Békebeli reklámok

2014. augusztus 23. Andrassy Gabor (törölt)

Nem kell sok fantázia ahhoz, hogy elképzeljük a Nagy Gazdasági Világválságot, hiszen legalább akkora válság közepén csücsülünk most is. És ahogy mostanában is ezer reklám próbálja ránk tukmálni a bóvlikat, amelyekre semmi szükségünk, úgy akkoriban is ez történt. Íme, egy csokorra való!

fogkrem.jpg

(hja, Hiroshima előtt ez még másképp hangzott)

Faragó Géza, Marha miért nem iszol Gottschlig rumot- forras, retronom.hu.jpg Faragó Géza, Nő macskával plakát változata.jpg
szoda.jpg darmol (1).jpg

(ha valaki nem tudná: a Darmol egy hashajtószer volt)

"Nem volt valami olyan is, hogy amíg Ön durmol dolgozik a Darmol? Vagy csak erre emlékszünk rosszul...?" - JTom

buris.jpg oxidol.jpg

16419_forhin_permetszer_reklam.jpg

orion_hangszoro.jpg 13030_sor_reklam.jpg
nikotex_15.jpg nikotex_14.jpg nikotex_02.jpg
kobanyai_1914.jpg apollo_projektograph.jpg
magyar_haz.jpg turizmus.jpg
1908_kerpel_kezfinomito.jpg emerge.jpg

1927_radion.preview.jpg

A fenti szenzációs mosóport a rádióban is propagálták: 

Meg egyebet is: 

Sőt, a mozi sem mentesült az átkos tukmálástól:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/api/trackback/id/tr606548565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nandras01 2014.08.23. 03:02:34

az a kerpel kézfinomítós hirdetés üt.
ki lehetett a célközönség..?

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.23. 07:35:31

@nandras01: Szerintem humorosnak naivizmusnak szánták, hogy az érsek úr valójában nem is gonosz, csak a kézkrémet dörzsöli be. Az arckifejezése meg mindjárt cáfolja is ezt. :) A célközönség? Talán az anti-klerikális kommunisták lehettek. Végülis nagyon is lehetséges, hiszen a kommunizmus hívei tipikusan a fizikai munkások voltak, akiknek nagyon is szükségük lehetett a kézlágyító kenőcsre... Szerintem jó reklám. Amúgy néhány ezek közül nagyítható is, hogyha jobb gomb, "kép megnyitása új ablakban" akciót csináltok. Sajnos van pár, amit más oldalakról vettem át, és picik, de amiket én scanneltem, azok azért elfogadható méretűek.

Ditpet 2014.08.23. 08:01:17

Nagyon jó témát hoztál ma. Nekem van egy háztartási mindenes könyvem a '20-as évekből, amiben a mosószappantól a duguláselhárításon át, tűzijátékig minden benne van. A végén van pár hasonló reklám. Akkor még tudtak értelmesen reklámozni.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.08.23. 09:42:24

Azért az érdekes egy reklámstratégia, hogy a célcsoportot úgy szólítják meg, hogy "Marha". 8-)

protézisesh 2014.08.23. 10:00:58

@Ditpet: ezekben sincsen semmi értelmes, ugyanugy, mint a mostaniakban. Legalabbis a magyar sajtoban, tv-ben megjeleno reklamoktol forog a gyomrom. Tulzabalas elleni gyogyszerek, huvely-/labgomba, wc-tisztito, meg egy kis csokolade. Hirtelen ennyi jut eszembe. Ez kell a magyarnak? Szomoru.

Vesd ossze a superbowl szuneti reklamjaival, vagy a "legviccesebb reklamok" -jellegu valogatasokban fellelheto filmecskékkel. Kb olyan, mintha a Szomszedok kozt-ot hasonlitanad a Baranyok hallgatnak-hoz...

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.23. 10:09:02

@protézisesh: dehogy. Éppen ezek azok a dolgok, amelyek NEM kellenek a magyarnak, ezért kell őket tukmálni. "A jó bornak nem kell cégér", ami tényleg kell az embereknek, azt megveszik tévéreklám nélkül is.

Hatja2 2014.08.23. 11:55:50

én is emlékszem a durmol/darmol rímre valamelyik gyógyszertárban még a 90-es években is kint volt. a kép is valami ilyesmi lámpás, pizsamás volt.

Tejinashi 2014.08.23. 12:49:32

A Darmol reklámról itt olvasható több is, mint kiderült ehhez más szlogenek is voltak:
www.sikermarketing.hu/szlogenek_jo_szlogen_vicces_szlogen_es_bekebeli_magyar_szlogen

Bikli néni 2014.08.23. 13:21:22

A WEGRY feliratú plakát mit reklámoz? Nem tudok rájönni.

Régi reklámokból nekem mindig az jut eszembe, amit a szüleim szoktak mondogatni, ti. "Vegetával jobb az étel!", valamint "Süssön Váncza sütőporral!" :)

Gaboras 2014.08.23. 14:43:12

@Bikli néni: Wegry Magyarországot jelent lengyelül. Sztem turizmussal/országimázzsal lehettet kapcsolatban

arsenal71 2014.08.23. 16:38:30

Nem érdemes szidni a reklámokat. Honnan venném az információt, ha nem reklámozná magát? Azt se tudnám, mit, azt se hol. Reklám kell. Megvenni azt kell, amire szükségem van. Az információhoz valahogy hozzá kell jutni. Juli nénitől a piacon már nem lehet. A jó bornak is kell reklám. Hiába jó, ha nem tudok róla.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2014.08.23. 16:57:25

Radioaktív fogkrém és szájvíz?? az fasza :)

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.23. 17:56:57

@arsenal71: Azért van az informálódásnak más módja is. Mondjuk látod az ismerősödnél a terméket. Vagy tanácsot kérsz a szaküzlet eladójától, aki megfelelő áruismerettel rendelkezik.

arsenal71 2014.08.23. 18:24:03

De hát az üzletet is meg kell találni. A termékről pedig egyáltalán tudni kell. Ha nem is tudod, hogy létezik? Az ismerősöm is csak úgy tudja megvenni, ha tud róla.
De én nem Sony tv-t akarok, mint az ismerősöm, hanem Panasonicot, mert az jobban tetszik. De ha nem is tudok róla? Az eladók tájékozottságáról pedig nagyon sok rossz tapasztalatom van. A saját lovát fogja dicsérni. A reklám nem rossz és kell. Csak az a baj, hogy átestek a paci másik oldalára.

Disznó Úr 2014.08.23. 18:43:41

A Magyar Ház Étterem reklámarca nem tűnik a legszerencsésebbnek, kicsit mintha a Stürmerből lépett volna elő.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.23. 19:07:57

@arsenal71: Nekem ugyan nem hiányozna a reklám. És nekem megfelel minden úgy, ahogy van, nem akarok semmit venni, harminc éves a Grundig tévém, ha bedöglik, megjavítom, és éppen ezért nekem csak a terhemre vannak a Sony és a Panasonic közötti különbségeket részletező műsormegszakítások. Majd ha tévét akarok venni, tájékozódok. Most nem akarok, és nem is akarom, hogy rávegyenek, hogy akarjak. Nincs szükségem ezekre az információkra, és mire szükségem lenne rájuk, addigra úgyis elavulttá válnak, tehát nem vagyok a reklámra kíváncsi.

