Napi érdekes - 287

2019. május 05. JTom

1872_fogorvos_munkaban_valahol_az_egyesult_allamokban.jpg

1872. Fogorvos munkában, valahol az Egyesült Államokban

1877_theodore_roosevelt_age_19_and_a_harvard_freshman_cr.jpg

1877. Theodore Roosevelt, az Egyesült Államok későbbi elnöke 19 évesen a Harvard Egyetem gólyájaként

1914_junius_28_archduke_franz_ferdinand_talking_with_religious_figures_orthodox_catholic_and_muslim_in_sarajevo_shortly_before_assassination.jpg

1914. június 28. Ferenc Ferdinánd főherceg, osztrák-magyar trónörökös a végzetes látogatásán Szarajevóban, röviddel meggyilkolása előtt helyi vallási vezetőkkel (ortodox, katolikus és muszlim) találkozik

1915_adana_two_turkish_soldiers_in_front_of_massacred_armenian_civilians_armenian_genocide.jpg

1915. Törökország. Az adanai mészárlás örmény áldozatainak egy csoportja mellett orosz katonák állnak

1926_alfred_hitchcock_directing_the_mountain_eagle_the_woman_standing_behind_him_is_his_wife_alma_reville_the_movie_is_now_lost_no_copies_are_known_to_exist.jpg

1926. Alfred Hitchcock rendezi a The Mountain Eagle című filmjét. A némafilmet a bemutatója után meglehetősen lehúzták a kritikák. Érdekssége hogy azóta eltűnt az összes kópiája, csak néhány forgatás közben készült fotó maradt fenn és a történetét ismerjük.. A nő Hitchcock mögött felesége, Alma Reville

1930-as_evek_republic_of_turkey_s_founder_mustafa_kemal_ataturk_on_a_swing.jpg

1930-as évek. Musztafa Kemal Atatürk, a Török Köztársaság megalapítója és elnöke, az orszég máig első számú történelmi hőse egy hintán

1930_albert_einstein_plays_violin_for_a_charity_concert_at_the_new_synagogue_berlin.jpg

1930. Albert Einstein hegedül egy jótékonysági koncerten a berlini Új Zsinagógában

1937_a_group_of_havana_schoolboys_the_boy_with_the_lollipop_is_fidel_castro.jpg

1937. Egy csoport havannai iskolásfiú. De nézzük csak meg jobban a nyalókás srácot! Honnét olyan ismerősek a vonásai? Ő nem más, mint a kis Fidel Castro

1938_the_funeral_procession_of_romanian_legionary_leader_corneliu_zelea_codreanu.jpg

1938. A meggyilkolt Corneliu Zelea Codreanu, a román ultrajobboldali és antiszemita Vasgárda karizmatikus vezetőjének temetése Bukarestben

1947_las_vegas.jpg

 1940 körül. Las Vegas

1940_tele_a_jewish_man_trudges_past_the_ruins_of_the_main_synagogue_on_wolborska_street_lodz_getto_cr.jpg

1940 tele. Egy lengyel zsidó férfi a lódzi gettó területén a Wolborska utcában lerombolt zsinagóga romjai között

1944_a_police_officer_attempts_to_console_an_elderly_man_after_his_wife_was_killed_in_a_v1_doodlebug_flying_bomb_attack_england.jpg

1944. Brit rendőr vigasztal egy férfit, aki elvesztette feleségét és házát egy német V1 terrorbombázásban

1955_korul_120mm_m1_stratosphere_guns_protect_the_golden_gate_bridge_during_the_early_cold_war_cr.png

1953 körül. 120 mm-es M1 légvédelmi lövegek a hidegháborús hisztéria időszakában a Golden Gate közelében

1968_khe_sanh_vietnam.jpg

1968. Amereikai csapaton Khe Sanhnál, Vietnámban

1968_robert_redford_and_paul_newman_playing_ping_pong_while_filming_butch_cassidy_and_the_sundance_kid.jpg

1968. Robert Redford és Paul Newman a pingpongasztalnál a Butch Cassidy és a Sundance Kölyök című film forgatási szünetében

1971_car_showroom_atlanta_georgia_usa_while_her_parents_slammed_car_doors_and_tested_radios_this_girl_tried_out_the_ledge_behind_the_back_seat.jpg

1971. Új autó bemutatóterem, Atlanta, Georgia, USA. Egy kislány próbálja ki a hátsóablak alatti kalaptartót kényelmi szempontból, mert bármilyen hihetetlen, de a gyerekeket hosszú úton az ablakba tették aludni, ez teljesen elfogadott volt, és szabály sem tiltotta. Ne feledjük: még a biztonsági övek és fejtámlák előtti időkben járunk!

