Napi érdekes - 554

2025. január 19. JTom

1918_kb_360_millio_eves_megkovesedett_fatonk_egy_amerikai_szenbanyaban.jpg

1918. Kb. 360 millió éves megkövesedett fatönk egy amerikai szénbányában

1907_walter_davidson_posing_on_his_motorcycle.jpeg

1907. Walter Davidson a cégük által gyártott motorkerékpáron

1919_birkak_mint_termeszetes_funyirok_a_feher_haz_gyepen.jpeg

1919. Birkák mint természetes fűnyírók a washingtoni Fehér Ház gyepén

1921_mintegy_90_ezer_ember_volt_kivancsi_a_jack_dempsey_es_georges_carpentier_kozotti_merkozesre_jersey_city-ben.jpeg

1921. Mintegy 90 ezer ember volt kíváncsi a Jack Dempsey és Georges Carpentier közötti mérkőzésre Jersey Cityben

1936_last_public_execution_in_the_united_states_a_crowd_variously_estimated_at_10_000_to_20_000_gathered_at_owensboro_kentucky_rainey_bethea.jpg

1936. Az utolsó nyilvános kivégzés az Egyesült Államokban. Mintegy 10-15 ezer ember gyűlt össze az eseményre a Kentucky állambeli Owensboróban. A 22 éves Rainey Betheát végezték ki, akit nemi erőszakért ítéltek el

1939_british_communist_party_meeting_earls_court.jpeg

1939. A Brit kommunista párt rendezvénye a londoni Earls Courtban

1952_luxembourg_s_josy_barthel_cries_on_the_podium_after_winning_the_1500m_race_at_the_helsinki_olympics.jpeg

1952. A luxemburgi Josy Barthel könnyezik a dobogón, miután óriási meglepetésre megnyerte az 1500 m-es futamot a helsinki olimpián. Máig ez Luxemburg egyetlen olimpiai aranyérme

1958_a_skot_sorozatgyilkos_peter_manuel_letartoztatasa_glasgowban_mintegy_15_gyilkossagot_sikerult_rabizonyitani_juliusban_felakasztottak.jpg

1958 A skót sorozatgyilkos, Peter Manuel letartóztatása Glasgow-ban. Mintegy 15 gyilkosságot sikerült rábizonyítani. Még az év júliusban felakasztották

1960-as_evek_a_bell_laboratories_kiserleti_videotelefonja.jpeg

1960-as évek. A Bell Laboratories kísérleti videótelefonja

1964_muhammad_ali_latogatasa_egyiptomban.jpg

1964. Muhammad Ali látogatása Egyiptomban

1968_korul_cafe_lehmitz_kocsmai_elet_hamburg_hirhedt_reeperbahn_negyedeben.jpeg

1968 körül. Café Lehmitz, kocsmai élet Hamburg hírhedt Reeperbahn negyedében

1976_a_befagyott_tengizi_tavon_landolt_szojuz_23_urhajo_kabinja_benne_rozsgyesztvenszkij_es_zudov_urhajosokkal.jpeg

1976. A befagyott kazah, tengizi tavon landolt Szojuz-23 űrhajó kabinja, benne Rozsgyesztvenszkij és Zudov űrhajóssal

1980-as_evek_a_neva_folyo_deltajanak_es_a_finn-obol_egy_reszenek_modellje_az_osszoroszorszagi_vizmernoki_kutatointezetben_leningradban.jpeg

1980-as évek. A Néva folyó deltájának és a Finn-öböl egy részének modellje az Összoroszországi Vízmérnöki Kutatóintézetben, Leningrádban

1983_dr_fukushi_katsunari_holding_a_wet_specimen_from_his_father_s_collection_of_preserved_japanese_tattooed_skin_who_gathered_collection_of_2_000_tattooed.jpg

1983. Dr. Fukusi Kacunari mutatja be apjának tetovált emberbőrökből álló gyűjteményét. A mintegy 2000 darabos kollekció legjavát jakuzák által a haláluk után felajánlott darabok teszik ki

