Napi érdekes - 125

2015. szeptember 06. JTom

Remélem vártátok már a blog visszatérését! Sok minden történt mióta nem találkoztunk - legalábbis velem, meg úgy a világban általában -, és ne felejtsük ezek sokaságából máris történelmi fotók lettek, amiket néhány év múlva már be is lehet mutatni a blogon ;).

A forróságnak is vége, úgyhogy vágjunk is bele!

1973_three_young_men_sunbathe_on_a_green_ford_mustang_on_daytona_beach_1973.jpg

1973. Napozás egy Ford Mustangon, Daytona Beach, Florida, USA.

1890_children_of_the_klondike_area_of_yukon_territory_canada.jpg

1899. Klondike-i gyerekek az aranyláz idején (Yukon Territory, Kanada)

1897_female_worker_bottling_ketchup_at_the_original_heinz_factory_in_pittsburgh.jpg

1897. Ketchupot palackozó női munkás a Heinz gyárában, Pittsburgh-ben. A mára a világ legtöbb paradicsompüréjét eladó cég ekkor már 21 éve létezett.

1900_the_thumbnail_turnip_rock_pointe_aux_barques_michigan_lake_huron_circa_1900.jpg

1900. A hüvelykujj- és a répa-sziklák (The Thumbnail & Turnip Rock) Pointe aux Barques-nál, Michigan. Huron-tó. Ma ILYEN.

1911_civil_war_veteran_jacob_miller_was_shot_in_the_forehead_on_sept_19th_1863_at_brock_field_at_chickamauga.jpg

1911. A polgárháborús veterán Jacob Miller, akit homlokon lőttek 1863-ban Chickamauga-nál. Miller még 48 évvel később is életben volt és a sebből több ízben is távolított el repeszdarabokat.

1912_a_woman_uses_a_hand_cranked_battery_charger_to_charge_her_electric_car.jpg

1912. Nem, nem a TESLA autógyár vicces, korhűnek beállított fotója. Amerikai nő kézi tekerésű akkumulátortöltővel tölti fel Columbia Mark 68 Victoria típusú elektromos autója akkumulátorát. Igen, mindezt 1912-ben. A húsz perces procedúra végén 12-15 kilométert tehetett meg vele.

FRISSÍTÉS: Nem igaz. Sajnos a forrás ahonnét a kép származik, hülyeséget ír. Egy remek és kimerítően részletes Columbia katalógus-oldalt átböngészve jutottam arra a következtetésre, hogy a képen egy egyszerű töltőt látunk. A karok beállítási lehetőségek mindössze. Semmiféle 20 perces tekeréssel nem lehet 15 kilométert megtenni. A képen látható autót már 1905-től gyártották, a cég 1913-as csődjéig. A kocsival egyébként 40 mérföldet (kb. 64 km) lehetett megtenni, ha az akkuk tele voltak. - JTom

1918_budapest_a_frontrol_visszatert_amputalt_magyar_katonak_uj_muvegtagjaikat_probaljak_felismeri_valaki_a_helyszint.jpg

1918. Budapest. A frontról visszatért, lábaikat vesztett, magyar katonák új művégtagjaikat próbálják. Felismeri valaki a helyszínt?

1919_egy_seattle-i_fafeldolgozo_uzem_udvara.jpg

1919. Egy seattle-i fafeldolgozó üzem udvara.

1920s_venice_electric_sidewalk_car_ca_1920_carrying_about_twenty_sitting_passengers_including_the_driver.jpg

1920-as évek. Los Angeles, Venice-beach. Elektromos városnéző jármű. Kb. 20 látogató szállítására volt alkalmas. Kb. 40 kilométert tudott megtenni, egyetlen feltöltéssel egész nap üzemelt.

1930_anti-automobile_thief_association_of_america_dallas_texas.jpg

1930. Amerikai Autólopás-elleni Szövetség (Anti-Automobile Thief Association of America), Dallas, Texas

1940_african_american_jewish_congregation_in_harlem_children_studying.jpg

1940. Afro-amerikai zsidó kongregáció (önkéntes alapon létrejött szervezet) gyermekei héberül tanulnak a Harlemben (New York, USA). Erről egy régi vicc jut eszembe, amit most nem írok le, mert meglehetősen rasszista és antiszemita is egyben...

1945_az_igazsagszerum_natrium-pentotal_bemutatoja_ujsagirok_jelenleteben.jpg

1945. Az igazságszérum (nátrium-pentotál) bemutatója újságírók jelenlétében.

1955_usa_phone_from_car_ca_1950s.jpg

1959. Telefon autóból? Igen, a drive-in éttermek mintájára a Bell telefontársaság üzembe helyezte első ilyen készülékét.

1956_5_mb-os_merevlemez_szallitasa.png

1956. 5 MB-os merevlemez szállítása.

1963_majus_5_heinz_meixner_defects_from_east_germany_by_driving_through_checkpoint_charlie_after_removing_his_windshield.jpg

1963. május 5. Heinz Meixner osztrák állampolgár keletnémet barátnőjét és annak édesanyját szöktette meg egy leszerelt szélvédőjű Austin Healey kabrió segítségével Kelet-Berlinből a Checkpoint Charlie leeresztett sorompói alatt. A fotó természetesen későbbi rekonstrukció, egy NSZK újság számára készült riport illusztrációja. A volánnál Meixner ül, a többiek az ülés mögött illetve a csomagtartóban feküdtek. További kép ITT.

1970_prince_charles_in_june_1970_whizzing_across_the_lake_at_sunninghill_park_on_a_chair_balanced_on_a_table.jpg

1970. június. Károly herceg a Sunninghill Park taván egy asztal tetején, egy széken ülve vízisíel.

1971_high_school_principal_r_wiley_brownlee_was_tarred_and_feathered_by_the_kkk.jpg

1971. R. Wiley Brownlee , főiskolai elöljáró, aki egy tanácskozáson a három évvel korábban meggyilkolt fekete polgárjogi aktivista munkásságának elismerését és iskolai tananyaggá tételét szorgalmazta, autójával éppen hazafelé tartott, amikor két másik kocsi feltartóztatta. A Ku-Klux-Klán tagjai fegyverrel megfenyegették, álláspontja megváltoztatását követelték tőle, majd szurokkal leöntötték és tollal hintették be.

