Napi érdekes (20 kép, 18+!)

2014. április 18. JTom

1888. Lucius D. Copeland, mutatja be a Copeland gőzhjtású triciklit a Smithsonian Intézet előtt..jpg

1888. Lucius D. Copeland, mutatja be a Copeland gőzhajtású triciklit a Smithsonian Intézet előtt.

1905. Bálnavadászhjó és zsákmánya a Spitzbergákon..jpg

1905. Bálnavadászhajó és zsákmánya a Spitzbergákon.

1912. A Mirafrores zsilip építése a Panama-csatornán..jpg

1912. A Mirafiores zsilip építése a Panama-csatornán.

1913. Dayton, Ohio. Az árvíz után egy huzalon fennakadt ló teteme. Kb. 3000 ló fulladt meg azokban a napokban..jpg

1913. Dayton, Ohio. Az árvíz után egy huzalon fennakadt ló teteme. Kb. 3000 ló fulladt meg azokban a napokban. Akkoriban még nem az autókat sodorta el az ár.

1930-as évek. A nagy gzdasági válság utáni recesszióban a szegények liszteszsák-ruhákat keztek hordani. Ekkor az egyik malomipari cég mintás zsákokat kezdett használni..jpg

1930-as évek. A nagy gazdasági válság utáni recesszióban az igazán szegények liszteszsák-ruhákat kezdtek hordani. Ekkor az egyik malomipari cég mintás zsákokat kezdett használni.

1930. Az Empire State Building megnyitásának napján ilyen panorámában gyönyörködhettek a vendégek..jpg

1930. Az Empire State Building megnyitásának napján ilyen panorámában gyönyörködhettek a vendégek.

1938. Hitler római látogatása során az olimpiai stadionban a tiszteletére rendezett fáklyás élőkép..jpg

1938. Hitler római látogatása során az olimpiai stadionban a tiszteletére rendezett fáklyás élőkép.

1941. Egy szingapuri ópiumbarlng..jpg

1941. Egy szingapúri ópiumbarlang.

1944. Amerikai B24 Liberatort éppen lelövi a német légvédelem Olaszország felett..jpg

1944. Amerikai B-24 Liberatort éppen lelövi a német légvédelem Olaszország felett.

1944. Német nők tréningje a Luftwaffeban..jpg

1944. Német nők tréningje a Luftwafféban.

1951. Virolásverseny Norvégiában. Robert Capa fotója..jpg

1951. Vitorlásverseny Norvégiában. Robert Capa fotója.

1955. Autóvezetői tréning Brooklynban..jpg

1955. Autóvezetői tréning Brooklynban.

1960. Pekingben kiállított négy lelőtt U-2-es kémrepülőgép..jpg

1960. Pekingben kiállított négy lelőtt U-2-es kémrepülőgép.

1963. Orbán Viktor csecsemőként anyja Sipos erzsébet karjaiban..jpg

1963. Orbán Viktor csecsemőként anyja Sipos Erzsébet karjaiban.

1965. London, Egyesült Királyság. Winston Churchill temetése..jpg

1965. London, Egyesült Királyság. Winston Churchill temetése.

1966. Svédország. Néhány Saab Draken 29-es átszállítása Linköping belvárosán..jpg

1966. Svédország. Néhány Saab Draken 29-es átszállítása Linköping belvárosán.

1985. Ronald Reagan az USA 40. elnöke melegítőnadrágban az elnöki különgépen..jpg

1984. Ronald Reagan az USA 40. elnöke melegítőnadrágban az elnöki különgépen.

1989. Az Exxon Vldez olajtanker katasztrófája utáni olajmentesítő munkálatok Alaszka partjainál..jpg

1989. Az Exxon Valdez olajtanker katasztrófája utáni olajmentesítő munkálatok Alaszka partjainál.

________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

18+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1945. április. A bergen-belseni koncenrciós tábor egykori női őrei amerikai katonák felügyelete mellett temetik el a tábor területén talált holttesteket..jpg

1945. április 25. A bergen-belseni koncentrációs tábor egykori női őrei brit katonák felügyelete mellett temetik el a tábor területén talált holttesteket.

1946. március 12. Szálsi Ferenc nyilas népvezető kivégzése..jpg

1946. március 12. Szálasi Ferenc egykori nyilas népvezető kivégzése Budapesten.

