1938-as Lufthansa katalógus

2015. január 16. JTom

Ma egy igazi ritkaságot mutatunk be az olvasóknak. Egy 1938-as Lufthansa katalógust a Harmadik Birodalom időszakából. Talán kevesen tudják, hogy a mai Lufthansa légitársaság nem jogutódja az 1926-ban alapított és a birodalommal együtt 1945-ben kimúlt eredeti Lufthansának. A második céget 1953-ban alapították és még a logót is megtartották.

00.jpg

Az "ős-Lufthansa" korának megfelelő korszerű gépparkkal rendelkezett. Lássuk mit kínált a prospektusból a birodalmi légiközlekedési vállalat!

A katalógus Szentgáti Ákos Győző becses tulajdonát képezi. Beküldte: Magister. Mindkettejüknek köszönet! 

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr157023043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

johnibyg 2015.01.16. 08:11:36

A Heinkel He 111-es kinézete meglepett, pedig tudtam, hogy van polgári verziója. Tempelhofot egyszer meg kell néznem, bár egy ideje már nem repülnek ott gépek

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.01.16. 09:42:36

Azért mégiscsak szerettek volna valamiféle jogfolytonosságot, különben nem ugyanazt a nevet és logót használják...

Ditpet 2015.01.16. 09:47:45

Elég szépen felrajzolták a gépek belsejét. A mai terror fenyegettségben ez elképzelhetetlen szerintem.

Trónkövetelő 2015.01.16. 11:27:51

@Ditpet:
Ilyen részletezettségű ábrázolást bármelyik mai gépről is lehet találni. Ráadásul értelme sincs titkolni, hiszen elég egyszer jegyet venni egy adott géptípusra egy légitársaságnál, és a "titkok" kiderülnek... :)

Dr. Fotos 2015.01.16. 15:19:21

Az egy dolog, hogy a nev ugyanaz es azert megy a 'mentegetozes', hogy ez bizony egy masik ceg, de a logo akkor miert maradt?

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.01.16. 15:25:39

@Dr. Fotos: félreérted. nem tudok semmilyen mentegetőzésről. a mai cég egyszerűen nem JOGutódja a réginek. ez csak egy jogi formula, nem vagyok szakértő, de kb annyit jelent, hogy a pénzügyei nem folytatólagosak az új cégben, nem követelhet a régi cég nevében és nem számonkérhető stb.

Tranquillius 2015.01.16. 15:29:07

1937-es? Akkor már tudták, hogy jövőre bekebelezik Ausztriát? Javítani kellene a címet. :)

Tranquillius 2015.01.16. 15:57:31

@JTom: Nagy valószínűséggel 1938 március 12. után készült, de még a szeptember 30-i müncheni konferencia előtt, mert a Szudéta-vidék még nincs rajta. Esetleg egy kicsit később, mert ilyen ütemben nem lehetett egyszerű frissíteni a prospektusokat az új országhatárokkal.

¿Qué tapas hay? 2015.01.16. 16:27:46

@Dr. Fotos: Az "eredeti" Lufthansa gyakorlatilag a szövetséges légiellenőrzés, és a német polgári repülési tilalom miatt a fegyverletételt követően nem tudott működni. A céget 1951-ben szabályszerűen felszámolták. Az NSZK 1952-ben döntött egy állami légitársaság megalapításáról, ez lett a LUFTAG, ami 1954-ben vette meg a Lufthansa márkanév és logo használati jogát.

Vladimir Harkonnen 2015.01.16. 22:04:47

A katalógus 5. oldalán a gép lajstromjele: D-ANAL, vajon miért nem választottak másik gépet? :D

szega85 2015.01.18. 16:38:23

Az egyik Ju 52-est még ma is használják promo célokra. Regisztrációja DAQUI (DCDLH), "Tante Ju" a beceneve. Azt hiszem pont Tempelhofon tartják.

johnibyg 2015.01.18. 21:38:24

@szega85: Ott sicher nem, bezárták néhány éve

szega85 2015.01.19. 08:15:30

@johnibyg: akkor lehet mar csak mult ido...mindenesetre az oldalan meg mindig ott a festes:

hhauke.files.wordpress.com/2012/06/tante-ju-3.jpg

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.01.19. 09:49:29

@szega85: A "Ju Néni" magának a típusnak a beceneve. A konkrét gépet "Iron Annie"-nak hívják... Vagy hívták. A története is érdekes. Ezt a gépet 1984-ben vásárolta a Lufthansa az Egyesült Államokból, ahol az korábban amerikai, Pratt and Whitney csillagmotorokat és a hozzájuk tartozó, háromtollú légcsavarokat kapott. (Eredetileg BMW motorok és kéttollú légcsavarok tartoztak a típushoz.) A Lufthansa sok pénzt költött a gép felújítására, de nyilvánvaló praktikus okokból - alkatrészutánpótlás - megtartotta ezt a konfigurációt. Míg hozzájuk került, addig "Iron Annie" volt a beceneve, de hogy ők megtartották a nevet, vagy sem, az nem igazán derül ki.

A részletek itt:
www.dlbs.de/en/Fleet/Junkers-JU-52/index.php

A fotók szekcióban piszok jó képek vannak, ne hagyjátok ki!

szega85 2015.01.19. 16:35:10

@Sam. Joe:
Belsős Lufi kiadványokban sokszor feltűnik, de az Iron Annie névvel eddig még nem találkoztam.... a Tante Ju-val annál többször.

Ez pedig egy elég érdekes akció volt:

www.youtube.com/watch?v=orcQOlLrPL8

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.01.19. 17:39:00

@szega85: Ha végigkattintod a fotókat, akkor van egy festés amikor rajta van az Iron Annie - gondolom a feltalálási állapotot mutatja. Hát valami szörnyű!

A videóért köszi, egyértelműen repcsipornó! 8-)

szega85 2015.01.19. 18:02:41

@Sam. Joe: Végig tudtam menni a galérián végre, nem semmi képek!
Gyanús, hogy ezt a nevet csak a tengerentúlon használták.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.01.19. 18:50:11

@szega85: Abszolút lehet. Ezért is írtam, hogy nem biztos, hogy megtartották. Végülis nem maradt meg annyi repülőképes Ju 52-es, hogy össze lehessen őket keverni, ha csak "Junéniként" emlegetik.
süti beállítások módosítása