1983_george_lucas_and_steven_spielberg_during_a_water_gun_fight_in_kandy_sri_lanka_indiana_jones.jpg

1983. George Lucas ás Steven Spielberg vízipisztoly-csatája az Indiana Jones forgatási szünetében. Kandy, Sri Lanka.

1990_a_nemet_bundeswehr_leopard_2_harckocsija_munsingen_mellett_leesve_az_utrol.jpg

1990. A német Bundeswehr Leopard 2 harckocsija Munsingen mellett, leesve az útról.

2009_a_szentpetervari_lenin_szobor_miutan_egy_hazi_keszitesu_bombaval_megrongaltak.jpg

2009. A szentpétervári Lenin szobor, miután egy házi készítésű bombával megrongálták.

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr777721006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoxó 2015.09.06. 12:41:19

Sammy Davis Jr. mondta egyszer: Fekete vagyok, félszemű vagyok, zsidó vagyok. Kell ennél több?

johnibyg 2015.09.06. 12:46:07

A XX. század elején még ment az elektromos kocsiknak, aztán olcsó lett a benya, így jegelve lett a téma. A berlini falas szökéshez itt lehet elolvasni a történetet (az alapján meg javítani kicsit az infót): passport.blog.hu/2014/09/13/a_falon_at_harmadik_resz

Ditpet 2015.09.06. 12:50:03

Lenin bácsi jó sok babot evett.

nevergone 2015.09.06. 13:36:46

Azért a deszkarakások tetejére felmászni izgalmas sport lehetett.

vicana 2015.09.06. 13:55:07

Végre!!
A fejbelőtt veterán nem semmi!! Hogy lehetett egy ilyet túlélni akkoriban?!
A fafeldolgozó üzem farakása is félelmetes!

Pootj 2015.09.06. 14:10:51

@johnibyg: Meg az sem utolsó szempont, hogy a benzin energiasűrűsége nagyságrendekkel nagyobb, mint bármilyen akkumulátoré...

Bikli néni 2015.09.06. 14:10:55

Végre, köszi!! (És bocsánat az icipici aktuálpolitikai kikacsintásért, de én úgy megörültem, mikor a sok menekültes szörnyűség között szembe jött ez... nem is tudom, örültem-e valaha blogposztnak ennyire.)
Welcome back :)

Bikli néni 2015.09.06. 14:14:06

@vicana: Egyszer kórházban voltam, és egy nagyon idős néni volt az egyik szobatársam. Annak úgy fél tenyérnyi területen volt mélyen besüppedve a homloka. Fiatalabb korában ráesett egy féltégla... szó szerint. Ő is túlélte és a szellemi-fizikai képességei megmaradtak, bár mire én találkoztam vele, szegény minimum 80 éves volt és totál demens. Azok után, már nem is lepődöm meg nagyon egy ilyen képen. Fejlövést is túl lehet élni, de mivel kb annyi rá az esély, mint a lottó ötösre, én nem reszkíroznék :P

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.09.06. 15:09:18

@vicana: a fejlövést talán úgy élte túl a képen látható úriember, hogy a puskától elég messze lehetett (vagy a golyó gellert kapva érte el), így nem hatolt az agyáig a lövedék, hanem a "mindössze" a koponyacsontot zúzta be.

ZON 2015.09.06. 15:15:20

Létezik, hogy 20 perc alatt lehet kurblizni egy (könnyű) gépkocsi 12-15 km-nyi útjához szükséges energiát ?

Az a fatelep döbbenetes.

Pootj 2015.09.06. 15:39:11

@ZON: Szerintem nem. Egy ember (némber) kb 100 W teljesítményt ad le tartósan. 20 perc alatt 33 Wh-át, ami egy 1 kW-os (1,36 Le-s) motort 2 percig hajtana... Azalatt nem tesz meg 12 km-t.

qrvafasza 2015.09.06. 16:09:59

A válsz nemes egyszerűséggel, IGEN! Vártam, hiányzott, amolyan "napi" rutin megnézni, milyen érdekes szemezgetni valók találhatók errefelé...
Köszönöm hogy ennyit dolgozol, és foglalkozol továbbra is a blogoddal!

wraith42 2015.09.06. 16:16:13

Jacob Miller esetéhez: A sebesülése után elvesztette az eszméletét, mire magához tért az egysége már visszavonult. A déliek mögött volt, így fogta magát és elindult párhuzamosan a frontvonallal, majd megkerülte az ellenséget. Annyira véres és koszos volt, hogy senkinek nem tűnt fel, hogy északi. A homloka és a szeme viszont nemsokára annyira feldagadt, hogy nem látott ki, a kezével kellett néha szétfeszítenie a szemét, hogy kicsit kilásson és belőhesse a menetirány, majd vakon ment egy darabig, és így tovább.
Végül eljutott a sajátjainak első segélyhelyére, de az állapota miatt (úgyis rövidesen meghal kategória) nem csináltak vele semmit.Másnap egy sebesültszállítmány indult hátrafelé, de erre sem rakták fel, az állapota miatt. Erre megint elindult gyalog, később az egyik sebesültszállító szekér mégis felvette, mert meghalt az egyik sebesült.Később összefutott pár bajtársával, akik segítettek neki, de így is csak a sebesülése után 2-3 nappal került rendes kórházba, ahol először(!) rendesen ellátták a sebét.
A lövedéket csak hónapokkal később műtötték ki, de 17 és 31 évvel később is nagyobb lövedékdarabok kerültek elő a sebből.Későbbi élete során sokszor lépett fel nála stupor, időnként akár két hétig is eltartott és gyakran voltak hallucináció is.

Amúgy egy koponya keresztmetszetét megnézve, látszik, hogy ott a legvastagabb a csont + ott van a homloküreg, valószínűleg csak ezekbe hatolt be a lövedék és a koponya belső falát már nem ütötte át.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.09.06. 16:51:46

@Pootj: Én is erre gondoltam. Fizikai képtelenség az egész.

szita szita péntek 2015.09.06. 17:26:47

@Pootj: Én máshogy tenném kézzelfoghatóvá. A nő mechanikus energiából csinál elektromosat (veszteség 1), amit eltárol az autó (veszteség 2) és az elektromos energiából az később csinál mechanikusat (veszteség 3). Ha a nő simán elkezdené tolni a kocsit, akkor egyrészt sokkal több és erősebb izma dolgozhatna, másrészt nem lenne energiakonverzió (ezáltal veszteség sem), de 20 perc alatt tuti nem tenne meg 15 km-t.

