázza el nekem......

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.03.22. 19:05:50

@J.László: Szarajevó ostroma erről is szólt. "Vicces" fiúk voltak a szerbeknél, meg később a másik oldalon is...

mindenannyi 2015.03.22. 19:06:43

Az utolsó kép, huh.... az embert szétveti a tehetetlenség.:((((

Mertcsak 2015.03.22. 19:35:31

Az utolsó kép...borzalom...nem akarok ilyen világban élni!

A körtetolvaj viszont valami kamu lehet.:)

Bikli néni 2015.03.22. 21:27:43

Én az első képen a kisfiút simán lánynak néztem, a nevét pedig Francis-nak olvastam.
Csak kérdezem, nem állítom és lusta vagyok telóról guglizni: a szívsebészt nem BArnard-nak hívták véletlenül a BErnard helyett?

Az utolsó kép borzasztó, mi indít arra bárkit is, hogy kivégezzen egy kisgyereket?! :'(

csehlencse 2015.03.22. 21:32:49

@Bikli néni: De igen, Christiaan Barnard.

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.03.22. 22:01:43

A jövő katonájának koncepciója elég vicces kinézetű. :)

A bronzszobor meg tényleg olyan, mintha kigyalogolt volna a tengerből. :)

johnibyg 2015.03.22. 22:29:52

@NagyságosSodalisO [eng]: A vallásosságot tényleg nem érted, ha szerinted fanatikusnak kell lenni hozzá, de hogy már ilyen kis korban kezdődik, az már tényleg túlzás.

Az ausztrálok mit gondolhattak repülés közben? A zenebolt már volt egy régebbi válogatásban és Mercury is

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.03.23. 00:03:05

@johnibyg: "A zenebolt már volt egy régebbi válogatásban és Mercury is"
keresd ki és a jutalmad nem marad el :)
elvileg nem lehetséges az ismétlés, lévén a Napi érdekest egy saját készítésű program random választja ki (persze néha belenyúlok, ha nem elég változatos) és van rá mód, hogy szűrjem a duplikálást is.
ha valami véletlen folytán mégis átcsúszik valami, akkor a két kép közötti nagy különbségnek köszönhető (pl. jobban ki van vágva, tükrözve van, stb.)

whw (törölt) 2015.03.23. 04:26:03

@kugi: a bronzszobor tényleg megdöbbentő
Számomra hihetetlen az az anatómiai pontosság, amivel megmintázták az embert. A görög szobrok valóban csodálatosan letisztult alakok, művészieskedéstől mentesek. Vajon akkor tényleg így néztek ki az emberek vagy ez csak egy eszményi kép volt önmagukról.

@johnny77: @Bikli néni: ugyan már, hiszen háború volt.
A háború ilyen.
Régen egy háborúban meg semmisítették az ellenfelet a lehetőségekhez képest, ezzel örökre le akarták zárni a konfliktusokat.
Ebbe a nők szisztematikus megerőszakolása, idegen géneket hordozó gyereket leölése is beletartozott.
Ma ha háborúkat a nyugat a tárgyalóasztalhoz ültetésig, megadásig vívja, az ellenfél nem pusztul el, pár év, évtized múlva újra gondot okoz. Ezzel tologatják a konfliktusokat a végtelenségig, míg egy ellenfél le nem győzi őket teljesen (a régi, brutális módszerrel).
Aki ma a régi totális háborút vívja, azt barbárnak tekintik. A biblia is tele van teljes városok, népek elpusztításával, másként nem maradtak volna életben a zsidók. A magyarok is mindenkit kinyírtak vagy beolvasztottak a honfoglalás körül.
Egy gyerek halála tragédia, egymillió emberé csak egy bekezdés egy történelemkönyvben.

mel gibson 2015.03.23. 09:51:24

én is csak azt tudom kérdezni: ki a f@sz képes lelőni célzottan egy gyereket??
és szó sincs mellényről a kiskrapekon....
kömény.

