TEGNAPELŐTTI HÍRADÓ - Taxisblokád 1990

2014. október 25. JTom

1990. október 25-28-i napok krónikája a magyar rendszerváltás utáni napokból. Talán ekkor kaptunk először ízelítőt a ránk váró nehézségekből.

Majercsik Tamás YouTube csatornáján láthatjuk a legjobb összefoglalóját a történteknek az árdrágulás bejelentésétől a részeg belügyminiszterig, aki majdnem kiesett a Parlament ablakából...

A további részek megtekinthetőek a fenti YT csatornán.

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr316807677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Disznó Úr 2014.10.25. 01:35:35

Akkor kezdtem el dolgozni. Teljesen nyilvánvaló volt, hogy ez egy SZDSZ-es puccskísérlet, persze felhasználva sokszor jogosan elégedetlen proletárokat, akik jól adták a "patkánylázadás" feelinget.

Emiatt elmentem a kormány melletti, de inkább a terror elleni tüntetésre is. Csak úgy mellékesen jegyzem meg, de mint ha mostani uraink, nemzettársaink, magyar testvéreink és a másik oldalon álltak volna. Egyébként tényleg vicces a részeg belügyminiszter, de nem diszkreditál és nem igazol semmit.

nandras01 2014.10.25. 02:38:44

@Disznó Úr:
"Teljesen nyilvánvaló volt, hogy ez egy SZDSZ-es puccskísérlet"
ez egy akkor született és azóta is szívesen hangoztatott összeesküvéselmélet, de - mint az az összeesküvésleméletekre általában jellemző- részigazságból, ferdítésből és csúsztatásból áll.
az igazság csak annyi benne, hogy amikor kiteljesedett a mozgalom -és ehhez csak néhány óra kellett- az szdsz, mint az akkori legerősebb ellenzéki párt, a blokád résztvevői mellé állt, de maga a blokád spontán szerveződött, és ez a "mellé állt" is sokkal inkább ideológiai, mint gyakorlati részvétel volt.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.25. 06:42:27

Szimpla hőzöngés volt, liberális puccskísérlet.

johnibyg 2014.10.25. 08:50:22

Közbe meg Antall József kórházban feküdt. Mennyire örülhetett, mikor megmondták neki a hírt

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.10.25. 10:50:46

Akkor voltam sorkatona. Pont itthon és nem bírtam pár napig visszamenni a laktanyába. 8-)

zoxó 2014.10.25. 11:07:25

Akkor volt a barátnőm esküvője. Alig tudtunk eljutni a tőlünk 9 km-re fekvő faluba.

2014.10.25. 11:23:58

És amikor végül megnyugodtak a kedélyek, a tévébemondónők még napokig, hetekig újra meg újra beolvasták, hogy akinek fénykép vagy videofelvételei vannak az eseményekről, az szolgáltassa be a "történelmi archivum" számára. Állítólag rendszám alapján begyűjtötték és jól megverték a taxisokat.
További folyománya volt a dolognak az AM CB rádiók betiltása.

Bikli néni 2014.10.25. 12:27:58

Hat éves voltam akkor, anyukám otthon az újszülött tesómmal. Csak arra emlékszem, hogy a bolt, ahova anya leküldött kenyérért, egy dombtetőn volt. Ott ültem a fűben, ahogy a legtöbb gyerek a lakótelepről, és néztük az alattunk lévő úton veszteglő IFA-t, ami a kenyérgyárból indult - és végül 200 méterrel a bolt előtt visszafordult.
Emlékszem, aznap este megkérdeztem anyukámat, éhen fogunk-e halni, de biztosított róla, hogy enni azért mindig lesz mit.

HoldViola · http://fiamma.blog.hu/ 2014.10.25. 14:07:07

11 éves voltam, vidéken éltünk, a tévében követte a család rémülten az eseményeket, mi lesz ebből. Nagyon féltem és örültem, hogy mi nem a fővárosban lakunk.