1987_s_brian_willson_moments_before_being_stuck_by_the_train.jpeg

1987_s_brian_willson_moments_before_being_stuck_by_the_train1.jpeg

1987. S. Brian Willsont, korábbi vietnami veteránt, aktivistát és ügyvédet gázolja el a hadsereg szerelvénye, egy tüntetésen. A demonstrációt a közép-amerikai antikommunista szervezet (kontrák) számára szállított amerikai fegyverek ellen szervezték. Wilson mindkét lábát amputálni kellett és a homloklebenyéből is el kellett távolítani egy darabot. Jelenleg 83 éves

1993_47_people_were_killed_after_a_lost_barge_struck_the_big_bayou_canot_swing_bridge_in_alabama_knocking_it_out_of_alignment.jpeg

1993. 47 utas halt meg az alabamai Big Bayou Canot vasúti híd összeomlásakor, amikor egy bárka a híd lábának ütközve leszakította azt

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr9418777974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Galaric 2025.01.19. 13:01:30

a mai válogatás eléggé nyomasztóra sikerült...

Greg36 2025.01.19. 13:05:46

Nekem úgy rémlik, pont az volt a baj, hogy a bárka éppen csak elmozdította a hidat. Ha jobban meglöki, akkor a sín is eltörik, és automatikus tilost küld a jelzőre. Így pont annyit deformálódott, hogy még érintetlennek érzékelje az áramkör, de ahhoz már eleget, hogy a kerekek elhagyják a sínt.

Munro 2025.01.19. 13:09:25

Bell Laboratories kísérleti videótelefonja: egyik se néz a képernyőre

ZON 2025.01.19. 14:36:35

A két félmeztelen úriember mivel múlatja az időt a krimóban ?

Öngerjesztő Erg 2025.01.19. 15:08:02

A komcsi gyűlésre nem csajozni mentek az ifjak... :)

A derék hamburgiak állhatatosan küzdenek a máj ellen. :)

A Szojuz 23 totál kudarc volt. Nem tudtak csatlakozni az űrállomáshoz, egy nap után visszatértek, de pont egy tóba sikerült leszállni a minusz 20 fokban, ahol el is süllyedtek. Végül csak másnap tudták őket partra vonszolni és a mentőalakulat arra is számított, hogy holttesteket kell majd kiemelni a kabinból, de végül túlélték mindketten. Egyikük se repült még egyszer.

Grgabácsi 2025.01.19. 15:33:47

@Greg36: feltéve, hogy azon a szakaszon üzemel(t)-e sínáramkörös foglaltságérzékelés, amely abban a formájában, ahogy nálunk van, onnan indult, és orosz közvetítéssel érkezett. A működési elv szerint amúgy úgy kéne lennie, ahogy írod.

toto92 2025.01.19. 15:58:27

@Greg36: nekem is pontosan ez rémlik ezer évvel ezelőttről egy NatGeós dokuból - ha nem keverem valami mással, de szerintem/remélem túl sok ilyen baleset nem történt, pláne nagyságrendileg egy időben.

Birkák: az amerikai Pocono Raceway-en mai napig használnak barikat fűnyírásra. Meg nyilván máshol is, csak most ez az élő példa jutott eszembe.

Bokszmeccs: ebből a 90.000 emberből hányan láttak belőle bármit? Ha jól látom nem lóg a stadion közepén Jumboscreen...

amundsen 2025.01.19. 17:48:38

@Öngerjesztő Erg: A Szojuz 23 repüléstörténete maga volt a Murphy törvény összes axiómájának tökéletes igazolása. Itt semmi sem jött össze, talán csak az, amit James Callaghen mondott: " Murphy túl optimista volt. Szárazföldi leszállás helyett 120 kilométerre belepottyantak egy befagyott tóba, ami szerencsére sekély volt. Mínusz húsz fok, hóvihar 80-as széllel késő éjszaka. Az első helikopter elfelejtett mentőcsónakot hozni. Aztán kifogyott az üzemanyaga. Aztán a többi meg eltévedt. Az űrhajósok a kabinban éppen haldoklani készültek, mert a regenárálás már nem működött, a széndioxid túltelítődött, oxigén elfogyott. A rádió bekrepált. A szellőztető nyílás víz alatt volt. Az ajtónyílás is. (Volt búvárruhájuk is az űrhajósoknak, csak nem tudtak kijönni) Elkezdték helikopterrel a vontatást, de akkor meg a légnyomás érzékelőbe befolyt a víz, attól beindult a tartalékernyő, abba meg belekapott a szél..kis híján odaveszett mindenki, szerencsére a pilóta marha ügyes volt. Nekik tényleg minden elromlott, ami csak elromolhat. Már csak hab a tortán, hogy az egyik helikopterpilótát a tiltott vontatásért, a másikat, aki a vontatott űrkabinon ténykedett, a gépe elhagyásáért felelősségre akarták vonni...

