SZTORIK - TECHNIKATÖRTÉNET - RETRÓ - KATASZTRÓFÁK - HÁBORÚK - VINTÁZS

Napi érdekes (20 kép) - 121

2015. június 14. Szerző: JTom

1947_marhakat_hajtanak_a_vagohidra_a_blaha_lujza_teren_at_hatterben_a_regi_nemzeti_szinhaz.jpg

1947. Marhákat hajtanak a vágóhídra a Blaha Lujza téren át, háttérben a régi Nemzeti Színház

1856_olive_oatman_az_arizonai_yavapais_indianok_altal_elrabolt_es_ot_evig_fogvatartott_no_akinek_arcara_a_torzsre_jellenzo_motivumokat_tetovaltak_cr.jpg

1856. Olive Oatman, az arizonai yavapais indiánok által elrabolt és öt évig fogvatartott nő, akinek arcára a törzsre jellemző motívumokat tetováltak.

1882_albert_einstein_harom_evesen.jpg

1882. Albert Einstein három évesen

1884_kendall_green_biciklis_klub.jpg

1884. Kendall Green biciklis klub, USA.

1902_catskill_mountain_vasut_haines_corners_allomasa_new_york_usa.jpg

1902. Catskill Mountain vasút Haines Corners állomása, New York, USA.

1915_a_transzantarktiszi_expedicion_a_jeg_altal_osszeroppantott_endurance_roncsai.jpg

1915. A transzantarktiszi expedíción a jég által összeroppantott Endurance roncsai

1928_buster_keaton_nemafilmsztar_es_fiai_lognak_egy_fan.jpg

1928. Buster Keaton némafilmsztár fiaival "lóg".

1930_japan_tengereszek_hulyeskednek.jpg

1930. Japán tengerészek hülyéskednek

1930_vonatbaleset_grazban.jpg

1930. Vonatbaleset Grazban

1937_joszif_sztalin_gozmozdony_a_szovjetunioban.jpg

1937. Joszif Sztálin gőzmozdony a Szovjetunióban

1943_sniperascope.jpg

1943. Erről a fotóról a forrás azt állította, hogy eredeti II. világháborús kép egy Mauser K98 ZF39 távcsövén keresztül. Én hajlok rá, hogy egy filmből van a részlet. Ha valakinek van infója, kérem ossza meg velünk. 

1954_szaratov_hutogepek_a_gyar_raktaraban.jpg

1954. Szaratov hűtőgépek a gyár raktárában.

1955_christopher_walken_bohocnak_sminkeli_magat_amikor_fiatal_fiukent_egy_cirkuszban_dolgozott.jpg

1955. Az ifjú Christopher Walken bohócnak sminkeli magát, amikor pályája kezdetén, fiatal fiúként egy cirkuszban dolgozott.

1959_az_utolso_foto_buddy_hollyrol_februar_3-an_este_10_ora_korul_az_ejfelkor_felszallo_es_nehany_kilometerrel_arrebb_lezuhano_repulogepen_ritchie_valenssel_egyutt_eletet_vesztette.jpg

1959. Az utolsó fotó Buddy Hollyról, február 3-án este 10 óra körül. Az éjfélkor felszálló és néhány kilométerrel arrébb lezuhanó repülőgépen Ritchie Valenssel együtt életét vesztette. Még kép a balesetről: ITT

1967_mobil_bank_az_allamokban.jpg

1967. Mobil bank az Államokban.

1968_london-sydney_rally_moszkvics_412-vel.jpg

1968. London-Sydney rallye, Moszkvics 408-sal

1971_a_vilag_legnagyobb_helikoptere_a_mi-12-es_mellette_egy_mi-2-es.jpg

1971. A világ legnagyobb helikoptere a Mi-12-es, mellette egy Mi-2-es

1974_meztelen_berohano_a_londoni_twickenham_stadionban.jpg

1974. Meztelen berohanó a londoni Twickenham stadionban

1975_versenyzok_az_56_giro_d_italia-n.jpg

1975. Versenyzők "technikai pihenője" az 56. Giro d'Italia-n

1980_scania_zenobia_nevu_sved_komphajo_elso_utjan_ciprusnal.jpg

1980. Kamion a víz alatt. A Zenobia nevű svéd komphajó első útján Ciprusnál a Larnaca öbölben elsüllyedt. Szerencsére mindenkit kimentettek, de a 200 millió angol fontnyi rakomány a tenger mélyére süllyedt. A komp jellemzően vadonatúj Scaniákat szállított, de ezt egy Mercedes-Benz gyártmánynak tűnik.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2015.06.14. 12:39:49

