Újabb blogsablon-teszt

2014. szeptember 14. JTom

Kedves Olvasók!

Ismételten blogsablont tesztelünk. Kérlek benneteket, amennyiben valamilyen technikai problémátok, észrevételetek van - csakúgy, mint a múltkor -, írjátok meg a kommentekben.

blog_screenshoot2.jpg

Mivel az áttérés szükségszerű, így semmiképpen sem tarthatjuk meg hosszútávon a régi kinézetet. Az új blog.hu sablonok farigcsálásával jutottunk a most látható végeredményre. Használjátok, szokjátok... A hátteret, a fejlécképet és a narancs kontrasztszínt igyekeztünk megtartani. Tudom lehetne mérföldekkel jobb, de kérlek legyetek elnézők. Sem programozó, sem arculattervező nincs a csapatunkban. Az előzőekben közzétett felhívásunkra, miszerint hozzáértőt keresünk, sajnos senki sem jelentkezett.

-Jtom

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr586696087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nandras01 2014.09.14. 01:16:27

miért szükségszerű az áttérés?
egyébként ez sem jött be...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.09.14. 01:31:15

@nandras01: mert a közeljövőben a régi sablonok nem maradnak meg a blog.hu-nál. a további fejlesztéseik nem támogatják a régieket tovább.
miért nem jött be? a lehetőségekhez képest a legjobban hasonlít a régire. még néhány extrát is kaptunk a szerkesztéshez, de ez csak nekem jó, mint szerkesztőnek.

Danjer Col 2014.09.14. 06:27:30

Ez az átlátszóság nem előnyös ennél a sablonnál sem, ront az áttekinthetőségen, olvashatóságon, hiába elegáns a háttér.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.09.14. 07:58:28

Élvezhetetlen. Zavaró az áttetsző háttér, ráadásul nálam abból is kilóg a tartalom jobbra-balra egy-egy centit: kepfeltoltes.hu/140914/blogsablon_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.09.14. 08:42:45

Biztos át tud állni rá az emberek szeme, de ez az áttetsző tényleg nem valami könnyen olvasható. Nincs valami "fapadosabb" sablon? Szerintem ide senki nem a háttérkép miatt jár (bár tényleg baromi jó).
Ránéztem az új sablonokra (régebben én is blog.hu-s voltam, nyilván nem véletlenül pattantam innen:)) és az újraszabott classicban szerintem meg tudjátok csinálni a régi kinézetet nagyjából, úgy, hogy a mostani háttért beállítjátok háttérképnek, a bejegyzések által lefedett középső részt pedig kivágjátok fejlécképnek (nem az egészet, hanem a mozdonyos-fejes sávot). És akkor nem látszik át. Persze lehet, hogy próbáltátok már, és valami miatt nem jött be, akkor bocs az önkényes szakértésért.

JoeP · http://mivanvelem.hu 2014.09.14. 08:46:54

Nem baj, ha egy blog kinézete egyszerű, ha van benne ízlés. Ez a mostani sablon nem jó. (Átláthatatlan, kaotikus, a szöveg kilóg az oldalsávba, nehezen olvasható.)

adjatok_egy_szabad_nicket 2014.09.14. 09:11:13

Engem igazából nem érdekel a blog kinézete, hiszen a képek miatt járok ide. :)
DE:
Van ez a sötét sáv, amin ugye el vannak helyezve a mindenfélék, és az oldal legtetején pont egy fekete-fehér képet adott ki először. Alig van eltérés egy fekete-fehér kép és a háttér között. Én kiszedném ezt a sötét sávot.

Tákolmányi (törölt) 2014.09.14. 09:14:12

De ez nem jó. Értsd már meg, hogy az átlátszó blogsablon egy marhaság és olvashatatlanná teszi a szöveget. Önmagáért újítani nem érdemes szerintem. A túlzott kontraszt is természetellenes és zavaró.

Spamet nem küldünk rád (törölt) 2014.09.14. 09:19:15

Szóval, az van, hogy nem kötelező idejárni. Ha ti szívós elszántsággal, rendíthetetlen kitartással azon ügyködtök, hogy messzire elkerüljük ezt az oldalt, ám legyen.

