Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Napi érdekes (31 kép, 18+!) - 98

2015. január 05. JTom

1929_a_fiatal_bonnie_parker_mielott_clyde_barrow-val_megismerkedett_a_hires_bonnie_es_clyde_tarsasag_vegzete_1934-ben_jott_el_halalakor_bonnie_mindossze_23_eves_volt_.jpg

1929. A fiatal Bonnie Parker mielőtt Clyde Barrow-val megismerkedett. A híres Bonnie és Clyde társaság végzete 1934-ben jött el. Halálakor Bonnie mindössze 23 éves volt.

1862_korul_az_elfelejtett_barbadosi_feher_rabszolgak_meg_az_1600-as_evekben_britek_hajoztak_at_a_nincstelen_ireket_a_barbadosi_cukornadultetvenyekre_az_1800-as_evek_kozeken_meg_kb_4_ezren_dolgoztak_.jpg

1862 körül. Az elfelejtett barbadosi fehér rabszolgák. Még az 1600-as években britek hajózták át a nincstelen íreket a barbadosi cukornádültetvényekre. Az 1800-as évek közepén, még kb. 4 ezren dolgoztak.

1896_arthur_honore_radiguet_a_keszulek_fejlesztoje_egy_fiatalember_rontgenkepet_vizsgalja_.jpg

1896. Arthur Honoré Radiguet a készülék fejlesztője egy fiatalember röntgenképét vizsgálja.

1900_korul_a_lovas_toronyugras_az_1880-as_evektol_nepszeru_latvanyossag_volt_az_allamokban_a_kepen_a_hanlan_s_point-nal_az_attrakciokhoz_epitett_emelveny_rola_egyedul_veti_magat_a_melybe_egy_lo_.jpg

1900 körül. A lovas toronyugrás az 1880-as évektől népszerű látványosság volt az Államokban. A képen a Hanlan's Point-nál az attrakciókhoz épített emelvény, róla egyedül veti magát a mélybe egy ló.

1909_louis_brennan_giroszkopos_egynyomtavu_jarmuve.jpg

1909. Louis Brennan giroszkópos egynyomvonalú járműve

1914_november_9_talan_az_elso_tengeri_utkozet_az_elso_vilaghaboruban_es_mindjart_a_csendes-oceanon_a_nemet_sms_emden_lovi_az_ausztral_hms_sidney-t_a_kokusz-szigeteknel_.jpg

1914 november 9. Talán az első tengeri ütközet az első világháborúban és mindjárt a Csendes-Óceánon. A német SMS Emden lövi az ausztrál HMS Sidney-t a Kókusz-szigeteknél. 

1939_igy_nezne_ki_a_mount_rushmore_szoborcsoport_ha_gutzon_borglum_szobrasz_penzhiany_miatt_1941-ben_abba_nem_hagyta_volna_a_munkalatokat_.jpg

1939. Így nézne ki a Mount Rushmore szoborcsoport, ha Gutzon Borglum szobrász pénzhiány miatt 1941-ben abba nem hagyta volna a munkálatokat.

1970-es_evek_iggy_pop_aki_feltalalta_a_stage-walkingot_.jpg

1970-es évek. Iggy Pop aki feltalálta a stage-walkingot.

1979_forgalom_a_sunset_strip-en_los_angeles.jpg

1979. Forgalom a Sunset Strip-en, Los Angeles.

1983_egy_brit_harrier_egy_spanyol_teherhajon_landolt_az_alraigo_incidensben_a_pilota_eltevedt_a_tenger_felett_es_elvesztette_a_radiokapcsolatot_az_anyahajoval_alig_1_percre_elegendo_uzemanyaggal.jpg

1983. Egy brit Harrier egy spanyol teherhajón landolt. Az Alraigo incidensben a pilóta eltévedt a tenger felett és elvesztette a rádiókapcsolatot az anyahajóval. Alig egy percre elegendő üzemanyaggal a közelben meglátott teherszállítóra tette le a madarat.

1985_a_tavaszi_szunetben_strandolo_bulizo_fiatalokat_a_pokolra_kerulessel_ijesztgeti_egy_konzervativ_lany_daytona_beach_florida_usa_.jpg

1985. A tavaszi szünetben strandoló, bulizó fiatalokat a pokolra kerüléssel ijesztgeti egy konzervatív lány. Daytona Beach, Florida, USA.

1989_izrael_a_holt-tenger_partjan_szabadidejet_tolto_katonano_a_riadoparancs_szerint_folyamatosan_maganal_tartja_fegyveret_.jpg

1989. Izrael. A Holt-tenger partján szabadidejét töltő katonanő a riadóparancs szerint folyamatosan magánál tartja fegyverét.

2006_afrikai_menekult_vanszorog_ki_a_partra_a_kanari-szigeteken_ahova_sajat_keszitesu_lelekvesztovel_jutott_el_a_turistak_a_hatterben_ugyet_sem_vetnek_ra_.jpg

2006. Afrikai menekült vánszorog ki a partra a Kanári-szigeteken, ahová saját készítésű lélekvesztővel jutott el. A turisták a háttérben ügyet sem vetnek rá.

2009_500_eves_fagyott_mumifikalodott_inka_lany_aki_rendkivul_jo_allapotban_kerult_elo_cr.jpg

2009. 500 éves fagyott, mumifikálódott inka lány, aki rendkívül jó állapotban került elő.

__________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

18+!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1901_a_vonatrablasart_felaksztott_tom_ketchum_kivegzese_kozben_kis_hiba_tortent_a_tul_vekony_es_hosszu_kotel_miatt_amikor_a_csapoajtot_kinyitottak_az_eliteltet_lefejezte_a_kotel_.jpg

tom_ketchum_decapitated2.jpg

1901. Fenti két kép: A vonatrablásárt felakasztott Tom Ketchum kivégzése közben kis hiba történt. A túl vékony és hosszú kötél miatt, amikor a csapóajtót kinyitották, az elítéltet lefejezte a kötél.

1959_februar_3_a_nap_amikor_meghalt_a_zene_buddy_holly_ritchie_valens_es_j_p_richardson_repulogepenek_roncsai_.jpg

the_day_the_music_died.jpg

1959. február 3. Fenti két kép: A nap amikor meghalt a zene. Buddy Holly, Ritchie Valens és J.P. Richardson repülőgépének roncsai.

1973_fatal_hollywood_drama_pulitzer_anthony_roberts.jpg

1973_fatal_hollywood_drama_pulitzer_anthony_roberts2.jpg

1973. Fenti két kép: Végzetes hollywoodi dráma. Anthony Roberts Pulitzer-díjas fotói egy szupermarket parkolójában fejbe lőtt férfiről, aki egy nőt rabolt el.

1991. A kuvaiti Highway 80, azaz a halál országútja. A Kuvait elfoglalása után visszavonuló iraki erőket ezen az úton érte megsemmisítő amerikai légicsapás.

