Vintázs autós újsághirdetések 1.

2013. december 18. - JTom

00.jpg

1966. Cadillac.jpg

1966. Cadillac De Ville és Sedan De Ville

1969. Datsun 1300.jpg

1969. Datsun 1300

1969. Vauxhall Viva.jpg

1969. Vauxhall Viva

1970. NSU Prinz és Ro80.jpg

1970. NSU Prinz és Ro80

1971. Datsun 240Z_2.jpg

1971. Datsun 240Z_2

1971. Simca 1204.jpg

1971. Simca 1204

1972. Austin 1300.jpg

1972. Austin 1300

1972. Opel Manta SR.jpg

1972. Opel Manta SR

1972. Saab Sonett.jpg

1972. Saab Sonett

1972. Triumph Stag.jpg

1972. Triumph Stag

1973. Citroen GS.jpg

1973. Citroen GS

1973. Renault 15.jpg

1973. Renault 15

1973. Triumph Spitfire 1500.jpg

1973. Triumph Spitfire 1500

1974. Iso Lele.jpg

1974. Iso Lele

1974. Renault 17.jpg

1974. Renault 17

1974. Zaporozsec ZAZ-966.jpg

1968. Zaporozsec ZAZ-966 A Renault motorral szerelt (!) Zaporozsecet egy évig forgalmazták Franciaországban.

1976. Lotus Eclat.jpg

1976. Lotus Eclat

1977. Lancia Coupe.jpg

1977. Lancia Coupe

1977. Lancia Scorpion.jpg

1977. Lancia Scorpion

1977. Rover 3500.jpg

1977. Rover 3500

1978. Ford Trucks.jpg

1978. Ford Trucks

1978. Volvo 242.jpg

1978. Volvo 242

1980. Lada 1600LS.jpg

1980. Lada 1600LS (a Nyugat-német katalógus borítóképe)

1980. Lotus Esprit.jpg

1980. Lotus Esprit

1980. Mazda 626 Sport Coupe.jpg

1980. Mazda 626 Sport Coupe

1980. Opel Kadett.jpg

1980. Opel Kadett

1980. Volvo.jpg

1980. Volvo

1981. Lada Niva.jpg

1981. Lada Niva (a francia importőr hirdetése)

1982. Nissan Sentra.jpg

1982. Nissan Sentra

1982. Saab 99 APC.jpg

1982. Saab 99 APC

1983. Peugeot 505.jpg

1983. Peugeot 505

1984. Fiat Regata_gold_1984.jpg

1984. Fiat Regata (brit hirdetés)

1985. Nissan Silvia ZX.jpg

1985. Nissan Silvia ZX

1985. Volvo 760.jpg

1985. Volvo 760

1987. Lotus Eprit.jpg

1987. Lotus Eprit

1987. Range Rover.jpg

1987. Range Rover

1988. Mitsubishi Sigma.jpg

1988. Mitsubishi Sigma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luighi 2013.12.18. 11:46:37

Elképesztő mennyi DeLorean szerű autó készült a '70-es években.

Az is jól látszik, a fogyasztó nem hülye. A sz*rt gyártók kimúltak, vagy szenvednek azóta is.

Mr.Treeger 2013.12.18. 12:58:06

A LADA 1600 kifejezetten jól néz ki. A Zapo Renault motorral, erről nem is hallottam.Maradhatott fel belőle példány?

McKinney 2013.12.18. 14:17:02

@Mr.Treeger: vajon az is kályhás volt?

Mr.Treeger 2013.12.18. 15:26:13

@McKinney:
vízhűtéses motor volt benne, szóval nem biztos hogy szükség volt rá.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2013.12.18. 20:26:59

@doggfather: köszi, január 22-re van időzítve a 2. rész

Mr.Treeger 2013.12.19. 09:41:03

@JTom:
Van egy 73-as Simca 1005-öm, abban is vízhűtéses 1000 ccm-es farmototr van, és remek a fűtése. A Zapoban 950 cmm-es Renult motor volt, szóval simán lehetett fűtése.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2013.12.19. 11:04:58

@Mr.Treeger: arra válaszoltam, hogy van-e még fellelhető példány, nem a kályhára :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.12.20. 13:23:59

@JTom: hínnye jó sokára, de beírom a naptárba. ;)

poltergeist11 2014.02.20. 11:10:23

@Luighi: "Elképesztő mennyi DeLorean szerű autó készült a '70-es években."