Amit még esetleg el tudok képzelni, hogy a kurblinak rohadtul semmi köze nem volt a kocsiba áramló delej mennyiségéhez,mindössze valami jól-rosszul megvalósított PR baromság, mer' monnyuk úgy gondolták ezt teccene az embereknek és el is hinnék, hogy ennyi az annyi.

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.09.06. 18:37:10

5 MB-os ruhásszekrény. :)

Károly herceg nagyon laza! :)

Gézabá 2015.09.06. 19:17:04

Végre!
A képek megint nagyon jók, mint mindig. Köszönet érte!

Rollende Landstrasse 2015.09.06. 19:31:57

A sebesült katonák rehabilitációja a Gyáli út végén álló katonakórházban, mai nevén Merényi Gusztáv Kórházban történt. Valószínűleg a kép is ott készült. Az intézmény még ma is őriz némi katonai múltat, itt vannak a repülőorvosi vizsgálatok, nekem is ide kellett jönnöm alkalmasságira a tengerésztanfolyam előtt.

A nick már létezik,válassz másikat ! 2015.09.06. 20:24:38

"Afro-amerikai zsidó......."
Azt hiszem ezt hívják halmozottan hátrányos helyzetűnek :-) .

ClownPepito 2015.09.06. 21:06:45

Tegnap volt Jesse James születésnapja, aki valójában 88 évesen halt meg. Érdekes történelmi kaland. Akit érdekel, olvassa el.

SaturnV 2015.09.06. 22:29:38

A Kobarid-i I.vh. múzeumban van egy fénykép egy sebesült katonáról. Gyakorlatilag a fél arca hiányzott,de túlélte,összerakták valahogy. Máig nem értem,hogy maradhatott életben ilyen sérüléssel,és egyáltalán hogy evett a szerencsétlen.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2015.09.06. 22:33:23

Jéééj, én örülök!
5 MB-os merevlemez :D
De azért Károly a tavon sem semmi.

2015.09.06. 22:35:04

Jó, hogy visszajöttél, hiányoztál. Végre normálisan telik megint a hétvégi reggelim :)
Remek összeállítás, mint mindig, köszi!

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2015.09.06. 22:47:22

A merevlemezes képhez: sejtésem szerint ez a láda a lemezolvasó egységet is tartalmazza. Egy időben a merevlemez ugyanis még cserélhető volt, és lehet, hogy ez is olyan volt. Az elektronikája... nos, a helytakarékosságot akkoriban még komolyan kellett gondolni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.09.06. 23:09:11

@ClownPepito: ?
Tudom, hogy ki volt ő, de hogyan volt ő 88 éves?

Dust in Hofmann 2015.09.06. 23:09:46

@SaturnV: Rákerestem és megtaláltam a hivatkozott fényképet:
farm4.static.flickr.com/3170/2902268695_b65bd5e00a.jpg
Örülök, hogy a blog felébredt nyári álmából! Köszi!

Baines 2015.09.06. 23:17:53

"Amerikai nő kézi tekerésű akkumulátortöltővel tölti fel Columbia Mark 68 Victoria típusú elektromos autója akkumulátorát" Ekkora butaságot nem kellett volna leírni! Azoknak a karoknak nyilván valamilyen beállító, szabályozó szerepe volt (mint egy feszszabályzós toroid trafó).

J.R. Ewing 2015.09.06. 23:56:17

Elküldtem ezt a blogot Szarvas Igazgató úrnak.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.09.06. 23:57:04

@szita szita péntek: Több helyen is ugyanezt találtam, hogy ez egy kézi töltő (például mashable.com/2015/07/20/early-electric-cars/), de nekem se tűnik hihetőnek. Mellesleg kurblit sem látok a szerkezeten, az alsó két karnak inkább beállító szerepe lehet (így szemre nem is lehet őket teljesen körbeforgatni), a hölgy meg egy kapcsolót (ún. "knife switch") fog.

fidesz maszop dk egykutya 2015.09.07. 00:04:23

@Pootj: "Meg az sem utolsó szempont, hogy a benzin energiasűrűsége nagyságrendekkel nagyobb"

kár hogy azt az energiasűrűséget max 30%-os hatásfokkal lehet felhasználni, egy bonyolult szélsőséges körülmények között dolgozó géppel...

tavolirokon2 2015.09.07. 00:15:16

Az 5MB merevlemezen az a siralmas, hogy ugyanakkor Magyarorszagon az informatika csucsa a stencilpapir volt, es azt is csak szigoru AVH ellenorzes alatt hasznalhattak a kivalasztottak.

bioLarzen 2015.09.07. 00:17:49

Ismét remek sorozat!

bioLarzen 2015.09.07. 00:20:27

A lehelső képet kicsit beállítottnak érzem: a két, hasonfekvő tagnak nehezen képzelhető el, hogy kicsit is kényelmes lenne térdtől lefelé: az elsőnek a csomagtartó szélének éle tartja a bokáját, a tetőn fekvőnek majdnem térdnél van alátámasztva a lába - én egyszer így aludtam el egy heverőn, utána egy hétig fájt a vádlim :)

A "Thumbnail" inkább rajzszög lesz ;)

A fatelepi kép a kedvencem.

Baloldali érték 2015.09.07. 00:30:50

"Amerikai nő kézi tekerésű akkumulátortöltővel tölti fel Columbia Mark 68 Victoria típusú elektromos autója akkumulátorát."

Ez úgy hülyeség ahogy van. Az azt jelentené hogy maximum annyi energiát kap a kocsi amennyit fél kézzel beleteker.

bbwd 2015.09.07. 02:01:29

azért sokat elárul a mai világunkról, hogy egy viccet nem lehet elmondani...

pervie but hot (törölt) 2015.09.07. 02:36:37

Sok szuper kép, de nincs 18+-os :( kár...