2009.  Mohamed Abukar Ibrahim házasságtörő megkövezése Szomáliában.

 

2010_san_isidro_festival_las_ventas_spanyolorszag_julio_aparicio_torreadort_egy_opiparo_nevu_530_kilos_bika_az_arenaban_feloklelte_apericio_tulelte_az_esetet_.jpg

 

2010. San Isidro Festival. Las Ventas, Spanyolország. Julio Aparicio torreádort egy Opiparo nevű 530 kilós bika az arénában felöklelte. Apericio túlélte az esetet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr347005645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2015.01.06. 14:30:22

@molnibalage: Persze. Mindig marhaság, őrültség, fasiszta hozzáállás és a trendekkel szembeni tagadás, mikor valaki rá mer mutatni arra, hogy a világ legnagyobb terrorhatalma folyamatosan rögzített terrorista módszerekkel és eszközökkel megtámadott egy független államot - nem is egyszer, mint illett volna. De nem vitatkozom. Én tisztelem az agymosottak álláspontját, mert nem tehetnek a Földön betöltött mindent magukba szívó szivacsos szerepükről.

Yatzo 2015.01.06. 15:43:27

Még annyit hozzáfűznék, hogy az iraki hadsereg visszavonult és nem menekült. A két dolog nem ugyanaz.
Amiért nem lépnek oda mondjuk Észak-Koreának, az nem az olaj hiánya, hanem az, hogy Kína és Oroszország nem engedi. Olyan szintű menekülthullámot indítana a dolog, amit nem akar egyik ország sem.
Bírom a "tisztánlátókat", akik néhány konspirációs oldalon olvasott dolog miatt TUDJA, hogy pontosan mi történik a világban és mindent fekete-fehérben lát és persze mindenki agymosott, aki nem hisz abban, amiben ők. Csak így tovább, nekem ez így szórakoztató.

to:rppapa 2015.01.06. 16:21:07

@Rollende Landstrasse: Azokat az Ikarusokat Irakban gyártották (szerelték össze, mivel mint tudjuk az Ikarus alapvetően egy karosszéria gyár volt, vásárolt alvázokra és motorokkal).

to:rppapa 2015.01.06. 16:30:27

@magyar bucó: Azokat a polgári járműveket az iraki katonák zabrálták, azon akartak hazamenni a többi összelopott cuccokkal. A kuwaiti házakat kifosztották, de nemcsak az aranyat, pénzt, szórakoztató-elektronikai eszközöket vitték, hanem a jobb csapokat, szerelvényeket is. Irakban mindez kincsnek számított.

to:rppapa 2015.01.06. 16:35:52

@aki mást mond az hazudik: Busht lehet elitélni azért mert vitatható indokokkal kiiktatott egy tömeggyilkost, de soha nem követett el olyan háborús bűnöket, mint amikért a náci Németország egyes vezetőit halálra ítélték. Még ha Sztálinról mondtad volna...

to:rppapa 2015.01.06. 16:40:36

@malkolmcole: Az IFA teherautó az iraki hadseregben rendszeresített jármű volt. Az összes homoksárga jármű az iraki hadsereg hivatalos járműve.

szita szita péntek 2015.01.06. 17:22:17

@to:rppapa: "soha nem követett el olyan háborús bűnöket" - A fene se tudja, mindenesetre én nem merném ezt ilyen sarkosan kijelenteni. Igazából nem ismerem a háborúk indításának valós okait, de úgy hiszem naivitás lenne részemről, ha ezt hinném tudhatom a tutit. Nem tudhatom. Fogalmam sem lehet arról mi igaz és mi nem az, nem tudhatom, hogy ki és mit tett. Annyit tudhatok, amit az orromra kötnek, ha sok energiát beleölök, akkor fél centivel mélyebbre áshatok - ám a megértéshez méterek kellenének. Valaki csinált pár csúnya dolgot az USA-ban. Nyilván valaki, akinek ez érdekében állt. Hogy ki volt az? Nem tudom, nem voltam ott. Végül is elképzelhető élethelyzet, hogy a szomszéd 7 éves kisfiú elmegy Klicsko-hoz és tökön rúgja csak úgy. Nem épp valószínű, de ki tuja? No mindegy, volt sok áldozat lett válasz, amiben lett még sok áldozat. Igazából emberek tömegei sérültek létükben, egészségükben, mentálisan és egzisztenciálisan. Volt (van) háború, volt (van) embertelen fogolytábor, voltak(vannak) civil áldozatok. Ne lennének háborús bűnök? Hmmm... Kényelmes nézőpont. No persze a felelősség kérdéséhez ismerni kéne az igazságot és hát úgy kezdtem, hogy nem ismerem, nem ismerhetem azt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.06. 18:28:26

@szita szita péntek:

Szerintem a "soha nem követett el olyan háborús bűnöket" mellékmondatból az olyan kifejezetten hangsúlyos. Például világosan igazolható, hogy az USA a 20. században nem irtott ki faji alapon pár millió embert, míg a Harmadik Birodalom igen. (Természetesen a kommunista diktátorok sem kihagyhatók, ők nem voltak olyan "válogatósak" sem.) Az USÁ-nak is éppen elég hosszú a bűnlajstroma, de adott kor és földrész társadalmi kontextusába helyezve azért még mindig egy nemzeti szocialista vagy kommunista diktatúra az emberellenesebb és pusztítóbb. (Ezzel együtt egyetlen ártatlan áldozat is sok és megengedhetetlen.)

sanyix 2015.01.06. 18:35:49

@Mj: nem ám, az usa csak pénzügyi alapon végez népirtást :D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.06. 18:47:07

@sanyix:

Azért szerintem az USA 20.századi és 21. század eleji tevékenysége még nem meríti ki a népirtás fogalmát. Vietnám esetében mondjuk föl lehet tenni a kérdést.

2bk 2015.01.06. 20:49:09

Ne haragudjatok , de mintha 1960-as Népszabadságot olvasnák ... mindenről az USA tehet , mindenki más szent .... szerintem meg minden országnak van több kevesebb sara ...

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2015.01.06. 21:54:03

@molnibalage: Természetesen. És az javasolta, hogy a hozzád hasonlókon inkább röhögjek, mint dühöngjek. Ezért aztán figyelembe sem veszlek, hiszen felesleges. Szép napot neked.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2015.01.06. 22:02:18

@Mj: Miközben az Egyesült Államok táborokba zárta a területén élő több százezer japán származású embert, addig Németország táborokba zárta a területén élő több százezer zsidót (később sokasodtak, hiszen Németország azidőben terjeszkedő politikát folytatott).
Logikusan nézd.
Az Egyesült Állampokat nem támadták saját területén, tehát a táborok ellátása akadálymentes volt, így akadt gyógyszer és élelmiszer bőven. Ettől függetlenül a japán táborlakók közül nagyon sokan elhaláloztak - erről persze nem illik beszélni. Eközben Németországot folyamatosan támadták, ezért a táborlakók ellátása akadozott és nem nagyon volt élelmiszer meg gyógyszer. Voltak is járványok, veszteségek - több, mint az arizonai meg nevadai sivatagi levegőn odaát.

