Vintázs autós hirdetések 5.

2014. november 13. JTom

...avagy ismét leporoltunk néhány régi újságot

00.jpg

1950-1958-Fiat-1400-1.jpg

 1950-1958. Fiat-1400

1956-1969-Fiat-600-Multipla.jpg

1956-1969. Fiat 600 Multipla

1960-Citroen.jpg

1960. Citroen

1960-Vauxhall-Victor-Station-Wagon-USA.jpg

1960. Vauxhall Victor Station Wagon

1962-Volkswagen-Karmann-Ghia-1500-Germany.jpg

1962. Volkswagen Karmann Ghia 1500

1963-Opel-Rekord-South-Africa.jpg

1963. Opel Rekord

1965-Alfa-Romeo-2600-SZ-011.jpg

1965. Alfa Romeo 2600 SZ

1967-Audi-Super-90.jpg

1967. Audi Super 90

1967-Vauxhall-Viva-in-Canada.jpg

1967. Vauxhall Viva

1969-Datsun.jpg

1969. Datsun

1970-Simca-1100.jpg

1970. Simca 1100

1971-Opel-Manta.jpg

1971. Opel Manta

1972-Datsun-510-1600-Ad-USA.jpg

1972. Datsun 510 1600

1973-Citroen-SM-Canada.jpg

1973. Citroen-SM

1974-Alfa-Romeo-2300-011.jpg

1974. Alfa Romeo 2300

1974-Fiat-in-USA-2.jpg

1974 Fiat 124 USA verzió

1976-Fiat-127.jpg

1976. Fiat 127

1977-Morris-Marina-2-Estate.jpg

1977. Morris Marina 2 Estate

1978-Lancia.jpg

1978 Lancia

1978-SAAB-99-EMS.jpg

1978. SAAB 99 EMS

1979-Datsun-Skyline.jpg

1979. Datsun Skyline

1979-Lancia-Zagato.jpg

1979. Lancia Zagato

1979-Peugeot-104.jpg

1979. Peugeot 104

1979-Talbot-Sunbeam-Lotus-01.jpg

1979. Talbot Sunbeam Lotus

1980-Talbot-Holland.jpg

1980. Talbot család

1980-Volkswagen-Pickup.jpg

1980. Volkswagen Pickup

1981-Alfa-Romeo-Alfasud-Ti-1.5-Nuova1.jpg

1981. Alfa Romeo Alfasud Ti 1.5 Nuova

1981-Talbot-Tagora.jpg

1981. Talbot Tagora

1982-Honda-Accord-UK.jpg

1982. Honda Accord

1983-Alfa-Romeo-Spider-081.jpg

1983. Alfa Romeo Spider

1983-Mazda-323-GT.jpg

1983. Mazda 323 GT

1984-Ford-Sierra.jpg

1984. Ford Sierra

1985-Fiat-Premio-Brazil-01.jpg

1985. Fiat Premio (Brazil)

1985-Volvo-740-Turbo.jpg

1985. Volvo 740 Turbo

1986-Ford-Escort-Cabriolet-XR3i-U.K.1.jpg

1986. Ford Escort Cabriolet XR3i

1986-Mercedes-Benz-S-Class.jpg

1986. Mercedes-Benz S-Class

1986-Rolls-Royce-Silver-Spur-Corniche.jpg

1986. Rolls-Royce Silver Spur Corniche

1988-Honda-Civic-USA.jpg

1988. Honda Civic

1990-Volkswagen-Vanagon.jpg

1990. Volkswagen Vanagon

1996-2002-Italy-1998-2007-Brazil-Fiat-Marea.jpg

1996-2002. Fiat-Marea

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr276847183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2014.11.13. 05:13:01

Hajnali nyáladzás...
Kéne a Karmann Ghia, a Citroen, az Alfák, az Opel Manta, a Lancia Zagato.
Meg hát... olyan autóval járok, ami itt van már a történelmi hasábokon :) - 126-os Mercivel.

JoeP · http://mivanvelem.hu 2014.11.13. 07:45:49

A negyedik képen az egy Citroen DS. Így, ezen a néven vált legendássá.

