Napi érdekes (20 kép, 18+!) - 72

2014. július 14. - JTom

1903. Az első Harley-Davidson motor építő műhely. A 13 négyzetméteres épület a Davidson család telkén állt..jpg

1903. Az első Harley-Davidson motor építő műhely. A 13 négyzetméteres épület a Davidson család telkén állt.

1918. Német Friedrichshafen hidroplán egy épület tetejébe fúródva..jpg

1918. Német Friedrichshafen hidroplán egy épület tetejébe fúródva.

1928. A New York-i Woolworth torony a felhők között..jpg

1928. A New York-i Woolworth torony a felhők között.

1940. Német bombaüzenet Anglia bombázásakor. Extra Havanna Chuchillnek..jpg

1940. Német bombaüzenet Anglia bombázásakor. "Extra Havanna Churchillnek".

1944. Német Goliath bevetésen a Varsóban. A mini tank 100 kg robbanóanyagot szállíthatott távirányítással..jpg

1944. Német Goliath bevetésen a Varsóban. A mini tank 100 kg robbanóanyagot szállíthatott távirányítással.

1944. Német sinfarkas (vasúti pálya pusztító) munkában Olaszországban..jpg

1944. Német sínfarkas (vasúti pálya pusztító) munkában Olaszországban.

1945. április 7. A felrobbantott Hohenzollern-híd a Rajnán, Kölnben..jpg

1945. április 7. A felrobbantott Hohenzollern-híd a Rajnán, Kölnben.

1956-60. A TWA információs pultja a New York-i John F. Kennedy reptéren..jpg

1956-60. A TWA információs pultja a New York-i John F. Kennedy reptéren.

1956. Richard von Frankenberg az Avus pályán Porsche 550 Spyder-jével az ívelt betonpályáról kirepült egy versenyen. Kisebb sérülésekkel megúszta..jpg

1956. Richard von Frankenberg az Avus pályán Porsche 550 Spyder-jével az ívelt betonpályáról kirepült egy versenyen. Kisebb sérülésekkel megúszta.

1957. U.S. Navy Goodyear ZSG-3 maradványai egy nukleáris teszt után a nevadai sivatagban..jpg

1957. U.S. Navy Goodyear ZSG-3 maradványai egy nukleáris teszt után a nevadai sivatagban.

1959. Lengyel Nysa N59 rendőrségi autóbuszok Budapesten._cr.jpg

1959. Lengyel Nysa N59 rendőrségi autóbuszok Budapesten.

1960. Lisszaboni metró..jpg

1960. Lisszaboni metró.

1962. Marilyn Monroe holttestét szállítják el a halottkémek..jpg

1962. Marilyn Monroe holttestét szállítják el a halottkémek.

1968. Indiai rakétamérnökök szállítják az orrkúpot a kilövés helyszínére..jpg

1968. Indiai rakétamérnökök szállítják az orrkúpot a kilövés helyszínére.

1969. A New York-i (Brooklyn) 78-as körzet nyomozója álruhában egy bevetés előtt..jpg

1969. A New York-i (Brooklyn) 78-as körzet nyomozója álruhában egy bevetés előtt.

1974. Ted Bundy a sorozatgyilkos ül Volkswagen bogarában. A rendőrség által készített képre véletlenült került az akkor még ismeretlen Bundy. Egyszerűen nem tudott kitolatni a rendőrautóktól..jpg

1974. Ted Bundy a sorozatgyilkos ül Volkswagen bogarában. A rendőrség által készített képre véletlenül került az akkor még ismeretlen Bundy. Egyszerűen nem tudott kitolatni a rendőrautóktól.

1987. Egy tömbház költöztetése Romániában, Gyulafehérváron. 55 méterrel került odébb az épület egy út építése miatt..jpg

1987. Egy tömbház költöztetése Romániában, Gyulafehérváron. 55 méterrel került odébb az épület egy út építése miatt.

1988. Az USS Samuel B. Roberts a Might Servant 2. szállítóhajón. A fregatt egy 1500 dolláros iráni aknától sérült meg a Perzsa-öbölben. Teljes javítási költsége 89.5 millió dollárra rúgott..jpg

1988. Az USS Samuel B. Roberts a Mighty Servant 2. szállítóhajón. A fregatt egy 1500 dolláros iráni aknától sérült meg a Perzsa-öbölben. Teljes javítási költsége 89.5 millió dollárra rúgott.

_____________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

18+!

