Napi érdekes - 351

2020. szeptember 27. JTom

1860_slave_family_picking_cotton_in_the_fields_near_savannah.jpg

1860. Gyapotszedő rabszolgacsalád Savannah közelében, Egyesült Államok

1900_holland_sajtpiac.jpg

1900. Holland sajtpiac

1909_hubert_latham_aki_bleriot_elott_6_nappal_probalkozott_a_lmcsatorna_atrepulesevel_de_a_motor_8_merfoldnyire_a_francia_partoktol_1000_lab_magassagban_leallt_siklorepulessel_leszallt_a_tengerre.jpg

1909. Hubert Latham, aki Bleriot előtt hat nappal próbálkozott a La Manche csatorna átrepülésével, de a motor 8 mérföldnyire a francia partoktól, 1000 láb magasságban leállt. Siklórepüléssel leszállt a tengerre

1937_peter_az_aligator_a_londoni_allatkert_lakoja.jpg

1937. Peter, a kis aligátor, a londoni állatkert lakója, gondozójával

1944_a_leningradi_tretyakov_keptar_korebban_moszkvaban_biztonsagba_helyezett_mukincsei_kerulnek_vissza_a_muzeumba.jpg

1944. A leningrádi Tretyakov képtár korábban Moszkvában biztonságba helyezett műkincsei kerülnek vissza a múzeumba  A Tretyakov-galéria előtt kirakodják a műkincseket, amelyek Molotovból (jelenleg Perm) visszatértek Moszkvába. 1944. november. Fotó: Állami Tretyakov Galéria, Forrás: Komszomolszkja Pravda

1945_buchenwaldi_koncentracios_tabor_felszabadult_rabja_egy_amerikai_katonanak_mutatja_a_taborban_meggyilkolt_emberek_kivagott_boret.jpg

1945. A buchenwaldi koncentrációs tábor felszabadult rabja egy amerikai katonának mutatja a táborban meggyilkolt emberek preparált bőrét

1947_moszkva.jpg

1947. Moszkva. Asszonyok festik fel az útburkolati jeleket

1949_levittown_long_island_new_york.jpeg

1949. Levittown, Long Island, New York. A William J. Levitt és cége által épített egyik lakónegyed. A több lépcsőben (és több színhelyen) épült projektben New York államban hatezer lakás készült el 1947 és 1951 között

1950_stripper_envy_evangeline_sylvas_angrily_breaking_the_water_tank_being_used_by_fellow_stripper_divena_at_the_casino_royale_club_in_new_orleans.jpg

1950. Evangeline Sylvas mérgesen betöri a színpadi kellék üvegét, amiért kolléganője Divena - szerinte jogtalanul - elfoglalta az ő korábbi szerepét az akváriumban. Casino Royale Club, New Orleans, Egyesült Államok

1953_az_amerikai_nyugati_parton_akkoriban_divat_volt_nyakorvet_tenni_a_zoknira.jpg

1953. Az amerikai nyugati parton akkoriban divat volt nyakörvet tenni a zoknira

1959_foodland_szupermarket_hawaii.jpg

1959. Foodland szupermarket, Hawaii

1960_birkozok_kuzdelme_a_romai_nyari_olimpiai_jatekokon.jpg

1960. Birkózók küzdelme a római nyári olimpiai játékokon

1979_elton_john_a_cszka_dinamo_labdarugo_merkozesen_moszkvaban.jpg

1979. Elton John a CSZKA - Dinamó labdarúgó mérkőzésen Moszkvában

1980_military_coup_in_suriname.jpg

1980. A katonai puccs napjai Suriname fővárosában Paramaribóban

1981_szocsi_tengerpartjan.jpg

1981. Szocsi tengerpartján

1985_a_kgb_specialis_igenyeire_keszitett_220_loeros_v8-as_volga_31013_automata_sebessegvaltoval_szervokormannyal_megerositett_karosszeria-_es_alvaz-egysegekkel_keszult_9_ev_alatt_300_darabot_gyartottak.jpg

1985. A szovjet titkosszolgálat, a KGB speciális igényeire készített 220 lóerős V8-as Volga 31013. Automata sebességváltóval, szervokormánnyal, megerősített karosszéria- és alvázegységekkel készült. 9 év alatt 300 darabot gyártottak

1990_november_hazfoglalok_elleni_rendori_akcio_a_mainzer_strassen.jpg

1990. november. Házfoglalók elleni rendőri akció a Mainzer strassén, Berlinben

2008_jorge_mario_bergoglio_ersek_a_kesobbi_ferenc_papa_egy_a_buenos_aires-i_tomegkozlekedesi_eszkozon.jpg

2008. Jorge Mario Bergoglio érsek - a későbbi Ferenc pápa - egy a Buenos Aires-i tömegközlekedési eszközön

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr6716215600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toto92 2020.09.27. 12:34:53

Remek válogatás , szokás szerint :)

Jó az a bírkózóaréna, bár manapság nem csinálnának ilyet, mert nem lehet elég jegyet eladni.