lac1 2025.01.19. 22:58:25

Vonatgázolás:

tipikus buta komcsi suttyóság, meg akarta állítani a vonatot? Hiába no, mégis igaz a korábban viccnek gondolt mondás, ha komcsi/bolsi/lippppsi megtanulna számolni, már nem lenne komcsi/bolsi/lippppsi.

fkv.119 2025.01.20. 00:15:50

"1993. 47 utas halt meg az alabamai Big Bayou Canot vasúti híd összeomlásakor, amikor egy bárka ütközött a híd lábának leszakítva azt"

Ezek se voltak felkészülve rá hogy egy hídnak bármikor nekimehet egy hajó? Tiszta MÁV vs hó: nem számítottunk rá, hiszen csak évente mindig jön...

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2025.01.21. 14:31:56

@lac1: Képalából nem derül ki egyértelműen (bár szvsz a képről kikövetkeztethető), de kikötői környezetben egy iparvágányt zártak el egy (amúgy jó előre bejelentett) demonstráció keretében, a vonatszemélyzet erősen szándékosan nem állt meg (felsőbb utasításra), de azért buta lipsizzél bátran...

Head Honcho 2025.01.21. 15:34:40

Újabb libsiző idióta letiltva.

lac1 2025.01.21. 17:07:43

@SomiTomi:

Iparvágányon jellemzően nem száguldanak a vonatok. Az összes többi állításod is feltételes.
Tehát.
Csak egy buta, semmirekellő lipppsi lehet olyan hülye, hogy jön egy vonat felé, de ő a világbéke miatt nem ugrik el, mert az állítólagosan gonosz állomásfőnök gázolásra utasította az állítólagosan gonosz masinisztát.

Nekem pl. SOHA nem lenne igényem ilyen árú világbékére, de mint ebből az esetből (és még ezerből) láthatjuk, hogy azért van, akinek mégis.

És ha már jenki és ügyvéd, beperelte az ottani MÁV-ot, hogy nem volt feliratozva a vonat kereke: Vigyázz, levágja a lábad!

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2025.01.21. 19:17:21

@lac1: Igen, pont azért tudott volna bőven megállni a vonat az útját elálló tüntetőket látva. A többi állítás sem "feltételes", hanem rákerestem az ember nevére és utánaolvastam az esetnek, javaslom neked is.

Na jó, lelövöm a poént, a pert lezáró megegyezés szerint 920 ezer dollárt kapott az államtól és a vonatszemélyzettől.

lac1 2025.01.21. 20:07:19

@SomiTomi:

Ne hülyéskedj. Egy több száz tonnás vonat álljon meg pár elmebeteg miatt?
Nem, nem lőtted le a poént, én is az internet mellett ülök, én is olvastam a zinnedprojecten a szokásos lipppsi hazugságot, pontosabban a hazugsággal felérő ferdítést, hogy a megengedett HÁROMSZOROSÁRA (azaz közel fénysebességre a gyilkolási vágy miatt), de így is 15-el száguldó vonatot a puszta világbéke-akarattal* megállítani szándékozót elroncsolva...

*mana = természetfeletti, cudááálatos erő, dél-ázsiai, polinéz népeknél

Aztán persze kiderült, hogy a vonat manája "level 100"-ra volt állítva, ami több, egy hippi korai lipppsi manájánál.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2025.01.21. 22:24:22

@lac1: Figyelj, egy mozdony (de igazából bármilyen jármű) vezetőjének kötelessége minden lehetséges módon elkerülni, hogy emberéletben kár essen. Ez nem valami kommunista ármány, ha ezt külön magyaráznom kell, akkor igazából eleve értelmetlen volt bármiféle beszélgetés, mert csak direkt fel akarsz húzni vagy forró ólom van a fejedben értelmes gondolkodás helyett.

