A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr847484890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.06.06. 10:49:48

A parkolók persze bárhol lehetnek, de a képek zöme Kalifornián belül San Francisco-ban készült.

"Hányféle nem-amerikai autót láthatunk a képeken?"
Első kép: VW Bogár, Toyota valami.
Második kép: VW Bogár és Thing, Triump Spitfire, Volvo Amazon Kombi, Datsun Pickup. Talán: Honda, Toyota, Audi 80, Volvo 164 - ezek annyira picik, vagy kevés látszik belőlük, hogy nem vagyok biztos.
Harmadik kép: VW Bogár, T1, T2, Toyota Celica Supra, valamint legalább két japán, amit nem tudok azonosítani, mert túl kicsik, vagy kevés látszik belőlük.
Negyedik kép: Nincs.
Ötödik kép: VW Bogár.
Hatodik kép: Nincs.
Hetedik kép: VW Bogár és valamilyen japán pickup.
Nyolcadik kép: Legalább egy japán, de nem tudom mi, talán Toyoya.
Kilencedik kép: Peugeot 504, VW Bogár és T1, Renault R8, vagy 10, továbbá legalább egy valamilyen japán.
Tizedik kép: MG MGB Mark II.
Tizenegyedik kép: VW Bogár és Rabbit, Volvo Amazon Kombi.
Tizenkettedik kép: VW Bogár és T2 és legalább még két valami, ami nem amerikai, de beletakar a fa, illetve a kép jobb szélén csak a csücske látszik. Az utóbbi azt talán Datsun Fairlady.
Tizenharmadik kép: VW Bogár, valamilyen japán pickup. A Ford Fiesta pedig kakukktojás, mert bár Ford, az európai import.
Tizennegyedik kép: Babakocsiban nem vagyok büfé. 8-)
Tizenötödik kép: BMW 5, VW Rabbit.
Tizenhatodik kép: Ööö... Talán Datsun. Valami japán cucc.
Tizenhetedik kép: Ez nagyon nehéz, legalább öt japán autót látok, de azonosítani nem tudom őket.

Megnyertem a virtuális, pajzson körbehordozást?

johnibyg 2015.06.06. 11:13:10

@Sam. Joe: Aha, én a felén szúrtam csak ki Bogáron és hippibuszon kívül mást

pannonfunk 2015.06.06. 11:34:03

@johnibyg: Én meg csak a bogarakat meg a minibuszt ismertem fel. De a hippibusz az nem a VW Samba volt? Ez a T2 is hasonlít rá, de azért a Szambi a kultikus. Szerintem.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2015.06.06. 11:52:17

@Sam. Joe: eddig meg. eredményhirdetés hétfőn hajnalban 4 órakor. legyél itt :)

Pák Balázs 2015.06.06. 11:54:06

@Sam. Joe: bravo, le a kalappal, biztos nem tetszik fanatikusnak lenni az urnak. :)

Reszemrol nehanyat sikerult felismerni.
Jo kepek egy jo idoszakbol. De hol vannak a csajok? Az volt a legerdemesebb a nyolcvanas evekben. :)

Pák Balázs 2015.06.06. 11:58:18

Marmint legerdekesebb. Bar a masik sem rossz. :)

TheRminator 2015.06.06. 14:19:55

@pannonfunk : Az nem Samba. A Samba 21 ablakos volt, és faltdach tető volt rajta.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.06.06. 14:28:35

@JTom: Mindenképp! Várj meg! 8-p
Az autóparkból azt gondolom, hogy ez 80-as évek legeslegeleje lehet, de inkább a 70-es évek legvége. Hiányolom a 80-as évek jellemző autóit, meg a 4., meg a babakocsis képen is inkább 70-es évek ruháit látni. Az F-Body Mustang az 1978-ban debütál, a 11. képen szemlátomást vadiúj és a fehérfalú abroncsok sem annyira 80-as évek. Nem combozás, csak feltűnt, hogy túlságosan sok a 70-es évekből való autó.

@Pák Balázs: Míííí? Ééééén? Hooool? 8-)))
Áhh, csak meleg van és minden hülyéskedésben benne vagyok. Plusz San Francisco egy remek hely, nagyon szeretem.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.06.06. 14:32:16

@Sam. Joe: Na, nyitott kapukat döngettem, illetve jó volt a megérzésem - a Lottó jött volna be a múlt héten így! Megnéztem a forrást, az összes kép 1980-ból való és mind San Francisco, kivéve a 16.-at, ami Santa Barbara. A parkolósat meg ő sem tudja. 8-)

m_and_m 2015.06.06. 15:27:46

Az megállapító, hogy parkolni ott se tudtak.

Disznó Úr 2015.06.06. 21:43:14

Gyerekek, az első képen nem egy elgázolt kisgyerek fekszik a járdánál?