Népírtás? 2015-öt írunk, egyelőre még követnünk kell azt a himnuszt, amit mások énekeltek elő nekünk - de hiszem, hogy még a mi életünkben (olyan 15-20-25 éven belül) végre tisztán láthatunk majd ezen népírtásos legendák mögé. Az már tisztán látszik, hogy valami nem stimmel (függetlenül a bolondok által szajkózott "furcsa szájtoktól"), vagyis egyre több ember kérdőjelezi meg a mendemondákat, amiket csak "túlélőkkel" meg "szemtanúkkal" lehet megerősíteni. Sokszor a számok és tárgyak egészen másról árulkodnak, mint a "valóság".
Másként fogunk nézni a népírtás fogalmára, ha végre egyszer tényleg elkezdhetünk kutatni.

StrongholdHN 2015.01.06. 22:08:21

aha...de akkor amerika egyaltalan miert akarja más orszagokra raeroszakolni a "demokraciat"?

sanyix 2015.01.06. 22:18:42

@2bk: hol láttál ilyet?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.06. 22:49:07

@Mj:
Te jártál már az USA-ban indián rezervátumban?
Mert én igen.

És az mennyit számít, hogy a pár millió embert, teljes népeket nem a XX., hanem XIX. században irtotta ki, a saját békeszerződéseit folyamatosan megszegve?
Többnyire fegyvertelen vagy rosszul felfegyverzett embereket, sokszoros túlerővel, a világ egyik legjobban felfegyverzett reguláris hadseregével.
Ja, olyanokat, akik békésen fogadták őket annak idején, és akik nélkül az első telepeseik mind ott döglöttek volna éhen vagy fagytak volna halálra.

És minek nevezzük Hirosima és Nagaszaki lebombázását? Az nem népirtás?
Talán 1 millió ember halt meg miatta, ki akkor, ki a radioaktív sugárzás miatt akár évtizedekkel később. Az mikor is volt, csak nem a XX. században?

Az M a nevedben a "marhaságokat beszélő" rövidítése?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.06. 22:55:41

@Tom Bobb:

Nekem ugyan nem magyarázod meg, hogy egy diktatúra faji vagy politikai alapú népirtása csak a bombázások miatt, egyáltalán nem szándékosan következett be, éppen azért, mert történészek kutatják, és tudjuk, hogy ez nem igaz. (Természetesen nagyon ártalmasnak találom a holokauszt tabusítását és aktualizálását, mint ahogy azt is, ha szankciótól tartva valaki nem kutathat úgy, ahogy szeretne. De ettől még a tények tények maradnak.)

Ráadásul a németek jóval hamarabb kezdték jogfosztani és táborokba zárni a zsidókat vagy a politikailag "persona non gratákat", minthogy háborúba kerültek volna. Recsken is "csak" dolgoztak az emberek, de érdekes módon, amikor az enyhülés miatt kiszabadulhattak, nem találták meg a leadott értéktárgyaikat, hiszen az őrök úgy gondolták, úgysem lesz már rájuk szükségük, mert nem kerülnek ki onnan élve. De szerinted mit gondoltak a németek a 0-12 éves és az 50-60 évesnél idősebb emberek túlélési esélyeiről? (És akkor most hagyjuk is a gázkamrákat vagy az árokba lövéseket.)

Bikli néni 2015.01.06. 22:57:18

Végre, végre!!! Köszi!
Az inka lányról én is azt hittem, hogy élő, nagyon komoly kép.
A lezuhant repülő roncsairól nem egészen értem, miért lett 18+-os a kép.
Az utolsó kép, a bikaviadalos pedig nem "baleset". Ha valaki odamegy, hogy szórakozásból felökleltesse magát egy bikával, az az én szememben nem baleset, hanem Darwin-díj.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.06. 23:04:20

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

"Te jártál már az USA-ban indián rezervátumban?
Mert én igen.

És az mennyit számít, hogy a pár millió embert, teljes népeket nem a XX., hanem XIX. században irtotta ki, a saját békeszerződéseit folyamatosan megszegve?"

Pontosan ezért határoztam meg az időszak kezdetét a 20. század elejével. Tehát belefutottál egy szalmabáb érvelésbe.

"Többnyire fegyvertelen vagy rosszul felfegyverzett embereket, sokszoros túlerővel, a világ egyik legjobban felfegyverzett reguláris hadseregével.
Ja, olyanokat, akik békésen fogadták őket annak idején, és akik nélkül az első telepeseik mind ott döglöttek volna éhen vagy fagytak volna halálra.

És minek nevezzük Hirosima és Nagaszaki lebombázását? Az nem népirtás?
Talán 1 millió ember halt meg miatta, ki akkor, ki a radioaktív sugárzás miatt akár évtizedekkel később. Az mikor is volt, csak nem a XX. században?"

Az atombombák ledobása háborús és emberiségellenes bűntett, amit mélyen elítélek, tudva azt, hogy valószínűleg sokkal több japán halt volna meg - de nem a gyerekeik vagy az unokáik, ami szintén borzasztó, még akkor is, ha "csak" végtagok nélkül születtek -, például éhínségben, ha Japán emiatt nem kapitulál olyan gyorsan. De népirtásnak azért nem tartom, Vietnám esetében is erősen mérlegelek. Persze jó kérdés, hol lehet meghúzni egy népirtás alsó határát, illetve érdemes-e. Ha már Hirosima és Nagaszaki, akkor idevehetnénk Drezda bombázását is.

"Az M a nevedben a >>marhaságokat beszélő<< rövidítése?"