Tudományos Iibsizmus 2015.09.07. 06:46:35

Én még láttam 7,5 Mbyte-ost, amikor a KISZ-ben látogalást szerveztünk az ITV-hez (Iroda Technika Vállalat) A párttitkár utána még arról is íratott hangulat jelentést, hogy kinek mennyire tetszett a "nyugati" technika.

teddybear01 2015.09.07. 06:52:11

@tavolirokon2: Pláne hogy az első számítógépet Magyarországon '58-ban üzemelték be. Az ÁVH-t meg akkor már rég feloszlatták.
Persze lehet sztorikat kitalálni.

victor vacendak 2015.09.07. 07:32:47

Nem kellett tekerni a töltőt. Mellesleg sok cég gyártott elektromos autót a századfordulón és nagyon népszerűek voltak annak ellenére, hogy 2-3000 dollárba kerültek. Némelyik még ma is működik. Aztán Ford előjött az olcsó népautójával, ami 60-70 dollárba került (és a Delco feltalálta az önindítót), és ezzel vége is lett az elektromos divatnak. De ford felesége is imádta az elektromos autóját, ami egy Detroit Electric volt (ez tart egy rekordot is, egy töltéssel több, mint 300 km-t tett meg 1914-ben... Ja, és a KERS fékrendszert is a DE találta fel 1915-ben.

SaturnV 2015.09.07. 07:41:20

@Dust in Hoffman: Igen,ez az! Azért ez durvább,mint a golyó a homlokon! Köszönöm!!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2015.09.07. 07:44:42

@teddybear01: Mivel a kép 1956-os, így mindkettőtök állítása lehet igaz.

Thrasher 2015.09.07. 08:01:15

köröm.
mindegy.
balkán.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.09.07. 08:23:11

@fidesz maszop dk egykutya: És még így is jobb, mint a villany jelenleg. Ez a szomorú igazság...

szamok embere 2015.09.07. 08:24:19

"Amerikai nő kézi tekerésű akkumulátortöltővel ...mindezt 1912-ben. A húsz perces procedúra végén 12-15 kilométert tehetett meg vele."
Nehogymá. Húsz perc alatt kézzel feltöltötte? Aztán 15 kilométert megtett? Ha tehát a műszer az autón lett volna, akkor 45 km=h-val tekerhetett volna a világ végéig. Kézzel. Nanemá.

Andie 2015.09.07. 08:28:43

@wraith42: Köszi az extra infót, nemsemmi történet! Volt delej a komában.
És most tegye fel a kezét, aki google nélkül tudta, mi az a "stupor" :D (Harry Potter varázslat nem ér)

hóhér avagy állami ítéletvégrehajtó 2015.09.07. 08:35:36

@Bikli néni: a lottó ötösnél sokkal nagyobb rá az esély. Ugyan másodkézből származó információ, de nemrég hallottam róla, hogy biztonsági őr, míg egyedül volt, a szolgálati fegyverével lőtte fejbe magát. Két héttel később még élt. Hogy milyen állapotban volt, azt persze nem tudhatom. Azért a biológia más, mint ahogy azt a filmeken látod.

Terézágyú 2015.09.07. 08:55:47

Nem nátrium pentTATOL?

gaszton42 2015.09.07. 09:05:39

@victor vacendak: a Ford T modell ára sohasem érte el azt a 60-70 dolláros szintet, a bevezetésekor (1909) 825 dollárba került és 1925-ben került a legkevesebbe, 260 dollárba, persze ettől mégigaz hogy az elektromos autó kiszorulásához az alacsony ár hozzájárult.

Adamor 2015.09.07. 09:08:59

Az emberi szervezet és szerencse elképesztően hozzájárulhat csodás túlélésekhez. Én anno sokat beszélgettem egy volt Waffen-SS katonával, akinek 2 tüdőlövése volt, a bal fülét repesz vitte el, egy robbanásban meg elvesztette 3 ujját. Na ez is milyen mázli? (80 évesen nősült újra, vagyis volt az öregben kraft..)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.09.07. 09:10:42

@victor vacendak: Melyik Ford került 60-70 dollárba és mikor?

misimisi 2015.09.07. 09:19:09

@poszt. Na végre! Hiányoztatok, nagyon örülük, hogy újra pörög a blog! :-)
(És szokás szerint király az anyag.)

advocate1 2015.09.07. 09:24:46

A művégtagokat próbáló katonák, nem a volt - azóta már le is bontott - Zalka Máté, későbbi Bolyai katonai főiskola udvarán vannak. Ott voltam sor katona, és az Üllői út felöli fronton voltak ilyen jellegű klinker téglás épületek.

GPali 2015.09.07. 09:34:26

Szerintem a féllábú katonák a Ludovika mögött menetelnek, az Orczy-kertben.

gothmog 2015.09.07. 10:00:35

@qrvafasza: Ha ugyanaz, akkor ez inkább mágnesdob mint hdd de lehet hogy tévedek. Mindenesetre a minap vettem ~4e. Ft-ért microsd kártyát a telefonomba 32Gb-osat, arra pont hatezerszer ennyi adat fér, és kisebb mint a hüvelykujjamon a "thumbnail" :). Ja, és ha a fele igaz annak, amit az intel meg a micron a 3D Xpoint memóriáról állít, akkor egy év múlva ez is meg minden más is amit adattárolásra használunk, ugyanilyen viccesnek fog tűnni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.07. 10:07:21

@bbwd: Mint a '60-as-'70-es években:
Egy bíró a tárgyalás után bemegy a pihenőszobába, kitölt egy kávét, rágyújt, és éktelenül elkezd nevetni. Kollégái kérdezik:
- Mit nevetsz?
- Akkora viccet hallottam, gyerekek, azt hittem, hogy bepisilek!
- Na mondjad!
- Nem mondhatom.
- De miért?
- Mert most adtam érte 35 hónapot!
Debrecenben meg az egyik jobbxxxx szándékú (református) képviselő azzal válthatja ki a börtönbüntetést, hogy gyakorlatilag a református egyházjog szerinti "eklézsia-követést" kell végeznie - a zsinagóga ajtajában. Tkp. két gesztipéteri színvonalú szóviccért, amit nem is ő talált ki...

Kutato · http://varsanyipeter.hu/ 2015.09.07. 10:42:13

Az elektromos autós képhez: az autó a korban már jól ismert ólomakkumulátorral lehetett szerelve, ennek töltőáramát és töltőfeszültségét a töltés folyamata során állítani kell, mert lemerült állapotban túl nagy árammal töltene, feltöltött állapotban meg túl kevéssel. Ezért a műszerfal legtetején látható a két mutatós műszer, amely a feszültséget és az áramot jelezte. A középen található kettős kar két külön mozgó állítószerkezet, középen látható is a racsni, amelyen kivehető még az alsó és a felső ütköző is. A karok a C betű alakú közös elektródát kötötték össze a pöttyökkel, ezek valószínűleg áramkorlátozó ellenállásokat söntöltek ki, mivel az alul látható transzformátorba csak 5 vezeték megy, kettő a primer tekercsre, kettő a szekunderre. A nő egy kettős késes kapcsolót fog, az valószínűleg a főkapcsolója a készüléknek, mert a mutatók is még a nullán állnak. A többi kapcsoló szerepét a kép alacsony felbontása miatt már nehezen mondanám meg.

