Quelle katalógus 1972

2016. január 13. JTom

Hosszabb kihagyás után ismét itt vagyok. Köszönöm a türelmeteket, mostantól ha nem is minden nap, de újra jönnek majd a posztok. Sok érdekességet gyűjtöttem össze az utóbbi hetekben, kezdjük mindjárt egy ritkasággal, a német Quelle csomagküldő szolgálat őszi-téli katalógusával.

000.jpg

Az online áruházak megjelenése előtt negyedszázaddal, Európa legnagyobb katalógusáruháza volt az NSZK-ban alapított Quelle. Jómagam is a nyugatnémet turisták által nálunk hagyott katalógusaikon felnőtt nemzedékhez tartozom, így élvezettel lapoztam végig ezt a hiányos, de nagyon szép online gyűjteményt, remélem nektek is kedves perceket okoz majd.

A jövő hetekben láthattok még néhány katalógust a hatvanas-hetvenes évekből  (és nem csak a nyugati blokkból), úgyhogy mondhatjuk, hogy ez itt egy sorozat első darabja. :)

Forrás: flickr

 

banner.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr148266730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.01.13. 04:48:48

1. Hiányoztál
2. ... azok a régi jó kis kazettás magnók és lemezjátszók... :)
3. Az összes modell - akár férfi, nő, vagy gyerek - terpeszben áll, vagy legalábbis megpróbálja a lábait minél messzebb tenni egymástól. Vajon miért?
4. Van olyan ruhadarab, amit most szivesen elfogadnék. Na jó, nem a női és férfi nyakkendősek közül :)
5. Az összes nőnek, amelyiknek látszik a térde, olyan ronda bumszli. Miért?
6. Az árak még Márkában. Fura látni. Ha átváltom a márkát euróra (a megszűnéskori árfolyamon, ami persze csal), akkor kiderül, hogy tetemes infláció volt az elmúlt 40 évben
7. Jó volt nosztalgiázni, köszönöm!

tomeckk 2016.01.13. 06:02:55

én is azokon a katalógusokon nőttem fel. és gyorsan megtanultam, hogy hogyan kell megkeresni a spielwaren-t. ez a katalógus még 2 évvel a playmobil feltalálása előtti, és legót sem látom benne

kekegsm 2016.01.13. 07:52:56

@vanvelemenyem:

3. Hogy ne páljon be a ...
4. Szerintem ha most így kiadnák ezt a katalógust (persze árukészlettel mögötte), véresre kereshetnék magukat. Retró forever...
5. Hát mert terpeszben állnak... :-)

Nekem inkább azt tűnt fel, hogy szinte az összes modell Arnold-i vonásokkal rendelkezik, nemcsak a férfiak, de a nők is. Mintha baltával faragták volna a képüket.

kekegsm 2016.01.13. 07:53:31

@tomeckk: Én a női fehérneműnél tudtam kapásból kinyítani... :-)

2016.01.13. 07:56:30

@kekegsm: Akkoriban meg a balta volt a fotosopppp :)

nandras01 2016.01.13. 08:24:18

@kekegsm:
igen, a női fehérnemű lapok volt a szegényember playboy-a :)
amúgy engem legalább annyira izgalomba hoztak a magnók, lemezjátszók stb. is :))

Brusi 2016.01.13. 08:57:18

Jóóó, de hol vannak a bugyik?

kugi · http://kugi.blog.hu 2016.01.13. 09:06:27

Azok a nagy virágmintás férfi nyakkendők. :))

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2016.01.13. 09:54:34

A tárcsás telefonkészülékre való mintás huzat mindent visz, mint az autóskártyában a Lola-T!

pannonfunk 2016.01.13. 10:19:03

Nekem a quartz órák voltak a kedvenceim :)
@vanvelemenyem:
Infláció volt, gondolj bele, eltelt azóta több, mint 40 év, ha csak átlagosan 3% infláció volt, az is ((1.03)^40 -1)*100 % infláció. Ami 226%...

Klown 2016.01.13. 12:24:56

Universum magnó deck nekünk is volt. Egész jó minőségű cuccok voltak. Nagy nevek "sajátmárkásított" termékei.

ZON 2016.01.13. 12:49:40

Az utolsó oldalon 0.22 kaliberű (flóbert, nálunk "kispuska") fegyvereket kínálnak. A fegyelmezett burkusoknál megértem, de ha nálunk is lehetett volna csomagküldővel ilyet hozatni:
-Már nem lenne apróvad.
-Durva sok félszemű ember volna.

Bikli néni 2016.01.13. 19:13:35

Óh, de jó újra itt, sziasztok :)
Én is simán a Quelle (meg a Burda, de az vmi kötögetős cucc volt asszem) magazinokat nézegettem gyerekkoromban. Aztán kicsit nagyobbként már vágytam egy csomó göncre. Most meg tudom, hogy bármilyen jól néz ki, próba nélkül rizikós ruhát venni :D Pedig ezekben tényleg tudtak lenni egyediek és nagyon szépek.

