A keleti blokkban az autóellátás folyamatosan akadozott. A befizetett autóra akár 10-15 évet is várni kellett, sőt volt, ahol még ennél is rosszabb volt a helyzet. Hiánygazdaság volt a javából, ahol sosem tudtak annyi négykerekűt gyártani, amennyit a kereslet megkívánt volna.
Azért tervek, álmok mindig voltak és ha nem is valósult meg ezen típusok nagy része, azért érdemes vetni rájuk egy pillantást, mert némelyik igen szép, sőt még nyugati szemmel is korszerű formatervvel rendelkezett.
Kezdjük szovjet ipar termékeivel.
MOSZKVICS

 Moszkvics C-1. Nem került gyártásba.
Moszkvics C-1. Nem került gyártásba.

 Moszkvics 408 kupé és kabrió. Nem került gyártásba.
Moszkvics 408 kupé és kabrió. Nem került gyártásba.
 A Moszkvics Aleko prototípusa. Jócskán módosítva került gyártásba.
A Moszkvics Aleko prototípusa. Jócskán módosítva került gyártásba.
VAZ/Zsiguli/LADA
 VAZ 1101 "Csiburazka" . Nem került gyártásba.
VAZ 1101 "Csiburazka" . Nem került gyártásba.
 Lada 1101 Ladoga. Nem került gyártásba.
Lada 1101 Ladoga. Nem került gyártásba.
 Zsiguli ferde háttal. Rettenetes. Szerencsére nem gyártották.
Zsiguli ferde háttal. Rettenetes. Szerencsére nem gyártották.
 Lada Oka Van. Gyártásban volt.
Lada Oka Van. Gyártásban volt.
 A Lada Laura prototípusa.
A Lada Laura prototípusa.
 Ötajtós NIVA. Elvétve itthon is látni belőle.
Ötajtós NIVA. Elvétve itthon is látni belőle.
 Fészlift. Nekem nem jön be.
Fészlift. Nekem nem jön be.
 Ahogy ez sem. Kicsit volgás.
Ahogy ez sem. Kicsit volgás.
Ha már a VOLGA. Lássuk ők mit terveztek a rendszerváltás előtt...

GAZ 3101 prototípus.
 Brezsnyev 4x4-es Volgája. 5 darab készült belőle, de csak neki.
Brezsnyev 4x4-es Volgája. 5 darab készült belőle, de csak neki.
ZAPOROZSEC

IZS (Izsevszki Autógyár)


Jöjjön most az NDK:
WARTBURG


Wartburg 313 és 313S alacsony példányszámban, de gyártották őket.

 Wartburg 313/2. Ők sajnos nem kerültek gyártásba.
Wartburg 313/2. Ők sajnos nem kerültek gyártásba.

Wartburg 353 kupé. Nem gyártották.
Nem Skoda, de az lett belőle. A Wartburg a csehszlovákokkal együtt készítette volna az autót, de az NDK kihátrált a projektből. A Skoda felhasználta a 120-ashoz a terveket, és farmotorossá alakította.
 Itt már összeér a Wartburg a Trabanttal. Ez egy közös fejlesztés volt a P100. Nem gyártották.
Itt már összeér a Wartburg a Trabanttal. Ez egy közös fejlesztés volt a P100. Nem gyártották.
TRABANT

Trabant 601 WE. Nem gyártották.
 Trabant 602W Nem gyártották.
Trabant 602W Nem gyártották.
 Trabant P603 Nem gyártották.
Trabant P603 Nem gyártották.
SKODA

Skoda 760 Nem gyártották.
 A Giugiaro tervezte Skoda 720 gyönyörű darab. Nem gyártották. Nézzük meg hátulról is:
A Giugiaro tervezte Skoda 720 gyönyörű darab. Nem gyártották. Nézzük meg hátulról is:
 Skoda Rapid II. Nem gyártották.
Skoda Rapid II. Nem gyártották.
DACIA
 Ők inkább a meglévő Renault dobozt farigcsálták. Hát ez rettenetes lett. Nem gyártották.
Ők inkább a meglévő Renault dobozt farigcsálták. Hát ez rettenetes lett. Nem gyártották.
 Dacia két ajtóval. Gyártásban volt.
Dacia két ajtóval. Gyártásban volt.
 Dacia Lastun. Kisautó, borzalmas igénytelen technikai megoldással és horrorisztikus fogyasztással.
Dacia Lastun. Kisautó, borzalmas igénytelen technikai megoldással és horrorisztikus fogyasztással.
A végére maradt a WARSZAVA a lengyel autógyár, amely a szovjet Pobjeda licencével kedzdett, és kb. ez volt a vége:
 Warszawa 210
Warszawa 210
Nem került gyártásba

 
                                                                