lac1 2025.01.21. 22:48:18

@SomiTomi:

A vonatos hülyegyerek az korai megjelenése volt a manapság látható lippppsi hülyegyerekeknek, aki odaragasztják magukat a flaszterhoz az autók elé. ha feltépik őket és a tenyerükről a bőr ottmarad a bitumenen az a baj, ha otthagyják rohadni őket, akkor meg az a baj.
Ezt a legkönnyebb, másokat okolni a saját maguk agyatlansága miatt.
És milyen kötelesség? Amikor szántszándékkal halálos veszély elé veti magát, abban a pillanatban lemond arról, hogy mások vigyázzanak rá. Jog és kötelesség kéz- a kézben jár. Értem, hogy a tolvajlás speciális esetében jólesik megpróbálni mással megfizettetni önnön tetteink következményeinek árát, de hát...
A láb nélküli lippppsi meg...? A vonattársaság egy pillanat alatt kifizette a álhumanista elvek mentén kirótt büntit, a köcsög meg az élete végéig láb nélkül él. Vajon ki járt rosszabbul? megmondom: a hülye korai hippi lipppsi.
Ugye?

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2025.01.21. 22:58:25

@lac1: Kár a gőzért, még egyszer és utoljára: ez a közlekedésen felül álló általános alapelvből következik. Ha valaki áll a jármű útjában és van mód megállni előtte, akkor meg kell állni. Pont.
Minden más kérdés, pláne politikai fröcsögés irreleváns.

lac1 2025.01.21. 23:03:50

Nem volt mod, hiszen a korabeli lipppsi hazugsag szerint a vonat a haromszorosara gyorsitott.
Amugy meg a hulye kezdte, o volt az elso a szabalytalansagban, semmi keesnivaloja nem volt a sineken.
Semmi. Egye meg amit főzött. Megtte.
Ez a szep a buta bolondok eseteben, MINDENKEPPEN ok huzzak a rovidebbet, ezt az egyet kellene megtanulniuk. Ha neked lenne igazad, de nincs, akkor is ok huzzak a rovidebbet. Ez egy szar, kegyetlen vilag, a hulyek mindig koran halnak vagy falabuk lesz.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2025.01.21. 23:06:05

@Head Honcho: Rád kellett volna hallgatnom elsőre...