@Disznó Úr: Sok képen vannak kövér pasik. Pl. a szódavizesen is egy láthatóan a gutaütés szélén álló kövér pasival kellene azonosulnia a termék fogyasztójának. Úgy tűnik, hogy ez lehetett a kor fogyasztó-ideálja. :)

arsenal71 2014.08.23. 19:32:54

Andrassy Gabor: Szerencsére nem vagyunk egyformák. Nekem a legújabb Panasonic tv-m van, és ha elromlik veszek másikat. És nem a reklámból tudom meg a különbséget, de a létezéséről igen. Engem nem kell, hogy rávegyenek a vásárlásra. Én szívesen vásárolók. Nem akarom sírba vinni a pénzem. A reklámokat nem elhinni kell, hanem jól használni. Műsormegszakításra meg azért van szüksége, mert így sokkal olcsóbban tudja nézni a Grundig TV-jét.

Tudományos libsizmus 2014.08.23. 19:55:18

Minden idők legjobb magyar reklámja a müszi volt.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.23. 21:29:59

@arsenal71: De bizony ám,hogy nem. Én sosem költenék pénzt arra, hogy egyik tévé helyett egy másikat vegyek. De szemrebbenés nélkül cseszek el belépti díjra, éttermi kajára, benzinre ezreket. Ez az én fogalmaim szerint hozzátartozik a normális életvitelhet, az viszont nem, hogy újra meg újra megvegyem ugyanazt a funkciót. Én még a fricsidert is újrafestettem. Randa is volt, rozsdás is volt, hát kitaszigáltam az udvarra, és gyönyörűen lefújtam fehér Trináttal. Vehettem volna egy másikat, hiszen ez nem drága... csak éppen ez a megoldás nem volt összeegyeztethető az életszemléletemmel. Az a fricsider az enyim. Egy kis eredmény, amiért megdolgoztam, és ami jól szolgál. Nem mondok le erről a "korszerűségről" alkotott mítosz kedvéért. :-p

arsenal71 2014.08.23. 21:50:16

Andrassy Gabor: Részben igazad van. De azért elárulom, hogy három éve egy új világba költöztem, és így mindenem három éven belüli. A régiek ott maradtak, nem kidobáltam őket.
De azért a 30 éves Grundig, és az 50"-os csúcs plazma Panasonic közötti különbség nem mítosz. Ezt nem gondolhatod komolyan.
A fizetésemért megdolgozom, elhiheted. Tehát amit vásárolok, azért megdolgozom, joggal az enyém. De én szeretem az új dolgokat, és a vastag bankszámla nem izgat. A vásárlásaim pedig munkahelyeket tartanak el. Ez sem megvetendő.
De nagyon eltértünk a témától. Mint mondtam, szerencsére nem vagyunk egyformák.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.23. 22:19:00

@arsenal71: Nem vitatom, hogy van különbség. A kérdés az, hogy nekem erre a különbségre van-e szükségem? Nincs.
A pénzemért én is megdolgozok. De mivel dolgozni utálok, igyekszem az ilyesmit minimalizálni. Ami már egyszer az enyim, ahhoz ragaszkodok. Azért megdolgoztam. Ha kidobom, akkor a munkámat is kidobom vele, vagyis belátom, hogy feleslegesen dolgoztam, amikor azért dolgoztam. Ezért nem szeretek semmitől megválni. Az meg pont nem érdekel, hogyha valaki ezen dacoskodásaim miatt veszíti el a munkahelyét. Ha belőlem akar megélni, akkor csináljon valami olyasmit, amire szükségem van, ne engem akarjon megdumálni arról, hogy szükségem van arra, amit csinálni tud. Ezek teljesen fordítva ülnek a lovon. :-p

arsenal71 2014.08.23. 22:34:22

Andrassy Gabor: Ennek megvitatása már szűk ez a hely. Mindenki éljen úgy, ahogy neki jó (ha megteheti). De nem kidobod a munkádat, hiszen mindennek van lejárati ideje. A tárgyaknak is. Én nem bánom, ha más is megél abból, ami nekem örömet okoz. És újból mondom, ha meghalok, mit csinálok a bankbetétemmel?

2014.08.23. 23:29:42

"Még ön alszik, a Darmol dolgozik."

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.24. 08:12:06

@arsenal71: Ja, mindennek van lejárati ideje, csakhogy ez lényegesen hosszabb, mint azt az európaiak manapság gondolják. Tanulmányútnak javasolhatom Kubát... ;-)
Mint mondtam, bankbetétről szó sincs. A pénzemet én is elfogyasztom. De nekem nagyobb örömem telik mondjuk egy horvátországi nyaralásban, mint egy új tévében. De nem akarok én senkit meggyőzni semmiről... csak megjegyeztem, hogy számomra a reklámözön érdektelen, terhes, felesleges, totálisan immunis vagyok rá, mert úgyis a saját fejem után megyek.

@ANOka: Reggelre kelve nadrágja telve. :)

csodatévő dzsagodar 2014.08.24. 09:07:34

@Tudományos libsizmus: Igen, valóban. Nevettünk a kopasz emberen, meg furcsa is volt ez a nem szokványos reklám, de az is hozzátartozott az igazsághoz, hogy akkoriban fogalmunk sem volt, hogy mit reklámozott.

arsenal71 2014.08.24. 09:54:31

Andrassy Gabor: Nem kell meggyőzni. Csak idén hét országban voltam. Utazni jó. De 2 hónap külföldön, 10 otthon. Legyen az otthonom olyan, ahol jól érzem magam. Javítsam meg a hűtőt, TV-t? Annyi idő alatt a munkámmal megkeresem egy új árát. Szerencsére nem kell súlyoznom, utazzam vagy vásároljak. De a saját fejed után is csak akkor tudsz menni, ha vannak információid. Ha nincs elég, tévesen döntesz. Kuba? Szép ország. De az enyém is gyönyörű. Csak többet esik az eső. Nem célom úgy élni, mint Kubában. Nekem jó Nyugat Európa. A reklám nem csak a TV reklám. Tényleg sok a reklám. De míg a személyre szabott reklámot nem tudják megvalósítani, addig mindenkit külön meg kell szólítani. Ha nem érdekel, nem nézek oda.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.24. 10:45:35

@arsenal71: Hát ja. A különbség köztünk az, hogy te elköltöd, amiért megdolgoztál, én meg annyit dolgozok, amennyit el akarok költeni. :) Szerencsére Magyarország szép és napos, úgyhogy van lehetőség kellemesebb időtöltésre is, mint a műhelyben görnyedni.
Személyre szabott reklám már van. Úgy hívják, hogy google. Minden adatot összegyűjt rólad, milyen oldalakat látogatsz, kikkel levelezel stb, és aztán próbál olyan reklámokat megjeleníteni, amelyek téged érdekelhetnek. A technológia még gyermekcipőben jár, és a vaskalaposabb marketingesek még mindig a teljes pályás lerohanás hívei, de nem kétséges, hogy a személyre szabott reklám lesz a jövő útja, és a plakátok, tévé spotok ugyanúgy eltűnnek majd, mint a kisbíró a dobjával.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.08.24. 10:48:49

@Andrassy Gabor: @arsenal71: a legdurvább véglete a reklámozásnak a Black Mirror sori egyik részében volt, amelyben a főhősünk (és mindenki más) szobájának minden fala óriás TV és a legváratlanabb pillanatban kapcsolnak be/át ordító reklámra, amit csak akkor lehet kihagyni/kikapcsolni/tovább aludni, ha azonnal elutalsz egy kis pénzt. őrjítő.

