Napi érdekes - 168

2016. október 02. - JTom

1955_rosszul_sikerult_lekhorgaszat_valahol_az_allamokban.jpg

1955. Rosszul sikerült lékhorgászat valahol az Államokban

 

1875_a_pragai_fopalyaudvar_es_kornyekenek_latkepe.jpg

1875. A prágai főpályaudvar és környékének látképe

 

1910_vandorkoldusok_a_cari_oroszorszagban.jpeg

1910. Vándorkoldusok a cári Oroszországban

 

1920-as_evek_ausztral_remete_lakasa_egy_oreg_gumifaban.jpg

1920-as évek. Ausztrál remete lakása egy öreg gumifában

 

1923_lord_carnarvon_es_howard_carter_brit_regeszek_a_frissen_feltart_tutanhamon_farao_sirkamrajaban_etkeznek.jpeg

1923. Lord Carnarvon és Howard Carter brit régészek a frissen feltárt Tutanhamon fáraó sírkamrájában étkeznek

 

1938_a_brit_kiralyi_legiero_lezuhant_gloster_gladiator_mk_i-ese_a_lyndhurst_uton_sussexben_a_pilota_kiugrott_a_becsapodas_elott.jpg

1938. A brit királyi légierő lezuhant Gloster Gladiator Mk I-ese a Lyndhurst úton Sussexben. A pilóta kiugrott a becsapódás előtt

 

1939_arato_munkasok_gyerekei_az_ideiglenes_iskolaban_transylvania_eszak-karolina_usa.jpeg

1939. Aratómunkások gyerekei az ideiglenes iskolában, Transylvania, Észak-Karolina, USA

 

1939_szarazfoldi_sebessegrekord-kiserlet_a_naci_nemetorszagban_egy_brit_mg_autoval.jpg

1939_szarazfoldi_sebessegrekord-kiserlet_a_naci_nemetorszagban_egy_brit_mg_autoval2.jpg

1939. Szárazföldi sebességrekord-kísérlet a náci Németországban egy brit MG autóval

 

1940_ronald_reagan_a_kesobbi_amerikai_elnok_meg_szineszkent_egy_medenceben_holgytarsasaggal.jpeg

1940. Ronald Reagan a későbbi amerikai elnök, még színészként egy medencében, hölgytársasággal

 

1943_a_nemetek_altal_elfogott_slavoljub_slava_kovic_fiatalkoru_partizan_homlokara_karcolt_otagu_csillaggal.jpg

1942. A németek által elfogott Slavoljub "Slava" Kovic fiatalkorú partizán, a gúnyból homlokára karcolt ötágú csillaggal. Másnap - január 10-én - agyonlőtték

 

1945_japan_iskolaslanyok_integetnek_a_felszallo_kamikaze_pilotanak.jpg

1945. Japán iskoláslányok integetnek a halálba induló kamikaze pilótának

 

1946_be_nem_vetett_japan_mini-tengeralattjarok_a_kure-i_hajogyarban_hiroshima_prefektura_japan.jpeg

1946. Már be nem vetett japán mini-tengeralattjárók a kurei hajógyárban, Hiroshima prefektúra, Japán

 

1959_messerschmitt_roadster_kr_201_miniauto_reklamfotozas_bajororszagban.jpg

1959. Messerschmitt Roadster KR 201 miniautó reklámfotózás Bajorországban

 

1961_the_octopus_carriers_in_portugal_1961.jpg

1961. Poliphalászok Portugáliában

 

1962_larry_jones_buvesz_michigani_otthonaban_csaladjaval.jpeg

1962. Larry Jones bűvész michigani otthonában, családjával, egy újságcikkhez készült vicces fotón

 

1964_talalt_targyak_osztalya_roma_olaszorszag.jpeg

1964. Talált tárgyak osztálya, Róma, Olaszország

 

1967_mezogazdasagi_gep-_es_teherautokiallitas_minszkben_a_belorusz_szszk-ban.png

1967. Mezőgazdasági gép- és teherautó-kiállítás Minszkben, a Belorusz SZSZK-ban

 

1968_aprilis_9_martin_luther_king_gyermekei_es_csaladja_a_nyitott_koporso_mellett.jpg

1968. április 9. A meggyilkolt amerikai polgárjogi harcos, Martin Luther King gyermekei és családja a nyitott koporsó mellett.ó