Behemoth7408 2025.01.22. 10:00:30

Rainey Bethea-hoz (October 16, 1909 – 14 August 1936) kis kiegészítés... :-)
Rainey Bethea 27 éves volt ( nem 22 ), színesbörű férfi bevallotta egy 70 éves fehér nő, Lischia Edwards megerőszakolását és meggyilkolását ezért elitélték és nyilvánosan felakasztották a Kentucky állambeli Owensboroban. 10 éves volt mikor édesanyja, 17 éves amikor édesapja meghalt. Owensboroba 1933-ban érkezett. Először 1935-ben került összetűzésbe a törvénnyel, lopásért. Egy évre az Eddyville-ben lévő Kentucky Állami Büntetés-végrehajtási Intézetbe zárták. Nem kellett letöltenie az 1 évet, már 1935. december 1-jén feltételesen szabadlábra helyezték.
Visszatért Owensboroba , de 1 hónappal később ismét letartóztatták, ezúttal betörésért, bár ezt a vádat ittasságra és rendbontásra módosították. A 100 dolláros bírságot nem tudta kifizetni, ezért börtönbe zárták. Mivel december 1.-én feltételesen engedték ki, de ezt az ittasság és rendbontást nem jelezték a feltételes szabadságra helyezési bizottságnak ( Kentucky Parole Board ), ezért 1 hónap után elengedték. Ha jelezték volna visszaviszik Eddyville-be és nem követi el a súlyosabb bűncslekményt.
Maga a bűncselekmény 1936. június 7-én történt. E nap kora ( !! ) reggelén a már ittas Bethea felmászott Lischia Edwards szomszédjának egyik melléképületére majd onnan mászott át Edwards házára. Ennél a szomszédnál lakott Bethea egy faházban.
Miután betört a házba megtámadta az idős hölgyet, fojtogatta és megerőszakolta. Az idős asszony megfulladt. Ezután Bethea értéktárgyakat keresett, de közben elhagyta a börtönben saját magának készített fekete műanyagból készült gyűrűt.
Az idős hölgy holttestét aznap délután találták meg.
A rendőrség megtalálta Bethea gyűrűjét a helyszínen és mivel ekkor már volt ujjlenyomat vizsgálat amivel ugyancsak azonosították Bethea-t.
Pár nappal később látták az Ohio-folyó partján, amint éppen egy uszályra akar felszállni, de időben elkapták. Amikor a rendőrök kikérdezték, a férfi tagadta, hogy ő Bethea lenne, és azt állította, hogy James Smith-nek hívják. A férfit mindenesetre bevitték, de a fején lévő heg alapján azonosították.
Bethea megtette első vallomását, amelyben elismerte, hogy megfojtotta és megerőszakolta Edwardsot. Azt mondta, hogy nem tudta, hogy a nő életben volt-e az erőszak idején. Ennek azért volt jelentősége, mert az ügyésznek bizonyítania kellett, hogy az áldozat életben volt, hogy megállapíthassa a nemi erőszak tényállást, ugyanis 1936-ban Kentucky állam törvényei szerint nem volt törvénytelen egy holttesttel közösülni.
A Kentucky állambeli ügyész úgy döntött, hogy Betheát kizárólag nemi erőszakkal vádolja. Ennek oka az volt, hogy a kentucky-i törvények értelmében, ha gyilkosságért és rablásért halálbüntetést szabtak ki, amit villamosszék általi kivégzéssel kellett végrehajtani.
A nemi erőszakot azonban nyilvános akasztással lehetett büntetni abban a megyeszékhelyen, ahol a bűncselekmény történt. Hogy elkerülje a jogi dilemmát, hogy Betheát felakasztják-e vagy villamosszékre juttatják, az ügyész úgy döntött, hogy Betheát csak a nemi erőszak bűntettével vádolja meg. Betheát tehát soha nem vádolták meg a többi bűncselekménnyel, a gyilkossággal, a rablással, a betöréssel és a lopással.
A tárgyalás előtti éjszakán Bethea bejelentette ügyvédeinek, hogy bűnösnek akarja vallani magát, hogy elkerülje a tárgyalást és a halálbüntetést. Ezt másnap, a tárgyalás kezdetén meg is tette. Az ügyész azonban továbbra is az esküdtszék elé akarta vinni a pert és halálbüntetést kért. Abban az időben csak fehér férfiak ültek az amerikai esküdtszékben.
21 tanú kihallgatása után a vád lezárta a fő vádbeszédet. A védelem nem hívott tanúkat, és nem kérdezte a vád mellett vallomást tevő tanúkat. A bíró arra utasította az esküdteket, hogy mivel Bethea bűnösnek vallotta magát, egyetlen feladatuk az, hogy megállapítsák a büntetését, amely nem kevesebb, mint tíz, de nem több, mint húsz év fegyházban letöltendő szabadságvesztés, vagy halálbüntetés. Mindössze négy és fél perces tanácskozás után az esküdtszék, akasztással történő halálbüntetést hozta meg.
Bethea később színesbőrű ügyvédeket fogadott akik ingyen vállalták a védelmét. Több felebezés is történt Bethea részéről. A meghallgatás során Bethea azt állította, hogy nem akarta magát bűnösnek vallani, de az akkori ügyvédei erre kényszerítették, és hogy három tanút akart beidézni, hogy tanúskodjanak a nevében, de az ügyvédek ezt sem tették meg. Bethea azt is állította, hogy a beismerő vallomását kényszer hatására tette, és amikor az egyiket aláírta, nem tudta, mit ír alá. A bíró elutasította a beadványt.
Érdekesség, hogy akkoriban Daviess megye seriffje egy nő volt. Florence Thompson. A megye seriffjeként az ő feladata volt Bethea felakasztása.
1936 augusztus 14.-én volt az ítélet végrehajtása kora reggel.
Testét szegény sírban temették el az owensboro-i Elmwood temetőben.
Az elkövetkező 2 évben Kentucky államban két másik férfit is felakasztottak, de már egyik sem volt nyilvános.

lac1 2025.01.22. 18:09:49

@SomiTomi:

Így van. Szerencsére nem hárman, hanem sok tízezren olvassák azt, amit a saját szemükkel is látnak és amúgy minden, bográcsnál nagyobb IQ-val rendelkező tud, hogy ne állj a vonat elé, még ha a világbékét is akarod elérni ezzel.