Nem, a nickem egyben a monogramom. Illetve már nem teljesen, mert férjhez mentem azóta, de ez nem tartozik rád. Megköszönném, ha érvekkel vitatkoznál, nem pedig téged minősítő személyeskedéssel.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.06. 23:06:37

@StrongholdHN:

Ez Wilson elnök óta hagyomány náluk, a "világ biztonságosabbá tétele" jegyében náluk ez lett a meghatározó ideológia, függetlenül attól, hogy igényelné-e adott szuverén állam a demokráciát, vagy köszöni szépen, a saját hagyományaihoz ragaszkodik.

sanyix 2015.01.06. 23:11:18

@Mj: "például éhínségben, ha Japán emiatt nem kapitulál olyan gyorsan." még mindig megmaradt a háborús propaganda, de a valóság az hogy semmi hatása nem volt a háború végére a bombáknak, mert már hetekkel előtte tárgyaltak a békéről, és a megadás feltételeiről. A bombákat azért dobták le, mert:
-már kész voltak
-le kellene tesztelni városon is
-meg kell mutatni sztálinnak hogy fú de kemények vagyunk

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.06. 23:34:14

@sanyix:

Szerintem az atombombáknak legalább olyan fontos szerepük volt a kiváló katona és fegyelmezetten, a halálig kitartó japán nép lelki megtörésében, mint Drezda esetében annak, hogy az terrorbombázás volt. Természetesen az általad említett tényezők sem elhanyagolhatók.

walter sobchak 2015.01.07. 00:09:44

Nagyon jó összeállítás megint! A monorail egyébként úgy maradt állva, hogy a fedélzetén nagy fordulatszámú lendkerekek voltak elhelyezve, amelyek akkor is forogtak, ha vonat állt. Emiatt a kocsi nem tudott feldőlni, hiszen a "búgócsigák" állva tartották. Hátránya volt (többek között), hogy ha ezt egész vonatszerelvényeknél akarták alkalmazni, akkor a vagonokra is kellett volna ilyet szerelni (ezeket is motorokkal forgatták, tehát a vagonoknak is lett volna fogyasztása).

A tengeri ütközetes képen (SMS Emden vs. HMAS Sydney, utóbbi nyerte a képen látható csatát) nem az első I. világháborús tengeri ütközetet látjuk. Tulajdonképpen ekkor már javában dúlt a tengeri háború (bár a Csendes-óceánt nem vágom). Az első ütközet a német SMS Kaiser Wilhelm der Grosse német segédcirkáló és a brit HMS Highflyer cirkáló között zajlott le 1914. augusztus 26-án. A Wilhelm egyébként eredetileg német óceánjáró volt (nem is akármilyen; megépültekor a legnagyobb aktív és a leggyorsabb is egyben). A Highflyer szenelés közben lepte meg a hajót Spanyol-Szahara (ma Nyugat-Szahara) partjainál, egy rövid ágyúzás után a Grossénak kifogyott a lőszere, és elvesztette a csatát. Innen nem egységes az álláspont, a németek szerint ők süllyesztették el a hajót a gerincre helyezett dinamittal, az angolok szerint meg ők találták el.

Az első igazi tengeri ütközet két nappal később a helgolandi csata volt, szintén a németek és a britek között. De már a hadüzenetet követő napokban is süllyesztettek el hajókat a szemben álló felek (persze azok nem hadihajók voltak, csak ellenséges államhoz tartozó kereskedelmi hajók - ekkor még jellemzően a személyzet átszállása után - igen, az ellenséges hajóra - lőttek csak rájuk).

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.07. 01:02:03

@Mj:
Ja, hogy az időpont is számít?
Hitler például 1945 után senkit nem bántott, a faszért szidják, hiszen egy arany ember.

Nem érzed, mekkora baromságokat írtál?
Ja, látom, nem.

@walter sobchak:
Mintha írták volna, hogy giroszkópos.
Nos, ezeket a "nagy fordulatszámú lendkerekek"-et meg "búgócsigák"-at nevezik giroszkópnak. Vagy magyarul pörgettyűnek. És igen, pont ez a céljuk, mert a felpörgetett pörgettyű igyekszik megtartani a felpörgetéskori tengelyirányát a világegyetemhez képest.
A hátrányuk az, hogy ha kanyarodik a vonat, ezek annak is ellene dolgoznak, hacsak nem függőleges a tengelyük.

Volt a kezemben (kb. 20 ezer/perc üzemi fordulatra) felpörgetett, kb. 5 dekás kétszabadságfokú pörgettyű (repülőgép szögsebességadója), amíg csak tartottam, addig pillekönnyű volt, de amint megpróbáltam elcsavarni a tengelye irányához képest valamilyen szöggel, mintha falhoz lett volna szögelve. Pedig mondom, 5 deka volt.

(Ma már pár grammos lézerpörgettyűket használnak a repüléstől kezdve mindenhol, ami csak nevében pörgettyű, nincs benne mozgó alkatrész - fény megy két irányba, és annak interferenciacsíkjaiból olvasssák le egy vonalkódolvasóhoz hasonló szerkezettel az adatokat -, ezért ilyen stabilizációs célokra is alkalmatlan.)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2015.01.07. 08:17:47

@Mj: Tény, hogy el kell ismerned az ellenfél/ellenség hihetetlenül kifinomult ténykedését, amikor az tényleg brilliáns. Éppen ezért, mert a mai napig elég komoly nyomás nehezedik ránk a "győztesek" részéről (értem itt a történelmi, gazdasági és társadalmi tanulmányainkat), nem fogom tudni elmagyarázni sem neked, sem a többi emberkének, miféle népírtás zajlott és zajlik a világban az USA részéről - természetesen egészen más eszközökkel, mint amivel magát a szót definiáljuk.
Az angolok találták fel a koncentrációs táborokat, folyamatos népírtásokat követtek el Indiától a gyarmatbirodalom egészén át Afrika mélyéig. A második világháborúba még be sem lépett az USA, mikor már koncentrációs táborokba zárta a japánokat, akiknek a tűző sivatagi napon csak vékony sátrakat és abszolút nem elegendő vizet és élelmet adott (orvosi ellátást csak hébe-hóba). Szóval nem, nem fogom tudni neked megmagyarázni, hogy a németeknél előbb elkezdték jogfosztani a polgáraikat az angolok és amerikaiak, mert nem ezt tanultuk.
Nem hibáztatlak érte, amiért hiányosak az ismereteid, hiszen hihetetlenül erős agymosás folyik a világban. De tényleg. Ráadásul az utóbbi két-három évben azt láthatod, hogy erőteljesebb lett a holokauszt-kapjukn el minden náci rohadékot-ne merj ellentmondani a mi történelmi tanításainknak trió, ami jelzi, hogy lassan megroppan a sok hazugság.
Ámen.

johnibyg 2015.01.07. 09:14:31

Kikerült az Index2-re a poszt?
A halálútnál kifelejtettük a kazettásbombát, az pusztít rendesen. A "Bőrnyakúak" című filmben van erről/ehhez hasonló helyről felvétel

sanyix 2015.01.07. 11:20:01

@Mj: szerinted lehet, de a tények mást mutatnak...

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:25:16

@Mj:

ellenben összeálltak a háborús agresszor SZU tömeggyilkosokkal

a II vh-s szerepvállalásuk pedig a totalitárius rendszerek példátlan expanzióját eredményezte

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:26:26

@Mj:

1941-ben adolf papa baráti köre dilettáns amatőrökből állt az USÁk szövetséges SZU tömeggyilkosokkal összevetve

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:28:51

@Mj:

adolf papa bandája különben az összeomlás felé közeledve vadult be igazán...

milyen lett volna az atombombát hajigáló USA rezsim haláltusája?!

(a keleti front borzalmait pedig SZU-NÁCI koprodukcióban hozták össze...)