 

1968_augusztus_szovjet_tank_egy_pragai_barikadot_tipor_el.jpg

1968. augusztus. Szovjet tank egy prágai barikádot tipor el

 

1998_a_moszkvai_kreml_egy_falszakasza_ledolve_egy_eros_szelvihar_utan_a_hatterben_a_nagy_kreml-palota_megrongalodott_tetejet_javitjak.png

1998. A moszkvai Kreml egy falszakasza ledőlve egy erős szélvihar után, a háttérben a Nagy Kreml-palota megrongálódott tetejét javítják

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jamboox 2016.10.02. 14:18:10

Martin Luther King fotójához: és melyik fiú Dexter, aki a hárommal ezelőtti válogatásban az apja gyilkosával fogott kezet?

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.10.02. 15:28:37

@jamboox: a középső két öltönyös fiú közül a kisebb (asszem)

bioLarzen 2016.10.02. 15:31:11

Ismét remek sorozat!

bioLarzen 2016.10.02. 15:32:17

"A pilóta kiugrott a becsapódás előtt."

Túlélte?

bioLarzen 2016.10.02. 15:34:00

Tom,
egy javaslat: szerintem éerdemes lenne a képeket megszámozni. A kommentekben sokkal könnyebben lehetne utalni arra, melyik képre vonatkoznak.

Tudom, hogy ez neked jelentene pluszmunkát - csak gondoltam, felvetem.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.10.02. 15:41:48

@bioLarzen: lassan rászokom a számozásra a többi cikknél, de a Napi érdekesben elég ha az évszámra hivatkozol, mindenki megtalálja majd ;)

gamegame 2016.10.02. 15:48:11

az az esernyős kép a sok komoly között tényleg nagyon jó... esernyőből nyilván soha nincs elég elveszett : )

kugi · http://kugi.blog.hu 2016.10.02. 17:10:28

Az első kép kapcsán a pár évvel ezelőtti balatoni hummeresek ugrottak be. :)
Sírkamrában étkezni...brrr...

Csetmenszky Csöpi 2016.10.02. 17:30:36

Vannak fényképek, amik +18 nélkül is megrázóak. Lásd a fiatal partizán srácot... Állat az ember, na. Pedig de nem szeretném.

Sörömpőőr 2016.10.02. 17:45:53

Jut eszembe, a kamikázék miért nem ugrottak vajon ki? És egyáltalán, micsoda hülyeség ez, hogy egy olcsó kis bomba helyett beáldoztak egy komplett repülőgépet pilótástul? A japán császárnak gazdaságossági megfontolásai nem voltak?

Gery87 2016.10.02. 18:07:53

@Sörömpőőr:

Egy bombát nem lehet pontosan a célra irányítani...ahhoz meg az kell hogy végig ott legyen a pilóta...
Ha tíz-húsz méterrel a vízszint felett vagy a célpont előtt kiugrasz az már rajtad nem segít...

Nicosta 2016.10.02. 18:31:51

@gamegame: Azért a rendszerezőelvre kíváncsi lennék!
Vajon mennyi idő alatt találták meg a raktárban az elveszett ernyőket?

Gyűrött Papír 2016.10.02. 18:39:11

@Sörömpőőr: Ahol a Titanic egyetlen japán és életben maradt utasával illusztrálják a szégyen szócikket, ott ne a mi fejünkkel gondolkozz. Nagyon más világ.
index.hu/tudomany/til/2016/09/28/szegyenben_tert_haza_a_titanic_egyetlen_japan_tuleloje/

Gyűrött Papír 2016.10.02. 18:41:45

@kugi: "Sírkamrában étkezni...brrr..."
Nekem is ez a leg..., szerintem ez a teljes tiszteletlenség, az én ezt is megtehetem kategória.

mindenannyi · http://mindenannyi.blog.hu 2016.10.02. 19:16:23

Erős válogatás ismét.
Tutanhamon sírkamrájában étkezést rendezni... nagyon nagy tiszteletlenség.