arsenal71 2014.08.24. 11:51:41

JTom: Hát így tényleg élhetetlen lenne az élet. De ezért írtam, nem a reklámmal van baj, hanem a módszerrel, ahogy csinálják. Két film között nem zavarna senkit (de ki nézné meg)? Ezt úgy tudom kiszűrni, hogy három éve nincs TV adásom. Kizárólag konzervfilmeket nézek. Igaz, ehhez nagy gyűjtemény kell. De hát a filmek is tele vannak reklámmal.
Autómárkák, óramárkák, italok stb. Az pedig nem zavaró.

arsenal71 2014.08.24. 12:11:08

Andrassy Gabor: Te megteheted. Én nem. Én nem mehetek haza, hogy köszönöm, nekem elég ennyi fizetés. A többi beteget is meg kell gyógyítani. Nem dolgozhatok egy "vacsorányit". Az is igaz, hogy itt 8 óra munkából élünk meg. Igazad van, a nagy testvér figyel. De ez engem nem zavar túlságosan. Mikor laptopot kerestem, nagy segítségemre voltak a reklámok. Csak kellene egy alkalmazás, hogy köszi, megvettem. Mert most feleslegesen jönnek. De nem veszek még egyet, mert Ők szeretnék. Ők akarják (természetesen), én meg nem. Rajtam áll.
De tegnap kerestem egy fotelt a szobámba. Találtam egyet 545 euróért. Utána jöttek a reklámok, és felhívták a figyelmemet, hogy ha 2 km-t tovább megyek, megkapom 320-ért. Én nem két hét múlva, hanem keddre. Nekem tetszett az ötlet.
Az internet még sok helyen nem elérhető.
Még marad sokáig a TV. Szerintem. Még sosem vettem borsodit, mert jó volt a reklámja (tényleg tetszett). Mosóport sem úgy veszek. De tudom, hogy van, és utána tudok nézni melyik jobb.
Itt nem sokat süt a nap. Mégis a világ egyik legszebb országa. Itt sem lehet unatkozni.
A lényeg, hiába gyártasz csodálatos jó dolgokat, ha az emberek nem tudnak róla.
Azt mondod, a szomszédtól is megtudhatod. Az is reklám. A jó vagy rossz hírt viszi magával az ember. Ez az ingyen reklám.

arsenal71 2014.08.24. 12:13:02

@JTom: Sajnos nem tudom megnézni a videót.
Az Ön országában nem elérhető, mondja a honlap.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.08.24. 12:29:45

@arsenal71: :(
innét ausztriából okés.
esetleg próbálj rákeresni a:

Black Mirror - 15 Million Merits

címre, talán feldob másik videómegosztót.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.08.24. 12:35:26

@arsenal71: csúnza dolog, de torrentről bármikor innét:
kickass.to/black-mirror-s01e02-hdtv-xvid-river-eztv-t6043630.html

magyar felirat itt, ha szükséges:

kickass.to/black-mirror-s01e02-hdtv-xvid-river-eztv-t6043630.html

érdemes a teljes sorozatot megnézni, nem összefüggők a részei, az első évad mindhárom része elképesztő dolgokat feszeget. pl. reklám elfajulása, közösségi oldalak bedurvulása és egyik részben a brit miniszterelnöknek kell fajtalankodni élő adásban, hogy megmentse a királyi család egy tagját a terroristáktól. stb. hatalmas sorozat szvsz. az Utopia után a legjobb brit sori ever.

arsenal71 2014.08.24. 12:53:37

@JTom: Kösz megvan angolul. Itt szigorúbbak az internet szabályok. Kb 2000 kilométer köztünk a különbség.
Nem szeretnék ilyen életet. De az 1984-et is utópiának hittem. És lásd, lassan megvalósul Kelet-Európában.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.24. 13:08:47

@JTom: Mi itt budöspesten nem vagyunk ettől túl messze az óriásplakát erdőnkkel. :-( A tévéfalat nyilván mindenki megrongálná.

@arsenal71: nos, a munkanélküliek számát tekintve egész Európában bőven megvolna a lehetőség arra, hogy 5-6 órára csökkentsük a munkaidőt. Aztán aki akar, túlórázhat...
Persze, van egyfajta információs szerepe a reklámnak, amikor egy új terméket bevezetnek a piacra. De ez egy rövid periódus a termék életpályájában. Én pedig váltig nem értem, minek reklámoz példul a coca cola? Annyira közismert termék, hogy az már-már szinte közhely, és ha a pofámba nyomnak egy reklámot a karácsonyi műsorban, attól még nem fogok rohanni a boltba, és venni még egy palackkal...! És a reklámok többsége -legalábbis itt, Magyarországon - ilyen.
Biztos van valami pszihológiai háttere a dolognak, amit én nem ismerek, de őszintén szólva fölötte állok ennek az egésznek. A postbeli darabok maximálisan jópofák, de pl. egy csöppnyi vágy sincs bennem hashajtó használatára. Nincs rá szükségem, nekem ugyan reklamírozhatják, ha ingyen adnák, akkor se kéne.

arsenal71 2014.08.24. 13:28:52

Andrassy Gabor: Bizonyos munkákban igen. De az én szakmám speciális és kevesen csinálják. Van még sok ilyen. A képzés sok idő és pénz. És minden nap gyakorolni kell, ne maradj le. A betanulási idő is 10-20 év. Az egész világon hiány van belőle. De ez gazdaságpolitika, ezt nem látom át.
A Coca-Colát talán azért reklámozzák, mert a Pepsi is reklámoz. Ha az egyik abbahagyja, veszít? Nem tudom. Én speciel Dr Pepper-t iszom, azt pedig nem is reklámozzák.
A hashajtóval óvatosan bánj, eljön az idő mikor kell majd (az öregedés hozza magával). Akkor jól jön majd. De igazat adok. Túlzásba viszik szerintem is. Kevesebb jobb lenne.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.24. 13:56:00

@arsenal71: Nyilván ha csökkentenénk a munkaidőt, akkor több egyedet kellene kiképezni minden szakmára. De e problémára túlontúl banális válasznak tartom, hogy nem csökkentünk, nem képzünk, a "felesleges" ember meg gebedjen éhen otthon munkanélküliként.
Nekem a pepsi túlontúl édeskés, akkor sem innám, ha tízszer annyit reklámozna, mint a coca. Igaz, cocát sem sokat iszok én. Legjobb a tiszta víz.
Nem vitatom, hogy van, akinek szüksége van hashajtóra. De esetemben, és talán a z emberek nagy része esetében is elpocsékolt idő és energia a hashajtó tukmálása.

arsenal71 2014.08.24. 14:06:52

@Andrassy Gabor: Lehet, hogy banális, de nem igazán lehet mindenből többet képezni. Te aki sajnálod a pénzt kiadni, biztos nem fogsz vásárolni még drágábban. Az emberek zöme az olcsóbbat keresi, nem a minőséget.
Hiszen minden többletköltség megjelenik az árban. A képzés is pénz.
Ez messze nem ilyen egyszerű. A hiányszakmákból (sok van), még annyi sincs, amennyi kell. Nem tudod megduplázni. Az orvosi szakma egy vég nélküli tanulás. Ha felezed a munkaidőt, csökken a tapasztalat. Ez a gyógyítás rovására megy. Persze sok szakmára igazad van.