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:31:52

@Mj:

USÁk barátaink kulcsszerepet játszottak a SZU tömeggyilkosok kistrafirungozásában is

irdatlan méretű segílyt adtak nekik a háború alatt

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:33:00

@Mj:

a kambodzsai rémálom is az USÁk beavatkozáshoz köthető

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.01.07. 11:34:25

@Tom Bobb: egyet azért ne feledj: a brit, amerikai, klingon stb. táborok léte nem jelenti automatikusan azt, hogy a németek bűntelenek, amiért ők is létrehozták a sajátjukat. azt meg csak zárójelben jegyzem meg, hogy tábor és tábor közt is van különbség, ahogyan pl. autó (trabi) és autó (ferrari) között is.

ui.: a kitelepített amerikai japánok táborairól van egy remek anyagom, szkennelni kéne, de ígérem, még idén biztosan rászánom magam és be is posztolom.

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:34:41

@Mj:

az USÁk japánokat is faji alapon deportálták...

mi lett volna velük a táborokban ha az USA élethalálharcot folytat?!

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:36:42

@Mj:

ezek pedig az USA szövetségesei voltak...

Szovjet sztori (hun)
www.youtube.com/watch?v=gHRfCWtfIhI

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:38:17

@Mj:

ez már a XX. században volt...

Forgotten Filipinos / The Filipino genocide
www.youtube.com/watch?v=SfLJQYuSZSk

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:40:40

@Mj:

Hiroshimában a következőket kellett demonstrálni:

1. van atombombánk
2. merjük használni

+ évtizedeken át dolgoztak ott az USÁk orvosok...

ez kb. Dr. Mengele a 4. hatványon...

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:41:38

@Mj:

Vietnamban, Kambodzsában, Laoszban kb. 8 millió áldozata volt az USÁk intervenciónak...

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:42:55

@Mj:

Wilson óta inkább a hazudozás a hagyomány

elvégre ő azzal nyert választást, hogy nem viszi bele az USÁ-t az I vh-ba...

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:45:08

@Mj:

nemcsak Drezdában volt terrorbombázás

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:48:02

@JTom:

a szövetségesek a lényeget tekintve ugyanolyan sárosak mint a német

ők is rabszolgákkal harcoltak

sorkatona = rabszolga

és kulcsszerepet játszottak a II. vh kirobbantásában

lásd Párizs környéki békeszerződések

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 11:50:05

jav:

a szövetségesek a lényeget tekintve ugyanolyan sárosak mint a németek

szita szita péntek 2015.01.07. 13:34:24

@Mj: "világosan igazolható, hogy az USA a 20. században nem irtott ki faji alapon pár millió embert" ... "még mindig egy nemzeti szocialista vagy kommunista diktatúra az emberellenesebb és pusztítóbb." - Nem érzem, hogy a faji alapon ebben a mondatban fontos tétel lenne. Amerika rengeteget háborúzott a 20. században, nyilván az áldozatok száma sem csekély. (Ugyanakkor el kell ismernem ezen háborúkat sokszor az általam hitt közjó érdekében vívta, bár mint fentebb is igyekeztem jelezni: nem vagyok tévedhetetlen, értékrendem nyilván a szerint alakult, ahogy azt alakítani akarták.)

A kommunizmussal meg az a baj, hogy az valami, amire valamennyire emlékszem. Sem én, sem a családom nem ismert senkit, akit a megszilárdult kommunista években elítéltek, kivégeztek volna. Ok, közvetlen a világháború után volt malenkij robot, azazé elég szívás volt, de egyébként... Nem éreztem vérzivataros időknek, hibának tartom, hogy a közbeszédben összemossák a fasizmussal.

Ezen felbuzdulva gondoltam kikeresem mennyi is volt a kommunista diktatúra áldozatainak száma. Itt (hu.wikipedia.org/wiki/A_kommunizmus_fekete_k%C3%B6nyve) pld azt találktam, hogy 100 millió! Hmmm... No akkor keressük csak ki, hogy a második világháború áldozatainak száma mennyi? (hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1sodik_vil%C3%A1gh%C3%A1bor%C3%BA) 72 millió! Mimimi???? A kommunizmus önnmagában több áldozatot szedett volna, mint a második VH? Naneeee... Ez az én szememben történelem hamisítás és innentől kezdve az egész hiteltelen. Maradnak hát az emlékeim, ami szerint a kommunista rendszer (legalábbis nállunk) egy kellemes húgymeleg nihil volt, ahol ha nagy volt a szád nem tudtál továbbtanulni, vagy épp mehettél vájárnak. Nem mondom, hogy ideális állapot, de nem is a pokol maga.

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 14:05:20

@szita szita péntek:

azt is megnézted, hogy honnan jön össze az a 100 millió?

mellesleg a nemzeti szocializmus is szocialista kollektivista métely volt

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 14:09:45

@szita szita péntek:

és ugyanazok bábáskodtak a megszületésénél...

a zsidó Moses Hess volt az első aki etnikai alapra helyezte a szocialista álmait...

en.wikipedia.org/wiki/Labor_Zionism#Ideology

ő emellett leginkább Marx kommunizmusra való megtérítéséről híres

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 14:13:43

@szita szita péntek:

a II vh kapcsán feltüntetett brutális adatok kapcsán pedig arról se feledkezzünk el, hogy kikkel harcoltak ott a náci hordák...

pl. a kedves kommunisták a világ legnagyobb vízerőművét egyszerűen a polgári lakosság nyakába robbantották...

en.wikipedia.org/wiki/Dnieper_Hydroelectric_Station#WWII_and_Post-war_reconstruction

hát ilyen humánus népség volt az...

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 14:17:38

@szita szita péntek:

az olasz fasizmust meg aztán végképp nem kéne összemosni a nácikkal

az is meglehetősen genny banda volt, de nagyon más csoportok ezek

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 14:18:59

@szita szita péntek:

"Maradnak hát az emlékeim, ami szerint a kommunista rendszer (legalábbis nállunk) egy kellemes húgymeleg nihil volt"

56 után...

tudod, akkor 24 óra alatt elzavarta a népharag az egész moszkovita bagázst...

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2015.01.07. 14:37:06

@JTom: Köszönöm, de írtam róla ano egy értekezést/cikket az előző blogomon, elég komoly kutatásokat folytattam, nem kell szekennelni. :-)
Persze, hogy van különbség tábor és tábor között, ezt nem vitatom, viszont a győztesek minden esetben a maguk képére formálhatják a múltat - és amikor elkezdenek kérdések felmerülni, elkezdődnek a repedések a hazugságok falain, akkor igenis megkérdőjelezhetővé válik még az is, hogy tábor (német) és tábor (amerikai, angol) között volt-e különbség.