2014.11.13. 08:05:28

Egyik se kéne. Escort cabrio van. :)

balogh_gabor 2014.11.13. 08:40:10

Érdekesség, hogy az Alfa Romeo 2300 nem európai típus, a FNM gyártotta Braziliában, Alfetta alapokon. A cég egyébként az Alfa alapjait használta fel a személyautóihoz. A logója is elég érdekes :) en.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1brica_Nacional_de_Motores

balogh_gabor 2014.11.13. 08:43:40

Az 1978 Lancia típusa Beta Coupe

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2014.11.13. 10:32:50

@bege: a helyzet még ennél is durvább :-) az FNM 2300-as az 1950-es évek elejéről származó 1900-as típus mechanikájára épült, Alfetta-szerű bódéval. adjuk el a modern dizájnnal a huszonéves technológiát :-)

protézisesh 2014.11.13. 11:24:52

Azért hátsókerekes Alfa Spiderrel menni síelni, az kemény...

Illetve a Volvo 740-760 turbo reklámok megérdemelnének egy külön posztot. Nekem ez a kedvencem:
c1.staticflickr.com/7/6066/6070662413_ee9b21f5f9_z.jpg

2014.11.13. 11:36:26

@Spica: volt ilyen a keleti blokkban is, úgy hívták, hogy polonéz. Kívülről vakítóan modern, alatta viszont mcpherson meg keresztmotor helyett egy hatvanas évekbeli fiat padlólemeze, futóműve, lökőrudas motorja volt. Vakarták is a fejüket a koreaiak, amikor megvették az FSO-t, hogy ezzel meg mit kezdjenek... Aztán végül azt találták ki, hogy belevarrták egyik régi diesel motorjukat, a hátuljára ragasztottak egy platót, és eladták kőművesbrigádoknak felvonulási autó gyanánt.

@protézisesh: Ja, az alfa nekem is bökte a szememet. Mondjuk a hátsókerék még kezelhető hólánc felszerelésével, no de minden egyéb szempontból is kakukktojás a havas Tirolban.

fairlane 2014.11.13. 12:07:59

Vannak köztük szépek. Nagy nyáladzást nálam nem váltott ki egyik sem. Aki vezetett már valami normálisabb, mai, modern autót, az nem vágyik arra, hogy egy ilyet a mindennapokban használjon.

2014.11.13. 13:22:51

@fairlane: azért a multipla egy kicsit érdekes. Egy miniautó padlólemezére kisbuszt építeni figyelemre méltó ötlet. És nekem már volt szerencsém vezetni is ilyet. (Baromi kényelmetlen.) Azért még talán adnék egy 50-100e HUF-ot, ha föltünne egy eladó...

teddybear01 2014.11.13. 13:41:49

@Hajszás Láncos: A Polski Fiat elemeit használták fel a Polonézhez, motor,váltó meghajtás ugyanaz, karosszéria más. Olaszok tervezték, de a sorozatgyártásnál az autó önsúlya olyan két mázsával lett több, mert a lengyel ipar nem tudott elégé erős acéllemezt gyártani.
1,3-as és 1,6-os polszki motor ment bele többnyire, de felárért(valutáért) kaphattál dízelt, vagy a 2 literes modernebb Fiat motort is bele.

Nálunk nem fordult elő, ha valakinek összegyűlt hivatalosan annyi valutája valahogy, a legritkábban vett szoci autót. Inkább behozott valahogy egy jobb nyugatit.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2014.11.13. 13:42:02

A DS-hirdetés fotójába nem nehéz belelátni a Fehér Házat és a Kennedy-családot.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2014.11.13. 13:45:17

@Hajszás Láncos: 600 Multipláért inkább 5-10 milliót kell félretenni... 20-30 ezer euróért árulják őket a mobilén.

fairlane 2014.11.13. 13:47:29

@Hajszás Láncos: Persze, ezek e maguk idejében jó autók voltak. Csak mai szemmel/komforttal nézve már szörnyűek. De elfogadom, hogy valaki rajong értük, vagy gyűjti őket.
Nem olyan régen vezettem egy 28 éves, nagyon szép műszaki és esztétikai állapotban lévő Mercedes kupét. Hát bakker, nem vállaltam volna be vele egy 3-400 km-es utat!