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr656048684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blindsideTackle 2014.04.18. 04:03:35

hoppá de remek. szálasi kivégzéséről még sose láttam képet sajnos

Adachale 2014.04.18. 07:49:00

Csak, hogy kötekedjek :-)
A bergen-belseni koncentrációs tábor képen nem amerikai, hanem brit katonák vannak.

Kovács Ferenc 14 2014.04.18. 07:56:24

@blindsideTackle: pedig ez egy igazi nyilvános kivégzés volt, bárki megnézhette - akinek jutott hely a téren. A többiek kedvéért felvette a filmhíradó:
www.youtube.com/watch?v=UD9L6i3TvKs

somo 2014.04.18. 08:08:12

Valóban brit katonák vannak a képen.

De jó lenne tudni, hogy sikerült-e valakinek kiugrani az eltalát B-24-esből. A pontos dátum vagy a gép neve nem ismert?

Kovács Ferenc 14 2014.04.18. 08:43:06

Ez a gőztricikli ekkora kazánnal kb. arra lehetett alkalmas, hogy az udvaron egy tiszteletkört megtegyen.

Namely 2014.04.18. 10:02:26

Valami hiba van a rendszerben, mert az ópiumbarlangos kép már volt.

Amúgy nekem ma a liszteszsák nyert.... :)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.04.18. 10:19:24

@Adachale: Szerintem egyáltalán nem kötekedés, hanem pontosítás. Ha nem lenne igazad akkor lenne az. ;-)

ruba 2014.04.18. 11:39:24

A vadászgépeket miért kellett a közúton vontatni?

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2014.04.18. 12:09:17

@Namely: Pontosan nekem is ez ugrott be, amikor megláttam- VOLTMÁR :)
Persze én később arra is gondoltam, hogy nem-e az Indexes nagykép/LIFE magazinos rovatokban tűnt-e fel...

toto92 2014.04.18. 12:14:26

@Sunsetjoy: Szintén ismerős volt valahonnan, de azt én se tudom, hogy hol láttam. De ha volt is már, ennyi ismétlés bőven belefér :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.04.18. 12:19:09

@Adachale: igaz! red devilnek nézem én is. tegnap este készült a poszt, mert a gépemet szervizelik egy rendszerösszeomlás miatt és nem akartam, hogy Napi érdekes nélkül maradjatok.:) a többi poszt előre időzítve van.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.04.18. 12:22:42

@Namely: @Sunsetjoy: @toto92: azt hiszem azért az ismétlődés, mert ezen a képen keret van és a képösszehasonlító az észidíszíben nem vette észre a duplázást miatt a gyűjtőkönyvtárakban. elnézést!

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.04.18. 12:25:52

@somo: sajnos nem tudok pontosabbat. a gépet valahol Modena vagy Verona közelében lőtték le németek 1944 késő nyarán.
a Liberatorok a vasúti csomópontokat bombázták.

toto92 2014.04.18. 12:30:38

@JTom: Nem történt semmi, viszont jó érzés, hogy milyen penge memóriánk van :) De hogy valami pozitívat is írjak, továbbra is a szokásosan magas színvonalú a blog, csak így tovább :)

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2014.04.18. 12:30:59

@JTom: Látod, olyan olvasóközönséged van, hogy jobban dolgoznak, mint az észídíszí...

:D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.04.18. 12:59:39

@ruba: Hú, annak sok oka lehet. Például egy gép repképtelenné válik és így juttatják vissza a bázisára javításra arról a reptérről, ahová le tudott szállni. A szolnoki múzeumban is csináltak már olyat nem egyszer, hogy ott lévő, nyilván muzeális és ezért repképtelen gépet elvontattak közúton, természetesen biztosítás mellett. Olcsóbb és egyszerűbb is mint trélerezni. Arról már nem is beszélve, hogy egy repülőgépnek üzemszerű állapota, hogy vontatják őket és úgy gurulnak.

DE! A svédeknél más lehet a magyarázat. Ők az 50-es években, a hidegháború alatt kiépítettek egy szükségrepülőtér rendszert. Az amúgy teljesen hétköznapi autópályákat használták felszállópályáknak és ezekhez építettek ki tárolóhelyet, amik alkalmasak voltak a gépek készleteinek feltöltésére is. A rendszert még a németek fundálták ki a második világháborúban és az volt az értelme, hogy nyilvánvalóan egy ellenség tisztában van a légibázisok helyével és az egyik első dolguk lesz egy konfliktus során ezeket megsemmisíteni. Egy ilyet elég egyszerű működésképtelenné tenni, jó nagy lyukakat kell robbantani a kifutópályába, ami bazi nagy célpont, nem különösebben nehéz eltalálni.

