Napi érdekes - 189

2017. március 12. JTom

1980_toronto_kanada.jpeg

1980. Toronto, Kanada. A szovjetek afganisztáni bevonulása elleni tiltakozásul a helyi töltőállomás tulajdonosa nem hajlandó megtankolni a szovjet gyártmányú Ladákat

 

1901_jatszoter_a_cari_oroszorszagban_a_jatek_neve_orias_lepes.jpeg

1901. Játszótér a cári Oroszországban. A játék neve: óriás lépés

 

1910_egyesult_allamokban_es_mexikoban_border.jpeg

1910. Az Egyesült Államok és Mexikó határa

 

1911_szallitas_horgony_titanic_1911-ben_dudley.jpeg

1911. A Titanic 16 tonnás horgonyának szállítása a dudley-i gyár és Netherton között

 

1916_worker_porszivozas_ii_osztalyu_kocsik_s_p_v_zh_d_1916_az_orosz_birodalom.jpeg

1916. Takarító porszívózza(!) a II. osztályú kocsik üléseit az Orosz Birodalom vasútján

 

1919_a_kgb_elodszervezete_a_cseka_kivegzoosztaga.jpg

1919. A KGB elődszervezete, a Cseka kivégzőosztaga munkában

 

1919_nemet_tengeralattjaro_sm_u-118_a_strand_hastings_1919_uk.jpeg

1919. Az SM U-118 német tengeralattjáró a dél-angliai Hastings strandjára sodródva. Az elfogott német tengeralattjárót Franciaországba vontatták volna, de egy heves viharban a kötél elszakadt, és a fürdőváros partjaihoz sodorták a hullámok. A szezonra készülő helyiek április 15-én reggel erre a látványra ébredtek

 

1933_autopalya_epitese_a_nemet_birodalomban.jpeg

1933. Autópálya építése a Német Birodalomban

 

1937_hering_a_szombat_1937_munkacs_csehszlovak_koztarsasag.jpeg

1937. Hering a piacon. Munkács, akkor éppen a Csehszlovák Köztársaságban

 

1943_augusztus_1_amerikai_bombazo_b-24_liberator_ploiesti_romania.jpeg

1943. augusztus 1. B-24 Liberator amerikai bombázó a ploiesti finomító felett, Románia

 

1945_marcius_10_japan_tokioi_pusztitas_az_amerikai_gyujtobombazas_utan_mintegy_330_ezer_haz_semmisult_meg_kb_100_ezer_civil_egett_el_fokent_nok_oregek_es_gyerekek.jpeg

1945. március 10. Japán. Tokiói pusztítás az amerikai gyújtóbombázás után. Mintegy 330 ezer ház semmisült meg, kb. 100 ezer civil égett el, főként nők, öregek és gyerekek. További kép a 18+! szekcióban a bejegyzés végén

 

1947_al_capone_sirkove_a_i_temetoben_felirata_jezusom_irgalmazz.jpg

1947. Al Capone sírköve a  Mount Carmel temetőben, Hillside, Illinois. Felirata: "Jézusom irgalmazz"

 

1947_italia_by_federico_patellani.jpg

1947. Olaszország, Federico Patellani felvétele

 

1966_ausztralia_epitesz_peter_hall_dolgozik_egy_projekten_az_epulet_a_sydney_operahaz.jpeg

1966. Ausztrália. Peter Hall építész dolgozik Sydney Operaház projektjén. Hogy miért rúgták ki elődjét Jørn Utzon dán építészt, és miért került az épület 7 millió ausztrál dollár helyett 103 millióba? Egy régebbi bejegyzésben elolvashatjátok

 

1969_alatet_kulso_repulogep_feluletek_enea.JPG

1969. Szovjet repülőgépszárny-tisztító céljármű egy ipari vásáron. Készüljetek! A jövő heti Érdekesben újra Észbontó Szovjetunió!

 

1969_hosszat_meri_a_szoknya_a_hadsereg_valo_megfeleles_chartajat_izrael.jpeg

1969. A szoknya hosszát mérik az izraeli hadseregben

 

1970_liza_minnelli_pihen_a_legendas_studio_54_new_york.jpeg

1970. Liza Minnelli magánemberként szórakozik a legendás New York-i Studio 54-ben

 

1971_auto_szallitas_chevrolet_vega_usa.jpeg

1971. Chevrolet Vegák speciális, hatékonyabb vasúti szállítása, USA

 

 

 

______________________________________________________________________

18+!

 

 

 

 

1937_victims_of_a_sudden_air_raid_lie_in_a_street_during_the_spanish_civil_war.jpeg

1937. Egy hirtelen légitámadás áldozatai Madridban a spanyol polgárháború idején

 

1945_marcius_10_japan_tokioi_lakosok_osszeegett_holttestei_az_amerikai_gyujtobombazas_utan.jpeg

1945. március 10. Japán. Tokiói lakosok összeégett holttestei az amerikai gyújtóbombázás után

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr6512330277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fynndafrail 2017.03.12. 12:14:23

Mennyire igaz hogy a történelmet a győztesek írják. Az ilyen százezer civil áldozatot követelő akciókat valahogy elfelejtik felhozni amikor a Pearl Harbor ellen elkövetett "aljas" támadásról (2400 halott) megy az eszmecsere. Az aljas volt, ez meg... mi?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.03.12. 12:32:25

@fynndafrail: Ez 3 évvel Pearl Harbor után volt, a háború közben. Persze ettől nem lesz emberségesebb...

fynndafrail 2017.03.12. 12:42:48

@Online Távmunkás: Tök mindegy hogy mikor volt :) Olyan ez, mint amikor vekengenek a jenkik hogy az oroszok "meghekkelték" a választásukat. Amikor erről megy a polémia, akkor miért feledkezik meg róla mindenki, hogy a jenkik meg majd' egy évtizeden át lehallgatták/megfigyelték az európai országok vezetőit? :-D Erre is jön majd valami hasonlóan velős válasz, hogy "nade az nem úgy volt, mert..."? :-D

A nick már létezik,válassz másikat ! 2017.03.12. 13:07:12

@fynndafrail: A Japánok az általuk elfoglalt területeken ( pl. Kina , Korea , Fülöp szigetek ) nem bántak emberségesen a helyi lakossággal . Csak a nankingi mészárlásban több 100,000 kinai civilt öltek meg .

