SZTORIK - TECHNIKATÖRTÉNET - RETRÓ - KATASZTRÓFÁK - HÁBORÚK - VINTÁZS

Vintázs autós hirdetések 7.

2015. október 10. Szerző: JTom

Avagy: ismét leporoltunk néhány régi autós hirdetést.

00.jpg

1956-fiat-1400-b-model-venezia-1.jpg

1956. Fiat 1400 B Model Venezia

1958-fiat-1200-brochure.jpg

1958. FIAT 1200

1959-1961-fiat-1800-2100-09.jpg

1959-1961. Fiat 1800

1960-mercedes-benz-220-s.jpg

1960. Mercedes-Benz 220 S

1961-peugeot-403-sport-sedan-2.jpg

1961. Peugeot 403 Sport Sedan

1964-ford-uk-p11.jpg

1964. Ford Corsair

1966-austin-mini.jpg

1966. Austin Mini

1966-datsun-pickup-intl.jpg

1966. Datsun Pickup Doublecab

1967-rover-2000-t_c.jpg

1967. Rover 2000 T.C.

1968-honda-n360-intl.jpg

1968. Honda N360

1970-citroen-ds-21.jpg

1970. Citroën DS 21

1970-fiat-models-01.jpg

1970. Fiat modellcsalád

1971-audi-100-ls-ad-page-2.jpg

1971. Audi 100 LS

1971-volvo-models.jpg

1971. Volvo modellek

1973-jaguar-v-12-e-type-2_2-convertible.jpg

1973. Jaguar V12 E-Type 2+2 Convertible

1973-renault-4-germany.jpg

1973. Renault 4

1974-rover.jpg

1974. Rover 3500

1976-peugeot-204-germany.jpg

1976. Peugeot 204

1977-austin-allegro-1.jpg

1977. Austin Allegro

1977-fiat-131.jpg

1977. Fiat 131

1979-audi-100-5d.jpg

1979. Audi 100 5D

1979-citroen-mehari.jpg

1979. Citroen Mehari

1979-mazda-rx-7-usa.jpg

1979. Mazda RX-7

1979-mitsubishi-lancer.jpg

1979. Mitsubishi Lancer

1979-opel-ascona-diesel-norway.jpg

1979. Opel Ascona Diesel

1981-mitsubishi-starion.jpg

1981. Mitsubishi Starion

1981-morris-ital.jpg

1981. Morris Ital

1983-fiat-panda-4x4.jpg

1983. Fiat Panda 4x4

1984-bmw-318i.jpg

1984. BMW 318i

1984-hyundai-pony-canada-2.jpg

1984. Hyundai Pony

1987-fiat-panda-4x4-sisley.jpg

1987. FIAT Panda 4X4 Sisley

1989-1996-maserati-shamal.jpg

1989-1996. Maserati Shamal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

UdjanMineck 2015.10.11. 11:04:23

Ezek AUTÓK voltak. Kb. a '90-es évek közepéig volt igaz ez a mondat. A mai autók (ill. az elmúlt 15-20 év autói) többnyire értékelhetetlen céleszközök, ocsmány, ízléstelen, művi, stílustalan közlekedőedények. Na mindegy. Szép poszt, klassz hirdetések, köszi a válogatást!

¿Qué tapas hay? 2015.10.11. 12:33:37

@UdjanMineck: Ez végtelenül vicces kijelentésnek tűnik a Morris Ital, az Austin Allegro, illetve mondjuk a Hyundai Pony esetében. Az első kettőt választották minden idők két legrosszabb brit autójának (ráadásul az Ital még a nyolcvanas évek mércéjével mérve is förtelmesen csúf műanyagszörny), A Hyundainak egyedül az ára volt attraktív.

gigabursch 2015.10.11. 12:51:56

A mai Maseratik jobban tetszenek, mint a 80-90-es évek termékei.
Sőt...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.10.11. 16:11:23

@UdjanMineck: ez a mantra minden évtizedben elhangzik, hogy bezzeg régen még anyagból voltak :D
én azért maradok egy "mai" kocsinál, már csak biztonság tekintetében is

olimpikON · http://izomautok.blog.hu/ 2015.10.11. 17:47:35

hmm, az a Mazda RX-7 nagyon bejövős..
jó válogatás!

UdjanMineck 2015.10.11. 21:56:20

@¿Qué tapas hay?: A korszakról beszélek, kivételek nyilván voltak és vannak ma is..