- Ha nem keresem a "kicsi" MI-2 helikoptert, elsőre fel se tűnik az a "sebpiszok" :) Jó az a videólink.
- A meztelen berohanósnál, ha körbevágnánk a képet, hogy csak a meztelen fazon meg a bal oldalán látható bobby feje legyen benne... :D

Ditpet 2015.06.14. 12:40:40

1884. Kendall Green biciklis klub, USA. They see me rollin', they hatin'. :D

Gringo 2015.06.14. 13:12:05

A 2. képen levő hölgyről mintázhatták a Hell on Wheels című sorozat egyik főszereplőjét?

Bikli néni 2015.06.14. 13:20:34

A helikopteres meg a víz alatti kamionos képtől lementem hídba. Egyébként milyen mélyre süllyedt a komphajó? Esély sem volt megmenteni valamit a rakományból?

Szegény Olive. Pedig egész csinos nő volt, de gondolom, a történtek után a kutyának se kellett, és nem csak az álla miatt.

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.06.14. 13:48:20

Velocipéddel tekerni kemény lehetett. Már felmászni se lehetett könnyű rá... De nem elöl szokott lenni a nagyobbik kerék?

Zombi elvtárs · http://www.zombielvtars.blog.hu 2015.06.14. 14:52:30

Vajon használják még azt a helikoptert? Azért megnézném, mit szólnának ma a Blahán, ha egy gulyát hajtanál a 4-es 6-os sínjein. :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.06.14. 14:57:11

@Bikli néni: kb. 42 méterre. nem lett volna rentábilis a nagyobb tárgyak felszínre hozatala.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.06.14. 16:26:53

@kugi: OK, akkor nem csak én nem láttam még ilyet... 8-)

@Zombi elvtárs: Nem, nem használják. Hivatalosan két példány készült belőle - egyes források szerint három -, de "túl kockázatosnak ítélték a konstrukcióját", ezért 1972-ben leállították a programot. Hallott már valaki amúgy olyat, hogy egy gépet a szovjetek hivatalosan túl kockázatosnak ítéljenek? 8-]

Tejinashi 2015.06.14. 17:34:34

@Zombi elvtárs: Nem a 4-es, 6-os vonalán terelik, hanem a Rákóczi úton az Astória felé. A bal oldalon látható a Keleti Pályaudvar. A színház bejárata a Duna felé nézett. Mögötte a Nagykőrút túloldalán egy utcával arrébb volt a kiszolgáló épülete egy víztoronnyal, aminek a segítségével működött a színházban a színpad mozgatása. A Nagykőrút alatt pedig egy alagút vezetett át a színházból a kiszolgáló épületbe, ahol egyébként az öltözők is voltak. Ez az épület jelenleg e NISZ (régebbi nevén KopintDatorg) épülete, a víztoronyba jelenleg is fel lehet menni, nagyon messzire ellátni onnan, mert a háztetők fölé kinyúlik. Voltam ott néhány éve, mert oda dolgoztunk.

Disznó Úr 2015.06.14. 18:12:13

A Szaratov hűtőszekrénynek a hangjára ma is emlékszem, ha éjjel beindult, az ember felült az ágyban.

teddybear01 2015.06.14. 21:14:38

@Sam. Joe: "Hallott már valaki amúgy olyat, hogy egy gépet a szovjetek hivatalosan túl kockázatosnak ítéljenek? 8-] "

Feltételezésed ellenére a Szovjetunióban is főleg szakmai alapon döntöttek a kísérleti repülőgépek sorsáról. Jó pár elvetélt konstrukciót selejtetek ki, de ez mindenütt így volt, és lesz.
Persze, amint politikailag erőltették egy rossz konstrukció bevezetését, abból mindig katasztrófa lett.

Jelen esetben tulajdonképp két komplett MI-6-os hajtóműegységét és főrotort építették rá egy kereszttartóra, és ez alá függesztették a géptörzset. A gond egyrészt a sárkány mechanikai szilárdságproblémája volt, másrészt abban az időben nem volt megfelelően gyors vezérlőelektronika a motorok/rotorok összehangoltságához., ami repülési problémákat okozott.