Így szétszórva a gépeket meg megmarad a légierő csapásmérő képessége. Arról már nem is beszélve, nagyon sokáig tartana légibombázással tönkretenni minden ilyen helyet - főleg ha azokat ügyesen berejtik az út menti erdőkbe. Amennyire én tudom, a rendszert mind a mai napig életben tartják amúgy - nem lehet valami eget verő költsége, nagyjából útkarbantartás szintű dologról van szó. Még a mindent látó műholdak korában is értelmes dolog, mert hiába tudja az ellenség, hogy hol van a szükségreptér. Sok van belőle, eltart egy darabig az összeset agyoncsapkodni, vagy úgy megrongálni a felszállópályának használt utat, hogy ne lehessen használni. A földi személyzet meg mobil, könnyen áttelepül máshová, ahol a gép le tud szállni.

Szóval nagyon valószínű, hogy egy ilyen szükségreptérre település gyakorlatát látjuk. A földön vontatott gépet nem érzékeli egyetlen radar sem... ;-)

Azért az sem semmi, hogy ott olyan utak lehetnek, amik alkalmasak arra, hogy azt sugárhajtású vadászok használják kifutónak...

Rollende Landstrasse 2014.04.18. 13:45:37

@Sam. Joe:
@ruba:

Ennek az esetnek egészen más oka van. Ezek a gépek még nincsenek rendszerbe állítva, hajóval hozták Linköping kikötőjébe. Még repképtelenek, a repülőtéren történik majd a felszerelésük és feltöltésük. Linköping a közeli szovjet légtér miatt az egyik legfontosabb svéd légibázis, de nagyon távoli. A repülőgépek repült órái nagyon költségesek, hajóval sokkal olcsóbb volt egyszerre szállítani ennyi gépet. Ez rendszeres volt Linköpingben, néhány hónapja ugynilyen fénykép jelent meg az Aranysas magazinban, de azon Starfightereket vonatattak.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.04.18. 15:14:07

@Sam. Joe: Nem, felszámolták a rendszert. Most fejből meg nem mondom, de talán, ha 7-8 támpaszpontot tartanak működőképes állapotban. A mai felderítő és navigácoós rendszerek és szűkös anyagi forrás mellett értelmetlen szétszórni az erőidet, mert úgysem tudod megvédeni azokat.

Az airstrip üzemet ma is gyakorolják, de jelentősége csökkent. A repülőgépek nem képesek nem megerősített útszakaszokról üzemelni, mert ahhoz túl nagy a talajnyomásuk.

A gépek vontatása meg azért lehetett, mert akkoriban még nem volt annyir divat, hogy lábon, akarom mondani szárnyon szállítsanak új gépeket.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.04.18. 18:19:46

@Rollende Landstrasse: @molnibalage: Köszi urak! Legalább nem mondtam oltári nagy butaságot.

ruba 2014.04.18. 18:56:33

Köszönöm az infót:)

zassz 2014.04.18. 19:51:47

@Rollende Landstrasse: De az sztem Norvégiában volt

zassz 2014.04.18. 19:52:50

@zassz: bocs, hogy 2x, de az első percekig nem jelent meg.
még annyi kiegészítés, hogy a 29-es az J-29, Jagdt, (vadász)

csentecsa 2014.04.18. 20:08:38

@ruba: Mert így nem lehet leszedni őket;)

trecska 2014.04.18. 21:55:38

Ok, ertem en h a fobun a fasizmus volt, de a nepnyuzo komcsikat, pl kormos bauer apjat miert nem logattak fel vajon?

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.04.19. 07:00:24

néhány jómadárra most is ráférne egy kivégzés...