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2017.03.12. 13:15:04

@A nick már létezik,válassz másikat !: ez természetes igaz, az egyik legvérengzőbb megszállók voltak a történelemben, de azért ez senkit nem ment fel a tettei alól, hogy "de a másik is..."
ez épp olyan, mint a mai magyar politika "mi azért lopunk, mert a másik is lopott"
na, megyek elolvasom a kommentszabályokat, mielőtt kitilt az admin :)

bioLarzen 2017.03.12. 13:31:22

@JTom: Tényleg érdemes azon vitatkozni, hogy melyik volt az embertelenebb? Az nem választhatró opció, hogy "egyik kutya, másik eb"?

napalmdude 2017.03.12. 13:31:41

No és azt is tegyük hozzá, hogy a Perl Harbori incidens nem csak úgy véletlenül történt, hanem sok hónapos USA gazdasági blokád előzte meg. Nem úgy volt az, mint az amerikai filmekben, hogy egyszer csak meghülyültek a japánok, és véletlenül nekünk akartak esni. De hát mi sem a valóságot tanultuk a szoci korszakban a Kádár rendszerről..

Egyébként a facebookos amerikai ismerőseim közt; így az amerikai emberek közt is sokan vannak, akik a Hirosima + Nagaszaki kettősben meggyilkolt több százezer civil lemészárlását teljesen természetesnek veszi. Nekik több ezer amerikai katona (!) és több százezer japán civil meggyilkolása egy kalap alá kerül :(

Arról nem is szólva, hogy nem tudták biztosan az amcsik, hogy ilyen mértékű maghasadási folyamat nem indít-e el láncreakciót a légkör pusztulását illetően. "Ledobjuk! Mi baj lehet, a kapitulációt kiharcoljuk! Legfeljebb elpusztul a földi élet"

bioLarzen 2017.03.12. 13:32:31

A 66-os ausztrál képen azok a barkók... édes jó istenem :D

bioLarzen 2017.03.12. 13:33:36

@napalmdude: Neked legalább a felhasználóneved stílszerű a témához :)

szita szita péntek 2017.03.12. 13:37:26

@fynndafrail: Most te komolyan meglepődsz azon hogy a titkosszolgálat kémkedik? Az a dolga, erre a célra lett létrehozva. Mindegyik.

fynndafrail 2017.03.12. 13:41:33

@szita szita péntek: Hát... szerintem inkább nézegess képeket, azokat könnyebb értelmezni mint pár egyszerű mondatot :)

vino-et-veritas 2017.03.12. 13:42:24

Ezek a kocsik így simán "kibírták" a szállítást? Vélhetően az üzembe helyezés előtt kapták meg az akkut, töltötték fel folyadékokkal, stb. Mondjuk ehhez a rendszerhez kellett egy kis "belmagasság" is a vasúti kocsikban. Európában legfeljebb oldalra fektetve menne a dolog...

Ernő Csonka 2017.03.12. 14:35:04

Mindjárt az első képhez: most bezzeg boldogan szolgálja ki az amikat, hiszen ők a tömény, általuk magasztalt demokráciát vitték Afganisztánba. Ja, hogy közben egy csomó gyermek, asszony, civil belepusztult? Ne is éljen az, aki ilyen csodálatos dolgot nem szívlel. Persze azon is felbőszültek, hogy az általuk kiképzett és felszerelt Oszama rendesen beléjük harapott. Ja, Ő úgy tudta, a betolakodó gaz hódítót tűzzel vassal irtani kell.

szeme közé, laposan! 2017.03.12. 15:11:03

Olyan sok eladatlan benzine szerintem nem maradt a kanadai kutasnak...! :)

uki 2017.03.12. 15:15:04

@Ernő Csonka: egyetlen embert látunk aki tiltakozik valami ellen. Ebből egy egész ország hozzáállását levonni erős. Honnan tudod hogy nem tiltakozott az USA háborúja ellen ugyanígy?

Awkward Avoidance Viking 2017.03.12. 15:17:47

@bioLarzen: képzeld el, ha hónaljkutyaként lógtak volna ki a fölötte levő, '47-es fényképen levő nőkről :o

uki 2017.03.12. 15:19:54

Az a Liberator nincs kicsit alacsonyan? Emlékeim szerint nem ez volt a bevetési magassaguk.

Galaric 2017.03.12. 15:58:53

@uki: nincs. ilyen alacsonyan támadtak. rendkívül súlyos vesztességet szenvedtek. a háború további részében nem is erőltették az alacsony támadást nehézbombázókkal.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2017.03.12. 16:12:37

@vino-et-veritas: Folyadékokkal feltöltve szállították az autókat, így a tervezéskor is figyelembe kellett venni a függőleges pozíciót (olajteknő, akku, szélvédőmosó tartálya).

uki 2017.03.12. 17:02:28

@Galaric: és tényleg. Nekem valahogy a nagy magasságú bombázások bevetések remlettek csak 4 motorosoknál.

worldwar2headquarters.com/HTML/aircraft/americanAircraft/liberator.html

vino-et-veritas 2017.03.12. 18:11:33

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Olcsóbb a szállítás, de emiatt drágább a gyártás? Persze, ha nem töltik fel, akkor a kereskedőnél jelentkezik többletköltség és -munka.
Biztos osztottak-szoroztak, aztán ez jött ki nekik legjobban...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.03.12. 18:12:17

@fynndafrail: Írtam, hogy nem emberséges és természetesen felmenthető, csak megjegyeztem, annyi különbség van, hogy Pearl Harbor a háború eleje (a hadüzenet átadásának körülményeiről úgyse derül ki soha az igazság), ez meg a közepe-vége felé volt.