Biztos a többi blog is ilyen aktuális problémákkal küzd - bár én egyet sem láttam, amelyik a fenti kifogásra panaszkodott volna - és akkor bezár a bloghu és megszűnik az Internet is...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.09.14. 10:22:21

@Tákolmányi: @Spamet nem küldünk rád: most ezt miért kell? főleg két nickről...
ez egy teszt.
pontosan arra vagyok kíváncsi, hogy mi vele a baj. nem kell ilyen hülyeséggé dramatizálni.

XXL 2014.09.14. 10:31:08

@JTom: Nekem meg semmi bajom vele, az áttetsző rész is olvasható. A többiek hozzászólása nem érdekel, azokkal neked kell megküzdeni, de ne felejtsd el, hogy Magyarok vagyunk, és nekünk semmi sem jó!

Tejinashi 2014.09.14. 10:41:24

Én nem értem...én csak egy képet látok, lehet hogy mást kéne látnom? A képen semmi különleges nincs és minden szöveg olvasható rajta. Vagy mást is kéne látnom és nálam van valami rosszul beállítva? Én semmilyen átlátszó szöveget nem látok a képen...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.09.14. 11:01:44

@Tejinashi: 10:30-kor visszaállítottam a blogsablont az eredetire.

Tejinashi 2014.09.14. 11:09:34

Akkor néhány percet késtem, de szívesen megnézném milyen volt mielőtt visszaállítottad :)

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.09.14. 11:50:01

@Tejinashi: amint látod a fentiekből, sokaknak az olvashatóságot kritikusan befolyásoló problémája volt, ezért döntöttem a gyors visszaállítás mellett.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.09.14. 11:53:34

@Spamet nem küldünk rád: "szívós elszántsággal, rendíthetetlen kitartással azon ügyködtök, hogy messzire elkerüljük ezt az oldalt, ám legyen."
hú ezen nem tudok túllépni...
szívós elszántsággal, rendíthetetlen kitartással egy dolgon ügyködünk, mégpedig, hogy MINDEN NAP LEGYEN POSZT.
csak elárulom, hogy nem egyszerű a munka, a család és a tengernyi egyéb probléma mellett.
azért próbálkozunk. eddig sikerült.

[c] 2014.09.14. 14:35:37

@Spamet nem küldünk rád: Egy kicsit túltoltad...
Én alapvetően dizájnpárti vagyok, de ennek az oldalnak a dizájn nem különösebben lényeges eleme, és nem ezen múlik az értéke. Annyival pedig nem olvashatatlanabb az új, hogy ezért ilyen pampogást érdemelnének.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2014.09.14. 17:47:06

Én láttam visszaállítás előtt is.
2 probléma volt vele, áttetsző volt, illetve a hasábok tartalma túllógott a hasábok "keretén". Ennek a kettőnek a kicserélése, módosítása javíthat a helyzeten.

Az áttetszőséget ki lehet kapcsolni, a sablonoknál el kell jutni a szerkesztéshez, ott a css fülön a kódban van egy ilyen rész, bár nálad a 0,0,0 helyett más lehet:

".post-content {
background: rgba(0,0,0,0.55);"

ezt átírod pl. erre

.post-content {
background: rgba(0,0,0,1);

Akkor a poszt háttéréül szolgáló szín nem kap áttetsző alpha értéket. Az rgba adatai a három alapszín és az alpha áttetszőségi mutató. Ahol az alphát átírod 1-re, jobb lesz a helyzet.

A hasábokból való kilógás pedig gondolom két szám nem egyezése okozza. Vagyis mondjuk nagyobb a betűtípus vagy az oda tartozó tartalomjelző megadott szélessége, mint maga a hasábokkal felosztott tér...

retkab 2014.09.15. 00:08:06

Így is jó, meg úgy is jó!

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.09.15. 08:20:24

@JTom: És mindenki, aki olvasni jár ide, értékeli is. Nagyra.:)
A többes számban fogalmazó trollok magányos lények, azért próbálják a saját véleményüket a többiekre tolni.
süti beállítások módosítása