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2014.11.13. 14:02:57

@fairlane: nem vagyunk egyformán bekötve :-) tudom, hogy ez itt nem egy veterán- vagy youngtimer autós blog, de a mai modern autókból konkrétan elegem van. viszont a 43 évesemmel símán lenyomtam nyár elején egy 1200 km-es túrát.

2014.11.13. 15:53:26

@fairlane: A multipla szerintem akkori mértékkel sem volt ergonómikus, de nem is akartak azzal 300-400km-es utakra menni, csóringer nagycsaládosok városi kisautójának készült.

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Jaj, ezek "kérő-árak" (kérni bármennyit lehet)... de én azért megnézném magamnak azt a németet, aki 10 gurigát legombol egy multipláért... ugyan már, egy német? Képesek még a sörözőből is kifordulni, ha drágállják a nedűt, inkább kiszáradnak, de nehogy már 5 euro legyen egy korsónyi... es ist zu teuer, szegíny nímötnek nem fussa rá a 3000 eurós fizetésből. :)

@teddybear01: tudom. Akad azért egy-két magyar rendszámos (többnyire lengyel bevándorlók magánimportjából), de a Merkur csakugyan nem hozta. Amúgy vicces, hogy a holland, aki a rozsdás volvo 440-ét rásózta őrült honfitársainkra, lehet, hogy pont egy vadiúj Polonézt vett az árából. :) Legalábbis a holland haverom szerint viszonylag sikeres volt ott. No persze nem a technikájával, hanem az árával.

Banános Joe23 2014.11.13. 16:06:09

Az SM és főleg a DS totál kortalan autók, még ma is gyönyörűnek hatnak.

Az Alfa Spideres nagyon jó kép, de talán az egyetlen szög, amiből szépnek hat az a kicsit (na jó, nagyon) esetlen kocsi.

Volvo 740 pedig az első szerelem, nagyon kéne. Hiába, valami biztosan rosszul van bekötve nálam :)

2014.11.13. 18:05:16

OFF

Meg szeretném kérdezni, hogy a "Szegénység Nagy-Britanniában" posztnál miért nem lehet már hozzászólni?

ON

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.11.13. 18:24:32

@zombigyilkos: sajnálom, de kezdett elvadulni és személyeskedésbe váltani a kommentfolyam

Pootj 2014.11.13. 19:01:26

@Libretto: A Merci miatt irigyellek kicsit. Talán az egyik legszebb autó. Még jó a W140 is.

2014.11.13. 21:13:00

@JTom:
Szomorúan hallom. De hát te tudod. Mindenesetre köszi a választ.

Michel Djerzinski 2014.11.14. 08:56:05

@fairlane: gratulálok. Egy megvezetett, szerencsétlen, zléstelen kispolgár vagy. Te már a konzumidiotizmus áldozata vagy, bravó! Legyél boldog a modern, újkori műanyag tojásdad plasztikdobozodban, éljenek a Yarisok és társaik!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.11.14. 08:56:32

Tetszik, hogy négy évvel Amerika után európába is elért a "Wide-Track" :D

Michel Djerzinski 2014.11.14. 08:59:18

@Hajszás Láncos: nekem a Polonez volt (és most is) a kedvenc KGST autóm, de a technika tényleg elavult volt már akkor is. Na jó, még a Skoda Rapid is a kedvencem. :-)

Már-már nyugati autónak számított (a komfortja mindenképp):

images.forum-auto.com/mesimages/380762/polonez1500_78.jpg

agtalpai · http://talpai.net 2014.11.14. 08:59:22

Én a Délmagyarchívból gyűjtöttem ki egy csomó autóhirdetést a 20-as, 30-as évekből:
www.facebook.com/agtalpai/media_set?set=a.10152290086628853.1073741833.625473852&type=3

Michel Djerzinski 2014.11.14. 09:00:54

Amúgy fantasztikus válogatás, nagyon jó nosztalgiázni és gyönyörködni a szép, egyedi és stílusos autókban plusz a reklámszövegekben. Ezek még őszinte, igazi autombolik voltak, nem úgy mint az elmúlt uszkve 15-20 év marketingtermékei (tisztelet a kevés kivételnek).