Hekkertámadásokban tudomásom szerint még az amerikaiak vezetnek az oroszok és a kínaiak előtt, viszont az átlagemberek pénzét lenyúló hekkerek többsége a volt Szovjetunió területén született.

@szita szita péntek: Nem az a meglepő, hogy a titkosszolgálat kémkedik, hanem az, hogy az amerikaiakat is totális megfigyelés alatt tartják, aminek eddig nem volt bűnmegelőzési haszna, csak politikai célokra használták és erről a szenátusnak is lazán hazudnak...

Disznó Úr 2017.03.12. 19:21:27

Az USA-Mexikó képen az a toprongyos alak a mexikói határőr lenne?

Galaric 2017.03.12. 19:22:50

@uki: úgy rémlik a sztori, hogy egy okos sokcsillagos kitalálta, hogy majd jól meglepik a német és román védelmet. a valóságban már a Földközi tenger felett kiszúrták a gépeket és teljes készültségben várták őket. igazi mészárlás volt. en.wikipedia.org/wiki/Operation_Tidal_Wave

gigabursch 2017.03.12. 20:01:47

@szita szita péntek:
Nem az a probléma, hogy a gumitalpúak kémkednek.
Mert azt tudjuk, hogy mindenki belehugyozik a strandon a medencébe.
Csak az nem mindegy, hogy van aki a trambulinról. Mert neki ez jár...

Szóval a nép AEÁ az az állam, ami egész léte alatt csak a többes mércét ismerte és alkalmazza a mai napig.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2017.03.12. 20:26:16

Az a porszívó igazából egy külső porzsák, a motor meg be van építve a fülkébe?

kugi · http://kugi.blog.hu 2017.03.12. 22:36:40

Ha izraeli katona lettem volna '69-ben, tuti szoknyahossz-ellenőrző pozícióba kértem volna magamat! ;)
Azért a másodosztályú kocsikat porszívózni egy évszázaddal ezelőtt, a cári Oroszországban, az nem semmi!

ZON 2017.03.12. 23:11:14

Istenem, ha azok a burkus iparosok építhetnék a mi autópályáinkat...

2017.03.12. 23:14:46

szerintem az épp lelövik a szerencsétleneket kép 18+- abb, mint az utóbbiak

¿Qué tapas hay? 2017.03.12. 23:17:40

Végigolvasva az indító hozzászólásokat: szerintem teljesen fölösleges azon vitázni, ki volt a legnagyobb genya a II. világháborúban részes nagyhatalmak közül. Mindegyik az volt, csak más-más módon és eszközökkel. Senki nem lesz nagyhatalom a lovagiasság és a filantrópia gyakorlásától, hanem csak a saját érdekek könyörtelen érvényesítése által. Ez van.

Nagyon jó képek a tokiói gyújtóbombázásról. Ez volt eddig a történelem legtöbb azonnali, közvetlen áldozattal járó légitámadása, noha sem az alkalmazott rombolóerő, sem a felszabadított hőenergia tekintetében nem közelíti meg a nagy német városbombázások (Hamburg, Kassel, Darmstadt, Drezda) során alkalmazott mértéket. A pusztítás ilyen mértéke elsősorban a hagyományos fa-bambusz-papír anyagú japán épületek gyúlékonyságának és magas tűzterhelésének, valamint az erős talajmenti szélnek köszönhető (mindazonáltal ez utóbbi miatt nem is alakult ki tűzvihar-hatás). Az USSBS adatai szerint 84000 azonnali áldozat (szerintem alábecslés), 41 négyzetkilométer teljesen elpusztított terület, 300000 épületkár

szita szita péntek 2017.03.13. 01:14:55

@Online Távmunkás: @gigabursch: Az a helyzet, hogy az eddig napvilágra került megfigyelési hírek eltörpülnek a mellett, amit én feltételezek. Csodálkoznék rajta, ha bárkiről, aki civilizációban él ne lenne legalább tucatnyi szervezetnek több évre visszamenő teljes adatbázisa minimum minden adatfogalmáról és mozgásáról - és ezt így tartom normálisnak. Nem kell örülni neki, de úgy gondolom, hogy ez van. Lassan az egész életünk valamiféle adatfolyamként jelentkezik, ami rengeteg közvetítő rendszeren keresztül - megannyi pont a megfigyelésre. Számolgatok kicsit. Egy egy terrás winchester durván 20 eFt. Erre elfér nagyjából 44 000 óra (!!!) még viselhető minőségű hang. Ha és amennyiben kis országunkban mindenki telefonálna havonta fél órát, akkor egy havi teljes beszélgetés felférne 120 db kommersz winchesterre. A marha nagy mennyiségű adat tárolása tehát még ilyen kisipari szinten is nevetségesen költségen megoldható. Márpedig ha megoldható, akkor miért ne oldaná meg akinek ez a dolga? Valamiféle "jóérzés" vagy ideológia szabna gátat a tömeges adatszerzés tárolás és elemzésnek? Vagy az a hálózat amin keresztülrongyolnak az adataink lenne olyan marha biztonságos, hogy ne lehetne azt megvámolni? Úgy gondolom, hogy bármelyik feltételezés is komoly naivitást kíván. A technikai lehetőség és a szándék is adott.

gigabursch 2017.03.13. 09:24:34

@szita szita péntek:
No, akkor milyen valós oka van arra az AEÁ-nak, hogy bármiért is a kicsi sérelmein hisztizzen?
Semmilyen....