Végre Csend 2016.10.02. 19:36:07

@Sörömpőőr:

A japán kamikaze osztagokban a tényleges kamikaze-kat (eleinte bombázógépek megrakva bombákkal és üzemanyaggal – hogy jó nagyot robbanjon -, később bármilyen szedett-vedett de repülőképes gépek) a kötelék elején vadászgépek kísérték, feladatuk az volt, hogy az ellenséges gépektől megvédjék őket. Ha a kamikaze-k túljutottak az ellenséges vadászgépeken, át kellett törni a hajók légvédelmi gyűrűjét is, csak ezután tudtak belecsapódni a célpontokba. Mármost, ha kiugranak, akkor is biztosan meghalnak, és nem mindegy, hogy a becsapódás tuti-e (ha az utolsó pillanatig vezeti a gépet), vagy esetleges.

Az irányítható rakéták vagy bombák ekkor még csak kezdetleges formában léteztek (V1 és V2 Németországban), Japán nem rendelkezett velük, ha lettek is volna, nem volt se nyersanyaguk, se idejük legyártani őket. A bombázóik pedig lomhák és - relatíve - kicsik voltak, és esélyük sem lett volna eljutni a hajók közelébe (létezett egy öszvér-megoldás, a Yokosuka MXY-7 Ohka, azaz "Cseresznyevirág" nevű rakétahajtású "repülő bomba", melyet azonban szintén élő ember vezetett, és a Mitsubishi G4M bombázó vitt a cél közelébe, majd onnan a rakétákat begyújtva próbált rázuhanni a célpontra).

Japánban két fő haderő volt (ezek állandóan rivalizáltak és utálták egymást): a Császári Hadsereg és
a Császári Haditengerészet. Mindkettőnek volt légi ereje és mint mindenről, a kamikaze akciókról is eltérően vélekedtek: a Haditengerészet pilótái a víz felszíne felett pár méterrel repültek, majd felhúzták a gépet és rázuhantak a célpontra, a Hadsereg pilótái pedig nagy magasságból szinte függőlegesen zuhantak egyenesen a célra.

Mivel japán 1943-ra teljesen legatyásodott nyersanyagból, olajból, benzinből, stb., nem tudott ütőképes harci eszközöket sem gyártani. A pilótáinak nem csak a legjava, de szinte a teljes egésze odaveszett az addigi harcokban, ezért teljesen képzetlen kamaszokat ültettek be a megmaradt gépekbe, akik nem értettek a harcokhoz. Ahhoz elég volt az idő, hogy megtanítsák őket, hogyan maradjanak fenn a levegőben, de a jó légiharchoz tapasztalat kellet, amire idő már nem maradt. Ezért jött a kamikaze, mint ötlet, hogy ha nem tud légiharcot vívni a kissrác, legalább pusztítson egy nagyot. Hogy a srác nem élte túl? Japánban a közösség sokkal fontosabb volt, mint az egyén (nem is beszélve a Császárról, akiért illett mindent megtenni), ezért az emberéletet szinte semmibe sem nézték. Az akkori közgondolkodás szerint a túlélés maga a szégyen, nem csak az egyénre de a családjára is, erre játszott rá az akkori propaganda. Az iskolákból frissen kikerült srácok egy jó része nem önként ment meghalni, egyszerűen nem volt más választása a társadalmi nyomás miatt. A Császári Hadsereg kiképzőtisztjei a kor nacionalista politikája alapján szó szerint beleverték az újoncokba a klasszikus szamuráj harci kódex, a Bushido tanainak egy speciálisan kifordított változatát, melyek az alábbiak voltak: a hűség és kötelességtudat, és a belőlük eredeztethető becsület-mánia. A szolgálat, a közösségért való önfeláldozás alapkövetelmény volt, akkoriban járta a mondás: „Az élet súlya mint egy tollpihe a kötelesség tonnáihoz képest”. Az agyonfrusztrált japán harcos a dicsőség és a Császár szolgálatáért igyekezett bátran harcolni, keresni az összecsapást, amiből győzedelmesen kerülhet ki. Ha nem sikerült, az erényét és a becsületét csak akkor tarthatta meg, ha öngyilkos lett, így a lelke a Jaszukuni-szentélybe kerülhetett (ez egy szentély, amit a kül- és belháborúkban elesetteknek emeltek). A túlélés óhaja tehát gyávaságot sugallt, megvetendő volt, mivel nem volt méltó a harcos szellemiséghez. A legszörnyűbb az egészben az, hogy a kamikaze akcióknak szinte egyáltalán nem volt mérhető eredménye, teljesen feleslegesek voltak, melyet a vezérkar is elismert később (a cél az volt, hogy hátha megrettennek ettől az amcsik és ki lehet csikarni valami kedvezőbb békefeltételt, a megadást elkerülendő).

gamegame 2016.10.02. 22:55:19

@Nicosta: na ezen a kép láttán picit töprengtem - talán az első infó a szín volt.
a második talán a hely, ahol találták - pirosak, Neapol - Róma 6:45 kor érkező gyorsvonaton, 2.10.1963
... de aztán elakadtam.

avasember 2016.10.03. 08:22:06

Nagyon jó sorozat!!! Köszönjük!

