Hogyan lehet több vásárlót szerezni egy webáruház számára? - (x)

2019. július 14. - Hogyan történt

Támogatott tartalom (x)

 

"Kérlek bennetekek hogy akit érdekel a téma olvassa el a cikket, igaz történelem nincsen benne, de biztosan lesz aki hasznosnak találja, mert esetlegesen egy webáruház indításán gondolkodik. Most egy kedvező ajánlat is várja a cikk végén. Köszönjük." - Jtom

 

A webáruház tulajdonosok legfőbb célja, hogy növeljék a vásárlóik számát, ezáltal még több dolgot adhassanak el. Ennek érdekében felhasználhatják a Google és Facebook hirdetéseket, illetve a tartalommarketing eszközeit. Előbbihez pénz kell, utóbbihoz pedig szövegírás és online marketingtudás.

Miért nem megoldás a Facebook vagy Google hirdetések használata?

A Google hirdetések a Google kereső tetején jelennek meg, a Facebook hirdetések meg a Facebook hálózatán. Ami közös bennük, hogy mindkét platform korlátozott számú hirdetési hellyel rendelkezik. A webshopoknál viszont előfordulhat, hogy erre a korlátozott számú helyre több áruház tulajdonos is hirdetni szeretne. Ekkor jön a licit, amikor egyre többet és többet fizetnek, hogy az ő reklámjuk jelenjen meg. Előbb-utóbb elérik azt a szintet, amikor a reklám költségét már nem hozzák vissza az eladások, tehát nem éri meg hirdetni a webáruház termékeit.

És itt jön képbe a tartalomkészítés, ami két dolgot használ ki a munka során:

1. A webáruház tulajdonosok lustaságát

2. És azt a tényt, hogy a Google előnyben részesíti az egyedi tartalmat

 

1. A webáruház tulajdonosok lustasága

A legtöbb webshop úgy indul, hogy a tulajdonosa megvesz egy már elkészült rendszert, s megkeresi a nagykereskedőt. A nagykereskedő ad egy komplett árukészlet leírást, amit be lehet tölteni az előre elkészített boltba, s már csak az árakat kell megadni.

A másik lehetőség, amikor a webshop tulajdonosa vagy alkalmazottja egyesével, manuálisan tölt fel minden terméket. Ez sokkal hosszadalmasabb munka.

Mindkét esetben ugyanaz a végeredmény, a tizedik, huszadik vagy századik ugyanolyan webáruház a piacon, ahol minden kép ugyanaz, a termékjellemzők ugyanazok és sokszor még a nagykereskedőtől érkező rövid leírás is ugyanaz. Az egyes shopok egymástól csak a nevükben és áraikban térnek el.

Mit lát ebből a Google? Látja a tizedik, huszadik, századik ugyanolyan webshopot, amelyek teljesen megegyeznek, s így teljesen figyelmen kívül hagyja ezeket. Nem szállít látogatót a keresőjéből, s nem lesz vásárló.

Lehet ezen segíteni? Igen, és itt jön képbe a webáruház tulajdonosok lustasága. Miután elindították a vállalkozásukat, megírták a jogi szövegeket és feltöltötték a termékeket, már nincs kedvük, idejük vagy energiájuk arra, hogy a másolat webáruházat átalakítsák. Egyesével szöveget kellene írni minden kategóriaoldalra, a főoldalra és még blogolni is kellene. Ezzel a szövegmennyiséggel ugyanis eltérne a webáruház a másik száz hasonlótól, és a Google már szállítaná a látogatókat.

 

2. A Google előnyben részesíti a tartalmat

A Google kereső már jó ideje előnyben részesíti az egyedi tartalmat, aminek a sok másolat webáruház nem felel meg. Ha azonban a tulajdonosok szöveget írnának a kategóriaoldalaikra, blogolnának és más tartalmakat állítanának elő, a Google érzékelné ezt, és látogatókat küldene ezekre a szöveges tartalmakra. Az oda érkező olvasók pedig vásárolnak a webshopban.

Ez a webáruház keresőoptimalizálás egyik alapja. A rendszeresen írt tartalom kiemeli az adott shopot a tucatáruházak közül, s a Google máris odairányítja a látogatókat.

business-3080799_1280.png

 A webáruházra fejlesztett szöveg hatására több látogató érkezik, s nőhetnek az eladások

Régi, már nem ajánlatos webáruház SEO trükkök

Mivel a Ritkán Látható Történelem alapvetően egy történelemmel, retróval és régi időkkel foglalkozó blog, így ide kívánkozik egy történelmi áttekintő a régi, már nem ajánlatos webáruház keresőoptimalizálási trükkökkel. Réginek nevezhetjük az itt felsorolandó dolgokat, mivel a technikatörténetben már ezek a tíz éves megoldások is korosnak számítanak.

Fontos kiemelni azt, hogy ezek a trükkök még ma is végrehajthatók, de a Google szemében csalásnak minősülnek, aminek következménye a webáruház tiltása lehet a Google keresésekből, emiatt a forgalom nullára eshet!

Kulcsszóhalmozás

Míg a kutatással megtalált kulcsszavak használata a webáruház meta elemeiben és szöveges tartalmaiban fontos, addig ezek erőltetett túlhasználata, az úgynevezett kulcsszóhalmozás már tiltott SEO módszer. Még ha a Google be is veszi a trükköt, az oldalra érkező látogató távozik a rossz minőségű szöveg miatt.

Nem releváns kulcsszavak

A nem releváns kulcsszavak használata azon az elgondoláson alapult, hogy még ha a tartalom nem is egy adott dologról szól, a Google a kulcsszavak miatt téved, és forgalmat irányít a webshopba. Ez ma már ritkán működik, mivel a keresőcéga tartalom egészét elemzi, s ha a kulcsszavak nem illeszkednek az egész szöveg egységéhez, akkor csalást gyanít.

Alacsony minőségű linkkönyvtárak használata

A más weboldalakról származó linkek erősítik a webshop helyezését a Google keresőben, így évekkel ezelőtt mindenki olyan linkkönyvtárakat hozott létre, melyek egyetlen célja a linkek biztosítása volt. A Google megunta ezt, és a linkkönyvtárakból származó linkeket nem veszi figyelembe a SEO során. Túlhasználatuk egyértelmű csalásnak minősül, s még büntetést is vonhat maga után.

 

Webáruház szövegírás és SEO

Akkor térjünk vissza a Google számára is elfogadott, és működő keresőoptimalizálásra!

A piacon számos olyan webáruházakkal foglalkozó szövegíró vállalat van, mely webshopoknak szóló szöveges tartalmakat fejleszt. A Content Management Bt. is elkötelezett híve a tartalomkészítésnek, s magyar és angol nyelven is rendszeresen foglalkozik webshop szövegkészítéssel és SEO-val. Már 1 Ft/karakter ártól biztosítják a teljesen egyedi, máshol nem olvasható szöveges elemeket, a kategórialeírásokat, blogot és más tartalmakat.

A Ritkán Látható Történelem olvasói számára most korlátozott ideig a megrendelt mennyiséghez képest 10%-kal több szöveget készítenek, ugyanazon az áron! Itt lehet felvenni velük a kapcsolatot: webshop szövegírás