Tejinashi 2015.06.14. 21:20:55

@kugi: De igen, jól tudod, de 1885 előtt még voltak kísérletek arra, hogy esetleg elől legyen a kis kerék és hátul a nagyobb. Erről részletesebben itt olvashatsz: mult-kor.hu/cikk.php?id=10808&pIdx=2&print=1

Vladimir Harkonnen 2015.06.14. 21:45:53

A távcsöves képről ezt dobta a gugli:

"pandangan dari teropong sniper tentara Russia..
dan yang dibidik adalah tentara Jerman beberapa detik sebelum tertembak"

Ugyanez fordítóval:
A nézetek az orosz hadsereg mesterlövész távcső ..
és a cél a német katonák előtt néhány másodperccel a lövés

Van itt még pár jó kép:
heitonkphoto.blogspot.hu/2011/01/foto-foto-dramatis-perang-dunia-ii.html

Vladimir Harkonnen 2015.06.14. 21:49:47

@Disznó Úr: Az már igaz, de a legnagyobb dolog az, hogy anyámnál még most is van egy ilyen és tökéletesen működik! Na jó ez túlzás, de hűt rendesen.

Namely 2015.06.14. 23:35:00

"1959. Az utolsó fotó Buddy Hollyról, február 3-án este 10 óra körül. Az éjfélkor felszálló és néhány kilométerrel arrébb lezuhanó repülőgépen Ritchie Valenssel együtt életét vesztette."
Azért ne feledkezzünk meg The Big Bopperről (JP Richardson), valamint a pilótáról, Roger Peterson volt a neve.

A meztelen berohanáshoz: ugye a rendőr kapott új sapkát ezek után.....

rest of boys 2015.06.15. 00:13:27

Einsteinről azt tartják, hogy négyévesen tanult meg beszélni, ekkortájban tehát még nem tudott...

Quattroman 2015.06.15. 00:29:29

a Moszkvics a képen nem 412es hanem 408as
a 412téglalap alakú (mint a Wartburg) fényszórókkal készült

VogelZsigmond 2015.06.15. 01:22:26

@Vladimir Harkonnen: Huuu vazzeg! Minek kellett erre a linkre kattintanom? Az emberei faj az egyik legostobabb, legkegyetlenebb es legonzobb allatfajta...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.06.15. 01:23:52

@Namely: jogos, hát igen ők is ott maradtak. RIP.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.06.15. 01:29:42

@Vladimir Harkonnen: nem megbízható az oldal, pl ott van a Benedek ex-pápa fiatalkori fotója is, mintha náci "karlendítene", pedig áldást oszt két kézzel, de az egyiket levágták a képről manipulatíve.
a legtöbb kép a ww2incolor.com-ról van az egyik mappából szinte egy az egyben másolva.
csaknem minden helyet megnéztem, ahol a kép szerepel, de semmi biztos nincs róla.
az meg nettó hülyeség, hogy a lövés előtt készült egy pillanattal, mert a fotómasina "nézett át" a távcsövön, nem a lövész.
igazából az érdekelne, hogy lehetséges volt-e élesen átfotózni a puska távcsövén át abban az időben egyáltalán? ez eldönthetné a kérdést.

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.06.15. 02:39:49

@VogelZsigmond: túlzol...

@rest of boys: igen, háromévesen még nem beszélt, amint azt a fotó fényesen demonstrálja is

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.06.15. 02:53:58

A Moszkvicsok nagyon strapabíró gépek voltak. Egy taxis anno mesélte, hogy az oroszoknál még szántottak is vele. Hogy igaz-e nem tudom.

ComLo 2015.06.15. 06:07:10

Nocsak, még nem írta senki hogy "megint fantasztikus összeállítás"? :-) Mert szokás szerint jól sikerült (én személy szerint jobban szeretem mikor több, "békebeli" kép van a heti érdekességben, mint mikor háború, és emberi kegyetlenség. Ez most pl pont jó :-) .

