Szovjet autó hirdetések

2014. február 27. - JTom

ZZZ01.jpg

Soviet Cars Advertising (37).jpg

Soviet Cars Advertising (36).jpg

Soviet Cars Advertising (34).jpg

Soviet Cars Advertising (35).jpg

Soviet Cars Advertising (38).jpg

Soviet Cars Advertising (33).jpg

Soviet Cars Advertising (39).jpg

15455471_c58c3d02589cb15e4247c1ed264dc256_l.jpg

auto-0051.jpg

tn1.jpg

auto-0011.jpg

15455467_a1b86e56eadb0f6d37bbde8b8df1ccf4_l.jpg

auto-0041.jpg

auto-004.jpg

auto-003.jpg

auto-0021.jpg

Soviet Cars Advertising (19).jpg

Soviet Cars Advertising (14).jpg

Soviet Cars Advertising (10).jpg

Soviet Cars Advertising (29).jpg

Soviet Cars Advertising (13).jpg

Soviet Cars Advertising (12).jpg

Soviet Cars Advertising (18).jpg

Soviet Cars Advertising (8).jpg

Z_1980-Lada-1300-12.jpg

Soviet Cars Advertising (5).jpg

Soviet Cars Advertising (9).jpg

Soviet Cars Advertising (7).jpg

15455483_f116b4051db037327f394f91580d7bf8_l.jpg

Soviet Cars Advertising (1).jpg

Soviet Cars Advertising (3).jpg

Soviet Cars Advertising (4).jpg

ZZZ02.jpg

ZZZ03.jpg

Soviet Cars Advertising (6).jpg

15455481_7d385b009fd92c47c0069639de4afada_l.jpg

Soviet Cars Advertising (28).jpg

Soviet Cars Advertising (17).jpg

Soviet Cars Advertising (15).jpg

Soviet Cars Advertising (16).jpg

Soviet Cars Advertising (20).jpg

Soviet Cars Advertising (27).jpg

Soviet Cars Advertising (25).jpg

Soviet Cars Advertising (21).jpg

Soviet Cars Advertising (24).jpg

Soviet Cars Advertising (22).jpg

Soviet Cars Advertising (26).jpg

auto-0061.jpg

Z_1986-Lada.jpg

Soviet Cars Advertising (30).jpg

Soviet Cars Advertising (31).jpg

Soviet Cars Advertising (32).jpg

Z_1977-Lada-2121.jpg

auto-009.jpg

auto-010.jpg

auto-008.jpg

Soviet Cars Advertising (40).jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovács Ferenc 14 2014.02.27. 09:37:56

Már az oroszok is csajokkal akarták eladni a termékeiket. Sőt... lovas csajokkal! =8-o

TheRminator 2014.02.27. 10:23:42

Virág elvtárs: Gogolák elvtársnő, egy pillanatra! Ez egy új szoknya magán, igaz?
Gogolák elvtársnő: Új, Virág elvtárs.
Virág elvtárs: Kurta. Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!

BruceWillis 2014.02.27. 12:09:28

Az 1., 2., 4. képen milyen autó látható? Gondolom az első képen lévőből fekete színben adták el a legtöbbet...

Rollende Landstrasse 2014.02.27. 12:36:54

@BruceWillis: Zil 112. Csak a párt felső vezetői rendelhettek belőle. A következő képeken a Latvia kisbusz régi és újabb változata látható. Nekem mindkettő tetszik. Sőt, az UAZ is.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.02.27. 12:37:31

@BruceWillis: 1. GAZ-14 (Csajka)
2-3. RAF-977 Latvija
4.RAF-2203 Latvija II.

Namely 2014.02.27. 12:47:35

@TheRminator:
én láttam traktorhirdetést is nővel régről kártyanaptáron... :)

Gyingizik 2014.02.27. 13:00:47

Utolsó képet nem értem. Az UAZ katonai gép volt, magánszemélynek nem lehetett, kereskedelmi forgalomba nem került. Pláne nem ilyen gyökér festéssel. Mit csinál az a két figura a kikötőben? Talán egy álruhás ezredes meg a gépíró nője?

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.02.27. 13:08:55

@Gyingizik: az AVTOEXPORT-on keresztül meg lehetett vásárolni. ha kertévés akarnék lenni, azt mondanám:
"Maradj velünk, hiszen április 3-án megnézheted az 1960-as teljes AVTOEXPORT katalógust, csak itt csak nálunk..."