Sandor Szabo 2014.10.25. 14:53:23

Akkoriban sofőr voltam egy debreceni vállalatnál. A blokád előtti napon Budapestről jöttünk visszafelé egy rakománnyal. Tankolni kellett volna, de mindenütt hatalmas sorok álltak a kutaknál. Végül Püspökladánynál álltunk meg, ahol nem volt sor, de üzemanyag sem. Hazáig szorítottunk a rakodóval, hogy csak bírja ki a gázolaj. Hála Istennek hazaértünk Debrecenbe, de gázolaj már ott sem volt. Másnap reggel éppen ki akartam állni a telephelyről, amikor láttam, hogy kamionok zárják le a 4 sz. utat. Jobbnak láttam maradni. Aznap mindenkit hazaküldtek. Kenyeret már csak a kenyérgyár boltjában lehetett kapni, jó órás sorban állás után. Sokan 3-4 kétkilós kenyérrel távoztak. Emlékszem, a blokád utáni napokban tele voltak a kukák kenyérrel.

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2014.10.25. 14:55:46

21 voltam, elsőéves egyetemista. pont egyszerre lett volna műszaki ábrázolás féléves zárthelyi, meg a Rigó utcában nyelvvizsga. így viszont lehetett kérvényt írni a Rigó utcában, hogy a blokád miatt nem tudtam eljutni, és kaptam egy másik alkalmat :-)
mellesleg ... emlékszik valaki, mennyi is volt az a benzinár, ami kihozta a sodrából a népeket? 60 Ft ...

teddybear01 2014.10.25. 16:32:51

@Disznó Úr: @maxval a bircaman: A hozzátok hasonlók sohasem értik meg, hogy az emberek miért is fordulhatnak el tőletek.
Hisz ti sohasem hibáztok, és nektek mindent szabad.

Ebben az esetben akkora üzemanyagár-növelést próbált az Antall-kormány elsütni, ami egyszerűen túl sok volt. A taxisblokádot meg nem az Szdsz - szervezte, hanem a maszektaxisok. Az Szdsz csak melléjük dörgölődzött.

Ami pedig a kormány reagálását illeti, halálosan megsértődtek azon, hogy ellentmondtak nekik az alattvalók. Később évekig mosakodtak attól a vádtól, hogy rohamrendőröket akartak bevetni az utak megtisztítására. Csak éppen a legfőbb rendőrök megmondták, hogy az ilyen parancs népellenes, és nem fogják végrehajtani, ha kiadják. Persze mindet leváltották később ilyen-olyan indokkal.

teddybear01 2014.10.25. 16:39:35

Én ekkor voltam pályakezdő rendszergazda a Postánál. Egy postásbarkasszal mentem ki Gödöllőre, mert számítógép-hibát jelentettek be. Az M3-as Shell-kútja előtt álló sor vége akkor már az Irinyi-laktanya elé ért a Szentmihályi úton, pedig még fél nyolc sem volt.

Délután már csak a dűlőutakon, jókora kerülővel tudtam visszavergődni a Postás-telephelyig, pedig engem a postásbarkasz miatt többnyire átengedtek a torlaszokon. Volt több kolléga, aki be sem jött dolgozni.

teddybear01 2014.10.25. 16:48:23

@maxval a bircaman: Én nem Bulgáriából böfögök hülyeségeket vissza Magyarországra.
A Taxisblokádot meg átéltem, és van néhány ismerősöm a volt rendőrparancsnokok között...

Nem baj, te már régen nem számítasz magyarnak....

mocor2 2014.10.25. 17:08:37

Egy barátomat egyetlen nap alatt tönkretette a blokád (vagyis az akkori felelősök döntése a benzinárról).

Három kis boltja volt pesten, tej, kenyér, stb. Mivel semmilyen termék nem jött meg egy teljes napig, mindenét elvesztette. Akkor azt mondta, volt ebből az országból, elmentek Ausztriába, kőkeményen szívtak a megkülönböztetés miatt, dolgoztak mint állat és ma is kint laknak. Sok kalandon mentek át, mire megállapodtak.