1975_vietnam_air_force_pilot_major_buang-ly_lands_a_cessna_aboard_uss_midway_to_save_his_family.jpg

1975. A dél-vietnami légierő egyik pilótája Buang-Ly őrnagy landol egy Cessna kisrepülővel az amerikai USS Midway fedélzetén Saigon feladása idején. Az őrnagy - mivel rádión nem tudott kapcsolatba lépni a hajóval - köröket írt le felette, majd a pisztolyára erősített levelet dobott a fedélzetre amiben engedélyt kért a landolásra, így mentve meg feleségét és öt gyermekét. A kisgép egy pensacolai múzeumban (National Naval Aviation Museum) van kiállítva

1987_townspeople_fleeing_the_remembrance_day_bombing_enniskillen_by_the_ira_of_a_civilian_church_parade_12_dead.jpg

1987. november 8. 11 ember életét követelte az a bombamerénylet, amelyet Enniskillenben egy, az első világháború lezárására emlékező ünnepségen hajtott végre az IRA. A képen a robbanás utáni percben helyi lakosok menekülnek a helyszínről. 2000-ben, 13 év kóma után a terrorcselekmény 12. áldozata is meghalt

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr4514804014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hátramozdító 2019.05.05. 12:19:16

Ritkásozni jó, még akkor is, ha a képek hangulata korrelál az időjárással. Azt csodálom, hogy Buang-Ly őrnagyot nem dolgozta fel hálivúd, tökéletes téma. Köszönjük a szerkesztőség kitartását!

jamboox 2019.05.05. 12:28:30

Hihetetlen, hogy több, mint 5000 kép után is vannak még olyanok, amik érdekesek, látványosak, különlegesek. Bemutatják a történelem vagy egy sima hétköznap egy darabját, amit kevésbé ismerünk vagy tudunk róla.

Munro 2019.05.05. 12:46:44

Theodore Roosevelt volt az eredeti Wolverine az X-men -ből :)
1872-ben nem szívesen mentem volna fogorvoshoz...

Burgermeister 2019.05.05. 13:59:26

Szuper válogatás ujra!

Burgermeister 2019.05.05. 14:00:36

@Munro: Indiaban a mai napig az utcan igy vannak a fogorvosok. Láttam, de nem ültem be a székbe egy kontrollra. Afganisztán, Pakisztán detto.

adg 2019.05.05. 14:14:25

A hugom meg aludt parszor a tatra hatso ablakaban, hasonlokeppen. Erost rezgett es hangos is volt, nem volt annyira jo, pont alatta van a motor.

Nalam a fogorvos meg las vegas nyert ma. :)

Aureliano Buendía 2019.05.05. 14:19:25

Atatürkre jortelen azt hittem, hogy Louis de Funes :D

Tejinashi 2019.05.05. 14:31:27

"1926. Alfred Hitchcock rendezi a The Mountain Eagle című filmjét. A némafilmet a bemutatója után meglehetősen lehúzták a kritikák. Érdekssége hogy azóta eltűnt az összes kópiája, csak néhány forgatás közben készült fotó maradt fenn és a történetét ismerjük.. A nő Hitchcock mögött felesége Alma Reville"

Ezt találtam: www.youtube.com/watch?v=q7-K2R-SGqg

Olyan, mintha mégis lenne belőle fenn maradt kópia? De lehet, hogy csak én értek félre valamit...

Munro 2019.05.05. 16:25:13

@Burgermeister: Legközelebb majd próbáld ki a kedvemért

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.05. 16:46:40

@Tejinashi: én csak belepörgettem de látom hogy ez valami modern amatőrfilmes förmedvény nem az 1926-os ff Hitchcock-némafilm. csak a cím meg a tag-ek szólnak arról, de egész más.

Tejinashi 2019.05.05. 17:27:29

@JTom: Lehet, hogy, mivel ismerték a történetet, megpróbálták rekonstruálni a filmet?

kugi · http://kugi.blog.hu 2019.05.05. 18:15:41

A kis Fidel itt még egész rendes kölöknek tűnik... :)

Az adanai mészárlás képe lehetett volna akár +18-as is.

m.lena 2019.05.05. 18:24:48

@Aureliano Buendía én is azt hittem hirtelen, hogy Louis de Funes :)
Azért is jó ilyen szuper képeket nézegetni, mert hol máshol láthatnánk egy első számú nemzeti hőst hintázni.

Ismét remek válogatás, nálam ma Las Vegas volt a csúcs.

Crip Lee 2019.05.05. 19:01:51

@m.lena: Dettó:) Sztem rokonok voltak:)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.05. 19:32:54

@Tejinashi: hát nézd meg mi a linkelt film" tartalma". összefüggéstelen, történet nélküli képsorok. kezet fel, aki egy perc után nem tekert bele, aztán tovább és tovább. ez egyértelműen fake feltöltés.
a film sztorija egészen más. ennek nincs sztorija, a cél csak az volt hogy elérje a 104 percet a hossza.
wiki szerint a film története itt:
en.wikipedia.org/wiki/The_Mountain_Eagle#Plot

2019.05.05. 20:46:08

Koszonet a (mindig) remek osszeallitasert !

