Napi érdekes - 227

2018. március 04. JTom

1885_slaves_and_their_masters_in_a_coffe_farm_in_rio_de_janeiro_brazil.jpg

1885. Rabszolgák és tartóik egy kávéültetvényen. Rio de Janeiro, Brazília

 

1900_korul_new_york_banana_docks_cr.jpg

1900 körül. A New York-i kikötőbe banán érkezik (utólag színezett fotó)

 

1918_wounded_german_prisoners_receiving_medical_attention_at_first_aid_station_of_103rd_and_106th_ambulance_companies_26th_division_german_second_line_trench_france.jpg

1918. Német hadifogoly ellátása az amerikai táborban az első világháborúban. Franciaország

 

1927_the_opening_day_of_the_holland_tunnel_connecting_new_york_and_new_jersey_november_13.jpg

1927. A New York és New Jersey közötti Holland-alagút megnyitásának napja

 

1938_members_of_the_nazi_expedition_to_tibet_dine_with_tibetan_dignitaries_in_lhasa.jpg

1938. A náci-német Tibet-expedíció tagjai helyi notabilitásokkal vacsoráznak Lhászában. A expedíció célja az árja faj felsőbbrendűségének bizonyítása és az okkultizmus kutatása volt

 

1939_gdansk_1st_september_polish_post_office_workers_being_transporters_by_german_soldiers_after_defending_the_polish_post_office_exec_okt_5.jpg

1939. szeptember. Lengyel postásokat kísérnek német katonák Gdansk, akkor Danzig Szabad város utcáin. A postások a legvégsőkig védték a lengyel postahivatalt a német támadás után. A részben autonóm, különleges státuszú város lakossága 95%-ban német anyanyelvű volt, de a lengyeleknek joga volt a postai hírközlést felügyelni. A bátor postásokat végül október 5-én kivégezték

 

1940_evacuation_of_the_louvre_art_treasury_before_the_nazi_occupation_of_paris.jpg

1939. szeptember 3. Az utolsó szobor is elhagyja a párizsi Louvre múzeumot a náci légitámadástól tartva, ugyanis ugyanezen a napon adták át a németeknek hadüzenetüket a franciák

 

1942_the_last_wedding_in_a_synagogue_defaced_by_swastika_graffiti_the_hague_the_netherlands.jpg

1942. Az utolsó zsidó esküvő a hágai zsinagógában (Hollandia). Az épületet már horogkeresztek "díszítik"

 

1945_an_army_chaplain_baptizes_a_soldier_in_the_ornate_fountain_at_caserta_royal_palace.jpg

1945. Amerikai katonát keresztel bemerítéssel egy baptista káplán az olaszországi Caserta királyi palota szökőkútjában

 

1945_german_man_rushes_a_young_boy_screaming_in_pain_to_an_allied_aid_station_after_the_boy_picked_up_a_pair_of_shoes_that_booby_trapped_with_explosives_by_retreating_ger_soldiers_altenbunnen.jpg

1945. Idős német férfi az ostrommal nem törődve siet unokájával egy amerikai katonai segélyhelyre, miután a fiú egy robbanócsapdához erősített cipőt talált, és az felrobbanva megsebesítette

 

1945_meanwhile_at_roughly_the_same_time_on_the_other_side_of_the_world_a_young_japanese_hired_by_the_us_army_cleans_and_stacks_m30-32_tetsu-bo_helmets.jpg

1945. Japán férfi készíti elő újrafeldolgozásra a háború vége utáni hónapokban a feleslegessé vált japán Tetsu-bo rohamsisakokat az amerikai hadsereg megbízásából

 

1950_chinese_communist_troops_wearing_tennis_sneakers_rags_and_american_footgear_surrender_to_charley_company_7th_marines_south_of_koto-ri_north_korea.jpg

1950. Kínai hadifoglyok a koreai háborúban. Az amerikai csapatok által fogságba ejtett kínaiak a téli hónapokra elégtelen felszerelését amerikai sportcipőkkel és sálakkal egészítették ki. Koto-ri, Észak-Korea

 

1953_during_the_events_of_the_coup_an_officer_of_iran_navy_is_smiling_right_before_being_executed_tehran.jpg

1953. A brit és amerikai kormány segítségével, katonai puccsal kormányra segített Reza Pahlavi sah utasítására kivégzendő egyik tengerésztiszt mosolyog a kamerába percekkel a halálos ítélet végrehajtása előtt Teheránban, Iránban

 

1958_david_isom_19_broke_the_color_line_in_a_segregated_pool_in_florida_on_june_8_1958.jpg

1958. A 19 éves fekete David Isom kelt feltűnést a fürdőzők között, miután figyelmen kívül hagyta egy floridai uszoda "Csak fehéreknek" figyelmeztetését 

 

1961_east_german_policeman_uses_sunlight_reflected_off_a_mirror_in_an_attempt_to_stop_photographers_from_taking_pictures.jpg

1961. Keletnémet katona próbálja tükörrel elvakítani a nyugati oldalról fotózó újságírót

 

1968_new_york_state_senator_robert_f_kennedy_campaigning_in_a_small_indiana_town.jpg

1968. május 1. New York állam szenátora - a meggyilkolt elnök öccse - Robert F. Kennedy vietnami háború-ellenes kampánykörútján egy indianai városban Lafayette-ben. Alig több mint egy hónappal később szintén merénylet áldozatává vált

 

1968_the_red_light_district_in_amsterdam_netherlands.png

 1968. Piros lámpás negyed Amszterdamban, Hollandiában

 

1971_circus_elephants_walking_through_the_lincoln_tunnel_in_new_york_city2.jpg

1971. Cirkuszi elefántok sétája a New York-i Lincoln alagúton keresztül

 

1982_an_argentine_rocket_launcher_mounted_on_a_child_s_playground_slide_goose_green_falkland_islands_m261_70mm_19_tube_launcher.jpg

1982. Argentin (valószínűleg egy helikopterről való) rakétavető egy játszótér csúszdájára erősítve a Falkland-szigeteki háborúban (M261 70mm)

 

____________________________________________________________

18+!

 

 

 

 

 

 

 

1995_der_anschlag_von_oberwart.jpg

1995. Cigányok elleni merénylet az osztrák Oberwartban (Felsőőr). A rasszista indíttatású támadássorozat harmadik merénylete négy osztrák cigány férfi halálát okozta. A "Cigányok vissza Indiába" feliratú táblához erősített csőbomba akkor robbant fel amikor a férfiak hozzányúltak. Peter Sarközi, Josef Simon, Karl és Erwin Horvath a helyszínen meghalt. A tegnapi "Kiszínezzük a magyar múltat" projektünk 6. napján éppen egy régi oberwarti cigánytelep fotóját láthattátok

 

 

Rajzolt történelem sorozatunk harmadik része már látható:

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr4913712154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

advocate1 2018.03.04. 13:39:49

A masodik (ujrasznezett) kep nagy kedvence az idoutazas hivoknek is. Mondvan, hogy a kep kozepetol kicsit balra lejjebb allo ferfi hajviselete es ruhazata nem felel meg a kornak, tekintve, hogy rovidujju inget nem hordtak akkoriban es a frizuraja is nagyban elut a megszokottol. Tehat biztos idoutazo a konteo hivok szerint

advocate1 2018.03.04. 13:40:17

A masodik (ujrasznezett) kep nagy kedvence az idoutazas hivoknek is. Mondvan, hogy a kep kozepetol kicsit balra lejjebb allo ferfi hajviselete es ruhazata nem felel meg a kornak, tekintve, hogy rovidujju inget nem hordtak akkoriban es a frizuraja is nagyban elut a megszokottol. Tehat biztos idoutazo a konteo hivok szerint

szeme közé, laposan! 2018.03.04. 15:58:53

@advocate1: az ájfónos fickó a kép bal sarkában feltűnőbb, szerintem. Biztosan együtt utaztak. :)

kuszanész 2018.03.04. 16:49:41

Sziasztok nagyon jó képek!
A postásokat milyen váddal végezték ki?
A német (1918) hadifogoly elég morcos képet vág...
A teheráni tiszt kivégzése azért ehhez is egy kis vagányság kell ha már úgy is mindegy de, akkor is.

gigabursch 2018.03.04. 17:02:23

Hú, de nem szeretem, amikor egy elcsatolt települést nem a magyar nevén neveznek.
Itt az Oberwart Felsőőr probléma az ami engem zavar.

Sosem lesz a számon Pozsonyból bratyiszlava, Bécsből vín (pedig az még el se csatolt), és természetesen Felsőőrből sem lesz óbervárt.

¿Qué tapas hay? 2018.03.04. 18:49:04

@kuszanész: A postásokat (egész pontosan a lengyel postaépület védőit) jogtalan fegyveres harc miatt végezték ki. A hadbíróság ugyanis a postaépület védőit nem tekintette (a genfi egyezmény szerinti) harcosnak, hanem polgári személynek. A dolog további érdekessége, hogy '98-ban a lübecki tartományi bíróság visszamenőlegesen megsemmisítette a halálos ítéleteket, lévén a hadbíróság ezt olyan jogszabályra alapozva hozta, ami a tett elkövetésének idején nem volt hatályos Danzig Szabad Város területén.

Etniez 2018.03.04. 18:51:05

@advocate1: Melyik képről beszélsz?

habodo 2018.03.04. 19:00:50

@gigabursch: Jogos felvetés, engem is zavar.

for-avar 2018.03.04. 19:04:44

@gigabursch: Pressburg akkor...mert hogy Pozsonyban a magyarok kisebségben éltek már régen...ahogy nagyon sok helyen...ezért volt a gyors váltás

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2018.03.04. 19:22:59

@gigabursch: oda van írva magyarul is. valahogy a többi országhoz elcsatolt településeinkkel vagyok úgy hogy nem tudom az "új" nevét leírni (sosem lenne Kosice vagy Oradea pl.), de az osztrákokhoz kerültek nekem inkább németül ugranak be elsőre. hatalmasfickó :)

arabok balrol 2018.03.04. 19:34:59

@for-avar: Valóban igaz, 100 éve a magyarok már nem voltak Pozsonyban többségben, de még mindig több magyar volt ott mint tót.

Az őshonos németeket meg elkergették vagy áthajtottak rajtuk teherautóval a derék csehszlovákok, a háború után.

morph on deer 2018.03.04. 19:40:06

@gigabursch:
A erdekes az, hogy az volt a hajdanvolt családi dominium, mármint a családomé.
Helyi, azaz német írásmód szerint ‘von Obervart’ az előnév, az 1800-as anyakönyvekben ‘de Felső-Eőr’ szerepel.
Ennél viccesebb, hogy sosem jártam ott.
A család egyik ágából gyakorlatilag én vagyok az utolsó, a másik még létezik a határ innenső oldalán.

Kis magyar történelem.

morph on deer 2018.03.04. 19:43:51

@kuszanész:
Szerintedmi van a lábán lábbeliként?
Akármilyen abszurd, nekem az állatfejes gyerekpapucsok jutottak eszembe, bár hülyeség kell, hogy legyen.
Akkor viszont mi?

morph on deer 2018.03.04. 19:52:37

@advocate1:
Az nem ing, hanem t-shirt, mivel tengerész lehetett a személy, vagy valami korabeli sportoló, vagy katona, esetleg rakodó, és amiatt vetkőzött neki.
Egyébiránt az előtérben látható pár ruhadarab, ami akár a kérdéses személyé is lehet.
Szerintem.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.03.04. 19:53:38

Jó válogatás. Az újraszínezett fényképeket nem értem, nincs értelme az eredetit megváltoztatni, hacsak nem a hatásvadászat miatt.

- Helló Akira! Lenne itt néhány rohamsisak, amikről le kéne szedni a szövetet, bőrt.
- Mégis mennyi lenne?
- Kb. 32 345 276 darab.
- Rendben, holnapra meglesz, ezredes úr!

arabok balrol 2018.03.04. 19:59:58

@Fotósképző: nem nehéz, csak egy bazi nagy tüzet kell rakni, s marad a vassisak

gigabursch 2018.03.04. 20:13:39

@JTom:
No, hát verekedni éppen nem fogunk, csak mormogtam.

gigabursch 2018.03.04. 20:17:00

@arabok balrol:
A magyar többséggel már az Anjou-korban is gond volt.
A németek ellenében.

arabok balrol 2018.03.04. 20:19:49

@hegyépülés: amit utána beolasztanak? ne má

kugi · http://kugi.blog.hu 2018.03.04. 20:32:30

A háború után minden hadianyagot, -eszközt, stb. (nemcsak a sisakokat) újrahasznosítottak, ahogy tudták. Idősektől hallottam, hogy a közelben lezuhant repülőgép darabjaiból edényeket, gépalkatrészeket, stb. készítettek. Amíg a hatóságok el nem szállították a maradványok maradványait.

Guszty 2018.03.04. 20:37:59

@arabok balrol: Ezeknél az újrahasznosítás nem beolvasztás volt, hanem ha jól rémlik, pl. szűrőt csináltak belőle.

morph on deer 2018.03.04. 20:59:35

@Fotósképző:
“Az újraszínezett fényképeket nem értem”

Ez utólag színezett, azaz soha nem volt szines a kép. Újra színezett akkor lenne, ha eredetileg is színes lett volna, de pl kifakult és most újra szinezik.

Egyébként nem hiszem, hogy az eredeti ne maradt volna érintetlen, ez nyilván egy digitális változat. Szerintem ez inkább bővíti a lehetőségeket, már ami a képet illeti, hiszen az információ nem lesz kevesebb, ellenkezőleg.

bioLarzen 2018.03.04. 21:01:31

@arabok balrol: Azért megnézném, amint egy 32 millió sisak ilyetén való kezeléhez szükséges méretű máglyát megraksz :D

bioLarzen 2018.03.04. 21:06:19

@morph on deer: Szerintem a koncepció értelmét nem érti, nem az eljárást :) Ha jól emléxem a korábbi kommentjeire, a nickjéhez méltóan eléggé othon van a fényképezésben ;)

kuszanész 2018.03.04. 21:09:49

@morph on deer: Még az sem biztos hogy a foto valóságos...de, ha az akkor lehet hogy úgy rángatták ki a szobából és még ekkor sem hiszi el hogy mi történik vele..

kuszanész 2018.03.04. 21:14:04

@¿Qué tapas hay?: Biztos sokra mentek vele...Sejtettem hogy ilyen okból végezték ki őket...
Vagyis irregurális haderőnek tekintették őket .
Pedig ha valakit megtámadok az úgy védekezik ahogy tud.
Kivégezni őket mert nem hajlandók megadni magukat. Ekkor még nagy volt az arc....