guy2 2014.08.24. 14:46:36

@arsenal71: Kár, hogy a reklámok olyan dolgokat reklámoznak, amikre valójában semmi szükség, csak a reklámokkal megteremtik a szükségletet.
Ne már, hogy a hüvelygomba-krémet, vagy a hashajtót reklámozni kelljen - akinek baja van, az elmegy orvoshoz, az meg felírja a gyógyszert, felesleges azt reklámozni.
Ugyanígy a kütyük, tv-k, hűtők, mosógépek reklámja is teljesen felesleges, hiszen tudjuk, hogy ilyesmire szükség van, és tudjuk azt is, hol vegyük meg.
A reklámok csak egy bizonyos márkára hívják fel a figyelmet, és a rövidtávú gazdaságpoolitka eszközei - ezek miatt van mesterséges növekedési kényszer a cégekben egy egészséges növekedési pálya helyett, és ezért vannak egyensúlytalanságok a gazdaságban.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.24. 14:47:42

@arsenal71: Hogyne lehetne. Bármiből lehet többet képezni. Csak le kellene szállniuk a drágalátós professzoroknak a magas lóról, és a helyett, hogy pökhendiek kivágják a hallgatókat, inkább csinálni olyan jegyzeteket meg olyan előadásokat, amelyekből a szerényebb képességű egyedek is megértik az adott feladatot. Hát a nevében is benne van: tanszék, tanítás. Nem bukszék, hanem tan~ :-)
Én sosem sajnáltam a pénzt kiadni. Mindössze lusta vagyok azért gürizni, hogy olyan dolgokra adhassam ki a pénzem, amelyekre semmi szükségem nincs. Minek vegyek új tévét, ha még a régi is jó? Minek vegyek új autót milliókért, amikor a tizedéért fullosra megjavítja a régit a szerelő? Nem pocsékolok. :-p Ha valamit mégis feltétlenül ki kell cserélni, akkor pedig a minőségi árut keresem olcsón, vagyis a használtcikkek közül választok. Ezt a harminc éves tévét sem újonan vettem, de jó vétel volt, mert remekül szolgál. Anyámék újonan vett Beko tévéje 7 év alatt lepusztult, az öreg Grundigon meg nem fog az idő. Nagyon is szeretem én a minőségi cuccokat! Hát a luxusprofitot rajtuk azt csakugyan nem fizetem meg... azért majd te fogsz gürizni. Nekem jó lesz az is, amit te 3-4 év használat után leselejtezel. :)
Érdekes, amit felvetsz a tapasztalatok lassab gyűléséről, erre nem is gondoltam. De valami tapasztalatátadási fórumot biztosan lehetne szervezni. Konziliumokat, mítingeket, ahol hétről-hétre elmesélitek egymásnak az érdekesebb eseteket...

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2014.08.24. 15:00:35

@arsenal71: Dr.Pepper :D az egyik legrosszabb amit eddig ittam. annak idején olyan sokat vártam tőle, mert hallottam róla. minnesotában ittam először és hát... mint ha valami régi szoci töltött cukor beleolvadt volna egy vízzel megtelt esőkabát zsebébe. borzalom.
amit én szeretek a cherry-coke, sajnos idekint nincs. németországba járok át érte.
ezenkívül van egy amcsi bolt a városban, ahol lehet kapni MelloYello, Crush ,Pibb, BigRed, Hawaiian Punch-ot, stb.

arsenal71 2014.08.24. 15:26:36

@JTom: A Cherry Coke a Dr Pepper utánzata. Én akkor is maradok mellette. De még a sima Coca is utána került piacra. Ízlésről ne vitatkozzunk, nem érdemes. Ezek szerint szeretem az esőkabát ízét. Nem látok benne problémát. Főleg azért nem, mert akármit szeretek, mindig volt valaki, aki szerint moslék.

arsenal71 2014.08.24. 15:36:00

@guy2: Hüvelygombával és székrekedéssel felesleges orvoshoz rohanni elsőre. Itt egy háziorvosi vízit 80 euró. Elsőre inkább vegyen krémet. Milyet? Ebben segít egy reklám (El akarják adni a terméküket? Hát persze. Ebből élnek, és ez hozza a fejlesztést). Ha nem használ, menjen orvoshoz. Továbbra is állítom, reklámok kellenek, csak rosszul alkalmazzuk őket. Szerintem. De nem értem a gondot. Ha nem tetszik valakinek, ne nézze. Nem indok, hogy beleteszik a filmekbe. Benne van, a csatorna árában. Ha nem lesz hirdetés, többszörösébe kerül a csatorna. Akkor az lesz a baj. Nem kell, akkor nem kell nézni.

arsenal71 2014.08.24. 15:54:46

@Andrassy Gabor: Konzíliumok, tapasztalat átadások, tovább képzések vannak. De a személyes tapasztalatokat nem lehet helyettesíteni.
Múlt héten egy ebola gyanús esetet hoztak be hozzánk. Más továbbképzésen hallani róla, és más élőben találkozni vele.
Ebben nincs igazad. Az orvostudomány sokkal nehezebb, mint az emberek gondolják. Ott a középszerű tanulót ki kell hajítani! Ez nem szekrény, hogy jó csálén. Ide agy kell, méghozzá a javából . Ezt 16 év egyetemi tanárság után állítja feleségem. Az alkalmatlant átengedni emberölési kísérlet.
És még akkor sem biztos, hogy jó orvos lesz. Ha nem szívvel csinálja, megette a fene. Dr House csak a mesében van.
Húsz év gyakorlathoz, húsz év kell. Ha felezed a munkaidőt, akkor negyven.
Eljutottunk a végéhez? Te csak akkor tudod megvenni a használt dolgaimat, ha én megveszem újonnan. Ha én nem veszem meg, neked nem lesz. Hiszen gyártani sem fogják, mert senki nem veszi meg. Tehát elfoglaltuk helyünket a világban.
De tévedsz. A pénz nekünk másodlagos. Nekem a gyógyulásod a fontosabb. Hidd el, sok ilyen van. De miért adnám vissza a fizetésemet? Azért hülye nem vagyok.
Azért mert utálod a hirdetéseket, azért azok ott vannak mindenhol. És úgy szívod magadba, hogy nem is tudod honnan van az információ. Ez lehet jó, és lehet rossz. De nem megszüntetni kell, hanem változtatni a módszert.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.24. 16:12:35

@arsenal71: Hát nem tudom, én azért a magam szakterületén nagyon is jól tudom hasznosítani mások tapasztalatait.
Sose tagadtam, hogy én azért élhetek rendkívül magas életszínvonalon viszonylag csekély munkával, mert mások pocsékolják a javaikat. Csúnya is lett volna, ha nekem magyar fizetésből kellett volna telket vennem, házat építenem, bútort csináltatnom bele... valószínűleg soha sem lett volna mosogatógépem, automobilom, kompjuterem stb ha mindezt újonan kellett volna megvennem a boltban. :) Vagy csak hosszú-hosszú évek, sőt évtizedek alatt lett volna meg mindez. Gyakorlatilag ti, fogyasztók, helyettem dolgoztok meg azokért a fogyasztói javakért, amelyeket élvezek. Ez nekem tök jó, de hogy nektek mi a jó benne, hát azt nem értem... ;-)
A hivatástudatodért pedig fogadd őszinte elismerésemet.