@jamboox: Hidd el, az otvenmilliomodik kep is erdekes lesz. Ha csak tizmillio ember fenykepezett a 18., 19. es 20. szazadban (de nyilvan joval tobb), akkor meg var rank nehany (ezer) erdekes kep :)

OFF
@JTom: Istenke eltesse a haromeveseket!
ON

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2019.05.05. 22:10:54

Furcsa, milyeneket dob a gép... egy válogatáson belül az örmény genocídiumhoz kapcsolódó kép, és pár képpel arrébb Atatürk, amint cukin hintázik, s akinek "volt némi felelőssége" az előbbiben...:(
Amúgy szuper válogatás - szokás szerint...

bioLarzen 2019.05.05. 22:14:47

@Aureliano Buendía: Minimum ketten vagyunk akkor :D

bioLarzen 2019.05.05. 22:15:51

@m.lena: Helyesbítek: minimum hárman vagyunk :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.05. 22:20:42

@bioLarzen: amikor a bejegyzész készítettem én is arra gondoltam hogy lesz aki majd bekommenteli hogy tiszta Lütyő felügyelő

@Pirx pilóta: és valamiért a román szélsőjobb is népszerű volt a válogatóban a héten de az már nekem is sok volt, egyiket kivettem és bedobtam a jövő heti bin-be

CM2131 2019.05.06. 08:41:43

Azért azzal az örmény népirtásos képpel nekem valami nem stimmel. Hogy azok a koponyák ilyen laboratóriumi tisztaságúak legyenek ahhoz évtizedekig kellett volna a földben lenniük, vagy preparálással lehet ugyanezt elérni. Ráadásul szinte mind a kamerába "néz", erősen beállított képnek tűnik. Kíváncsi lennék mi lehetett az eredeti, valódi célja a fotónak.

OkoskaTo:rp 2019.05.06. 08:41:53

Roosevelt vajon menőnek érezte ezt a kinézetet, és magától pózolt a fotóhoz, vagy valamilyen gólyaavatás része volt a projekt, és ezért a zord tekintet?

OkoskaTo:rp 2019.05.06. 08:50:37

@CM2131: Ez bennem is felmerült. Kicsit keresgélve a találatok között van olyasmi, hogy "török katonák, amint bemutatják/beismerik a népirtást" (azaz jóval később készült).
Azt szakértőbb kommentelő teszi hozzá, hogy a képen látható az nem az 1915-ös török egyenruha.

Inner Circle 2019.05.06. 09:24:59

A kislány nem egy kétajtós Ford Pintóban alszik (mögötte a háromajtós, nyitott csomagtartóval)?
www.autoguide.com/gallery/gallery.php/v/main/album/album_007/Ford-Pinto-03.jpg.html
Akkor külön groteszk a kép, mert a Pintóban hajlamosak voltak ráfutásos baleset után bennégni, ld. a Top Secret vonatkozó jelentét:
www.youtube.com/watch?v=-9GGDOUDLhc

Pierr Kardán 2019.05.06. 09:32:18

Nahát, nekem meg a hintázós Atatürk képen lévő illető első blikkre Lyndon B Johnsonnak tűnt...

www.google.hu/search?q=lyndon+johnson&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjKmqWRsIbiAhXqmIsKHeqfAhoQ_AUIDigB&biw=1252&bih=680

Egyébként Atatürk csak 1934-től kapta meg az Atatürk nevet, ha kép még ezelőtt a dátum előtt készült, akkor csak Mustafa Kemal szerepel a képen :-)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.05.06. 09:36:25

Mi az öcsémmel a kombi Skoda csomagtartójában aludtunk hosszabb utazások éjjelén.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.05.06. 09:47:41

FOGORVOS - 1872
"Elszaladnék, de már késő,
Benn a számban van a véső!"
:)

bugenhagen 2019.05.06. 09:48:00

Az örmény népirtásos képen azok inkább orosz katonák lesznek.
@Pirx pilóta: Kemál Atatürknek semmilyen felelőssége nem volt az örmény népirtásban, ebben
az időben katonatiszt volt és egészen máshol szolgált.

Guillam 2019.05.06. 09:50:03

CM2131
A képen a cári Oroszország egyenruháját viselő katonák vannak. A felvétel azért tűnik beállítottnak mert az is. Szerintem az orosz csapatok elfoglalták a területet a törököktől, megtalálták a népirtás nyomait de a fotós egy kicsit alakított a kompozíción a nagyobb drámai hatás kedvért.

bugenhagen 2019.05.06. 10:11:25

Ráadásul sok évvel az események után, mivel az adanai mészárlás 1909-ben volt. Egyébként az adanai mészárlást az ottomán hatóságok hivatalosan és kivizsgálták, több mint 100 törököt elítéltek és ki is végeztek ezért.

sollozzo 2019.05.06. 10:20:41

Az örmény képen az Armenian Genocide Museum-Institute szerint Sheyxalan kaukázusi örmény faluban korábban törökök által legyilkolt emberek maradványai fölött orosz katonák állnak, miután elfoglalták a területet. Az adanai mészárlás ráadásul 1909-ben volt.

taffer 2019.05.06. 10:31:52

Ez a Castro gyerek már ott is egy laza bandavezérnek tűnik.