ZON 2025.01.23. 15:36:09

@SomiTomi: Az efféle nyilaspalántáknak a szemében Bauer Sándor, vagy Jan Palach is lipppsi , buta bolondok voltak.

toncsi64 2025.01.24. 15:21:44

@lac1:
Megpróbálom értelmezni az általad írottakat :)
Amikor a békemenet szambázik végig az Andrássy úton az Oktogonnál a 4-6-s villamos simán áthajthat a népeken mert "... minden bográcsnál nagyobb IQ-val rendelkező tud, hogy ne állj a vonat elé, még ha a világbékét is akarod elérni ezzel" .
Remélem nem értettelek félre :DDD

lac1 2025.01.24. 16:40:25

@toncsi64:

Marmint a pride-t vagy az elet menetet akartad volna irni?
De azert kulonbozik mind a ket eset, az egyik alkalmaval az embercsoport a meretuk miatt nem fer el a jardan es bejelentett modon az uton is halad, mig a masik esetben a buta lippppsi szandekosan a vonat ele all.
Nem sok a kulonbseg csak eppen lenyeges.

lac1 2025.01.24. 16:45:32

@ZON:

Az egy mentalisan serult ember agresszioja, amit onmaga ellen iranyit, semmi egyeb.
Mint amikor mergemben megeszek egy doboz fagylaltot, pedig tudom, az orvosom is azt mondja mint a gyogyszereszem: ellenjavallt.

tutyimutyi terminátor 2025.01.26. 12:45:40

komolyan nem értem a "békeharcos" 'ügyvéd' itteni védőit...
egy olyan kormány ellen tüntetett, aki a CIA-val bárhol bárkit eltetet láb alól, a haditengerészettel bárkit/bármit elsüllyesztet, a légierővel bármit/bárkit lebombáztat szigorúan a demokrácia 'nevében'/'védelmében' - pont miatta nyílt volna meg egy portál közte és a vonat között, mert a hadsereg megijedt egy zugügyvédtől? :D
a fotó készítésének pillanatában a szerelvény úgy 4 m-re lehet tőle, de a faszi még ÜL! hacsak nem direkt az életjáradékért csinálta, el nem tudom képzelni, miben reménykedett? meghajlik a tér, megáll az idő, elteleportálják a barátságos idegenek?

David Carradine 2025.01.28. 14:00:02

Vonatgázoláshoz: Nem akarok egyik oldalra sem ítélkezni, de aki a sínre fekszik, az nem normális. A "sínre lépni tilos" tiltó felirat meg van? Kulturális, általam nagyra becsült nagyjaink, József Attila, Latinovits Zoltán, előbbi vitatott, utóbbi nyíltan elismerten szándékos vonatgázolása kapcsán. Ez olyan mint az erdélyi viccben: "a medve nem játék". A vonat sem játék, nem tud megállni pár méteren belül. A HÉV mellé Bp-en mindenhol ki van írva, hogy a féktávolsága 2-300 méter, ne lépjen a sínekre, pedig csak úgy 50 km/h max. a sebessége, de inkább kevesebb a sok megálló miatt, mégis boldog-boldogtalan átgyalogol előtte, ahol csak teheti. 1992-ben szereztem a B jogsimat, baromi rossz oktatóm volt, de egy dolgot a fejembe vert. "Egy tonna vas, ha lassan is gurul, baromi nagyot üt. Vigyázni kell a gyalogosra." Az pedig csak egy személyautó, arra meg, ahova akar, nem kötött pályán. De aki a sínre fekszik, tegye azt bármilyen ideológából, az Darwin-díjas. Nem tudom elgondolni, hogy egy mozdonyvezető szándékos embergázolást követ el bármilyen utasításra is. Arra is gondolni kellene, hogy milyen trauma az egy mozdonyvezetőnek, amikor embert halálra gázol, vagy megnyomorít, és ismeretségi körömből tudom, hogy ez elég gyakran előfordul, mert főleg férfiaknál ez egy előszeretettel alkalmazott öngyilkossági mód, elég sok mozdonyvezető átélte már ezt. Általában tehetelenek ellene, mert egy gyorsvonat féktávja meg kb. úgy 1 km.