arsenal71 2014.08.24. 17:05:07

@Andrassy Gabor: Köszönöm.
Most erősödik a kukából élők csapata. Ők a kukából eszik ki, amit én kidobok. Önként nem csinálnám. Ők tudják, és elvet gyártanak hozzá. Szeretek újat vásárolni, és az első éjszaka jogát. Szeretem a gépeket kitapasztalni. Szeretem a rám szabott ruhákat, és nem a turkálóból összeszedett dolgokat. Szeretem, ha az autóm olyan amilyet akarok, és nem olyan amit a használt piacon kapok. És szeretem a munkámat, amivel ezeket megszerzem. Nem olyan rossz ez.
És rendkívül magas színvonalon élek. Most pedig örömet szereztél nekem. Ezek szerint nem csak a munkások élnek meg a javaimból, hanem téged is magas életszínvonalhoz segítettelek. Látod, ez is egy öröm benne. :) Így kerek a világ.
Én nem vettem autót, amíg nem tudtam újat venni. Volt öreg autóm. Soha többet. Te szereted. Én nem.
Én nem dolgozom helyetted. Én megveszem a dolgaimat, és amikor kiveszem belőle azt, ami kell, eldobom. Számomra már értéktelen. Ha más tudja használni, annak örülök. Szerencsére nem kell más használt dolga, de nem zavar, hogy Te tudod használni az enyémet. A ruháimat is mindig elajándékoztam, nem kidobtam.
Ne haragudj, de Te most kérkedtél azzal, hogy "élősködsz" rajtunk. Akkor vedd úgy, hogy Nekem nem kell élősködnöm rajtad. Ez pedig Nekem örömet okoz.
Kiegészítjük egymást.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.24. 19:08:59

@arsenal71: Nem csak fekete és fehér létezik. Angliában lehet, hogy nem, de itt, Mo-n pezseg a használtpiac. Bármit meg lehet venni fél vagy negyed áron. De persze a legjobb, ha semmit sem kell venni, ha "a gép forog, az alkotó pihen." Nekem valamit vásárolni nem boldogságforrás, csak felesleges bosszúság. Néhány hete video digitalizáló kártyákat kellett vennem a vállalkozásnak, nem hazudok, több mint három napba telett, mire felmértem a piacot, elolvastam a customer revieweket, aztán a kiválasztott típust felhajtottam kínai webshopból $1500 helyett $38-ért. :) Úgyhogy igyekszem az ilyen alkalmakat minimalizálni, és mindent, ami jól bevált, életben tartani - lehetőleg a végtelenségig.

arsenal71 2014.08.24. 19:32:30

@Andrassy Gabor: Nem szeretjük Angliát. Nem élnénk ott. Írországban vagyunk. Ég és föld az írek javára.
Elfogadtam az álláspontodat, és vázoltam az enyémet. A boldogsághoz sok út vezet, mindenki válasza ki a megfelelőt. Én szeretek keresni, "küzdeni", válogatni, újat kipróbálni. Szeretek elmenni Belfastba vagy Dublinba a boltba, és személyesen megvenni, hazavinni és kibontani. Még azt sem szeretem, ha az eladó viszi ki a kocsihoz. Én akarom. A vállalkozásnak nem lenne élmény vásárolni. De hangdobozokat, erősítőt, cd-t, bort, könyvet vagy autót, ami sok örömöt fog szerezni, az igen. Az Nekem élmény. Ezért nem is szeretem az internetes áruházakat. Járhatnék vele pszichológushoz is, de inkább élvezem az életemet. De sajnos a betegeket egyszer el kell engedni. Mikor a gyógyítás már nem éri meg, mert nincs életminőség, akkor minek? Ez a pont pedig mindenkinek máskor jön el. Nekem előbb, Neked később. A tárgyak is meghalnak. Haldokló tárgyak pedig csak bosszúságot okoznak.
Én autózni szeretek, nem szerelni.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.24. 20:05:41

@arsenal71: Nem kifogásoltam az álláspontodat. Ha örömöd leled benne, csináld így, miért is ne?
Nekem a vállalkozás valamelyes örömforrás. Lassan egyfajta szabadságszimbólummá növi ki magát az életemben. (No persze ehhez a magyar "munkahelyi kultúra" megismerésére is szükség volt, hehehe.) De vannak nemszeretem részei is. Pl. az eszközvásárlás. Az eszközöket, magukat szeretem, megkönnyítik a munkám, vagy éppen önállóan dolgoznak helyettem... de a vásárlás folyamata az nekem terhes. Úgy érzem, kiolvad az agyam, hogy hamupipőke vagyok aki éppen a lencsét válogatja a köles közül, amikor a sok hazug hirdetés, használhatatlan termék közül próbálom kiválogatni azt a néhányat, amiért ténylegesen érdemes pénzt kiadni. Mert az ördög a részletekben bújik meg - viszont pontosan ezek az apró részletek azok, amelyekkel legtöbb esetben már csak a vásárlás után kerül tisztába az ember. Példának okáért van egy Sanyo Xacti kamerám, az a baromi idegesítő szokása, hogy kikapcsoláskor mindig nagylátószögű állásba húzza a lencséjét. Én pedig azt szeretném, hogyha ott állna, ahol akkor volt, amikor letettem. Az ilyesmi nagyon idegesítő! És ez nem volt benne egyetlen brossúrában, egyetlen review-ben sem, ez volt a meglepetés a ferde szeműektől csak nekem. Csalódás volt, bizony. Ezért utálok vásárolni. A régi, bevált, megszokott dolgaim efféle bosszúságokat nem tartogatnak. Ott legfeljebb csak egy-egy kerék fogát kell megújítni, ha elvásik. Sokszorta kevésbé visel meg engem idegileg, mint egy új készülék vásárlása, és esetleg a vásárlás utáni "meglepik." Apróságokkal úgy el lehet baszni dolgokat, hogy borzalom. Pl. egy ismerős vett két egyforma koreai lapostévét beépített műholdvevővel. Az volt a koncepció, hogy otthon felveszi USB vinyóra a műsort, pénteken zsebrevágja, leviszi a víkendházba, és ott megnézi a másik tévén. Csak amikor megvette őket, akkor derült ki, hogy minden kva tévé lekódolja a vinyót, és csak a saját felvételeit olvassa vissza, a másik tévével készítettet nem, mert akkor jajjdenagyon sérülnének a szerzők jogai. Semmi baj, gondolta a koma, van itt nekünk egy scart, majd felveszem egy újraírható DVD-re, és azt viszem le a víkendházba... kell-e mondanom, hogy természetesen a nyavalyás scarton nem jött kifele jel, csak befele lehetett volna küldeni? A komát már az agyvérzés kerülgette, aszittem, mindjárt szétcsapja a dvd-vel a lapostévét. :) No szóval az ördög a részletekben bújik meg, a részleteket meg már csak vásárlás után lehet megtudni, de akkor már max fél áron lehet eladni a cuccot, mint használtat. Én meg nem kívánok magamnak efféle élményeket, úgyhogy hacsak lehet, ragaszkodom a régi dolgaimhoz. Pár éve még be-bedőltem a korszerűség mítoszának... még okostelefonom is volt. Okos is volt, nem vitás, csak éppen egy napot bírt elmenni egy feltöltéssel. Ha este elfelejtettem bedugni, másnap nem telefonáltam. Hát kell ilyen a fasznak, elővettem a fiókból a régi fekete-fehér butatelót, azt hetente egyszer elég feltölteni, és azért az alapfunkciók benne vannak abban is. Úgyhogy lassan de biztosan immunissá lettem a reklámokra, és úgy vagyok már a vásárlással, mint a pavlov kutyája, ha valamit vennem kell, már előre reszket kezem-lábam, hogy vajon hogyan fognak már megint átverni, és hogyan futhatok majd a pénzem után? :-(