 

 

 

 

 

 

 

1978. Az iráni forradalom idején a véres utcai összecsapások után halottak és sebesültek az utcákon..jpg

1978. Az iráni forradalom idején a véres utcai összecsapások után halottak és sebesültek az utcákon.

1989. Nicolae Ceausescu és felesége Elena kivégzése a romániai forradalom idején..jpg

1989. Nicolae Ceausescu és felesége Elena kivégzése a romániai forradalom idején.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.07.14. 07:51:26

A sorház odébbtolása nagyon durva. Azt hittem, ilyet csak kis vityillókkal lehet megcsinálni.

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2014.07.14. 08:36:13

Impozáns méretek! Na és a szállítóhajót szállító hajó vajon milyen lehet? :-P

Ditpet 2014.07.14. 09:02:51

A fekete nők nézése az álruhás rendőrre. "Waddafakk, biccs?"

Disznó Úr 2014.07.14. 09:11:05

Jól látom, hogy a sínfarkas előre halad (vagyis tolják)? Ha így van, akkor saját maga előtt rombolja a talpfákat?

Mégis csak húzzák...

kekegsm 2014.07.14. 10:22:44

A hajószállítós képhez:

Ez pedig az USS Cole, egy merénylet után, ugyanúgy szállítva:
www.cargolaw.com/images/Disaster2000.Cole.13.GIF

blindsideTackle 2014.07.14. 10:41:50

az indai rakétamérnökök csúcstechnikája mókás :)

-"1944. Német sínfarkas (vasúti pálya pusztító) munkában Olaszországban." Erről jutott eszembe, nemrég olvastam, h a hazai infrastruktúrában okozott károk döntő hányadát nem a szövetségesek (bombázások, harcok), hanem a visszavonuló németek okozták.

NagyG81 2014.07.14. 11:23:56

@Littlewood: Magyarországon vittek arrébb templomot is...

elgigante70 2014.07.14. 15:05:00

az 1960-as portugál metrókocsi feltűnően hasonlít a mai pesti 3-asra...

J.László 2014.07.14. 16:16:36

Az indiai orrkúp szállítás a bringán a rakétakilövéshez egészen morbid:)

fairlane 2014.07.14. 16:27:00

@Disznó Úr: A mozdony egy bazi nagy kampót húz maga után, ami feltépi a talpfákat, oszt jó napot.

Rollende Landstrasse 2014.07.14. 17:06:27

A kivégzésről készült képet hol találtad? A filmfelvétel közben a sorozatlövésnél diszkréten elfordították a kamerát. (Teret engedve ezzel az összeesküvés-elméleteknek.)

Andrassy Gabor (törölt) 2014.07.14. 18:22:48

@Rollende Landstrasse: nem fordítottak semmit. Egyszerűen nem várta meg a kivégző osztag, amíg a tévések összerakták a technikájukat.
Amúgy egy botrány volt az egész eset... született román ismerőseim szerint Ceausescuék ostoba bábuk voltak csak, akiket az apparatcsikok toltak az előtérbe, pont azért, hogy ha kell, akkor látványosan beáldozhassák őket. Nos... nem tartom kizártnak.
Akárhogy is, ekkorra Nikola az utolsó petákig visszafizette a román államadósságot, innentől fogva gyorsan helyre állhatott volna a 82 előtti életszívonal akkor is, ha hivatalban marad.

csodatévő dzsagodar 2014.07.14. 20:35:37

@NagyG81: Ha a belvárosi templomra gondolsz, akkor az tévedés, szimpla legenda.

Semper Fidelis 2014.07.14. 21:13:51

@Andrassy Gabor: ajánlom neked Ion Mihail Pacepa: Vörös Horizontok című könyvét. Ő volt Ceausescu kémfőnöke évtizedeken át. 3napja fejeztem be. Abból nem az derül ki, hogy Ceausescu báb volt, és ostoba sem volt. Nagyon nem.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.07.14. 21:16:54

@Semper Fidelis: Köszi, de én már nem írok, nem olvasok... ;-)

jamboox 2014.07.14. 22:30:28

@Littlewood: egy korábbi posztban szó volt a Most-i templomról. Egy bánya miatt arrébb kellett "vinni". Ez a legnagyobb teher, amit valaha vasúton szállítottak. 10860 tonna, 760 méter távolságra.
ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2013/12/20/rekviem_az_eltunt_varosert

teddybear01 2014.07.14. 23:21:37

@Andrassy Gabor: Egy diktátor azért diktátor, mert nem hagy mást parancsolni. Minden fő döntést Ceaușescu hozott, legfeljebb abban nem döntött, amit a beosztottai nem terjesztettek elé.