Terézágyú 2016.10.03. 09:27:45

Nem biztos, hogy ténylegesen a sírkamrában ettek... (nem tudom)... Vagy az egész piramis "sírkamrának" számít?

Mellesleg mivel ők is tulajdonképpen kirabolták a sírkamrát, még a magát a testet is elhozták - ezért felesleges azon izgulni, hogy még ettek is ott :)

Terézágyú 2016.10.03. 09:32:50

"Messerschmitt Roadster KR 201 miniautó"

Itt is valami olyasmi volt a cél, mint az olaszoknál, hogy felhasználják valamire a repülőgépek gyártásához szükséges kisméretű kerekeket? :) Mert ez így zsákutca volt, ugyanakkor az olaszok módszere a kis kerekek felhasználására óriási (azóta is élő) siker lett: így születtek meg a robogók :)

Namely 2016.10.03. 10:29:04

"1959. Messerschmitt Roadster KR 201 miniautó reklámfotózás Bajorországban"
Guruló koporsó.

"1940. Ronald Reagan a későbbi amerikai elnök, még színészként egy medencében, hölgytársasággal"
Azta! Mr. Reagan tudott élni! :) Minden tiszteletem!

"1942. A németek által elfogott Slavoljub "Slava" Kovic fiatalkorú partizán, a gúnyból homlokára karcolt ötágú csillaggal. Másnap - január 10-én - agyonlőtték."
Hát igen! A németek megpróbálták a lehetetlent, a szerb nép eltiprását. Természetesen nem jött be! :)

Hadrian77 2016.10.03. 14:27:00

@Terézágyú: volt igény a motorizációra, Hitler alatt ment ugye a négy kerék program, de a német ipar abban az időben csak ennyit tudott összehozni. Isetta olasz licensz volt, egy rakás európai országban gyártották az 50-es években. Aztán ahogy az ipar talpra állt és az emberek is vagyonosodtak megindult a rendes autók gyártása is.

bioLarzen 2016.10.03. 14:44:38

@Sörömpőőr: Ahhoz, hogy megértsd, miért nem ugrottak ki a kamikaze-pilóták, ismerned kellene a japán lelket. Halálos szégyennek élték volna meg, hogy az életüket fontosabbnak tartották a feladat végrehajtásánál.

Arról nem is beszélve, hogy ha ki is ugranak, és túlélik, akkor is jó eséllyel vagy a tengerben, vagy ellenséges területen találják magukat, egyedül...

Racionálisan teljesen érthető, amit mondasz - csak ott több volt a dologban a hideg racionalitásnál.

bioLarzen 2016.10.03. 14:47:06

@Namely: Ronnie a saját idejében kb. akkora sztár volt, mint mopst Brad Pitt...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2016.10.03. 14:50:28

És ha a tenger közepén kiugrik? Akkor lassú halál vár rá, vagy a cápák.

ergoGnomik 2016.10.03. 14:55:01

Csak nekem tűnik úgy, hogy a japán lánykák integetése a kamikaze pilótának korabeli "fotosopp"?

ax14d 2016.10.03. 14:55:54

@Végre Csend: A V1 és V2 szerintem kezdetleges módon sem volt irányítható. Megfelelő irányba lőtték ki, sacc per kb üzemanyaggal a hatótáv kedvéért.

Macibb · http://indafoto.hu/macibb/tag/kiskutya 2016.10.03. 15:03:23

A második képen Prágában szerintem nem a főpályaudvar (Praha hlavní nádraží), hanem a Masarykovo nádraží látható. Erre utal a Týn templomhoz viszonyított helyzete is.

molnibalage 2016.10.03. 15:12:46

@Sörömpőőr: Az olcsó kis bombák találati aránya igen alacsony volt és mire a gép oldási helyzetbe ér vagy utána meneküléskor szinte mind gépet lelőttek már 1944 táján. Ehhez képest a kamikazék találati aránya még kezdő pilótával is magas volt. A gép és pilóta mindenképpen odaveszett, csak így magasabb volt a találat aránya.