Kutato · http://varsanyipeter.hu/ 2015.09.07. 10:46:19

Ja, még annyit: a kettős karos állítószerkezet értelme a durva-finom állítás lehetett, mert annak idején elterjedt megoldás volt kétfelé bontani, hogy kevesebb kapcsolófokozat kelljen. Az ellenállásos söntölés mellett szól az is, hogy jól láthatóan mindkét állítókarnál van "üres" állás, amikor nem zár rövidre semmit, ez a legalacsonyabb áramú beállítás, mert akkor az összes áramkorlátozó ellenállás sorba van kötve, és egy sincs kisöntölve (kövidre zárva) belőle.

Atykon Troll 2015.09.07. 11:17:58

A zállat azok a deszkák!

káBell 2015.09.07. 11:23:56

A képaláírásban szereplő link szerint is 1897-ben kezdődött a klondike-i aranyláz, így a kép 1890-es datálása erősen kérdéses.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.09.07. 11:41:55

@Kutato: ha segít, azt tudom, hogy a kocsit Exide, Edison-cellás akkukkal szerelték, jelentsen ez bármit is :)

dukeekud 2015.09.07. 12:23:02

Elkepeszto belegondolni, hogy nem sokon mulott, hogy a primitiv kornyezetszennyezo belsoegesu autok helyett, az elektromos autok terjedjenek el. Mennyire mas lenne a vilagunk, peldaul a mostani bevandorlo valsag sem lenne, mert amerika nem bombazna szet az arabokat minden evben az olajert.

fidesz maszop dk egykutya 2015.09.07. 12:25:57

@molnibalage: éppen hogy szar, nem véletlenül felejtik el a belsőégésű motort mindenhol ahol van áramforrás. Éppen ma készülök alsó hangon 25 ezer forintot kiadni azért, hogy beállítgassák a motoromban dolgozó belsőégésű tákolmányt(szelephézag, karburátorok), amit egy villanymotornál nem kell megtenni...

Kutato · http://varsanyipeter.hu/ 2015.09.07. 12:34:17

Akkor kicsit tévedtem: az Edison cella nem azonos a mai ólomakkukkal:

"Edison eredeti megoldása, amit 1901-ben szabadalmaztatott, két fém elektródát igényel, egy pozitív nikkel-oxid lemezből és egy negatív vaslemezből áll, mindkettő egy kálium-hidroxid elektrolitba merül. A vas és szén összetevők keveréke elektromosságot fejleszt, ami a nikkel laphoz folyik, kisütve az akkut. Edison reményei ellenére akkumulátora nem kapott szerepet az elektromos járművek forradalmában, mára pedig teljesen elhomályosult olyan technológiák fényében, mint a több energia tárolására és leadására alkalmas lítium-ion akku."

Forrás: sg.hu/cikkek/90542/regi-akku-nano-kontosben

slowmotion 2015.09.07. 12:43:03

@dukeekud: viszont az autók töltésére használt áramot valahonnan meg kellene termelni, ami még több erőművet feltételez (helyenként olajtüzelésűt is, amihez több olaj kellene, ami meg talán ugyanúgy ahhoz vezetett volna, hogy az USA a Közel-Keleten háborúzik az olajért).
ezen kívül sokkal több használt akkumulátor biztonságos tárolását is meg kellene oldani.

(az mondjuk szintén érdekel, hogy a repülést hogy oldották volna meg, de ember legyen a talpán, aki ezt kimatekozza :D)

qrvafasza 2015.09.07. 13:14:31

@gothmog: Az tűnt fel hogy a méret (5Mb), még a "szekrény" mérete is megegyezik, meg az évszám is azonos. Csak a helyszín nem ugyan az. Persze lehet hogy az IBM többet is gyártott belőle. Nem tudom 1956-ban mennyire volt elterjedve?
(igen a mai méretek leginkább elképesztőek, a Comodore VC20, amit gyerekként nyüstöltem 5Kb memóriával rendelkezett, de ebből csak 3,5Kb volt használható Basic alatt!)

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2015.09.07. 13:45:16

@dukeekud: érdekes meglátás, de az akkumulátorokba az áramot honnét vennék? csak nem azt is az arabok olajából (és gázából)...?

jó nagy biznisz ez a tisztaenergia, de valójában csak a szennyezés allokációját jelenti, a városból (ahol pöfög az autó) az erőműhöz, ahol az áramot előállító erőmű pöfög, esetleg olyan icipici, de annál jobban sugárzó kapszulákat köpköd kifelé, amiket aztán a tiszta, fejlett világ megbízásából a piszkos, fejletlen világban süllyesztenek a földbe, vagy borítanak az óceánba... meg van még a tiszta vízenergia is, át lehet vele formálni egy teljes Duna-kanyarnyi tájat, meg a napenergia, az is nagyon jó, a napelemek előállításához (és élettartamuk végén a semlegesítésükhöz) szükséges energia közelíti azt a mennyiséget, amit előállítanak egész életük alatt... szóval, hajrá, alternatív, tiszta energiahordozók...! - amúgy tényleg hajrá, csak még hosszú az út...:(

dukeekud 2015.09.07. 14:01:11

@slowmotion: "viszont az autók töltésére használt áramot valahonnan meg kellene termelni, ami még több erőművet feltételez"
"(az mondjuk szintén érdekel, hogy a repülést hogy oldották volna meg, de ember legyen a talpán, aki ezt kimatekozza :D)"

Nyilvan nehez megmondani hogy alakult volna a tortenelem, de akkor meg nem volt haborukat indito olajlobbi, ezert lehet, hogy nap es szeleromuvekkel termeltek volna aramot. Ki tudja az akkumlatorok is hogyan fejlodtek volna, ha arra oszpontosit a vilag, lehet hogy mar 20-as evekre lett volna olyan akku ami alkalmas lett volna a repulesre. Az akkumlatorokat meg nem tarolni kell, hanem ujrafeldolgozni. Mennyivel jobb akkumlatoraink lenenek most, ha az elmult 100 evet akkumlatorok fejlesztesevel toltotuk volna.

fidesz maszop dk egykutya 2015.09.07. 14:28:39

@slowmotion: nagyban termelni mindig olcsóbb, ráadásul áramot akármiből elő lehet állítani, ahhoz nem kell olaj. Na meg a fogyasztás is kisebb, hiszen a fékezéskor az energia nem hővé alakul, hanem újra árammá.
Na meg az egész rendszer (kitermeléstől a járműben való felhasználásig) hatékonyabb mint az olaj alapú energiáé.

fidesz maszop dk egykutya 2015.09.07. 14:42:01

@Pirx pilóta: gyakori tévképzet ez, hogy az elektromos jármű csak eltolja a szennyezést. Nem. Csökkenti is.