A 6. képen a transzantarktiszi hajó roncsa mellett milyen kedélyesen pipázgat a csóka ... Buster Keaton nagyon jó, tényleg csak ajánlani tudom ... A Sztálin gözmozdony nagyon impreszív, de szerintem erősen hozzájárul, hogy nagyon jó szögből lett fotozva. Szerintem a lövészes kép tuti kamu, túl éles a távcső okozta kitakarás széle, valamint a távcső sem torzít semmit. Plusz háborúban, ilyen pontosan becélozva valakit, tuti előbb lőnének, mint azzal szórakozzanak, hogy belefényképezzenek a távcsőbe. A Giro-s kép hatalmas, pár éve emlékszem, hajtós szakaszon ezt menet közben oldották meg : a csapat beállt egymás mellé, tartották egymást, míg az aktuális sztár, belerössentett egy kulacsba.

BK! 2015.06.15. 08:41:03

A legelső fotót, amin a marhákat a Blaha Lujza téren át hajtják a vágóhídra, Bass Tibor készítette.

Rollende Landstrasse 2015.06.15. 08:52:02

@JTom: Régebben szórakoztam azzal, hogy katonai távcsövön át fényképeztem a kisgépes technikával. Ha ez húsz éve egyszerű volt, akkor a haditudósítók fényképezőgépével is lehetséges volt.

Disznó Úr 2015.06.15. 09:14:29

@Vladimir Harkonnen: Nagyanyámnak Minszk típusú gépe van, baromi hangos, elég rosszul hűt, viszont sokat fogyaszt. Nem tudom rábeszélni egy modernebbre, azzal jön, hogy nyolcvanban vettek egy "nyugati" hűtőgépet, de elromlott és nem volt hozzá alkatrész, úgyhogy neki ne jöjjön senki ilyenekkel. Vajon Minszk-hez lehet alkatrészt kapni manapság?

szita szita péntek 2015.06.15. 09:19:18

@Disznó Úr: Valószínűleg nem - viszooont valszeg nincs is benne semmi olyan különleges, amit ne lehetne úgy kb bármivel helyettesíteni.

Csabicsucsu 2015.06.15. 09:24:11

A kamion egy Mercedes, nem Scania.

Disznó Úr 2015.06.15. 09:26:43

@szita szita péntek: Köszi. Esetleg veszek helyette neki valami más szocialista gyártmányt. Hátha vaterán van eladó Szaratov...

Nanenáné 2015.06.15. 09:37:57

@Disznó Úr: Ezt határozottan cáfolnom kell! A Nálam egy ilyen, 1957-es kibocsátású, Szaratov ma is teszi a dolgát egy faházban, és a hangjával semmi gond. Padig még egy 110/220-as trafó i van benne, lévén eredetileg 110 V-os.
Valakinek van régebbi?

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.06.15. 10:17:05

@teddybear01: Én a szovjet mentalitásról beszéltem. Nyilván a kísérleti gépek azért kísérleti gépek, hogyha nem válnak be, akkor módosítsák a terveket, esetleg elvessék azokat. De hogy a szovjetek nyíltan beismerjék, hogy valamilyen gépezet - repülő, tengeralattjáró, torpedó, akármi - veszélyes, az nem jellemző.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.06.15. 10:40:50

@Namely: "A meztelen berohanáshoz: ugye a rendőr kapott új sapkát ezek után..... "

Áhh, f... fenét! 8-)))))))

csupaz 2015.06.15. 11:24:24

@Sam. Joe: a TU-144 -et is hasonló okok miatt leállították. Egy-két baleset után csak áruszállításra használták, később már arra sem.

szita szita péntek 2015.06.15. 11:25:53

@Nanenáné: Régebbi nincs, de most végiggondolva a környezetemben három db 40 év körüli gépcsoda is működik. :) Mindeközben én 14 év alatt most használom el a harmadik készülékem...

molnibalage 2015.06.15. 12:06:16

@Bikli néni: Férjhez ment és férjezett asszony volt haláláig.

wraith42 2015.06.15. 12:08:54

A távcsöves kép szerintem se igazi. Egyrészt a függőleges "vonalnak" elvileg hegyes a teteje, én ezt itt nem látom, de lehet, hogy csak a homály + kis felbontás miatt veszik el. Másrészt van fent egy csomó ilyen (még ha nem is korabeli) kép a neten és nincs ekkora élességbeli különbség a szálkereszt és a cél képe között (belegondolva ez eléggé meg is nehezítené a pontos célzást). Ráadásul a képeken a távcső csak egy fekete gyűrű, nem takarja ki a kép többi részét, látszik a táj + fegyver.