Peppone Botazzi 2014.04.19. 07:36:55

@ruba: Mert földúton lassabb lenne.

satie · http://321.hu/sas 2014.04.19. 08:30:15

Európai magyar vagyok, semmilyen szempontból nem értek egyet a halálbüntetéssel, a kivégzés nyilvánosságával meg főleg nem, méltatlan az emberhez.

wraith42 2014.04.19. 08:43:07

A B-24-es a 464th Bombardment Group gépe volt: 44-49710 - Stevenovich II. 1945 április 10-én kapott találatot és zuhant le Lugo fölött. A 11 fős személyzetből csak 1 fő élte túl.

www.zplace2b.com/464th/images/SagaofBlackN.pdf

Kovács Ferenc 14 2014.04.19. 08:43:43

@satie: talán hallgasd végig Szálasi rádióbeszédét:
www.youtube.com/watch?v=SHYHtlQYKA8
ez egy őrült, ehhez nem fér kétség!
Hihetetlen sok nyomorúságot szültek rendeletei, fellógatása legalább akkora kéj volt a magyar nemzetnek, mint Eichmann pere Izraelben.

Kim lr Szen 2014.04.19. 09:11:42

A poszt Orbán gyerekkori képe miatt 18+ -os. -))

Kim lr Szen 2014.04.19. 09:16:39

@satie: Csakhogy azoknak ez óriási elégtétel volt, akiknek szerettei meghaltak abban a pokolban ami ezeknek a férgeknek is köszönhető volt.

William Kidd 2014.04.19. 10:53:24

"Nagypéntek nélkül nincs feltámadás!"

trollsalab 2014.04.19. 12:37:39

A Ronald Reagan fotó 1984-ben készült.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.04.19. 14:04:01

@trollsalab: igazad van, az én hibám elgépeltem.
máskor ha javítasz, kérlek valami forrást adj, ne csak a levegőből, mert nem biztos, hogy rögtön egyet tudok érteni.
köszi.

johnibyg 2014.04.20. 08:41:32

A kínaiak elég sok anyagot össze tudtak szedni az U-2-esekből

manes 2014.04.21. 17:56:11

@Sam. Joe: Állitolag a Paks és Szekszárd közötti 6-os út is azért nyilenyenes egy jó darabon ,hogy az 50-s években itt tudjanak felszállni a MIG 15-k. Amikor a Tito még "láncos kutya" volt. Persze lehet,hogy ez csak szóbeszéd.

trollsalab 2014.04.21. 23:59:33

@JTom: Forrás: saját kútfőm. A kútfőm pedig a Ronald Reagan presidential library fotógyűjteményéből merített.

FinderTab 2014.04.23. 10:52:22

@Fisk: a magyarok, miutan kiderult, mint a fasizmus utan. egyszeru lenne ez, csak ebben az esetben vhogy meg sem sikerult a bauereket, geroket, peter gaborokat. bauer miki 2008-ig elt es virult a rozsadombon, hatalmas nyugdijjal, tamogatva a szerencsetlen taigetosz pozitiv fiat, aki most annyira felti a demokraciat, persze papa idejeben azert nem feletette, akkor jo volt apu arnyekaban sulikat vegezni, kirandulgatni stb...ezeket kellett volna jo magasra felhuzni. Egyik sem halt meg 80 eves kora alatt, de persze a nacikat lehet hajkuraszni, meg idos embereket 90 evesen meggyanusitani, 60 evvel korabbi, dokumentalatlan esemenyek alapjan, de ezek bezzeg szep kort eltek.

slowmotion 2014.04.24. 01:29:39

még annyi a svéd képhez, hogy a 29-es az nem a Draken volt, hanem a Tonnen/Tunnan. a Draken a J-35 kód alatt futott.

dennisthemenace 2014.05.23. 22:00:52

Végre megtudtam, hogy Orbán pofaja már kisbabaként is ocsmany volt.

dennisthemenace 2014.05.26. 17:18:12

@JTom: Tudom. A magam szarkasztikus és vulgáris módján arra próbáltam utalni, hogy nem tartom a képet sem érdekesnek, sem a (mellesleg remek) blogba illonek.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.05.26. 19:15:51

@dennisthemenace: persze, semmi baj sincs vele, nekem is van róla véleményem, legyen elég annyi, hogy hat éve nem élek otthon.
de nem itt fejtem ki és mindenkit arra kérek, hogy ugyanígy tegyen. vannak arra másik fórumok.
ami pedig Viktort illeti, akár tetszik akár nem a történelmünk része lett és ez egy ritkán látható fotó, tehát helye van itt szerintem. :)
süti beállítások módosítása