Ettől függetlenül nem mondom, hogy a németek a világháborúban kispályások voltak. Csak nem kedvelem, mikor egyoldalúan őket állítjuk be erkölcstelen gonosznak.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2015.01.07. 14:39:34

@JTom: Ó, elnézést, nem is figyeltem, hogy maga a blog készítője válaszolt nekem. Ez esetben természetesen érdekel az anyag, nagyon jó lehet, abból kiindulva, hogy mennyi képet láttam az amerikai és angol koncentrációs táborokról anno, mikor a cikkemet készítettem.
Bocs mégegyszter.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:02:56

@Tom Bobb:

Akkor itt be is fejezhetjük. (Nem, azzal sem kívánok vitatkozni, hogy egyesek szerint nem is a nácik, hanem a zsidók csinálták a holokausztot.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:03:50

@sanyix:

Pedig a pszichikai hatás elég fontos volt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:05:24

@Last Glacial Maximum:

Sőt, a britek is összeálltak velük, meg kb. mindenki, aki idejében kilépett a német szövetségből. De még a németek is összeálltak velük, mielőtt lerohanták őket.:) Ezt hívják sajnos reálpolitikának.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:07:11

@Last Glacial Maximum:

Szerintem a nácik és a kommunisták pont egy szinten voltak, bár a nácik iparszerű népirtását a kommunisták a tömeggel kívánták kiváltani. Náluk csak enyhébb verzió létezett, mert vagy nem volt olyan profi, vagy nem volt olyan tömeges.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:08:43

@Last Glacial Maximum:

Magyarországon már 1941 nyarán elkezdték ölni a zsidókat (ld. Kárpátalja), Szlovákia pedig 1942-ben deportálta a zsidói java részét. Hol volt akkor még a vég.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:10:18

@Last Glacial Maximum:

Azért a jó viszony nem maradt tartós.:P Másrészt az amcsik ugyanúgy utaztak a német tudósokra, mint a szovjetek, hogy felhasználhassák őket az egymás elleni fegyverkezésben. Így kerek a világ.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:11:12

@Last Glacial Maximum:

Szerintem ez elsősorban Pol Pothoz és a kommunizmushoz köthető.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:13:47

@Last Glacial Maximum:

Mondom, Szlovákia sem folytatott "élethalál harcot", amikor tökéletes nyugalommal és precizitással deportálta a szlovákiai zsidókat. Magyarország is épp, hogy csak belépett a háborúba, máris elintézte a kárpátaljai zsidókat. Egyszerűen elindult egy folyamat, aminek ez volt a végállomása.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:15:22

@Last Glacial Maximum:

Na jó, ne haragudj, de olyan szinten floodolsz, hogy megpróbálhatnád inkább egy-két kommentbe tömöríteni a mondanivalódat.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:20:18

@Last Glacial Maximum:

Meg is bukott. Nem is ratifikálták a békét, amit eleve rossznak tartottak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:21:18

@Last Glacial Maximum:

Az egyik legismertebb példaként hoztam fel, nem tudom, hogy ebbe miért kell belekötni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:22:30

@Last Glacial Maximum:

Biztosan érdekes könyvet ajánl, de sajnos nincs most lehetőségem elolvasni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:25:44

@Last Glacial Maximum:

A rossz békéért elsősorban a túl mohó, szakmaiatlan és rövidlátó franciák felelősek, de az addig hagyományosan jó diplomata britek is óriási hibákat követtek el. (Holott Keynes például előre megjósolta, hogy a Párizs környéki békék csak egy újabb háborúnak ágyaznak meg. Ezért is fordították le szinte rögtön magyarra.)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.01.07. 16:43:16

@Last Glacial Maximum: kérlek ne FLOOD-olj. szorítkozz egy kommentre ameddig tudsz, ne írj 2 percenként egyet.
@Mj: juli te meg ne vedd fel a kesztyűt, ha látod, hogy nem érdemes

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:47:08

@szita szita péntek:

"Nem érzem, hogy a faji alapon ebben a mondatban fontos tétel lenne. Amerika rengeteget háborúzott a 20. században, nyilván az áldozatok száma sem csekély. (Ugyanakkor el kell ismernem ezen háborúkat sokszor az általam hitt közjó érdekében vívta, bár mint fentebb is igyekeztem jelezni: nem vagyok tévedhetetlen, értékrendem nyilván a szerint alakult, ahogy azt alakítani akarták.)"

A háború valamint az, ha egy állam szakszerűen és bizonyos kritériumok alapján megöli a saját vagy más ország ártatlan állampolgárait, nem feltétlenül ugyanaz.

"A kommunizmussal meg az a baj, hogy az valami, amire valamennyire emlékszem. Sem én, sem a családom nem ismert senkit, akit a megszilárdult kommunista években elítéltek, kivégeztek volna."

Na és? Szerencsés család vagytok. Sokan, köztük bizonyos felmenőim is felszabadulásként élték meg a szovjet megszállást, de az attól még jogi és történelmi értelemben véve is megszállás volt, a magyarországi hadműveletekért kitüntetett tisztek is a megszállásért részesültek elismerésben. A kommunizmus nem azért volt pusztító, mert '73-ban a nagybátyám 1 hónap börtönt kapott egy piros szegfűért és egy Petőfi-idézetért, amit március 15-én viselt, és nem is azért, mert egy ávós '56-ban úgy megverte a dédapámat, hogy 4 év kínlódás után belehalt, de még nem is azért, mert anyósom nagyanyját lecsukták feketevágásért, hanem azért, mert politikai alapon jogfosztott, megnyomorított és elpusztított legalább 100 millió embert. (Valójában ez csak a halálos áldozatok becsült száma!) Soha nem szabad a szubjektumból kiindulni, ha az ember egy történelmi korszakot akar a mérlegre tenni, mert óhatatlanul torz eredmény jön ki. (Ha a saját családomból indulok ki, pl. azt hihetem, hogy teljesen rendben van a magyar demográfiai helyzet, holott korántsem.)

"Ok, közvetlen a világháború után volt malenkij robot, azazé elég szívás volt, de egyébként... Nem éreztem vérzivataros időknek, hibának tartom, hogy a közbeszédben összemossák a fasizmussal."

Valójában Sztálin találta ki, hogy a fasizmust mossák össze a nemzeti szocializmussal, bizonyos években a szocializmussal is. A nemzeti szocializmus és a kommunizmus hasonló gyökerekből táplálkozik, nem véletlen, hogy őket egyaránt ítéli el pápai enciklika.
Még egyszer mondom, mázlista vagy, hogy számodra nem volt szörnyű mondjuk a Rákosi-éra, csak mondjuk a nem kommunista magyarok közül lehet, hogy ezért valaki indulatosabban válaszol, mint én.