UdjanMineck 2015.10.11. 21:58:14

@gigabursch: Én imádom a Maseratikat, de épp a mostani Maseratik nem jönnek be. Nem különböznek el annyira a többi prémium márkától. Ugyanez a bajom pl. a Jaguarral is. Szégyen az, ami az XJ széria óta történt ezzel a márkával.

UdjanMineck 2015.10.11. 22:01:31

@enpera: tény, hogy ha valamiben volt kézzelfogható, konkrét és vitathatatlan fejlődés, az például a biztonság. Igen. És mondjuk tény az is, hogy ma az autók ellensége nem a rozsda, mint 25-30 éve sok-sok autó esetében. De ezt leszámítva a mai autók elképesztően rondák, esetlenek, bénák, és nem utolsósorban szerethetetlenek. Szinten minden részüknől árad az, hogy tömegtermékek és őszintétlenek. De én a '80-as években szocializálódtam, így tudom, mit jelent az, ha egy autó őszinte és nyers a vezetési élmény.

UdjanMineck 2015.10.11. 22:03:54

@enpera: ...és igen, régebben tényleg anyag volt sok autóban. Értsd: a fém az fém (és nem fémhatású műanyag az utastérben), a kárpit az plüss (és nem valami ócska, műszálas vacak), a fa az néha fa (és nem MINDIG valami műanyag fautánzat), stb-stb. De semmi baj. Élvezzed csak a kommersz tömegtermékeket a hipersteril konzumvilágban. Hajrá!

Cave Nick 2015.10.11. 23:32:00

Ezeknek a képeknek mi a forrása, ha nem titok?

Cave Nick 2015.10.12. 00:34:54

@JTom: Ez világos, csak gondoltam h az itt megjelenő képeknek van valami jól behatárolható konkrét forrása, valami gyűjtői oldal vagy ilyesmi, amit én nem ismerek. És ezek szerint van is, de az a saját géped. :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.10.12. 06:48:48

@UdjanMineck: jól kisarkítod, de hülyeség. Az itt szereplő kocsik fele pocsék vacak.
Vezetési élmény mg mindenkinek más :)

UdjanMineck 2015.10.12. 07:30:34

@enpera: a fele?!!?!?! Maradj a focinál, az autókhoz nem értesz.

selgir 2015.10.12. 08:13:21

szívesen látnám én is a garázsban bármelyiket, inkább mint bármelyik új autót...

protézisesh 2015.10.12. 11:56:37

@UdjanMineck: aztán amikor a szálkásra törő faburkolat kiböki a tüdődet, a "plüss" üléshuzat meg sercegve ég rá a bőrödre (a mai kárpitanyagok mindegyikének kötelező azonnal elaludni, amint a hőhatás megszűnik, ennyivel is lassabban ég ki egy mai autó...), akkor majd gondolj ugyanerre.

Sőt, a képeken szereplő autók több mint fele akár 100.000 kilométert is elment motorgenerál nélkül. A mai autók meg ennek az ötszörösét tudják. És a kevés kivételt (Maserati, a BMW, DS21, Fiat 131, Audi 100) leszámítva ezek többnyire a lelküket is elfosnák, ha egy menetben el kellene menni velük Hamburgba, autópálya-tempóban.

Nálam jobban összefoglalva: totalcar.hu/magazin/velemeny/2014/09/10/10_1_nosztalgikus_marhasag_regen_minden_jobb_volt/

@JTom: 2 észrevétel: az "1970 Fiat modellcsalád" az a 128-as Fiatot ábrázolja.
illetve a R4 ára: 5800DM = 2900EUR egy új autóért. Most a legolcsóbb Dacia Sandero (mint afféle "legolcsóbb Renault") is 6850 eurótól indul. Méghogy nincs infláció... :(

protézisesh 2015.10.12. 12:04:24

@UdjanMineck: "a mai autók elképesztően rondák, esetlenek, bénák"

1.) Távolról sem mindegyik ronda, esetlen és béna. Egy DS21.et, egy E-Type Jaguart ne akarj egy Dacia Dusterrel összemérni. A mai Jaguarok ugyanolyan lélegzetelállítóak, mint a régiek. A Citroen meg annyira űrtechnika volt a 60as években, hogy most, 55 évvel később is elakad tőle a lélegzeted.