Ami viszont a bukását illeti, az meg volt szervezve. Itt neki csak annyi volt a szerepe, hogy szépen, nyilvánosan kivégezzék.
Nem mintha nem érdemelte volna meg.

teddybear01 2014.07.14. 23:22:28

@Andrassy Gabor: "Köszi, de én már nem írok, nem olvasok... ;-) "

Csak hülyeségeket beszélsz...:-)

GERI87 2014.07.15. 01:37:46

Nem is India lenne ha nem biciklin viszik a rakétafejet:)

----

Nicolae Ceausescu és Elena azon kevés szemétláda egyike akiket nagyon helyesen kinyírtak és nem ágyban és párnák közt haltak meg.
Elena különösen irritáló, buta, műveletlen aljadék volt.

GERI87 2014.07.15. 01:46:09

@Andrassy Gabor:

Nem kell mosdatni őket.
Csau a pártelit vezető tagjait személyes érdekei és a hozzá való hűség, nem a hozzáértés alapján válogatta ki, így a hatalmon lévők függtek tőle, ő is tőlük, de egyik sem mert ellenállni mert a másik is egy féreg volt és senki nem bízott senkiben.

"Akárhogy is, ekkorra Nikola az utolsó petákig visszafizette a román államadósságot"

Ez egy ostoba, értelmetlen döntés volt, nem volt mit enni, mert ez a fasz mindent exportál és pénz tett.
Csau egyik hülye ötlete amit unalmában eszelt ki, gondolom valami "a nagy román nép ne tartozzon senkinek" alapon.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.07.15. 07:43:08

@GERI87: na jó, ugyanez elmondható orbáncról is, oszt attól még egy buta paraszt marad. :)
Igen, az államadósságért hatalmasárat fizetett a román nép.
Ceausescu két rossz közül választhatott: gazdasági összeomlás, mint Lengyelországban, vagy mint ahogy már Magyarországon is nagyon készült, avagy ez - ami végülis politikai összeomláshoz vezetett.
Mellesleg ez a kérdés népszavazásra volt bocsátva 1982-ben. A román nép a visszafizetésre voksolt.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.07.15. 07:53:29

@jamboox: Köszi, ez valahogy kimaradt. Döbbenetes.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.07.15. 08:17:15

"1988. Az USS Samuel B. Roberts a Might Servant 2. szállítóhajón." Hopp, itt lemaradt egy y, a Mighty-ból.

@Grabbe: Erre is tudjuk a választ! 2006-ban a harmadik Mighty Servant elsüllyedt. Valami balul ütött ki, amikor a szokásos módon - na, ez most csúnya lesz - "ki akart süllyedni" a rakománya alól. A süllyedés nem állt meg és a hajó megfeneklett. A legénység biztonságban elhagyta a hajót. (Itt egy meglehetősen drámai kép róla: www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=323040 ) 5 hónapig csücsült a fenéken, amikor egy holland cég kiemelte, részben ennek a cuccnak a segítségével:

www.google.hu/search?q=taklift+7&safe=off&client=firefox-a&hs=H5c&rls=org.mozilla:hu:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Y8bEU-DwJ9KA7QbRnIHICQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1920&bih=836

na_ja 2014.07.15. 12:49:51

Ez a blog nagyon komoly, és a mai összeállítás fergetegesre sikerült! Köszi!

teddybear01 2014.07.15. 12:55:19

@Vladimir Harkonnen: Nem városi legenda, csak téves sztori.
Egy kápolnát vittek így odébb a hetvenes években a mai Szlovákiában, mert egy külszíni bányafejtés útjában volt. Általában ilyenkor darabokra szokták szedni az ilyen épületeket, aztán az új helyen újra összeillesztik. Ebben az esetben a templom freskói miatt az egészet egyben tolták el vasúti síneken.

CernaGeza 2014.07.15. 13:35:07

Elolvastam Ted Bundy munkásságát, le is hozott az életről. A paneltologatás, meg a rakétakúp nagyon adja:)

György Oláh 2014.07.15. 14:48:34

@Andrassy Gabor: Mondjuk, hogy inkább a brutális szegénységben nyögő román nép fizette vissza, nem ez a ...

György Oláh 2014.07.15. 14:50:19

@GERI87: Van egy olyan érzésem, hogy ha Magyarországon is lelőttek volna egy-két fejest, a maiak kicsit talán kevésbé lennének elszállva maguktól!