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.03.04. 21:17:01

@morph on deer: Igen, igazad van, köszönöm a helyesbítést! Mindettől függetlenül remélem, hogy mindenki a megfelelően értette a szavaimat, a mondadóm értelme ugyanis a környezetből egyértelműen kiderül. ;)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.03.04. 21:21:39

@kugi: Ahol felnőttem, ott a falu mellett: lezuhant Messerschmidtből készült az autószerelő műhely esztergapadjának a fő tartóeleme (nem tudom a hivatalos nevét, még mielőtt valaki belém kötne).

@arabok balrol: Jó nagy lenne az a tűz. ;)

Treff Bubi 2018.03.04. 21:30:30

Az a prosti az ablakban tisztára olyan, mintha a holland Otthon Magazin nappaliját mutatná be az érdeklődőknek. Bedobtál tíz guldent, megmutatta, hogyan kell kiporszívózni a legújabb padlószőnyeget:)

LvT · http://onomastikion.blog.hu/ 2018.03.04. 21:48:19

@gigabursch: >> Sosem lesz a számon Pozsonyból bratyiszlava, Bécsből vín (pedig az még el se csatolt), és természetesen Felsőőrből sem lesz óbervárt. <<

A neveknek is van életciklusuk. Belgrád sem Nándorfehárvár már, Augsburg sem Ágosta s í. t. Nyugodtan használhatod a Felsőőr nevet, de -- mivel ez a nyelvközösségben ez már kiavulóban van -- más pedig nyugodtan használhatja az Oberwartot.

morph on deer 2018.03.04. 22:06:13

@Fotósképző:
Gondoltam, hogy te igen, csak nem magunk vagyunk.:)

Egyébként szerintem nem szenségtörés, főleg ha az ember veszi a fáradságot, hogy jól csinálja.
Egyszer egy városfotót ‘erőszakoltam meg’ íly módon, az ötvenes évek első felében készült Stockholmban, párban került felhasználásra a hely jelenkori képével, azért is lett szines. Ami pikánssá tette az egy parkoló volt, tele kocsikkal, talán száznál is több volt. Egy részüknek felismerhető volt a márkája, így aztán sikerült előbányászni jónéhány szines fotót olyan autókról, - hogy tudjam, milyen szineket használtak egyáltalán, de a maradék is korhű szintket kapott, ha már... Még pár korabeli céges logót is megtaláltam, ami a reklámokon szerepelt.
A poén az, hogy az ügynökség ahonnan a fotót vettük lement hídba amikor megjelent, és tűvé tettek mindent, hogy megtalálják a szines “eredetit”! A végén persze a happy end: visszavásárolták a saját fotójukat!
Csak nem tőlem, hanem a megbízómtól...

Szóval én nem idegenkedek az utólagos szinezéstől, ha van rá ok. Végül is volt egy időszak amikor kézzel szinezettek voltak a kor ‘szines’ fotói is.

LvT · http://onomastikion.blog.hu/ 2018.03.04. 22:11:19

@arabok balrol: >> Valóban igaz, 100 éve a magyarok már nem voltak Pozsonyban többségben, de még mindig több magyar volt ott mint tót. <<

Miért pont 100 évre nézzünk vissza? 138 éve, Aaz 1880-as népszámlálás szerint még több szlovák nyelvű lakosa Pozsonynak mint magyar nyelvű.

Pozsonynak egyébként 1930-ban éppen ugyanannyi német lakosa volt, mint 1910-ben. Ugyanez volt a helyzet a kiegyezés után a magyar érában is, a németek létszáma stagnált.

Indriq 2018.03.04. 22:23:42

@gigabursch: egészen pontosan mikor csatolták el Bécset a magyaroktól, hogy a magyar nevét kéne használni?

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.03.04. 22:40:50

@morph on deer: Nekem azért nem tetszik, mert egyszerűen nem tudja ellátni a célját, azaz nem lesz sosem élethű az utólagos színezés. Egyrészt a fekete-fehér anyagok máshogy rögzítik a különböző színeket (más hullámhosszra másként érzékenyek), így kapunk tulajdonképpen egyedi, s ezért különleges fényképeket, így a színek _pontos_ visszaállítása ezek alapján nagyon nehéz. Másrészt az akkor világban mi még nem éltünk, és így hiába próbáljuk visszaadni, felkutatni az eredeti színeket, úgysem érünk el teljes sikert. Ez meg így inkább hamisítás, mint komoly, értékelhető munka. Harmadrészt minden filmnek megvan/volt a maga színvilága, tehát ilyen esetben ezeket kéne utánozni valahogyan.
Díjazom mindenki próbálkozását, de azok csupán annyira (nem) lesznek hiteles színek, mint amit az 1800-as években a festő alkalmazottak ráfestettek a kész fényképekre a fényképész szalonban: utólagos érzet-keltésnél, hatásvadászatnál nem vehetők komolyabban.
Mellesleg a holivúdi "fekete-fehér filmek kifestése" projekt is mekkorát bukott valamikor az 1990-es évek 2. felében. Nyilván, nem véletlenül: senkinek sem kellettek a kiszínezett fekete-fehér filmek...

Bobby Newmark 2018.03.04. 22:52:08

@arabok balrol: Nem feltétlen olvasztják be. Láttam rohamsisakból készült edényt, csak laposra volt kalapálva a teteje/új alja.

Bobby Newmark 2018.03.04. 22:56:03

@Fotósképző: "Harmadrészt minden filmnek megvan/volt a maga színvilága, tehát ilyen esetben ezeket kéne utánozni valahogyan. "

Ezt hogy érted? Egy ff filmnek milyen színvilága volt, amit utánozni kéne színezéskor?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 23:27:21

Bratislava soha, semmilyen körülmények között nem jön ki a számon. Ha magyarul beszélek, akkor Pozsony, ha németül, akkor automatikusan Preßburg. Ahogy Sopron helyett is Ödenburg, de csak osztrákul; németül marad Sopron.

HgGina 2018.03.04. 23:30:13

Nem is értem, egy 95 %-ban német település postaforgalmát miért is ellenőrzi egy 5 %-os kisebbség? Azon nincs mit csodálkozni, hogy a többség ezt az első adandó alkalommal megtorolta.
És amilyen szinten ez ma is általános Európában, nem kell csodálkozni, amikor más országokban is, ahol még nagyobb is a kisebbség aránya hason ló történik. Mi lesz Katalóniában az ott maradó nem-katalánokkal? Katalónia leválása ellen is hiába kapálóznak, meg fog történni. Alig van olyan ország, ahol ne lenne ilyen - valós - veszély.

HgGina 2018.03.04. 23:33:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Pedig Sopron lakossága 1921-ben többségében német volt, és jó vaskos választási csalással maradt csak Magyarországhoz tartozó. Százszor tisztességesebb lett volna, ha Felsőőr-Alsóőr és Felsőpulya környéke maradt volna, Sopron meg ment volna. Az más kérdés, hogy Sopron környéke meg magyar volt, így valami korridor kellett volna a működéshez, hogy ne enklávé legyen. De ez messze vezet...