Bármikor szóba kerül a dolog, mindig azt mondja, hogy nem bánta meg. Neki el is hiszem.

Kétlem hogy valaha feldobná a szó:"rendszerváltozás" (ami tényleg csak egy szó, mert lényegi változás nem történt azóta sem).

Tudományos libsizmus 2014.10.25. 17:24:44

Az egy SZDSZ-es pucsskísérlet volt.

Hatja2 2014.10.25. 17:35:25

az első kép hol készülhetett? egyszerűen nem tudom elhelyezni...

teddybear01 2014.10.25. 17:45:28

@Hatja2: Azt hiszem, Újpesten készült, legalábbis a "Bengáli" villamos arra járt.

teddybear01 2014.10.25. 17:57:22

@JTom: Köszi, ott nem vagyok különösebben ismerős.

Nyiri 2014.10.25. 17:59:22

@teddybear01: Szerintem pedig csak hogy rossz kommunikáció miatt volt hiszti. Fura volt a népnek, hogy az eddig minden ingyen van az államtól (vagy csak jelképes összegért) megszűnik.

teddybear01 2014.10.25. 18:10:16

@Nyiri: Azért nem volt az a benzinár annyira jelképes. Én akkor olyan 8000 forintot kerestem havonta, és azért húzós volt teletankolnom a Trabantot.. És egyetlen nap alatt több mint másfélszeresére emelték a benzin árát...

Persze akkor is volt kit bemutatni a királyi tévében, ahogy köpködött a blokádozókra, de a többség a környezetemben egyetértett velük. És hát csak ebből értették meg, hogy mindent ők sem tehetnek meg.

Commodore 2014.10.25. 19:13:38

Az ENSZ ismét elítélte Izraelt. sose lesz vége... pfff

Trónkövetelő 2014.10.25. 20:56:50

Én kisgyerek voltam, nagyon élveztem, hogy nem kell iskolába mennem. A 2010-es BKV-sztrájk idején viszont már felnőtt, dolgozó ember voltam, azt már kevésbé élveztem.
A nagyszüleim egy vidéki kisvárosban éltek, ott volt a legjobb a blokád: egyetlen helybeli kamionos "blokádolt", keresztbe állt a főutcán, de pár óra után a lassan kialakuló lincshangulat miatt abbahagyta :) Aztán a templomban évekig összesúgtak a háta mögött, hogy "ez volt a blokádoló" :)

Trónkövetelő 2014.10.25. 21:01:24

@Hatja2:
Szerintem szegeden, Újpesten akkor már rég nem járt bengáli.

Trónkövetelő 2014.10.25. 21:03:25

@JTom:
Ja tényleg. Pedig jártam odavalósi lánnyal, még a képen épülő bevásárlóközpontban is jártam.

Hegyimеdve 2014.10.26. 05:55:22

Az én autóm volt a második a Margit hídon. Az első egy taxis volt. Nem volt ott eszdéeszses egy sem. Az eszdéesz csak egyszerűen nem fordult a felháborodott nép ellen. Aztán amikor jött az MDF-es ellentüntetés, odajöttek a legkeményebb taxisok. Komoly bunyóra voltunk felkészülve. Ami ott a csomagtartókban volt...
Aztán jöttek, idős emberek, gyerekek. Csak néztünk, ezek itt mit akarnak. Egy rossz szót nem szólt senki, pedig olyan emberek voltak ott, akik egy csúnya nézésért máskor szétkaptak volna bárkit.