Apuci Wakillama 2015.06.15. 12:23:07

"1947. Marhákat hajtanak a vágóhídra a Blaha Lujza téren át, háttérben a régi Nemzeti Színház"
Egy mostani kép lehetne: "2015. Marhák hajtanak a vágóhídra az M7-esen, 240 km/h sebességgel."

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.06.15. 12:41:43

@csupaz: Az utolsó elkészült Tu–144, 1984-ben sikeresen megszerezte a légialkalmassági bizonyítványát, de a korszak kibontakozó gazdasági és politikai válsága a Tu–144 program végéhez vezetett, és az utolsó gépet az Aeroflot már nem állította szolgálatba.

Szóval erősen vitatható, hogy a balesetek miatt állították le, a Tu-144-eket, vagy mert nem volt rentábilis az üzemeltetésük, ami a tervgazdaságból a piacgazdaságra átálláskor szempont lett.

Sohasem fogjuk megtudni, hogy így lett-e volna, de én arra fogadok, hogyha fent marad a Szovjetunió és kommunista rendszer, a Tu-144 programot fenntartják merthogy propaganda, meg presztízs. Sőt! Az amerikaiak is befejezik a szuperszonikus Boeing-et, Reagan megoldotta volna, hogy legyen rá pénz.

Ami meg a szovjetek mentalitását illeti... Csernobil után nem nagyon tudtok meggyőzni, hogy nem az emberélet volt a legolcsóbb dolog a SZU-ban. 8-(

Az űrprogramjukat is övezik ezzel kapcsolatban mendemondák, de inkább hagyjuk a konteókat.

@teddybear01: Támadt egy ötletem! Érdekes lenne egy olyan összeállítás, ami az elvetett, de érdekes szovjet fejlesztésekről szólna. Ehhez én nem ismerem eléggé a szovjet katonai, vagy civil repülést, de ha van ezzel kapcsolatban tipped forrásra, szívesen veszem és megköszönöm!

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2015.06.15. 13:10:41

@Sam. Joe: "Érdekes lenne egy olyan összeállítás, ami az elvetett, de érdekes szovjet fejlesztésekről szólna"
Nem sértő szándékkal, de csak akkor kezdjetek bele, ha félre bírjátok tenni az előítéleteiteket, legfőképp azt, hogy keleten mindenki hülye volt. Na meg kicsit jobban belemerültök a témába annál, hogy "a Tu-144 a Concorde másolata, hisz csak a szárnya és a hajtóművei másmilyenek, az meg egy repülőgépnél nem számít".

BluE 2015.06.15. 14:13:00

Mindig szívfájdító a régi nemzeti színházat látni, de azért szeretnék róla több képet.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.06.15. 14:28:10

@Hamster:
Látod Hamster ez az, amit csomóan nem képesek felfogni. Soha nem a kritikával van a bajunk míg az építő, hanem a hangnemmel, ha az bunkó. Amit írsz és ahogy írod, az egyértelműen az előbbi.

Előítélet? Idézném neked egy kommentemet:
"Gúnyolódhatsz, de ettől még a szovjetek pont annyira vadásztak a német tudósokra a háború végén, mint az amerikaiak, vagy a britek és felhasználták a kutatásaikat, miközben pont olyan zseniális tudósaik voltak mint Ciolkovszkij vagy Koroljev.
www.russianspaceweb.com/a4_team_moscow.html
Amúgy pont erről beszéltem, hogy igen, nem haboztak másolni, de ne nézzük le őket."
Szóval szerintem az előítélet amit amiről írsz, az konkrétan nincs. (És igen, elrontottam Koroljov nevét.)

Hogy maradjunk a tárgyilagosság talaján: A Tu-144 postot amire utalsz, nem én írtam, nem lektoráltam. Az egész ügyhöz annyi közöm van, hogy havi 1-2 post erejéig vendégblogger vagyok itt, van adminjogom és mivel a bloggazda és annak a postnak a szerzője nem volt gépközelben napokig, a nettó anyázásba csapó trollokat kitiltottam. Perszer értem én, hogy a hozzászólásod a... Hogy is van a mondás? "X-nek mondom, hogy Y értse?" szellemében íródott. Azzal együtt sem én, sem a többi vendégblogger itt nem vagyunk azonosak vele. Most is csak azért válaszolok, mert engem szólítottál meg.