arsenal71 2014.08.24. 20:46:41

@Andrassy Gabor: Hát ebben sok igazság van. De ezt ki tudom védeni. Belfastban van egy Richer Sounds. Náluk vásároltunk mindent. Most egy házimozi erősítőt egy hónap után vittük vissza, mert gyári hibás volt, de utazásaink miatt nem jeleztünk vissza. Szó nélkül adtak másikat. Itt majdnem minden másképpen működik (jobban), mint ott. De régen (még ott) tényleg tapasztaltam azt amit leírtál. De soha nem értettem, miért nem ragaszkodnak egy vevőhöz. De azt nem tapasztaltam, hogy itt be akarnának csapni. Még egyszer sem. Még a bankban sem akartak becsapni. Felhívták a figyelmünket arra, amit nem vettünk észre. Ha valamit nem tud az eladó, megmondja. De mindent elkövet, hogy megtudja nekem. De látod, én reklámból tudtam ezt a felvételi anomáliát. Ezért Pioneer felvevőket vásároltam, mert ők nem kódolnak. Jut eszembe. Budapesten vettem meg a laptopomat. Előre mindent megbeszéltünk, persze nem úgy volt. Három hét múlva pedig megint le akarták szedni rólunk a félmilliót. Azóta nem vásárolunk Magyarországon. Így megértem, hogy a vásárlás nem okoz örömet. Itt más a helyzet. Más világ.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.25. 07:25:10

@arsenal71: Na jó, pill azért itt is lehet, mert ha webshopból vásárolok, akkor törvény adta jogom, hogy 8 napon belül indoklás nélkül elállhatok, és csak a postaköltséget bukom. De a bosszúság akkor is ugyanaz, csak a veszteség kevesebb. A garancia más tészta...
Ja, és még egy dolog van, ami nagyon bassza a csőrömet. Ugye manapság már a tervezett élettartam része a mérnöki gyakorlatnak... de -milyen érdekes- az MTBF alig egy-két termék műszaki adatai között szerepel. Hát ez is elég átbaszás szagú... bizony ha én volnék a jogalkotó, ennek az adatnak a közlését kötelezővé tenném, és a garanciát ettől tenném függővé. (Üzemóraszámláló úgyis majdnem minden kompjutervezérelt termékben van már, még ha a felhasználói felületen esetleg nem is jelenik meg.)

arsenal71 2014.08.25. 09:47:33

@Andrassy Gabor: Ebbe most kétszer belefutottam. Egy laptop, és még ott egy szárítós mosógép. A legfontosabb helyen kikönnyítve az anyag, hogy eltörjön. No látod, ezt én is megjavítottam. Egy laposvas, három csavarral. Ez a szándékosság durva volt. Három éves szárítógép. Vicc. A komputer. Minden gyereknek vedd meg a programot, mert egy gépre legális. Mi van? Azután javítják következő évben, vedd meg újra teljes áron. Majd cseréljük a windows-t, dobd ki a felét. Engem ez jobban bosszant. Ezeket úgy tompítom az élét, hogy megvárom a leértékelését. Fél év, és minimum fele áron kapom (Én nem lopom el, de megértem azt, aki nem veszi meg mind a négy gyereknek, mondjuk a FIFA-t). Sokszor kevesebbért. Technikában fél év semmi, de árban rengeteg. Forint áron fele annyiért vettem itt az eszközeimet, mint a pesti ár. Azért ez is vicc. A reklám értéke még, hogy egyik autónkat ki kell cserélni (itt mindenkinek kell autó. Itt nincs városi tömegközlekedés, de a távolságok nagyok). Álmaim autója x euró. De már tudom, hogy mikor hozzák ki az újat. De nekem a mostani tetszik. Így ki tudom számítani, mikor kell megvenni, hogy jó áron kapjam meg. Persze ehhez az is kell, hogy ne égjen a körmömre a vásárlás. Sokban igazad van, nem tudom vitatni. De a védekező mechanizmusunk más. Azt pedig nem remélhetjük, hogy ez gyökereiben megváltozik. Nagy volt az öröm a zöldeknél, mert az autóipar csődbe került. Azután jött a folytatás, a gyárak és beszállítók csődbe mentek, az emberek az utcára, a GDP rohamosan csökkent. Kinek is volt jó? Ha jól tudom, most Magyarországot a német autóipar tartja nagy részben.
Én sem vagyok sok mindennel elégedett, de nem büntetem magamat érte. Egyszer élek, ha minden igaz. És minden nappal kevesebb van egy nappal.

slowmotion 2014.08.25. 10:57:51

a rádióaktív fogkrém az olyan, hogy ha megmossuk vele a fogunkat, akkor készülék nélkül is tudjuk fogni a Kossuth rádió adását?

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.25. 11:40:22

@arsenal71: Igen, az egész a kompjuteriparban kezdődött. Vegyél új gépet, hogy az új vindóz ugyanolyan gyorsan fagyjon le, mint a régi a régin. :) Én már ezt is leszarom. Céges leselejtezésből származó P4-eseim vannak, legális vindóz xp-vel. Ezek már bőven jók mindarra, ami a hétköznapi életben kell, ha meg játszani akarnók, hát vennék egy x-boxot, oszt kész. De nem akarok. Rég kinőttem belőle.
Amúgy én még csak soha nem is hallottam olyanról, hogy valaki egy programot ellopott volna. Olyanról már hallottam, hogy valaki illegálisan használta, no de olyanról, hogy bement volna az M$ szaküzletbe, és lelopott volna egy vindóz telepítőt a polcról, no olyanról még soha. Ugyanis Magyarországon a lopás per definitive dologi javakra vonatkozik. Én nagyon úgy néz ki, hogy az M$ meg az Autodesk meg a többi együttes befolyása 19 éve kevés ahhoz, hogy a tv megváltozzék. :)
Megjegyzem abban a nagyon-nagyon szar szocialista rendszerben senkinek se fájt, hogyha lemásoltam egy hanglemezt a szomszéd srácnak kazettára, vagy ha "mikroszámítógép klub" nyílt a helyi kultúrházban, ami bevallottan a programok csereberéjéről szólt. És akkor is megéltek a zenészek meg a programozók, és már akkor is osztályon felüli minőségben éltek.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.25. 11:41:53

@slowmotion: viccelsz vele, de amikor a solti adót megnyitották, bizony volt, akinek a hibás fogtömése behozta a műsort... sőt, a reggeli harmattal borított káposztalevelek is megszólaltak néha. Minden csak térerő kérdése. :)

arsenal71 2014.08.25. 12:00:26

Andrassy Gabor: No jó, a szellemi termék lopása is lopás. Bár ha ragozni akarom, akkor ha meggyógyítok egy művészt, aki ezek után szellemi javakat termel, és jogdíjat kap utána, én miért nem kapok percentet? Miattam él! Én egyszeri szerény összeget kapok, neki még az unokája is profitál belőle. De ha nem sikerül meggyógyítani, akkor beperelnek, és megint ők profitálnak belőlem. Jó pofa!
Az ember akkor öregszik meg, ha elfelejt játszani. Én nem akarok kinőni belőle. Vezetek kamiont, vonatot (én is masiniszta akartam lenni gyerekkoromban) és sportjátékokat is játszom. Remélem halálomig.