Gyingizik 2014.02.27. 13:33:03

@JTom: De csak (állami) vállalatoknak, nem? És onnan max "leselejtezéssel" (értsd teljesen működőképes, használt UAZ ) kivezetésével vehetett magánszemély.

zassz 2014.02.27. 13:44:12

Anno egy ismerősünk a MERKUR-nál volt most úgy mondjuk középvezető, akkor inkább olyan "hajjakend". Ő hozott tonnaszámra prospektusokat, posztereket. Az itt láthatóhoz hasonló háttér és minőség, soha nem látott színű kocsik,kiegészítők, dísz csíkok, felnik, pl. Trabant Tramp (a ponyvás) poszter, ahogy éppen csapat át egy pocsolyán, de olyan szinten, hogy az összes sárcsepp jól kivehető volt a képen, elképesztő minőségben. Ehhez képest kaptuk a fapados, seszínű kocsikat több év várakozás után :(

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.02.27. 13:57:37

nem is a kocsik, de azok a trapéznadrágok!

kissiú 2014.02.27. 14:14:56

Mit keresett Smith ügynök egy Latviában? (4. kép)

Namely 2014.02.27. 14:23:15

@JTom: egyébként nem tudom, hogy kifigyelted-e, de az avtoexport-felirat még most is kint van a Margit-híd budai hídfőjén a híd felől a bal oldali ház tetején... :)

Namely 2014.02.27. 14:44:37

@Namely: update: 1-2 éve még kint volt, de az idióták levették.... :(((((
(biztos hiányzott róla a turul)

Kovács Ferenc 14 2014.02.27. 15:16:01

Ja, a merkúrnál csak a szokásos szoci típusok voltak, a volgáig bezárólag, meg még forgalmazak egy-két nyugatit is, Fiat 850-et, Renault 4-est, bogarat, Renault 17-est, Fiat 127-est, Marutit... másról nem tudok.
Trabant Tramphoz oly módon lehetett hozzájutni, hogy vettél egy sima trabantot, majd pedig elsétáltál az Ifjúgárda utcába, és ott pótalkatrész gyanánt lehetett venni un. berendezett kasztnit, vagyis egy olyan komlett trampot, amiben a motor, a váltó és a futómű kivételével minden alkatrész benne volt. Trabant esetében ezeket átszerelni egy hétvége alatt kényelmes tempóban végrehajtható program volt, azután a Mozaik utcában levizsgázott "karosszéria cserével", az igazgatásrendészeten beírták a számát a sima Trabant forgalmijába, és onnantól fogva Trampod volt. De a szocialista emberek nem nagyon vágytak rá, "ez vadászoknak való", mondták, "télen beázik", úgyhogy csomó ilyen kaszni ott rohadt még a rendszerváltás után is, amíg végül kiárusították őket bagóért. (Most meg vagyonokat érnek.)
UAZ-hoz csakugyan csak selejtezésből lehetett hozzájutni. Níva kapható volt magánszemélynek is, de UAZ nem. Viszont nem csak a katonáknak volt UAZ-uk, hanem mindenféle megvesztegethetőbb népségnek is, térképészeknek, erdészeknek, távvezeték szerelőknek, úgyhogy azért "megfelelő szocialista összeköttetésekkel" szert lehetett tenni ilyesmire is, ha valakinek pont ez kellett. De csakúgy, mint a Tramp, ez sem volt túl népszerű, legfeljebb szőlészgazdák vették a szőlőhegyre járni, vagy ilyesmi.

A neonfeliratok a tetőkről az Elektrotechnikai Múzeumba költöznek manapság. Nem politikai okból, egyszerűen azért, mert így 25-30, vagy még több év után a vasszerkezeteket már meggyöngítette a korrózió, kezdenek omlásveszélyessé válni, sajnos el kell nekik tűnniük. De fel van karolva az ügy, és a leszerelt neonokat újra összeállítják az egykori Belvárosi Villanytelep átriumudvarának falain.

YAN CHI 2014.02.27. 16:01:28

@Gyingizik: Ezeket a prospektusokat nem a keleteuropai munkásoknak készitették. Nekik nem kellett, ők örültek annak amihez sok év várakozás után hozzájutottak. Nyugateurópában, délamerikában árulták az UAZ-t bárkinek aki vitte. Ha jól megnézed a fehértetejű piros Lada kormányát, arról is észre fogod venni hogy nem a Csehszlovák vasöntőknek készült.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.02.27. 16:13:22

@Gyingizik: csatlakozom YAN CHI-hoz. ezek a képek nem a kelet-európai piacra készültek, hiszen ott hiánygazdaság volt a javából (értsd: várni kellett sokat, vagy egyáltalán nem lehetett hozzájutni).
természetesen nyugatra, afrikai fejlődő országokba (szintén állami célokra) és dél-amerikába. további célja volt a szovjet jólét képének sugárzása nyugatra és a harmadik világ felé (gyertek közénk, itt minden szupi... :)).

Kovács Ferenc 14 2014.02.27. 16:28:00

Attól függ, mire... a nyugati modellekre nem volt várólista, azonnal vihetőek voltak. Bizonyos keleti típusokra sem kellett sokat várni. Pl. Zaporozsechez egészen gyorsan hozzá lehetett jutni, és még csak nem is volt különösebben drága. Csak hát rossz híre volt szegénykémnek, úgyhogy a népek inkább Trabantra jelentkeztek... na arra tényleg 6 év körül volt... de mutyiországban erre is volt mutyi, apámék is úgy vették az első trabantjukat, hogy egy illető kihozta a Merkúr telepről a saját nevében, és ott helyben, a kerítés előtt már el is adta a kocsit a faternek. Igaz, valami 20%-al a listaár fölött fizetett érte az öreg, de azonnal az övé volt, nem kellett rá egy percet se várnia.