Michel Djerzinski 2014.11.14. 09:03:29

@fairlane: mondom, konzumidióta vagy. Egy kiváló állapotú 30-40 éves autóval gond nélkül elindulhatnál egy több ezer km-es európai körútnak, különleges kényelemben, vezetési élményben. De inkább ne tedd. Maradj a mai autóknál és gazdagítsad a kereskedéseket!

Michel Djerzinski 2014.11.14. 09:09:39

Szóval köszönöm a válogatást, és az előzőeket is! Ami még jöhetne: Lancia Delta, Audi Quattro, Volvo 408 Turbo, Alfa Romeo Alfetta GTV, Maserati 2.24/Biturbo (esetleg Shamal), Toyota Supra, VW Scirocco II, Corrado...)

TheRminator 2014.11.14. 10:25:59

@Michel Djerzinski: Megértem, hogy vannak olyan fanatikusak, mint te, de azért ne komzumidiótázzuk le azt, aki inkább egy mai autóval járja be európát. Nekem is van egy 48 éves autóm, voltam vele egy 1400 km-es túrán az adrián 4x de most biztos nem indulnák neki vele, hiába tökéletes. Akkoriban nem ekkora sebességgel, nem ekkora forgalomban kellett vezetni. Ma sok esetben egy előzés is kaland ezekkel a régi vasakkal.

fairlane 2014.11.14. 10:53:53

@Michel Djerzinski: Köszönöm a megértő és toleráns válaszodat! Én elfogadom a rajongásodat a régi batárok iránt. Én soha nem járnék egy, a mai közlekedési viszonyokra kevéssé alkalmas, fapados, rossz útfekvésű, a biztonsági és kényelmi felszereléseket teljese mértékben nélkülöző bontószökevényekkel. De nem vagyunk egyformák. Valaki 100 éves öregasszonyokkal szeret kefélni. Én nem. De lehet, hogy te igen.

GRMBL 2014.11.14. 11:32:00

@teddybear01: Nekem volt Polonez-em, 1500-as motorral, ötsebességes váltóval.
Szerettem és nagyjából semmi baja nem volt míg szét nem rohadt, pedig kábé nulla pénzből kellett fenntartanom akkoriban. Valóban nehéz volt, de kemény is. Két nagyobb koccanás (már nem is koccanás rá a jó szó) is érte, szinte meg sem látszott rajta.

2014.11.14. 12:25:34

@TheRminator: főleg, hogy a postban szereplő autók is már vastagon a konzumtársadalom termékei. Nehogy már egy Ford Sierra vagy W124 vagy Opel Rekord vagy golf pickup stb ne legyen konzumer termék... a legteljesebb mértékben azok! Ugyan már tényleg ne konzumidiótázzunk le másokat egy Peugeot 104 vagy Fiat 127 ablakából, ha szabad ezt kérni... ;-)

Michel Djerzinski 2014.11.14. 17:33:15

@fairlane: onnan is látszik, hogy nem értesz igazán az autókhoz (ami nem akadálya sajnos, hogy mégis markáns véleményed legyen), hogy szerinted a régebbi autóknak úgy en general bontószökevényeknek tartod és ráadul rossz útvekvésűeknek, holott ennek épp az ellenkezője igaz: a mai autók többségét tervezik csak pár évre, míg a régi autókat alapvetően nem a tervezett avultatás és a profitéhség jegyében alkották. Ami az úttarttást illeti: ebben is mellétrafáltál, mert a régebbi autókra (a '90-es évekig bezárólag) az alacsony - ma már szinte kifejezetten sportosnak tűnő - alacsony éptés jellemezte, és ez még a legkommerszebb gyártók (Renault, Nissan stb.) esetében is így volt. Alacsonyabb építés = alacsonyabb súlypont, ami épp az útfekvésnek kedvez. A mai autók nemcsak otrombák és aránytalanok, de ráadásul szinte az égbe nyúlnak, minek következtében a súlypont is magasabb, amit ugyan elektronikákkal próbálnak kompenzálni, de azért a fizika az fizika marad. Két dolgot ismerek el 100%-ban: a mai autók sokkal tartósabbak (jóval kevésbé rozsdásodnak) és biztonságosabbak, mint a 20-40 évvel korábbiak. Ezügyben a technika vitathatatlanul sokat fejlődött. De nagyjából ennyi.