Hegyimеdve 2014.10.26. 05:57:38

Az MDF-es ellentüntetés a tipikus megvezetett birkák csoportja volt. A tehetetlen tömegé, akinek fele május elsején is mindig kint volt. És ebből van sok még, akik birkamód legelnek a demagógia legelőjén és elmennek szavazni.

cenzuratroll bosszanto 2014.10.26. 09:05:30

Érdekes világ volt. Érdemes megnézni a nem oly rég felvett Lánchíd lezárási akción hogyan viselkedik a taxis. Érdekes a kontraszt, mekkora gyökér lett belőle, elfelejtve, kik voltak ők abban a néhány napban.

Annyi jó volt abban a lezárásban, hogy ellentétben az átlag autóssal akik a főútvonalakon kívül másfelé nem tudnak közlekedni, ismertem a várost, így csont nélkül tudtam közlekedni.

Arra viszont jó volt az a pár nap, hogy megmutassa, milyen egyszerű a birca, géza, batyu... féle agymosott tömegek létrehozása. Néhány hazug szólam, kis MDF-es zászlócska amit lehet lobogtatni, és a sok hülye a Parlament előtt anyázik azokra, akiknek nem tetszenek az áremelések. orbán akkor jöhetett rá arra, hogy a hülyékre kell alapoznia a jövőjét, azokból van a legtöbb, könnyen megvezethetőek, könnyű kirabolni őket.

KissGecihuszár 2014.10.26. 10:08:40

@Trónkövetelő: Akkor ismételten szögezzük le, hogy az 1. kép MISKOLCON készült! A képen jó néhány "kék" , azaz MKV-s kocka Ikarus látható, mely akkoriban csak -mármint ilyen számban- a BKV, illetve az MKV (igen, már MVK) kötelékében volt fellelhető! Egyébként a távolban a Búza téri csomópont található. Gondolom, a megállapításaimat egy miskolci kommentelő társ majd megerősiti, mivel én Bp-n élek, de kb. 2 tucatszor jártam már a képen látható csomópontban, ezért vágom a témát... A mondanivalóhoz csak annyit, hogy én akkor 18 éves voltam és csak az akadályozott meg abban, hogy ellátogassak 1-2 fővárosi gócponthoz, hogy az ORFI-ban (ma Irgalmasrendi kórház) feküdtem és arra vártam, hogy felvágnak-e, vagy sem, mivel a jobb vesém némi vérzéses állapotot követően "standby" állapotba került, azaz nem volt kedve működni. Ezt azóta is bánom, mert egész biztosan "lázítottam" volna, azaz elmagyaráztam volna a zembereknek, hogy egyrészt az mdf teljesen világosan az összeomlás felé viszi szeretett Hazánkat, hiszen a nettó múzeumigazgató-történész-könyvtáros kormánynak halovány segg fogalma nem volt arról, mit hogyan (és főként mit, s hogyan NE!!) kezdjen az országgal, az iparral, mezőgazdasággal, az államadóssággal, a felajánlott NSZK (az NDK-sok előző évi istápolása miatti hálájaként) adósság elengedés, átütemezés, a Japán bankok által !1%-os!, azaz egy százalékos USD kamatra felajánlott 10MRD USD hitelével, tehát azzal a valóban történelmi esély cunamival, mely akkor az ölünkbe hullott! És persze mit csináljanak az "ellenállók" a teljesen nyilvánvalóan az országnak rosszat okozni óhajtó, legott odadörgölődző szdsz-es, ex ÁVÓ-s, III/III-as, moszkovita zsidó-komcsi hordával, ezáltal egy real RENDSZERVÁLTÁST tető alá hozva, mely egész biztos némi véráldozattal járt volna (igen, sok patkány a lámpavason végezte volna, legalább lett volna pár jó napja a dögkeselyűknek, egyéb ragadozó madaraknak...), de akkoriban még elejét lehetett volna venni annak a szisztematikus pusztításnak, ámokfutásnak, melynek egyértelmű hozadékait már '93-ra megtapasztalhatta az ország, főként az 1. képen még oly lelkes Miskolciak, Borsodiak, de a többi keleti és déli régió lakossága is gazdagon kapott a szétfröccsenő szarból, melyből most is jut mindenkinek és ne legyenek kétségeink; ez a szarhalmaz még a jövőben is menetrend szerint fog érkezni a képünkbe, legalábbis azokéba, akik nem "disszidálnak"...