TheRminator 2015.03.23. 10:02:34

@johnny77: Ez a Jetson család design ez létezett, Space Age volt a stílus neve. Ilyen volt pl a LAX torony is.

gigabursch 2015.03.23. 10:23:36

Az utolsó kép felháborító.
Ugyanúgy felháborító, ha a világ bármelyik másik pontján készül, így Palesztínában, Irakban vagy épp Afganisztánban.
Iszonyat.

karlfischer 2015.03.23. 10:25:26

Naponta sokszor megtörtént ez Szarajevóban 92-95 között. A szerbek a körbevett város feletti hegyekről lőttek mindenkit...döbbenetes és érthetetlen, hogy mindezt a nemzetközi szervezetek hogyan nézték tétlenül.

gigabursch 2015.03.23. 10:26:30

@whw:
Ezt a magyarok mindenkit kinyírtak c mondatot honnan vetted?

A beolvasztásra meg eleve nem volt szükség. Elég világosan fogalmaznak a krónikák, csak épp a jelenleg használt fordításokkal van némi baj.
Tartalmában a honfoglalás =/= a magyarok második bejövetelével.
Az előbbi sosem volt, az utóbbit meg bármely krónikában megtalálod.

Rollende Landstrasse 2015.03.23. 10:55:56

@kugi: Csak a kezdetleges védőmaszk teszi (mai szemmel nézve) viccessé, de a koncepció jövőbelátása tulajdonképpen helyes volt. Egy mai rohamlövész ennél sokkal több technikát hordoz magán. Sivatagi körülmények között, éjszakai bevetésen, golyóálló mellényben, teljes fegyverzetben, miközben mindent látnak és egymástól száz méterre suttogva beszélnek egymástól az egyéni kommunikációs rendszerrel, ráadásul egy távoli irodából képernyőn figyelik az általuk látottakat, ők is úgy néznek ki, mint egy birodalmi rohamosztagos, csak éppen fehér páncéljuk nincsen.

felka 2015.03.23. 11:09:52

@NagyságosSodalisO [eng]: összefoglaltad a lényeget. Engem is mindig csesztetnek, hogy valósággal "keresem" a szörnyűségeket hogy aztán kiboruljak...de ha nem tudok róluk attól megtörténnek es sajnos a jövőben is megfognak.

Beer Monster 2015.03.23. 11:19:16

@NagyságosSodalisO [eng]:
A szembesülés ezekkel a dolgokkal nem old meg semmit.
Azzal kell szembesülni, hogy ezek az emberek most is részei a társadalmunknak, sőt részt vesznek a szervezésében vagy az irányításában napi szinten.

Macropus Rufus 2015.03.23. 11:43:48

@J.László: anno az olvastam, hogy sok orvlövész európa más országaiból ment oda, hogy pénzért emberre vadásszanak. De akár ez az igaz akár nem: a qurva anyját annak aki ilyen kisgyerekre lő.
Ilyenkor elő jön belőlem az állat: simán végignézetném vele, hogy a kedves családját kiirtják. Aztán kapna egy pisztoly, egy golyóval... Tudom, hogy a családja nem tehet róla, mint ahogy a kissrác sem tehetett semmiről... :|

Macropus Rufus 2015.03.23. 11:45:09

@Mertcsak: "Az utolsó kép...borzalom...nem akarok ilyen világban élni!"
már benne élsz...

Macropus Rufus 2015.03.23. 11:46:33

@kugi: "A jövő katonájának koncepciója elég vicces kinézetű. :)"
no igen. De nézd meg egy mostani katonát: éjjellátó, golyóálló mellény. Szóval 1-2 dolog átment a fantáziából a valóságba.

Namely 2015.03.23. 12:17:41

@Macropus Rufus:
"Ilyenkor elő jön belőlem az állat: simán végignézetném vele, hogy a kedves családját kiirtják."
Szerintem a lövész családja akkor már rég nem élt. Szerintem elég komoly dolog kell ahhoz, hogy valaki kimenjen és mindegy, hogy kit, csak öljön.
Ez a polgárháború évtizedekig érett, és amikor kirobbant, már akkor gyűlölték egymást a szemben álló felek. Később durvultak is az atrocitások, szóval 94-re a fenti szomorú esemény nem is lógott ki nagyon a délszláv háború eseményei közül.