Awkward Avoidance Viking 2017.03.13. 10:03:51

@bioLarzen: csupán elméleti síkon vetettem fel... az meg ugye nem az én problémám, ha kend is olyan vizuális típus, mint én :DD

Terézágyú 2017.03.13. 11:02:04

@kugi:
"Azért a másodosztályú kocsikat porszívózni egy évszázaddal ezelőtt, a cári Oroszországban, az nem semmi! "

Feltéve, ha tényleg minden egyes kocsit, minden egyes takarító így tisztított...

Terézágyú 2017.03.13. 11:04:09

AEÁ???

Ennek az országnak nem az USA az elfogadott magyar rövidítése (amely kiejtve is usa)????

kugi · http://kugi.blog.hu 2017.03.13. 12:29:58

@Terézágyú: Lehet, hogy ez csak egy beállított propagandafotó?

notC 2017.03.13. 14:42:19

@szita szita péntek: "Egy egy terrás winchester durván 20 eFt."
Látom nem informatikus vagy :-) Ez egy picit másképp működik, de nem baj...
És adatbányász sem ;-)
Amúgy meg nem is nagyon van értelme mindent megőrizni, mert ekkora adatmennyiség már kezelhetetlen. Szövegfelismerő algoritmusok dolgoznak a háttérben, elemzik a hangot, mailt, doksikat olvasnak, kulcsavakra szűrnek, és csak akkor indul be a verkli, ha az automata úgy ítéli meg, hogy valami fontos történik (kb mint a mozgásérzékelős kamera, ami nem veszi egész éjjel a sötétet, csak azt, amikor a tolvaj arra jár).
Inkább a profilozásra mennek rá, mint mondjuk egy mobil szolgáltatónál. Öreglány, csak a lányával beszél, vastag pénztárcájú geek, akinek a legújabb kell, stb... Ez alapján (szociális háló, kapcsolatok, viselkedési minták) keresik meg azt a pár célpontot, akire lőni kell (először csak képletesen, későbbb, szükség szerint ténylegesen...)

gigabursch 2017.03.13. 14:44:53

@Terézágyú:
Szerintem tökmindegy, de így legalább a jenki háttérszolgálatok nem kapcsolnak egyből, hogy róluk beszélünk... :-)))
Szerintem mind a kettő él egymás mellett. Én általában az AEÁ-t használom nem az USA-t

Terézágyú 2017.03.13. 14:52:48

@gigabursch:
"Szerintem mind a kettő él egymás mellett."
Szerintem nem.

2017.03.13. 15:17:32

Érdekes a szovjet kivégzés. Nem az ott álló akasztófa miatt, hanem azért, mert háttal állították az agyonlövendőket. Egy vér nem volt a pucájukban, hogy a szemükbe nézzenek, mielőtt lelövik őket.

soarvány 2017.03.13. 15:19:05

Drezdában is simán elképzelhető, hogy 100ezer felett volt az áldozatok száma. Tele volt a város menekültekkel. Azért kicsinyítik a drezdai áldozatok számát (történelemhamisítást elkövetve ezáltal) mert az angolszászoknak ma már kényelmetlen amit tettek, legalábbis a németek vonatkozásában.

HowAreYouOneAVetésün? 2017.03.13. 15:26:45

@kugi: 1916-ban aligha lehetett, akkor már a szétesés szélén volt a cári Oroszország a háború miatt. Talán inkább 1906-ban.

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2017.03.13. 15:36:54

A munkácsi képhez: nemrég halt meg idős munkácsi magyar ismerősünk, öt különböző ország állampolgára volt életében úgy, hogy ki sem mozdult a városból. Osztrák-Magyar Monarchia, Csehszlovákia, Magyar Királyság, Szovjetunió és végül Ukrajna...

qtyuly 2017.03.13. 16:22:58

@napalmdude: Így van, ezt nem az amerikaiak tudták biztosan, hanem a magyarok :D

Darw 2017.03.13. 16:30:04

Istenem! Ennyi "hozzáértő" fogyatékost egyrakáson... Igen képzeljétek el a II. Vh-ban ilyen volt a hadikultúra. Pusztítani az ellenséges ország élőerejét bármilyen módszerrel. A németeknél is pl. V-1;V-2es rakéták, vagy terrorbombázás, aminek a hatása csak azért nem mérhető az angol-szász koalícióhoz képest, mert a németeknek nem voltak nehézbombázóik meg ipari kapacitásuk ekkora mértékben. A szovjetek inkább a tüzérségre fektették a hangsúlyt, lásd Berlin ostroma negyedmillió civil áldozat. Japánok sem lógnak ki a sorból.
Ellenben érdemes összevetni mi történik ma, pl. Szíriában az USA precíziós fegyverekkel támad katonai célpontokat (néha becsúszik egy-egy "hiba" és hibás cél meghatározás miatt károkat okoznak a civilekben is), de a pontosság aránya 95-5% a hadi célok javára, és egy civil célpontot ért támadás után kivizsgálják az esetet, ellenben az oroszokkal akik kazettás-bombákkal szórják meg a piacokat, szánt szándékkal támadják a kórházakat, segély szállítmányokat, aztán az általuk pénzelt sajtón pl. kuruc.info, hidfo.hu az imperialisták által gerjesztett hazugságnak minősítik ezt, és a fröcsögök meg készpénznek veszik ezt, mert képtelenek önálló gondolkodásra. Kedves fröcsögök akadjatok ki, mert az igazságot sohasem veszi be a gyomrotok, te a "ti fajtátok" voltak a 40-es években a barnák, majd 45 után vörösek, és bármikor bármilyen színt magatokra húztok ha valaki biztosítja nektek, hogy gyűlölhessetek valakit, valamit...

alien 2017.03.13. 16:31:25

@napalmdude: azt azért tudták, hogy nem lobban be a légkör

gaszton42 2017.03.13. 16:32:17

Ami az első képet illeti, ez szerintem nem játszótér hanem egy tengerész iskola kadétjai egyensúlygyakorlatokat végeznek, voltak ilyen gyakorlatok hogy fejlesszék az egyensúlyérzékelést, mind katonai egyenruhában vannak, mind egykorúak és a háttérben barakkszer1 lakóépületek vannak.