Watchdog 2020.09.27. 12:59:10

Fapados villamos lesz az a közlekedési eszköz...

bioLarzen 2020.09.27. 14:35:31

Jó kis sor, mint mindig!

bioLarzen 2020.09.27. 14:37:53

@toto92: @toto92: A 2004-es athéni olimpián a súlylökést is ilyen "hagyományos" helyszínen rendezték, nem stadionban - bár nem ennyire tetszetős helyen, mint ezen a képen...

bioLarzen 2020.09.27. 14:40:10

Milyen szép magyaros nevet kapott az a londoni aligátorkölyök :)

csorsza 2020.09.27. 15:14:13

Annyian vannak a szocsi strandon, mint az oroszok!

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2020.09.27. 16:23:58

A szocsi strand látogatóinak sovány-túlsúlyos aránya is bizonyítja, hogy a szocializmus tényleg jóléti államforma. ;)

hátramozdító 2020.09.27. 16:56:22

Riszpekt Hubertnek! Ő azért megtanulta jól, hogyan fintorog a sors, övé a nap képe. Köszönjük szépen, remek adag volt!

fareszjó 2020.09.27. 18:02:19

1900. Holland sajtpiac: Elsőre ágyógolyónak, aztán focilabdának néztem a sajtokat.
1947. Moszkva. Asszonyok festik fel az útburkolati jeleket: Sablon nélkül elég nehéz lehetett szépeket alkotni.
1949. Levittown, Long Island, New York. A William J. Levitt és cége által épített egyik lakónegyed: Kedvenc C64-es játékom, a Sim City ugrott be róla, nagyjából abban néztek ki így az épületek. Sok növényzetet,fát stb. nem látok, remélem csak a magasból készített fekete-fehér kép miatt tűnik az egész sivárnak.
1950. Evangeline Sylvas mérgesen betöri a színpadi kellék üvegét: A tökéletes trükk című filmben van ilyen jelenet, bár ott az életmentés miatt esnek neki az üvegnek.
1953. Az amerikai nyugati parton akkoriban divat volt nyakörvet tenni a zoknira: Az még okés lenne, de azok a makkos cípők/szandálok igen bénák.
1979. Elton John a CSZKA - Dinamó labdarúgó mérkőzésen Moszkvában: Tényleg szereti a focit!
2008. Jorge Mario Bergoglio érsek - a későbbi Ferenc pápa: Egy jóféle régi 4/6-os villamoson utazik? Bibliát vagy egy fegyvert fog elővenni?:)

omborz 2020.09.27. 19:55:51

Amikor visszaszállították a műkincseket a Tretyakov-képtárba, ugyancsak zima lehetett, még a teherautón is pufajka volt.
Vajon miért nem lehetett megvárni, amíg valamivel enyhébbé nem válik az időjárás?

teszir1 2020.09.27. 20:38:15

A kép valóban a Tretyakov képtár előtt készült - Moszkvában. Leningrádban az Ermitázs van.

Tejinashi 2020.09.27. 20:52:31

@teszir1: Aki másnak Ermitázs... :)

bioLarzen 2020.09.27. 21:03:39

@omborz: Arrafelé azért mindig is sokkal kevésbé csináltak problémát a hidegből ;) ondolom, úgy voltak vele, mint arrafelé - vagy épp pl. Észak-Kanadában: amíg beindul a kocsi, addig zajlik az élet ;)

teszir1 2020.09.27. 22:42:31

@Tejinashi: Sztálingózik a hó.... :-)

ZON 2020.09.28. 08:42:47

Szép mérnöki kihívás lehetett egy 5.5 literes V8 blokkot beszuszakolni a Volgába + egy japán automata váltót
illeszteni hozzá.