Vipera01 2015.03.23. 12:20:51

@Sigismundus: Így van. A fotót a kislány apja készítette, és a lány volt az első ember, akiről rendőrségi fotó készült. A körtelopás valóban poén a papa részéről.

Namely 2015.03.23. 12:33:34

@gigabursch:
"Az utolsó kép felháborító.
Ugyanúgy felháborító, ha a világ bármelyik másik pontján készül, így Palesztínában, Irakban vagy épp Afganisztánban."
Jó példákat hoztál. Arrafelé, ha megkérdezel egy embert/vezetőt, stb, hogy szerintük mikor ér véget a háború, 98%-ban azt fogják felelni, hogy mikor az ellenséget elpusztították. Totálisan. És így is tesznek. Nálunk ez csak kivételes esetben van így. De ők mások, ezt el kell fogadni. Szörnyűség, de csak nekünk.

"Tartalmában a honfoglalás =/= a magyarok második bejövetelével.
Az előbbi sosem volt, az utóbbit meg bármely krónikában megtalálod."
Tehát a magyarság evolúciója a Kárpát-medencében volt? :)

sanyix 2015.03.23. 12:35:10

@J.László: nem tudom, de manapság ilyet a "világ legerkölcsösebb hadserege" tagjai képesek megtenni.

fairlane 2015.03.23. 12:55:44

Az utolsó kép az nem kellett volna a mai válogatásba. Tudom, ilyen a világ, de akkor sem!

Namely 2015.03.23. 12:57:40

@sanyix:
az melyik?
De végül is mindegy, mert mindegyik tett már ilyet, felesleges világnézet szerint úgy tálalni a másikat, hogy csak ő a rossz.

Mega Héja 2015.03.23. 13:08:16

Miután Freddy Mercury utolsó fotójának linkjére kattintottam, hangosan nevettem fel a "fasznyammogó" taget meglátva :)

sanyix 2015.03.23. 13:25:06

@Namely: az egyik cionista vezető szerint az izraeli hadsereg a legerkölcsösebb, főleg a bulldózereseik akik huszonéves lányokon mennek át...

shred 2015.03.23. 13:31:32

A repülő ausztrálok fotója nem egy mozgófilm egyik kockája? Vagy 42-ben már létezett ilyen gyors expozíció fényképezőgéppel? (Nem értek hozzá, ne üssetek nagyon:))

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.23. 13:46:06

@Sigismundus: Sztem is. Az ilyen fotókat egyébként s szabvány szerint kell elkészíteni. ( A tarkónak érintenie kell egy támaszt, sorszám van az illető alatt stb.)
A kiskorúak más akkor is büntethetetlenek voltak, legfeljebb a korhatár volt alacsonyabb..

Dezső bácsi 2015.03.23. 13:47:21

40 éves férfi vagyok...nem vagyok egy érzelgős típus,de az utolsó kép miatt sírás kerülget..
...jobb lett volna kihagynia a szerkesztőnek..elcseszte az egészet így..ha ilyen is a világ ,ha nem..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.23. 13:51:21

Ha én találnék egy ilyen bronzszobrot, és sikerülne hazahoznom valahogy, mennyit kapnék érte? (Évet vagy forintot..?)

adg 2015.03.23. 13:51:31

@ZON: Itt egy jobb kép róla, amin látható az acélváz, amiről csüng az egész társaság.

cdn.c.photoshelter.com/img-get/I00009NOlOz6VboM/s/750/750/041-1980-opening-ceremony-04.jpg

GERI87 2015.03.23. 14:05:06

@gigabursch: @The Game:

hopp, bocsi ez gigabursch-nak ment volna..

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2015.03.23. 14:07:39

@shred:
1: Akkor már régóta volt olyan fényképezőgép és felvételi anyag, amikkel el lehetett érni rövidebb záridőket is.
2: Ezen a fotón a vaku villanása adja a fényt, tehát a villanás ideje ideje számít, s ez már ekkor is kb. 1/250-1/60 s volt.
3: a mozgófilm valójában fényképek sokasága gyorsan felvéve/levetítve, ez másodpercenként kb. 15-30 expozíciót jelent(ett akkoriban, de ma is általában), tehát rövid expozíciós időre van szükség (ezt a filmkamerákon más szerkezetekkel lehet csak elérni, mint a fényképezőgépeken), így az ilyen rövidségű expozíció már akkor rég nem volt újdonság.