sollozzo 2019.05.06. 10:53:06

@sollozzo: Pontosabban: Sheyxalan (Sheyhalan) ma Egirmec, a Van-tótól nyugatra. Az oroszok 1916-ban foglalták el, valószínű, a kép is ebből az évből való.

teleorman 2019.05.06. 10:54:10

Az "1915. Törökország. Az adanai mészárlás örmény áldozatainak egy csoportja mellett török katonák állnak" jelölésű kép nem stimmel. Egyrészt a képen feszítő katonák oroszok (a török hadseregben tányérsapka akkor még nem volt, a leggyakrabban egy puha, hajtogatott, "kabalak" elnevezésű fejfedőt viseltek.) Az orosz hadsereg pedig Adanáig soha nem jutott el, a legnyugatibb 1916-os orosz pozíció is vagy 600 km-re volt ettől a várostól. Tehát nem török katonák és nem Adanában, hanem orosz katonák, valahol talán Van környékén.

project640 2019.05.06. 10:55:26

@Pirx pilóta: bizony, hogy mennyire igazad van

bugenhagen 2019.05.06. 11:00:58

@project640 Pirx pilótának semennyire nincs igaza, Kemál Atatürk nem vett részt az örmények mészárlásában, ebben az időben Gallipoli védelménél szolgált, mint egyszerű katonatiszt.

bugenhagen 2019.05.06. 11:02:40

Érdekes, hogy a "terrorbombázás" kifejezés csak a németek kapcsán kerül elő, holott minden bombázás terrorbombázás volt, amelyik nem kifejezetten katonai vagy gazdasági célpontok ellen irányult. Budapest bombázása pont ugyanúgy terrorbombázás volt.

project640 2019.05.06. 11:04:18

@teleorman: a kép aláírása helyes, hogy orosz katonák :-) ... egyébként a fejfedőt írva igazad van .... a kép Sheyxalan nevő, akkori örmény településnél készült .... az örmény népírtás, és gyűlöletkampány egyébként az oroszokkal olyan relációban van, hogy a törökök súlyos vereséget szenvedtek az oroszoktól a Kaukázus régiójában, és a török vezetés bűnbakot keresve az örményeket kezdte el hibáztatni ..... ez csak egy kis adalék, hogy a gyűlölet sulykolásának a vége mi szokott lenni!!! :-(

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.06. 11:11:57

@project640: elnézést nem jeleztem mert mobilról gyorsan, de javítottam a török katonákat oroszra, mert többen is megjegyezték - helyesen

sollozzo 2019.05.06. 11:13:39

@JTom: Más is be volt már írva, pl. a falu neve.

project640 2019.05.06. 11:13:52

@bugenhagen: teljesen nyilvánvaló, amit írsz, de távol áll tőlem a vitatkozás, de pont a magyarországi bombázásoknál nem beszélhetünk terror-bombázásról ... hasnolóan, mint pl. Drezda esetében. Budapest-nek, lévén főváros, komolyn pályaudvarai, gyárai voltak .... a veszteségek a kor bombázásának technikai hátrányaival magyarázható, vagy pl. erős légvédelem esetén korai bombavetés, stb.
még annyit had jegyezzek meg, hogy a USAF egészen a német megszállásig szándékosan nem bombázta az ország területét, annak ellenére, hogy hadvisel fél voltunk (lehet kellet volna, és az 'elbutított' magyar embernek nem csak 44 -ben esik le, hogy háborúban állunk!!!!! méghozzá a történelem legpusztítóbb háborújának, és annak is a rossz oldalán)

sollozzo 2019.05.06. 11:14:33

@project640: Neked ment az előző. Nem árt előzményt is olvasni.

project640 2019.05.06. 11:18:08

@bugenhagen: de bizony igaza van, Atatürk lelkes támogatója volt az örmények elleni fellépésnek .... és a háború után a maradék örménnyel pont a 'Kemalisták' számoltak le

bugenhagen 2019.05.06. 12:04:27

@project640
Londonnak ugyanúgy voltak komoly gyárai meg pályaudvarai. Össze-vissza bombáztak mindent.
Még az alföldi gulyákat, birkacsordákat is meggépuskázták néha. Berlint is bombázták már a háború kezdete óta.
Az egy legenda, hogy Magyarországot direkt nem bombáztak a német megszállásig. Semmi ilyesmiről nem volt szó.
Ezt a legendát a történészek már régen megcáfolták. Egyszerűen az történt, hogy 1944 április előtt nem volt a kezükben olyan repülőtér, ahonnan fel tudtak volna szállni a bombázók, 1944. április környékén törtek előre Olaszországban annyira, hogy már volt a kezükben alkalmas repülőtér. Szerintem maradhatunk abban, hogy bőven volt terrorbombázás mindkét oldalon. Bár a szövetséges légi fölény miatt nagyjából 20:1 volt az arány a német és a szövetséges bombázások között.

bugenhagen 2019.05.06. 12:05:52

@project640 Az örmény népirtásról a kutya nem kérdezte Kemál Pasa véleményét, mert abban az időben
nem viselt semmilyen politikai tisztséget. Az, hogy szavakban hogy nyilatkozott róla, tökmindegy. A háború után meg már nem volt népirtásnak minősíthető cselekmény, az 1915-16-ban történt.