Grgabácsi 2020.09.28. 08:54:59

@Watchdog: Az bizony a metró, avagy Subte, ahogy ott hívják.

chrisred 2020.09.28. 08:58:25

Elton John a Vörös Hadsereg vagy a KGB csapatának szurkolt? :)

Charlie100 2020.09.28. 09:03:21

Holland sajtpiac - Alkmaar. Érdemes meglátogatni, gyönyörű hely, mai napig tartják péntekenként a piacot, ami már majdnem 700 éve működik ott.

Rollende Landstrasse 2020.09.28. 09:18:49

Nagyon pontatlan a menekített műkincseket rakodó szovjetek képaláírása. Nyilván a kép forrásánál is rossz volt az információ. A Tretyakov képtár Moszkvában van, Leningrádban pedig az Ermitázs. A tretyakov gyűjteményét a háború alatt Novoszibirszkbe menekítették, az Ermitázsét Szverdlovszkba.

gigabursch 2020.09.28. 09:41:24

@omborz:
Mert a fagyott út járható, a kiolvadt út járhatatlan.
Nomeg az ideiglenes tárolóhelynek is voltak problémái bőséggel.

gigabursch 2020.09.28. 09:42:18

@chrisred:
Vagy csak egyszeráen élvezte a meccset...

gigabursch 2020.09.28. 09:43:10

@ZON:
Szívesen olvasnék/látnék róla egy TC-s vagy Vezess!-es korrekt elemzést.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.09.28. 09:48:15

@Rollende Landstrasse: valóban, köszönöm. javítottam mivel megtaláltam az eredeti fotót a Komszomolszkaja Pravdában. de ezek a műkincsek nem Novoszibirszkben voltak, hanem Permben.

szemtanú 2020.09.28. 10:38:29

Azok a Levitt kockák!

nincs1agy 2020.09.28. 11:42:15

'1953. Az amerikai nyugati parton akkoriban divat volt nyakörvet tenni a zoknira.'

Nálunk akkoriban nem nyakörvet , hanem bilincset és nem a bokára , hanem a csuklóra volt divat tenni..:)

Namely 2020.09.28. 14:01:41

@omborz:
"Vajon miért nem lehetett megvárni, amíg valamivel enyhébbé nem válik az időjárás? "
gondolom Moszkvában valaki kitalálta, és nem volt olyan, hogy ellenvetés.

@gigabursch: igen, ez is lehetett a magyarázat.

"1860. Gyapotszedő rabszolgacsalád Savannah közelében, Egyesült Államok"
Ahogy elnézem, a családtervezés azóta sem sokat változott arrafelé, max ez több csonkacsaládra oszlik szét.

"1945. A buchenwaldi koncentrációs tábor felszabadult rabja egy amerikai katonának mutatja a táborban meggyilkolt emberek preparált bőrét"
Igen, persze.

"1947. Moszkva. Asszonyok festik fel az útburkolati jeleket"
Minden tiszteletem az övék.

"1990. november. Házfoglalók elleni rendőri akció a Mainzer strassén, Berlinben"
Na, így kell eljárni az illegális lakásfoglalókkal szemben. Maximális egyetértés.

"2008. Jorge Mario Bergoglio érsek - a későbbi Ferenc pápa - egy a Buenos Aires-i tömegközlekedési eszközön"
Valahogy nem a jóság csillog a szemeiben.

"1979. Elton John a CSZKA - Dinamó labdarúgó mérkőzésen Moszkvában"
Annyira bírom az ilyen énekeseket/egyéb bohócot, akik bekukkantottak a vasfüggöny mögé, és "megismerték" az ottani életet kgb-ügynökökkel körülvéve, a szervezett és elzárt kirándulásokon.

@fareszjó: "1900. Holland sajtpiac"
azért az ágyúgolyó elég kemény fizikumot igényelt volna. :D de egy guriga sajtot simán vennék ott. :)

Namely 2020.09.28. 14:03:34

@nincs1agy:
meg a szomszédot beköpni, ha nem viselt maszkot, akarom mondani, ha reakciós volt. :D

muv 2020.09.28. 15:01:45

@Namely: "Ahogy elnézem, a családtervezés azóta sem sokat változott arrafelé,"
ugy erted egyenloseg van a rabszolga `csaladtervezese' es a szabad embereke kozott?

te meszet ittal!