Michel Djerzinski 2014.11.14. 17:34:13

@Hajszás Láncos: kiemeltél önkényesen pár kommerszebb típust. Azért itt szerepelnek bőven kuriózum autók is! Iso, Ferrarik, Astonok, Lotusok, Jaguarok...

2014.11.14. 17:59:17

@Michel Djerzinski: Valami baj lehet a browseremmel, mert én egy darab Ferrarit, Astont, Lotust, Jaguárt nem látok ebben a postban. A rolls és az SM kivételével mindegyik alsó és középkategóriás tömegcikk, tipikusan a korabeli "konzumidióták" kocsijai.

Michel Djerzinski 2014.11.14. 18:02:20

@Hajszás Láncos: A vintázs autós hirdetések korábbi (1-4.) posztjaira is gondoltam, tény.

Michel Djerzinski 2014.11.14. 18:06:59

@Hajszás Láncos: a Lancia Zagatora, Alfa Spiderre nem mondanám, hogy tömegcikk. (Jó szívvell még a Citroen DS-re sem.)

Attila Szendi 2014.11.14. 19:59:53

Az a '84-es Ford Sierra... Maga (volt) a tökély.

J.László 2014.11.14. 20:00:07

Egy nagybátyámnak a '70-es évek elején Opel Rekordja volt, pont olyan, mint a képen. Akkora szám volt, hogy csúcs. Nem mutató volt a sebességmérő, hanem változó színű csík. Elegáns, precíz német technika.

2014.11.14. 20:22:32

@Michel Djerzinski: Pedig ilyen beták itthon is voltak. 98-ban még hármat is rendszeresen láttam jönni-menni a környékünkön. Na jó, nem rongytetőset... de ugyanezt. Alfa spider csak egy átkarosszált Giulia, ami bizony igazi tömegcikk volt. Citroen DS-ből is kiszartak 1,453,746 db-ot, nehogy már ne legyen tömegcikk! Ugyan kérem! Wartburg 353-ból nem készült ekkora széria. :)

@J.László: a nagypolszkiban is csík volt a sebmérő. :-p

J.László 2014.11.14. 20:32:14

@fairlane:
Régen egy kocsit a hangjáról fel lehetett ismerni. Nem vagyok szakember, mérnök vagy ilyesmi, ezért pongyolán mondom. Egy régi kocsi olyan, mint egy gőzmozdony. A nyers, csupasz technika mindenféle közvetítő közeg és lárifári nélkül.

Michel Djerzinski 2014.11.14. 21:56:14

Még valami. A mai autók - tisztelet a nagyon kevés kivételnek - nagyrészt összekeverhetők, érdemben nem különböztethetők meg egymástól. Régen? Ahány márka, annyi jellemző, ahány típus, annyi egyéniség. Egyazon márkán belül is. Ma?! Inkább hagyjuk. Uniformizált termékek fogyasztóknak, ennyi.

szegnyereg 2014.11.14. 21:57:09

Több itthon ismert autó USA verziós kiadásán azt vettem észre, hogy több helyen sárga helyzetjelzővel és hatalmas ütközőkkel vannak ellátva. Tudja valaki miért?

Michel Djerzinski 2014.11.14. 22:11:40

@Gabikám: mert az amerikaiak többsége annyira kretén, hogy nem tudnak vezetni. Hiába az európai utaknál szélesebb utak és hatalmas tér, mégis gyakori a kocc és kell a láthatóság minden oldalról - ez az amerikai előírás évtizedek óta.

szegnyereg 2014.11.14. 22:13:28

Köszönöm az információt :)))

2014.11.15. 10:21:51

@Gabikám: 1971-ben nagyon szigorú előírásokat léptettek ott életbe. Pl. előírták a ragasztott szélvédőt, a csuklós kormányoszlopot, a biztonsági öveket... gondolom a batárnagy lökhárítók is ebben a csomagban voltak. Sokszor megesett, hogy az európai gyártók a hazai piacra még robbanós szélvédővel és merev kormányrúddal szállították a modelljeiket, de amerikába különleges változatokat készítettek, amelyek megfeleltek az ottani előírásoknak.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.11.15. 15:40:16

Az USA Fiat brutál hülyén néz ki azokkal a lökösökkel :)
süti beállítások módosítása