Hogyan történt? 2017.03.13. 16:35:14

A fentiekből csak az látszik, milyen hülye az emberiség. Ha háború és fegyverek helyett saját magunkra fordítanánk a pénzt, mennyivel jobban élhetne mindenki! 2001 és 2016 között az USA 3.600.000.000.000 dollárt költött az iraki, az afganisztáni, a pakisztáni és a szíriai háborúra, illetve a saját biztonságára. Most ezt leosztva 318 millió lakóra, és 15 évre, 750 dollárt kapunk per lakó per év. Ez pedig baromi nagy összeg :(

gaszton42 2017.03.13. 16:39:54

@napalmdude: Hát ez nagyon úgy volt, az ezzel kapcsolatos kísérleteken már túl voltak, tudták hogy nem fog belobbanni a föld légköre, már 43-tól foglalkoztak vele, amikor először felmerűlt a hidrogénbomba ötlete. Ekkorra egyébként már túl voltak egy sikeres teszten, nem mintha már előtte már nagyjából mindenki biztos volt benne hogy nem lesz ellenőrizetlen méretű robbnás belőlle.

Az persze ettől még mészárlás volt, de úgy tekintettek rá hogy inkább haljon meg 100 ezer japán mint 10 ezer amerikai katona, és valljuk be őszintén hogy ami óta hadviselő felek léteznek, azóta ez mindig is így volt és ezután is így lesz, az ellebfél élete mindig kevesebbet ér mint a sajáté.

Mannlicher 2017.03.13. 16:58:06

@fynndafrail:
Ez van Pearl Harbor a háború egyik forduló pontja a maga 2400 halottjával, míg Tokió csak egy újabb nagyváros a 2. világháborúban porig rombolt települések hosszú listáján, egyértelmű, hogy nem is kap akkora figyelmet mint, mondjuk Sztálingrád, vagy Berlin és London.

Mannlicher 2017.03.13. 17:00:46

Kanadában ennyi Lada futkározott az utakon?

pannonfunk 2017.03.13. 17:03:30

@Hogyan történt?: Havi 62.5 dollár? Az még idehaza is az éhendögléshez sem elég, nemhogy odaát. Persze ezzel nem azt akartam mondani, hogy nem lett volna értelmesebb módja elosztani ennyi pénzt máshogy.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2017.03.13. 17:11:36

@Mannlicher: csak Nivából 200 ezer feletti darabszámban értékesítettek Kanadában a 19 év alatt (1979-1998)

Void Bunkoid 2017.03.13. 17:18:34

@Ernő Csonka: ezek a magán patrióta vagy ellenző akciók amúgy hót viccesek, biztos tehetett a kanadai ladatulaj (aki valszeg az életben nem látott élő oroszt) arról, hogy a ruszkik megszállták Afganisztánt.

Még 1994-ben volt hasonló jellegű dolog, az akkori nagy MSZP-Fidesz (ami akkor még félig-meddig liberális, de már egyre hangsúlyosabban középre tolódó néppárt-jellegű valami volt) csata idején a helyi újságban voltak megszólaltatva mindenféle utcanépék, és az egyik piaci kofa nyilatkozta, hogy ő csak Fidesz-szavazókat hajlandó kiszolgálni. Hát, ha ennyire szereti rontani a saját boltját, csinálja :)

Rozs Döme 2017.03.13. 17:22:50

A CSEKÁs képen mit keres John Lennon arcképe?

tomnemtom 2017.03.13. 18:17:55

@Rozs Döme: szomorúan, de ihletet gyűjt.

Hogyan történt? 2017.03.13. 19:20:00

@pannonfunk: Igen, de a havi 62,5 dollárt lakónként kell számolni 10 éven át. Itthon sem lenne rossz, ha a négytagú család minden tagja kapna 18000 forintot havonta. Az USA-ban sem hinném, hogy tiltakoznának az ingyen pénz ellen.

De hogy világosabb legyen az összeg, szorozd vissza. 3.600.000.000.000 dollár, kb. 1.000.000.000.000.000 forint. És ez semmi sem volt a világháborúkhoz, meg hogy az emberiség mindig is pusztította magát.

pitcairn2 2017.03.13. 19:42:16

@pannonfunk:

végső soron jóval több annál, mivel a hadsereget gyakorlatilag hitelből finanszírozzák amit kamatostul kell visszafizetni

és gondolom van egy rakás burkolt költség is

+ totális számviteli káosz tombol a Pentagonban, pl. több BILLIÓ dollárral nem tudnak elszámolni...