arsenal71 2014.08.25. 12:01:22

@slowmotion: De legalább sugárzó mosolyod lesz. Egy darabig.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.25. 14:04:27

@arsenal71: Nem az én hibám! Én szerettem a kompjuterrel játszani. MadTV-t, Simcityt, Welltrist, Streetrodot... aztán egy idő után már nem jöttek ilyen élvezetes játékok. Kerestem más elfoglaltságot. Azt azért ne gondold, hogy szabadidőmben üres tekintettel a falat bámulom. Megvannak a magam játékai. Pl. publikálok ebben a blogban. :)
Meg tudlak érteni, nekem is megrontja kicsit a szájam ízét az, hogyha valakinek megjavítom az akármijét, abból én csak egy minima összeget látok, ő meg évekig élvezi az én munkám hasznát. Éppen ezért most új üzletágon dolgozok: Európa első olyan archiváló studióján, ahol az ÖSSZES valaha volt formátumot fel tudom dolgozni. És lassacskán kezd összejönni a dolog. Nem egy olyan készülék van már a nappalimban, ami összeurópai viszonylatban is ritkaságszámba megy, és ami fel-fel is bukkan néha az ebayon, annak is nagy részét régen megette már az idő vasfoga, és senki sem vállalkozik a javításukra. Nekem meg van, mégpedig restaurált állapotban. Eladhatnám őket az ebayon, 200-300 eurót is megadnak egy-egy jól működő példányért... de az a pénz gyorsan elfogy, felkopik az állam, és közben más élvezi a munkám gyümölcsét. Neeeem... ezekből most kivételesen én akarok profitálni. Küldjék el a felvételeiket, én majd jól átmásolom 2-10e Ft/óra áron (attól függően, hogy mennyire ritka és értékes készüléket kell amortizálnom a k. ügyfél érdekében.) Ez most a terv.

arsenal71 2014.08.25. 14:34:54

@Andrassy Gabor: Sok sikert kívánok. Most nem egyszerű vállalkozni Magyarországon.
De egy gonosz kérdés. Ezt el lehet érni reklám nélkül? Mert az kevés, ha Te meg tudod csinálni, de az nem tudja, akinek szüksége van rá.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.25. 14:51:15

@arsenal71: Igen, el lehet. Ez az internet varázsa. A népek beírják a gugliba mondjuk hogy "betamax to dvd transfer" és a gugli szépen el fogja őket küldeni énhozzám. Ez a szép a XXI. században.
Nyilvánvalóan az igény ilyen szolgáltatásra marginális, húsz évvel ezelőtt még nem lett volna rentábilis megcsinálni, mert iszonyatosan nagy összegeket kellett volna elkölteni reklámra ahhoz, hogy a kevéske célközönséghez IS eljusson a hír. Ma már ez teljesen másképpen van. Minap elvásott a tű a csehszlovák lemezjátszómban, Magyarországon körberöhögtek a szaküzletben, hogy "uram, ilyen nekünk már harminc éve nem volt, és nem is lesz soha" - ámde a gugli elvezetett egy hollandiai vállalathoz, akik szívesen és azonnal el is küldték a tűket. Megjött, és mi volt ráírva a csomagolására? "Made in USA" Gondolhatod, hogy mennyi csehszlovák lemezjátszó van az USÁban... de a tömegkommunikáció javulása lehetővé tette annak az amerikai gyártónak, hogy túllépjen a lokális piacon, és az egész világon összeségében már volt annyi igény, hogy megérte neki felszerszámozni egy csehszlovák lemezjátszótű gyártására. Tempora mutantur, nos et mutamur in illis. Legalábbis az okosabbak. ;-)

arsenal71 2014.08.25. 15:21:50

@Andrassy Gabor: Az internet is reklám. Csak másfajta.
Jó öreg Tesla. Azért Ők nem voltak egy rossz cég. A NAD is az Ő lemezjátszójukat használta kezdetben. Volt 420-as, 440-es és két NAD - Teslám. A nagy Orion erősítővel használtam. Akkor ez egy nagyon jó szerelésnek számított otthon. Meg előtte néhány lemezjátszónak nevezett kávédarálóm.
De most már Rega Planar-t használok, Denon DL 103-as hangszedővel, Denon CD playerrel, NAD erősítővel és MS meg KEF hangdobozzal (A cd is az erőltetett újítás. Rosszabb mint az LP, de nagyobb a haszon rajta. Tehát CD-t gyártottak.
Most meg a merevlemez). Azért ez már más. De a cseh ipart mindig elismerték. Kár, hogy a szocializmus ennyire visszavetette. De Mi itt is Skodákat veszünk. És nem nosztalgiából.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.25. 16:06:15

@arsenal71: Hát én nem tudom, nekem olyan botfülem van, hogy azzal sétálni is lehetne, zenét meg legfeljebb a kocsiban hallgatok, hogy halálra ne unjam magam, amíg A-ból B-be érek.
Úgy általában a csehszlovák iparról nincs túl jó véleményem... bár a skoda ártalmatlan, hiszen az csak egy átöltöztetett VW, nem nagyon kreatívkodhatnak bele a csehek. :) De amikor egy csehszlovák mérnök úgy igazán szabad kezet kap, abból elég borzalmas dolgok szoktak kisülni. :)

arsenal71 2014.08.25. 16:27:19

@Andrassy Gabor: Cseh. Szlovák nélkül. Másképpen tudom. Felvettek 300 mérnököt az áttervezésre. A Superb saját tervezés, csak használják VW alkatrészeket. A Skoda már akkor világhírű volt, mikor a VW még álom sem volt (Laurin & Klement). De a Skoda nem autógyár. Gyárt metrót, vonatot, buszt, trolit, villamost, turbinákat stb. Hatalmas világcég. Rengeteg autótervük volt (látható), csak az oroszok nem engedték gyártásba. Az első Octaviájuk (1959) az egész világon kapható volt. A Tatra és LIAZ sem volt rossz teherautó. Sőt. A Citigo automata váltóját is Ők oldották meg.
A Monarchia nem véletlenül jelölte Őket az ipari részre. Sok csodát láttam a gyárban. Mondom, én másképpen látom.
Ha nincs szocializmus, Ők veszik meg a VW-t. A VW a bogár után sokáig padlón volt, úgy mint az Audi is. Ha nincs Golf, akkor most nincs VW.