Terézágyú 2016.10.03. 15:18:04

@molnibalage:
"a kamikazék találati aránya még kezdő pilótával is magas volt"

Hát még a gyakorlott kamikaze-pilótáknál milyen jó lehetett a találati arány!

molnibalage 2016.10.03. 15:25:02

@Végre Csend: Jesszusom, mennyi tévedés van ebben a kommentben...

A V-1 és V-2 nem irányított fegyver volt. A V-2 ballisztikus rakéta, a ballisztikus szót tessék értelmezni. A rakéta hajtómű kiégés után Newton kezdében volt a rakéta. A vezérlése annyira volt "pontos" és "megbízható", hogy sokszor London méretű várost nem sikerült vele eltalálni

A V-1 sem volt irányított. Indították egy irányba és az orrában pörgő szélkerék impulzusait számolva adott távolságnál lelőtte a tüzelőanyag betápot és a vezérsíkot szélső helyzetbe vitte a vezérlés. Apró hiba, hogy a széliránnyal és a szél változással nem tudtak kalkulálni, emiatt egy 20-30 perces repülés után ez is képse volt km-ereket tévedni...

Az Oka lényegében egy embervezette V-1 szerűség volt. Abban volt precíziós vezérlés, a pilóta...

Függőlegesen senki nem zuhant semmire, mert az nehéz, tapasztalt pilótáknak sem megye, ezen felül zuhanóbombázókat kivéve egyetlen gép sem bírná ki a terhelést és szétszedné maga a légellenállás a szerkezetet. A zubókon nem viccből volt zuhanófék és engedték ki akár még a futóműveket is. Azok kb. 60 fokos szögben zuhantak alá úgy, hogy egy félorsós leborítással kezdtek. A kezdő kamikaza pilóták erre amúgy sem lettek volna képesek és zubó akkor nem volt. Azzal mentek, amit éppen a seggük alá toltak... 30-45 fokos zuhanás volt legfeljebb, aki ennél meredebben tolta, az nemigen járt sikerrel.

A magassági elkülönítés meg nem az ideológiai ellentét miatt volt, hanem így próbálták megosztani a védővadászokat, ezen felül az alacsonyan közeledő gépeket a radar is kisebb távolságról érzékelte hiába voltak előretolt rombolók. A magasan repülő gépek sokszor ezekre mentek rá, mert ha ezt kiütötték, akkor könnyebb volt közelebb kerülni. Emiatt állítólag volt olyan hajó, ahol kifeszítettek egy nagy nyilat a taton és ráírták, hogy "hordozó arra".

A gépből kiugrás meg nem mentalitás miatt volt. Akkor nem volt katapult ülés. A gépből kikecmeregni és kiugani akkor sebességnél önmagában nem életbiztosítás. Kis magasságban egyszerűen fizikailag nem kivitelezhető és a gép nem repült stabilian. Tehát, ha valami csoda folytán 1-2 km-re a hajótól memgfelelő sebességen és pályán volt a gép, akkr kiugrás után a pilóta tömege és megváltozott légellenállás miatt.

A kamikaze akcióknak valóban nem volt olyan eredménye, hogy megváltoztatta volna a háború kimenetelét, azonban pusztán a számok alapján messze hatékonyabban irtotta a hajókat, mint bármi más. X gép elvesztése árán akkora kárt okoztak, ami kezdetben a legvérmesebb reményeiket is felülmúlta.

molnibalage 2016.10.03. 15:26:33

@Terézágyú: A tapasztaltabb pilóták voltak a kísérővadászok. Volt olyan még életben levő tapasztalt pilóta, aki jelentkezett K pilótának, de őt elutasították, mert kísérő vadászként ő még hasznosabb volt. Jellemzően kezdőkből lett K pilóta, akiknek nem tudtak már sem megfelelő gépet sem kiképzést biztosítani.