David Carradine 2025.01.28. 15:12:24

Csak egy szösszenet. 2024 végén itt Pest Vármegyében történt egy "vonatbaleset". Egy kollégám szemtanúja volt, második autóban sorompó után, a rendőrség egy hónapon át vegzálta a tanúkihallgatással. Egy fekete autó áttörte a sorompót és szándékosan az IC elé hajtott. Az autót a vonat vagy fél kilométeren tolta maga előtt, be az állomásig, illetve azon túl is, a felvételek interneten visszanézhetőek. Amit az ott várakozó utasok is végignézhettek. A sofőr egy férfi volt, azonnal szörnyet halt. Más nem ült az autóban, magánéleti, házassági problémái miatt csinálta ezt. A rendőrségi jelentések szerint már többször arra körözött, majd visszafordult a vasúti kereszteződésből.
Nem lett volna egyszerűbb, ha simán felköti magát, ha már el akarja dobni magától az életét? Miért kellet ehhez még több száz másik ember életét bevonni, traumatizálni? Nézzétek már meg azoknak az embereknek az arcát a fotókon, akik ezt élőben lekísérték! Ők erre számítottak? Valószínűleg életük végéig kísérni fogja őket a látvány. Ti meg itt arról vitatkoztok, hogy libsi, nem elég jó libsi a fotelból? Egy ember személyes tragédiája szánalmas, hozzá nem értő politikai hozzászólásokkal. Egy ember elveszítette mindkét lábát, és az agya is károsodott. Nyilván a saját hülyesége miatt, mert épeszű ember nem fekszik egy vonat elé. Ez még is kinek a hibája? Egy embernek, aki öngyilkos küldetést vállalt, vagy a gonosz rendszernek, amit meg ilyen öngyilkos küldetésekkel kell leleplezni? Vagy egy teljesen hülye ideológiának, ami virágmintával halálra küld bárkit olyan szándékkal, ami alapvetően ellentétes az emberi természettel?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2025.01.28. 16:20:58

A britt kommOnista fiataloknak azonnal kiutaltam volna egy egyirányú repjegyet a Szovjetúnió lágereibe, csak hogy érezzék a törődést és hogy tapasztaljanak...agyhalottak.

Az 1960-as szkájpolás is nagyon tetszetős.Nálunk akkoriban nem hogy kamera, még vonalas telefon se létezett...Anyáméknak 16 évig kellett várniuk egy vonaláthelyezésre, Budapesten belül, 1994-ben kapták meg, loller.Szégyenteljes bolsevizmus.

Vonat elé ülő idi óta, erre nehéz mit mondani, aki hu.lye, halljon meg.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2025.01.28. 16:33:06

@amundsen: Ez nagyon durva lehetett...ezek után vmi ablaktörő kalapács, vagy fedélzeti kis fúrógép szériafelszereltség kellett volna legyen, hogy hasonló esetekben legalább akkora lukat üssenek, hogy levegőzni tudjanak .

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2025.01.28. 16:37:09

@SomiTomi: Nem akartam már odaírni az eredeti kommentemnél, de akkor most igen: kár, hogy a vonat nem csinált belőle fasírtot...
Az adófizetők pénzét ilyen számító roha dékoknak adni, ez akasztófapozitív lenne nálam...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2025.01.28. 16:51:13

@geegee: természetesen csak egy L-lel, kivétel, ha vízben úszó, uszonyos, pikkelyes élőlény az illető... :D