Treff Bubi 2020.09.28. 15:43:47

Technikai kérés: át lehet írni az oldal kódját, hogy a teljes fotókat meg lehessen nézni? Nálam (Firefoxban és Chrome-ban is) a felső zöld menüsor, illetve az alsó blog.hu ajánló mindenképpen kitakar valamennyit a képekből. Esetleg egy külön megnyíló galéria is jó megoldás lenne.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.09.28. 18:43:26

@Treff Bubi: jobb egér gomb, kép megnyitása új lapon, ha ennyire gond

nincs1agy 2020.09.28. 19:27:51

@Namely: Más idők, más szokások..:) (És más szopások..:))

soarvány 2020.09.28. 20:20:03

"1900. Holland sajtpiac"

Így már érthető, miért vonják be a holland sajtokat viasszal.

soarvány 2020.09.28. 20:22:34

"1953. Az amerikai nyugati parton akkoriban divat volt nyakörvet tenni a zoknira"

Nyakra tenni mégsem lehetett, az már túl direkt lenne...

misinator 2020.09.28. 20:27:50

@ZON: Egyáltalán nem volt kihívás szerintem.
A motortere hatalmas volt és tágas, oda még egy teherautó motor is csak beleesik, ha eltörik a kampó:
belsoseg.blog.hu/2010/03/21/volga_anyacska_odavag

Az akkori autó és részegység konstrukciók nagyon könnyen lehetővé tettek házasításokat, akár házilag is.
Nem lenézésből, de gyakorlatilag lakatosmunka volt.
A példák száma végtelen.
Ma már ez sokkal nehezebben megy; az még oké, hogy beműtenéd egy konszern motorját/váltóját egy másik konszern autójába, de mi lesz az elektronikai összefésüléssel?

toncsi64 2020.09.28. 20:41:46

A Pápa képét látva a Ronin Seamus-a (Jonathan Price) ugrott be. Döbbenetes a hasonlóság ...

¿Qué tapas hay? 2020.09.28. 21:32:50

@ZON: A GAZ középkategóriás autóinak mindig is volt túlmotorizált változata, kifejezetten álcázott üldözőautónak (M20/M26, M21/M23, M24/M24-24, M24-10/M24-34, 3102/31013) és általában a GAZ felsőkategóriás modelljének motorja került bele. Mondjuk a 31013 ezalól épp kivétel, mert a ZMZ 503.10 és 505.10-es motorok teljesítménye kisebb mint a Csajkáé volt.

gigabursch 2020.09.29. 03:38:16

@¿Qué tapas hay?:
Most akadtam bele, voltVolgából még wankel-motoros verzió is.
autofilia.blog.hu/2009/06/26/wankel_sztori_kivagott_jelenetek_vaz
Megdöbbentő.

omron 2020.09.29. 16:39:17

@misinator: Ezért van az, hogy az autó árának felét a fölösleges ketyerékre fizeted. Az oké, hogy az indexlámpa legyen LED-es, de mi a rákért kell futófényt beletenni? Amit le is számláznak. Közben meg a műtőlámpák olyan xarok, hogy két év után málik szét. (nem kínai) De persze szoftver van benne.

misinator 2020.09.29. 20:22:49

@omron: Bár magam is szeretek az autózásban a "régen minden jobb volt" romantikájában elrévedni, de a valóság racionálisabb. Nem jellemzően felesleges ketyerékért fizetsz:
Elektronikus motorvezérlés, aminek köszönhetően hideg motorral is azonnal el tudsz indulni, s megtorpanás nélkül közlekedni - ez azért karburátorral nem volt magától értetődő. Változó szelepvezérlés; sokkal szélesebb használható fordulatszám tartomány. Turbófeltöltő; erőteljes gyorsulás, nagy nyomaték már a második ötöd fordulatszám tartományban is. Ezek drága ketyerék, de ezeknek köszönhető, hogy nagy teljesítményű motor is tud olyan takarékos lenni, mint egy régi kis teljesítményű.
Xenon, led fényszórók. Ha ráfutsz valakire, akkor drága lesz, de lehet, hogy nekik köszönhetően nem ütöttél el egy kivilágítatlan kerékpárost. ABS, ESP, további hárombetűsek, légzsákok garmadája. Megint csak meg tud védeni olyan szituációkban, amik nélkül nagyobb az esélye a halálnak. Ezek mind elektronikus ketyerék vezérlése alatt futnak.
Kényelmi felszerelések nagy része is erről szól, később, kisebb eséllyel fáradsz el, terelődik el a figyelmed; automata klíma, kormány, ülésfűtés, elektromos, memóriás ülésállítás, elektromos (automata) ablakemelő, tükrök, stb. Megint csak elektronika.
Ezeket ráadásul mind össze kell fűzni egy logikai rendszerbe.
Persze vannak olyan extrák, amiket szinte soha nem fogsz használni, vagy csak a feltűnést szolgálják, vagy nélkülük, máshogy megoldva is lehetne élni (érintőképernyő). Illetve vannak olyan márkák, típusok, felszereltségi szintek, amiknél ezek szériafelszereltségek, anélkül nem tudod megvenni. De tudomásom szerint senki fejéhez nem tartottak még fegyvert, hogy futófény irányjelzős Audit vegyen:-)
(E hozzászólás írójának egy fapados Fiatja van...)