Amúgy a konkrét ügyben nyitott kapukat döngetsz, JTom szemlátomást nem az az ember aki nem ismeri be, ha téved. Én is úgy keveredtem ide, hogy aktívan kritizáltam az írásait. Vele kapcsolatban azt idézném, amit ő írt annál a postnál: "@Allesmor Obranna: köszönöm a javításokat, beszerkesztem (tudom későn, de eddig telóról nem volt rá esélyem). külön köszönöm a kulturált hangnemed és az őszinte segítő szándékod, amelyet néhány tegnap és ma kitiltott hőbörgő trollról nem lehet elmondani.
ha esetleg elküldenéd az elérhetőséged, a későbbiekben lektorálhatnád a hasonló témába íródó cikkeket, amennyiben időd engedi."

Ami meg az én postjaimat illeti, ha azokkal kapcsolatban vannak észrevételeid akkor bátran kritizálj, sőt! Amit teddybear01-nek írtam rád is vonatkozik! De tudok jobbat! Te akár a saját blogodra is megírhatod, nála témaidegen. 8-]

Hartyáni Ferenc 2015.06.15. 15:20:52

@Nanenáné: Pár éve egy csereakciót egy 1954 - es MOSZKVA hűtőszekrény nyert meg. A gazdája
kapott helyette egy vadi újat......azóta lehet, hogy megbánta a cserét. :)

¿Qué tapas hay? 2015.06.15. 23:14:21

@Quattroman: Én itt valami félreértésre gyanakszom. A két modell között nem ez volt a különbség. A 408-as karosszériája rövidebb volt, és 1360 köbcentis motorral szerelték. A 412-es 1500 köbcentis volt. Mindkét modellt (gondolva most elsősorban a moszkvai MZMA/AZLK gyártmányúakra) gyártották mind a háromfajta homlokfallal (kereklámpás és ikerfényszórós 1969 előtt, majd a szögletes lámpájú a 69-es modellfrissítés után). A képen látható autót én (apró jelekből, mint pl. a szellőzőcsappantyú) 412E-re tippelném, de mérget nem vennék rá.

@Sam. Joe: A szovjet emberélet olcsóságára ez épp nem a legjobb példa. Ebben a tárgyban érdemesebb inkább a negyvenes-ötvenes évek majaki történeteit végignézni.

teddybear01 2015.06.16. 09:46:40

@Sam. Joe: Ami az elvetélt ötleteket illeti, van oldal természetesen ami ezt is felsorolja.
Ez az oldal, aminek a linkjét megadom, főleg katonatörténelemmel foglalkozik, nagyon is magas színvonalon. lemil.blog.hu/

Ami pedig a másolást illeti, az nem csak az oroszokra jellemző. Egyrészt gazdasági okai vannak, a már bevált dolgokat olcsóbb lemásolni, mint a bizonytalan fejlesztés, másrészt, amit egyszer kitaláltak azt minek még egyszer.
Viszont az oroszok is fejlesztettek ki olyan dolgokat, amit érdemesnek tartottak mások lemásolni.

gigabursch 2015.06.20. 09:39:03

@Disznó Úr:
Ilyen nálunk is volt. Aztán egyszer jött egy ismerős és kivette azt a lemezt, amit azért tartottak benne, hogy szállításkor a szívattyú ne tudjon erősen hintázni és emiatt tönkremenni.
Utána olyan halk lett, mint bármelyik másik.

Sose felejtem el Apám és Nagyapám tekintetét...

Szóval az egészben az a durva, hogy a Szaratovok esetében egyszerűen nem volt ismert itthon, hogy azt a rögzítő lemezt ki_kell_venni onnan beüzemeléskor, így aztán mindenkinek ment otthon a traktor.

Disznó Úr 2015.06.20. 18:01:13

@gigabursch: Öregem, köszönöm. Lehet hogy a Minszk-ben is van ilyen?

gmarc 2015.06.20. 19:10:54

Ha már hajózási veszteség, olvastam, hogy egy teherhajó a Földközi-tengeren viharba került a 70-es évek elején, amely Jugoszláviába vitt amerikai dízelmozdonyokat (Kennedyket). A süllyedésveszély miatt három gépet (661-272, 273 és 276) a vízbe kellett dobni, ezek helyett a gyártó (GM-EMD) újakat gyártott. Tehát a Földközi-tengerben is fekszik 3 db nullkilométeres pöpec dízelgép. :)

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.06.20. 22:41:55

@gigabursch: :)
@Tejinashi: Köszi az infót!

gigabursch 2015.06.21. 13:14:29

@Disznó Úr:
Lehet. Én csak egy megdöbbentő esetet meséltem el.
De egyáltalán nem tartom kizártnak.
Azért ha belegondolsz a szovjet mérnök beletervezte, hogy a Kamcsatka-Berlin távolság között hányszor rakhatnak át valami és mennyiszer döccenhet a vagonokban - szóval előrelátó volt.