norbert79 2019.05.06. 12:23:56

A lengyel képnél szerintem maradjunk az eredeti névnél: Łodź. (Kiejtésben : "Eudzs")

káBell 2019.05.06. 12:27:16

@Pierr Kardán: Nekem is ő ugrott be elsőnek a képet nézve.

project640 2019.05.06. 12:36:38

@bugenhagen: 1942 nyarától az USA légereje már elkezdte bombázni Romániát .... szóval nekem ne írd, hogy ne lettek volna elégségesek az észak afrikai repülőterek! Direkt terrorbombázás magyarországi város ellen nem volt .... a kísérő vadászok, 'szabad vadászata' pedig nem stratégia döntésen nyugszik ... hiába próbálsz egyenlőségjelet tenni a németek és a szövetségesek közé.... pl. nálam ez nem fog sikerülni.

4 hete voltunk Drezdában, utána meglátogattuk lengyel barátainkat, és kibeszéltük Drezdát is. Az egyikük német cégnél dolgozik, és beszélgettek a II. VHs bombázásokról. A német kollégák persze igazságtalannak, stb. mondták a német városok megbombázását. Erre a lengyel kolléga ezt kérdezte tőlük: 'mi sajnálkozotok, ti akartátok, nem?' ---- és tutod mit? rohadtul igaza van .... a németel milliókat mészároltak le, kihívták a világot maguk ellen .... a világ pedig válaszolt!!!!!

bugenhagen 2019.05.06. 12:47:50

@project640
Nézzél egy kicsit utána, Magyarország szőnyegbombázásáról 1943. januárjában, a casablancai
találkozón megszületett döntés. Azért kezdték el pont 1944. április 2-től bombázni, mert akkor készült el Bari és
Foggia repülőtere, ahonnan fel tudtak szállni. Nyugodtan nézzél utána bármilyen megbízható történelmi műben.

Magyarországon például Szombathely 1945. március 26-i bombázása volt terrorbombázás, katonai jelentősége nem volt.
Én a civil lakosság szenvedései közé teszek egyenlőségjelet. Akik baromira nem hívtak senkit maguk
ellen.

Guillam 2019.05.06. 12:55:54

Annyi adalék a London V1-es képhez/terrorbombázás kérdéshez hogy a szövetségesek és a németek által használt bombázó gépek esetén volt, ha kezdetleges célzási lehetőség is, és általában megpróbáltak eltalálni valami kitűzött célt, amit a légvédelmi tüzérség/vadászvédelem, oldalszél hatására több/kevesebb, de inkább kevesebb sikerrel eltaláltak.
A V1 egy kezdetleges cirkáló rakétának tekinthető, amivel kb. egy várost lehetett eltalálni. Tehát elvi esély sem volt egy katonainak tekinthető célt eltalálni vele. Amikor az angol hírszerzés rájött hogy a németek célzásra és cél korrigálásra az angol újságok veszteségrovatát használták, elkezdtek fokozatosan hamis híreket rakni az újságokba hogy a V1-ek kevésbé sűrűn lakott területen csapódjanak be.

bugenhagen 2019.05.06. 13:25:02

Az egész II. világháborúban semmiféle megkülönböztetés nem volt katonai és civil célpontok között.
Bombáztak, és kész. Egyébként a V1 és V2 rakétákat Antwerpen és Liege ellen is bevetették, amik fontos
kikötők voltak a szövetségesek számára.
A terrorbombázásról meg annyit, hogy az amerikaiak találmánya volt a késleltetett gyújtású bomba, ilyeneket
ledobtak Magyarországon is. A bomba nem a becsapódáskor robbant fel, hanem 6-8 órával később, amikor a mentőcsapatok
túlélőket keresgéltek meg a halottakat gyűjtötték össze.

project640 2019.05.06. 13:34:23

@bugenhagen: a 45 márciusi Szombathelyi bombázás pontosan a pályaudvart és annak létesítményeit cálozta, ennek szórásvonala csúszott el, és így kapott belőle a belváros is :-(
, amikor 1933-ban a nácik átvették az urlamat, akkor közel 18millió német szavazott rájuk, ezzel megszereték a Reichstag felét (székek száma) ... a német csapatok, Adolf Hitler német civilek millióinak támogatásával támadta meg Lengyelországot, ... a német ipart, a német mezőgazdaságot sok tíz-százezer modernkori rabszolga szolgálta ki .... minden népnek olyan politkája van, olyan politikusai, akiket megérdemel .... a német nép a háború mögött volt, azt támogatták!
a háborút nem egy tucat fotel-náci hajtotta végre, hanem egy egész nép ... Németországot sok százezren hagyták el a 30-as években, és a háború kitöréséig sok tízezer németet öltek meg koncentrációs táborokban
sem Anglia, sem az USA nem zárta koncetrációs táborokba, és gyilkolta le saját állampolgárait tízezerszám!!!!
lehet, és kell vitatkozni a II. VH kitörésének okairól, de egyenlőségejelt húzni a náci rezsim hadigépezete, és a szövetségesek között ... azt nem fogadom el

project640 2019.05.06. 13:36:32

@bugenhagen: erről azért dobj egy linket! ....a 6-8 órával késleltetett gyújtóbombáról ...., mert én ilyenről nem hallottam

datam 2019.05.06. 16:53:55

@project640:

Amerika a mai napig bezárja a saját embereit táborokba. Igaz, nem koncentrációsba, de sokkal nem jobbak azok sem.

charlie 2019.05.06. 17:21:52

@project640: Nem tudom, hogy hogyan, de volt ilyen technika. DEMO 500LB vagy DEMO 1000LB M124 vegyi késleltetéssel, 30+ perc múlva robbant, direkt a mentési műveletek rombolására.