Fri Aug 19, 2016 - U.S. Army fudged its accounts by trillions of dollars, auditor finds
www.reuters.com/article/us-usa-audit-army-idUSKCN10U1IG

pitcairn2 2017.03.13. 19:43:27

@Hogyan történt?:

nincsen olyan, hogy "ingyen pénz"

pitcairn2 2017.03.13. 19:52:18

@Void Bunkoid:

szerintem az a legviccesebb, hogy a Fiat licencel összegründolt Ladához a gyártósorokat leginkább az USÁ-ból szállították, mi több az amerikai honpolgárok kedvezményes hiteleket biztosítottak egy olyan projekthez, ami kőkemény hadiipari vonatkozásokkal is rendelkezett:)

EXPORT-IMPORT BANK LOAN FOR FIAT-RUSSIAN PLANT
www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP70S00385R000200010062-1.pdf

www.reformed-theology.org/html/books/best_enemy/chapter_03.htm#war

pitcairn2 2017.03.13. 19:53:52

@Darw:

nekem úgy tűnik, hogy rajtad kívül senki sem gyűlölködött itt:)

pitcairn2 2017.03.13. 20:02:36

@gaszton42:

a japán ellen elkövetett atomtámadás mindössze egy cél szolgált:

demonstrálni kellett, hogy van atombombájuk és gátlástalanul fel is használják ha az érdekeik úgy kívánják...

ennyi...

a többi mese habbal...

pitcairn2 2017.03.13. 20:03:41

@soarvány:

nem kényelmetlen, csak nem illik a "jó harca a rosszal" című debil mesébe:)

pitcairn2 2017.03.13. 20:14:18

@A nick már létezik,válassz másikat !:

A menekültekkel telezsúfolt Nanking-ból még a kínai verzió szerint is a kuomintang csinált tudatosan hadszínteret...

en.wikipedia.org/wiki/Nanking_Massacre#Strategy_for_the_defense_of_Nanking

megjegyzem a kuomintag által alkalmazott felperzselt föld stratégia (gátrendszerek felrobbantása, komplett városok felperzselése, infrastruktúra elszállítása, lerombolása, a menekültek és a polgári lakosság erőszakkal történő helyben tartása "mindhalálig megvédendő erőddé" kijelölt városokban... ) valószínűleg sokkal nagyobb kárt okozott a kínai polgári lakosságnak mint a japán megszállás

pitcairn2 2017.03.13. 20:15:41

@fynndafrail:

Pearl Harbor-ból mítoszt csináltak Hollywood-i produkciókkal...

Darw 2017.03.13. 20:17:01

@pitcairn2: Nyugi :) Elég csak téged olvasgatni. ;)

gaszton42 2017.03.13. 20:23:25

@pitcairn2: Nem állítottam az ellenkezőjét, ez tényleg egy demonstráció volt és ugyanannyira szólt az oroszoknak mint a japánoknak is. A japán városokat pusztasággá tudták volna bombázni klasszikus gyújtó bombákkal is, abban még csak éppen akkor kezdtek mesteri szintre fejlődni. Tudom hogy divat mostanában kicsinyíteni a japánok kapitulációjában játszott szerepét de az tény hogy a japán császár híres beszédében amiben bejelentette a kapitulációt az atombombát külön megemlítette, a gyújtóbombázást nem és az oroszok Mandzsúriai támadását sem. Talán ők jobban tudják hogy miért adták meg magukat mint most 70 évvel később mi.

pannonfunk 2017.03.13. 20:39:27

@Hogyan történt?: Világos volt, hogy mennyi visszaszorozva az összeg, onnan indultunk ki :)
Természetesen minden ingyen jött pénz jó jönne, és ha úgy vesszük, hogy nem csak a keresők kapják meg, hanem pl. a gyerekek meg a nyugdíjasok is, akkor már a családi büdzsét is meg tudja dobni.

pitcairn2 2017.03.13. 20:59:01

@A nick már létezik,válassz másikat !:

erről már hallottál?

"A Sárga-folyó 1938-as áradását a Japánnal háborúzó Kuomintang-kormányzat idézte elő a második kínai–japán háború korai szakaszában, hogy ezzel állítsa meg a japánok gyors előrenyomulását.....A rongálás árvizeket okozott Honan, Anhuj és Csiangszu tartományokban, mintegy 54 000 km²-en. A víz hatalmas kiterjedésű termőföldeket öntött el és falvakat tarolt le, így milliókat téve hajléktalanná. A háború utáni nacionalista becslések szerint mintegy 800 000 kínai halt meg az áradás következtében"

hu.wikipedia.org/wiki/A_S%C3%A1rga-foly%C3%B3_1938-as_%C3%A1rad%C3%A1sa

ezt azért elég nehéz alulmúlni...

pitcairn2 2017.03.13. 21:11:15

@gaszton42:

aki a "feltétel nélkül kapituláció" doktrínája mentén háborúzik

24th January 1943: Roosevelt calls for 'Unconditional Surrender'
ww2today.com/24th-january-1943-roosevelt-calls-for-unconditional-surrender

és haditörvényszéket állít fel a legyőzött ellenfél vezetőinek
en.wikipedia.org/wiki/Nuremberg_trials#Origin
en.wikipedia.org/wiki/International_Military_Tribunal_for_the_Far_East#Background

az vagy hülye vagy pedig totális háborút akar...

és mily meglepő:

a totális háború valósággá vált és az ellenfélre mért megsemmisítő vereség nyomán kialakuló hatalmi vákuumban szuperhatalom lett az anglo-amerikai koalíció által kistafírozott szovjet rabszolgaállam...

en.wikipedia.org/wiki/Lend-Lease#US_deliveries_to_the_Soviet_Union

¿Qué tapas hay? 2017.03.13. 21:57:41

@pitcairn2: Nem egészen... Ez csak kb. az ötödik-hatodik helyen szerepelt a célok között.

Az alamogordói kísérlet bizonyította az implóziós plutónium-bomba működőképességét, ezek után a Truman-adminisztrációnak elemi érdeke volt, hogy éles bevetésben bizonyítsa, hogy az atombomba-programra költött milliárdokat nem csak néhány európai menekült zsidó holdvilágos ábrándjaira költötték, hanem hatékony fegyvert hoztak létre. Másodsorban, ha már van egy ilyen újfajta fegyver, ki kell használni Japán ellen, hátha le lehet rövidíteni vele a háborút. Harmadsorban, ha már háború van, le kell tesztelni a fegyver hatásait élesben, viszonylag eddig kevés kárt szenvedett célterületeken, hogy a következő háború stratégiai tervezéséhez kellő adatokat lehessen szerezni.