kalandozomagyar 2014.10.26. 10:10:44

Nálunk a tolvaj szomszéd is taxis volt ebben az időben. Igaz korábban, az építkezés alatt kilopta anyumék szemét is (téglát, meszet, mindent ami mozdítható volt, meg sírkövet is lopott a zsidótemetőből, amiért le is ültették), de ekkor egyszer hasznát vettük.

Elment a taxijával a kenyérgyárba és hozott nekünk is néhány kenyeret (persze kifizettük). DE a tüntetésben amúgy nem vett részt, lusta volt arra is, meg tudta, hogy taxisként mindig boldogulni fog, akármennyi is legyen a benzinár, mindig lesz kit lehúzni...

Hatja2 2014.10.26. 10:22:40

@JTom: @Trónkövetelő: köszi, azt tudtam, hogy nem Budapest mert ennyire azért ismerem a nagy csomópontokat, egyedül a kék buszok bizonytalaníthatják el az embert.

Sword 2014.10.26. 11:06:34

@Hatja2: Miskolc. Ez 100% Ismerem ezt a csomópontot, napi szinten járok erre.
Bengáli már itt sincs, a képen épp két Borsod Volános busz kanyarodik jobbra. (nem tudom, hogy akkor is ez volt-e a cég neve, a de a színterv azóta is változatlan.)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.10.26. 12:43:35

@Spica: Semm értelm egy ilyen számnak, talán reálértékben és az akkori fizetésekhez mérten kellene nézni. Soha nem értettem az olyan cikket és kommenteket, amikor az említik, hogy XY éve mennyibekerült valami, infláció és reálérték néklül. 1992-ben a maihoz képest sokkal többe került a benzin és gázolaj is, mint ma...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.10.26. 13:59:54

Amúgy mocskos tolvaj libsi szdsz, azóta is röhögnek a lopott vagyonból Kóka, Demszky es társai, rohadjon meg az összes.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.10.26. 14:26:15

@enpera: ezt a csőcselék blogodon nyomassad. nálunk TILOS az aktuálpolitikai beugatás, teljesen mindegy, hogy egyetértek-e veled, avagy sem.
még egy ilyen és kitiltalak az oldalról.
köszönöm.

Komojtalan 2014.10.26. 15:22:39

Ez az eset 24 éve volt és ennyire másképp emlékezik mindenki? Nem is csoda ha annyian rosszul "emlékeznek" Horthyról és társairól ... Valami 40 forint volt a benzin onnan emelték 60 -ra, persze kicsapta a biztosítékot, főleg a fuvarozóknál/taxisoknál. Kíváncsi lennék mit szólnának az itt hőbörgők ha holnap 600 lenne a benzin ... Soha nem volt politikai megmozdulás, az egy más kérdés hogy ha egy párt hasznot akar húzni belőle. Az egész nép a taxisok mellett volt, mert akkor még megértették hogy a benzin/gázolaj minden áruban megjelenik, nem csak a taxisoknál. Persze akinek valami kellemetlensége volt másképp emlékszik, de az ország minimum 80% egyet értett. Az a felvetés, hogy ettől menjen csődbe 3 bolt egyszerűen nevetséges. A mentőket, alap áruszállítókat (tej, kenyér) átengedték, nem a nép ellen küzdöttek, hanem a hatalom ellen.
A hír hatására én is elmentem tankolni, de egyszerűen 2-3 órát nem voltam hajlandó sorban állni, de lehet jobb is, mert esetleg már nem érek haza. Anyámat elvittem a mostani Tigrisig, ott átgyalogolt és a 36 -os busszal el tudott menni dolgozni, hazafelé meg fordítva. A külső kerületekbe azért el lehetett járni a kertek alatt, de pl. Kőbányáról nem lehetett átmenni Lőrincre, Kispestre a vasút miatt, ott elég volt 4 kereszteződést lezárni.