Itt van néhány szép (szintén katonai témájú) fotó éppen abból a korból, érdemes megnézni, akkoriban már mire volt képes a fotográfia:
fotoshirek.fotoskepzo.hu/70-eves-kodachrome.html

lutria 2015.03.23. 15:33:06

Mennyi rá az esély hogy 1893-ban egy akkori rendőrségen a rabosító helységben van olyan gyerekülőke ami pont megfelel egy 23 hónapos bűnöző fotózásához?Ha véletlenül volt ilyen akkor az azért volt mert gyakran előfordultak ilyen korú/méretű elkövetők?

ZON 2015.03.23. 15:33:50

@szita szita péntek: @adg [Au, Darwin]: köszönöm !

Gyanús volt, hogy még Komszomol tagok sem bírtak el akkora irdatlan súlyt, de a fémvázat látva mégis átverve érzem magam... Így nem akkora a kunszt.
Kb. mint amikor a kórházi orvos megkérdezi az állatorvos betegét :
- Hol fáj ?
- Hát így könnyű, bameg !

Tejinashi 2015.03.23. 16:14:38

Én úgy tudom, amikor a Queen Magyarországon járt, már tudták, hogy Mercury beteg és úgy kerestek itt neki barátot, hogy az illetőnek megmondták, hogy mi lesz a következménye. Tehát lehet, hogy az újságokkal csak halála előtt egy nappal közölte, de évek óta mindenki tudott róla.

AlbaZen 2015.03.23. 16:24:55

@Tejinashi: Én úgy tudom, hogy Freddie Mercury betegségét 1987-ben diagnosztizálták, így amikor 1986-ban Budapesten járt, senki sem tudta még, mi baja lehet. A betegséget valószínűleg sokkal korábban elkaphatta, 1979-80 táján New York-i melegbárok rendszeres látogatója volt.

Ha vigyáz magára, mint Elton John, akkor még mindig köztünk lenne.

Éles Kapitány 2015.03.23. 16:32:22

Az utolso kepen szerintem a loves csak nehany masodpercel a foto elkeszulte elott erte az aldozatot. Ha kozlebbrol megnezed a vert a tocsa szinte gordul, valoszinu meg pumpalt a gyerek szive mikor lefenykepeztek. Elkepzelhetonek tartom, hogy valamelyik keksisakost akartak megloni aki a gyerek mellett alt, de a gyereket talaltak el.

Beer Monster 2015.03.23. 16:55:57

@Namely: "mindegyik tett már ilyet, felesleges világnézet szerint úgy tálalni a másikat, hogy csak ő a rossz"

Pedig az erkölcs az világnézet kérdése. Én például nem lőnék le egy kisgyereket, mert ilyen a világnézetem.

Namely 2015.03.23. 16:58:23

@sanyix:
köszi, de írtam, hogy tök mindegy, mivel mindegyik tett már ilyet, felesleges úgy tenni, hogy ez alapján hoz valaki ítéletet az egyik vagy másik oldal mellett/ellen.

Namely 2015.03.23. 16:59:49

@Beer Monster:
gondolom te is tudod, hogy nem erre gondoltam, hanem, hogy valaki pl usa ellenes, így mindenben usa a hibás, vagy oroszok, izrael, stb.

Namely 2015.03.23. 17:03:08

@Beer Monster:
"Én például nem lőnék le egy kisgyereket, mert ilyen a világnézetem. "
Meg aztán megnézném, hogy valóban így lenne-e, ha az egész családodat irtanák ki, meg a fél várost. Na, olyankor pattan el a cérna, és változnak át korábban valóban erkölcsös emberek szörnyetegekké.

Beer Monster 2015.03.23. 17:05:53

@Namely: Nyugalom. Erkölcse csak embereknek van, nem népeknek.