Ahhoz hogy egy belső égésű motort használj, ki kell termelni a nyersolajat, ami nem olcsó, majd elszállítani a finomítóba (általában szintén olaj alapú üzemanyagot égető járművekkel), finomítónak is van egy nem kicsi energiaigénye. Majd innen elszállítani az üzemanyagot a kutakra, ahonnan felveszik, és 30%-os hatásfokkal felhasználják a járművek.

Elektromosnál pedig: kitermelik az energiaforrást, elszállítják az általában közeli erőműhöz, vasúton. Ott viszonylag nagy hatásfokkal áramot állítanak elő belőle, amit az olajalapúakhoz képest szinte ingyen szállít az áramhálózat a felhasználás helyére, amit 80% fölötti hatásfokkal elhasznál a jármű, regeneratív fékezéssel. És lehet válogatni is hogy miből állítják elő az áramot (ami éppen megéri), míg a belső égésű motoroknál csak olajból lehet.

Tudod a vasúti cégek nem környezetvédelemből villamosítják a forgalmas vasútvonalakat, hanem azért mert vastagon megéri. Olcsóbb az energia, és a járművek is.

Ha a megújuló energiatermelők előállításának energiaköltsége megközelítené az élettartam alatt termelt áram mennyiség, akkor többször annyiba kerülnének mint most. De nem kerülnek annyiba, mert többször annyi energiát termelnek az élettartamuk alatt mint amennyibe az előállítás került.

Az egyetlen megújuló aminek semmi értelme nincs, az az etanol. Az vastag ráfizetés minden tekintetben, még is 5% az aránya már a 95-ös benzinben is, és hamarosan 10% lesz :(

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2015.09.07. 14:46:47

@tavolirokon2: "ugyanakkor Magyarorszagon az informatika csucsa a stencilpapir volt"

Az nem informatika volt, hanem "házilagos" kiadványsokszorosítási technika. A fénymásolók (Xeroxok) sem azonnal szorították ki, a nyolcvanas években a stencilt még használták az egyetemen órarendek, közlemények, körlevelek gyártására. Az, hogy ma már inkább számítógépre csatlakoztatott nyomtatóval csináljuk, az az informatika és a nyomdatechnika találkozásának egyik fajtája.

Ezt az 5 megás merevlemezt (mágnesdobot?) sem irodákban használták, arra mérget vehetünk. A számítógépeket sem szövegszerkesztésre használták. Ma sokan már képtelenek elképzelni, hogy a számítógép billentyűzete és monitora elég késői találmány. 1956-ban a csúcsszámítógép kimeneti perifériája körülbelül a láncos sornyomtató lehetett, a beviteli periféria a lyukszalag, lyukkártya, a hibrid háttértár a mágneskártya. És a számítógépet számítások elvégzésére használták néhány kiemelt költségvetésű intézményben, nem a primitív irodai munka támogatására. Az informatika még jó ideig egy elméleti tantárgy volt, amely a számítógépekkel csak gyakorlati alkalmazásként találkozott. Az irodákban bizony Nyugaton is a villanyírógép volt a szövegszerkesztés csúcsa, a margarétafejes, később a gömbfejes, és csak később jött az egy sornyi, vakon szerkesztett szöveget tárolni képes fajta, majd az egész oldalt megismételni képes fajta.

Egyébként sok kétségünk ne legyen arról, hogy a szovjetek minden fontosat megcsináltak sokszor kis késéssel, de néha még előbb is. Csak azokról (is) gondosan válogatott, cenzúrázott, hamisított képek jelentek meg a nyugat előtt dicsekvő, a baráti táborban pedig a lelkesedést építő sajtótermékekben. Ahogy a nyugati lapokban is, mellesleg.

Hartyáni Ferenc 2015.09.07. 15:11:55

Benny Hill volt egyszer egy hasonló fatelepen és természetesen kiválasztott egy deszkát, ami felett
még volt vagy 20 méter anyag..... :))

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.09.07. 16:27:48

@dukeekud: De, sokon múlott. Nem merő passzió és valami összeesküvés miatt nem terjedtek el. Azért van ma belső égésű motoros, mert ez olcsóbb és fényévekkel praktukusabb volt már akkor és még most is.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.09.07. 16:28:42

@fidesz maszop dk egykutya: Aha. És a villanyautóből a belépő csupasz modell kerülne most 7-8 millába, egy csupasz dízles autó meg 3 milla. Félelmetesen beszűkül komment volt...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.09.07. 16:32:26

@Pirx pilóta: Nem hosszú, hanem járhatatlan útnak tűnik. A PV alapú napenegia egy vicc, mert soha nem lesz tervezhető, szabályozható és éjszaka elérhető. A tükrös + tornyos megoldás legalább minimális áthidalási időt ad.

Ha szinte igyen lenne a PV cella és annyit telepítenél, hogy legalább 50% alapigény lenne, akkor is annyi hely kéne, ami a valami iszonyatos és nem csak a PV cellából áll egy erőmű... Ha meg ennyit teszel le, akkor mi a frászt csinálsz amikor az igény hússzorosát termeli? Azzal ne gyere, hogy tározós erőmű, mert a világ összes völgyébe nem tudnál annyi vizet rakni. Hidrogén gyártás? Aha. Hol tárolsz annyit? A másodlagos beruházás többe kerülne, mint más erőmű.

Stb.