Túrós (törölt) 2014.10.26. 16:11:23

27 napos voltam, nem rémlik semmi

Zsoo 2014.10.26. 17:13:58

Az szdsz akciója volt a nemzet ellen.

2014.10.26. 17:15:43

má mé baj hogy kiáll az ember azért, hogy ne nézzék ELÉGGÉ hülyének. Igaza volt a sztrájkolóknak, és nincs igaza azoknak, akiknek a sztrájkot elítélő blogírásos szájuk nagy - de kiállni az IGAZUKÉRT NA..AZ NEM MEGY..befosi birkák

Zsoo 2014.10.26. 17:26:44

"Nem a nép ellen tűntettek hanem a hatalom ellen"- neked semmi fogalmad nincs az életről.

Zsoo 2014.10.26. 17:39:37

@enpera: àrpi bàcsi és kinga lànya, demszky, kunce..szép csapat. Sikerült a rab madaraknak 20 évvel eltolni a rendszervàltàst, és végleg tönkretenni az orszàgot.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.10.26. 19:08:23

@JTom: ebben nem sok aktuálpolitika van, az a baj. A téma maga politika. Amúgy tilts ki, de csak hajszás láncossal együtt, ha kérhetem :)

2014.10.26. 19:25:53

@enpera: Lehet. De én el tudom képzelni. Nem jártunk még (időben) olyan túl messze a komenyistáktól, akik még a nyolcvanas években is szerették "megőrszobáztatni" a remitens elemeket. (Szirmai Gábor, a neves kortárs afrikautazó még útikalauzt is szerkesztett "Őrszobák a Balaton körül" címmel. Sajnos az egyetlen példány még a nyolcvanas években megsemmisült egy tűzeset során.)
Annyi minden esetre biztos, hogy gyűjtötték a privát fényképeket, video felvételeket, és én hajlok a feltételezésre, hogy nem a történelemtudományok iránti elhivatottság munkált bennük.

2014.10.26. 19:30:31

@Krumplifej úr: Pedig annyira hülyének nézték őket, hogy még délelőtt is azt nyenyeregték, hogy "nem lesz benzinár emelés", aztán délután bedobták, hogy mégis, és nem kicsi. Ez azért vaskos pofátlanság volt, nem csoda, ha kiverte a biztosítékokat.

walter sobchak 2014.10.26. 21:55:22

3 éves voltam, sajnos erre még nem emlékszem... a jugó háború és Antalljóska halála van csak meg. 2010-ben a 20 éves évfordulón jött elő, akkor meg persze már csak aktuálpolitizálás volt belőle, ahogy elnézem, ez azóta sem változott.

Az összeállítást köszönöm.

lutria 2014.10.26. 23:38:55

Azután kb.5 év múlva a benzinár átlépte a 100Ft-ot és mégsem volt újabb tüntetés mert tanultak az esetből és apránként emelgették a benzinárat mindenféle indokkal nem pedig 1 lépésben...

sas70 2014.10.27. 08:31:31

Nem a csak a benzin ár emelés volt az ok, hanem leginkább az, hogy a hatalom hülyének nézte az embereket, pont úgy mint előtte a kommunisták. Ha jól emlékszem a déli hírekben még azt mondták (hazudták), hogy nem lesz áremelés, délután meg azt, hogy mégis lesz. Ezen szállt el az emberek agya, nem azon, hogy megemelik a benzin árát. Na meg persze a mértéke sem volt másodlagos.

sas70 2014.10.27. 08:35:15

@lutria: Na igen, de akkor már a megállapodás szerint a világpiaci ármozgásokhoz kötötték az árat. És ez volt a blokádot lezáró megállapodás.

fairlane 2014.10.27. 10:47:50

@Hajszás Láncos: Úgy betiltották a CN rádiókat, hogy azóta is használják.