Tulok 2016.10.03. 15:52:00

@Macibb: Igen, az tényleg a Masaryk pályaudvar, a Vítkovról (ahol a Žižka szobor áll a betonmonstrum tetején) fényképezve. Akkoriban egyébként a Praha státní nádraží (Prag Staatsbahnhof) nevet viselte, hiszen TGM még csak a bécsi bölcsészkaron héderelt.

kun andras 2016.10.03. 15:53:47

@Namely: Hurrá! Így maradt még néhány, akik el tudta intézni a délvidéki népirtást. Magyar vagy te, vagy mi a szar?

Blogtolo 2016.10.03. 16:13:34

@Sörömpőőr: Amikor a japánok letámadták Peal Harbour-t 1941 végén, akkor azok a legjobb, szuperül kiképzett pilótáik voltak, az akkori korszak legjobb gépeivel. Aztán ezek a hordozók, repülőgépek, pilóták odavesztek Midway-nál 1942 nyarán, az amcsik pedig egyre profibb gépeket építettek (erős motorral, jól páncélozott, hatalmas tűzerővel), a japánoknál a benzinhiány miatt maradtak a régi gépek. Az új pilóták kiképzésére sem volt elég idő, a gyengén kiképzett pilóták pedig nem tudták felvenni a harcot az egyre gyakorlottabb amcsikkal. A Mariana-szigeteknél vívott csata (1944 nyara) már totális amerikai fölény volt: csak a "nagy pulykavadászat"-ként emlegették (350 lelőtt japán gép, 23 elvesztett amerikai)

Nyilvánvaló volt, hogy egyszerűen nem tudnak mit kezdeni "normális" harcban az amcsikkal, maradt a meglepő kamikaze támadás: a gyors Zero vadászgépekre robbanóanyagot pakolva az elszánt, messze nem profi módon kiképzett pilóták a nagy hadihajókat, főleg a repülőgéphordozókat támadták.

Az amerikai légierő adatai alapján: nagyságrendileg 2800 sikeres akciót hajtottak végre: ezek elsüllyesztettek 34 repülőgép-anyahajót, 368 sérülését okozták, 4900 matróz életét oltották ki és másik 4800 sérülését okozták. Több szakértő szerint legalább 47 hajót süllyesztettek el a kamikazék.

Ők voltak a korszak "Tomahawk-rakétái". A lehetőségeikhez képest nagyon hatékonyak voltak.

Petrow 2016.10.03. 16:17:39

@Végre Csend: Sidenote: se a V1, se a V2 nem volt irányított. A V2 ballisztikus rakéta, így ha jól számolták ki a röppályát, akkor célt ért, ha nem, akkor elpukkant a puszta közepén.
A V1-ben ugyan volt robotpilóta, ami egy rakat giroszkóp, meg tsai segítségével tudta tartani az előre programozott repülési adatokat, de az indítás után ott sem lehetett módosítani a beállításokon. A RAF a Hawker Tempest-ekkel, Mosquitokkal, Spitfire-ekkel és Mustangokkal egész szépen próbálta útját állni a V1-eknek a levegőben, de sokszor ott sem szétlőtték, hanem inkább alábillentettek a gép szárnyával, hogy így térjen le a repülési pályáról.

A válogatás most is nagyon jó. Nem tudom, miért, de a partizán fiúról valahogy az ugrott be, hogy Tarantino talán innen is szedett ihletet az Inglorious basterds-hez...

chepunk 2016.10.03. 16:35:28

@Namely:

Izé azért a partizánok sem voltak ám "finom piskóták"... És nem csak az ellenséggel, a saját népükkel se!

HgGina 2016.10.03. 16:35:40

@mindenannyi: Akkor bárkinek a halálára halotti tort ülni is az.

chepunk 2016.10.03. 16:36:33

@Csetmenszky Csöpi:

Azért nézz utána a partizánok rémtetteinek is...

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.10.03. 16:40:52

@kun andras:

Ez van háborúban. Ha támadsz, ne botránkozz meg azon, hogy esetleg a másik visszatámad.

szega85 2016.10.03. 16:48:07

Látom sokakat érdekel a kamikaze történet.
Ajánlom szíves figyelmükbe ezt a 2013-as japán filmet a témáról:

www.imdb.com/title/tt2404217/

@molnibalage: ebben konkrétan látható az a verzió, amikor közel a vízfelszínhez repülnek, aztán felhúzzák elég magasra és onnan kvázi zuhanórepülés a célpontra.

molnibalage 2016.10.03. 16:59:46

@Petrow: A V1-be biztos nem volt egy rakat giroszkóp, csak egy, egy igen primitív. Ettől volt filléres eszköz.