Tejinashi 2018.03.05. 08:13:45

@Nagyapám Ausviccban volt gázszerelő.: Ők most is tudják, csak vannak olyan fehérek, akik nem tudják.

morph on deer 2018.03.05. 08:27:32

@Fotósképző:
Azt hiszem, nálunk az alapvető eltérés abból fakad, hogy nálam egy eredeti fotó a kiindulási alap, és nem a végcél.
Nálam a cél az egy bizonyos módon kinéző kép (image) ami gyakran nem megoldható csupán fényképezéssel, vagy egy megismételhetetlen felvétel kompoziciója nem sikerült a megfelelő módon, vagy a környezete más, mint ami a kívánt hatás eléréséhez ideális lenne, stb.

Számtalan esetben használtak realista festők fotókat tanulmányként, vagy alapnak, már egészen régóta. Például Munkácsyról is ismert, hogy jó néhány képét az előzőleg készített fotók alapján festette. Ilyen esetben is a ff képek válnak szines képekké, egy más médium + a művész közbeiktatásával. Ad absurdum ez is ‘hamisítás’ - na és?

Igen, a ff film is másképpen reagál a színekre, - régebben a tájfotósok azért is választottán a panchromatikus filmeket - és fontosabbak a fények is, de rengeteg más faktor is, mások a feltételei mint a jó szines fotónak, de manapság már nem az utólagos szinezés céljából készülnek fekete fehér fotók.

A digitális képfeldolgozáshoz, képmanipulációkhoz már rendelkezésre állnak azok a szűrők, amelyek a megfelelő algoritmusok alkalmazásával teljesen hitelesen hozzák a különböző filmek ‘színvilágát’, azaz a képet nézheted Agfa, Fuji, vagy épp Kodak filmre fényképezettként, a különféle érzékenység és szemcsézettség visszaadásával, ha éppen egy sosemvolt “fotó” előállítása a cél. Ugyanígy a világítás színhőmérsékletének változtatására is van lehetőség, plusz vannak analóg fotóeffekt szűrök is, tényleg csak a használón múlik az eredmény.

Egészében véve én vitatnám a ‘hamisítás’ fogalmát, - ez mindig a dolog céljától függ. A lényeg szerintem az illúzió ami a nézőt éri, hogy azt a vizuális üzenetet kapja ami szándékunkban áll, vagy azt a hangulatot adja vissza, amit akarunk.
A ‘hogyan’ szerintem másodlagos.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.05. 09:00:05

@HgGina:

Amikor tolmácsolok (ma már nem nagyon) vagy csak beszélgetek valakivel, akkor nem a történelmi hűség vezérel, hanem az, hogy a másik fél nyelvén mondjam el, amit kell. Pl. egy fiatalabb osztráknak az Ödenburg nem mond semmit, egy németnek meg végképp nem.Erre is érdemes ügyelni.

Persze igazából nem olyan lényeges a dolog, ha nem érti, rákérdez.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.05. 09:01:22

@morph on deer:

"Ilyen esetben is a ff képek válnak szines képekké, egy más médium + a művész közbeiktatásával. Ad absurdum ez is ‘hamisítás’ - na és?"

A festészet minden esetben hamisítás. :)

Csak Norris 2018.03.05. 09:07:58

@advocate1: " Tehat biztos idoutazo a konteo hivok szerint "

Mi köze a konteonak az idöutazáshoz? Konteo = összeesküvéselmélet, és nem egy minden természetfelettinek tünö dologra ráragasztandó szó.

pragmatika2 2018.03.05. 09:20:38

A saját kivégzésem előtt mosolyogni..........

Szinte beteges fekete humor,
vagy hősies gesztus, (amolyan kapjátok be)

Mindenképpen bizarr.

barli 2018.03.05. 09:32:29

@morph on deer:
úgy is fel lehet fogni, hogy a fekete-fehér kép a valóság meghamisítása, mivel elveszik a színinformáció. Ezzel a technikával kicsit visszanyerünk belőle még ha önkényesen is.

advocate1 2018.03.05. 09:32:57

@Etniez: A masodikrol ami ujra van szinezve, amin az a sok ember all valami kikoto feleben.

Terézágyú 2018.03.05. 09:36:56

Szerintem egyszerűen csak feltűrte az inge ujját az illető.

Ez a módszer már ismert volt akkor is :)

advocate1 2018.03.05. 09:42:21

@Csak Norris: Igazad van, nyilvan nem lehet minden termeszet feletti dologra rafogni, hogy konteo. azert batorkodtam csak ezt irni, mert olvastam olyan "elmeletet" miszerint az idoutazas mar letezik, es vannak olyan emberek mint pl.: Leonardo vagy nostardamus akikidoutazok akik igy befojasoljak az ido menetet, hogy kedvukre alakuljon a vilag...ez szerintem Konteo.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.03.05. 10:22:35

@HgGina: Már elnézést, de erre az állítólagos csalásra milyen bizonyíték van? Egyébként meg attól, hogy nemzetiségileg németek voltak, még lehetett erős magyar identitásuk.
Emellett pedig praktikus okuk is volt a Magyarországhoz való tartozásra. Azokban a zavaros időkben ugyanis itt biztosabbnak tűnt az élelmiszer ellátás mint Ausztriában. A magyar területek a monarchia élelmiszerforrásai voltak korábban..

Bobby Newmark 2018.03.05. 10:36:01

@morph on deer: "A lényeg szerintem az illúzió ami a nézőt éri, hogy azt a vizuális üzenetet kapja ami szándékunkban áll, vagy azt a hangulatot adja vissza, amit akarunk.
A ‘hogyan’ szerintem másodlagos."

Ez alapvetően igaz, de mégis illik meghúzni egy határt fotózás és grafika közt valahol. Nem túl fair például egy csak minimálisan utómunkázott fotót egy lapon kezelni egy égcserélt, zavaró elemektől megtisztított, esetleg még fő témát is másik képről rátett photoshop mutatvánnyal.

csorsza 2018.03.05. 10:39:21

@HgGina: Nem volt semmiféle csalás. Még a soproni németek közül is sokan Magyarországra szavaztak. Ellentétben a környező falvakkal, nem véletlenül összességében számolták a szavazatokat, és nem településenként.

szúnyog?? mert nem buddha 2018.03.05. 11:20:05

Az újraszínezett képen a rövidujjas fazon a hajviseletét elnézve egy indián. Csak rosszul színezték ki.

BiG74 Bodri 2018.03.05. 11:25:47

Tisztelet a lengyel postásoknak, pláne, hogy kivégezték őket, de tényleg mit gondoltak?

Pepibubó 2018.03.05. 11:34:40

Sokat elárul az oldal szerkesztőiről az, ami szinte mindig, most is kimaradt. A szovjet - orosz disznóságok arányos bemutatása. Persze akkor 10 ilyen oldal is betelne, amire 1 nyugati jutna. Ennek ellenére legalább törekedni lehetne a tárgyilagos megjelenésre!

fairlane 2018.03.05. 11:46:40

@JTom: a fajgyűlölő kommenteket javaslom törölni. Nincs egy olyan posztod, ahol fel ne tűnne egy-két gyűlölködő alak. Ne hagyd, hogy elharapózzon, kár lenne ezért a szuper blogért.

GyMasa 2018.03.05. 11:49:26

@barli:
...mivel elveszik a színinformáció...
nem vesz az el, csak maskeppen van kodolva...