"Ezen felbuzdulva gondoltam kikeresem mennyi is volt a kommunista diktatúra áldozatainak száma. Itt (hu.wikipedia.org/wiki/A_kommunizmus_fekete_k%C3%B6nyve) pld azt találktam, hogy 100 millió! Hmmm... No akkor keressük csak ki, hogy a második világháború áldozatainak száma mennyi? (hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1sodik_vil%C3%A1gh%C3%A1bor%C3%BA) 72 millió! Mimimi???? A kommunizmus önnmagában több áldozatot szedett volna, mint a második VH? Naneeee... Ez az én szememben történelem hamisítás és innentől kezdve az egész hiteltelen."

Először is, rég rossz, ha a wikipédiát orákulumnak tekinted. Másrészt a kommunizmus rengeteg áldozatot szedett Kínában és a Szovjetunióban, hosszú évtizedeken keresztül. Csak az ukrajnai mesterséges éhínségbe 14 millióan is belehalhattak, Kínában pedig 50 milliónál is több halálos áldozata lehet Maónak. (Egyes becslések szerint 78 millió!) A saját élményeidből merítve ezek elképzelhetetlenül magas számok, de attól még sajnos ezek a tények.

"Maradnak hát az emlékeim, ami szerint a kommunista rendszer (legalábbis nállunk) egy kellemes húgymeleg nihil volt, ahol ha nagy volt a szád nem tudtál továbbtanulni, vagy épp mehettél vájárnak. Nem mondom, hogy ideális állapot, de nem is a pokol maga."

Mondom, hagyjuk már ezt, ha lehet. Nem a szita szita péntek nicknevű kommentelő évtizedes élményei döntik el, hogy a világon, de akár Magyarországon is mennyire volt borzalmas a kommunizmus.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 16:48:59

@JTom:

Hogy lettem én Juli?:P Egyébként mondasz valamit. Alapesetben, amíg nem személyeskedő egy nekem szóló komment, megtisztelem annyival az illetőt, hogy válaszolok neki, de a bloggazda kérése szent.:)

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 16:55:18

@JTom:

floodolni egy kommenttel is lehet

én legalább tömör vagyok és velős:)

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 16:55:57

@Mj:

ok, ez igaz, de ezen a ponton annyi az "igazságos" háború mítosznak:)

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 16:56:48

@Mj:

állítólag a gestapo az NKVD-től tanult...

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 16:58:42

@Mj:

egy szóval sem mondtam, hogy szimpatizálnék a nácikkal

mindössze annyit állítok, hogy minél forróbb lett a helyzet annál durvábban bántak a "faji ellenséggel"

akárcsak a kommunisták az "osztályellenséggel"...

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 17:02:28

@Mj:

a fene tudja, sokak szerint mindig is voltak felettébb furcsa kapcsolatok a SZU és az USA között

pl egy jeles konspiratív opus:

Wall Street and the Bolshevik Revolution
reformed-theology.org/html/books/bolshevik_revolution/

nem mondom, hogy alapvetően igaza van de nagyon érdekes szálakat feszeget

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.01.07. 17:02:33

@Last Glacial Maximum: kérlek vedd figyelembe a kérésem, mert kitiltalak.

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 17:03:25

@JTom:

ajaj, ha a blog a tiéd (nem tudtam...), akkor igazad van:)

Last Glacial Maximum (törölt) 2015.01.07. 17:09:31

@Mj:

ok, akkor egy kommenttel zárjuk rövidre a dolgot

annyiban igaza van a veled vitába szállók többségének, hogy meglehetősen naivan viszonyulsz ehhez az ügyhöz

a történelmet tényleg a győztesek írják...

ez van

én a magam részéről jóformán mindent egy nagy adag szkepszissel kezelek, az un. II vh topic-ban nagyon masszívan bent van az "aktuálpolitikai" használat...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 18:25:26

@Last Glacial Maximum:

Na jó, kompromisszumos megoldásként kénytelen leszek külön-külön kimásolgatni a kommentjeidet.

"ok, ez igaz, de ezen a ponton annyi az >>igazságos<< háború mítosznak:)"

Én ilyet soha nem is állítottam.:) A háborúkat többnyire anyagi vagy más, egyéni, leginkább önző érdekekből robbantják ki. Tehát nem tudom, hogy az utolsó, általam már nem idézett kommented állítása honnan ered. Főleg, hogy már az elején leszögeztem, hogy Amerika bűnlajstromát sem tartom éppen rövidnek, ugyanakkor a Harmadik Birodalom vagy a kommunista diktatúrák népirtó gépezetét még atombombával együtt sem tudja lepipálni.

"állítólag a gestapo az NKVD-től tanult..."

Erre források is vannak, nagyon szépen együttműködtek a szovjetek és a németek 1941 nyarát megelőzően.

"egy szóval sem mondtam, hogy szimpatizálnék a nácikkal

mindössze annyit állítok, hogy minél forróbb lett a helyzet annál durvábban bántak a >>faji ellenséggel<<

akárcsak a kommunisták az >>osztályellenséggel<<..."

A jogfosztás, majd megsemmisítés egy olyan folyamat, ami háború nélkül is felerősödik, olyan, mint egy örvény.

"a fene tudja, sokak szerint mindig is voltak felettébb furcsa kapcsolatok a SZU és az USA között

pl egy jeles konspiratív opus:

Wall Street and the Bolshevik Revolution
reformed-theology.org/html/books/bolshevik_revolution/

nem mondom, hogy alapvetően igaza van de nagyon érdekes szálakat feszeget."

Sajnálom, de túl szkeptikus vagyok a konteókhoz, és biztos cáfolatig Occam borotvájából indulok ki.

(Általában egyébként közös halmazt alkotnak azok, akik Amerika bűneit a náci és/vagy kommunista bűnökkel egy szintre helyezik, Amerika-ellenesek és hajlamosak elfogadni konteókat pl. a náci bűnök relativizálása érdekében.)

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.07. 19:56:47

@Mj:
Te a kommunizmus idején még nem éltél, de azért bátran szembeszállsz azokkakal, akik igen, és mertek a saját szemüknek meg fülüknek hinni az általad olvasott, valláskárosult b@rmok által 1990 után írt könyvek helyett, amelyekből az ismereteidet szerzed.

@Last Glacial Maximum:
Á, egy magától elszállt agy@tlan liba, aki csak a saját hül.yeségét fújja egyfolytában, semmi mást nem hall meg.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.01.07. 20:01:34

@Mr. Közbiztonság Szilárd: a kommentszabályok megsértése miatt egy hét kitiltást kapsz.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 20:25:11

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

De, éltem. A testvéreim még Nagy Imre újratemetésén is kint voltak. Meg azok a rokonaim is éltek, akik esetleg meghaltak vagy börtönbe kerültek a kommunizmus miatt. (De volt olyan rokonom is, aki az azelőtti rendszer miatt halt meg, illetve olyan is, aki csak börtönbe/koncentrációs táborba került, majd a kommunizmus kedvezményezettje lett.)

