Kihalt autómárkák 1 - NASH

2014. március 12. - JTom

Ebben a sorozatban mára csődbe ment, beolvadt, felvásárolt vagy egyéb módon eltűnt autómárkák, gyártók történetét olvashatjátok röviden és - ahogy megszokhattátok nálam - természetesen képekkel.

A Nash Motors Company amerikai autógyártó volt wisconsin-i székhellyel. 1917-ben alapították és eleinte kommersz modelleket gyártott, az akkori ízlésnek megfelelve átlagos színvonalon nyújtott, nem különösebben kiemelkedő teljesítményt autóival.

1952_Nash_Rambler_blue_wagon_front.jpg1952. Nash Rambler Wagon

1937-ben a gépkocsigyártást felfüggesztették, a másik üzletág - ami háztartási gépeket gyártott - folytatta csak a munkát. Pl. a kétoldalra nyíló side-by-side hűtőgépek kifejlesztője a Nash. Az ötvenes évek elején formabontó járműveikkel felkavarták az amerikai autók állóvizét és olyan autókat kezdtek gyártani, ami erősen megosztotta a vásárlóközönséget. A várt sikerek azonban elmaradtak és az autógyár társ után nézett. A partnert a Hudson autógyárban találták meg (tudjátok pl. a Hudson Hornet a Verdákból), amivel 1955-re egyesültek és létrehozták az American Motors Corporation-t vagyis az AMC-t (róluk a következő részben olvashattok)

A Nash modellek 1957-re teljesen kifutottak. A „sikeres”-nek mondható Metropolitan modelljüket a British Motor Corporation továbbra is gyártotta Nagy-Britaninában.
A Nash úttörő volt a technikai megoldások terén, pl. az önhordó karosszéria feltalálása, az általuk kifejlesztett hűtő és keringető rendszer, vagy a biztonsági öv. Tulajdonképpen a kompakt és szubkompakt kategória feltalálása a Nash műve.

01NashMotorsLogo.jpg

1925_Nash_automobile.JPG

1925. Nash Ajax

1929_Nash_400.JPG

1929. Nash 400

2150.jpg

1190.jpgAz 1933-as Chicago-i Világkiállításra épült NASH torony plakátja és a torony az ötvenes évek elején

1935_Nash_Advanced_Six_Series_3520_4-Door_Sedan.jpg

1935. Nash Advanced 6, 4 ajtós szedán

!_1935.jpg

1936_Nash_400_de_Luxe.JPG

1936. Nash 400 DeLuxe

!_1938.jpg

!_1940.jpg

194939657_Front_3-4_Web.jpg

194939657_Rear_3-4_Web.jpg1949. Nash 600

1950-nash-001_rambler.jpg

1950. Nash Rambler

1951-ambassador-36-002.jpg

1951. Nash Ambassador 2drs

1951-ambassador-36-003.jpg

1951. Nash Ambassador 4drs

1952_Nash_Rambler_blue_wagon_front.jpg

1952. Nash Rambler Wagon

1952_Nash_Rambler_blue_wagon_rear.jpg

1952. Nash Rambler Wagon

1955_Nash_Rambler_Cross_Country_1955.jpg

1955. Nash Rambler Cross Country

!_1951.jpg

1956_Nash_Ambassador_sedan_front.jpg

1956. Nash Ambassador Sedan

Nash_Metropolitan.jpg

Nash Metropolitan

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovács Ferenc 14 2014.03.12. 11:14:24

Nos, az önhordó karosszériáért megérdemelnének egy sünt a seggükbe!

Pootj 2014.03.12. 21:10:32

Csak nekem tűnik úgy, hogy a Tatra cseh tervezői néhány Nash modellel álmodtak, mikor a Tatrákat rajzolták? Az a bogárhát meg a hűtőrács eléggé hasonló.
'55-ös Nash, illetve Nash Ambassador 4 doors --> Tatra 603

efi 2014.03.12. 21:39:56

Hát elég rondácska volt némely típusuk.
A hosszú motorházat meg egyik amcsi kocsinál sem értettem. A ember felnyitotta aztán fél óra keresgélés után megtalálta benne a motort a 3 és fél köbméter levegő mellett.

Grgabácsi 2014.03.13. 10:51:44

@efi: Azért azokat a jókora V8-asokat nem kellett sokat keresgélniük.

vancello · http://vancello.hu 2014.03.13. 11:53:30

@Pootj: kizárólag fordítva fordulhatott volna elő.

for-avar 2014.03.21. 01:18:23

a Tatra már a 2.vh előtt Jaray kasznis autókat épített és használt...