Void Bunkoid 2019.05.06. 19:43:07

Érdekes, én pont Vegason nem lepődtem meg, nagyon is tudtam, hogy a késő ötvenes évekig egy jelentéktelen kis porfészek volt a sivatag közepén.

Ad Dio 2019.05.06. 20:35:32

"Ne feledjük: még a biztonsági övek és fejtámlák előtti időkben járunk!"

A biztonsági övek bekötési pontjait már a 60-as évek első felétől elhelyezik az autókban, '68-tól pedig kötelező az első öléseken az öv a legtöbb nyugati országban.

fareszjó 2019.05.07. 00:38:51

@Ad Dio: Én is úgy emlékszem, hogy az egypontos, azaz a derekat megfogó övet már a hatvanas években biztosan használták. A fejtámlák is megjelentek az autóban, ha nem is olyan szép nagyok, mint a mostaniakban:www.oldcarbrochures.com/static/Canada/Pontiac/1970%20Pontiac%20Full%20Size%20Prestige%20Brochure/image16.html

fareszjó 2019.05.07. 00:43:16

A lódzi gettó fotójáról egyből a Majmok bolygója, híres utolsó képe ugrott be. Redford és Newman kettőse mennyire emberközeli, semmiféle hálivúdi nagyképűség.

gigabursch 2019.05.07. 09:38:08

Foghúzás:
Higiénia mindenekfelett

Rooswelt:
Majmok Bolygója

Szarajevó
Szó szerint szar a jövő

Népirtás:
Látom, hogy többen rugóznak itt azon, hogy beállított képek, mert a koponyák így meg úgy állnak. Akkoriban szerintem a cél az volt, hogy rámutassanak, mennyi az annyi és nem padig az, hogy minden tuti hiteles legyen

Hitchcock
Szerintem csak borzalmasan trágya filmje van.

Atatürk:
Ilyen cipői voltak Michael Jacksonnak is.

Einstein:
Bevillant az Egészséges Erotika c. filmből Hollósi nagy kérdése: "sak tudnám, ez a sok biszbasz mit jelent?"

Fidel:
Ekkor még volt nyalóka Kubában

Vagárda:
Mindenki várja a szabadrugást.
Amúgy megjelent volna itt Maderspach Viktor, hamar szétszaladtak volna (olvasmány: Oláhok vérnyomán a Fekete-tengerig)

Las Vegas:
Egy túlméretes benzinkút a sivatag közepén

Varsó:
Ennek behavaztak

V-1 bombázás:
Az ember kicsi tragédiája

Amcsi légvédelem:
Egyszerűen félelmetesen hülyék voltak, ha ezt ennyire komolyan gondolták

Vietnam 1
Ekkor még hittek benne a katonák, hogy jót tesznek.

Butch Cassidy és a Sundance kölyök
Egyik kedvenc filmem. Ez a fotó marha jó.

Kisgyerek az üveg mögött:
Jót tesz neki a napszúrás
(Ezért is nem szeretem a szedánokat a kombikkal szemben. A kombikban a hátsó sor nem kap napszúrást)

Vietnám 2.
Ekkor már rég nem hittek benne. De érdekes a sztori.

IRA
Szerintem a terror-robbantásaiknak sosem adtak jól célt.

gigabursch 2019.05.07. 09:40:51

@project640:
Nem is beszélt gyújtóbombáról, csak gyújtásúról.

A választ meg megadta @charlie:

Terézágyú 2019.05.07. 11:14:51

Már megint védjük a kedvenceinket, szidjuk az ellenséget... ők csináltak minden rosszat, miránk csak ráfogták, hogy népírtottunk...

A fogorvosi kép egyáltalán nem olyan vészes: nyilván külön fogorvosi szék nem volt még akkor, érzéstelenítés se - ámbár ez mintha valami drogéria lenne, lehet hogy kapott egy kis drogot, hogy ne fájjon...
Az meg, hogy külön le kell fognia a segédnek, a "húzó" meg rátámaszkodik a szék szélére - bocs, ilyen jelenetek ma is előfordulnak foghúzáskor...

szita szita péntek 2019.05.07. 13:49:52

@gigabursch: "Bevillant az Egészséges Erotika c. filmből Hollósi nagy kérdése: "sak tudnám, ez a sok biszbasz mit jelent?"" - Szerintem a Legényanya jelenete.
youtu.be/ZcfbKQupdWM?t=86

Chiro71 2019.05.07. 14:11:36

@project640: 1945.03.04-én Szombathelyen terrorbombázás volt. Grazot akarták bombázni, csak a felhők miatt nem tudták, ezért megszórták egész Szombathelyt, nem volt kijelölt célpont.