Amúgy meg az élő illetve a gazdasági szervezetek is hajlamosak alkotójuk(szülőjük), környezetük, vevőkörük érdekei ellenében, kifejezetten a saját önző céljaikat szem előtt tartva cselekedni. Kamaszok, leányvállalatok, termékgyártók és szolgáltatók. Amíg a vékony jég nem szakad be alattuk, addig lehet olyan világítással árulni autót, aminél a cseréhez szét kell bontani az autó elejét, lehet feleslegesen túlbonyolított, csak gazdaságtalanul javítható, vagy javíthatatlan terméket gyártani.

¿Qué tapas hay? 2020.09.29. 23:49:05

@gigabursch: Jó kis cikk ez - amennyiben eltekintünk az ellenállhatatlanul humorosnak szánt szépirodalmi próbálkozásoktól. Szépen összefoglalja a VAZ-kísérleteket. Valóban volt Wankel-Volga, a GAZ 31028-as (VAZ 413 motorral), amihez igen nagy reményeket fűztek, de nem igazán igazolta ezeket. Nagyon jól gyorsult álló helyből, de a végsebessége kisebb volt, mint a V8-asoké, mindemellett a megváltozott súlyelosztás miatt igen rossz volt az úttartása nagy sebességen. A Wankel-Volga utáni kutatás melléktermékeként megtudtam, hogy fentebb pontatlan dolgokat írtam. A 3102 alapú Volgákba négyféle V8-as motort szereltek, a legkisebb volt a ZMZ-53-as (4250 ccm, 115 LE), ami tulajdonképpen egy teherautó-motor volt eredetileg. Aztán voltak az általam említett ZMZ-503.10 és 505.10 motorváltozatok 190, ill. 195 LE teljesítménnyel és végül a 225 LE-s ZMZ-14-es, ami az "új" Csajka motorja volt. (Persze az orosz szakirodalom is bőven keveri a klnf. változatokat, de én nagyjából ezeket szűrtem le belőle)

gigabursch 2020.09.30. 09:15:39

@¿Qué tapas hay?:
Mindenképpen műszaki történeti érdekesség.
Lelkesebb autóbolondoknak meg fontos alapinfók a fenti cikkben megjelent infók.
Persze venni ilyet nem vennék magamnak, de azért egyszer-egyszer szívesen megnézném, talán még ki is próbálnám.

Ezek után már azon sem lepődnék meg, ha előkerülne egy-egy kísérleti példány wankel motoros Nivából..., főleg a ruszkikat ismerve.
Bármit, bárhonnan, bármibe, bárkivel, bárhol.
(kéretik a figyelmes olvasónak nem "félreérteni", csak mászaki szempontból értelmezni a mondatot)

gigabursch 2020.09.30. 09:20:05

@misinator:
Alapvetően igazad van.
Mindemeleltt nem tudok eltekinteni attól, hogy díszb.zi dizájnereknek köszönhetően tömegesen gyártották az életveszélyt is.
Ebből a legsúlyosabb esetek:
- Jellemzően VW és Ford hátsó lámpák, ahol az index kicsi sárga pöttyét vette körül a vörös hátsó fény. Gyakorlatilag napsütésben láthatatlan és pár fok nézponti eltérésben láthatatlan.
- Jellemzően Pug és még sok más autó első lámpája, ahol az indexet az első lámpatest _belső_ oldalára tették.
- tükrökre szerelt értelmezhetetlen láthatóságú indexlámpák

Na az ilyen díszf@szoknak csak annyit tudok kívánni mindig, hogy dizájnerkedés csúcsaként dögöljön meg az anyjuk a nevük napján és lehetőleg egy ilyen lámpatest láthatatlanságára visszavezethető módon.