György Oláh 2014.07.15. 14:51:25

@Grabbe: Két hete láttam egy olyat, amin egy egész olajfúró platform volt. Elég brutális látvány.

Skunkworks 2014.07.15. 15:53:24

@jamboox: Ezt olvastam: "Egy bánya miatt arrébb kellett "vinni", ehelyett, Egy bánya amit arrébb kellet vinni...

A borzasztó az, hogy el is gondolkoztam rajta, hogy viszik arrébb a bányát??

Vladimir Harkonnen 2014.07.15. 17:53:41

@teddybear01: Szövegértéseddel gondok vannak? Kár volt klaviatúrát ragadnod és kioktatnod okoska!
Idézem, hogy mire reagáltam, ha már te lusta voltál elolvasni és értelmezni a leírtakat:

"NagyG81 2014.07.14. 11:23:56
@Littlewood: Magyarországon vittek arrébb templomot is..."

Hol látsz itt szlotákiát, he?

És igen, az a legenda él Budapesten, hogy az Erzsébet híd miatt odébb tolták a Belvárosi templomot!
Erre kioktatsz szlovákiából. Hát kit érdekel az az ország!?

teddybear01 2014.07.15. 20:41:21

@Vladimir Harkonnen: Nem néztem, hogy mit írtál, nem is érdekes.

Ami a magyar templom arrébb vitelét illeti valami konkrétumot igazán írhatnál, mert én ilyenről nem tudok.
Az Erzsébet-híd miatt egy centit sem vitték odébb a mellette álló templomot, azért ilyen torzított a pesti hídfő. Meg azért is, mert a felrobbantott eredetileg lánchidat szélesebb pályatestű kábelhídnak építették újjá.

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2014.07.15. 20:55:19

@György Oláh: Ő lenne az:

en.wikipedia.org/wiki/MV_Blue_Marlin

Kép kép, amely érzékelteti méretét. Az általad is írt olajfúró platform:

i.imgur.com/oKSX8.jpg

Illetve a kedvencem. SzálítóHAJÓKAT szállító hajó:

images.vesseltracker.com/images/vessels/midres/Blue-Marlin-919860.jpg

Szóval beszarás :-D

Vladimir Harkonnen 2014.07.15. 21:16:51

@teddybear01: Nálad tényleg gondok vannak a szövegértéssel! Ha ennyire alacsony szinten érted az írott szöveget, akkor miért írsz és olvasol egyáltalán?

"NagyG81 2014.07.14. 11:23:56
@Littlewood: Magyarországon vittek arrébb templomot is..."

Ez még mindig csak egy legenda.

A kedvedért leírom óvodások számára érthetően is: Nem, Magyarországon soha nem toltak el, helyeztek át, vittek odébb egyetlen templomot sem!

Így már érted?

nmi_nmi 2014.07.15. 21:53:08

1956-60: Még nem Kennedy volt a reptér neve.

Banános Joe23 2014.07.16. 03:27:52

Eddig csak figyeltem ezt a nagyszerű blogot, de mostantól már aktívabb leszek itt.

Ezek a válogatások még mindíg olyan jók mint amikor először látogattam ide.

A sorozatgyilkos akit véletlenül fotóztak le, hát az valami hihetetlen. Azt hittem ilyen csak filmekben létezhet.

A pályát elhagyó Porsche pedig érdekes egy történet. Ha a sofőr nem esik ki belőle és akad fent egy fán, akkor valószínüleg nem élte volna túl. Amúgy akit érdekel, az a pilóta nevére keresve videót is talál erről az esetről.

(És a végére egy kis megjegyzés a bloggazdának: Ha lehetek nagyon szőrszálhasogató, akkor az AVUS vegsenypálya helyesen így, nagybetűvel, írandó, lévén hogy betűszó.)

bloodhound v2.0 2014.07.16. 20:40:07

A Blue Marlin-nal kapcsolatban sosem értettem, hogy kinek és miért sikerült pirosra átfestenie...

jeanvaljean 2014.07.24. 00:31:26

@NagyG81: Ha az Erzsébet híd melletti belvárosi templomra gondolsz, az csak városi legenda. Valóban el akarták tolni, de az altemplom miatt erre nem került sor. Egy ilyenről tudok, a dunapataji templomot 1934-ben úgy bővítették ki, hogy a szentélyt leválaszották, és 10 m-rel arrébb húzták, a keletkezett "rést+ pedig beépítették. Tehát templomot Magyarországon nem toltak/húztak arrébb, csak "szét". Remek videó és képek itt:

www.youtube.com/watch?v=LfbmQ2SbaLA

Hasonló módon építettek kereszthajót a krisztinavárosi plébániatemplomhoz.