2019.05.07. 14:27:50

@project640:
Ja, tehát ha teszem azt Orbán Viktorunk elkövetne valami súlyosat egy másik ország polgárai ellen, akkor én mint magyar állampolgár, függetlenül attól, hogy valaha rá szavaztam-e, illetve támogattam-e más módon, megérdemlem ugyanazt, amit a másik ország polgárai kaptak? Jól értem, hogy szerinted a kollektív bűnősség elve alapján elfogadható a népírtás? Nem vagy te magad is véletlenül náci?

2019.05.07. 14:32:28

@project640:
Ha mondjuk német szocdemként elkaptak a nácik, és koncentrációs táborban végezted, akkor ártatlan vagy, ha sikeresen bújkáltál, de egy szövetséges szőnyegbombázás során meghaltál, akkor meg megérdemelted, mert az egész német nép felelős. Jól értem?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.05.07. 15:38:54

@bugenhagen: +234
A leginkább viszont sztem Drezdáé volt terrorbombázás...

Nálam is a lesz vigaszos kép a legjobb.
A milliós nagyvárosok is úgy indulnak, hogy kiesznek az út mellett egy pottyantós vécét...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.05.07. 15:41:51

@project640: Miért nem volt Drezdáé terrorbombázás?
Ha jól tudom, semmilyen katonai jelentősége nem volt a városnak, politikailag is már egy kivéreztetett, légierő nélküli földön fekvő országba rúgtak bele, semmi egyéb célja nem volt mint a bosszú és a vérengzés...

Inner Circle 2019.05.07. 16:36:26

@geegee: Kurt Vonnegut írja Az Ötös számú vágóhídban (kb): "A bombázók után vadászgépek jelentek meg, és géppuskával lőtték a romok között kutató embereket. Az az elgondolás vezette őket, hogy így siettetik a háború befejezését."

sollozzo 2019.05.07. 16:49:19

Na látom, sikerült faszán kijavítani az örmény témájú képet. NEM ADANAI MÉSZÁRLÁS!! OTT SOSEM JÁRTAK OROSZ KATONÁK, LEGFELJEBB MOSTANÁBAN – NYARALNI. A kép helyes aláírása a hülye szerkesztő kedvéért: 1916. Törökország. A sheyxalani (ma: Egirmec), törökök által elkövetett mészárlás örmény áldozatainak egy csoportja mellett a területet elfoglaló orosz katonák állnak.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2019.05.07. 21:36:40

@sollozzo: a hülye szerkesztő kedden szívrohamot kapott, jelenleg is egy vidéki kórház kardiológiáján fekszik korlátozott internet hozzáféréssel. Ígéri hogy javít ha lesz rá "érkezése".

gigabursch 2019.05.08. 05:41:30

@sollozzo:
Cardio? Te vagy az? Nem akarsz innen (is) eltakarodni?

WhiteFalcon 2019.05.08. 08:28:14

A kép minősége miatt, Atatürk első blikkre Louis de Funesre emlékeztet. :)
Castro gyerekkorában nyalókával gyakorolta szivarozást? :D
A vietnámi pilóta további sorsáról lehet valamit tudni? (lusta vagyok gúglizni)

soarvány 2019.05.08. 16:34:41

@geegee: Részben a V2-s rakétákra volt ez válasz, részben Sztálinnak akarták megmutatni, hogy mire képes az angolszász légierő, mintegy előzetesként a hidegháborúhoz.

gintonic.azigazi 2019.05.08. 19:17:06

@gigabursch: a las vegasi kepen Primm, NV van, vegas arrebb van fel orara. A kepen a CALIFORNIA BORDER PROTECTION STATIONS (CBPS, nem ugyanaz amelyik hivatal az USA hataarvedelmet latja el, ez californiai szervezet, allami penzbol, nem szovetsegibol, a Food and Agriculture Dept ala tartozik, jarvagyugy, fertozesek megallitasa, stb csak itt van ilyen, semelyik mas mainland stateben nincs - van hawaiion meg alaszkaban ) warehouse- i vannak, oda kellett beallni a nevadai felol erkezo forgalomnak. Az allomas mar nem primm ben van - ott kaszinok vannak ) hanem arrebb tettek cali fele.