Valaki fentebb írta, hogy ha ma újra piacra dobnák ezeket, hülyére keresnék magukat, tökre egyet értek. Reneszánszukat élik ezek a stílusok. (A nagyimintás ruhák is sajnos, évek óta nem akarnak kimenni a divatból...)

efi 2016.01.13. 19:23:06

@vanvelemenyem:
Valószínűleg ugyanazért terpesztenek, amiért manapság meg mindegyik nő úgy áll, mint akinek már nagyon-nagyon pisilnie kell.

Disznó Úr 2016.01.13. 19:34:36

A 80-as évek második felében már üzletük is volt a Hegyalja úton, ahol át lehetett venni a megrendelt dolgokat. Mi a kétkazettás Universum magnóra csorgattok a nyálunkat.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2016.01.13. 19:53:53

Azon mondjuk elcsodákoztam, hogy élő kutyát is lehetett rendelni. Vajon azt is a posta szállította ki?

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.01.13. 20:01:21

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: ez érdekes, én is elcsodálkoztam rajta, nem emlékszem hogy régebben láttam volna.

TheRminator 2016.01.13. 20:31:31

Nekem van kb 1,5 méter magas tornyom ezekből. 60-as évektől a 90-es évekig.

Fandor 2016.01.13. 20:32:42

A női fehérneműknél összeragadt oldalak..... :-)

D2 2016.01.13. 23:13:09

@Bikli néni: A Burda diy divatlap (ma is).

Prinzessin Erbsen 2016.01.14. 07:46:38

Sajnos egymás után zárnak be a nagy múltú áruházak, A Quelle és a Neckermann is - ami nekem a kedvencem volt. A Baur -t nem szerettem meg, a Amazon nagyon fapados.
Katalógust már csak nagyon kevés áruház ad ki, de minden áruháznak van online oldala is, ami nagyon jó, mert volt már hogy a boltban nem volt az az szin vagy méret, de online kapható volt.
Az Otto azonban még ott van, bár katalógust nem adnak ki. Úgy tudom magyar filiáléja is van.

Mr. Waszabi 2016.01.14. 08:31:48

Az évszázad egyik kimagasló üzleti buktája, hogy pont egy több évtizedes gyakorlattal, teljes knowhow-val rendelkező csomagküldő cég maradt le az internetes modernizációról. Tessék csak körülnézni, ma csak annak nem megy a webáruháza, aki nem csinál.

Mistral1011 2016.01.14. 09:25:33

Feltűnt még valakinek ott műszaki vikkek között ezer Deutsche Mark-ért az orsós videó magnó!? :-)
Azért az nem kis pénz volt akkoriban...

OkoskaTo:rp 2016.01.14. 12:56:11

Azt is tegyük hozzá, hogy ebben a teljes katalógusban nem volt még kínai termék...

TheRminator 2016.01.14. 15:28:00

@OkoskaTo:rp: Mindenféle volt. Keletnémet, lengyel stb. Biztosan volt kinai termék is. Csak akkor még a keletnémet és magyar textilipar szárnyalt. Aztán feltört kína.

Jose"KILLER"Mendez 2016.01.29. 22:37:53

@Brusi: Igen az nekem is feltűnt, hogy a kedvenc oldalaim ,eleinte ugye a játék, majd a híradástechnika és a női fehérnemű, itt erősen hiányos vagy teljesen hiányzik. De ha jól megnézzük ez csak egy 78 oldalnyi töredék katalógus.Nem tudom ,hányféle létezett. Nekünk volt egy --emlékeim szerint-- telefonkönyv méretű. Úgy kb 4-500 oldalas!

dieter1 2017.10.05. 22:59:55

@Mistral1011: Az orsós videomagnó akkoriban még fekete-fehérben rögzített, láttam ehhez hasonlót a Műszaki Egyetemen. Nagyjából akkor jelentek meg a négy alapműveletes zsebszámológépek is, meg a pirosan világító kvarc karórák. Nagyon sajnálatos, hogy ebből a katalógusból csak cirka minden tizedik oldalt szkennelték be (látszanak az oldalszámok), biztosan lenne még sok érdekesség. Én is ilyen katalógusokból tájékozódtam annak idején, hogy hol tart a technika. (Na jó, azért a fehérneműgyártást is figyelemmel kísértem...)
Ja igen, és a konyhában kint van a máig hibátlanul működő Privileg légkeveréses-grilles-mikrohullámú készülék a Quelle katalógusából. Igaz, nem a hetvenes évekből, hanem a kilencvenesek legelejéről :-D
süti beállítások módosítása