2.) régen semminek nem kellett megfelelni. Ma van légellenállás (=fogyasztás+menetzaj), ütközésvédelem, gyalogosvédelem, gyártási költség, stb, stb. Ezeket vagy megfizeted és akkor kapsz fémkilincset, vagy nem, és akkor jön az ezüst színű műanyag. "Régen" egy fillért nem kellett az ütközésbiztonság, az emisszió, a szélcsatorna, a klímatesztek (sivatag/sarkkör) kérdéskörére költeni, így maradt lóvé a fémkilincsre. Amíg legtöbb autógyár tönkre nem ment. A mai autótól viszont elvárod, hogy csak a kulcsot kelljen tekerned és AZONNAL induljon, fűtsön, hűtsön, menjen. Dízelt izzítani? Benzinesen AC-t felhúzni, szivatót használni? Az előgyújtást az oktánszámhoz állítani? Téli/nyári motorolajat használni? Nejlonharisnyából ékszíjat fabrikálni? Beégett megszakítót csiszolni, meg hézagot állítani? TÉNYLEG erre vágysz? Öltönyben, esőben, hóban, útszélen? Lófütty...

UdjanMineck 2015.10.12. 17:15:46

@protézisesh: baromságokat beszélsz, már ne is haragudj. 500e km generál nélkül!? Ma?! Miről beszélsz? Kb. 200e km -ig vannak hitelesítve a legtöbb gép, utána a mai fogyasztók "eldobják" az autót. Nézz még egy 20-40 éves Volvot, Mercedest, BMW-t, Toyotát! Na, azok az autók meg vannak csinálva! De manapság?! Hagyjuk már, de tényleg.

Vályi Istvánnak vannak részigazságai, de az ő lelke már rég az ördögé, eleve elfogult és imádja a mai műanyag autókat. Nem mérvadó. Inkább Csikós szemléletét és autóbuzériáját osztom.

UdjanMineck 2015.10.12. 17:23:42

@protézisesh: nagyon kevés kívánatos autó van manapság, szép autó meg még kevesebb. Mondjuk az új Saab 9-5 szép (csak kár, hogy Opel/GM platform, és ez a tény levon némileg az autó értékéből, ha az esztétikájából nem is).

"Dízelt izzítani? Benzinesen AC-t felhúzni, szivatót használni? Az előgyújtást az oktánszámhoz állítani? Téli/nyári motorolajat használni? Nejlonharisnyából ékszíjat fabrikálni? Beégett megszakítót csiszolni, meg hézagot állítani? TÉNYLEG erre vágysz? "

Nem. De azért ne legyél igazságtalan: ez az általam preferált '70-es, '80-as években sem volt általánosan jellemző a nyugati és távolkeleti autóknál. Egy dologgal sem te, sem mások nem fognak tudni vitatkozni: az autós világ 20-30 éve SOKKAL változatosabb, sokrétűbb volt, mint ma ill. a közelmúltban. Reális, különböző választások voltak, különféle, egymástól radikálisan eltérő formatervekkel és mechanikákkal, technikákkal. Ez az, ami mára megszűnt. Igen, van ennek jó oldala is, csak egy autó mindig is túl nagy értéket képvisel ahhoz, hogy ahhoz mint csak használati tárgyra tekintsen az ember. Márpedig szeretni ezeket a mai pléhdobozokat aligha lehet.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.10.12. 19:58:41

@UdjanMineck: az enyémben elromlott a számláló, már 300000 van benne. A másik kocsimban 170000

protézisesh 2015.10.13. 08:12:16

@UdjanMineck: Baromság az, amit te beszélsz. Az a te bajod, hogy nem ültél még olyan autóban, amiben _valóban_ 300.000km van. Én viszont sok olyant vezettem, amit újkorában megvett a gazdája, majd rendszeresen karban tartotta. És 200-250ekm után még újszerű állapotúak, minden paraméterükben.

Az a te bajod, hogy elhiszed a csodát. Most vettünk autót az asszonynak, elmentem egy kereskedésbe, ahol 6-7db C4 Grand Picassot árultak 2-3 évesen, 35-50ekm futásteljesítménnyel. A gyári szőnyegek mindből hiányoztak, a slusszkulcsokon az ajtónyitó gomb már LYUKAS volt. 40.000km-nél. Az én citromomban most van 80ezer (többnyire városi = sok nyitogatás-zárás) kilométer, a kulcsom mégis szalonállapotúnak látszik. Mondtam az eladónak: el se indítsa, ezekben az autókban alsó hangon van 150ezer km. Ismerős most vett autót, állítólag 50ekm-rel, de kiírta, hogy elfogyott az adblue. Amit 200.000 kilométerenként kell újratölteni...