Namely 2015.03.23. 17:16:21

@Beer Monster:
de ezeket nem népek csinálják, hanem emberek. Korábban egyszerű, hétköznapi emberek, aki olyan helyzetben találták magukat, hogy katt.

Beer Monster 2015.03.23. 17:38:15

@Namely: Akkor végülis mit mondhatunk az olyan emberre, akinek a világnézetébe belefér a gyerekekre lövöldözés?

George Rambo 2015.03.23. 18:23:51

@Beer Monster: A legelterjedtebb vallások kivétel nélkül tisztelnek egy olyan szörnyeget, aki a saját gyerekét is kibelezte volna, csak mert erre utasította a fejében a hang.

Kevesen vannak csak, akik Christopher Hitchenshez hasonló ékesszólással fogalmazták volna meg az álláspontjukat a gyerekgyilkosságot illetően:

www.youtube.com/watch?v=HO129-RfhVE

George Rambo 2015.03.23. 18:25:38

@Dezső bácsi: 40 éves férfiként nem a homokba kellene dugnod a fejed, hanem neked is tenned kellene azért, hogy a világ NE ilyen legyen, legalább azzal, hogy nem hazudsz önmagadnak. Ki változtassa meg a világot, ha nem te, ha nem én, ha nem mi?

George Rambo 2015.03.23. 18:38:13

@Namely: "de ezeket nem népek csinálják, hanem emberek. Korábban egyszerű, hétköznapi emberek, aki olyan helyzetben találták magukat, hogy katt."

Így van. Az "Unthinkable" című filmet ajánlom azoknak, akik nem tudják elképzelni, hogy a teljesen hétköznapi, jóravaló embereknek milyen különös értékrendjük lehet, ami bár a saját rendszeren belülről szemlélve tökéletesen ésszerű, sőt, jóindulatú, mégis felfoghatatlanul idegen, a szó legriasztóbb értelmében.

www.imdb.com/title/tt0914863/

Manapság olyan kultúrák keverednek mindeddig példátlan módon, amik tökéletes ellentétei egymásnak, és ezzel a ténnyel szembe kell nézni, mert a kultúrák ilyen fokú találkozását és kölcsönhatását meggátolni nem lehet, de talán a folyamatot megértve mégis lehetne tenni valamit, hogy a jövő kevésbé tűnjön reménytelennek.

Beer Monster 2015.03.23. 18:51:27

@George Rambo: "Manapság olyan kultúrák keverednek "

Nem nagyon volt ez másképp korábban se. 100, 1000 vagy 10000 évekkel ezelőtt.

Beer Monster 2015.03.23. 18:59:55

@George Rambo: Nemcsak fikció, hanem dokumentumfilm is készült erről, a Zimbardo-féle börtönkísérletet filmesítették meg Das Experiment címen, thriller formában, de 95%-ban a valós kísérletben történteknek megfelelően.

A kísérletnek az lett a messzemutató tanulsága, hogy az átlagemberek egyharmada velejéig gonosz, másik egyharmada indoktrinálható, és csak egyharmad tisztességes.

Dr_utcai_arcos 2015.03.23. 20:02:59

Meg ugye a héten olvastam egy cikket, hogy szisztematikusan kivégzik valahol az orvosokat, mert ugye ha nincs orvos, az ellenség egy sima fertőzésbe is bele fog halni. És 2?3?ezer orvosból már egy sincs ott...Miről beszélünk akkor....

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.03.23. 20:29:00

@Macropus Rufus: Elég sok megvalósult belőle, max. modernebb anyagokkal, mint fél évszázaddal ezelőtt. Csak a maszk teszi viccessé. :)