Amugy sokan hivatkoznak erre a kepre mint vegasz, egy darabik a wikin is fent volt.

gintonic.azigazi 2019.05.08. 19:24:58

A Sf Golden Gate kep: ott ma parkolo van es emlektabla, kilencvenes evek kozepeig volt ott agyu is, gondolom akkor ilyen. ( kiallitott agyu, hasonlo mint a lengyel meg orosz varosok elott/utan, kvazi hadi emlekpark )

gintonic.azigazi 2019.05.08. 19:29:28

@Inner Circle: Vonegut muveit nyugodtan lehet tekinteni fikcioknak, egy adott helyen “akar elofordulhato” esemenyek leirasanak. Vonegutot az amerikai irodalom vakuma emelte magasba. Kozepesnel gyengebb iro, azt irta es akkor mikor kellett.

gintonic.azigazi 2019.05.08. 19:31:10

@project640: ennyi hulyeseget ritkan olvas az ember : ) en arra biztatnalak kommentelj tobbszor.

pitcairn2 2019.05.11. 21:08:28

@Terézágyú:

fel kéne adni már ezt a "fekete-fehér" sztereotípiát, hiszen már a mainstream történetírás is eljutott a világháború kapcsán oda, hogy ez nem a "jó és a rossz" küzdelme volt, hanem inkább a rosszé és a kevésbé rosszé...

www.youtube.com/watch?v=q5AbQF1jJ_A

és azzal is meg kéne békélni, hogy sok embernek bántja a lelkét a téma totális átpolitizáltsága, kettős mércéje...

Ilder Baramonti 2019.05.12. 00:03:05

Üdv!
Évek óta követem az oldalt, részemről is hatalmas tisztelet a stabil színvonalért. Csillió érdekes dolgot tanultam a képek alapján elindulva. :)

Buang-Ly őrnagy sztorijában szerintem fontos részlet még, hogy a Midway nemrég kinevezett kapitánya a hajó teljes legénysége segítségével 10 millió dollár értékű UH-1 harci helikoptert löketett a tengerbe a fedélzetről, hogy a gép le tudjon szállni. Elmondása szerint biztos volt benne, hogy hadbíróság elé állítják ezért, de a férfi bátorságát látva nem tehetett mást.
(en.wikipedia.org/wiki/Lawrence_Chambers)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.05.13. 15:34:47

@Inner Circle: @soarvány: Oké, de ettől ez még simán terrorbombázás...

acycloren 2019.05.20. 07:46:17

@Munro: én manapság se szívesen megyek fogorvoshoz, egy fogam gyökerét beletörte egy barbár fogorvos az állkapcsomba, aztán mehettem a szájsebészetre kiműttetni

@kugi: Fidel jóképű srác volt fiatalon, kicsit hasonlít az én gyerekkori képeimre az arca, az értelmes, a szomorú kiskutya szemeivel

acycloren 2019.05.20. 07:49:24

@CM2131: a náci koncentrációs taborokban is szépen felhalmozták a zsidó holttesteket, biztos azokkal se stimmel valami szerinted, mert erősen beállítottnak tűnnek, vajon mi lehetett az eredeti, valódi célja azoknak a fotóknak? Ugye érzed, hogy mekkora csacskaságot kommenteztél?

acycloren 2019.05.20. 07:56:47

@bugenhagen: de hisz háborús időkben is népirtás a népirtás, ennyi erővel a németek által a Szovjetunióban elkövetett valamik se lennének népirtásnak minősíthetők

acycloren 2019.05.20. 08:07:13

@project640: Anglia nem az angolokat gyilkolta le milliószámra, hanem az indiaiakat, afgánokat, afrikaiakat (szudániak, egyiptomiak stb.), íreket, búrokat... Egy gyarmatbirodalom nyilvan a gyarmatain fog jórészt gyilkolni.

Amerika meg kiirtotta a sok millió indiánt, rabszolgává tett sok millió afrikait, aztán a bevándorló íreket, olaszokat, kelet-európaiakat kezelték állatként. Meg a közép- és dél-amerikai beavatkozásokban, szélsőjobbos diktatúrák támogatásában még pár millió embert likvidáltak.
A németeknek nem nagyon jutottak gyarmatok, pont ezért is tört ki az első világháború, mert beszorult a potens német gazdaság a kontinensre, piacoktól elzárva, kiéheztethető helyzetben. Ezért is törtek a németek mindig kelet felé már a kora középkor óta (Drang nach Osten), szabad földek után kutatva vagy szlávokat leigázva. A német nép ma azért békésebb, mert sikerült nekik Európát leuralni az EU által, mindenhol a német bankok és ipari konszernek uralják a piacokat. Az EU egy német hegemónia projekt lett, ami fáj Európa többi részének, de legalább nem háborúval érte el Németország Európa egységét.

acycloren 2019.05.20. 08:14:38

@Terézágyú: @gigabursch: a foghúzás higiéniája ma se sokkal jobb, egy fogóval benyúlnak a szádba és kitépik a rossz fogat

A rossz fog sokkal nagyobb veszélyt jelent.

Akkor lehet baj, ha a felső állkapocsból kitépett fog gyökerével kilyukasztják az arcüreget is. Akkor kell menni szájsebészetre foltozni a fejedet.

De maga a foghúzás annyira nem igényel steril műtőt vagy hasonlókat. Elmosták a fogót, esetleg leöblítették alkoholos valamivel húzás után a páciens öblített valami fertőtlenítő folyadékkal vagy tiszta vízzel. Nem nagy dolog. Azért a foghúzás nem nyitott szívműtét.
süti beállítások módosítása