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.25. 18:20:36

@arsenal71: Hát az már csak a második octavia volt. Az első ez volt:
www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/octavia/skoda_octavia-6791369
Én nem akarok itt hitvitát kezdeményezni, annál is inkább, mert nem csak a skoda tulajdonosok kérdezgetik hisztérikusan szerelés közben, hogy "de ezt miért így csinálták?!" vannak ilyen részletek a fordban is. Minden esetre én előbb vennék koreai autót, mint csehszlovákot, pedig azokban sem bízok különösebben... de a legjobb semmilyen autót sem venni. Másfél éve, amikor az autóm eljutott abba a karosszériaállapotba, hogy már féltem átmenni vele egy fekvőrendőrön, mert fennállt a veszélye, hogy összerogy, komolyan elgondolkoztam a lecserélésén. Kiolvastam a Totalcar népítéletet, meg is néztem néhány eladó autót... aztán inkább elvittem a régit a csepeli vasmű karosszériaüzemébe egy generál javításra. Nem volt éppen olcsó móka, vehettem volna annyiért egy másikat... de nem tetszett a sok ipari gányolás meg nem akartam, hogy demoklész kardjaként lógjanak a fejem fölött a soktízezer forintos elektronika-hibák. Jobb a békesség.

arsenal71 2014.08.25. 19:15:20

@Andrassy Gabor: Ez a szépség már csak Mlada Boleslavban látható. Az emberek nem emlékeznek rá.
Félreértesz. Szó nincs hitvitáról. Engem nem érdekel, ha másnak nem tetszik amit veszek. Magamnak veszem. Nekünk tetszik a Skoda egyszerű eleganciája. Feleségem választotta magának a Citigo-t és nekünk tetszik. Kész (pedig elég kevés autómárka van, amit ne tudna megvenni). Bár az eladási statisztika szerint nem csak nekünk. Ezt a félelmet az elektronika miatt már sokszor hallottam.
Az Octáviánkban (fullos) 200 000 van, hibapont nélkül (A kicsiben (szintén fullos) csak 5000, nem mérvadó). De le kell cserélnünk az Octaviat, mert rossz helyen van a kormány. Elromlik? Telefon, és 45 perc múlva ott a szerviz. De mint írtam, ha itt nincs autód, naponta gyalogolhatsz 20-40 km-t. Lustább vagyok.
Nem kérdezek. Leadom a szervizbe és érte megyek. Nem érdekel, miért így oldották meg. Azon bosszankodjon a szakember.
Azért csak bosszantásként, a szervízárak alacsonyabbak a magyarnál. Ki érti ezt?

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.25. 19:34:25

@arsenal71: Csak bosszantásképpen: a lapostévés fogyasztó haveromnak van egy peugeotja, és SENKI nem tudja megoldani az elektronikus problémáit. Már volt minden környékbeli szervizben, most éppen a francia gyárral levelezik, hogy csináljanak már valamit a dealereikkel... És neki ez még csak nem is pénz kérdés, szívesen megfizetne bármilyen árat, csak leszállhasson végre a szopórollerről. De nem sikerül. Cserélgetnek neki mindenféle kütyüket meg fekete dobozokat tízezerekért, hogy hátha az a baja, vagy amaz, és a hiba újra meg újra előjön és senki sem tudja diagnosztizálni, hogy mitől. Baszhatja, hogy 45 perc után ott a szerviz, ha közben szétborul a napi programja. És ebben a tetves büdöspesten már azt sem lehet megcsinálni, hogy félretolja a szart és egy taxival továbbrohan, mert ha lejár a parkolóóra, nagyon súlyos ezreket fizethet...
Jó egy ilyen fogyasztó az ember ismeretségi körében, ha kicsit vágyni kezdek valami reklámozott kacatra, elég meglátogatnom az ürgét, és a sztorijai kiölik a vágy csíráját is belőlem, ha beszélek vele egy kicsit, utána tökre tudok örülni neki, hogy lyuk van a seggemen és szelel. :)

arsenal71 2014.08.25. 20:06:12

@Andrassy Gabor: Tudod ezért nem szabad francia autót venni. Szépek és kényelmesek, de az elektronikájuk siralmas. Nem véletlen, hogy a Nissan csak úgy társult velük, hogy az elektronikájuk nem kellett. Kedves volt kollégám Pesten a Citroen Xsaraval csinálta ezt végig. Kiderült, 200 forintos darab volt a hibás. De amíg kiderült. Gyári hiba mindig van és lesz. De az elmúlt 15 évben nem volt ilyen lerobbanásom. Ha majd lesz egy, nyelek egyet. Ezek szerint többet merek kockáztatni mint Te. Mondtam, hogy mindenki más.
De reagálnék a lapos tévés szurkára is.
Három lapos tv-m van, és a leányomnak is vettem. Egyik sem romlott még el. Ez az utolsónak vásárolt Denon volt gyári hibás, de cserélték szó nélkül. És még ettünk egy jól átsütött steaket is Belfastban. Megérte.
Tudom, szerencse is kell az élethez.
De azt hiszem túl óvatos vagy, és a rosszat hamarabb észreveszed mint a jót.

arsenal71 2014.08.25. 20:32:22

@Andrassy Gabor: Kösz a beszélgetést. Holnap már sajnos nem érek rá. Jó volt beszélgetni valakivel, indulat nélkül, aki más életfelfogásban él. Ma ez már nagyon ritka, általában anyáznak az emberek a második után. Mindkettőnk érdekében remélem, 40 év múlva megveszed a használt televíziómat. Szia!

Andrassy Gabor (törölt) 2014.08.25. 21:20:49

@arsenal71: Hja, igen, mások is mondták már, hogy az, ahogy én a kényelmetlenségeket kerülöm, kissé beteges. De soha nagyobb bajom ne legyen! :) Negyven év múlva én már a gödörben heverek, de legalábbis egy elfekvőben cserélgetik rajtam a pelust a nővérkék.
Isten áldjon!
Még úgyis találkozunk itt, a blogon.

Rekus.1 2014.08.26. 11:40:13

@Andrassy Gabor; @arsenal71: Szinte izgalmasabb volt végigkövetni ezt az eszmecserét, mint a fő téma képeit nézegetni. Türelmetek az tényleg van! :)

coyote55 2014.08.26. 13:31:43

Tetszett a stílusotok, jó volt olvasni, köszi!

AcCEsS · http://www.metalenciklopedia.hu 2014.10.10. 15:20:50

@slowmotion: A Kossuth rádiót nem lehet fogni, de a haj tuti kihullik tőle (ezt találtam róla):

Sugárzóan fehér fogakat, és minden baktérium elpusztítását ígérte a reklámszlogen és 1940-45 között csodaszerként vették a németek a Doramad radioaktív fogkrémet, amely valóban tartalmazott sugárzó anyagot, nevezetesen a Thorium-X-et. Ekkor még nem voltak ismertek a radioaktív sugárzás káros hatásai, és a sors iróniája, hogy a gyártás még a hiroshimai atombomba ledobása előtt leállt, a britek ugyanis lebombázták az Auer vállalat épületét. Állítólag sokan haltak meg a Doramad miatt daganatos betegségekben, de a háború utáni nehéz években ezt nem tudták dokumentálni. A többség gyorsan megvált az életveszélyes csodaszertől, csak kevesek őrizgették. Ők jártak jól, a gyűjtők ma ezer eurót – 270 ezer forintot – is megadnak a Doramadért.

vino-et-veritas 2016.07.21. 08:53:21

@csodatévő dzsagodar: Bazsó Csongor. Csak azért tudom, mert eredetileg "szakmabeliek" vagyunk. Neki sem a reklám volt az eredeti "szakmája"...

vino-et-veritas 2016.07.21. 08:56:30

Összességében ezek a XX. század fordulójáról valók, Egész más "média-" és társadalmi környezet. Az információ abban az időben nem "ömlött" az emberekre. Film gyermekcipőben, elektronikus média nincs. Írott van, de nem mindenki jut hozzá vagy éppen nem tud olvasni. Na, így már kissé más a dolog...

vino-et-veritas 2016.07.21. 08:58:55

@vino-et-veritas: Most itt főleg a plakátokra gondolok.
süti beállítások módosítása