Egy mai autó SIMÁN ELMEGY 3-4-500ekm-t fődarabcsere és/vagy teljes felújítás nélkül. Az egy másik kérdés, hogy Magyarországon mindenki azt hiszi, tud venni 10 éves BMW 320d-t 104ekm-rel, aztán csodálkozik, ha "150.000-nél" megkotlik.

A fater műhelyében viszont láttam (sőt dolgoztam rajta), hogy 100ekm után MINIMUM gyűrűzni kellett az összes Ladát, mert ezer kilométerenként ettek egy liter olajat. Ja, és a Ladával (meg a kortársaival tudtál utazni százzal, ma meg úgy haladsz 150nel, hogy közben hallod a rádiót, 22 fok van körülötted, a gyerekeid meg alusznak. És a Csikós se véletlenül kendácsolta bele a hosszú 5ös váltót a Foltosba. És én el tudok menni 1000km-re szerelés nélkül, ő meg bontótól bontóig tervezi a nyaralását. Ami _tök_jó_kaland_ de az év 350 napján NEM kalandozunk, hanem dolgozunk, utazunk, időre megyünk valahová. Ahhoz meg egy korszerű autó sokkal célszerűbb és kényelmesebb, mint egy régi.

protézisesh 2015.10.13. 08:16:24

@UdjanMineck: "az autós világ 20-30 éve SOKKAL változatosabb, sokrétűbb volt, mint ma ill. a közelmúltban."

igen, és ennek 2 oka van (mindkettőt írtam fentebb):
1.) sokkal kevesebb jogszabálynak kellett megfelelni régebben. Ma jogászok tervezik az autókat, amit közgazdászok vizsgálnak felül, ez után megcsócsálja a marketing. A végeredményt pedig odaadják a mérnöknek, hogy tervezzen olyant, ami az összes felállított kritériumnak megfelel. Ezek a beteg kompromisszumok adják az autópark 95%-át.
2.) sokkal több független gyártó volt. Mára szinte nincs független gyártó, a nagy konszernek meg "ugyanazt" adják többféle emblémával...

UdjanMineck 2015.10.13. 09:37:21

@protézisesh: ez így van. És ezzel a hozzászólásoddal egyrészt magadnak mondtál ellent, másrészt azt igazolod vissza, amit én is felróttam a mai kornak (autóktól a fogyasztókig).

ZorPrime 2015.10.25. 23:45:49

Bárki bármit mond, azért az állólámpás Mercinél megdobbant a szívem....tetszik, nem tetszik, a régi autók sokkal inkább lenyűgöznek. Kevesebb uniformitás, kevesebb elektronika. Javíthatóak és van bennük anyag.

Lxxxx 2015.11.05. 10:19:54

Nekem is sok kocsinál megdobbant a szívem, főleg az R4-nél, mert kicsi koromban olyanunk volt és nyomokban (főleg a képeket nézegetve) még emlékszem rá. :)

Pierr Kardán 2017.03.27. 13:25:28

Igen, ezek a régi autók simán elmentek 500 ezer km-t!!!

Ugyan ezalatt háromszor kellett bennük motort cserélni, karosszériát meg kétszer, de akkor is elmentek 500 ezer km-t!

for-avar 2017.04.10. 20:13:13

@UdjanMineck: a mi kis Suzuki Swift Sedan 1.3 amikor eladtuk 348000km volt benne! A blokja bontatlan volt. 3 féltengely, 4 gumisárvédő, 2 kipufogódob a műszaki veszteség :)
A fogyasztás olyan 5,6-6 L közt volt. Az igaz hogy csak Shell Vpower volt tankolva

koala kóla 2017.04.18. 23:19:59

@Lxxxx: 2016 nyarán Horvátországban 3 Renault4-et is láttam egyetlen tengerparti falucskában, és egyik sem felújított veterán volt hanem használós kocsi. Biztos rém szar autó mai szemmel, de a halat ki lehet vele vinni a piacra...az olaszoknál meg van egy rakás régi Panda, szerintem még 10 év múlva is lesznek.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2017.04.19. 09:31:35

@koala kóla: azok sanszosan mind a régi Jugoszláviában, Szlovénia területén összeszerelt R4-es "Katrca"-k. 1992-ben dobták ki az utolsó szériát stílusosan "bye-bye" néven.
ahogyan rengeteg VW Golf II-es is szaladgált jellemzően háromajtóval, szintén jugó összeszereléssel

Lxxxx 2017.04.25. 09:46:19

@koala kóla: Szerintem ezek ott is gyártották, tovább, mint az eredetit.

Lxxxx 2017.04.25. 09:46:59

@JTom: Golf TAS volt a neve.