Sipos Nándor András 2015.03.23. 21:31:57

Tisztelt @NagyságosSodalisO ! : Véleményem szerint a gondok megoldása nem feltétlenül csak a szembesítéssel kezdődhet. Már magában az egy hatalmas probléma, hogy nem gondolkodunk el alap erkölcsi szabályokon mint amilyen az is, hogy ,ne ölj!,. Gondolkodással az ember magától is el kellene jusson idáig. Tehát nem volna szükség arra, hogy mások nyomorát és megaláztatását közszemlére tegyük, ezzel részt vállalva a folyamatban (mely terrorcselekménynél pontosan, az, hogy akár egy pillanatig is mindenki a gyilkos művét nézze). Mi teszünk teljessé minden terrorcselekményt azzal, hogy óriási reklámot csinálunk neki (lásd ezt a fotót is), ezáltal generálva még nagyobb problémát. Az így duzzasztott óriási feszültséget (nagyobb volumenben akár népcsoportok, országok között is) viszont nem oldjuk meg, periférián kívülre helyezzük a feloldás folyamatának még akár pillanatnyi gondolatát is. Szerintem az alapvető probléma az emberi lustasággal és butasággal van, majdnem minden általános mai probléma mögött.

Sipos Nándor András 2015.03.23. 21:37:46

u.i.: Ez nem jelenti azt, hogy a blog olvasóját terhelné a felelősség azért, hogy azt a kisgyermeket orvul meggyilkolták, vagy azért, mert a fotográfus lefényképezte a gyermeket. Viszont azzal mindenképpen számolni kell, hogy nem lehetünk abban biztosak, hogy erkölcsileg helyes-e a kép megtekintése. Végképp nem hiszem, hogy egyértelmű volna, hogy mindenkinek látnia kéne. (Nem való ez senkinek, ez nem emberi dolog) (szubjektív vélemény)

Sipos Nándor András 2015.03.23. 21:59:28

Válasz mindenkinek: 1. Attól, mert valami régi, vagy régen történt, még el lehet gondolkozni rajta hogy akár egy picit is elfogadható.(Pl.: Görög mitológia egy része, Biblia egy része, vagy szinte bármi akár a honfoglalás is)
2. Ha valakitől elvárjuk, hogy a mi mércénknek IS megfeleljen, akkor azt először magunkra kell alkalmazni.
3. Erkölcstelen esemény bekövetkeztekor nem számít, hogy azt más is csinálta, csinálja, vagy csinálni fogja. Nekünk magunknak, kell tudni(vagy rövid úton rájönni), hogy mi az, és mi nem az.
A 3 felsorolt pont csak akkor fontos, hogyha valóban embernek akarjuk magunkat kikiáltani.

Sipos Nándor András 2015.03.23. 22:07:16

* szerkesztés az egyes ponthoz : ,Válasz mindenkinek: 1. Attól, mert valami régi, vagy régen történt, el kell gondolkozni rajta, hogy az aktuális erkölcsi nézeteiM (és nem nézeteink) alapján elfogadható- e vagy nem. (A legtöbb fent felsorolt műben részemről sok rész van, ami nem elfogadható, bár azt is figyelembe kell venni, hogy nem ma és nem egy ember által íródtak a művek.)

StrongholdHN 2015.03.23. 22:17:59

éles kapitány
nekem is ez fordult meg a fejembe..

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.03.23. 23:27:11

@whw:

Megelőztél.:)
Illetve - noha a fekete-fehér képeken nem látszik - kb. a '20-as évekig a fiúkat öltöztették rózsaszínbe és a lányokat kékbe, aztán megcserélődött a divat, máig feltáratlan okokból.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.03.23. 23:38:39

@gigabursch:

"A beolvasztásra meg eleve nem volt szükség. Elég világosan fogalmaznak a krónikák, csak épp a jelenleg használt fordításokkal van némi baj.
Tartalmában a honfoglalás =/= a magyarok második bejövetelével.
Az előbbi sosem volt, az utóbbit meg bármely krónikában megtalálod."