Locassen 2015.07.01. 13:37:58

@Bikli néni: nem, miután kiszabadult, férjhez ment, és ugyan gyereke nem született, de felneveltek egy árvát.

Na most amire célozni tetszett, az egy kicsit homályos, maga Olive így nyilatkozott:
"to the honor of these savages let it be said, they never offered the least unchaste abuse to me" Ergo önbevallása szerint nem lett megpocsékolva egyáltalán.

Viszont azok a tetkók, amik fent láthatók, csak házastársi kapcsolatban lévő mojave nőknek jártak (ugyanis az idő nagy részét velük töltötte, nem azokkal akik elrabolták) - szóval azt már nem lehet kizárni, hogy fiatal és csinos leányzóként megakadt a szeme valamelyik ifjú harcoson:)

vino-et-veritas 2016.07.16. 12:07:30

@Sam. Joe:
Sapkát valószínűleg nem, mert az egy sisak volt...

vino-et-veritas 2016.07.16. 12:14:04

@Hamster:
A 80-as években jártunk a SzU-ban olyan mezőgazdasági gépfejlesztő helyen, ami az agrárium teljes gépesítésére szakosodott.
Az nekik is komoly fejtörést okozott, hogy a görögdinnye szedési érettségét hogyan állapítsák meg. Erre 100 %-os módszer ma sincs...

vino-et-veritas 2016.07.16. 12:24:10

@Nanenáné:

Hátha, ők díjaznák a matuzsálemet, de gyanítható, hogy az oroszoknál van régebben működő is (ha már sikerült venni egyet vigyáztak rá):
www.sepo.ru/catalog/fridge/

gintonic.azigazi 2017.11.19. 21:09:18

@JTom: lehetseges volt, a melysegi felderitok igy keszitettek kepeket, gyanitom ezt is igy csinaltak.

gintonic.azigazi 2017.11.19. 21:10:25

@vino-et-veritas: a lekeles bevett modszernak szamit, mondjuk az nagyuzemben nehezen kivitelezheto :)

gintonic.azigazi 2017.11.19. 21:14:41

@gigabursch: mongoliaban a kilenvenes evekben nem volt mas tipusu csak szaratov. A muszaki boltban ( abban a kettoben ) volt hozza kilincstol a motorig minden, szoval a tulelesuk garantalt a kovetkezo atomhaboruig. Megjegzem, a sokol radio populacio is viragzik, de ott valami rejtelyes ok miatt 9v os elemrol hasznaljak, a 2x4.5v os elem kendacsolas teljesseggel ismeretlen es - miutan megmutattam - felesleges szerintuk.

gintonic.azigazi 2017.11.19. 21:16:14

@Hartyáni Ferenc: amikor a regi hutot 4 en viszik ki es az ujat ket ember hozza be akkor rajossz mi az a fogyasztoi tarsadalom

vino-et-veritas 2017.11.20. 09:59:47

@gintonic.azigazi: Mindenkinek megvan a saját "módszere" (olyan ez, mint a lecsó, nincs igazi standardja...) a kopogtatástól a szár csonkján megjelenő cukorcseppig.
Azért nehéz még ez, mert a sok év alatt a fajták is változtak (pl. húskonzisztencia, magok nagysága, száma, stb.). Vagy jellemzően visszaszorultak a "fekete héjú" dinnyék.
Amúgy a lékelés részben higiéniai kérdés, mert a lékelő kést mindig ugyanabba a vízbe dugta vissza a dinnyeárus. El lehet képzelni, hogy, mondjuk 30 fok melegben ugyan hányszor cserélte a vizet, ami a lehető legjobb közeg volt a mikroorganizmusoknak (meleg, cukros lötty + a dinnye héja sem steril).
Vélhetően az árusok is örülhettek a "betiltásnak", mert így "vakon" sokkal több árut adhatnak el...