A Lotusokra gondolsz? A DeLorean Lotus alvázra készült, szóval az Esprit és az Eclat hamarabb létezett. A DeLoreant csak 81-től gyártották.

"Az is jól látszik, a fogyasztó nem hülye."

Te sem árultál még használt autót :)

"A sz*rt gyártók kimúltak, vagy szenvednek azóta is."

Biztosan azért szűnik meg egy gyár, mert szemetet gyárt?

Fent látható a SAAB reklámja, a válság vitte el, pedig híres volt a minőségéről.

Van ott egy Iso Rovolta hirdetés is. Szintén híresen jó autók voltak, de a 73-as olajválság miatt álltak le az autókkal és a robogókkal.

A Rover is az olajválság miatt kezdett el haldoklani, végül 30 év állami támogatást követően a brit kormány levette róla a kezét.

Egy Hun Hunniából 2014.02.20. 13:32:39

A sz*rt gyártók kimúltak, vagy szenvednek azóta is

Inkább ilyenekre gondoltam:Simca, Talbot, Rover (gyakorlatilag a teljes brit autógyártás)

a fogyasztó nem hülye: egyenként "előfordulhat" de a nagy számok (volumenek) estén már nem jött be a "stikli" a megbízhatatlan szemetet gyártóknak, lásd fentebbi lista. Persze egyéb okok is okoz(hat)ták a csődöket.

"30 év állami támogatás" =:-O (munkanélküli segély nem került volna annyiba, valószínű.)

Egy Hun Hunniából 2014.02.20. 13:39:01

SAAB vs. minőség!? Nem ismerem személyesen a típust. A Totalcar-os srácok szerint inkább Opelsson-nak kellet volna hívni (gyakorlatilag átcímkézett Opel cuccokból állt?)Ha tényleg Opelre épült, akkor a minőségit azért nem használnám az esetében.Lehetett megbízható, de az igénytelenség szinonimája a kelet európai Opel(=Trabant)is az volt. Többnyire.A maga módján, a maga szintjén.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.02.20. 13:44:43

@Egy Hun Hunniából: a Totalcar-os fiúk még a gatyájukba szartak, amikor a Saab még minőség volt. pontosan ott a lényeg, hogy azért szűnt meg, mert már nem volt a megszokott minőség, lévén kommersz GM elemekkel hígították fel a járműveiket.

poltergeist11 2014.02.20. 14:55:01

@Egy Hun Hunniából: sokadik Opelem van, semmi problémám nincs vele, a régebbiekkel sem volt.

poltergeist11 2014.02.20. 15:05:02

@JTom: a kommersz alkatrészek beépítését mindenki gyakorolja, ott spórolnak, ahol tudnak.

Az Aston Martin DB7-esnél Mazda 323F a hátsó lámpa, Citroen CX a külső visszapillantó, Mazda MX5 belső kilincsek, Ford műszerek és elektronika stb. Mégis magas áron el tudták adni, a gyár image-ét sem csorbították vele. A márka most is keresett luxusbrandnek számít.

De tudnék más példákat is mondani: a Maseratit most jobban és drágábban veszik, mint amikor nem voltak benne Fiat alkatrészek.

poltergeist11 2014.02.20. 15:19:56

@Egy Hun Hunniából: "Inkább ilyenekre gondoltam:Simca, Talbot, Rover (gyakorlatilag a teljes brit autógyártás)"

A SIMCA francia volt, nekik is a 73-as olajválság tett be.

A Talbot története kacifántosabb, valójában 3 Talbot volt. Az ős-Talbot (UK), a Talbot-Lago (francia) és a 70-es években újraélesztett Talbot. Utóbbit a Chrysler vette meg a SIMCÁ-val együtt, majd továbbadta a PSA-nak. A PSA egy időben átcímkézett Peugeot-kat árult Talbot néven, azonban gyenge volt az image (és a kereslet), ezért a márkát megszüntette ugyan, de a régi üzemben most Peugeot-k készülnek.