A krónikák vagy geszták pont, hogy nem fogalmaznak elég világosan a mai átlagember számára, ugyanis telis-tele vannak bibliai utalásokkal - ebből kerekítettek aztán néhányan élve eltemetést meg rituális fejedelemgyilkosságot -, ráadásul a rengeteg másolás folytán sok bennük az elírás is - ez alapján lehet fölvázolni a krónikacsaládokat -, nem beszélve arról, hogy a legnépszerűbb népnevek egyes etnikumokra való aggatásában nem feltétlenül történészi vagy néprajzos logikát követtek a külföldi szerzetesek - nem is sok esélyük volt, hogy valóban megismerhessék azokat, mivel adott népek nem beszélgetni mentek oda -, sokkal inkább történetírói hagyományt. Így lettek egyszerre paiónok, azaz pannonok, szkíták, hunok és avarok is a magyar törzsek, attól függően, hogy adott bizánci krónikás a szállásaik elhelyezkedése alapján nevezte el őket, vagy adott nyugati szerzetes számára ugyanolyan barbár, hódító és lovas népnek tűntek-e, mint a korábbi, hasonló életmódot folytató keleti rokonok.
Szóval, csak óvatosan a krónikákkal, nem véletlen, hogy a legjobb latinosok puszta nyelvtudása kevés hozzájuk, és akkor hol vannak még a régészeti eredmények.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.03.23. 23:41:07

@Macropus Rufus:

Mert a családja annyira tehet róla, hogy milyen az illető. De gratulálok, ha egy ártatlan gyerek halálát más ártatlanokon torolnád meg. Ez már gyakorlatilag ugyanaz a szint.:(

gigabursch 2015.03.24. 08:49:37

@GERI87:
Köszönöm. Kristó munkásságával úgy vagyok, hogyha máűr jót nem lehet róla mondani, akkor inkább semmit.
Egy apróságot azért mégis.
Méltó képviselője annak a Josef Budenz-Paul Hunsdorfer-Treffort Ágoston féle magyartalan, tudománytalan akadémiának, ahol ma is a legfontosabb cél ezeken a területeken a katedrába kapaszkodás és véletlenül sem a tisztázás. A torzítás és nem a tisztánlátás. Nincs ezzel baj, majd kinövi magát és kihajítja magából a szemetet a rendszer, csak míg a hazugság már bejárta fél világot, addig az igazság csak a cipőjét keresi.

Egy kicsit tudod furcsa az, hogy a magyar nyelv 4/5-e jövevény szó, ehhez képest az etimonjainak ősisége minden ma használt nyelvet felülmúl, de nem egy-két százalékkal.

Ugyanez igaz a népességre is.
...és még...

Void Bunkoid 2015.03.24. 09:07:24

@gigabursch: ezaz, most már csak az hiányzik, hogy igazából a Szíriuszról jöttünk és mindenki tőlünk származik, térdeljetek g*cik, mi vagyunk az übermensch :)

wolfbeisz 2015.03.24. 09:58:28

@whw: +1 Fiú lesz az, nem kislány :D

totelcamp 2015.03.25. 06:49:41

@J.László: pont ezt gondoltam én is...és azóta a világ csak romlott

qrvafasza 2015.03.26. 09:34:36

@JTom: Biztosan keverem a dolgokat, de a zeneboltot már én is láttam, és ezt a képet! Már csak az a kérdés, hogy itt vagy valahol máshol? :)

qrvafasza 2015.03.26. 09:42:38

Nekem nagyon is lánynak tűnik a kis körtetolvaj, bár nem beszélek jól Franciául.
www.reddit.com/r/HistoryPorn/comments/1e4n4w/french_mug_shot_of_fran%C3%A7ois_bertillon_23_months/

l ember 2015.04.12. 14:04:24

@NagyságosSodalisO [eng]: A dalai lámát nem szeparálták el a szüleitől, konkrétan őket is magas rangba emelték mint a dalai láma aktuális inkarnációjának vér szerinti felmenőit

l ember 2015.04.12. 14:05:57

@whw (törölt): akkor nekünk még ki kéne írtani a törököket? És az olaszoknak az első világháború miatt a németeket, vagy a második miatt az amerikaiakat kéne kiírtani?

vino-et-veritas 2016.07.16. 19:57:41

@Littlewood: Olyan jó állapotban maradt fenn, hogy kis segítséggel, de tud járni...

vino-et-veritas 2016.07.16. 20:05:51

@qrvafasza: Pedig ő "Ferike" és nem "Franciska". A fotó, ahogyan írták a papa műve. Ő, meg csak tudta, hogy ki is a fia...

vino-et-veritas 2016.07.16. 20:06:37

A kikötözött franciát inkább egy német itatja, legalábbis a sapkája formája ezt mutatja.
süti beállítások módosítása