Egyszerűen a szél/nap alapvető teljesítmény sűrűsége és abszolút tervezhetetlensége miatt a Föld nagy részét marhasággá változtatja az ötletet, de sajnos a politika és a sök természettudományos analfabéta miatt még támogatást is kaphatnak ezek a szarok.

victor vacendak 2015.09.07. 18:15:51

@Sam. Joe: @gaszton42: 6-700-at akartam írni, de valamiért a nulla a 6-os mögé ment...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.09.07. 18:37:48

@victor vacendak: Áhh, értem! Amúgy túllövöd. 8-) A Ford T Runabout kivitel - vászontetős, kétajtós, kétüléses - mindössze 265 / 260 dollárba került 1924 / 1925-ben. 545-725 dollár közt a négyajtós szedánt lehetett megkapni. (A kezdeti években SOKKAL drágábbak voltak ezek az autók, de az ugye bőven a tényleg nagyüzemi gyártás beindítása előtt volt. Szóval a tömegtermelés beindulásával és a típus kiöregedésével nagyon lezuhantak az árak.)

fidesz maszop dk egykutya 2015.09.07. 19:21:08

@molnibalage: na majd pont te oktatsz ki a beszűkültségről? :D HAHA

victor vacendak 2015.09.08. 07:39:41

@Sam. Joe: egy melós a Fornál napi 5 dollárt is meg tudott keresni, így az, hogy drága, relatív. volt, aki simán meg tudta fizetni...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.09.08. 10:53:26

@victor vacendak: A fizukat nem tudom, de nyilván nem kételkedem abban, amit mondasz. A "sokkal drágábbat" úgy értem, hogy a Runabout 1910-ben kerek 900 dollár volt, gyanítom az azért sok volt a munkászsebnek.

pepipapa79 2015.09.08. 20:05:06

Végre:)
Nagyon jók a képek,ismét!

teddybear01 2015.09.08. 21:13:03

@fidesz maszop dk egykutya: Tudod nem kéne papagájként ismételgetned a sötétzöldek jelszavait. Nem ártana egy kicsit tanulnod is a műszaki tudományokból, de a technikai történelemből is.

1908-ban csak az Edison Motors 60 ezer elektromos autót gyártott le, ez több volt, mint amennyi belsőégésű motoros autót összesen gyártottak az USA területén.
A Ford T-modellből összesen 21 milliót gyártottak, 1914-ben már többet, mint abban az évben az összes többi gyártó(elektromos és belsőégésű motorosból).
Csakhogy tudd, a Tesla idén gyártotta le a 60 000-dik autóját, a hatodik gyártási évben.
Az amerikai farmerek hamar rájöttek, hogy egy hordóban el tudják tárolni az autóba való benzint akár több hónapra valót, ugyanakkor abban az időben nem sok helyen volt egyáltalán áram. Jobb, ha tudod, hogy pl. nálunk csak 1958-ban vezették be a hálózati áramot az utolsó faluba. Az USA-ban se sokkal előbb lett országos elektromos hálózat.
A II.VH. alatt a 12 kerületes Kis-Budapestnek csak kb. a 40%-ában volt egyáltalán villany.

Ami a napelemet illeti, nálunk évente 1800-2400 órán át süt a nap, az évi 8760 órából. Ez azt jelenti, hogy az teljes időnek kb. 25%-ban lehet egyáltalán áramot termelni. Ha nem süt a nap, nem tudsz áramot termelni vele, ez a technológiából adódó korlát, amit nem lehet megkerülni.

teddybear01 2015.09.08. 21:19:30

@victor vacendak: Ezt a fizut nem mindenki kapta meg, csak a szakmai elit. Azt mondta Henry Ford, hogy még a magasabb fizetés is jobban megéri neki, mert az állandó újraképzés drágább.

victor vacendak 2015.09.09. 06:28:17

@teddybear01: Nem a szakmai elit. A melós kapta.Gyakori volt az amputáció meg a különböző sérülések. Ford így kompenzált. Erskine Caldwell író miután a gyárba látogatott elnevezte Detroitot a "nyolcujjúak városának".
@Sam. Joe: nyugodtan kételkedhetsz. Itt van a kezemben Neil Thompson remek könyve az amerikai autógyártás és autóversenyzés hőskoráról (és a könyv tele van forrsámegjelöléssel), és ő írt a fizetésekről...

fidesz maszop dk egykutya 2015.09.09. 12:08:10

@teddybear01: tudod én nem ismételtem papagájként semmit, azt te csinálod, nyomod az olajlobbis(?) süket dumát ész nélkül.

Belenéztél a wikipédiába, aztán belöktél valami terelőszöveget 50 évvel ezelőttről, csak hogy írj valamit? Kár hogy egy szóval sem említettem a múltat, a jelenről beszéltem...

Napelemről sem beszéltem, de nyilván elborította a vörös köd kis egyszerű agyacskádat, amikor az elektromos hajtás előnyeiről beszéltem, és bekerültem az ellenség pakliba ami most éppen a zöldek neked.

"Ha nem süt a nap, nem tudsz áramot termelni vele, ez a technológiából adódó korlát, amit nem lehet megkerülni."

A korlát az agyadban van, nem a technológiában. El kell szomorítsalak, de a napelem felhős időben is termel valamennyi áramot(és mindig ingyen, üzemanyagszükséglet nélkül). Másrészt az elektromos járműveket atom, víz, szél, és bármilyen energiaforrásból lehet táplálni.

Nem ártana ha olvasgatnál kicsit a témáról. Az az egyik dolog, hogy láthatóan műszaki analfabéta vagy, ami rosszabb, hogy elvakult. Meglátsz egy gyűlölt kifejezést, és elborul az agyad.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.09.09. 12:40:46

@fidesz maszop dk egykutya: Tipikus zöldbalfasz dumát tolod...

Az a beszűkültnek titulált kommenteden is látszik. És a villanyautónál az alap beuh. költség 3-szorosa hol jelenik meg? Hát az, hogy az akku élettartama mennyi és azt, hog hova fogják azt a szutykot az élettartam végén tenni?

Hát az hol van hogy sík és városi terep kivételével sehova nem jó? A Mátrán nem tudnál vele áthajtani, mert emelkedő mászás közben olyan teljesítmény kell... És a Mátra világviszonylatban egy kis domb. Próbálj átkelni a Sziklás-hegységen, Az Alpokon, Pireneuskon... És akkor még a légkondi sem ment...

Nem valami balfasz konteó miatt nem elterjed a villanyautó. Egyszerűen nem praktikusak és nem is olcsóak. Még. Az, hogy a jövő mit hoz, nem tudom, de szerinted, ha a villannyal fognak tömegesen tankolni, akkor ezon nem lesz majd plusz adó, mint a jövedéki termék benzin/gázolajon...?

Stb. stb..