David Carradine 2025.01.28. 18:11:30

@geegee: Én még abban a rendszerben szocializálódtam. Voltam kisdobos, úttörő. "2253-as számú Karikás Frigyes úttörőcsapat vííígyáázzz! Zászlónak tisztelegj!" Aki akkor még nem élt, az nem érti, aki meg idősebb, azért nem érti, mert a kádári korszakot aranykornak érzi, és nem hajlandó elfogadni, hogy az akkori gazdaságpolitika (az adóságspirál, a folyamatos kölcsönfelvétel) tette tönkre a magyar gazdaságot a rendszerben élő emberek lenyugtatására, ami sajnos egy máig gyűrűző folyamat. És akkor volt még fiatal, egészséges, csajozott és ilyesmi, vagyis ehhez fűződnek a szép emlékei. Basszus, még a kilencvenes évek elején is más újságba csomagolva vettem pornómagazint a sarki újságosnál, most meg az interneten az néz lovas pornót, aki akar, a tizéves is. Kicsit más világban élünk.
Ennek az oldalnak semmiképpen nem az aktuálpolitikai nézetek ütköztetéséről kell szólnia. Itt vannak a fotók, megérintő, megdöbbentő kordokumentumok. Történelemben, aktuálpolitikában kicsit is járatos embernek nem itt kell fitogtatni szerintem a tudását. A történelem lineáris, ami történt, megtörtént, visszacsinálni semmit sem lehet. Értékelni meg mindig a saját korunkból, saját gondolkodásmódunk alapján szoktuk, ami azért szerintem nem feltétlenül célszerű. A technikai hozzászólásoknak mindig örülök (ez nem készülhetett ott helyileg, ez nem olyan tipusú tank), de ezen fotók kapcsán hagyjuk már ki a jelen korra utaló politikai, ideológiai kiszólásokat. Szerintem ennek örülne az oldal létrehozója és a törzsközönsége is.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2025.01.28. 22:03:07

@tutyimutyi terminátor: Én pont fordítva nem értem a dolgot. Igen, általában véve vonat elé vagy sínekre állni hülyeség, de itt egy szinte lépésben járható iparvágányról van szó, itt vonatot simán meg lehet állítani látótávolságon belül (5mph=8km/h, összehasonlítás kedvéért a hazai szabályozás legfeljebb 15km/h sebességet enged meg olyankor, ha a vonat "látra" közlekedik). Ebben a helyzetben a mozdonyvezetőnek igenis dolga lefékezni a vonatot, ha a vágányon emberek álnak, mert ezt egyébként akkor is dolga, ha részéről elkerülhetetlen az ütközés. Mellesleg élek a gyanúperrel, hogy az említett sebességkorlátozást sem a pálya állapota indokolta, hanem hogy a kikötőben gyakori a vágányokon átjáró rakodómunkás, teherautó, targonca stb.
Persze valószínűleg nem teljesen százas az, aki az utolsó utáni pillanatig hajlandó a felé tartó vonat előtt maradni, ezt nem tagadom, de ez nem jelenti azt, hogy akkor el kell vasalni a vonattal. Pláne nem tudok mit kezdeni a mocskolódással, hogy nyerészkedőnek meg rohadéknak titulálják, mert elgázolta a vonat és kis híján belepusztult.
Valaki felemlegette itt, hogy a négyeshatos azért nem megy bele a békemenetbe, mert hogy sokan vannak és nem férnek el a járdán. Nem tudom, szokott-e Budapesten közlekedni (esetleg ajánlon a "life of a tram driver" videósorozatot a Youtube-on), ha egy ember állja el a villamos útját, lehetőség szerint azt sem gázolják el, csak erősen csengetnek rá.

konrada 2025.01.30. 14:19:16

A vonathoz annyit: Egy mozdonyból nagyon rossz a kilátás előre. Azt talán láthatta a masiniszta, hogy a többiek ugrálnak el, így azt nem gondolta, hogy ez a szerencsétlen csak azért is kitart.
..pedig tudhatta volna, hogy az emberi hülyeség határtalan...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2025.02.04. 05:57:58

@David Carradine: én is voltam kizsdobos, úttörő is, a zászlónak tisztelgés is megvolt, sajnos.Sosem láttam azt a kort elfogadhatónak, ez inkább csak a fiatalságunknak köszönhető maximum, ami akkoriban történt meg.De fátyolos szemmel, romantikusan, stb sose fogok visszagondolni arra a korszakra.A mai világ sem jobb feltétlenül, vagy mindenben, de még is inkább ez, mint az akkori, részemről.
A politikai jellegű kiszólásokra vonatkozó megjegyzésedben viszont van igazságod; csak nem könnyű megállni, más kommentelőktől is szokott ilyesmi itt kijönni.
süti beállítások módosítása