HgGina 2018.03.05. 12:57:06

@EU zászlót mindenhova!, @csorsza: : Kicsit olvass utána. Az első kékcédulás szavazás volt a soproni. A Magyarország és Ausztria szöveget egy vékony sárga papírra, illetve egy vastag kék kartonra nyomták. A szavazáskor mindkettőt be kellett dobni az urnába, de az egyiket eltépve. Az épségben maradt cédula volt az érvényes szavazat. A diákokat teherautókkal aszerint szállították szavazni az érintett településre, hogy a papírszakadások hangja után húzta valaki a kis strigulát. Ez volt az exitpoll akkor. Ahol veszélyben volt a magyar győzelem, oda gyorsan pár teherautónyi szavazót vittek, és máris megfordult a szavazati arány. Ez volt a csalás. Erről bővebben írt egyénként Hír György, Winter-Laczay és Prónay is. A szervezésben jelentős szerepe volt Keresztes-Fischer Ferencnek és Lingauer Albinnak is. Szóval volt csalás vastagon.
A németek nagy része pedig azért szavazott MAgyarországra, mert Ostenburg-Moravek Gyula (akkor Sopron csendőrparancsnoka) a rendelkezésére álló három csendőrszázaddal végigjárta előző nap Sopront, és a németeket meglehetősen nagy hatékonysággal "rábeszélte a helyes szavazat leadására".
A hatalmára jellemző, hogy az ágfalvi csatát is a későbbi Rongyos Gárda magját képező diákok a soproni csendőrségtől kapott fegyverekkel vívta, és az összesen alig több mint 200 diák egy háromezres, bevonulni szándékozó osztrák katonaságot kergetett szét. Ostenburg a csata előestéjén szállította ki a csendőrökkel a fegyvereket, majd a csatát követően a fegyvertelen csendőrség "letartóztatta" a felkelőket. A fegyvereket "elkobozták", gyakorlatilag visszavették, és két fő kivételével másnap reggel 10-kor az egész társaság szabadlábon volt.
Kedves @csorsza, attól, hogy te ezt nem tanultad, és a nagy fene demokráciában a levéltári anyagok közt sem keresgélsz, ez még tény. Mindezektől függetlenül kedvenc városom marad Sopron, de a történelmi tények elég makacs dolgok. Kérlek, majd akkor vitatkozz, ha eleget tanultál! Köszike.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.03.05. 13:00:05

@morph on deer: Igen, két, más dologról beszélünk: te a képcsinálásról, én pedig a fényképezésről (ami a fény leképezése, ugye). Ahogy @Bobby Newmark: is írta, a kettő nem ugyanaz, főleg a mai, digitális képfeldogozás világában.
Mellesleg én pont ezért nem is tudom komolyan venni azt a festőt, aki fotók alapján festi le a témáit. Az ugyanis így már csak egyszerű másolás, mégha "rárak" pár "effektet" is a "művész".

@Bobby Newmark: Kimaradt egy szó: színes. Azaz "minden színes filmnek" megvolt a saját színvilága, értsd: Kodak, Fuji, AGFA, és ezeken belül sok száz negatív és dia.

@barli: Igazából visszanyerni nem tudunk vele hitelesen, csak önkényesen visszaadni és pont ez a gond. A hitelességhez ugyanis az egész képrögzítési folyamatot pontosan dokumentálva és visszaelemezhetően kellene véghezvinni. Ezekben az esetekben viszont erről szó sincs: valaki nagyon régen valamilyen anyagra, valamilyen módszerrel (expozíció, vegyszerek stb.) elkészített egy fényképet, amit aztán sokáig mindenféle ellenőrizetlen környezeti hatásoknak kitéve tároltak. Innen már csak tippelni lehet, meg utánanézni más dokumentumokban az eredeti színeknek, de ezeket akkor sem egy Pantone skála alapján írták le. Szóval a hitelesség nagyon nehéz, gyakorlatilag megoldhatatlan. És mi van, ha figyelmetlen a "színező", lásd @szúnyog?? mert nem buddha: hsz-át. ;)

medvegy 2018.03.05. 13:04:14

@fairlane: Csatlakozom. Minden tisztességes embert taszít az ilyesmi. Ez a "gázszerelő" meg jobb ha nem rontja itt a levegőt.

medvegy 2018.03.05. 13:07:56

@HgGina: Meg persze Prónai különítményesei is "rábeszélték" a makacskodó svábokat az "igaz hazafiságra". Bár ők délebbre tevékenykedtek főleg.

Adakta 2018.03.05. 13:20:54

(A gázszerelőkkel mindehol csak a baj van..)
Nagyon klassz összeállítás volt, köszi!+

pitcairn2 2018.03.05. 13:56:08

@Nagyapám Ausviccban volt gázszerelő.:

már 1872-ben - azaz 13 évvel a fénykép előtt - a feketék és a színesek 75%-a szabad ember volt Brazíliában

en.wikipedia.org/wiki/Slavery_in_Brazil#The_end_of_slavery

mondjuk úgy, hogy "hivatalos" felszabadítás nélkül "magánalapon" is igen elterjedt volt a rabszolgák felszabadítása

és persze a keveredés is igen elterjedt volt, a portugálok ebből sohasem csináltak különösebben problémát

pitcairn2 2018.03.05. 14:04:40

@EU zászlót mindenhova!:

leginkább a német források foglalkoznak ezzel

de.wikipedia.org/wiki/Volksabstimmung_in_%C3%96denburg#Vorbereitung_und_Verlauf

ugyanakkor azonban abból sem csinálnak titkot (a német wikicikkből sem maradt ez ki), hogy a városnak még a német lakossága is megosztott volt a kérdésben

(mármint az a rész amely akkoriban még nyíltan németnek tekintette magát, mivel a "magyar" oldal is jobbára magyarrá lett németekből állt)

azaz

rengeteg német a maradásra szavazott és amellett kampányolt

a német voksok nélkül Sopron nem maradt volna magyar ami különösen az 1945 utáni kitelepítések tükrében szomorú...

www.kisalfold.hu/soproni_hirek/kitelepites_a_nemetek_nelkul_kihalt_lett_sopron_-_fotok/2484819/

a "csalás" verziót különben több helybélitől is hallottam már + a magyar történészek sem vitatják, hogy voltak "rendellenességek"

pl. a Selmecbányáról épp akkor odatelepített akadémia diákjai is szavazhattak, hogy csak a legkirívóbbat említsem

pitcairn2 2018.03.05. 14:05:57

@EU zászlót mindenhova!:

ez különben rögtön választ is ad arra, hogy miért nem volt több helyen népszavazás:

a nem magyar lakosság jelentős része is inkább a magyar államra voksolt volna

2018.03.05. 14:06:17

@kuszanész: "A német (1918) hadifogoly elég morcos képet vág..." Gondolom, fájt a foga :)

pitcairn2 2018.03.05. 14:19:58

@Nagyapám Ausviccban volt gázszerelő.:

1888-ban - a rabszolga felszabadítás évében - a fekete, az indián és a színes lakosság több mint 90%-a szabad volt (legalábbis jogi értelemben)

pt.wikipedia.org/wiki/Lei_%C3%81urea#Consequ%C3%AAncias_da_Aboli%C3%A7%C3%A3o

és a "fehér" lakosság esetében sem lehetett makulátlanul fehér a pedigré

a "kit tekintünk fehérnek?" topic kapcsán eddig leginkább az 1865 előtti amerikai délen dívó gyakorlatról olvastam - ami nagyságrendekkel rasszistább volt a brazil társadalomnál - ott kb. már a háromnegyed részben fehéreket is fehérnek tekintették (azaz egy fekete nagymama gond nélkül becsúszhatott a képbe...)

gigabursch 2018.03.05. 14:20:56

@pitcairn2:
Téves!
Nem szavazhattak.