Lehet, hogy most elbuktam a mélylélektani teszten, de teljesen úgy néz ki. Off: részt vettem egyszer egy Rorschach-teszten, ahol egy fiatalkorú elkövetőt vizsgáltak. A gyerek azt mondta az egyikre, hogy "lefejezett kutya a sínek mellett".

trollsalab 2015.06.06. 21:55:14

@Sam. Joe: Szerintem is ez inkább 70-es évek vége. Nemcsak az autók, de a ruhák alapján is. (Lásd 3. képen a trapéz nadrágokat, és a jellegzetes 70-es évekbeli görkorit.)

derbywannabe.wordpress.com/2011/10/05/movie-review-skatetown-usa/

ZON 2015.06.06. 22:56:33

A 13-as képen látható BMW motoron kívül van másik kétkerekű?

Tejinashi 2015.06.07. 07:27:29

Nekem a negyedik képről (a görkoris csaj) valamiért a Hazzard megye lordjai jut eszembe...

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2015.06.07. 09:39:45

Autókhoz nem értek, de a képek egy részén látható régi házak nagyszerűek. Főleg az 5-ös képen a tigrises ! Vajon kellett hozzá valamilyen engedélyt kérnie a tulajdonosnak, hogy így festhesse le ? Mert én itt MO-n el nem tudom képzelni hogy engednének egy ilyen házat. Sőt ha továbbgondolom, olyan templom építését sem engedélyeznék mint a Sagrada Famillia...

teddybear01 2015.06.07. 10:00:57

@Sigismundus: Hát nem tudom hogy hol élsz Magyarországon, de itt nálunk az utcában az egyik lakó olyan homolilára festette a házát, hogy csak úgy rikít! Az önkormányzat meg nem foglalkozik vele, nagyon helyesen. Az ő háza, rajta röhög aki látja.

Cifrára festett épületek is akadnak a közelben, ezek általában reklám céljából vannak így kifestve, mint ahogy a military shopot is tereptarkára festették kívülről. Tigris mondjuk nincs rajta, csak tigrisminta.

pannonfunk 2015.06.07. 10:19:44

@TheRminator: Én is azt mondtam, hogy itt fent a képen nem Samba van, hanem T2. Én csak azt mondtam, hogy szerintem a Szambi volt a kultikus hippibusz.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2015.06.07. 10:45:25

@teddybear01: Értem mire célzol, én is ismerek jó pár ilyen újépítésű kertvárosi részt ahol a hupikék vagy citromsárga vakolat adja a hátterét a kertben sorakozó gipszszobroknak. Szóval, a jó ízlés és sok pénz szülte Győzike-barokk. Ez egy dolog. Reklámfestés az egy másik.
Igazából, én az egyéni, művészies házfalra gondoltam ami valami szabadon választott jelenetet ábrázol például, és hogy utcakép szempontból engedék-nem engednék itt?.
Amúgy az szülte a kérdést, hogy itt nálunk egy középkori eredetűnek mondott, alig 0,5m2-es vonaldiszített falfelület miatt nem engedtek rendesen felújítani egy ház teljes utcai falát, mondván műemlékjellegű.. Már 30 éve nem lehet a saját tulajdonú házat ez miatt rendesen felújítani, közben a kis darab középkor állaga leromlott (mert erre azért nem adott pénzt a hatóság, állagmegóvásra) csak egy hosszú repedés egy házfalon mostanára... Szóval ilyen kicsinyes pitlákságokra gondolok.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.06.07. 16:18:24

@Disznó Úr: Nem, szerencsére csak egy kupac szemét. De kísérteties, hogy tényleg olyan, mintha egy test feküdne ott. A cipője egy sörösüveg, a teste valami rongy és más szemét, a feje pedig egy sötét színű zsák.

totyy528 2015.06.07. 19:57:23

A BMW az egy 2500as, vagy egy 3.3L. Mindegyiknek fent volt az indexe.

mt-03 2015.06.08. 08:33:25

hajdupeti megnyalna mind a tiz ujjat, neki valo parkolasokat lathatunk :)

robogó 2015.06.08. 19:03:53

Számomra azért érdekes mert szembetűnt az első autóm egy wv Rabbit(gyári klíma, tempomat) most lenne 34 éves. A képeken látva nagyon menntek a wv-nek.

romesz 2015.06.08. 22:44:54

itt az also kep ma igy nez ki az a sarok
6 carl street San Francisco

Be irjatok a google mapsre es bejon a street view. Nem sokat valtozott a kornyek.

Sajnos nem engedi beszurni a linket a blog beallitas

TheRminator 2015.06.09. 13:55:57

@pannonfunk: A sárga/fehér az T1, a kék/fehér az T2

2018.08.02. 00:49:37

@m_and_m: Tevedsz, ok TOKELETESEN parkolnak. Csak az a szemet csikokat felfesto migrancs munkas odalopozott, es a kocsik ala festette a csikokat amig a kocsi tulaja nem volt ott!!!
süti beállítások módosítása