Ellenben a mándoki görög katolikus fatemplomot valóban elvitték, nevezetesen a szentendrei skanzenba.

jeanvaljean 2014.07.24. 00:39:11

Rendszere olvasója és nagy kedvelője vagyok a blognak, de Gyulafehérvárt - Erdély ősi fővárosát, I. Rákóczi Ferenc szülővárosát, Márton Áron és a Hunyadiak nyughelyét, Erdély legrégebbi érseki templomának városát ROMÁNIÁNAK nevezni finoman szólva is hatalmas baklövés. Kérlek, kedves szerkesztő, hogy írd át Erdélyre, mert ez így nem méltó.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.07.24. 10:20:34

@jeanvaljean: nevezhetjük Erdélynek, nekem aztán semmi ellenvetésem nincs. de attól még ha a térképre nézel láthatod, hogy Erdély romániában van.
elkúrtuk. ez van.
a tények, mint tudjuk makacs dolgok akár tetszenek, akár nem.
azért a "hatalmas baklövésem" ellenére is remélem továbbra is a blog olvasója maradsz.

jeanvaljean 2014.07.24. 11:04:19

@JTom: Nem mulasztanék el egyetlen bejegyzést sem!

Szerintem nem mi kúrtuk el, ez igen bonyolult dolog. Elvették, ellopták tőlünk, erőszakkal. Egy olyan háború után, amihez nekünk semmi közünk nem volt. Én sohasem tudnám Erdélyre azt mondani, hogy Románia.

Példának okáért, - és ez nagyon gyönge ellenpélda - ha a kerted kétharmadát holnaptól a szomszédhoz csatolnák, aki élete végéig dézsmálná az általad hosszú évek alatt megművelt kert minden gyümölcsét, élvezné a nagy diófa árnyékát, heverészne a gondosan ápolt pázsiton, mindezt a szemed láttára, minden egyes nap, büszkén hirdetve, hogy ez az övé, és mindig is az övé volt, akkor Te hideg nyugodtsággal beszélnél az egykori kedves kertedről úgy, mint a "szomszéd kertje"?

Az őseink által vérrel és verejtékkel, évszázadok, egy évezred alatt megművelt, épített-szépített földet földrablók kezében látni, s azt a megszálló ország tulajdonának tekinteni - elvtelen dolog.

Erről nem lehet "lemondani", belenyugodni, Romániának nevezni, mert sosem volt az, és ennyivel tartozunk őseinknek, akik tíz évszázad alatt teremtettek virágzó civilizációt és kulturális központot Erdélyben, és Gyulafehérváron.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.07.24. 11:35:24

@jeanvaljean: Ellopták ám a székelyektől. Hol a magyarok, hol a románok. Pedig ők nem akarnak sem ide, sem oda tartozni, az ő bevallott politikai céljuk az autonómia, vagyis függetlenség, mint Bethlen idejében. :-p

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.07.24. 11:42:40

@jeanvaljean: egyetértek, ez tényleg bonyolult dolog.
és - tényleg ne sértődj meg de - a példa amit felhoztál valóban gyenge.
látom, hogy neked is új, választott hazád van, ahogy a blogodban írod. nekem is.
és itt - akármennyire utópisztikusan hangzik - tényleg senkit nem érdekel, hogy honnan jöttél, amíg betartod a törvényeket és megfelelsz a társadalmi normáknak (na nem kell nagy, rákényszerített, elviselhetetlen dolgokra gondolni).
a helyzet az, hogy lehet akármilyen csodás ideológiát gyártani arról hogy nem szabad beletörődni, lemondani róla, meg vissza kell foglalni stb...
szóval ezt az egészet azért hoztam fel, hogy az miért nem jut senkinek az eszébe, hogy választott politikusaink a lopás, a korrupció és a személyes álmaik megvalósítása helyett (stadion a kertem végében) próbálnának egy olyan helyet létrehozni, ahol jó élni!
akkor talán Erdély is magától visszatalálna. ezt persze nem úgy értem, hogy a határokat odébb húzzák (olyan sosem lesz nyugodjon bele mindenki, akárhogy is fáj), hanem a határoknak nem lesz jelentősége.
ez nekem is röhejesnek hangzott mindaddig, amíg otthon éltem, abban a miliőben, ahol mindennél és mindenkinél fontosabb a saját pénztárcánk/bankszámlánk/offshore cégünk.
ahol "minek él az ilyen?" felkiáltással, csikorgó gumikkal kerüli ki a kopasz a gyalogátkelőn a járókeretes bácsit, vagy szorítja le a terhes feleségemet az árokba a legkisebb következmény nélkül.
szerencsére ez már egy távoli emlék csak...