A Rover és a kommersz vonalas többi brit minősége változó volt. Az volt velük a baj, hogy 1. szinte csak belföldre gyártottak, 2. azt hitték, hogy a brit kormány türelme végtelen, jól meglesznek az állami támogatásokkal, ezért elhanyagolták a marketinget, a brand-építést. Nem a minőség miatt szűntek meg.

Attól, hogy valaki szemetet árul, még mehet neki a business. Ott van a Fiat, amelyik a 80-as években kritikán aluli minőséget produkált, mégis létezik.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.02.20. 16:10:10

@poltergeist11: azért az átjött, hogy a véleményedet támasztottam alá a hsz.-ommal? :D
ne mondd már, hogy a Saabnak jót tett, hogy egyenlőségjelet tettek közé és az Opel közé?
azért egy két hátsólámpa és visszapillantó tükör nem egyenlő a teljes padlólemez, motor és elektronika egyezéssel... (SAAB-Opel)
nem is kéne olyan évi néhány száz, vagy ezer darabot produkáló márkákat egy lapon említeni (Aston), egy tömeggyártott autóval (Saab)

poltergeist11 2014.02.20. 17:38:54

@JTom: Igen, átjött. Nem akartam tiszteletlen lenni, de ebben a kérdésben nem teljesen értünk egyet.

Jogos, a padlólemez az előbbi példámból kimaradt. Az Aston DB7-esnél egy 70-es évekbeli Jaguar XJS padlólemezről van szó.

Igazad van, valóban mások a prioritások kis- és nagyszériás gyártásnál, talán nem ez volt a legjobb példa. De a SAAB bukásának szerintem nem ez - vagy nemcsak ez - volt az oka. Pár km-rel arrébb a Ford és a Volvo ugyanazt csinálta, mint amit a GM/Opel/SAAB, de a Volvo mégis megmaradt.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.02.20. 18:34:35

@poltergeist11: nem voltál tiszteletlen és egyáltalán nem baj, ha nem értünk egyet :)
azért egy Jag padló csak extrább, mint egy Opel :D
természetesen a SAAB bukása összetettebb téma, nem lehet csak erre, vagy arra az okra visszavezetni. de amiből indultunk, az Egy Hun Hunniából hsz-a volt, aki szerint a Saab nem volt minőségi.
erre csak azt tudom mondani, hogy DE az volt és a hangsúly a VOLT szón van. (hetvenes, nyolcvanas évek)

Amoxx 2014.03.21. 10:26:41

Gyonyoru autok...Saab Sonett, gyerekkori almom volt mindig egy regi Saab, nagyon sajnalom, hogy tonkre ment a gyar...

RUSHÚŰ 2014.05.05. 12:06:21

az az első Nissan Silvia ( nekem csak Szilvike ) volt a képen? ezek a japánok ,már akkor tudták , hogy mi a tuti..

faszagyerekkkk (törölt) 2014.10.05. 14:21:30

sehol egy kibaszott merdzso szopjatok lovatt

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.10.05. 14:38:15

@faszagyerekkkk: elnézve a többi blogra is beböfögött kommentjeidet, reméld, hogy sose akadjunk össze te gyökér.
a nemzetbiztonságánal eltöltött 14 év háttérrel és az ex-kollégák segítségével, ne hidd, hogy nem lehetne rád találni és szart s kiverni a fajtádból kisgyerek.
majd ha egyszer nyerek a lottón, rászánok pár hónapot és felkeresem a főtrollokat... rajta leszel e listámon :)

Hajszás Láncos 2014.10.05. 19:19:59

@JTom: Mi van, öreg, bal lábbal keltél? Nem volt túl nívós komment a faszagyerekkkké, az igaz, de azért annyira súlyos se volt, hogy egybő' el kéne érte agyabugyá'ni...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.10.05. 20:49:32

@Hajszás Láncos: hát nem jókor b*szott fel maradjunk ennyiben.
általában úriember vagyok, de egy minimális tisztelet elvárok a munkáért amit csinálok, ha már jókedvvel próbálom csinálni mások szórakoztatására.
nehogy már a malter csapja a falhoz a kőművest.

Hajszás Láncos 2014.10.05. 21:30:04

@JTom: csak vigyázz, el ne kapjon téged is a mizantrópia. ;-)