David Bowman 2020.09.30. 11:47:38

@bioLarzen: Csak minusz 100 fok alatt van baj. Megfagy a vodka.

David Bowman 2020.09.30. 11:49:38

@ZON: Csajka motor. 1958 óta változatlan. A váltók a Csajkában GM váltók voltak. 20 litert fogyasztott, és még a hangja se volt szép.

David Bowman 2020.09.30. 11:54:43

@misinator: Ja. A saját motorját úgy kellett nagyítóval keresni benne.

David Bowman 2020.09.30. 11:56:53

@gigabursch: A wankel licenszet akkoriban mindenki megvette, de végül csak két gyár használta. A kedvezőtlen alakú égéstér minden előnyét lenullázza.

David Bowman 2020.09.30. 12:01:29

@misinator: A 80as évek óta csak rontottak az autókon.

bioLarzen 2020.09.30. 13:41:21

@David Bowman: Na bumm - max nem isszák, hanem eszik ;)

bioLarzen 2020.09.30. 13:42:37

@nincs1agy: Ezt most úgy mondod, mintha máshol ez ismeretlen dolog lett volna :)

gigabursch 2020.09.30. 14:35:00

@bioLarzen:
Jájjj, uhhh, ezt most így el vizuál-izéltem, ahgy Grísa meg Szerjózsa csámcsog a vodkakockákon, meztélláb a hóban...
:-)

misinator 2020.09.30. 19:08:42

@gigabursch: Tökéletesen egyetértek.
Ütném agyon pl. azt, aki először a lámpatest belső oldalára tette az irányjelzőt.

misinator 2020.09.30. 19:09:30

@David Bowman: Azért ezt nem mondanám, de értem, hogy mire gondolsz.

¿Qué tapas hay? 2020.09.30. 22:21:13

@gigabursch: A baj ott van, hogy az autókat nem a használóknak tervezik, hanem arra hogy jól mutassanak a prospektusban, vagy a weben, hogy a sok majom ez alapján vegye meg. Amikor a jelenlegi autómat megvettem, szembesültem azzal, hogy a korábban szolid márka is teletömte az autót diszfunkcionális látványelemekkel, emellett meg költségtakarékosság okán elhagytak jól működő és szükséges dolgokat. Én is szívesen ütném azt a majmot, aki egy gyúródeszka-méretű tükörfényes üveg érintőképernyőt tett a középkonzolra (a fizikai gombok helyett), amit perifériális látómezőből nem lehet pontosan kezelni, hanem nézni kell az út helyett, mert semmilyen támpont nincs az ember ujjának a kezeléshez. Mindemellett arra is nagyon jó, hogy a hátulról sütő nap is elvakítsa a vezetőt. Gondoltam is hogy írok egy cikket "A német gépjárműtechnika hanyatlása" címen, de az idő még nem adta ki.

@misinator: Gondolom a nagyeszű dizányer a hatvanas évek francia szokását akarta feleleveníteni, amikoris a helyzetjelző belső oldalára volt szokás az indexlámpát tenni (elsőszériás R10, R16, Citroën CX és GS, PUG 204 és 504). Pedig erről a rossz ötletről úgy kb. a hetvenes évek közepére le is szoktak.

gintonic.azigazi 2020.10.01. 02:40:57

Az altalanos utepito munkaero a SzU ban a nok voltak, nemcsak festettek az utat hanem katyuztak, lapatoltak stb

A szingliseg jelzese volt a nyakorv, egyfajta lazadas.

Volt wankel motoros Samara is, de a nyolcvanas evek vegen mar sok bmw mercedes audi toyota volt Moszkvaban ( nem a Szovjetunioban, csak Moszkvaban!) kellett is az eros rendorkocsi kgb-s stb

gintonic.azigazi 2020.10.01. 02:44:43

@David Bowman: biztonsagosabbak lettek

1990, Golf kettes hat liter evett
2020 Golf nyolcas is hat litert eszik, csak harminc eve 900kilos volt most 1400, a maival sokkal nagyobb eselyed van tulelni balesetet es sokkal kenyelmesebb meg tobb kenyelmi funcio

1992 ben volt egy alfa 33-asom, eladtam 95 ben konnyek kozott ( sosem lesz meg egy ilyen jo kocsim ) 2016 ban egy makulatlan allapotuval mentem egy kort es arra gondoltam hogy a fenebe szerettem en ezt a zajos, gyenge, fektelen autot. ( persze a nosztalgia )

bioLarzen 2020.10.01. 14:37:13

@gigabursch: Szerintem nagyjából 100%, hogy ez így, ahogy leírtad, valahol, valamikor megtörrtént ;)
(Tán még a nevek is stimmelnek ;)

David Bowman 2020.10.01. 19:55:56

@gintonic.azigazi: Most ültem egy vadi új Golfban. A 33 éves mercimhez képest fapados és zötyögős.

gintonic.azigazi 2020.10.01. 20:15:07

@David Bowman: almat almaval hasonlitsunk ha lehet. Mai Mercedest kiprobaltal?