@szega85: Tudon, nem is tagadtam, hogy volt ilyen. Én is több ilyen felvételt láttam már.

@Blogtolo: Ezek a számok honnan vannak? Mert tutira marhaságok. A kisméretű kísérő hordozókkal nem készült ennél sokkal több lapostetejű. 34 hajót süllyeszthettek el, de ezek között asszem csak egy CV volt és az sem a nagyok közül. Egy volt a CVE-95.

en.wikipedia.org/wiki/Category:Ships_sunk_by_kamikaze_attack

Ez egy másik lista.
kamikazeimages.net/background/ships-sunk/index.htm

Most vagy csak gyorsan gépeltél vagy nagyon összekevertél valamit.

Drago Brutic1 2016.10.03. 17:08:46

@molnibalage: A pontosítás apró pontosítása: a mentalitás IS fontos volt, Tulajdonképpen a kommentelő kérdésfelvetése értelmezhetetlen, hiszen ezek a pilóták meghalni mentek, nem túlélni. Sok fiatalt szinte gyerekkorától választottak ki, és képeztek, a szülők beleegyezésével. Születtek kamikáze kézikönyvek is, amelyek a technikai részleteken túl meditációs gyakorlatokat tartalmaztak - ezeket az al kaida is használta. Voltak kamikáze túlélők, akiket az amerikai haditengerészet mentett ki, sokan vissza se mertek menni a hazájukba, depressziósok, vagy öngyilkosok lettek, Túlélni szégyennek számított, maguk előtt, a családjuk előtt, a kisebb közösségük előtt, de leginkább a Császár előtt, akit isteni attribútummal ruháztak fel. A bushidó által keltett halálkultusz és a császárhit még a XX század végéig is része volt a japán társadalomnak. - Misima Yukio, az erősen nyugatos írózseni 1970-ben, békeidőben követett el sepukkut nyilvánosan. Az esetről páratlan archív itt: www.youtube.com/watch?v=Ckhqio3nxRY

hhh. 2016.10.03. 18:05:10

- Jó napot kívánok. Elvesztettem az esernyőmet.
- Hogy nézett ki?
- Hát, ilyen görbe nyele volt...

ZON 2016.10.03. 21:50:31

@Hadrian77: A képen látható Messerschmitt törpeautónak műszakilag semmi köze az Isettához.

bandigyerek 2016.10.04. 05:59:49

Kamikaze-bázison a kiképzőtiszt az újoncokhoz:
-Na emberek, nagyon figyeljenek mert csak egyszer mutatom meg..

vilmoci 2016.10.05. 00:36:45

@Namely:
Pedig milyen sok, a szerbek által rendezett népirtástól kímélték volna meg a környék népeit...

chepunk 2016.10.05. 07:36:11

@bircaman maxval szerkesztő:

Fegyvertelen civilek szándékos lemészárlása, előtte megkínzása na az nem harc!

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.10.05. 09:01:29

@chepunk:

A partizánnak nincs nehézfegyverzete, nem tud kényelmesen a levegőből bombázni, így kénytelen vadabb eszközökhöz nyúlni.

S persze a levegőből bombázás is számtalan fegyvertelen civil áldozatot követel, csak ez nem annyira látványos.

Alapvető elv: ha nem vagy képes a harctéten kiállni nyíltan a túlerőben lévő ellenség ellen, a háttérben kell aktívnak lenned, hagyományosabb eszközökkel. A civilek elleni terrornál pedig senki se talált ki hatásosabb módszer: e módszerrel 10-szeres túlsúly érhető el - egy partizán képes lefoglalni 10 profi katonát.

pitcairn2 2016.10.05. 20:33:45

@Terézágyú:

Tutanhamon és piramis?

őt a Királyok Völgyében temették el jól álcázott hegyoldalba vájt sírkamrába

hu.wikipedia.org/wiki/Kir%C3%A1lyok_v%C3%B6lgye

Blogtolo 2016.12.07. 17:19:35

@molnibalage: Itt volt az adat:
24.hu/tudomany/2010/10/25/az-elso-kamikaze-1944/
Bár a 34 repülőgép-anyahajó nekem is gyanús volt. Nyilván nem a nagyok, annyi nagy összesen nem volt.