Ellenben masszív kampánymunkát folytattak és nem engedték elcsalni a szavazást, mert arra mindent megtett az osztrák fél.

Bővebben:
Missuray Krúg Lajos: Tüzek a végeken.

Jelenleg online hol érhető el nem tudom, de mikor még ment a betiltva.com, akkor ott olvasható volt, mivel beküldtem nekik wordben és feltöltötték.
Egyébiránt indexre tett mű volt.

A könyv egyébként időnként kapható Sopronban az Egyetemen.

pitcairn2 2018.03.05. 14:22:17

@gigabursch:

a német szócikk sem tagadja azt, hogy a szabályokat mindkét oldalról megsértették

gigabursch 2018.03.05. 14:26:40

@HgGina:
Francokat szállították.
Neked is csak ajánlani tudom a fenti @gigabursch: hsz-omból az egézs időszakról a legfontosabb művet.

Tüzek a végeken.

gigabursch 2018.03.05. 14:29:07

@HgGina:
Az a kettő meg hősi halott lett.
Machatschek Gyula erdőmérnök hallgató és Szechány Elemér bányamérnök hallgató.

Szobruk a Szenti István plébániatemplom oldalában van.

pitcairn2 2018.03.05. 14:30:50

@gigabursch:

mint fentebb is írtam tősgyökeres soproniaktól hallottam az "enyhe rásegítés" sztorit, hogy finoman fogalmazzak (kb. azóta veszem komolyan)

de akármi is az igazság a derék soproni németek nagyon pórul jártak azzal, hogy a maradásra szavaztak, mivel mivel 25 évvel később elnyerték ezért a "méltó jutalmukat"...

www.kisalfold.hu/soproni_hirek/kitelepites_a_nemetek_nelkul_kihalt_lett_sopron_-_fotok/2484819/

BéLóg 2018.03.05. 14:33:10

Köszönjük, mindenképp.

gigabursch 2018.03.05. 14:33:40

@Indriq:
Egész pontosan mikor kell feltenni egy kérdést:
A mondat elolvasása közben, vagy utána?
Tessék odafigyelni a zárójeles részre...

báró Csekonics 2018.03.05. 15:47:40

@BiG74 Bodri: nyilván arra, hogy a becsületük lenne oda, ha simán átadják a hivatalt.
Ne feledd, régen a posta sokkal 'militánsabb' szervezet volt, a vasúthoz hasonlóan már-már félkatonai parancsuralmi alapokon.

szita szita péntek 2018.03.05. 16:26:07

Fekete-fehér vs színes kép témájához: Szerintem az kép színezése

- sértés a kép alkotója számára.
Bár régen a technológia korlátai miatt nem volt színes a kép DE a kép készítője pontosan tisztában volt e korláttal és (feltételezve hozzáértését) eleve úgy "komponálta" képét, hogy az fekete-fehérben mutasson jól. Rodin Gondolkodóját is kifesthetnénk bőrszínűre és álmodhatnánk rá olyan hajszínt amilyet szeretnénk, hisz a techonlógia adott - mégsem tesszük ezt. Esetleg valami fröccsöntő üzemben készítenek ilyen hűtőmágnekst - de ugye akkor bóvlit csinálnak, még akkor is, ha van akinek ez tetszik, mer eccerű a lelkem.

- szükségképpen hamis,
Olyan információt tesz a képre, ami nem volt ott és nem tudható milyen volt. Mittomén sejthető, hogy az a nadrág barna volt és vélelmezhető, hogy annak milyen tónusa - de biztosra nem mondható. És akkor ez egy egyszerű kérdés, mert (ha máshol nem múzeumokban) de fellelhető az akkori posztó... Ráadásul a színezés alkalmas arra, hogy elterelje a hangsúlyt az eredeti képéhez képest.

- lenézi a nézőt,
hisz azt a minimális absztrakciós képességet sem felételezi róla, hogy képes értelmezni és élvezni egy fekete fehér képet.

Ezzel nem elvitatni akarom az evégzett munka nagyszerűségét, nem lebecsülni akarom a befektetett munkát. Viszont úgy érzem ez a sok energia befektetés értelmetlen.

No persze izlések és pofonok...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2018.03.05. 16:33:25

@fairlane: szoktam. bocsánat, de ma reggel óta nem voltam gép előtt és mint tudod egyedül moderálok, mert senki sem segít, hiába keresek szerzőket már 4,5 éve...

FayRodisz 2018.03.05. 19:07:20

@arabok balrol:

"Az őshonos németeket meg elkergették vagy áthajtottak rajtuk teherautóval a derék csehszlovákok, a háború után. "

Budaőrsön sem maradt túl sok német hasonló okokból, azokat a derék magyarok hajtották a vagonokba.

Greg36 2018.03.05. 19:13:45

@szita szita péntek: "Rodin Gondolkodóját is kifesthetnénk bőrszínűre és álmodhatnánk rá olyan hajszínt amilyet szeretnénk, hisz a techonlógia adott - mégsem tesszük ezt. " Ugyanakkor pontosan tudjuk, hogy az ókori szobrok 99% festett volt, nem pedig fehér/szürke/homokszínű, a múzeumokban mégis festetlenül vannak kiállítva, holott a rendelkezésre álló eszközökkel pontosan lehetne rekonstruálni az eredei színeket - mégsem tekinti ezt senki hamisításnak, holott az eredeti alkotó szándékaival (aki színesnek alkotta) homlokegyenest szembemegy.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2018.03.05. 19:52:55

1995. Cigányok elleni merénylet az osztrák Oberwartban (Felsőőr).
Erről volt bármi hír a magyar sajtóban annak idején?

¿Qué tapas hay? 2018.03.05. 20:56:21

@HgGina: @BiG74 Bodri: @báró Csekonics: A Versailles-i békeszerződés adott lehetőséget Lengyelországnak, hogy Danzigban posta-, távíró- és távbeszélő-hivatalt állítson fel, elsődlegesen a danzigi kikötő és Lengyelország közti postaforgalom biztosítására. A postahivatal a Népszövetség védelme alatt álló területen kívüli létesítmény volt. Emellett még a kikötő és az óváros egyes épületeiben összesen tíz darab lengyel postaládát helyeztek el. A danzigiaknak persze rettentően csípte a szemét a szuverenitás effajta semmibevétele, a postahivatal léte állandó vitákhoz vezetett a danzigi és a lengyel hatóságok között.