David Bowman 2020.10.01. 20:15:33

@gintonic.azigazi: Akkor vett a moszkvai rendőrség Tatra 613asokat is.

David Bowman 2020.10.01. 20:16:14

@gintonic.azigazi: Nem tudom, mert mire hozzám érne, végleg tönkre megy.

gintonic.azigazi 2020.10.01. 20:17:58

@gigabursch: az oroszok sosem haboztak ha valami ujat kellet epiteni/ kiprobalni :) persze nem nyomta oket a marketing osztaly (“De ezt kinek adjuk el Szasza???”

misinator 2020.10.01. 20:37:41

@David Bowman: Javíts ki, ha tévednék, de 33 éve a Merci nem gyártott kompakt kategóriájú csapott hátú autót (egy csapott hátút sokkal nehezebb komfortos rugózásúra hangolni, mert pl. a kerekei a karosszéria sarkaiba vannak kitolva). Annyira nem, hogy amikor a Merci összetákolta az első csapotthátút, az A osztályt, akkor az felborult a jávorszarvas teszten, mint a büdösbogár: www.youtube.com/watch?v=_loQbCIePrM
Azon a teszt típuson, amit a Trabant meg hibátlanul tudott:
hu.qwe.wiki/wiki/Moose_test
A Merci azóta sem érzi ezt a műfajt:
totalcar.hu/magazin/hirek/2015/10/26/ennek_a_mercedesnek_sem_megy_a_javorszarvas-teszt/
alapjarat.hu/aktualis/kiabranditoan-szerepelt-mercedes-benz-cla-javorszarvas-teszten

Az A Merci is csak úgy tudta végül, hogy elektronikus menetstabilizálót volt kénytelen beépíteni sorozatban - mégpedig a hagyományokat felrúgva a technológiát először abba hitvány vacakba építve, s nem az aktuális S osztályba.
Még ez is kevés volt, ezért újratervezték a futóművet is és ha jól emlékszem, akkor nagyobb kerekeket is kapott.
Szerintem próbálj ki egy ilyen borzadályt, s kénytelen leszel elismerni, hogy a rugózása/zötyögőssége vetekszik a Trabantéval... Köze nincs a - méltán dicsért - 80-as évekbeli Merci szedánok (Istenem, az a W124 E 260; egy álom volt) rugózási komfortjához.
Amúgy megnézném a 33 éves Mercid hogyan szerepelne - vadiúj gyári futóműelemekkel - az ominózus teszten.
Lenne sírás-rívás.
De legyünk korrektek; nem is várták el akkoriban ezt a képességet, így minden további nélkül lehetett komfortos autókat építeni mai szemmel kicsi, tehát minimális rugózatlan tömegű kerekekkel.
totalcar.hu/magazin/technika/peresgumi/

Szerintem inkább ne hasonlítsunk fonnyadt almát friss körtével össze.
(E hozzászólás elkövetője utálja a VW konszern termékeit - a Golfokat pláne - de mivel kilométerek tízezreit tette beléjük munkája kapcsán, ezért a képességeiket, erényeiket vitán felül elismeri, s becsüli)

misinator 2020.10.01. 20:42:03

@David Bowman: Majdnem eltaláltad! Elismerésem!
Oké, akkor coming outolok; saját elkövetésem (valójában 2006-ból):
nepitelet.hu/autok/fso_fsm/125p/nagypolak_-_a_gep/

gintonic.azigazi 2020.10.01. 23:19:56

@David Bowman: ja kerem, a gyarak az elso vevonek gyartjak a kocsikat, ok a hasznaltauto piacbol nem latnak penzt ergo miert legyen tartos egy mercedes husz evig mikor az elso vevoje ( akitol a penzt latjak ) csak max 3 evig hasznalja?
süti beállítások módosítása