Egyébként honnan veszed, hogy csak könyveket olvasok, és azok a könyvek csak 1990 utániak? Történészek körében először is forrásokat illik kutatni, ezután szoktak szakirodalomra támaszkodni. Nemrég egy másik blogon egy kommentelő Kristó Gyulát kezdte el szakmaiatlansággal vádolni, pusztán azért, mert a Kádár-rendszer kedvelt középkorásza volt. Namármost, aki szakmailag kifogástalan és úttörő munkát végez, annak teljesen mindegy, hogy milyen politikai értékrendje van, a szakma meg fogja őt becsülni. A többiek véleménye meg nem érdekes.

Egyébként részvétem, hogy ennyire belesüllyedtél a személyeskedő sértegetésbe, azt reméltem, fel tudsz nőni egy tudományos igényű vitához, és legalább a másik blogon hajlandó leszel általam ajánlott dolgokat olvasni. De aki nem akar tájékozódni, helyette pedig csak lenézően és agresszívan sérteget, azon nem lehet segíteni. (Igen, a Pázmány katolikus egyetem, és akkor mi van? Ettől nem lesz kevésbé nívós a töri szakja.:) De tudom, nyilván minden katolikus egy műveltség- és tudományellenes, nulla IQ-jú tuskó, hát persze.:))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.07. 20:27:08

@JTom:

Én befejeztem a vele való vitát itt és máshol is, tőlem azt ír, amit akar, el se olvasom innentől kezdve. Külön elnézést kérek tőled és az olvasóktól is, amiért szerepet játszottam abban, hogy ilyen színvonalra süllyedjen a beszélgetés.:(

áasdklfjáasn 2015.01.07. 20:30:20

@JTom:
Hát baszd meg, nem is tudom, mit kezdjek ezek után magammal. Van vagy 250 nickem, melyikkel jöjjek vissza?
(Nem akarok, csak a kitiltogatás baromság voltára akarom felhívni a figyelmet. Nicket regisztrálni kb. 2 perc alatt lehet.)

Mr. Közbiztonság Szilárd

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.01.07. 20:39:16

@áasdklfjáasn: intelligencia kérdése a szabályok betartása egy blogon.

Rollende Landstrasse 2015.01.11. 00:11:47

@Snake: Épp most akartam belinkelni ide. A végén van egy alig észrevehető és pontatlan forrásmegjelölés, de nem link, és nem is a blog címe.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.01.11. 00:32:01

@Snake: @Rollende Landstrasse: ...és csak a kérésemre tették meg ezt is. persze nem ők az egyetlenek, akik kopipésztelik a napi érdekest, ami nem tilos, csak a forrásmegjelölést várom.

Alick 2015.06.20. 23:24:46

@Mj: "Például világosan igazolható, hogy az USA a 20. században nem irtott ki faji alapon pár millió embert"

Ők már megtették ezt az előző évszázadokban az őslakosokkal, a Hálaadás Nap tulajdonképpen ennek ünneplése.. képzeljük el a németeket, hogy évente megünneplik a Kristallnacht-ot. :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.06.22. 10:40:35

@Alick:

Ez igazából egy közhelyes tévedés - a legpusztítóbbak az indiánok számára a különféle ismeretlen betegségek, a kényszermunka és az alkohol voltak -, de természetes, hogy nagyon véres, elég egyenlőtlen feltételekkel vívtak háborúkat a britek, később az amerikaiak különféle indián törzsekkel - ez egyébként nem kultúraspecifikus, különböző fejlettségű társadalmak konfliktusainál ugyanez van -, illetve táborokba, rezervátumokba zárták őket, utóbbi mélységesen elítélendő dolog.
A hálaadás viszont pont arról szól, hogy micsoda szerencse, hogy az első telepesek nem haltak éhen. Merthogy jó pár évtizedig alig tudtak életben maradni az angolszász telepesek, és valójában a dohánytermesztés megindulásával kezdett jobbra fordulni a sorsuk.

magyar bucó 2015.06.25. 05:58:56

Szerintem a táborokba zárás, a kényszermunka, a behurcolt betegségek (amelyek ilyen körülmények között sokkal pusztítóbbak, mint szabadon) igenis népirtás.

Táborok, kényszermunka: láger...

Macropus Rufus 2015.10.05. 15:02:40

A legális célpontokhoz: akkor ugye az is legális célpont amikor Izrael fossá lövi pl. az óvodát/iskolát/bármit amin palesztin lövegek vannak. Csak a miheztartás véget. Feljebb olyan emberek is emlegették a legális célpontot, akik amúgy kikelnek magukból amikor Izrael lebombáz pl. egy kórházat, mert a tetején volt az ellenség egyik ütege. Akkor valahogy nem nagyon emlegetik azt, hogy az legális célpont... Most meg igen... Ez olyan kétszínűség nem? Vagy csak a zsigerből jövő fajgyűlölet az ami miatt elvesztik a racionális gondolkodásukat és két hasonló helyzetre két eltérő véleményt fogalmaznak meg? :o mindenesetre érdekes.

teddybear01 2015.10.05. 20:16:37

@Macropus Rufus: Ha a palesztin "szabadságharcosaid" onnan lőnek az izraeliekre, akkor azok bizony szarrá fogják lőni őket, a környezetükkel együtt. Ez van. Persze a palesztinok nagyon ki tudják használni az ilyen eseteket.

Az oroszok is szétlőtték az Alkotás utcát és környékét, amikor egy "szabadságharcos" molotovkoktélt dobott rájuk, és ezen senki sem csodálkozott. Megölt néhány orosz kiskatonát, de a visszalövés miatt meghalt majdnem száz környékbeli civil. Érdekes módon a környékbeliek nem az oroszokat gyűlölik ezért, hanem az 56-osokat.....

Killary Fucking Clingon 2016.07.24. 01:32:03

@Mercel: Én visszarugdaltam volna a vízbe. Afrika a kibaszott világ egyik leggazdagabb kontinense. Élővilág, nyersanyag amit akarsz. Dél Afrika? Amióta nincs apartheid semmi sincs. Amikor fekete dél afrikai , Kanadába menekült kollégám / barátom azt mondja hogy jobb volt a fehérek alatt ott élni mint most, na akkor nincs miről beszélni.. Talán nem két AK47-es kellene hogy a legtöbb afrikai ország címer "állata" legyen..A fekák pont úgy rothasztják majd le Európát mint ahogy teszik azt Afrikával, szóval ha látok egyet előmászni a vízből hát vissza rugdosom inkább minthogy simogassam.

Ezkellnem 2022.02.08. 11:56:42

@Mj: De ezt nem komolyan mondod, ugye? Ez olyan szarkazmus féle mi? ( Legalábbis remélem! )

gigabursch 2022.02.08. 12:04:46

@Ezkellnem:
Komolyan mondta.
Persze akinek Kristó a zsinórmerték (fentebb rám hivatkozott) ott nehéz feljebb lépni...
süti beállítások módosítása