Danzig visszafoglalásának épp ezért kitüntetett pontjai voltak a szuverenitást sértő lengyel létesítmények (a postahivatal és a westerplattei lengyel hadianyagraktár) elleni LÁTVÁNYOS támadások. Megjegyzem, mindkét létesítmény sokkal kisebb ember- és anyagi veszteséggel elfoglalható lett volna egy egyszerű blokád-kiéheztetés taktikával, csakhát ennek kisebb propagandaértéke lett volna.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.03.05. 21:22:38

@Greg36: Bocs, de amit írsz, az nem is hamisítás, mert a szín magától, az idők folyamán jött le a szobrokról, nem pedig leszedték szándékosan (ezért hagyják meg azokat fellelt állapotban). A kettő nem ugyanaz. Mint ahogy mi sem arról beszéltünk, hogy régi, de színét vesztett fotókat érdemes-e visszaszínezni (helyreállítani), hanem arról, hogy eleve színteleneket (pontosabban monokrómokat) érdemes-e kiszínezni (módosítani).

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2018.03.05. 21:52:08

@Gamma Leonis:
MTV híradó: nava.hu/id/00419_1995/
és
1995. február 6. NÉPSZABADSÁG, 28. oldal:
"Felrobbant romák
Robbanás következtében négy cigány szombat éjjel életét vesztette a burgenlandi Felsőőrben (Oberwart) egy romatelepülés közelében - közölte a helyi csendőrség. Jelentések szerint a csendőrség feltételezi, hogy a négy roma fel akart robbantani egy táblát amelyre ismeretlenek rámázolták: „Cigányok! Takarodjatok haza, Indiába!”
A helybéliek közlése szerint nem sokkal éjfél előtt hatalmas csattanást hallottak, a sötétség miatt azonban nem látták, hogy mi történt. Csak hajnalban találtak rá a szétroncsolódott holttestekre - jelentette az MTI. "

1995. február 7. NÉPSZABADSÁG, 28. oldal:
"
Profik helyezték el a csőbombát Burgenlandban
Az osztrák belügyminiszter bejelentette: merénylet okozta Dél-Burgenlandban a négy cigány ember halálát a hét végén. Időközben a magyar határ menti tartományban még egy terrorakció történt.
Hétfő délelőtt a horvát nemzetiségűek lakta Stinatz községben ismeretlenek egy papírhulladék-gyűjtőnél rejtettek el robbanószerkezetet. A robbanásban egy köztisztasági alkalmazott súlyosan megsebesült. A nyomozás nagy erőkkel zajlik, de főként a hét végi, négy ember halálát okozó merénylet ügyében.
Löchnak belügyminiszter tegnap délelőtt közölte, hogy ami Felsőőrön (német nevén Oberwart) történt, az minden kétséget kizáróan terrorakció volt a cigányság, vagy ahogy Ausztriában kötelezően nevezik, a roma és sinti népközösség ellen. A négy holttestet annak a táblának a közelében ta
lálták meg, amelyre valakik ráírták: „Indiába a romákkal.” Az úgynevezett csőbombát ehhez a táblához kötötték a merénylők.
A belügyminiszter elmondta, profik készítették a robbanószerkezetet, egyúttal kérte a lakosság segítségét a tettesek megtalálásához. Löchnak szerint nem kizárt, hogy összefüggés van a mostani merénylet és a tavaly, tavalyelőtt történt levélbomba-sorozat között. Vranitzky kancellár kemény szavakkal ítélte el a faji indíttatású gyilkosságokat, Buschek alkan- cellár azt mondta: valakik nyilvánvalóan az osztrák társadalmat akarják destabilizálni, de valójában a társadalom a merénylők ellen fog fordulni.
Ausztriában 30-40 ezer roma és sinti él, egytizedük Burgenlandban. Ez utóbbiak szinte kivétel nélkül magyar családnevet viselnek. "

A 11-i számban már egy hathasábos féloldalas cikk jelent meg helyszíni tudósítással.

Bobby Newmark 2018.03.05. 23:28:49

@Fotósképző: Valójában ott a különbség, hogy ha kipingálod Zeuszt, akkor azzal erősen beleavatkozol az eredetibe, de ha digitálisan kiszínezel egy fotót, akkor az eredeti megmarad. Mint ahogy nyugodtan kifesthetsz egy Zeusz másolatot.

Nem értem, hogy ezzel mi bajotok van. Továbbá hogy a fenti olvtársat idézzem, ezt lefikázni komoly sértés a kép kiszínezőjére nézve, aki nem kis munkát végzett egy kép kiszínezésével. Amit felhoztok negatívumként, hogy nem tudjuk, pontosan milyen volt az eredeti, azt úgy hívják, hogy művészi szabadság.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2018.03.06. 00:23:10

@Bobby Newmark: Csak a véleményemet írtam le, ebből alakult ki egy párbeszéd, de tőlem mindenki úgy színezi a fotókat ahogy akarja, ahogy írtam is fentebb: "Díjazom mindenki próbálkozását..." Semmi bajom a különböző művészi, alkotói megnyilvánulásokkal, csak annyit szerettem volna mondani, hogy szerintem a fotók utólagos kiszínezése eleve nem tudja elérni az alkotó eredeti szándékát, ti. a dokumentálás pontosítását, mert erre az eredeti fotó nem alkalmas (ugye, tudjuk, milyen az eredeti: fekete-fehér). Ettől még lehet bármilyen szép képet festegetni belőle, de az csupán ennyi is lesz: egy érdekes, színes kép. ;)

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.03.06. 10:25:31

@HgGina: Ezekre jó lenne valami forrás, mert én nem találtam ilyet. A népszavazás tudtommal a két fél között olasz bábáskodással Velencében kötött egyezmény alapján zajlott. Nyilván voltak osztrák megfigyelők, és olaszok is.
De ha úg lett volna, ahogy írod, akkor hogy lehet, hogy a Sopron környéki alvak összességében az Ausztriához való csatlakozás mellett döntöttek..

Bobby Newmark 2018.03.06. 10:39:50

@Fotósképző: "egy érdekes, színes kép"
Szerintem ennyi a cél összesen a színezéssel.

Azt viszont nem tudhatod, hogy az eredeti fotós szándékát mennyire adja vissza, mert fogalmunk sincs az eredeti fotós szándékáról. Hogy az most egy komoly előkészületekkel járó fotós munka volt, vagy csak egy elkattintott kép (már ha lehet ilyenről beszélni az adott kép esetében), művészi szándék volt mögötte vagy csak egyszerű iparosmunka... Ezek már sosem derülnek ki, jellemzően. Kicsit túlgondolod ezt az egész fotószínezést szerintem...

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2018.03.06. 10:45:29

@JTom: Köszönöm a cikkeket! Számomra mindig érdekes, ahogy a "bölcs" ember eltérő bőrszínű populációi vívják állati csatáikat. Az eszközeink rafináltabbak, de ugyanúgy vadállatok vagyunk.

Namely 2018.03.06. 14:24:49

"1958. A 19 éves fekete"
Csak azt tudnám, hogy lehet azt "figyelmen kívül hagyni", hogy egy uszodába nem lehet bemenni... jegyszedő nincs? De van, és egy megrendezett jelenet látható, nyilvánvaló, hogy valaki beengedte a fekát, gondolom egy főaktivista, aki szentül meg volt győződve arról, hogy jót tesz....

"1995. Cigányok elleni merénylet az osztrák Oberwartban (Felsőőr). "
Sajnálatos, ami ott történt. De azon el kellene gondolkodni, hogy a polkorrekt sajtó akkor miért nem sajnálkozik, amikor éppen a cigányok késelnek, rabolnak, lopnak, öregeznek, stb.... ja, mert azért szerintük nem kár, aki Európában a többségi társadalom tagja...

