Olvasnivaló - 1. A Húsvét-sziget lakóinak veszte és más érdekességek

2016. december 26. JTom

Igazi kánaánt jelenthet a könnyed történelmi olvasmányokat kedvelőknek az elmúlt pár nap. Figyelmetekbe ajánlom a HOGYAN TÖRTÉNT? nevű webmagazint is, ahová szerénységem is posztol már most is és a jövőben is fog. :)

A Húsvét-sziget lakóinak veszte

Több is van!

 

16 nagyszerű tény a karácsonyról

 

Aki hülyét csinált a Szovjetunióból

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr6612074721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.12.27. 14:25:38

A Rust-osat olvastam először, az fasza :)

2016.12.27. 18:54:55

Amikor a nemet Matyi leszallt a Voros teren, az akkori fonokom, egy hithu marosangyorgy-fanatikus, napokig orjongott hogy ez haborut jelent mert a mocskos kapitalistak kepesek alcazaskent egy 18 evest kuldeni megtamadni a dicso szovjeteket. Napokig rajta rohogtunk :)
Olvasva a posztot, jo volt nosztalgiazni, koszonom :)

gigabursch 2016.12.27. 18:57:28

Húsvét-szigeti problémakör első tudományos levezetése közérthetően a Thor Heyerdahltól olvasható, de ami a belinkelt cikkben leírásra került, az tart az édeskevéshez...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2016.12.27. 19:29:53

@gigabursch: értem én persze, de azért heyerdahl-i tudományos mélységeket ne keress egy műkedvelő blogon :)
így nálam se.
én sem értek az agysebészettől az űrkutatásig mindenhez, ami a blogon megfordul és szakszerű képaláírást igényelne pl.
szerintem csak az ismeretbővítés volt a cél, hogyha egyszer az üzemi étkezdében erről lesz szó, akkor hozzá tudjunk szólni, hogy: "ja, hallottam róla..." :D

gigabursch 2016.12.29. 15:02:51

@JTom:
Én csak inkább ismeretterjesztési célból, adalékként írtam ami írtam...
:-)

2017.01.02. 17:24:16

@JTom: ... jó-jó, nem kell ide todományos akadémiai szint, de a felfedező neve Roggeveen és nem Rogerveen, a legendák felsorolásánál pedig félreértés (félrefordítás?) az, hogy a szobrokat körbejárták védelemért, hanem az a legenda élt a szigeten, hogy éjjelente a _szobrok_ kelnek életre és járőröznek a szigeten, hogy megvédjék az ottlakókat.
Heyerdahl könyvein nőttem fel, többször jártam a Kon-Tiki Múzeumban, szóval azér'...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2017.01.02. 17:36:04

@MadMary: nem az én cikkem,de utánanéztem és igazad van. javítottam.
ui.: írtam neked mailt

2017.01.02. 17:42:40

@JTom: Thor nevében is köszönöm a gyorsaságodat! :-D
A levelet úgyszintén köszi, mindjárt elolvasom.
süti beállítások módosítása