Aztán kb. ezután jött a szövetséges Szovjetunió felé történő erődemonstráció érve.

pitcairn2 2017.03.13. 22:06:14

@¿Qué tapas hay?:

a háborút pillanatok alatt le lehetett volna rövidíteni azzal, hogy a szövetségesek feladják a "feltétel nélküli kapituláció" "legyőzöttek számára felállított haditörvényszékkel" fűszerezett segghülye doktrínáját

megismétlem, aki ilyen doktrínák mentén háborúzik az vagy hülye vagy pedig totális háborút akar

nem hinném, hogy ezt logikai alapon meg tudnád cáfolni

pitcairn2 2017.03.13. 23:22:09

ütős kis beszéd az un. "jó" oldalról...

"„In case of a forced retreat of Red Army units, ALL ROLLING STOCK MUST BE EVACUATED; TO THE ENEMY MUST NOT BE LEFT A SINGLE ENGINE, A SINGLE RAILWAY CAR, NOT A SINGLE POUND OR GRAIN OR A GALLON OF FUEL.

Collective farmers must DRIVE OFF ALL THEIR CATTLE and TURN OVER THEIR GRAIN to the safekeeping of State authorities FOR TRANSPORTATION TO THE REAR. ALL VALUABLE PROPERTY INCLUDING NON-FERROUS METALS, GRAIN AND FUEL WHICH CANNOT BE WITHDRAWN MUST WITHOUT FAIL BE DESTROYED.

In areas occupied by the enemy, guerrilla units, mounted and foot, must be formed, diversionist groups must be organized to combat enemy troops, to FOMENT GUERRILLA WARFARE EVERYWHERE, TO BLOW UP BRIDGES, ROADS, DAMAGE TELEPHONE AND TELEGRAPH LINES AND TO SET FIRE TO FORESTS, STORES AND TRANSPORTS.

In occupied regions CONDITIONS MUST BE MADE UNBEARABLE FOR THE ENEMY AND ALL HIS ACCOMPLICES. They must be hounded and annihilated at every step and all their measures frustrated.”
"

Joseph Stalin: Scorched earth
www.greatspeeches.net/2013/06/joseph-stalin-scorched-earth.html

a "nagy honvédő háborúnak" talán nem véletlenül volt jó 14 millió civil áldozata...

vino-et-veritas 2017.03.14. 07:13:39

@Pirx pilóta: Régi vicc... OFF Valahogy így vagyok a munkahelyemmel, kb. 20 év alatt vagy 5 névváltozás, pedig ugyanazzal foglalkozunk...

Fredddy 2017.03.14. 07:55:34

A szoknyahosszra vonatkozó szabályok alól Jennifer Aniston sem volt kivétel, úgy látom.

Terézágyú 2017.03.14. 11:17:48

@Balango:
"Érdekes a szovjet kivégzés. Nem az ott álló akasztófa miatt, hanem azért, mert háttal állították az agyonlövendőket. Egy vér nem volt a pucájukban, hogy a szemükbe nézzenek, mielőtt lelövik őket."

Arról gondolom nem lehet szó, kizzzzárt, hogy háttal állni az áldozatoknak is jobb volt (talán)...

kpetya 2017.03.14. 12:09:20

@¿Qué tapas hay?:
szvsz nem azon ment a vita hogy ki a nagyobb genya hanem azon, hogy az usa-t nem kertek szamon a törtentek miatt.

Namely 2017.03.14. 14:33:50

"1947. Olaszország, Federico Patellani felvétele"
Jaj, azok a természetes szépségek..... :)))))))

@pitcairn2:
A probléma az, hogy csak így lehetett hadat viselni a németek ellen.... csak így. De gondolom kb ezek voltak a parancsok Napóleon ellen is anno.
A német hadigépezetet a szovjetek darálták le '41-'45 között, a többiek pedig élvezték ennek a hatását. A franciák még ma is a németek csicskái lennének (opárdon most is azok), ha a szovjetek (inkább a szovjet emberek önfeláldozása) nem ütik ki őket.

pitcairn2 2017.03.14. 14:58:57

@Namely:

a probléma az, hogy a szovjet hadvezetés még a németnél is elmebetegebb volt, pl. minden további nélkül felrobbantották a Dnyeperi vízerőmű gátját, ami akkoriban a világ egyik legnagyobb vízerőműve volt

a 61 MÉTER MAGAS GÁT mögött TIZENHAT BALATONNYI VÍZTÖMEG volt...

még szerencse hogy relatíve ritkán lakott vidékre engedték rá ezt az irdatlan víztömeget mivel így - az erős fenntartással kezelendő szovjet becslések szerint - "csak" néhány ezer civil fulladt meg és pár százezren váltak hajléktalanná + néhány millió hektáron ment tönkre az infrastruktúra és a (leginkább mezőgazdasági) termelő kapacitás...

NÉHÁNY KÉP a "jó" oldal gátrobbantó dicsőségfaláról...

poltavabloggen.blogspot.hu/2016/06/74-years-ago-ussr-has-blown-up-dnieper.html

némi bővebb méltatás eme "dicső, honvédő" tettről...
en.wikipedia.org/wiki/Dnieper_Hydroelectric_Station#World_War_II_and_post-war_reconstruction

kártékonyabbak voltak ezek mint a német megszállók...

¿Qué tapas hay? 2017.03.14. 22:10:58

@pitcairn2: Nem akartam én ezt logikai alapon cáfolni, a hozzászólásom sem a feltétel nélküli megadásról szólt. De ha kell, beszéljünk róla.