@JTom:
Teljes zavar, a cikkíró se tudja, hogy akkor most cigány, vagy roma:
"Felrobbant romák Robbanás következtében négy cigány szombat éjjel életét vesztette a burgenlandi Felsőőrben (Oberwart) egy romatelepülés közelében"
Avagy a főmottó: "Főúr, kérem hozzon egy nagy adag romapecsenyét" :DDD

pitcairn2 2018.03.06. 15:45:46

@EU zászlót mindenhova!:

osztrák megfigyelők nem voltak, mivel csalás veszélyére hivatkozva visszahívták őket

Bretschneider detektív 2018.03.06. 16:00:22

@morph on deer: Ezért kapsz tőlem egy virtuális puszit, akár nő vagy, akár férfi. :-) Így kell méltósággal válaszolni.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.03.06. 17:41:59

@pitcairn2: Az osztrákok ezzel akarták blokkolni az egész folyamatot. Minenesetre a Hgina által leírt dolgokra én nem találtam forrást. De ha valóban annyira lejtett a pálya, akkor hogy lehet, hogy a környékbeli falvakban az eredmény Ausztria felé húzott?

pitcairn2 2018.03.06. 19:22:57

@HgGina:

Winter Laczay, Ostenburg, Keresztes Fischer...

szép német nevek:)

pitcairn2 2018.03.06. 19:25:50

@EU zászlót mindenhova!:

a csalás verzióval gondolom leginkább a német források foglalkoztak, illetve még a Villani Frigyes féle jelentésre szoktak hivatkozni

de.wikipedia.org/wiki/Volksabstimmung_in_%C3%96denburg#Historische_Beurteilungen

trollsalab 2018.03.10. 23:31:25

@JTom: Azt a robbantást a Bajuvár felszabadítási front név alatt egy Franz Fuchs nevű egyed követte el.www.origo.hu/nagyvilag/19981208levelbomba.html de.wikipedia.org/wiki/Franz_Fuchs_(Attent%C3%A4ter)

Pepejoe 2018.04.05. 16:47:41

@arabok balrol:
a tűzben kiég a szén java és egy rossz minőségű biliacél marad hátra amit persze a beolvasztáskor pótolni lehet redukálással de minek rontanád szándékosan annak az egyébként nagyon jó acélnak a minőségét.

butyko 2018.05.16. 09:41:50

@gigabursch: Nyugi,az osztrák állampolgár,magyar származású oberwartiaknak ez nem jelent gondot.:) Nem akarják Trianont visszacsinálni és eszük ágában sincs visszatérni Magyarországhoz. Legfeljebb bevásárolni... Soproniként magam is kétségbe vonom felmenőim elmeállapotát...A többi már napi politika és azzal itt nem foglalkozunk.
Sopron környékén elvétve laktak magyarok,horvát és sváb települések voltak és kivétel nélkül Ausztriára szavaztak. A "diákok szavaztak" kitételt a soproni egyetemistákra kell érteni.Az köztudott,hogy a soproni egyetem a selmecbányai egyetem utóda,1919-ben fogadta be Sopron őket.A népszavazás 1921-ben volt .Az a sok diák és tanár ,akik áthurcolkodtak Selmecről ,ismét a "száműzés" veszélyével találkoztak szembe.Sok diáknak nem volt hová "hazamenni",hiszen szülővárosuk már egy másik országhoz tartozott.20 évesek elmúltak,az egyetemi kollégium ,városi albérlet állandó lakhelynek számított,tehát szavaztak. Másik nagy szempont valóban az élelmiszer ellátás biztonsága volt,a 8 faluban gazdálkodtak a lakosok,de a városi polgárok boltban vásárolták az ennivalót.Ez van.

gigabursch 2018.05.16. 10:03:27

@butyko:
Akkor még egyszer.
Az egyetemi diákság _NEM_szavazott.
Kivéve azt a hármat, aki helybeli illetőségű volt.
Akkoriban szavazat vándorolgatás még erősen nem volt.

A kérdés kapcsán javaslom járj utána ifj. (Missuray) Krúg Lajos: Tüzek a végeken c. művének, vagy - ha már soproni vagy - kérdezd meg ifj Sarkady Sándort, az egyetemi könyvtár igazgatóját.
Meglehetősen alaposan utánamélyedt a kérdésnek az elmúlt 20 esztendőben és számtalan esetben feltárta a mai napig nyomott osztrák (és csehszlovák) ellenpropagandát, azok kiindulásáig, gyökeréig.
Ahogy azt is, hogy csak az egyetemisták hány, osztrák oldallal kollaboráló ügynököt kaptak el, s érdekes, hogy ezeknek hányféle állampolgársága volt.
Nagyon tanulságos monográfiákat írt ezügyben ifj. Sarkady Sándor.
Tekintettel arra, hogy a Selmeci Menekülés idén lesz 100 éve, így meglehetősen vastagon mennek a már megindult tényfeltárások publikálásai.
(S ennek megfelelően lesznek dezinformáció gyárak is, meg sem lepődök rajta)

Egyébként meg Thurner Mihály akkori polgármester nagyon is érezte a reális veszélyt, hogy Sopron is "megy a levesbe" és tk. ezért erőltette Sopront, mint lehetséges helyszínt a Bányászati és Erdészeti Főiskola letelepedésére. Tudta, hogy szellemi bázis nélkül nem tudja Sopront és környékét megmenteni. Igaza lett.
Mindemellett az is tény, hogy Sopron városa mindig is (ma is) rühellte a szellemi bázisát.
Igazában az a város meg sem érdemli az egyetemét.

butyko 2018.05.16. 14:32:59

@gigabursch: Ifj.Sarkady Sándort személyesen ismerem,együtt jártunk a Berzsenyi gimnáziumba. Meg fogom kérdezni!
Ezt a szellemi bázis rühellését nem tudom értelmezni...

gigabursch 2018.05.16. 15:52:29

@butyko:
Hat évet töltöttem el Sopronban EFE-SE-NYME korszakban.
Akkor is azt láttam és ma is azt látom, hogy ennek a városnak fáj, hogy van egy egyeteme.

Csak egy ellenpélda:
Miskolc városa a 90-es évek végén a legnagyobb nyomorban évente támogatta tekintélyes összeggel az egyetemet, mert tudta, hogy az egyetlen kilábalása a többlettudás.
Ma Miskolc azért éléggé rálépett a gázra és rengeteg fejlesztés az egyetemmel karöltve valósult meg.
Ha ott jártam bármikor is egy kocsmahivatalban, bármelyik melós levette rólam, hogy diák vagyok és többen is kellő tudatossággal elmondták, hogy mi vagyunk a jövőjük, és ezt jól őrizzük meg.
Nos Sopron városa idestova az elmúlt 100 év utolsó 90 évében, de főleg a (f)elszabadulás, majd a módszerváltás óta egy retkes fillért nem áldozott arra, hogy a szellemi bázisa növekedjen, erősödjön, stb., ellenben akár őslakos, akár gyüttment, szinte mind rühelli az egyetemet, mert féltékeny a szellemi többletre, miközben maga csak a saját kis schillinggel, majd euróval tömött pénztárcáját nézi és csak azon keresztül minősíti a világot.

Legyen ennyi, nem akarom a blogot szétoffolni.

Ha találkozol Sarkadyval, akkor üdvözlöm (ezen a nicken mondd neki)!
süti beállítások módosítása