2014.10.27. 13:00:47

@fairlane: No és? Vannak, akik gyilkolnak is. Attól még tilos. :)
De azért taxit nem nagyon fogsz nekem mutatni, amiben CB van. Legfeljebb URH. Bár már azt is kivezetik éppen...

punk snot dead 2014.10.27. 19:54:09

@Sam. Joe: Katona voltam, pont bent a külső Váci úton a laktanyában, nagy élmény volt..tovább söprögettük az avart és ettük a lejárt szavatosságú disznósajtot hagymával.

teddybear01 2014.10.27. 20:07:36

@punk snot dead: A Flottillánál, vagy a "dombelhárítóknál" voltál?

norbert79 2014.10.28. 10:17:48

Én akkor anno 11 éves voltam és Fehérváron éltem. Arra emlékszem csak ebből, hogy nagy csend volt a városban, aznap, amikor kezdődött (vagy másnap?) el kellett mennünk valahova autóval, amely útvonal érintette a 8-as elkerülő utat (Berényi út, 8-as elkerülő kereszteződés). Na ott álltak szépen keresztbe a ZIL billenősök pár taxissal, minden oldalát a kereszteződésnek elzárva.
Szerencsére aki jártas Fehérváron tudja, hogy lehet azt a kereszteződést a családi házak között húzódó utcákon át elkerülni, így tettünk egy kisebb kerülőt, s mentünk tovább, mintha mi se történt volna.
A híradón kívül sajnos csak ennyi emlékképem maradt meg az eseményekről, de emlékszem sokáig téma volt még otthon is.

Tudományos libsizmus 2015.09.08. 15:55:44

A liberálisok akkor mutatták ki először úgy isten igazából a foguk fehérjét.

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2015.10.28. 16:13:12

@norbert79: Én is 11 voltam, és Fehérváron éltem. :) Arra emlékszem, hogy anyukám telefonált az iskolába, hogy maradjak benn, jönnek értem kocsival. A Palotavárosban laktunk, és a Hétvezérbe jártam suliba, szóval esélyem se volt hazajutni a busszal.

Balt 2015.10.29. 09:13:00

Nekem (fiatal felnőttként) üditő jelenség volt, kb. mint egy országot megbénító havazás. Egész este sorban álltam sokadmagammal benzinért, a kocsit tologatva, de nem értünk a kúthoz éjfélig...

@Spica: Igen, de a korabeli nettóból (~15e Ft) ugyancsak csökkent a megtehető út.

@teddybear01: Ha már itt tartunk: vö. 2006-tal.
Nem voltam Antallék híve, az ellentüntetőket nevetségesnek tartottam, de azt azért belátom (utólag pláne), hogy a kormánynak túl nagy mozgástere nem volt a kérdésben a megcsappanó készletek és az orosz "cserearány-romlás" mellett, az meg egészen nyilvánvaló, hogy a csalódottságot megint az SZDSZ próbálta becsatornázni.
mult-kor.hu/20100930_husz_eve_voltak_az_elso_szabad_onkormanyzati_valasztasok?pIdx=2

Balt 2015.10.29. 09:22:28

@KissGecihuszár: "a felajánlott NSZK (az NDK-sok előző évi istápolása miatti hálájaként) adósság elengedés, átütemezés, a Japán bankok által !1%-os!, azaz egy százalékos USD kamatra felajánlott 10MRD USD hitelével, tehát azzal a valóban történelmi esély cunamival, mely akkor az ölünkbe hullott!"

Linket, mert ilyen tuti nem volt.

Balt 2015.10.29. 09:32:29

@kalandozomagyar: Az azért érdekes adat, hogy akkoriban Bp.-en annyi taxis volt, mint NY-ban.

@enpera: Szerintem is.

Most látom, hogy ez tavalyi poszt. :)
süti beállítások módosítása