jeanvaljean 2014.07.24. 12:06:27

@Andrassy Gabor: Ilyen butaságokat azért jobb nem leírni, hogy "a magyarok vették el a székelyektől Erdélyt".

Teljesen más kérdés, hogy a mai politikai helyzetben milyen politikai berendezkedést, autonomikus területi rendeződést akarnak az elszakított területen élő székelyek/vezetőik, itt történelmi tényekről beszéltünk.

jeanvaljean 2014.07.24. 12:15:54

@JTom: A példám vallóban gyönge, evvel tisztában is voltam, csak érzékeltetni akartam, hogy amikor a saját tulajdonunkról van szó, hajlamosak vagyunk gyászolni, ellenszegülni, de ha "csak" az országunkról van szó, akkor az már régen volt, miért nem törődünk bele, stb...

A továbbiakban minden egyes szavaddal egyetértek, és nap, mint nap szembesülök ezekkel a magyar valóságdarabkákkal, (nekem is el kellett már rántanom a babakocsit a zebra közepén) de ez az egész már egy másik témakör.

Szerencsémre már hazaköltözhettünk, csak dolgozni járok ki, a blogommal sajnos nagyon el vagyok maradva - de gyűlik az anyag a gépemen.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.07.24. 12:50:27

@jeanvaljean: A történelmi tények azok, hogy a székelyek már a 15. századtól kezdve külön rendi nemzetnek számíttatták magukat, és kollektív kiváltságokat tartottak fenn maguknak. Dehogy akartak ők beolvadni a magyar népbe... sosem akartak, már a 13. századtól fogva mind nagyobb és nagyobb autonómiára törekedtek, és a 17. századra azt el is érték. :-p

jeanvaljean 2014.07.24. 13:20:12

@Andrassy Gabor: Történelmet végeztem az egyetemen, ismerem a történelmüket. De a székely és a magyar egy nép, a magyarok, mint nép, nem vették el Erdélyt. Ne soroljuk ide a Habsburg uralkodók acsarkodását és az Árpádok hadakozásait.

tipografus (törölt) 2014.07.28. 16:53:16

Csíkszeredában a mai Számvevőszék(régen a Nemzeti Bank, 1929-ben kezdték építeni, de 1944-re lett kész) épületét mozgatták el Csau megalomániás tervei miatt:
----
1929-ben emelték az impozáns épületet. Az 1970-es évek új szocialista városrendezése idején útban állt ez az épület, de sorsa felől kedvezően döntöttek, nem bontották le, csak elköltöztették.
A hatalmas, 2400 tonna súlyú épületet előbb egy vasbeton alapba fogták, majd vasból készült alátámasztási elemekre helyezték rá és 1984-ben egy hónapig tartó 127 méteres útjára indították el. Miközben a szállításhoz megépített pályán a bravúrnak számító áthelyezés megtörtént, addig a Nemzeti Bank alkalmazottai a megszokott napi feladataikat végezték.
----
www.hereditatum.ro/large-image.jpeg?id=19287

mala90 2014.08.26. 00:03:02

@NagyG81: és kocsmát is ám, láttam a Legényanyában! :D

AcCEsS · http://www.metalenciklopedia.hu 2014.08.28. 15:27:33

A USS Samuel B. Roberts szállítóhajó iráni aktától elszenvedett sérülése és az eset utáni hisztéria volt az oka annak- legalábbis részben -, hogy cirka három hónappal később az amcsik lelőttek egy iráni utasszállító gépet. 290 ember halt meg, köztük 70 gyerek.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.28. 17:53:00

@AcCEsS: amerikában sok a zsidó, náluk meg a "fordítsd oda a másik orcádat is" helyett még mindig a "szemet szemért" a me nő.

tapangász 2014.09.16. 09:40:35

Csak félig legenda, tervezték az "új" Erzsébet híd építésekor (ami meglepett, hgy már a régi hídnál is felmerült az ötlet), de végül elvetették.