YAN CHI 2014.02.27. 17:44:38

Zaporozsecre a 80-as évek közepén már annyira rövid volt a várakozási idő, hogy akinek nem jutott a kedvenc szinéből, sokszor inkább megvárta a következő szállitmányt. Egy ismerősöm igy jutott szinte azonnal zöld Zapóhoz, az majdnem senkinek sem kellett.

ledo76 2014.02.27. 17:50:10

Az első képen lévő ZIL-t nem vehette meg magánszemély. Akkor kinek reklámozták?

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.02.27. 17:57:35

@ledo76: hárommal feljebb írtam:
"...afrikai és fejlődő országokba (szintén állami célokra) és dél-amerikába. "

Globetrotter2014 2014.02.27. 19:07:11

Ebben az a vicc, hogy az egészet kb a nyugati imperialisták bosszantására csinálták, amire hiánygazdaságban 5 évet kell várni ott semmi értelme a "reklámnak".

Annyira fontos lenne hogy kedvet kapjál hozzá és szaladj megvenni? (illetve izé, megrendeld hogy legyen majd 5 év múlva :)).

Rollende Landstrasse 2014.02.27. 19:47:56

@JTom: De igen. Tulajdonképpen 114-et akartam írni, de félreütöttem. A motorháztető és a hűtőrács viszont 117-re utal, de reggel még nem fogott az agyam

Riley Kestrel · http://100auto.blog.hu/ 2014.02.27. 20:18:10

@JTom: Hát pedig az a szép nagy batár az első képen sehogy se ZIL, hanem ahogy fentebb is írták, egy GAZ-14 Csajka. Itt egy teszt egy itthoni példányról: totalcar.hu/tesztek/gaz14/

csorsza 2014.02.27. 20:22:11

Ezeken a kocsikon az orosz mellett főlrg régi brit és svéd (vagy finn?) rendszámok vannak.
Angoloknál egész jól fogyott egyébként régebben a keleti autó, Skoda pl. kifejezetten sok volt.

504Laci 2014.02.27. 20:42:26

@Kovács Ferenc 14:
A MERKUR sosem forgalmazta a Renault 17-et. Ellenben Renault 10 és 16 is létezett a választéklistában.

Labancz 2014.02.27. 20:46:43

@YAN CHI: Igen, ezek a hirdetések nagyrész a nyugati piacoknak készültek. Amit kiszurtál piros és egy másik zöld is angol rendszámos. A három betű-három szám rendszámok pedig régi finn rendszámok.

trollsalab 2014.02.27. 21:30:36

A Volga hűtőrácsa és elülső lámpái igencsak emlékeztetnek a 70-es évekbeli Grand Cherokee Jeep-re.

www.webtruck.info/p/Jeep/Jeep.1978.Cherokee-02.jpg.php

www.nzmoparregistry.com/default.aspx?Page=303

BruceWillis 2014.02.28. 13:19:20

@JTom: Köszi az infót, ezekről az autókról csak nagyon halovány emlékeim vannak.

Grgabácsi 2014.03.01. 10:11:26

@Kovács Ferenc 14: Nemrég viszont örömmel láttam, hogy a Bem rakpart Margit hídhoz eső részén megvan még az AVTOEXPORT neonreklám.

David Bowman 2014.03.05. 16:08:51

@Rollende Landstrasse: Kocka Csajka (Sirály) alias GAZ-14. Ez aligha hirdetés, mert megvenni nem lehetett, csak kapni. Másodosztályú pártvezéreknek, és nagyobb vállalatok igazgatóinak járt. Alighanem ez az egy bordó példány készült belőle.
Hiányolom a GAZ-13ast.

David Bowman 2014.03.05. 16:25:12

@Riley Kestrel: Ültem is benne. Szerintem nem exportálták sehova. Egyet sem.

butyko 2014.03.11. 00:14:15

@Rollende Landstrasse: Ha láttad volna az Ideiglenesen Hazánkban Települők katonai mentő Latviáját... Olyan piros csík mintája volt,mint egy sportkocsinak.Kifejezetten divatos volt(akkor:) )

for-avar 2014.03.21. 01:31:13

Uraim
az bizony a Csajka 2!
lévén a GAZ-12 a Molotov volt a Gaz-13 a Csajka(fecskefarkú és amúgy Packard Patrician koppincs)
A 70es években készült 14es kisebb a ZiL 114 esnél
nem sokkal ezután az szovjet kódok kicsit segítettek
1 a kisautók pl Oka
2 a középkategória VAZ-Lada-Zsiguli és AZLK-ALEKO
3 felső kategória Volga
4 prémium ZiL

Ibn al-Haiszam 2015.02.25. 15:36:32

ah, a zsiguliszag, hogy elôjött...

gintonic.azigazi 2017.02.04. 18:07:52

Az osszes egy rakas szar volt, egy rossz korszak selejtes emlekei. Csodalkozok azokon akik azokat az idoket visszasirjak, gondolom csak azert mert akkor voltak fiatalok.