Éppen hogy Japán volt az az ország, ahol a feltételes megadás lehetősége nem rövidítette volna le a háborút; illetve Japán volt az ahol az amerikaiak nem is alkalmazták végül a feltétel nélküli megadás elvét. Vagy még inkább, nem támasztottak olyan szintű megadási feltételeket, mint az európai hadszíntér vesztes országainál. A császári hatalom érintetlen maradt, a császár személye támadhatatlan és felelősségrevonhatatlan. A felelősségre vont japán háborús bűnösök japáni szempontból feláldozható bábuk voltak.

@kpetya: Pedig de. Ha a japánok így, akkor az amik, a kínaiak, a szovjetek stb. meg úgy. Nem érdekes. Hogy miért nem vonták felelősségre a szövetségesek háborús bűnöseit? Noshát, a történelmet a győztesek írják. "Tetszettek volna megnyerni a háborút!"- mondta volna erre Antall dr.

pitcairn2 2017.03.14. 22:54:58

@¿Qué tapas hay?:

alkalmazták, mivel Japánnak feltétel nélkül kellett kapitulálnia

en.wikipedia.org/wiki/Surrender_of_Japan

és végül feltétel nélkül kapitulált

megjegyzem az atomtámadások előtt már mindössze egyetlen feltételük lett volna - az uralkodó személyének a sérthetetlensége - amibe a feltétel nélküli kapituláció után végül nagy kegyesen bele is mentek a megszállók - ezzel azonban gyönyörűen aláhúzták azt, hogy az atomtámadásoknak semmilyen gyakorlati jelentősége nem volt a háború lezárása szempontjából

az egész mindössze az anglo-amerikai koalíció nukleáris hatalmának a demonstrálása volt

The Hiroshima Myth
mises.org/library/hiroshima-myth

pitcairn2 2017.03.15. 13:45:50

@pitcairn2:

persze a szovjet-vízerőmű robbantás kapcsán inkább így kellett volna belinkelni a képeket

2.bp.blogspot.com/-suR2lT1KF5c/V05-QU70r4I/AAAAAAAACl4/sbsmX6knTfwfWV2m8evPjuHKQnWcReQHACLcB/s1600/final.jpg

szerintem a maga nemében ez világrekord, a 61 méteres gát mögött 33 km3-es víztározó volt (a Balaton víztömege 2 km3)...

gigabursch 2017.03.16. 03:40:27

@pannonfunk:
Csak az ingyenpénz nem növeli a nagy szent GDP-t.

gigabursch 2017.03.16. 03:45:09

@Balango:
Nem érted.
Így egyből hassal esik bele az előtte lévő sírgödörbe.
Ez a legutolsó megaláztatás, hogy hassal fekszik a földnek. Az ÁVO pribékjei is előszeretettel alkalmazták, hogy az akasztott embereket is direkt hassal dobták be a sírba.

pannonfunk 2017.03.16. 07:38:14

@gigabursch: Az egy jó kérdés, hogy lehetne-e olyan gazdasági model, amelyben a társadalom nagy része azt mondja, hogy most már elég jól élünk, ne a GDP-t növeljük, hanem a meglévő anyagi javakat osszuk el úgy, hogy minél nagyobb legyen az emberek boldogságérzete. Nem itt fogjuk megoldani ezt a filozófiai kérdést, mert a fenti gondolat minden szavára rá lehet kérdezni, és darabokra lehet cincálni...

pitcairn2 2017.03.16. 09:44:11

@pannonfunk:

hát oszd meg a saját javaidat másokkal, esetleg a nagy boldogság érdekében alapítsatok egy jó kis kommunát

remek móka lesz:)

az összes önjelölt társadalomtudós tervezőnek csak ezt tudom ajánlani

pannonfunk 2017.03.16. 19:59:19

@pitcairn2: Én marhára nem akarok önjelölt társadalomtudós lenni :) Pont azért írtam, hogy a felvetésemre meg sem próbálok válaszolni, és szerintem nem is nagyon lehet...

szita szita péntek 2017.03.17. 11:28:13

@notC: Igazad van, algoritmusok kell dolgozzanak, persze. Node... Soha sem lehet tudni, hogy mikor melyik adat válik visszamenőlegesen érdekessé és szerintem semmi akadálya a sok évre visszamenő tárolásnak és nem, ezt messze nem tartok kezelhetetlen adattömegnek. Nyilván fölösleges folyamatosan mindig mindent figyelni de ki tudja mi lesz hasznos a jövőben? Márpedig a teljes életed digitális lenyomatának tárolása aprópénz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.11. 10:34:47

Szerencsétlen munkácsiak öt országban laktak (OMM, Magyarország, Cseszlovákia, Szovjetúnió, Ukrajna) 100 év alatt, miközben esetleg a falujukból se tették ki a lábukat...Kib@$zott XX. század.
:-((

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.11. 10:46:13

Jaaa, hogy már megelőztek ezzel...Esküszöm, nem olvastam, amikor beírtam az enyémet.Nem baj, inkább kétszer legyen, mint egyszer sem...

pitcairn2 2017.06.11. 19:53:14

@geegee:

ez még csak a kisebbik baj lenne, hisz menet közben a város karaktere és a lakosság etnikai összetétele is teljesen átalakult, az 1940-es évek elején még vmi 80% volt a magyar anyanyelvűek aránya, ma úgy durván 10% lenne ez és még az oroszok (!!!) is többen vannak a magyaroknál... (a döntő többség természetesen rutén-ukrán)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.12. 07:39:50

@pitcairn2: gondolom, hogy eltűnőben van a maradék maradéka is, vagy beolvadóban.80-100 év nem múlik el nyomtalanul sajnos.

Guboo 2017.10.30. 10:52:43

@fynndafrail: Drezdáról nem is beszélve.
süti beállítások módosítása