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.09.09. 12:41:40

@fidesz maszop dk egykutya: A napcellás kommenten meg röhögök. Itt vagy másol írták pont, hogy egy 2,5 kW-os rendszer télen felhős időben a tulaj gyakorlati tapasztalat szerint tudott kb. 40-50W-ot. No comment...

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2015.09.09. 19:23:59

@molnibalage: Azt talán a múltkor index2 lapra kikerült napelemes reklámblog kommentjei között írták a poszt tartalmára cáfolatként.

gigabursch 2015.09.10. 08:56:33

@bbwd:
Én is kiváncsi lennék a viccre.
Amúgy a net tele van zsidó, néger, arab, magyar, székely, stb viccekkel.
Mit kell ezen faxnizni.
Sértődés a gyengék fegyvere....

fidesz maszop dk egykutya 2015.09.10. 12:14:09

@molnibalage: jaj ti ketten mintha testvérek lennétek. Imádjátok az USÁ-t és mindent ami nem fosszilis energiahordozókra épül.

Tipikus begyepesedett sötétbarna szöveget nyomod. Én nem nyomok "zöldbalfasz" szöveget, de mint írtam nálatok ilyenkor terül a vörös köd, és "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség" alapon nem látjátok a fától az erdőt.
Ha a tipikus "zöldbalfasz" szöveget mondanám, irtóznom kéne az atomerőműtől, de mégsem(max a szovjet putyinpincsi törpediktátoros mutyiatomerőműtől irtózom).

Tudod nem csak ti vagytok olajimádók, és a sötétzöldek, hanem vannak gondolkodó emberek is, saját gondolatokkal :)

"És a villanyautónál az alap beuh. költség 3-szorosa hol jelenik meg?" és a hagyományosnál a folyamatos karbantartás nem kicsi költsége az hol jelenik meg ? :)

"hog hova fogják azt a szutykot az élettartam végén tenni?" arról hallottál, hogy az akksikat kiválóan lehet újrahasznosítani? Persze hogy nem. Pedig így van.

"Hát az hol van hogy sík és városi terep kivételével sehova nem jó? A Mátrán nem tudnál vele áthajtani, mert emelkedő mászás közben olyan teljesítmény kell..."

Milyen teljesítmény? Mond az valamit, hogy dízel elektromos, vagy villanymozdony? Esetleg a tesla járgányok négyszázvalahány lóereje kevés? Vagy az alapabb villanyautók 100 körüli lóereje ami egyébként megegyezik a leggyakoribb hagyományos autó típusok teljesítményével?
Vagy csak nem tudod megkülönböztetni a teljesítményt az akku kapacitástól?

Azt tudod, hogy egy mai villanyjárgány 300-500km-t megy a feltöltéssel? És azt, hogy pont hogy jobban muzsikál hegyen völgyön a regeneratív fékezés miatt(tudod lejtőn folyamatosan töltődik)?

Azt tudtad, hogy az autózók 90+% 50 km-et sem autózik naponta?

Persze hogy nem tudtál semmit, nem olvasol nem tájékozódsz, csak mondod a megszokott rizsát.

Igen azért nem terjedt eddig a villanyautó, mert nem olcsó. Most már azért terjed, és egyre olcsóbb. Praktikus, mert motorja egyszerű mint egy faék, nem kell rettegni attól, hogy bármikor megadja magát, nem kell évente egy kisebb vagyont költeni a karbantartására, és az "üzemanyag" is olcsóbb, na meg hatékonyabban van felhasználva.

Jövedéki adó pedig vagy minden áramra lesz, vagy semmire, különben adott lesz a lehetőség a trükközésre. Sőt mindenképpen lehet trükközni, ugyan is az elég meredek lenne, ha az állam belekötne abba, hogy az áramhálózattól függetlenül napelemmel, vagy szélkerékkel tölti az autóját a zember...

"Itt vagy másol írták pont, hogy egy 2,5 kW-os rendszer télen felhős időben a tulaj gyakorlati tapasztalat szerint tudott kb. 40-50W-ot"

Én meg azt mondom, hogy 5 millió kw-ot termel. Bemondásra jó ez is, bizonyíték meg minek? :D

Egyébként most hogy a kedvenc "világmentő" országod is a megújulók és a villanyautók felé kacsintgat a rendkívül "hatékony" V8 helyett azt fel tudod dolgozni valahogy? Nehéz ugye?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.09.10. 15:14:06

@fidesz maszop dk egykutya: Ja persze, mert a villanyautóhoz soha nem kell hozzányúlni, mert az ilyen csoda szerkezet...

A teljesítményes része sem érteted meg... A baj az, hogy teljesítmény kell. Ezért zabálja meg az akksit már félúton felfelé és lefelé mászkálva... Itt nincs a városban fékezésés visszanyerés. Nézd már meg, hogy mennyivel többet zabál az autód, amikor 8-12%-os emelkedőkön rohangálsz tartósan. Egy világviszonylatban félkomoly hegyen való átleléssel légkondi és fűtés nélkül mai villanyautók kb. 60-80 km után lerohadnának, mert teljesen mindegy hogy melyik emelkedőn rohadsz le, utána nincs fékezéssel töltés, mert ahhoz először fel kell menni.

Szart sem ér a napi 50 km-es adat, mert akkor lesz egy külön autód ahhoz, ha éppen nem annyit akarsz menni? Ez aztán a "spórolás" öcsém...

Szóval de, csak a szokásos zöldbalfasz dumát tolod.

praktica MTL 5 2015.09.10. 19:35:31

Eredetileg azon akartam poénkodni, hogy abból a tárolóból négy kéne, hogy egyetlen fényképem ráférjen (20 MB).
Aztán elolvastam, hogy milyen személyeskedő vihart kavart az elektromos autó. Van egy 1908-as, mindenféle gépről szóló könyvem, amiben az elektromos autóról szóló fejezet ma is szóról szóra igaz. Vagyis az elektromos autó minden szempontból jobb, csak az a fránya akkumulátor nem ér semmit. De majd ha lesz jó aksi, a kérdés fel sem fog merülni. De nem kell félni, nemsokára megoldódik ez a probléma... Írták több mint száz éve.
Egyébként sem értem miért kell veszekedni. Az elektromos autó jelenlegi formájában alkalmatlan a széleskörű használatra. Legnagyobb bánatomra.
Az elektromos autó is messze van a környezetvédelemtől a ménkű nagy lítium akksiaival.